~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Tytti on mulla ollut monesti jo ensimmäisessä raskaudessa vuonna -98
Tekay teki silloin ultran kans ja sanoi että muista häntä kun syntyy 10 pvä. Tuumasin että en muista kun ei se synny sillon. Meidän esikoinen on syntynyt rv 36+5 ja syntyi eka pvä kun laskettu olis ollut 25 pvä.
Tytti meillä Helmin raskaudessa oli joka kerta ultraamassa ja kertoi myös ne huonot uutiset. Ekassa ultrassa tässä raskaudessa sattui kans olemaan Tytti. Mä tykkään siitä hirmu paljon.
 
Mitä mitä?? Kesäkuisetko jo on pinon laittaneet :O=) Aika menee kyllä tosi äkkiä :

Täällä oli muutamalla vapaa viikonloppu, lapset mummoloissa :) Meillä on lapsilla isä- viikonloppu, joten vapaa viikonloppu tulossa täälläkin.. Pitää varmaan roudata nuo kesäkalusteet vihdoin varastoon, tuskin enää on käyttöä tälle vuodelle :whistle:

Ultrakuulumisia odotellaan täälläkin ja kuvia :) On ne niiiiin söpöjä :)

rv 11+4 :heart:
 
ultrakuulumisia siellä olikin elämää vielä :D :) epäili että toinen kaveri olisi tippunut pois matkasta ja siksi vuodot sun muut. mutta oli siellä yksi pienen pieni niin sykkyrässä ettei saanut edes kokoa mitattua :D pienet jalat ja kädet näky :)
tän mitan mukaan olis 8+4 mutta sanoi että luultavasti nousee viikot ensi ultrassa 5.10 takaisin kun pikkanen viittii vähän kääntyä :D

verenpaineet oli taas perus matalat 102/64 ja verikokeet otetaan vasta niskaturvotusultran aikana :)

että tänlaista meille :) Voi taas oli yksi huhtimamma tippunut joukosta :( <3

Jaturun mammoille mulle käy noi hoplopit ym..tosin meillä poika on vasta 8kk ja vasta ryömii etten yksin voi päästää viel oikee mihinkään :)
 
Turun mammat Meille toi Leaf ois parempi paikka sijainniltaan, Kaarinan HopLop on jo aika kaukana. Tosin Raisiossakin on HopLop, että sekin sopii.

Jotain piti kommentoida, mutten nyt oikein muista mitä. Eilen mies oli kotona rakenuksilta ja sain nukkua päikkärit klo. 19-21. Olin kyl ihan poikki.

Meille lääkäri sanoi ar-ultrassa että se ar-ultra nimenomaan on tosi tarkka, kun siinä vaiheessa ei vielä oo kokoeroja juurikaan. Tietty sitten viel tarkistellaan np-ultrassa.

-Linn ja Salamatkustaja 12+4-
 
linn meillekin periaattees ne sopii paremmin siis raisio tai turku! onko turunmammoilla päiväehdotuksia jo? ite oon viel äitiyslomalla että kaikki sopii :D

meillä ainakaan ei tosta ar-ultrastavielä saatu sitä kokoa tosiaa mitattua että meillä ootetaan tarkempaa niskaturvotusultrassa :D mut kaikilla varmaa eri :D
 
pikaisesti vastailen että se raision hoplop on lopetettu, meinasin viimeks mennä sinne veljen tyttöjen kans ja sielä oli tosiaan lappu ovella. Joten sitten ois esim se leaf joka käy ihan vallanmainiosti. Ajankohdalla ei ole mun osalta juurikaa väliä,sillä oon sairaslomalla ainaki lokakuun loppuun.
 
vauvahaaveita: tsemiä iltapäivään :) muistelen, että iltapäivällä oli se ultra...?

misteli: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Meillä ei mitään ihmeitä viideltä lähden vasta lapset viemään isälleen puoleen väliin vastaan..

Mua väsyttää edelleen, mä en kestä :kieh: Haluun jostain jonkun virtapiikin ja äkkiä, kiva kun nämä päivät meinaa mennä jossain sumussa kulkien tän mahdottoman väsymysken takia.. Mut mä kestän, kestän kuin nainen :)

rv 11+5
 
Samirja, toi on kyllä ihan paras huuto.net ilmoitus mitä olen koskaan nähnyt! Nauroin vedet silmissä ja pissat housuissa :LOL:

Siitäpä aasinsiltana aiheeseen, että vetäsin toissapäivänä mammapöksyt jalkaan! Ai että tuntuu hyvältä, kun ei housut enää purista :xmas: Kiloja ei muuten ole tullut juuri mitään vielä lisää, mutta etureppu pömpöttää jo siihen malliin, ettei vanhat housut mahtuneet. Muistelen, että jouduin tytönkin kohdalla siirtymään mammavaatteisiin jo enne kuin 3 kk oli täynnä.

Tänne ei muutoin mitään ihmeempää kuulu. Eka neuvola on vasta ensi viikon torstaina ja ultra puolentoista viikon päästä. Kuvotus on nyt onneksi laantunut ja väsymyskään ei ole enää ihan niin lamaannuttavaa.

Ai niin, tilasin muuten dopplerin kotiin! Innolla odotan paketin saapusmista.

Viikonloppuja kaikille huhtimammoille!

Ruohotar (8+6)
 
Mulle tuli äsken sairaalasta kirje, jossa kerrottiin että verikokeiden ja ultran perusteella ei ole kohonnutta riskiä downiin, tulos oli normaali ja kaikki kunnossa. En nyt tosin epäillytkään, että jotain olisi, mutta silti ihana kuulla :) Esikoisen kohdalla eivät lähettäneet kirjettä kun kaikki oli kunnossa, nyt oli käytäntö muuttunut ja vähän kyllä pelästyin kun huomasin kirjeen tulleen!

Mammavaatteet käytössä täälläkin. Tää masunen ei mahdu enää normihousuihin :D

Ja vauvis kertomaan sitten ultrakuulumisia heti ku kerkeet!

Ceali 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kävimme nt-ultrassa. Siellä oli ihan vilkkaan oloinen tulokas. Kovasti potki ja huitoi käsillään. NT:sta oli 1,4mm, ensi viikolla tulee soitto jos seula hälyttää. Pääperämitta oli 6,6mm ja vastasi viikkoja 12+5, mutta uutta La. ei muutettu. Muutaman päivän heitto niin sillä ei ole loppujen lopuksi väliä. Tämä on neljäs raskus niin ehkä en niin stressaa kaikista asioista. Tosin ennen tätä ultraa hieman jännitti että onko kaikki ok. Nyt voi jo alkaa nauttimaan raskaudesta.


Lumihiutale ja 12+2
 
Toi huuto.net ilmotus on ihan paras :LOL: siitä puhuttiin tänää voicellaki ja ne juontajat repeili sille =)

lumihiutale onnea hyvistä ultrakuulumisista mut oisko mitta kuitenki 66mm eikä 6,6mm =)

mulla oli maanantaina eka neuvola. sain ruokavalio-ohjeet ettei painon nousis samallai ku viimeks et yritettäs vähän ennaltaehkästä. ja normaalisti nt ultraan soitetaan ite aika mut mulle laitettiin lähete et samalla ois lääkärin tapaaminen ni aika tulee sit postissa. esikoisen kohdalla kaikki ei menny ihan sujuvasti ja suunnitellusti ni nyt sit luultavasti pääsen vähän tarkempaan seurantaan.

eilen yrjösin ekan kerran. eilen ja tänään on ollu tosiaan pidättelemistä ettei ruuat/juomat tuu ylös. nyt on taas ihan ok olo.

vois yrittää kuunnella dopplerilla, ku sain uuden patterinki, mut empä usko et mitään kuuluu vieläkään. edelleen sellanen olo ettei tuol oo ees mitään kuultavaa =(

fanttomi & 9+
 
fanttomi: Tuli mieleen tuosta doplerista,että itselläkin meni jonkun aikaa etsiessä sydänääniä: Nyt ne löytyy helposti kun tietää just sen kohdan mistä ne löytyy. Mutta se alue ei ole kun muutaman sentin mistä ne kuuluu(ainakaan minulla). Mulla on kuulunut nyt noin viikon, rv 7+5 lähtien. Ekaa kertaa kuuntelin tuolloin. Mulla tosin eteenpäin kallistunut kohtu,se voi vaikuttaa että kuuluu helpommin. Kyllä ne sullakin löytyy vielä :heart:

bluebaby ja vauveli rv8+4
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale: Onnea hyvistä kuulumisista :)

Missä vauvis ja kuulumiset on?!

Doplerista: Mulla kuului vasta joskus viikolla 9+. Tosin tossa paketissa sanotaan et "Sydänäänet kuuluvat viikolta 12 alkaen" Joten jos ei aiemmin kuulu niin ei kannata huolestua :) Ja mulla ainakin vaihtelee paljonkin se paikka mistä kuuluu, vauva kuitenkin liikkuu vielä tilavasti. Ja yleensä kuuluu vaan hetken ennenku pieni lähtee karkuun :heart: Ultraa edeltävänä iltana en saanut ollenkaan kuulumaan! Tais olla sillon vauva backstagella valmistelemassa seuraavan päivän ultranäytöstä kun siellä oli ihan meno päällä :D
 
Mäkin olen yrittänyt tota doplerilla kuuntelua nyt puolisen viikkoa, mutta en oo osannut löytää tai ei oo kuulunut.. Pahoinvointikin on helpottanut - en oo oksentanut tiistain jälkeen, mutta yökötystä aina välillä.

9+3
 
Vauviksen kuulumisia myös odottelen :)

Muutoin, sydänäänet kuulu 9+3, että varmaan melko yksilöllistä koska alkaa kuulumaan. Se alue kyl on toi pieni ja ihan alamahalla.

Itellä ei vieläkää maha oo kasvanu (jännä ettei parissa päivässä oo pullahtanu;))yhtään. Tai ihan alamahalla on havaittavissa hieman "kovettumaa" mutta muuten ei mitään. Ei muuten mut olis kaapissa odottelemassa lähes kymmenet äitiyshousut ;)
No toisaalta, edelleenki huomenna alkaa vasta 14. viikko, että jos nyt ennen 20.viikkoa olis pientä kumpua havaittavissa..

On sen verran sateinen päivä, että taidan lähtee ostoksille ja kyläluusailee :)
Tänään on jo flunssaki alkanu siirtyä taka-alalle ja aattelin koittaa heiluttaa hieman kuulaa..

Ei muuta ku pirteetä lauantaita kaikille.

Marimi ja pikkuinen 12+6
 
Täällä ollaan, ja kaikki hyvin :heart: Turvotusta oli 1,1mm, ja pääperämitta 53mm. Päivää pienempää näytti :) Riskiluku oli 1:100000 joten eiköhän voi olla huoleti:D Ultraaja sano että meille kone anto pienimmän riskiluvun minkä voi saada :D
Rakenneultran sain samalla ja se olis 29.11. ja heti klo 8.15..

Tässä kuvaa pienestä takaapäin:heart:

 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa vauvahaaveita! Olin jo huolestua ku susta ei kuulunut :) Pitäskö hei kirjata ne ultrat tonne etusivulle, et millon kenelläkin on, vaikka omaan listaan? Osaa sit jänskätä kaikkien puolesta :)

(.) Mä sain tänään ruokamyrkytyksen! Voi luoja miten huono olo tuli... Mulle tarjoiltiin ravintolassa raakaa jauhelihapihviä! Onneksi huomasin sen parin haukun jälkeen ja palautin annoksen, mutta uus annoskin oli jotenkin "outo" (siinä oli sentään kypsät pihvit). Nyt alkaa olo onneksi helpottaa, mutta kyllä tuli vuoden oksennuskiintiöt täyteen kertaheitolla :(
 
Hei mammat

Ihania ultrakuulumisia ollut:heart:

Täällä tuntuu kuin ois loma alkanut, mies tuli työmatkalta ja muksut on mummilassa. Ollaan vähän shoppailtu, etenkin mammavaatteita ja syöty hyvin=) Lisäksi tuntuu kuin loma jatkuis ens viikolla, kun ei ite tarvi viedä poikia hoitoon ja saa iltasinkin tehä jotain omia juttuja, kun mies kotona. Oli pari viikkoa pois ja nyt kova ikävä poikien kanssa touhuumista, niin ei mua kaivata täällä vähään aikaan;)

Ma onkin lääkäri, vähän jännittää saako sydänäänet kuuluviin, kun niin taakse kallistunut kohtu ja to sitten se kauan odotettu ultra. Mutta äkkiä tää aika menee, nyt jo 12 viikkoa mennään.

Saadaan huomenna reiluti lisää säilytystilaa, kun tulee iso kiinteä kaappi yhteen huoneeseen. Mietin että onko jo liian aikasta asetella sinne vauvan vaatteet...sais vaan toisesta kaapista laatikoista pois ja taas sinne muita...mut en tiiä uskaltaako vielä.

Mutta jos nyt pienelle kävelylle makuuniin. Mukavaa iltaa kaikille.

Pomppuli ja muru 11+1
 
mymosa
huomenta..

huomenna eka neuvola ja poksuu viimeinen yksinumeroinen viikko :heart:
eilen saatiin kerrottua isännän porukoille ja kyyneleitähän siellä tuli :) ensimmäinen lapsenlapsi olisi kyseessä ja selvästi olivat iloisia ja onnellisia uutisesta.
Tuli hyvä mieli, tietää, että siellä ollaan tukena ja apuna kyllä.

muutama päivä menikin ihan ok ololla, kunnes eilen aamupala piti päästää ylös.. huoh.

Jokohan ens viikolla sais varata np-ultra ajan ;)

päivänsäde 8+6
 

Yhteistyössä