~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

tiinaww:'( :hug: Voimia!

Pakko hieman hehkuttaa, kävin meinaan tänään hipelöimässä H&M:llä pikkusia sukkia ja potkupokuja, ja voi että ne olivat suloisia! Niin paljon teki mieli ostaa vaikka ja mitä, mutta maltoin mieleni ja pysyin (ainakin toistaiseksi) päätöksessäni että vasta ekan ultran jälkeen annan itselleni luvan ostaa jotai pientä, sikälimikäli toivonmukaan tulee hyviä uutisia. :)
Mutta yhdet perus mamma-farkut ostin, vaikken niitä vielä toisaalta tarvitsekkaan, mutta jos jonnekkin lähtee esim illalla niin on sit ainakin varalta sellasetkin housut jo olemassa jotka ei purista ku alkaa turvottaa.. :D

Turun mammat! Miten ois vaikka treffit esim. Kaarinan hoplopissa tai eikös Leaf areenallakin ole sellanen lasten peuhupaikka? Itselläni kun ei vielä ole tuota jälkikasvua, niin en ole kovin tuttu kävijä noissa paikoissa mutta muutaman kerran olen veljen tytöt vienyt tonne hoploppiin ni ainakin ovat siitä paikasta tykänneet. Ja me aikuiset voidaan siellä sitten turista vaikka kahvikupposten äärellä.
Tää nyt oli vaan yks ehdotus. :)
Niin ja asustelen Mynämäellä, mut äkkiäkös täältä Turun suuntaan ajelee.

:heart:9+5:heart:
 
Tiinaww :hug:

Käytiin tänään ultrassa. Niskaturvotusta oli 0,6mm ja verikokeiden ym.perusteella riskit oli 1:19000 ja kaks muuta 1:100000. Vauvalla oli kaikki ok ja mulle tuli jotenkin ihan poikaolo ku näin kaverin näytöllä. Oli olevinaan niin miehen nenäki :)
Muttä eipä tää mitään virallista oo. Sitten marraskuun 15.pv pitäis selvitä kun on rakenneultra.

Niin joo, Vauvis mulle vois päivitellä tuon LA 1.4.2011. Koko vastas viikkoja täysin, vaikka ite luulin sen siirtyvän. Ihan ku muistelisin että pää-perämitta olis ollu n.59mm (tarkka mitta löytyisi neuvolakortista, mutta peiton alta sohvalta teekupposen äärestä on vaikea lähteä;))

Oli se vaan mukava nähä pikkuinen liikuskelemassa ja ojentelemassa itseään.
Oli vaan rakko liian täys, niin paino hieman kohtua kasaan.

:heart:-äänet tulee kuunneltua päivittäin.

Nyt voisin mennä soittamaan äidille :)

Marimi ja pikkuinen 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Samirja
sm
Onnea ja voimia niitä tarvitseville! Erityisesti Tiinaww olet mielessä.. saman läpikäyneenä tiedän miten kamalaa se on. Puhuminen auttaa, vaikka alkuun voi olla vaikeaa.

Mulla huimaus ja pahoinvointi on antaneet vähän periksi. On hyviä ja huonoja päiviä. Alkuun huolestuin aina hyvistä päivistä -> onko jotain vialla.. Mutta nyt uskallan rentoutua. Eipä sitä jännittämällä mikään muutu.
Iltaisin on enemmän pahoinvointia kuin aamulla. Väsy on myös kova :/
Iskias alkoi tällä viikolla yllättäen vaivaamaan. Onko muilla sitä vaivaa??

Oon onnellinen kun sain viimein kotidopplerin. Kyllä se vain rauhoittaa mieltä kummasti. Tänään kuulin vauvan sykken dopplerilla eka kerran - jestas mikä olo. Ihanaa! Täytyy nyt nauttia tästä niin kauan kun sitä kestää :)

rv 11
 
Huomenna olisi sitten se np-ultra, kyllä sitä on odotettu. Alkuraskauden UÄ kävin yksityisellä kun halusin käydä uä:ssä ennen ensimmäistä neuvolaa. Nyt lähtee tuleva iskäkin mukaan.

Oireista
pahoinvointi ja pahaolo ovat jo hellittäneet. Nyt on vielä aivan hirveä väsymys, jospa tämäkin hellittäisi pian. Hyvällä syyllä pääsee iltaisin unille =) Ja tänään poksuu rv 12+0.
 
Melissa Meillä taas ultrannu kätilö sanoi että tää np-ultra on tarkempi kun silloin
7+5 mulle tehty ultra, vaihtelee siis näköjään linjaukset tossakin :), ja täällä pienellä
pääperämitta 60mm niin silä vastasi viikkoja 12+4! outoo...

tiinaww :hug:
 
Iltaa naiset!

Jipii, np-ultra takana ja kaikki hyvin! Yllärinä tuli vaan se, että viikkoja olikin jo enempi ja en sitten päässyt enää verikokeeseen eli nyt mennään sitten vaan ultran tiedoilla. Niskaturvotus oli 1.4. Laskettuaika olis nyt sitten jo 25.3, mutta mä HALUUN pysyy huhtikuisissa :) Ja eiköhän tää huhtikuun alkuun menekin :)

Tyyppi oli aivan valloittava :) Imi peukkua ihan koko ajan :D Mulla on kuvakin missä on peukku suussa ja linkitän sen nyt tähän, toivottavasti saatte ees jotain selkoa... :)

Ihkaonnellinen Olive ja vauveli rv 13+1 :)


Aijaa.com - rv13+1 - 8733741.jpg
 
Olive10 :heart: ihana kuva.

Huomenna ultraan ja voin sanoa että PELOTTAA. :|
Mulle iski akuutti irtiitti vasempaan silmään ja sen kanssa olen yrittänyt tässä taistella. Sanoin kuvaamattoman kivulias ja ärsyttävä tauti. Huomenna on silmäpolin ja reumapolin ja äitipolin käynti. Toivottavasti saa edes joltain polilta positiivia uutisia.

Kette ja TT 11+2
 
Aivan mahtava kuva olive :)

ultra:: kyllä minäkin käsitin, että täällä uskotaan np- ultran laskettuun aikaan paremmin kuin ar- ultran. Mulla sanoi ar- ultran tekijä, että sano tästä neuvolassa, se laskettu katsotaan sitten tarkemmin np- ultrassa ja samoin sanoi neuvolan täti, että näillä mennään nyt mitä viikot on viimeisistä menkoista, eikä muuteta kuin np- ultrassa jos siihen on tarvetta. Mutta nämä kaikki tuntuu olevan niin kiinni paikkunnasta..

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ainakin lumihiutale ja kette tsemiä huomisele ultralle :) olikohan muilla jo huomenna ultraa :confused:
 
Ihana kuva olive

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! Täällä saa vielä ootella tasan viikon, ens viikon ma onneksi lääkäri, niin jos kuulis sydänäänet:heart:

Hieman on tällä viikolla vuotanut, mutta kaippa se on lääkäriä uskottava, että normaalia ja että tulee samasta paikasta, ja kyllähän hän sanoi, että vielä voi vuotaa. Ei se murehtimisella ainakaan lopu.

Ketäköhän kirjoitti iskiaskivuista, täällä vähän sen tyyppistä havaittavissa, mutta vain oikella puolella selässä ja säteilee tuonne pakaraan, mutta ei haittaa menoa. Panadolia olen kyllä ottanut. Lisäksi masukipuihin on pitänyt ottaa panadolia, mutta uskon että ne normaaleja, kun niitä oli tosiaan kuopuksenkin kanssa niin paljon, että ihan panacodia käskivät ottamaan. JOskus puolessa välissä sitten loppu ja lääkäri totes nyt taas, että normaalia.

Mukavaa loppuviikkoa mammat

Pomppuli ja muru 10+6
 
mymosa
Tyhmä kysymys!! Eli kun nyt on 8+3, ni olenko 9 raskausviikolla? Vai 8? Ja kun puhetta ollu, et suurin km riski on vko 9 kun elimet alkaa kehittyä, niin on se nyt vai vasta ensi vko, kun alkaa 9+?
 
Mymosa: Olet 9.raskausviikolla aivan kuten minäkin :D Ja ensi viikolla 10.raskausviikko jne. Meillä on sama La eli minullakin nyt rv 8+3. Itse kuunteln tuolla kotidoplerilla ahkerasti niin oma mieli pysyy rauhallisena. Mulla pitäis ainakin tuon la:n pitää paikkaansa koska vauva saatu alulle ivf hoidolla,tiedän tarkkaan ajan milloin hedelmöitys on tapahtunut =)
 
Ihania ultrakuulumisia ja Olivella ihana kuvakin! :heart:

Kyllä täälläkin uskotaan tohon np-ultran antamaan laskettuun aikaan, ei alkuraskauden ultran.

mymosa: Olet nyt yhdeksännellä viikolla :)

Tsempit kaikille tän päivän ultraan menijöille!!!

Ceali 12+2
 
Onnea kaikille ihania ultra-kuulumisia saaneille!

Tiinaww syvimmät pahoitteluni ja osanottoni.

(.) Sain juuri veriseulan tulokset, ja olivat normaalit, eli ei kohonnutta riskiä eikä tarvetta lisätutkimuksille. Kauhean helpottunut olo, vaikka jo ultratulokset rauhoittivat silloin kovasti mieltäni.

Oliven laittama ultrakuva on aivan ihana... :heart:

Poika nukkuu, eli aika nauttia mukillinen teetä kaikessa rauhassa sekä nettitelkasta vaikkapa Kauhukeittiötä, ah autuus... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Samirja
Tosi hieno kuva Olivella!

Huomasin yhden jutun. Mun napa on aina sijainnut syvällä kuopassa ja nyt kun tuossa on tuo pömppis, niin napa on tullut esiin! Siis on se vieläkin kuopassa, mutta se kuoppa on muuttunut leveäksi ja ympyränmuotoiseksi :eek:

Onnea Vauvikselle ultraan!
 
mymosa
Huomena lähtee kummatki lapset mummulaan yökylään Voi, että nautin siitä ku ei tartte tehä mittää, ja saa nukkua ja herätä rauhassa!
Meillä myös lähtee lapset mummilaan :heart:

Jospa sais käytyä anoppilassa ja kerrottua, tänään mies olikin kertonut jo veljelleen ja mä laitoin viestiä miehen siskolle :)
 
mymosa
Tilasin sitten kotidopplerin, saa nähä milloin tulee ja milloin alkaa jotain kuulumaan.. muutakin kuin oma syke :D

Tuo on raskauskeijulta tuollanen halppis ja perus angelsounds.. toivottavasti on asiansa ajava kapine.
 
Ei meil ollut nt-ultra vaan ihan normi ultra.
Kaik oli hyvin. Sain oyssin yhden parhaimmista lääkäreistä ultraajaksi, Aydin Tekayn. Moneen kertaan onnitteli tulevasta perheenlisäyksestä.
Kaikki oli siis äitipolikäynnillä hyvin. Kilppari lääkettä lisättiin TAAS ja inska vaihtuu toiseen. Syyslomalla seuraava käynti. Lapsille kerrottiin tänään ja paljastettiin myös tuolla naamakirjassa asia. ;D
Reumalla meni kans hyvin, MUTTA silmäpoli oli kaamea. Joutuivat sitten pistämään tonne silmään kortisonia, kun iriitti ei ollut parantunut kunnolla. :$ Voin sanoa että se pitäminen ei sattunut mutta kun se lääke meni se sattu. :/


Mää käytän ihan samaa geeliä mitä sairaalat käyttää. Ostin apteekista sitä eikä se mun mielestä maksa mahottomia, toi pullo oli jotain 4 e.

jospas mut sitte vois lisätä listan eli KETTE 36v viides OYS 9.4.2012
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä