~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

mymosa Teillä alkaa huomenna 10.raskausviikko. Olisko BB tarkottanut sitä? :)

Ite tulin lähinnä poksumaan. Nyt alkais 14.raskausviikko. Aika on kyl menny nyt tosi reippaasti, mutta silti odotan masua ;).

Ihanaa sunnuntaita kaikille. Muistetan rentoutua ja nauttia tästä päivästä :)

Marimi ja pikkuinen 13+0
 
Mymosa: Juuri sitä tarkoitin mitä marimi meinas eli 10.raskausviikko alkaa eli rv 10. Huomenna 9+0 aivan kuten sinullakin eli kymmenes raskausviikko :D

Mitenkä muuten te jotka kuuntelette doplerilla: kun minä en ota tuosta sykkeestä selvää...kun siitä kuuluu kokoajan tasainen viuh-viuh-viuh ääni ja laskin että tekee vain n.reilu 70 lyöntiä/min. mut sitten siellä takaa kuuluu noiden lyöntien välissä sellainen vaimeampi ääni,jos sekin on löynti niin silloin olis ok syke elin n.140. Minkälainen ääni teillä muilla kuuluu? ja paljonko syke?
 
bluebaby Vastaatas nyt, kun edelleen koneella roikun ;) Eli itsellä kyllä kuuluu ihan selkeä sykkeen ääni. Kun oon laskeskellut sykettä, niin se on joka kerta ollut tuossa 160 tienoilla (sama suuruusluokkaa näytti NT-ultrassa). Mutta ilmeiseti laitteessa on jotain vikaa kun ei näytä sikiön sykettä näytöllä, mutta omaa sykettä mitattesssa kyllä näyttää..
 
mymosa
Mä en pysy enää edes perässä, että mitä sitten kukakin tarkottaa.. kun tottunut, että puhutaan näillä 6+3 ja 14+6.. Itseasiassa vasta eka raskaus, jossa kuulen, että on kaksi tapaa ilmaista itseään tässäkin asiassa.. :headwall:

Piti ihan käydä raskauskiekon parissa, eli siis herkin kehitysvaihe ja pahin km-riski on ohi ensi viikon lopulla..

Saiskohan niitä sydänääniä koettaa kuunnella huomenna neuvolassa..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
BB: täällä kuuluu vain ja ainoastaan oma syke joka siis posottaa sitä 70 luokkaa.. ja välillä nopeempaakin kun kuvittelen löytäneeni pienen sykkeen ja ehin innostua. pyh!:(

Täällä ois np-ultra torstaina 29.päivä klo 13. Jännittää ja pelottaa : /
Ai niin ja synnytyssairaala ois se Hyvinkään mesta! HYS:kö se nyt on lyhyemmin..

Nyt on virtapiikki päällä niin täytyy alkaa siivoileen, palataan mammat! Mukavaa sunnuntaita kaikille! =)

L & Pallero 11+0 *pooooks!!* viikko 12 alkaa, iiks =) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
marimi: Juu siis kyllä mullakin se ääni kuuluu ihan selkeästi ja tasaisesti,mutta mietityttää se ääni siellä välissä. Ultrassa syke näytti olevan kunnossa,reilu viikko sitten joten kai se sitten on. Kun jostakin luin että pitäisi kuulostaa hevosen laukalta,mulla ei kyllä kuulosta. Vaan sellainen viuhtominen sieltä kuuluu :D

Löllöttelijä: Juu olen minäkin testannut miltä oma syke kuulostaa,paljon isompi ääni ja erillainen kuin vauvasta. Nämä äänet kuuluu ihan alavatsalta,että uskon että ne on vauvan. Vai voiko oma syke kuulua ihan alavatsalla? siis ihan alhaalla (häpyluusta pari senttiä ylöspäin,pikkuisen vasemmalle)

Hei nyt minä löysin: Tätä minulla kuulostaa! http://www.fetaldopplerfacts.org/wav/fetal_movements_and_maternal_blood_flow.wav Mutta hmm...eihän se vauveli vielä viikko sitten siellä osannut liikkua ja liekö vieläkään...mutta ääni on siis täysin sama kuin tuo linkki. Eli siis se ei oliskaan syke jonka saan kuulumaan. Mutta jos kerran tuo ääni on vauvan liikettä niin hyvin kai siellä sitten voidaan :D:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli eilen paperiin vähän tuhrua ja tänä aamuna myös. Aamulla kyllä oksensin. Raskaustesti näyttää plussaa, mutta hcg saattaa vissiin näytää plussaa vielä kuukaudenkin keskenmenon jälkeen - joten ehkäpä lopetan testailun.

9+4
 
Mä saan oman sykkeen kuulumaan ihan alavatsalla, enemmän vasemmalla puolella sekä navan alapuolella kummallaki sivulla. Välillä kuuluu sitä viuh viuh ääntä, muttei babyn sykettä kyllä (tai sit sillä lyö sydän samaan tahtiin mun kans :D ) :( tosin mulla se kohtu kenottaa taaksepäin ettei varmaan tule kuulumaankaan toviin.

Olkille tsempit, toivottavasti on vaan asiaan kuuluvaa tuhrua! :hug:
Mulla kesti tuhruttelua viikon verran -siis se oli todella todella vähäistä, sen verran että paperista sen erotin- ja kysyn neuvolasta asiaa niin kuulemma ihan normaalia.. Sitten jos sitä verta alkaa oikeesti vuotamaan ja ilmeisesti pitäs olla "tummaa" (??) verta niin yhteys lekuriin. Torstainapa sen nään onko tuola ketään.. =)

Vauvis: Laitatko mulle synnäriksi HYS -Kiitos =)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna ehkä saan oman dopplerini jonka huusin huutonetistä jos vaan nykyiselle omistajalle haku sopii :) Saa jotain konkreettisuutta tähän raskauteen kun taas ei oikein tunnu miltään. Huonoo oloo edelleen nälkäisenä ja rinnat on kipeet mutmuuten ei juurikaan mitään. Flunssaa pukkaa koko perheelle ja mies on kuumeessa. Eilen oli hyvien ystävien häät ja tämä mamma jaksoi bailata koko yön ja ihan van pillimehujen voimilla. Oli tosi ihanat häät :heart:

Champpis ja Martta 12+4
 
meillä nt- ultra 3.10 eli reilu viikko vielä.

Tuo kotidoppleri olis kyllä ihan kiva, hmm... Mut ei vaan nyt taida olla rahaa sitä hankkia.

Tietääkö kukaan missä ja koska on tai alkaa vaunualet? Siis nuita nettiliikkeitä lähinnä ajattelin. Ne kai luulis olevan ennen vuoden vaihdetta kun vuoden 2012 mallit tulevat sit myyntiin..

Täällä poksuu rv 12+0 (tosin nt- ultrassa tullaan todennäköisesti muutama päivä taaksepäin)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

kirjoitin äsken pitkän teksin ja kun yritin lähettää meni koko juttu jumiin ja teksi katosi argh! joten nyt vähän lyhyemmin....

Käytiin keskiviikkona yksityisellä ultrassa, koska torstain aika Hyvinkäällä ei käynytkään mun miehelle.

Ja siellä se meidän villi vauva kovasti liikkui täysin terveenä ja kaikki oli kunnossa <3

Ainut vaan että olikin viikon pienempi mitä piti olla, eli ovulaatio on ollut viikon normaalia myöhempään. Ja lääkärin mukaan laskettu aika olisi nyt sitten 17.4.1012 ja viikkoja olisi tasan 11 tänään.

Muttakun katsoin äsken vau.fi laskurista niin sen mukaan nyt olisi 10+5 ?? ja jos tuon 11 mukaan meinsiin niin laskettu aika olisi 15.4 ?? että en nyt tiedän miten nää menee kun joka paikassa erilailla....

Lääkäri sanoi että meidän pitää käydä kuitenkin vielä ensi tai seuraavalla viikolla Hyvinkäällä ultrassa, koska siellä on paremmat laitteet...ja se joku verikoe... saa nähä miten sinne saa sitten aikoja, pitää huomenna soittaa ja kysyä.
 
Ultra 29.9 klo 9.00, monta piiiitkää päivää edessä=) Löllöttelijällä tais olla sama päivä ainakin!

Olki, tsemiä, onneksi meillä monilla ollut ihan normaalia, mutta tiedän tunteen, kun pelkää:hug:

Pomppuli ja muru 11+2
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Iski ahistus, tuorejuustothan on kiellettyjen listalla ja mä niin himoissani ostin creme bonjouria ja riisikakkuja.. Uskaltaako sitä nyt nauttia?

Samoin tein lehtitaikinakuutioihin kylmätäytteeksi philadelhia+aurajuusto juttua.. sekinkö jää maistamatta?

Tuolla jossain oli, että saisi syödä, ettei ois listeria pelkoa, mutta mikä nyt sitten on oikeaa tietoa..
 
Mymosa jos haluat olla superhysteerinen niin et syö mut fakta on se et on erittäin epätodennäköistä saada listeria Suomessa juustoista. Jos ostat valion auraa niin se on tehty pastöroituun maitoon joten sitä voi huoletta syödä, samaten ainakin ite oon syönyt rasiapakattuja tuorejuustoja kaikissa raskauksissa ja teen sitä nytkin joten mun mielestä voit huoletta syödä, ainakin ite söisin :D
 
mymosa
No ku en tosiaankaan ole ollut hysteerinen ja sitten tulee sellanen apua -olo :D Mutta piti kysyä, kun on niin ristiriitaista tietoa, olen tähän mennessä kyllä syöny leivän kanssa välillä.

Ehkäpä mä siis nautin muutaman.
 

Yhteistyössä