~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Moikka :)

Kestovaippoja en ole koskaan käyttänyt, enkä käytä niitä nytkään,
kertiksillä mennään siis tälläkin kertaa.. :)

Mahan kasvaminen: En muista miten aiemmin on näkynyt, nyt on iltapäivästä iltaan kauheaa turvotusta.. Mullakin on muutenkin tuota mahaa
niin en tiiä milloin vois sanoa ihan et vauvamahaa on :)

Äitiyspakkaus varmaan otetaan. Esikoisesta aikoinaan otin, kuopuksen
aikaan en ottanut, kun esikoisen kaikki oli jäljellä, nyt ei ole taas mitään enää niin taitaa tulla tarpeeseen, kun siellä on kuitenkin ne peitot, makuupussit,
toppapuku (joka on mun mielestä ihan kaunis :) ) jne.. Ja tulee niistä
vaatteistakin varmaan osaa käytettyä..

rv 8+3
 
Moikka kaikille ja hyvää alkavaa syyskuuta :)
kävin kelalla eilen hoitamassa asioita ja samalla tutustuin uuteen äippäpakkaukseen. Ihan kivan näkösiä vaatteita ja muitakin juttuja, mut ehkä sais olla vähän enempi värejä. Kertomisesta nyt melkein kaikki kaverit ja sukulaiset tietää. Vielä kun tulis se kutsu siihen ekaan ultraan, niin olis kuva mitä näyttää pienestä vauvan alusta :heart:

Sale81 & Pupu 8+3 :heart:
 
Äitiyspakkaus otetaan kans...:wave:
Dopplerin oon hommannu jo esikoiselta, mutta muuton jäljiltä jossain tallessa, mutta en tiiä missä, joten hommasin semmosen näytöllisen version, et vaikkei kuuluis sykettä nii näkyypi sit kuitenki näytöllä:heart: Tänään pitää käyä hakeen se, ku miehen sisko hommas sen tuolta kemistä ja alotti tänään työt Oulussa, nii saa illalla hakee pois :)
Pitää alkaa järkkäämään kuopuksen 1v synttäreitä, huomena täyttää mutta juhlitaa sitte lauantaina:heart:

Poksutaan! Ja ens viikolla alkaa kaksnumeroiset:heart: 9+0
 
Mukavaa syyskuuta kaikille helmikuisille!:wave: Muutamalle oli käynyt huonosti :'( tsemppiä tulevaan! Toivotavsti tärppää pian uudestaan. Äitiyspakkauksesta...
aijoin ottaa koska tämä on esikoinen ja vaatetta ei vielä hirveästi ole. Tosin siskolta ja ystäviltä niitä kuitenkin saan. Hirveä halu olis ostaa jo kaikki;vaunut,koppa,sänky :LOL: maltetaan kuitenkin nyt vähän. Muutamalle olen kertonut,perheelle ja parille ystävälle. Ja 2 työkaveria tietää myös. Odotan np-ultraan,sitten saavat itse huomata. Onko muilla ollut alavatsalla krampin tyyppistä kipua joka kestää n.3-5sekuntia ja menee sitten ohi ja muuten ihan normaali olo. Kipu on tosi kova....soitin eilen ivf hoitajallekin mutta meinas että normaalia kun kohdussa tapahtuu ihan uusia asioita. Välillä vihlasee vähän vähemmän,mulla tosin endometrioosikin että voi kiinnikkeetkin paukkua. Välillä yököttää...:x mutta en ole oksentanut. Väsy myös kova. Ultraan vielä aika tasan 2vkoa...tuntuu että mulla tosi vähän viikkoa,kun loppukuusta La,muilla huitelee jo rv8-9. Jospa se aika kuluis nopeaa. Ja kaikki menis hyvin :)


Bluebaby 5+3
 
Me ei tälläkertaa oteta tota äitiyspakkausta, kun olen säästäny ihan kaikki vauvavaatteet :)

Ja tosta kertomisesta: mies on kertonu kaikille kavereille, mut mä olen kertonu vaan mun siskolle. Miehen vanhemmille kerrotaan niin myöhään kun mahdollista, nimittäin viimeksi oli ihan hysteeristä touhua että hermot meni molemmilla.
 
Ceali ei ole muuten mikään riskiviikko mut yleensä jos on keskenmenoja ollut ja on jotain mahdollista vikaa niin ne ajoittuu usein samoille viikoille aina ja mulla siis menehtyi pikkuinen 9-10 viikon välissä. Siksi tämä viikko tuntuu jotenkin niin pitkältä ja kurjalta. Tosin tällä kertaa saan heti varmistuksen asian kun viimeksi mahassa köllötteli pikkuinen pari viikkoa kuolleena ennen kun asia huomattiin.
 
Mä olisin halunnu vaihtaa terkkaa, mutta en saanu. Mutta kyllä jossain muualla voi tietysti onnistua. Mulla ei oo kokemusta siis edes vielä uudesta terkasta, mut oisin vaan halunnu samalle millä ennenki muis raskauksis käyny. Puhelimes tää uuski vaikutti iha mukavalta, mutta näkee nyt.
 
mymosa
Pitää kysyä ja kai sitä voi jonnekin valittaakin, että haluaa vaihtaa. Ainakin tk puolen oma lääkärin sai sillain vaihettua (tuttu). Meillä poika kävi eka kertaa neuvolassa tuolla ja kaverin lapset on käyny, kumpikaan ei tykätä. Mä sille halua avautua ja asioitani kertoa kun tyrskähtelee ja tänäänki ku soitin ni naureskeli puhelimessa, hiivasta kun kysyin.
 
Varhaisultrassa käyty, ja masussa on kaikki hyvin :) Pienen sydän sykki, ja vastasi viikkojakin :heart:

Äitiyspakkausta En todellakaan ota, esikoisesta otin viime vuonna ja oon katunut sitä sen jälkeen.. mitään muuta en tarvinnut kuin makuupussin, ja kylpypyyhkeen :(

Omaan napaan ei kuulu mitään; leikitään vaan esikoisen kanssa, lenkkeillään, ja hoidetaan kotia =)

Tanya rv 6+4
 
Ultraan on viikko ja kauhu suuri. Pelkään ihan hirveästi, että ei löydy pikkuista enää. Kun ei ole niitä kohdunkasvukipuja ollenkaan. Lievää, rannekkeilla pois menevää, pahoinvointia on vielä, mutta sehän ei ole tae mistään. Ja onhan tuo maha pömpällään, mutta tuolta ohutsuoliston korkeudelta eikä kohdun.

Ilmeisesti kkm on ihan yhtä yleinen kuin spontaani ja monilla vauva ollut kuollut jo monta viikkoa, ennen kuin on huomattu. Se ahdistaa kovin. Viikonloppuna on rapujuhlat ja siellä huomiota tulee herättämään se, että en ota snapsuja enkä ole yöllä iloisessa hiprakassa (yön yli bileet) joten totuus tulee paljastettua. Enkä millään haluaisi kertoa, kun luotto masuasukin hyvinvointiin on niin hutera. Eli vähän samoissa tunnelmissa kuin Champion täällä mennään.

Anteeksi, että ahistustani teille itken, mutta ei ole muutakaan tahoa. Mies ei ahistusta ymmärrä eikä ole ketään kaveria, kelle tästä tosissaan puhua. Onneksi on tämä palsta, teiltä löytyy ymmärrystä. Kiitos.

Ja onnea kovasti Tanyalle ultrakuulumisista!

Voimia kaikille!

rv 8+5

P.S. en tajua, miten te jotkut selviätte tästä koomaväsymyksestä pienten lasten kanssa! Hatunnosto teille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viimeinen sairaslomapäivä. Huomenna takas töihin. Onneksi huomenna on perjantai. :) Sain saikkua sen verenvuodon takia. Että ottasin vähän rauhallisemmin. Eipä tuota tuu paljo rauhalisemmin otettua ku ei viitti lasta pitää hoidossa ku ite on kotona. Kyllä tuommosen 2 vuotiaan kans puuhaa riittää. Mutta on se niin ihana välillä viettää kotipäiviä keskellä viikkoakin. On se niin sulonen pakkaus tuo poika. :heart:
Vieläki tulee vähäistä vuotoa. Ja edelleen odotan soittoa sieltä äippäpolilta että pääsisin sinne ultraan.. Ei siis mitään uutta täällä suunnassa..

puppa 5+6
 
mymosa
tänåä on just sellanen päivå, että mietin et pitää ihmisen olla päästä sekasia kun haluaa tähä huutoon vielä kolmannen!! Ku on itkeny ja huutanu lapset ja äiti..
 
Viime viikolla tein 3 testiä :D Enkä meinaa uskoa raskauteen silti. Clearblue näytti kestoksi 1-2vkoa.. Neuvola on ensi viikon perjantaina jo. Laski sen oletettujen kuukautisten alusta ja ite oon kyllä sitä mieltä, että oon menossa turhan aikaisin.

Kauheasti ei mitään oireita raskaudesta ole,joten sekin tekee uskomisesta vaikeampaa. Neuvola ei epäillyt hetkeäkään kun kerroin 3 testiä tehneeni.
 
moi!

Iltavuoro takana.Etonut koko päivän ja noi tissit poksuu kohta.Taitaa viikotkin poksua huomenna:heart:

Mä luulen,että meille tulee toinentyttö

Aioin myös ottaa tuon äippäpakkauksen.Mulla ei ole mitään juurikaan jäljellä tyttösen vauvavaatteista.

puppa: Toivottavasti vuodot helppottaa pian:hug:Inhottavaa odottamista tuon ulran kanssa.
Kaikille muillekin mutkatonta raskautta.

Tervetuloa jazzi:D.Kiva kun on iso pino meillä

nyt syömään:wave:

luosto rv5+6
 
Koitin yks päivä kirjottaa ja sit hävis koko teksti :headwall:

Pahoitteluni suuren surun kohdanneille ja vielä epätietoisuudessa eläville :hug:

NelliKaramelli: Toivon todella että kaikki menee hienosti. Keskity vaan siihen kaikkein tärkeimpään, eli sisälläsi kasvavaan tyyppiin, joka tulee olemaan sulle kaikkein tärkein! Äläkä epäröi pyytää läheisiltä apua, synnytykseenkin suosittelisin ottamaan tukihenkilön mukaan. Tosiaan parempi kasvattaa lapsi yksin kuin elää paskassa parisuhteessa. Ja kyllä täällä mun puolesta saa valittaa ihan rauhassa, pakkohan sitä on johonkin purkaa. Voimia kovasti :hug:

(.) Täällä on eka neuvolakäynti takana ja oli NIIIN kiva terkka! Se joka siel normaalisti on niin siitä en tykkää yhtään, mutta nyt on tää kiva ainakin joulukuuhun asti. Harmi vaan et mul on varmaan enää yks käynti ennen sitä. Nyt saa sitten varailla jo np-ultraan aikaa :heart: Eikä tullut painosta valitusta, sanoi että se mikä tulee niin se tulee.

Kestot: Ei kiitos meille, ei kiinnosta mua ollenkaan!

Äitiyspakkaus: Otettiin esikoisesta, mutta oli aika turha. Oisin toivonut enemmän ihan niitä pieniä vaatteita, kun tykkään pukea tytön tyttömäisesti ja jos poika tulee niin sen tietty poikamaisesti. Uutta ei aijota enää ottaa.

Väsymys vaivaa, huono olo on jo pääosin poissa. Tuntuu välillä kuin oisin yh kun mies niin paljon tontilla. Harmittaa kun työsopimus loppuu vuoden vaihteessa, eikä varmana jatketa kun saavat kuulla Salamatkustajasta :/ Täytyy sitten vaan olla pari kk kotona, onneks ei sitten kyllä tartte viedä esikoista hoitoon vaan saadaan viettää laatuaikaa :heart:

Ceali: Mulla on joku semmonen vaaleanpunainen sydämen mallinen doppleri ja näyttää tosiaan sen sykkeen. Nyt on jo alkanut kuuluakin :heart:

-Linn ja Salamatkustaja 9+4 (joka toinen pvä tyttöolo, joka toinen poikaolo :D Toivottavasti rakenneuä:ssä tulee selvyys)
 
mymosa
Mä mietin tuota dopplerin tilausta, mutta sitten taas, et miten hyvin tollasen saa kaupaksi vauvan jälkeen.. et viittiikö yhden takia ostaa enää.

Tänään on ollu niin vittumoinen olotila, että tekis mieli vaan olla ilkee kaikille :D ihanaa tää tunne ja mielialan heittely.
 
mymosa
Kattelin tarkemmin tota äitiyspakkausta, yksi!!! kietasubody?? mitkä on maailman parhaita pienen kanssa.. ja muutenkin tuo on aika tympeen väristä (väritöntä).. Toki ymmärrän, että toiset ei halua pukea poikaa punaseen tai keltaseen eikä tyttöä siniseen..
 

Yhteistyössä