~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

No tuskinpa toi äitipoli olis niitä määrännyt jos ei niitä sais syyä. Toi annostus on kuitenkin VÄHÄINEN siihen mitä yks normi aikuisten tabu on. Eiks aikuisten tabut oo 500mg ja toi mitä syön on 100mg kerran päivässä.
Meillä kun on 3 keskenmenoa takana (ei perättäin kylläkään) niin siksi määrättiin tuota syötäväksi. Enemmä siitä on hyötyä kun haittaa tällä hetkellä.
Ennemmin mää pillerin päivässä otan kun pistän hepariini inskan lisäksi.
 
Huomenta!

Pahoittelut heille joille ei huhtivauvaa tulekaan :'( *halaus*
Toivottavasti kukaan ei enää tipu kyydistä! Tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille meille! :)

Uusille tervetuloa!! :)

Tiistaina ois neuvola, tuskin kuuntelevat mitään ja just eilen miehelle sanoin että mikäli ei saa mitään konkreettista varmuutta raskaudesta niin varaan ajan yksityiselle! Viime yönä näin unta että vuodin verta, aamulla kauhulla pyyhin ja onneks se oli vaan unta (painajaista)..

Alkoholi tupakka kyselyähän täälä joskus oli ollu ja itse oon lopettanu tupakoinnin -09 ja alkoa on menny äärimmäisen vähän, joten no problems olla ilman. Tässä ois kyl tulossa illan istujaiset niin en tiedä uskovatko selityksen "ei maistu", päätin kertoa jos kysyvät.. kumminkin silloin on jo 12 viikkoa plakkarissa.

Mutta mukavaa päivää naiset, tää lähtee töööööihin...... :) :(
 
Olipas taas tullut tekstiä ^___^

Suuret pahoittelut pinosta tippuneille :(. Hurjasti on jo tippunut porukkaa pois. :'(

josefia, Mulla oli esikoisesta ultra 11+6 ja nyt vasta 12+5. Itekin ihmettelin, että onpa myöhään kun luulin että viimeksi toi 11+6 oli se vika päivä jolloin se tehdään. Mutta paperissa tais lukea että se 11-13 viikoilla tehtävä. Ärsytti vaan että on nyt noin myöhään kun olisin ihan mieluusti jo ens viikolla nähny pikkasen :>.

inger, Meillä ainakin kaikki tähän astiset tiedon saaneet on ollu ihan onnellisia eivätkä ole ihmetelleet. Meillä tietysti taustalla esikoisen pitkä yrittäminen niin ehkä siksi ihmiset ovat sitten onnellisempia kun ei tarvinnutkaan seuraavaa odotella niin pitkään. Ehkä sit jos kolmaskin tulis tähän perään niin saattas tulla "ohhoh"-kommentteja :D. Ja kyllähän nytkin kavereiden kanssa sitä naureskeltiin että miten me tässä kämpässä mahutaan muutama kuukausi olemaan ja sit pitäs muuttaakin vauvan ja taaperon kanssa :p. Mut ei siis oo tullu yhtää negatiivista kommenttia, ainakaan päin naamaa :).

Meillä on tytölle nimi, ei ehkä ihan valmiina, mutta varma ehdotus. Pojalle en oo ees aatellu kun oon niin varma että tää on tyttö. Esikoisen nimi ei oo ihan yleisimpiä mutta ei mikään erikoinenkaan. Varmaan seuraavallekin annetaan sitten sellanen nimi jota ei kuitenkaan ihan joka kulmalla tuu vastaan, mutta ei tarvi joka kerta tavatakaan että miten se kirjotetaan.

Liikkeitä oon kyllä mäkin tuntenu tällä viikolla :eek:. En kyl tajuu onko oikeesti mahollista. Esikoisesta tunsin rv 15 ja sekin oli jotenkin aikasta mun mielestä. Pientä hipsutusta on tuntunu muutamana päivänä. Kyllä se vaan muuttaa odotusta niin konkreettisemmaksi kun tuntee pikkukaverin massussa <3.

Kivan näkösiä (ja kalliita) mammavaatteita löytyy ainakin nelly.comista :). Ja yks kaveri mainosti sellasta ku Missymom.

Mä en tällä kertaa luultavasti joudu sokerirasitukseen \o/. Viimeeksi kun odotin esikoista niin täällä Oulussa kaikki joutuu siihen vaikkei olis mitään huoltakaan. Sain puhtaat paperit siitä niin terkka sanoi nyt, että toista odottaessa ei sit tarvi välttis mennäkään. Lääkäri sen kuulemma päättää sitten viime kädessä, mutta yleensä jos ei oo ollu mitään ongelmaa niin ei tarvi toista odottaessa mennä. Se ois kyllä ihan mahtavaa jos vois jättää välistä, koska se oli jotain aivan karmeeta. Meinasin pyörtyä sinne labraan viimeeksi ja oli niin huono olo ettei tosikaan :x.

(.) Ei kummempaa. Väsyttää edelleen, mut ei ehkä niin lamaannuttavasti enää. Olot on onneksi aika hyvin helpottanu, ei ällötä oikeestaan yhtään enää. Vähän on sellanen masentunut ja tasapaksuolo niin kuin aina syksyisin.

Aurinkoa päiviinne!

Adalmis ja Kerttu 11+2
 
pahoittelut surun murtamille..
Ceali ja muut kättärille menijät, olisin kyselly siitä verikokeesta et miten se nyt oikein meni? Siis meenkö eka sinne jonnekkin verikokeeseen vai eka ultraan? Kävin jo pari viikkoa sitten terveyskeskuksessa verikokeissa mut eiks sielläkin pidä käydä kans jossain seulonnassa? En haluu soittaa neuvolaan kun mulla on niin tyly se hoitsu siellä Kanniston neuvolassa. Viimekskin tiuski vaan että älä hermoile ja raskauden pitää olla onnellista aikaa kun soitin ja kysyin mitä voidetta uskaltaa käyttää kun on tullu ihottumaa ranteisiin... ei tullu vastausta. Ja olen kertonu kotitilanteeni sille et se siitä onnellisuudesta. Miten voi pakottaa ittensä onnelliseksi kun on kaikki tärkeät asiat romahtanu? En tajuu. Ihan kuin olisin ite syyllinen tähän tilanteeseen :( muutenkin paha mieli. Ja sitten alkanu pelottaa mitä ihmiset sanoo kun yksin odotan. Oon saanu jo kritiikkiä et kyllä lapsella pitää olla molemmat vanhemmat. En kai tee aborttia siksi että miehellä tuli paskat housuun? ei se vauvan vika oo ja itse haluan todellakin tämän pienen. Ihmiset on niin tahdittomia ja ajattelemattomia.
 
menetyksen kohdanneille suuuri hali <3

itsellä vuodot nyt edelleen jatkuvat, mutta ultraan ei vieläkään syytä, koska viime raskaudessa oli sama juttu..tosin ei ihan näin runsaana :/sain kuitenkin ultra-ajan aikaistettua ensiviikon keskiviikkoon!!:)että tarkistavat nyt mistä se vuotaa edes..ja (onko siellä asukkia....) turhan moni huhtikuinen on ketjusta jo tippunut .(

pahoinvoinnista mulla on nyt ollut aivan järkkyä pahoinvointia viikon ajan vatta ollu niin kipeä ja jaska lentänyt että oon vaan istunu vessassa :DD koitan vetää koko ajan vettä että nestetasapaino pysyisi :D paino nyt on vähän lähteny tippumaan, varmaan kun nesteitä lähtee..mutta kai se tästä pian parempaan muuttuu ainakin toivotaan :D

mammavaatteitakin pitäs varmaan pian alkaa hankkimaan mutta nyt just ei riitä aikaa ja kiinnostusta kun vaan olla :D

ja pieni vie ihan tarpeeksi aikaa kun on juuri siinä seurusteluiässä <3 ihana :) vauvauinnissa ollaan käyty tähän asti mutta nyt ei ole pystynyt oikeen mihinkään..välillä ollaan käyty vauvaryhmissä puuhailemassa(värikylvyissä ym mutta kun itellä on tällanen olo niin kotileikit saa pääasiassa riittää...

meillä ikäeroa siis tulee 1v3kk ja ei ole kumpaakaan oloa....paha olo vaan :DD

Minä menen sinne niskaturvotusultraan.....tosin en aio tuloksilla tehdä mitään vaikka sieltä jotain löytyisikin..niinkuin en viime raskaudessakaan vaikka todennäköisyys oli tosi huono! mutta terve poika tuossa ..en muista olenko tästä jo kertonutkin :)

misteli ja pikkupilvi 8+5
 
NelliKaramelli: Ainakin kaks vuotta sitten käytäntö kättärillä oli tämä: eka menit ultraan ja sen jälkeen verikokeisiin. Ultraaja neuvoi missä ne verikokeet otettiin, mut pari kerrosta ylempänä se paikka oli, et ei kauas tarvi lähteä :) Mä en käynyt missään verikokeissa terveyskeskuksessa viime odotuksessa, kaikki verikokeet otettiin tuol Kättärillä.

Inhottava neuvolatäti sulla ollut:(
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaramellii: Mä odotan kanssa yksin. Ja täytyy tunnustaa, että mua kanssa vähän jännittää ja pelottaa, että mitä ihmiset sanoo/ajattelee tästä kun oon yksinodottaja. Mun lähipiirissä ei ole ketään, joka olisi ollut vastaavassa tilanteessa. Kaikki ovat lapsensa saaneet parisuhteessa.Mutta yksinhuoltajia mun tuttavapiiristä löytyy, ja heiltä olen kyllä saanut eniten apua ja tukea. Jotenkin mä ajattelen, että aivan sama mitä toiset ajattelevat. Pääasia, että olen itse iloinen ja onnellinen odotuksestani. Toistaiseksi kukaan ei ole minulle mitään negatiivista sanonut, mutta välillä tulee mieleen, että kuinka paljon puhutaan selän takana.
 
NelliKaramelli Onpas terveydenhoitaja antanut kaikkitietävän kommentin raskauden onnellisuudesta...Vaikka helposti vois niin kuvitella että tää on auvoista aikaa ni eihän se sitä välttämättä oo. Voi olla fyysisiä vaikeuksia/hankaluuksia raskauden aikana mikä huolestuttaa odottajan mieltä tai sitten mieli on maassa muuten syystä tai toisesta, eihän kaikilla raskaana olevilla oo samanlaista elämäntilannetta! Mun kokemus on et "yksin" odottajat on yleensä melkoisia sissejä arjessa ennen vauvan syntymää ja myös sitten sen jälkeenkin. Voin kuvitella et sellaisia tilanteita saattaa tulla eteen et jos vaikka jollekin tutulle selviää et isä ei oo kuvioissa ni ihmetellään sit sitä, mut voisko näihin tilanteisiin miettiä jo etukäteen et mitä sit vastaa näihin uteluihin? En nyt tarkoita sitä et tarvii alkaa selittämään (kenenkään ei niin tarvi tehdä) mut sitä et on vastaus valmiina ni ei siinä tilanteessa tarvi miettiä mitä sanoo. Kyllä asioiden on tapana järjestyä, ja kyllä sitä onnellisuuttakin varmasti tunnet jossakin vaiheessa, raskaus ja äitiys on kummallinen juttu :) Ja tuohon että lapsella täytyy olla molemmat vanhemmat, mielestäni riittää että lapsella on edes yksi vanhempi joka rakastaa häntä pyytettömästi ja antaa sen hoivan/turvan mitä lapsi tarvitsee, voihan lapsi saada miehenmallia vaikka isoisästä.
:hug:


Itellä ei sen kummempia, tällasta tasasta vointia tällähetkellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: NelliKaramelli
Kiitos vastauksista mimmit! :)
Mitä järkee tossa koko niskaturvotusultrassa oikein on?
oon kuullu ja lukenu et niissä on tosi usein riskiraja ylittyny paljonkin ja sitten kuitenkin tulee terve lapsi. Voin kuvitella sen huolen määrän jos siinä tulee jotain.. ja tuntuu etten kestä enää yhtään ylimääräistä tän henk.koht. elämän ja ton remppapaineen lisäksi. Täytyy sitten vaan toivoa ettei ole mitään,tietenkin :D
pahoinvointi on loppunu oikeestaan kokonaan.
Ja maha on kyllä kunnolla pömpöllään jo :heart:. Kuuntelen sydänäänet aamuin illoin ja tässä joku viikko sitten tajusin että oon siihen asti kuunnellu ihan liikuttuneena OMIA sydänääniäni :D kun sieltä alkoi kuulua ne nopeemmat äänet läpi niin tajusin :LOL:
Kette ihan varmaan ne siellä tietää mitä sulle määrää joten popsi menemään vaan!
Alkoholi ja tupakka on ehdoton nounou mulle nyt odotuksen aikana. Ei todellakaan tee edes mieli mitään vahingollista aiheuttaa vauvalle. Oon sairaan tarkka että muistan ottaa omegat ja odotusajan vitamiiinit kun oon syöny niin epäterveellisesti näitten himojen takia... siis tietenkin välttäen kiellettyjä ruokia ja E-juttuja. Paitsi on menny luvattoman paljon roskaruokaa ja appelsiinimehua. Paino on noussu huminalla :whistle:
äitiysvaatteita en oo hankkinu vielä vaan menny löysemmillä housuilla ja paidoilla mut kai se kohta on mentävä ostamaan vaikka mitään muotiäitiä musta ei saa tekemälläkään kun en nyt painonnousun myötä ole ollenkaan löytäny tyyliäni vaikka haluaisin pukeutua kauniisti niin kuin ennen silloin hoikkana kun kaikki näytti hyvältä mitä päälle laittoi. no ainakin odotuksen jälkeen on jotain mihin pyrkiä kun on vielä sinkkuäiti. Tuliskohan telkkarista se sinkkuäidille sulhanen silloin? :D voitais Nipsun kans osallistua :D no älkää ottako liian vakavasti :)
Inger kiitos kauniista sanoistasi :hug: Mulla on onneksi maailman ihanin isoveli joka on jo ihan innoissaan tulokkaasta ja suunnittelee mitä yhdessä tekevät :) JA pakko viel lisätä että kyllä mä tunnen onnellisuutta raskaudesta se onkin niitä harvoja asioita nyt mikä saa hymyilemään vaikka yritän mennä huumorilla läpi harmaan kiven ja musta huumori on sitä parasta :)
 
Viimeksi muokattu:
Nellille ja Nipsulle tsemppaukset! Teän elämäntilanne ei todella ole sieltä helpoimmasta päästä, mutta varmasti selviitte! =) on ainakin se pieni siellä "palkinnoksi" kaikesta paskasta mistä vaan selviää.. :)
Äitiysvaatteet: Olen katellu, mutten ostanu.. Hyvin (?) mahtuu vielä normi vaatteet päälle, vaikka tosin tänään töissä oli päällä semmoset työhousut missä vyötärö meni napaan saakka ja oli tosi väljät siitä masun kohalta niin perskele ku tuntu ihanalta ettei painanu yhtään! :D
Nellille vielä: Mä kans oon dopplerilla epätoivosesti yrittäny kuunnella sydänääniä tuloksetta, mutta melkein joka kerta oon jo itkua vääntämäs ku kuulen ne... Sitten tsekkaan ranteesta oman sykkeen ja tajuan sen olevan EDELLEEN omani :D :LOL: ihana kun on kohtalotoveri :D

Me ollaan menossa kaikkiin mahollisiin seulontoihin ja niskaturvotuksiin.. Haluan tietää vaikkei ihan 100% ole.

Pahoinvointi: vaihtelee, välillä on ja joskus menee koko päivä ettei ole juurikaan.. Hajut tekee tosi pahaa, en voi käyttää yhtään hajuvesiä ja jos ohi menee henkilö joka on uinu hajuvesipullos niin pahaa tekee.. Tuoksuvat saippuat ei taas ole paha.
Mielihalut vaihtelee jatkuvasti. Ensin haluan esim. kanaa, sit ku pääsen kauppaan niin oksettaa ajatuski kanasta.. Ostan jotain muuta mitä haluttaa ja kun pääsee kotiin niin ei sitäkään enää haluta :kieh:
Mut edelleen rasvanen ja ei-niin-terveellinen- ruoka vetää puoleensa enemmän kuin esim. salaatit..

Hitto jos voitan lotossa niin soitan heti töihin et en ole tulossa, never ever.. :D *haaveilua*

L & P 9+3 muistaakseni...

muoks. painoa on tullu myös tänne niin paljon että ihan pelottaa mennä neuvolaan.. Sitä painoa kun on ollut jo ennestään liikaa..... Ja itteäki ärsyttää olla tämmönen pallo, mut ei se ruho vaan siitä sohvalta liiku! :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Nelli ja Nipsu on kyl hiton väärin jos joku sanoo et pitää olla miehen malli elämässä tai et lapsen hoitamiseen tarvittais kaksi henkeä. Paskat. Millään ei ole väliä jos lapsi on onnellinen, se puoliso rinnalla kun ei aina takaa onnea lapselle. Mä tunnen monta ystävää jotka on alkaneet nauttia elämästä vasta eron jälkeen ja lapsistakin näkee miten paljon onnellisempia ovat kun eivät ole kurjassa perheessä.

(.) Mulla oli lääkärineuvola eilen. Mukaan lähti epipen resepti (en ole hakenut uutta kun edellinen meni vanhaks ja sain nuhteet siitä), sit sain pancodia selkäkipuihin ja lähetteen fysioterapiaan. Toissayönäkin oli pakko nousta sängystä käveleen kun selkää vihloi eli joku hermo siellä on jumissa ja panadol ei auta. Sit sain jälleen emätinpuikkoja tulehdukseen joka onkin jo kolmas peräkkäin.. Ja sit uusittiin vielä setirizin resepti joten olihan siinä sit niitä jo. Mutta sydänäänet kuului doplerilla :heart: Oli ihanaa!

Champion ja Martta 11+3
 
hirmusti tullu tänne juttua ku en oo hetkeen käyny.
meidän perheeseen rantautunu kunnon räkätauti kaikille muille paitsi mulle, eli kauhulla odottelen koska se iskee muhun.

maanantaina olis eka neuvola. jännittää ihan pirusti!!! ei oikeestaan muuten, mutta se sama paino, mistä oon täällä ennenki sanonu. mitäs jos mä sanon, etten halua että mua punnitaan ollenkaan koko neuvolassa. :kieh: no, ei taida onnistua!
ja oon mä saanu nyt päähäni senki, että tää on vaan joku tuulimuna tm. Mutta ehkäpä maanantaina selviää jotain.

joku kirjotteli tuola jossain edempänä, että tuntuu ettei mies ymmärrä ja välitä! täällä tuntuu ihan samalta. tuntuu että tuo oikee välttelee kokoajan. itellä on niin pinna kireellä, että tekis niin mieli ottaa ja tulostaa avioeropaperit! murr!!!
 
yksinodottajat mä en kyllä ymmärrä jos joku ihmettelee että miksi odottaa yksin tai muuta....se nyt kuitenkaan oo mitenkään harvinaista....suurin osa mielestäni eroaa nykyään syystä tai toisesta jossaan vaiheessa ja sit on osa niitä jotka vaan sinnittelee yhdessä tapellen ym..ei sekään mitän hyvää kuvaa lapselle terveestä parisuhteesta anna...:/ suuressa osassa myös hyvässä parisuhteessa elävistä vanhemmista usein äiti on silti se joka suurimmaksi osaksi hoitaa lapsiaan....Mulla on tuuria että on niin ihana ukko ja hyvä isä, mutta en epäilis hetkeäkään kasvattaa lasta yksin jos se olis jollekin parempi vaihtoehto(tai miten sen nyt muotoilis :D) Meillä ukko on usein viikot duunissa(joskus viikonloputkin ja tulee sitten kotiin pari kertaa viikossa....
Yksin odottajille VOIMIA!! siis jaksamisen puolesta olis ihana jos olis joku toinen välillä, jolle antas ohjat ja ite vaan vois levätä! toivottavasti on ystvi tai mammoja jotka tulee apuun :)

onkohan miulla tylsää yksin näin lauantai-iltasin ko poikakin meni jo unille :)
 
Huomenta!

Ajattelin tulla päivittää viikot.

Mahdottomasti tullu tekstiä: niin ikäviä uutisia :( kuin onneks tasapainottamaan myös iloisia uutisia :)

Oli noista ultrista puhe. Mä en ees ajatellu tuota NT-ultrana, vaan ihan tavisultrana. Enpä siis oo aatellu että siinä tosiaan voi jotain myös löytyä. No turha sitä on etukäteen murehtia.
Meillä oli niin ett ekalla neuvolakäynnilllä (mulla tais olla 9+jotain)otettiin pari putkiloo verta. Sit kaks viikkoa ennen NT-ultraa piti käydä antamassa pissanäyte ja vernäyte. Seuraava neuvola on vasta 16+jotain. Nämä ei kyl haittaa ku töistä vaikee päästä lähtee niin parempi ett on harvemmin.

Ja NT-ultra olis 12+3 eli ens ke. Mitään ei oo kuulunu noista kokeista, mut eiköhän niiden tulokset selviä viim.neuvolassa .

Otin tänään ensimmäsen mahakuvan, mut eipä siinä oo muuta ku omaa löysää. Aamusin kohdun tuntee ku on rakko täys. Muuten kyl menee ihan omat housut jalkaan.

Jeps,jos lähtis ulkoilee ku on noin ihana pirtee ilmaki.
Oireetki helpottanu ja olo alkaa olla entisellään. Kiva :)

Marimi ja masu 12+0
 
Heippa mammat! :)

Täällä poksuis tänään viimeistään rv 12+0 ja sen kunniaksi aamu alkoi oksulla. Juuri kun kuvittelin että alkais helpottamaan...

Lisäks mulla on uus ikävä vaiva, nimittäin pistää tosi pahasti vasemmalle puolelle alavatsaan. Alkoi pari päivää sitten kun leikkasin nurmikkoa ja oli aika raskas urakka kun meillä on niin iso piha. Tosi inhottava kipu ja hieman huolettaa...No, np-ultra keskiviikkona joten siellä sitten näkee onko kaikki hyvin.

Tsempit yksinodottaville! Itse kanssa odotin esikoista 8 vuotta sitten yksin 19-vuotiaana ja muistaakseni kaikki suhtautui ihan hyvin. Ja pirun hyvin me vauvan kanssa pärjättiin kahdestaankin vaikka itse sanonkin :) Onneksi oli hyvä tukiverkosto, sillä ilman sitä ei varmaan mistään ois tullut mitään...Toivottavasti teilläkin on :)

Eipä mulla ihmeitä, oli vaan tultava poksumaan :)

Olive (ja Alvar rv 12+0).
 
Ja taas tulee tuhru-vuotoa... Onko jollain kokemusta, kun istukka on hieman kohdunsuun päällä? Viime ultrassa sanottiin, että kyllä se siitä siirtyy kun kohtu kasvaa, mutta kyllä tää vuoto on rasittavaa! :|
 
mun milestä se on vuotoalttiinpaa jos istukka on edessä:hug: Millon sulla jassåå on ultra?
mulla oli np-ultra perjantaina, ja silloin lääkäri huomasi, että istukka on takaseinämässä kiinni, mutta pikkasen reuna on siinä kohdun suulla. Lääkäri rauhoitteli, ettei tässä ole mitään vaaraa, että ihan normaalisti raskaus etenee ja tilanne korjaantuu kyllä? Rakenneultra on vasta marraskuun 23.päivä. Ja tuo vuoto on kuulemma normaalia, mutta kyllä se silti hieman huolettaa.
 
Toivottavasti jassåå kyseessä on ihan harmiton istukan tuhruttelu! Olen kuullut kanssa, että kohdun suulla oleva istukka saattaa alkuun tuhrutella, mutta loppuu myöhemmin, kun istukka nousee ylöspäin.

Nellikaramellille ja Nipsulle erityiset voimatseppaukset! Ja myös muillekin, jos joukosta löytyy muita yksinodottajia. Vaikka tulevaisuus varmasti mietityttää niin varmasti tulette selviämään! Ja tosiaan viis siitä mitä muut ajattelevat tai kommentoivat. Pääasia mitä itse tunnette ja haluatte. Omasta lähipiiristä löytyy myös monenlaista perhemuotoa. Ja tosiaan itsekin elän nykyään onnellisesti uusioperheessä. Oma hyvä ystäväni joutui jokunen vuosia takaperin myös odottamaan yksin, kun mies yllättäen kesken raskauden päättikin, ettei haluakaan isäksi ja jätti ystäväni. Hyvin selvisivät vuosikausia kaksistaan. Nyttemmin ystävä onnellisesti uudessa avioliitossa ja toinen lapsi syntymässä näinä päivinä. Itse en joutunut odottamaan yksin, mutta käytännössä vietin lähes yksinhuoltajan elämää lapsen syntymästä aina siihen asti, kunnes erosimme mieheni kanssa tytön ollessa reilun vuoden vanha. Vaikka eromyllerryksessä jäin tytön kanssa kaksistaan, niin kyllä siitä selvisi. Siitä suuri kiitos omille vanhemmille, jotka olivat kaikessa tukena ja apuna. Toivottavasti myös teillä tukijoukot kunnossa! Täytyi vaan luottaa, että vaikka paskaa sataa niskaan, kyllä asiat järjestyvät ja aurinko alkaa taas risukasaan paistamaan :)

Kävin ostamassa eilen mammapöksyt :D Ihan vielä en taida vetäistä jalkaan, mutta katsotaan mikä ensi viikolla tilanne. Vähän alkaa jo omat vaatteet vatsan seudulta kiristämään. Kesällä tilasin netistä syksyä varten paitoja ja neuleita (siis ei-mammavaatteita) ja olin vahingossa kaukaa viisas, kun sattumalta tilasin sellaisia vaatteita mitä voi käyttää myös ison mahan kanssa :) Tytön odotuksen jäljiltä muutamia mammavaatteita löytyy ennestään. Joten luulen pärjääväni noilla aika pitkälle.

Nyt on muutaman päivän ollut kuvotusrintamalla rauhallisempaa ja väsymyskin ollut maltillisempaa. Paitsi tänään kun kävin kaupassa! Samaan hyllyn väliin osui ”lievästi” vanhalta alkomaholilta tuoksahtava mies ja oli lähellä, ettei laatta lentänyt samoin tein.

Jaaha, nyt pitää ruveta vääntämään komppanialle murua rinnan alle! Yleensä tykkään syödä kevyesti, mutta nyt on viime viikot ollut kyllä sellainen roskaruoanhimo, että oksat pois. Ja kaakota uppoaa ihan tolkuttomasti! Samat on himot kuin edellisessä raskaudessa :D

Ruohotar 8+0
 
Moikka :)

Taas oli yks tippunu :( No ei kai sille mitään voi :( Halauksia :)

Onnea hyvistä ultra kuulumisita ja mymosasta kiva kuulla :)

Me olstiin hotellissa viime yö ja hät oli ihanat :) Hyvää ruokaa oli :p

Täällä poksuu rv 11+0 :heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaan =)

Pahoittelut heille jotka huhtivauvansa on menettäneet :hug:

Meillä alkaa porukka tervehtyä flunssasta, jonka esikoinen siis kantoi heti päivähoidon aloitettuaan kotiin. Itse olin pojan kanssa kotona ma-ke, kun sairastin itse samalla sen taudin, ja mies oli ihanasti to-pe kotona kun katsottiin ettei esikoisesta pph:lle vielä ollut :)

Mahavakuutusta En tässäkään raskaudessa ota, vaikka esikoisestakin olin tuttu näky synnärillä aina +34 viikoista eteenpäin.. lievä raskausmyrkytys siis.

Lapsivakuutus Onkin sitten varmaan pakko ottaa ihan mielenterveydenkin kannalta, vaikka oon sitä mieltä ettei salama voi iskeä kahta kertaa samaan puuhun : /
Esikoinen siis vietti 4kk täytettyään kaksi viikkoa sairaalassa, aivojen -sekä aivokalvojen tulehduksen vuoksi, ja tämän jälkeen kontrolleja meillä on ollut tiuhaan. En ole laskenut, mutta luulen reilun tonnin menneen esikoisen sairaskuluihin, josta vakuutus on korvannut kaiken paitsi omavastuun!

Omaan napaan: Ei ihmeimpiä kuulu, vointi on aika täydellinen, ja pitkiä lenkkejäkin olen viikon aikana taas tehnyt :)
Herkuteltukin on enempi kuin laki sallii, mutta tästä en paineita ota, kun jokainen kilo on enemmän kuin tervetullut mun kroppaan =)

Tanya 9+1
 

Yhteistyössä