~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Täällä eka neuvola takana.Matkan jälkeen sok.ras.kokeelle mars..
Seuraava neuvola TODELLAKIN vasta viikolla 16:O.
Np -ultra viikolla 12.

Eipä kummempia.

Todella moni pinosta pudonnut,ihan liian moni:'( .
Surkea olo sen puolesta.

Nimiä olen tarkasti miettinyt.Tytöllä harvinainen nimi joten tämä paulapekka saa myöskin sellaisen aikanaan.=)

Mutta toivotan kaikkea hyvää teille ja viikon päästä see juu:wave:
Nää lähtee lämmittelemään:heart:

luosto ja paulapekka
 
Nyt on myös np-ultra varattu julkiselle puolelle. Meni kyllä melkoiseksi säätämiseksi oikean päivän valinnassa ja hoitajakin naureskeli, että mitä se oikein tekee mun kanssa :) Ongelmana oli nimittäin se, että omasta mielestäni olen viikolla 8 (7+5), mutta eilisen ultran perusteella viikolla 9 (8+4). NP-ultran kannalta ei kuulemma ole niin tarkkaa merkitys, kunhan osuisi suurin piirtein viikoille 11-12, mutta kuulemma tuon veriseerumitutkimuksen kannalta näyte pitää osua juuri tietyille päiville, että olisi luotettava. Oliko viikolla 12 viimeinen hetki ottaa!? No päädyttiin sitten, että menen 3.10. np-ultraan (omien laskujen mukaan 11 viikko), niin saa varmuudella verinäytteen otettua. Toisaalta ei se nyt maata kaataisin, vaikka sitä ei jostain syystä saisikaan otettua. Tytär oli aikanaan samalla tavalla aina 4-5 päivää isompi mitä viikot antoi olettaa. Tytön tapauksessa tosin tarkka hedelmöityspäivä oli tiedossa, kun sai alkunsa inseminaatiosta. Joten silloin eivät edes kyseenalaistaneet sitä, että olisin voinut ovuloida aiemmin, kuin mitä sikiön koko antoi ymmärtää. Joten näyttää olevan tämä toinenkin samanlainen etunojassa kasvaja. Tosin en ymmärrä mistä moinen voisi johtua, kun olen itse tällainen persjalkainen 160 senttinen :D Ja mieskin 175 cm.

Eilen kerrottiin muille lapsille raskaudesta. Miehen tytär oli hyvä ruokapöydässä, kun yhtäkkiä huokaisi kovalla äänellä, ”että voi kun meille tulisi vielä joku päivä lisää lapsia tähän taloon”. Me miehen kanssa vilkuiltiin toisiamme epäuskoisena, että mistä tuo tyttö nyt yhtäkkiä tuon keksi. Siinä sitten kakisteltiin, että ”öö tota, nyt kun otit asian puheeksi, niin todennäköisesti toive käy toteen ja saatte pikkuveljen tai siskon ensi huhtikuussa”. Oma 2,5-vuotias tytär totesi vaan, että ”joo”, kun kerroimme, että hänestä tulee isosisko :D Ei taida vielä vähään aikaan ymmärtää mistä on kyse… Pomolle kävin myös äsken kertomassa asiasta ja onnitteli kovasti. Pitkään vatvoin, että viitsinkö vielä kertoa, mutta toisaalta pääseväthän nyt jo hyvissä ajoin miettimään, miten hoitavat minulle sijaisen. Ja toisaalta ymmärtävät syyn, jos olen vähän huonovointisen oloinen. Pomo kertoi jo vähän odottaneenkin, että koska tulen kertomaan. Oli kuulemma toissa yönä nähnyt unta, jossa olin tullut kertomaan olevani raskaana!!! Ei kuulemma ollut eilen kehdannut kertoa unesta, etten olisi häntä ihan kahjona pitänyt. Olisi siinä leuka minulla pudonnut lattialle, kun pomo olisi yhtäkkiä tullut kertomaan hänen nähneensä unta, että minä olen raskaana :D Että mielenkiintoisia sattumuksia tapahtunut viime päivinä…

Ruohotar (7+5 väittäisin)
 
Heipähei taas nettipimennon jälkeen:)

Surullisia uutisia on tänne pinoon tullut:hug:voimia elämään kaikille :heart:

Kumminkin iloisiakin ultrakuulumisia tänne tullut joten onnittelut kaikille joilla asiat hyvin:flower:

täällä pieni epävarmuus välillä kalvaa mieltä sairastuin flunssaan ja välistä on supistellut ja alaselkää särkenyt, katsotaan:| kaikki on kuitenkin viimekädessä Taivaan Isän käsissä:heart:

Toivon sydämenipohjasta kaikille onnea odotuksiin ja toivotaan että nuo suru uutiset loppuisivat:heart:

ilo81 ja Tyttö/kaksosolo rv 7+4
 
Multa on ihan jääny kirjoittaminen tänne.. :ashamed: Lukenu olen kyllä teijän jutut, mutta tuntuu et jos ei joka päivä täällä käy niin lukemista on niin paljon jo kertyny et se aika minkä on koneella menee siihen. :D Nyt yritän tsempata tän suhteen!

Tähän alkuun täytyy myös todeta, että onpas paljon ollu huonoa tuuria tässä pinossa, isot pahoittelut teille kaikille. :hug: Tuntuu tosi kurjalta.. muistan kun alkuun sitä mietittiin, et tilastollisestihan porukkaa tulee tippumaan.. mutta että näin moni, ei kiva ollenkaan..

Uusille oikein paljon tervetuloa ja onnittelut plussasta! :heart: Lelluskiini meillä onkin sitten sama synnäri, oon täällä seuraillu et tosin vähän K-HKS:laisia tänne kirjoittelee jostain syystä..

ON: Toinen neuvolakäynti oli tänään, olis ollu lääkärineuvola, mut varhaisultran lääkäri teki sisätutkimuksen ym. niin ei tarvinnu nyt lääkäriin mennä. Ekan kerran kuunneltiin nyt sydänääniä ja saatiin kuulumaan, ihan uskomattoman ihanalta kuulosti! :heart: Viimeksi sain "todisteita" Hipun olemassa olosta varhaisultrassa kk sitten ja jotenkin tuli ihan epäusko tässä välissä, että onkohan tuolla enää mitään elossa. Oireetkin aikalailla helpottaneet, mutta ihana oli nyt tosiaan kuulla et kyllä se sydän siellä kovaa jumputti! Maanantaina 19.9 sitten np-ultra ja jänskää mitä tuleman pitää. Josefia mulla kanssa viikkoja jo 12+2 silloin ja itekin mietin, että kauhean myöhään, mut näillä mennään ja ihan ohjekirjan mukaiset viikothan noi vielä on. :)

Nimistä ei olla vielä yhtään mietitty, tai no mitä ehkä läpällä heitetty, mut taitaa mennä niin, että jos ja kun sen vauvan saa joskus syliin niin täytyy kattoa miltä se oikein näyttää. :)

Melissa ja Hippu 11+5
 
Tänään (8+1) käytiin taas ultrassa ja sydän löi kuten viimeksikin (6+2). Tänään mittaa oli 18 mm - lääkärillä oli vähän mitat hukassa, mutta muisteli, että on nyt "oikean" kokoinen :) Ja vähän googletin ja kyllä tuo menee musta oikeissa mitoissa. Mulla on eka neuvola vasta ens viikolla.
 
Täällä olisi yksi mukaan haluava huhtimamma :)
La 14.04
Ikä 21
Sairaala HYS
ja ensimmäinen lapsi

Viikkoja nyt 9+5, ensimmäinen neuvola takana ja nyt innolla odotetaan seuraavaa lääkäri/neuvola käyntiä (21.9), jolloin pitäisi sydänäänet kuulla <3 Ensimmäinen ulta 26.9 <3
Sikiöseulontaan päätimme osallistua ja se hieman jännittää :/
Pahoinvointia ei täällä ole ollut mutta turvotusta ja rintojen arkuutta kyllä, mielialan vaihteluja on ollut todella paljon, ihme on jos välillä tulee vastaan päivä jolloin ei itku tule :D

Voimia kaikille :)
 
Saako kysyä teiltä jotka ette mene seulaan, että miksi ette mene? Mielenkiinnosta kyselen :)

Champion: Mistä tilasit vaatteita? Ei itteekään toi h&m innostais ja oisin valmis maksamaankin vähän enemmän kivoista äitiysvaatteista :)

Luosto: Ihanaa reissua teille :)

Neuvolakäynnit: Täällä sai valita tiheämmät tai harvemmat käyntivälit. Eli haluuko käydä yhtä usein kuin esikoisesta vai harvennetusti. Valitsin itse harvennetut, koska en koe kaipaavani niin paljon neuvolan "apuja". Seuraava neuvola on joskus lokakuun lopussa, oisko viikolla 16+

Ja uusille tervetuloa!!! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen neuvolakäynneistä mä oon siis ensisynnyttäjä ja siksi tää reilun kahden kuukauden väli neuvoloissa tuntuu aika hassulta. Mulla tosin oli eka neuvola toooooosi aikaisin, eli kuukautisista laskien viikolla 7+ ja todellisuudessa 5+. Mutta silti, väli 7+ - 16+ on minusta aika iso.

Varsinki, ku eka neuvolakäynti oli 1h ja sisälsi terveystietojen kyselyn ja kasan lappuja eikä mitään muuta. Verikokeissa kävin vasta sen jälkeen, samoin pissanäytteen annoin myöhemmin. Ehkä joku olis mulle soittanut, jos niissä olis jotain häikkää.

Ja mun neuvola on sekä äitiys- että lastenneuvola. Se vaikuttikin enemmän siltä, että siellä keskitytään sitten syntyneen lapsen asioihin.

Mä oon kans kiinnostunut Championin vaatekaupasta!
 
Mulla ei oo siis mitään vakaumusta minkä takia jätän seulontoihin menemättä.
Me ollaan vaan valmiita ottamaan vastaan se mitä meille annetaan. Turha murehtia jotain mitä ei välttämättä ole edes koko raskauden ajan.
Näin me on kaikkien lapsien kohdalla tehty ja tehdään tässäkin raskaudessa.
Helmin mahaan menehtyminenkään ei saanut mua mieltä muuttamaan.
 
Täällä myös eka neuvola takana, kävin eilen. Neuvola täti oli ihan mukava, tunnin verran jutusteltiin ja täyteltiin lippulappuja. Ja kasan luettavaa sai mukaan. Varasin NT-ultran ja veriseulan 29.9. eli parin vkon päästä, ja sitten eka lääkäri on 11.10. Neuvola tätä oli sitä mieltä että tulee olemaan tiheämpään neuvoloita ja lääkärikäyntejä kun on takana iso endoleikkaus. Mutta lääkäri kuulema sitten päättää mennäänkö "normaaleilla" lääkärikäynneillä vai tiheämpään.
Itse koen tässä vaiheessa tosi hankalaksi työn kannalta nää lekuri ja neuvolajutut. Kun en haluaisi vielä kertoa töissä mutta väkisinhän ne alkaa kohta pomot ihmettelemään kun koko ajan ilmotan että pitää lähtee kesken päivän lääkäriin. No, ei auta. Siis hyvä juttuhan se on että näitä käyntejä on, mutta tuo töissä salailu jotenkin ressaa. Mutta odottelu jatkuu, menisi vaan viikot etiäpäin niin uskaltais jo vähän nauttiakin tästä.

Killiäinen ja maha-asukki 9+4.
 
Nonni. Sitten iski paniikki täällä. Valkovuoto tosi runsasta ja seassa ollut veriviiruja. Mulla ei siis ollenkaan toistaiseksi ole vuotanut ja nyt tämä. Tällä tavalla normaalisti alkaa menkat, enste tämä, sit ruskea tuhru ja sit kirkas veri. Pelottaa niin kauheesti. Huomiseksi sain ajan yksityiselle ultraan. Nyt ei pysty muuta ku melkein tuijottaa seinää ja pelätä seuraavaa vessareisua. En halua tippua täältä pois, melkein jo kerrottiin pojillekkin:'(

Pomppuli ja massu 9+5
 
Hei

Taas olin tullut ikäviä uutisia :( Tsempit.

Ultrassa käyty. Sieltä löytyi pikkuinen katkarapu, jolla sydän sykki <3 Oli muutamia päiviä pienempi kuin viikot, mutta osasin oottaa sitä, kun kierto pitkä ja epäsäännöllinen. Vielä ei muutettu LA vaan katsotaan sitten niskapoimu-ultrassa. Itkuhan siinä sitten tuli. Helpotus.

Kultakurkku 9+2 (ultran mukaan 8+4)
 
Moikka,

Np-ultrasta... Nyt iski pieni paniikki kun muilla niin aikaisessa vaiheessa ultra ja mulla siis vasta 21.9. jolloin kuukautisten mukaan olisi 13+4 ja sen alkuraskauden ultran mukaan olisi 12+3. Eli hirveen myöhäisillä viikoilla verrattuna muihin...No, näillä mennään.

Sukupuolesta mä vaan TIEDÄN että tää on poika. Siis ilman mitään "enneunia" tai mitään (ja nyt kun mainostan niin varmasti onkin tyttö :D). Se tunne on vaan niin voimakas että siihen on uskottava. Samalla lailla tiesin kuopuksesta että on poika ennen kuin ultrassa selvisi. Olin ostanut hänelle jo valmiiksi vaaleansinisiä vaatteitakin ;)

Ikäerosta meille tulee ikäeroa kuopuksen ja uuden tulokkaan välille 1v8kk. Ehkä hieman liian vähän, mutta uskon että heistä on myöhemmin paljon seuraa toisilleen :)

Tähän asti olen kärsinyt aivan hirveästä pahoinvoinnista mutta tänään olen päässyt melko vähällä jos ei lasketa sitä kun aamiainen pyrki ylöspäin. Eli toivottavasti alkaa pikkuhiljaa helpottamaan :) Paheni kyllä tuossa alkuviikosta vielä entisestään, ja mietiskelinkin jo että eikös tämän pitänyt jo pikkuhiljaa loppua eikä pahentua.
 
pomppulille :hug:

Ei tähän pinoon kyllä todellakaan tarviis tulla enää yhtään tippumisia :ashamed:

Minä en toisaalta niin kaipaa niitä neuvoloita kauheasti raskausajalle, kolmas kun on.. Ainut mitä aina odotan ne sydänäänten kuuntelut ja nyt harmittaa se, että niitä ei nyt alkuun oikein ole, niin ei pääse myöskään kuulemaan niitä.. Mulla ei kuunneltu viime viikolla eka käynnillä, eikä olis varmaan vielä kuulunutkaan, ja nyt saan sitä odottaa vkolle16+ asti, mutta onneksi se ultra välissä mutta silti.. Ja onhan siellä toki ne tärkeät mittaukset ja arvot joita seurataan, pitää niitäkin tarkkailla, että kaikki menee hyvin..
 
pomppuli:hug:

olive Mulla oli kans eka nt-ultra 26.9. eli viikkoja ois ollu sillon jo 12+5, mutta soitin tänään ja kysyin oisko aikasemmin aikoja kun sain ne seulan tuloksetki, nii muutamaa päivää aikasemmin sain, mutta yli 12+ on kuitenki :) Edellisestä tais olla jotain 11+1 tai 11+2 ku kävin :)
Miten sitä jaksaa oottaa sinne asti:confused:

Mä varmasti tunnen liikkeet!! Nytki alamahassa mulahti:O Voiko muka jo tuntee:eek:

rv 11+1:heart:
 
Pikakuulumiset: NP-ultrassa käyty ja tyyppi vastasi viikkoja 11+4. Siellä se pieni salamatkustaja uiskenteli ja vilkuttikin meille :heart: Tosiaan Josefia: Kuten M1n1 jo kertoikin niin Medisonarissa toimitaan näin. Osallistutaan seulontaan. Ei ollut kukaan kyllä mulle sanonut tuosta et pitäisi viim. 11+ viikolla käydä, esikoinen ultrattiin samassa paikassa mutta sillon ei vielä tehty tuota seulontaa ja ultrattiin 12+2 muistaakseni.

Kyllä tää toinen odotus menee paljon ekaa nopeemmin :)

Hyviä vointeja ja viikonloppua mammat!

~Linn ja Salamatkustaja~
 
Olive ja vauvahaaveita: Minäkin uskallan väittää, että sikiön pienet liikkeet olisin tuntenut eilen pariin otteeseen, tuntuu vaan tosi uskomattomalta, että nyt jo :O Mutta kolmatta täälläkin odotellaan niin on kai se ihan mahdollista :)

Tänään tytön kerho, on se niin innoissaan :) Iltapäivällä sitten lapset mummolaan viikonlopuksi, me lähdetään miehen kanssa häitä juhlimaan ja päästään hotelliaamiaiselle :) Sekä kaikki ne hääherkut :p

Nyt minäkin alan jo miettimään missä mymosa :confused: Toivottavasti kaikki hyvin..

rv 10+5 :heart:
 
Pomppulille toivon täältä kovasti, että säikähdyksesi olisi turha. :hug:

Minä myös kävin eilen nt-ultrassa, ja kaikista peloistani huolimatta kaikki oli oikein hyvin! Niskaturvotusta oli vielä vähemmän kuin pojasta oli, ja kooltaan vastasi tällä kertaa päivää suurempaa (viimeksi ultrassa päivää pienempää, sitä ennen taas oli juuri päivälleen kokoisensa... =)). Olo on nyt helpottunut ja onnellinen. Seuloihin osallistuin samalla, että niiden tulokset vielä kyllä jännittävät. Nenäluu ainakin näkyi nyt jo selvästi (kuten myös jo viime ultrassa viikolla 8), eli yritän uskoa ainakin downin mahdollisuuden olevan pieni.

Masuvakuutuksesta en muistanut aikaisemmin kommentoida. En usko, että otamme. Vakuutuksiin menee muutenkin niin kauheasti rahaa, eli taidan luottaa kunnalliseen, tai maksaa sitten yksityisen, jos tarvetta on. Ekalle otettiin, ja centtiäkään ei siitä takaisin saatu - onneksi!

Sukupuolesta Kumpikin vaihtoehto tuntuu aivan ihanalta, että ei tosiaan ole sillä väliä, mutta kaikilla tuntuu vähän olevan tyttöolo tällä kertaa. Saa nähdä. Jospa se selviäisi seuraavassa ultrassa sitten marraskuussa (vasta! :O)

Nimeä olemme miettineet pojalle, koska sen keksiminen on paljon vaikeampaa. Tytölle löytynee montakin kivaa vaihtoehtoa. Aika kansainvälisiä nimiä katsomme, kun olemme tällainen monikielinen ja -kulttuurinen perhekin.

Pahoinvointi jatkuu minulla iltaisin. Varsinkin, jos olen väsynyt. Ekasta ei ollut minkäänlaista pahoinvointia missään vaiheessa.

Hyviä vointeja teille kaikille!

Midia 11+5
 
Kiitos tuestanne.

Vuotoa ei ole enää tullut, mutta eilen oli kovat sivualamahakivut. Nyt ei satu. Noita kipuja oli kyllä kuopuksesta ihan alusta aina viikolla 17 asti ja mitään syytä ei löytynyt, vaikka useasti tutkittiin. Kipuja en siis yksitään olisi säikähtänyt, mutta yhditettynä vuotoon. Nyt ei meinaa osata keskittyä töihin, jänskättää niin. 11 on lääkäri.

Eilen laitoin päivätkin väärin, tänään poksuu 10+0
 
Mymosaa minäkin huhuilen?

Nimet: Meillä on esikoisella myös vähän erikoisempi nimi :) Meillä mun suku on suurelta osin ruotsinkielisiä, joten nimen tulisi sopia suomen-ja ruotsinkielisten suuhun :)

Pomppuli: Todella toivon että vuoto on harmitonta! :hug:

Ja ainakin Linn, Midia ja kultakurkku kertoili hyvistä ultrakuulumisista, onnittelut niistä, ihanaa! :)

Liikkeiden tunteminen: Itse myös odotan toista ja ihan ku olisin pari kertaa tuntenut jo liikkeitä, hmmm... Ekasta tunsin vasta 18+ viikolla, tosin en sillon niitä osannut "tunnistaakaan", ehkä ne olisi jo aiemminkin tuntuneet...

Josefia: Sun pitää ostaa kotidopler, niin voit kuunnella sydänääniä neuvoloiden välissä :)

*** Aikaista kysyä, mut onko jollakulla kiinnostusta miittiin raskauden loppuvaiheessa/sitten kun vauvat ovat syntyneet? Ainakin aika paljon näyttäisi olevan pk-seudultakin porukkaa, joten siksi kyselen... :)
 
Ceali mä mielelläni osallistuisin johonki miittiin, kun mulla ei ole ketään vauvautuvia kavereita. Niiden vauvat on jo isoja tai niitä ei ole ollenkaan.

Pomppuli onkin jo lääkärissä, joten toivotaan hyviä uutisia sieltä!

Onneksi on ollut paljon hyviä ultrakuulumisia täällä, vastapainoksi noille huonoille uutisille. Itseäkin alkaa taas jännittää, kun ultra lähenee. Harkitsen vakavasti dopplerin hankkimista. Ei tarttisi sitten turhaan kärvistellä.

Samirja 11+2
 
Eikös mymosalla ollut vasta ensi viikolla se kontrolliultra? Vai muistanko ihan väärin?

Killiäinen Mulla on sama ongelma. Olen tyksin erikoistarkkailussa ja joudun ravaamaan siellä vähän väliä. Ensin ultrissa ja sen jälkeen käyrällä.

Pomppuli Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa? Ehkä vain tulehdus?? Mihin aikaan sulla on ultra tänään?

Liikkeiden tunteminen: Mielestäni maanantaina tunsin selvästi vähän kutitusta alavatsassa. Tämä on tosiaan kolmas raskaus joten ehkä ne osaa tunnistaa helpommin?

Nimet Asumme Paraisilla joten haluamme lasten nimien soveltuvan sekä suomenkielisten kuin ruotsinkielistenkin suuhun... Nimiä en ole vielä ehtinyt miettimään. Jännitän sitä kahden viikon päästä olevaa np-ultraa ihan mielettömästi. Viimeksi kun siinä havaittiin vikaa ja tyttäremme sitten syntyi kuolleena.

M1n1 ja Toivo 9+5
 
Ceali ja Samirja, mää kans osallistuisin miittiin, kun meillä tosiaan ensi viikolla muutto pääkaupunkiseudulle =)

Mäkin toivon Pomppulille hyviä uutisia! Huonoja tässä ketjussa on jo ihan riittämiin.

Mut nyt töihin.

Tiijona & nuppu 11+5:heart:
 

Yhteistyössä