¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Poksista vaan 29 tänään.

Hyvä kuulla, etten ole ainoa makkarin puolella väsynyt...:ashamed: Alkuraskauden aikana tuli vuotoa, ja se vähensi innokkuutta kummasti kun pelkäsin keskenmenoa. Tais jäädä vähän pelot päälle koko raskauden ajaksi. Nyt alkaa olo olla jo aika pullea, eikä se tosiaankaan lisää haluja. Mies taas, no mua säälittää kun vaimo pihtaa, mut minkäs teet. Kyllä sitä sentään joskus lykästää.

Muutoksia en ole huomannut, muuta kuin et välillä mietin et mikäs on kun ei täs nyt enää neitsyyttä olla menettämässä mut fiilikset on samat. :LOL:Eli kai tuolla limakalvot on aika turpeana... Piti tääkin vielä kokea "uudestaan"! Nännit on tummuneet, mut alapäätä en tosiaan ole luurannut. Pitääpä tänään vielä kurkata miltä näyttää, sen verran uteliaaksi tulin.

Papayalle tiedoksi että mulla on myös ylävatsa ollut kipeänä, enkä tiedä miksi. Oikein poltteli tässä yks päivä, tosi ikävän tuntoista. Jospa olis vain ohimenevää.

Rokotuksia en ole vielä miettinyt, pitää ottaa selvää asiasta. Ei ole sen kummemmin mielipidettä kun ei ole oikein tietoa.

Mulle ei ole mitään kokoarvioita sanottu, ei myöskään sitä miten päin vauva tuolla oleilee. No, kai sen ehtii. Kiva olis jo tietää mut vieläpä täs on aikaa huhtikuulle.
 
Äitipolilla taas pyörähdetty.
Ipana pipana on päättänyt alkaa istumaan masus. Noh on hällä onneksi aikaa kääntyä oikein päin. Mä taija tehä sinivalaan. XD Ipana pipanan painoarvio on nimittäin 1.6 kiloa :S Koko vastaa viikkoa 31 ja mul on tänään 28+3.
Vauvalla oli kaik hyvin eikä äitin mittauksista tullut valituksia sieltäkään. Painoa oli tullut ONNEKSI vaan 100g reilussa kolmessa viikossa. Yhteensä nyt tullut 8.4 kiloa. Muissa raskausissa on tullut 2.5 kiloo-7.5 kiloo. Eivät onneksi paapata tosta noususta.

Löydettiin pari vaatetta kirpalta mut ei sitä mitä hajettiin, ei etes kaupoissa oo niitä mitä etin. Pitänee katella sit huutonetistä.

Kette ja ipana pipana
 
Moi vaan! Musta on tullut varsinainen yökukkuja, kun en pääse iltaisin ikinä kohtuulliseen aikaan nukkumaan. Nytkin täällä vaan teidän kirjoituksia lueskelen. Tuo masuasukkikin vaikuttaa kyllä tähän rytmiin, kun iltaisin vasta innostuu pyörimään ja potkimaan. Mutta asiaan...

Verotuksesta joku kyseli; Kela saa verottajalta sun perusprosentin ja veroittaa sen mukaan plus lisää 2%. Ilmeisesti noista Kelan tuista ei jotain vähennyksiä tehdä (tulonhankkimisvähennys vai mikä olikaan?) ja siksi prosentti tuon +2%. Kuitenkin veroprosentti on vähintään sen 20% (oli perusprosentti mitä tahansa), jollei toimita erikseen pienempää muutosverokorttia. Täältä Kelan sivuilta löytyy jotain tietoa: Kela - Vanhempainpäivärahojen verotus

Unipussista vielä, noi ulkomaalaiset pussit näyttäis olevan sellaisia missä ei ole hihoja, mut tuossa Beibamboon mallissa taas oli. Kumpikohan olis parempi? Myöskin paksuudessa on eroja, ainakin noi ulkomaalaiset mallit näyttäis olevan paksuudelta 1.0 tog tai 2.5 tog. Jostain luin, että 2.5 tog olis tarkoitettu lämpötilaan 16-20 ja 1.0 tog sitten 21 astetta ja ylöspäin. Meillä on kotona oikeastaan aina tuo 21-22 astetta, joten oliskohan se tuo kevyempi sitten. Toisaalta jostain toiselta sivulta luin, että 2.5 tog mallia voi käyttää melkein vuoden ympäri, mutta kuumilla kesäkuukausilla suositellaan käytettäväksi 1.0 tog mallia. Eli kävisköhän se 2.5 tog sittenkin... Ottaa näistä nyt sitten selvää? Toisaalta kesää kohtihan tässä mennään ja tuo pienin koko unipussista (0-6kk) ei sitten syksyn jälkeen edes menis.

Annamariaplus2, jaksamista sinne sairaalapetiin! :hug: Toivottavasti vaavi jaksaa vielä pitkään pötkötellä masussa voimistumassa ja kasvamassa.

Lilie 25+3
 
Seksiä ei meillä juurikaan ole ollut. Ennen odotusta kyl ehken viis kertaa viikossa mut nyt on alapää niin kipee etten vaan pysty. Yritetty kyl on mut orgasmit on kyl kaukana tässä olotilassa : / Edellisissä odotuksissa on oltu hyvinkin aktiivisia mut nyt on limakalvot hiukan huonossa hapessa.

Odotus on kaikesta kivusta huolimatta ihanaa :) Ne vähät liikkeet mitä mahassa tuntuu on niin ihania ja kärsin vaikka mitä tän odotuksen vuoks kun viimeinkin vauva on saatu pysyyn matkassa!

(.) Me haetaan hoitopöytä kotiin ens viikon torstaina. Katsotaan nyt onko sille sit edes tarvetta mut onpahan sit vauvan vaatteille kaappitilaa. Kahdessa aiemmassa odotuksessa on vaihdeltu lattialla, sohvalla ja sängyllä vaipat vaikka olikin hoitopöytä olemassa.

Ja hitsi kun mun rintoja on pakottanut monta päivää ja niinhän se sit eilen meni et esimaitoohan niistä tulee ja ihan kunnolla. Paidat yön jälkeen edestä märkänä ja ei tartte paljoo painaa niin jo tulee tippoja. Ihan samalla tavalla oli kakkosen odotusaikana. han sama tunne rinnoissa kun sillon kun synnärilä alkaa maito nousta rintoihin. Voin alkaa myymään ternimaitokapseleita itsekin ihan omasta maidosta kohta :D

Champion ja Martti 29+2
 
Seksistä täälläkin suht hiljaista ollut taas muutaman viikon. 1-2krt/vko. puolessa välissä raskautta oli vähän aktiivisempaa, mutta nyt jäänyt vähän vähemmälle ihan senkin takia että alkaa supistelee kipeesti :(

tosta maidontulosta.... mulla kastuu paita ihan koko ajan.. ja on ollut edellisissäkin raskauksissa ihan samanlaista. ja synnytyksen jälkeen sitä maitoa vasta tuleekin :D olen pieni lehmä :D joudun aina vuokraamaan kunnon pumpun tuolta äidinmaitokeskuksesta ja sitten luovutan sinne maitoa. ihan hyvä lisätienesti ollut :)

Rokotuksista meille otetaan vaan ne mitä rokotusohjelmaan kuuluu. vesirokko on ollut jo noilla isommilla lapsilla. ja hyvin meni vaikka eivät olleet kuin vasta 3,5v ja 1,5v.

Liikkeistä sen verran että meidän toukalla on jo oma rytmi masussa :) ja nyt sitten tällä viikolla kääntyikin pää alaspäin. nyt kun vaan pysyiskin siellä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille :heart:

Jozzu85 ja "Justus"
 
Heippa taas pitkästä aikaa! :wave:

Täällä palailtu häämatkalta arkeen mutta ilman kipuja :O Siis yhtä kivutonta päivää on ollut ehkä marraskuussa viimeksi ja tuntuu kuin olisi saanut elämänsä takaisin! Oon niin onnellinen!! =) Ja päätin lähteä vielä pariksi viikkoa töihin kun sopimusta on jäljellä tän kuun loppuu ja tuosta joulukuun alusta saakka ollu saikulla. Rankkaa on töissä mutta toisaalta ihana kun tuntu jo että tulee mökkihöperöksi täälä korvessa.. :D Pötsi kasvaa hyvää vauhtia ja neiti potkuttelee jo aika voimalla :heart:

Seksistä Voi kun täältä saisin lähetettyä teille neidit vähän näitä haluja vähemmäksi :ashamed: Meillähän siis on seksikielto turvaviikoille mutta se tais unohtuu samantien kun päästiin lääkäristä kotiin. Ja tää ei oo kivaa kun mitään muuta tuskin pystyy ajattelee kun kikkelin kuvat vilkkuu mielessä :D :ashamed: Ja miehellä halut vähentyny siitä mitä oli ennen raskautta. Meillä yleensä vähintään kerran päivässä aikasemmin, alkuraskaudessa väheni jopa kerran vkoon ja nyt on ehkä kolmen päivän välein. Häämatkalla tosin enemmän :)

Hankinnoista Siis esikoista tosiaan odotellaan ja meillä ei oo vielä kun pinnasänky :snotty: Tänään hakemaan hoitopöytä ja pari vaatejuttua saatiin joululahjaksi mut muuten kaikki ihan alkutekijöissä... Mut eiköhän tässä oo vielä aikaa...

Hyvää vkonloppua mammat!

viida ja eskimo prinsessa :heart: 25+4
 
Huomenta vaan! :wave:

Just kun sain ekat sanat kirjoitettua, niin juniori alkoi ääntelemään pinniksessä.. Se on kuumeessa ja vähän huolestuttaa, kun kaverin kuukautta vanhempi (+tietty kaikki muutkin lapset) sairastuivat RS-virukseen seuraavana päivänä, kun me oltiin siellä vierailtu :confused: eli se vois meillekkin sitten rantautua... Toistaiseksi juniori on ollut virkeä, illalla kuumetta oli 38,3 ja nyt aamulla 37,8. Juo tosi hyvin ja söi puuroakin ihan kivasti.

Näistä rokotuksista ollaan niin monta mieltä, mutta mä oon semmoinen "vanhan kansan ihminen", etten halua liiaksi suojella kaikilta pöpöiltä. Jos oma vastustuskyky teurastetaan pienestä pitäen, niin kaikkihan sitten helposti tarttu. Tarkoitin tätä vähän kärjistetysti, mutta siis pointti oli, etten koe tarpeelliseksi suojata lasta kaikelta. Mun mielestä on hyvä saada pöpöjä ja kehittää hyvä vastustuskyky itse (lähinnä tuo influenssarokote). Meillä ei desinfioida käsiä, en halua olla liian tarkka. Jos tutti tippuu lattialle, niin otan enimmät roskat silmämääräisesti pois ja uudestaan suuhun :D Tutit keitän vielä (tosi harvoin kylläkin), mutta tuttipulloja en oo ikinä keittänyt. Mun täti tuumasi aikoinaan, että lapsen on hyvä syödä painonsa verran p*skaa vuoden ikään mennessä.. Tämä oli joku vanha sanonta, jolla siis tarkoitti sitä, että mitä sitten jos on välillä vähän hiekkaa suussa.. ;)
Vesirokon esikoinen sairasti just, niin kuin minäkin oon pienenä. En aio rokottaa sitä vastaan, vaan jos joku tuttavapiirissä siihen sairastuu, niin vien juniorin (ja tulevan vaavin kun se on vähän vanhempi) saamaan tartunnan. Sitten rokottaisin, jos olisivat esim. yli 15-vuotiaita, eivätkä olisi saaneet tautia. Eräs tuttu mies ei saa enää vauvoja, kun sairasti aikuisiällä vesirokon :( en mä sitäkään halua.
Rota-rokote on mun mielestä "hieman turha kiusa". Jos meidän vaaville tulee rotavirus, niin sitten ollaan sairaalassa tipassa ja sairastetaan se tauti. Koen olevani sen verran lähellä sairaalamaailmaa, että tiedän milloin vien lapsen saamaan hoitoa tautien kynsissä, enkä pitkitä kotona.
No joo, mutta nää on niin makuasioita ja mulle on yks hailee, kuinka kukakin rokottaa tai ei rokota. Mä teen niin kuin parhaaksi näen ja olen ratkaisuihini yleensä tyytyväinen :)

Mua vähän harmittaa se, että mulle ei ole (ainakaan puhuttu mitään) raskausdiabeteksen tuomasta painoarviosta sit loppuvaiheessa... Juniorilta pääsin silloin polille 36 viikolla, mutta nyt ei oo ollut mitään puhetta. Silloin narahdin kaikissa arvoissa sokerirasituksessa, mutta kotimittaukset olivat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta hyviä. Juniori oli 4120g syntyessään (40+6). Nyt mua huolestutta, jos tää oliskin sitten isokokoinen :| Olis vain kiva saada vähän painoarviota sitten loppuvaiheessa... Pitää kysyä ensi viikon neuvolakäynnillä, että pääsenkö mä polille. Jos en, niin varaan yksityiseltä ajan sitten 36 viikon tietämille ja katotaan painoarvio. Nyt mulla on kotimittauksissa jotenkin helpommin huonot arvot..

Mä haluaisin hirveesti siihen 4D-ultraan!!! Mutta täällä Pohjanmaalla päin ei ole kuin keskussairaaloissa se laite ja ne ei käytä sitä, elleivät epäile tosissaan jotain rakenteellista vikaa. Seks:issä katottiin junioria rakenneultrassa 4D:llä selkäpuolelta puoli minuuttia (en tiedä miksi), mutta eivät muuten käyttäneet sitä. Vaasassa sanottiin taas nyt, että käyttävät tosissaan vain silloin jos on syytä oikeasti epäillä jotain. Tampereelle en millään viittisi lähteä ultran takia. Matkatkin maksaa jo sen verran, että on kurjaa pulittaa iso summa vielä ultrasta. Mä en ymmärrä miks joku mehiläinen tai terveystalo ei voi ostaa sellaista laitetta ja käyttää sitä, kysyntää olis VARMASTI!

Hankintoja en tosiaan oo tehnyt, mutta vielä puuttuu tuplavaunut ja pinnasänky. Pinniksen pitää hakea vain mun serkun luota, kun ostin siltä käytettynä (20e).
Haluaisin semmoiset tuplat, jossa on toinen puoli makuukopalla varustettu ja toinen jalkapussilla. Kummatkin sais tarpeen vaatiessa rattaiksi. Värillä ei väliä, eikä muutenkaan mallilla. Hinta ei sais olla kova, eli uutena en osta ainakaan... Kun juniori ei kuitenkaan nuku vaunuissa enää, mutta vauvan sinne pitäis saada nukkumaan. Eli sisarvaunut kai ne viralliselta nimeltään on...

Josko sitä tarttuis imuriin ja tekis päivästä vähän siistimmän..

GCS15 rv29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
mymosa
kyllä täytyy kadehtia ja ihmetellä niitä keillä on voimia ja tilaisuutta pupuilla kerran päivässä. Siinä pitää kyllä sattua kaikki niin nappiin.. :D

Meillä on ennen raskautta ollut pupuilua ehkä pari kertaa viikossa ja nyt sitten ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa :LOL:
Mutta nukutaan olohuoneessa (lapset saattaa herätä vessaan ym), mies on puolet viikosta kotonaan ja joka toinen viikko tekee iltavuoroa (eli mä nukun kun tulee töistä ja kun taas mä tuun töistä on mies jo lähtenyt töihin)..

Nyt sitten on supistellut (kai, kun en tiedä mitä on supistelut) aina seksin jälkeen, joten ei mieskään halua ottaa riskiä. Ja valmistelenpa tuota sektion jälkeiseen aikaan, silloin ei kyllä pupuilua heru pariin kuukauteen.
Mutta ehkäpä se tästä sitten raskauden jälkeen elpyy ja jos päästäisiin muuttamaan ihan omaan makkariinkin vielä.
 
Ensimmäisessä raskaudessa meillä oli seksiä 1-3 kertaa päivässä! :LOL: Mulla oli halut aika korkeella.. :D Olisin halunnut enemmänkin, mutta mies ei ollut kotona ihan 24/7 kun töissä kävi, eikä niiden jälkeen jaksanut niin monesti kun mä oisin halunnut :D Tässä raskaudessa taas en oo ollut niin halukas, olisko 2-5 kertaa viikossa. Välillä on semmosia kausia ettei ihmeemmin haluta kumpaakaan, ja välillä taas on joka päivä ja joskus kaksikin kertaa. Mutta seksi väheni muutenkin esikoisen syntymän jälkeen, kun ei sitä voi harrastaa ihan noin vain silloin kun haluttaa. Mutta kyllä me ennen raskautta silti kerran päivässä harrasteltiin. :)

Eilen mulla oli supistuksia, jotka teki vähän kipeetä. Ja juuri semmosella hetkellä, kun esikoinen oli kiukkunen ja kitis syliin koko ajan.. Toivottavasti niitä ei tuu enää ihmeemmin.

Onko teillä kaikilla tehty lääkärineuvolassa gynetutkimus? Mulle ei nimittäin tehty :confused: Lääkäri katto vaan mahan päältä ihan niinkuin normaalissa neuvolassa terkka kahtoo.
 
mymosa
3 kertaa päivässä?? Ei siinä kyllä muuta ole tehty :LOL:
Tuo oli aikaa nuoruudessa ennen lapsia :ashamed:

Kaikki käynyt jo lääkärineuvolassa ja mulla ole ollut sitä ekaakaan.. vittu, sanon minä seuraavassa neuvolassa..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tulin poksumaan, 26 tuli tänään täyteen! :)

Ja nyt jo tuntuu, että tuo "energinen keskiraskaus" on mennyttä elämää.. väsyttää ihan julmetusti ja viikon viimeinen työpäivä tuntuu menevän aivan käsittämättömän hitaasti, vaikka töitä olisi vaikka muille jakaa. Ehkä pientä takautuvaa keittiöremonttiväsymystä ilmassa, onneksi se on nyt ohi ja puolt tavaroistakin takaisin paikoillaan. Muillakin oli tuota otteen herpaantumista ja dementiaa ilmassa, niin myös täällä. Saa nähdä kuinka järjissään sitä on töissä jäljellä olevat 7 viikkoa :D Nyt alkaa olemaan tämän mamman tehokkaat työpäivät mennyttä elämää, aamukampa on kovassa käytössä jo!

Ja Kela muisti mua! Päätös äitiysavustuksesta tuli kahdessa päivässä ja kirje siitä kotiin alle viikossa :) Pakkauksen pitäisi saapua kahden viikon sisällä, tulisi jo heti maanantaina! Raha-päätöksissä sitten varmaan meneekin kauemmin..

Hyvät viikonloput kaikille ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :heart:

Vappuvaavi ja tulokas 26+0
 
Täällä lääkäri kielsi, hänen sanojaan käyttäen vaginayhdynnät, koska supistelee ja paikat alkanut reagoimaan niihin. No ei sit olla harrastettu, vaikka haluja olisikin. Toisaalta myös meillä aikataulukin on haaste, mies tekee yleensä töitä reilusti yli puoleen yöhön, siitä asti kun pojat on mennyt nukkuun, vaikka kaippa häntä tohtis hyvällä asialla häiritä, jos sais luvan lääkäriltä. Viimeksi muistaakseni viikon 34 jälkeen sai taas alkaa pupuilla:)

Meillä tosi lämmin kotona, meinaan siis ostaa ohuen unipussin ainakin öiksi. Sellaista paksumpaa mietin tohon alkuun automatkoille yms.mut katotaan nyt saanko mitään hommattua, kun vaan jahkailen. Tai toi auto siis enemmän sellainen kapalotyyppinen.

Kettellä oli kyllä hyvä painoarvio=) Mulle neuvolätäti veikkaili nyt 3500g, naureskelin vaan hänelle, että älä hulluja puhu, varmasti päästään lähelle 5 tällä kertaa, kun nyt jo tasaseen noussut poikien painot, eka 4200 ja sit 4400. Pitkiäkin ovat kylä olleet (55, 53), eli 50 vaatteita oo paljon tarvittu. 56 oon kyl käyttänyt ja oon nytkin niitä vielä sortunut ostaan lisää, saa nähdä kauan mahtuu:)

Jospa sitten pieni kauppareisu...se suklaa josta eilen puhuitte, kiitos vaan kamut:p

Pomppuli ja muru poksuu (taas, ihanaa) 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Mymosa: Miten voi olla mahollista ettei sulla ole vielä ollu sitä lääkärineuvola käyntiä?? Vai ymmärsinkö väärin.. Ite oon käyny kahesti ja kolmas ois sit joskus loppuraskaudesta.. :eek:

Yöllä heräsin karmeeseen kipuun oikeessa kyljessä, en tiiä touhusko se ipana jotain vai kramppasko joku lihas mut kipeetä teki! Vieläki vähän hellänä ja ottaa kipiää :/

Pitäs vähän jaksaa siivota ja pakata tänään kun huomena ois ankara matkustuspäivä kotia kohti. Ihanaa päästä kotiin ja kisun luo (koira mukana) mutta harmi ku loma loppuu ja maanantaina ois töihin -ei paljon nappaa mut kun kattoo tiliä niin kummasti alkaa kiinnostamaan..

Oon aika samoilla linjoilla GCS15 kanssa liiallisesta hygieenisyydestä.. Meillä ei myöskään mitään käsidesejä käytellä ja muutenkin aika huoletonta pöpö elämää. Toki normaalia käsien pesua ym, mutta ei sen ihmeempiä. Kuten taas mun sisko on ihan neuroottinen, aina desilappuja mukana, ravintolassa hinkkaa aterimet 'puhtaaksi', yleisessä vessassa käydessä ei uskalla koskea paljain käsin juuri mihinkään ja pönttöä ei erota sen kauheen paperimassan alta :D ym pientä kivaa.. On siis 30v.

No joo, jos yrittäis ryhdistäytyä ja alkais tekemään jotain järkevääki..
 
mymosa
Joo en ole käynyt kertaakaan lääkärineuvolassa :(
Terkkari sanoi, että eka käynti meni siinä, kun kävin ar-ultrassa?? Ja sen jälkeen kävin kerran alaseläkivun takia ihan gynellä, mutta en mä sitä miksikään neuvolalääkäriksi mieltänyt.

Pitää seuraavassa neuvolassa kysyä, kun oishan tuota ihan kiva tietää myös tuota alapään menoa.
 
mymosa
Mä en myöskään ole mikään hygieniaintoilija tms. Ainoa milloin desillä hieron kädet on kissan vessan siivouksen jälkeen sekä töissä, kun on tekemisissä pienimmän eritteiden kanssa.

Eikä meillä siivoilla mitenkään tiheään (perussiivous kerran viikossa), lapset saanut kyllä kasvaa koiran ja kissankarvojen kanssa eikä meillä turhan tiheään olla kipeenä oltu.
 
Huomentapäivää :)

Neuvolalääkärissä käyty eilen. Jatkoi sairauslomaa viikolla, oon nyt 31.1. asti kotona. Sen jälkeen joko töihin kokeileen, tai uudelleen lääkäriin.

Painoa tullu yki kilo/viikko :( Lähtöpainoon noin 10kg lisää.
Hb oli noussu 116
Verenpaine 95/71
Vauvan painoarvio 1100g, ja on perätilassa. Kulkuset näkyi edelleen selvästi :)

Ei tehny sisätutkimusta, kun viime tiistaina tehty. Sitten soitti sieltä äitipolilta ja mulla hiivaa. Pitää tänään hakea lääkkeet. Olinkin ajatellu teiltä kysyä että onko muilla järkkypaljon valkovuotoa, mutta johtunee siis tuosta hiivasta. Mulla on tuon valkovuodon takia kauheesti haavaumiakin tuolla alakerrassa, en pysty käyttää pikkarinsuojia ku ne hautoo, ja pikkarit sais vaihtaa tunnin välein :x

Rokotuksista. Mie olen vähän kriittinen noiden ylimäärästen rokotusten kanssa. Itselleni ei ole laitettu ylimääräsiä muuta kuin twinrix joskus aikoja sitten. Lapsille otin sikapiikit, kun täällä silloin kuoli 8v. tyttö siihen tautiin. Rokotusohjelman mukaiset rokotukset otetaan. Toisaalta jo keuhkokuume oli tosi rankka tauti, että kyllä se influenssa on varmaan hirveä.

Seksiä ei ole harrasteltu viime aikoina. Näin on ollu kaikissa raskauksissa, mies ei ole oikein innostunu, enkä miekään niin älyttömän. Enkä tosiaan noiden haavaumien kanssa varmasti siitä kovin nauttiskaan.

Raskausaika
on ihan mukavaa joo, jos vain kaikki vaivat väistyis. Ja sais vähän hillittyä tuota herkuttelua ja painon nousua. Tänäänkin lupasin viedä lapset heselle :kieh: :p

Isyysloman mies varmaan pitää parissa erässä, ekan erän heti silloin kun jään sairaalaan, hoitaa silloin tyttöjä kotona. Sitten toinen pätkä joskus kesällä.

Mulla on kaks kantoliinaa, trikoinen on vauvalla ihana kun sen saa hyvin tiukalle ja joustaa silti. Sitten sellaine kudottu on isommalla parempi.

Tänään mennää kattoon kaverin vauvaa joka syntyi 3.1 :heart:

Kultakurkku ja Eemi 27+3
 
Vanhempainpäivärahamaksuista: Kun tuolla lukee määrä (euroa) siinä alla summa ja maksetaan sarakkeessa ei mitään lukua niin onko tuo määrä se summa minkä saan vai lähteekö siitä vielä verot pois vai miten?
 
Täällä keski-suomessa myös eka lääkärineuvola vasta rv 28!! Oon tosin itse joutunu jo käymään noiden suppareiden ja alamahakipujen vuoksi jo lääkärillä mut eka virallinen lekuri ois vasta helmikuun alussa. On tosi outoo mustakin että ei oo lääkäriä kun vasta niin myöhään.
 
Meillä terveydenhoitaja oli ihan ihmeissää ku joskus taannoin sanoin ettei kaikilla oo lääkärineuvoloita:O
Meillä oli alkuraskaudessa 12+, ja nyt keskiraskaudessa 26+..loppu raskaudessa ei oo ku ensisynnyttäjille, mut polilla sit mulla on aika rv 38+ missä katotaa synnytystapa...
 
icy
Mulla on molemmissa lääkärineuvoloissa kyllä ronkittu toosakin ihan huolella, vaikkei ole mitään supistuksiakaan ollut.

Täälläkään ei mitään ylihygieenisiä olla, koira ja kissa löytyy molemmat joten sen karvan määrän nurkissa voi vaan kuvitella :D Pari kertaa viikossa imuroidaan ja lattiat pestään varmaan kerran kahdessa viikossa, ellei näytä siltä että tarttis useammin :saint: Lapsesta asti oon koiran kanssa pelannut eikä vanhemmat ole kieltänyt naamaa nuolemasta tai muutakaan, ja terveitä ollaan silti oltu. Töissä tuota käsidesiä aina joskus käytin (olin siis myyjänä vuoden loppuun), kun siellä niitä puliukkojakin välillä kävi sormet veressä ja ties missä, niin silloin oli kyllä pakko.

Me varmaan hankitaan semmonen ohkasempi unipussi, kun kuitenkin kevätvauveli tulossa ja asunnossakin yleensä on se +20C. Kaikki muut isommat hankinnat on tehty, vaippoja tarttis vielä ostaa mut en tiedä olisko Libero vai Pampers parempi? Vai pitäiskö molempia ottaa kokeeksi yks paketti?

Rintareppu meille tuli pukinkontissa, BabyBjörn. Että mä olin solmussa sen kanssa, vaikka yritin kuinka ohjeista katsoa :D Täytyy hiukan reenata, ennen kuin vauva tulee, muuten menee kyllä sähellykseksi sen käyttö.



icy+Ransu 28+6
 
Jaa-a, meillä ei enää masussa potkita, vaan pöngätään ja venytellään... :popcorn:

Meillä on 3 neuvolalääkärikäyntiä. Jokaisella kolmanneksella omansa. Hyvä niin.

Äippäraha/pakkaus/lapsilisähakemuksen vein keskiviikkona. Katsotaan, koska tulee päätös.. Juniorin rahavanassa mennään.. Huimia summia.. Kyllä taas vanhempien vapaata ja kotiäitiyttä arvostetaan... :stick:
 
Ei olla mitään ylihygieenisiä.. Siis normi käsienpesu tietenkin ja normi puhtaus kotona.. Miehen veljen vaimo meni joka paikkaan käsidesi pullo mukanaan siihen asti kunnes lapsi ½ vuotias, siis tuli meille kylään tai muualle niin antoi pullon, että laitappas tästä ja siis ei ollu mitään flunssaa tai muuta.. Vauvan kans eivät käyneet myöskään esim. kaupassa ennen kuin joskus silloin ½ vuotiaana vai olisko ollut lähempänä 1v :O Ja siis sori vaan jos joku täällä sattuu tällainen olemaan, jokainen tyylillään, mut tuo yllätti minut silloin vuosi sitten, koska en ollut koskaan ihan tuollaiseen "yliherkkyyteen" törmännyt..

Meillä on unipussit aika ohkasia, mut ne on niin, et toinen menee ehkä 4kk asti ja toinen sit jonnekin 6-8kk asti, joudun kuitenkin hommaamaan syksyllä uuden kun tuo pienempi käy ahtaaksi, hommaan sit talvea vasten paksumman..

Lääkäri-neuvoloita meillä 3 nyt olis rv 28+, mut mulla oli se käynti 25+, seuraava on stten rv 34-36.. Ja joka kerta kun olen käynyt, niin sisätutkimus on tehty..

rv 27+6
 
Meillä ei ole kuin yksi neuvolalääkäri, koska on kaksi ultratutkimusta. Ennen oli kolme lääkäriä, mutta ne vähennettiin ultatutkimuksien takia yhteen. Olisin silti luullut, että se lääkäri olis tehny sisätutkimuksen, eikä vaan mahan päältä kokeillu :O

Kyllähän sitä näin nuorena jaksaa seksiä harrastella.. :D Ennen ensimmäistä raskautta seksiä oli myös vähintään kahdesti päivässä. Sitä se on kun ei ollut muita harrastuksia :LOL: Mut ehkäpä näin vanhetessa laatu korvaa määrän? :p Normaaliahan seksin väheneminen on pitkässä parisuhteessa :) Sitä alkaa arvostaa enemmän kaikkia arkipäiväisiä asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä