Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*




Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!


Meitä on 91 odottajaa
27 poikalupausta
18 tyttölupausta


Syntyneitä vauvoja on 6
6 poikaa
0 tyttöä



Syntyneet




21.2.2013

Pikinen / poika / 2495g / 45cm / klo 05:58 / rv34



6.3.2013

Dominique / poika / 3100g / 48cm / rv35+6



17.3.2013

Ylläri iltatähti / Poika / 2770g / 47 cm / klo 01:42 /



27.3.2013

Pahan Ilman Lintu / Poika / 3585g / 51cm / klo 01:11 / rv38+3
Moika / Poika /



30.3.2013

Viljavainio / Poika / 3950g / 52cm / klo 23.36 / rv39+5




Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS tyttölupaus



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?
Mandalay / 29 / 2. / OYS poikalupaus



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / KYS



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL tyttöolo poikalupaus
Hjannah / 29 / 2. / KOS tyttöolo poikalupaus



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / TAYS
Lokkis / 20 / 2. / TAYS tyttölupaus



5.4.2013

Scrat / 33 / 1. / TYKS
Dominique / 35 / 4. / TAYS poikaolo poikalupaus
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS poikalupaus
Namida / 32 / 1. / NKL tyttöolo tyttölupaus
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS
Nellu* / 24 / 2 / LKS tyttöolo poikalupaus



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS poikalupaus
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS tyttöolo poikalupaus



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS tyttölupaus
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS poikaolo poikalupaus
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS tyttölupaus
NaksuP / ? / 2. / ?
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS
Iniss / 17 / 1. / K-SKS poikalupaus
Eepekka / 30 / 2. / TAYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / TAYS
Leenuliinukka / 37 / 3. / TAYS
LittleEternal / 27 / 2. / JS
Äitituuli / 39 /3. / KOS poikalupaus



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS poikaolo poikalupaus
jasimi / 28 / 2. / K-SKS poikaolo



12.4.2013

Myymamma / ? / 1. / TYKS poikalupaus
kaakku89 / ? / 1. / ? poikalupaus



13.4.2013

viuwolf / 26 / 1. / HYS tyttöolo tyttölupaus



14.4.2013

Suski90 / 22 / 3. / OYS tyttöolo tyttölupaus
mmiilia / 24 / 3. / VKS tyttöolo tyttölupaus
Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS poikalupaus
Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
Möttöskä / 21 / 1. / ?
Wanda / 33 / 3. / KOS tai NKL tyttölupaus



15.4.2013

Natte/ 29 / 4. / LS tyttöolo tyttölupaus
orpk86 / 26 / 3. / K- PKS poikaolo
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS tyttöolo poikalupaus



16.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS poikaolo
Pai80 / 32 / 2. / JS poikalupaus



17.4.2013

MizzyMazzu / 34 / 1. / NKL tyttölupaus
Nohna76 / 36 / 1. / TYKS
alley / 29 / 2. / LS tyttöolo poikalupaus



18.4.2013

tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS
Annele74 / 38 / 4./OYS
Säde-77 / 35 / 2. / OAS / poikalupaus



19.4.2013

Addy / 34 / 2. / KOS / poikalupaus
mindi16 / 37 / 3. / ulkomaat tyttölupaus



20.4.2013

Hanne_ / 30 / 1. / ?
Muksutar / 26 / 1. / JS / Poikalupaus



21.4.2013

amante/ ? / 2. / ? poikaolo
Meidän Äiti / 31 / 4. / LS poikalupaus
Toiveena kauniina / 31 / 1. / HYS tyttölupaus



22.4.2013

LilJen / 28 / 1. / JS
Toinen_raskaus / 27 / 2. / TAYS/K-HKS poikaolo
Taratar / 32 / 2. / ?? tyttölupaus



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Ariet / 30 / 3. / ?



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS tyttöolo tyttölupaus
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat tyttölupaus
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS tyttölupaus
House / 31 / 3. / LKS tyttöolo poikalupaus



26.4.2013

Hannans / 19 / 1. / TYKS poikalupaus
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKS



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS poikalupaus
Tatja / 36 / 1. / TYKS poikaolo



28.4.2013

Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS poikaolo
kishuli / 33 / 1. / KOS tyttölupaus
[Ingu / 21 / 1. / MKS poikalupaus



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183588-huhtikuun-hurmurit-2013-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193325-huhtikuun-hurmurit-2013-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204489-huhtikuun-hurmurit-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216558-huhtikuun-hurmurit-2013-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225906-huhtikuun-hurmurit-2013-tammikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235768-huhtikuun-hurmurit-2013-helmikuussa/




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Teron
Miima81
Felicia
Alexa
Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333
jessix
Napppi

:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys! :wave: Ja tervetuloa maaliskuu! Ens kuu on jo meidän kuu!! :heart:

Vajaa 2 viikkoa vielä äitiyslomaan, inspiraatio ihan hukassa noiden töiden suhteen, mut onneks siellä ei sen kummempia tarvitsekaan enää tehdä.. Sijaisen opastamista vaan.. :) Kyllä rupeaa työpäivät kropassakin jo tuntumaan vaikka vaan konttorihommia teenkin..

Turvotus vaivaa edelleen ja pahenee vaan päivä päivältä... Jonkin verran oon kyllä nyt lipsunut siitä suolan välttämisestä ja sen kyllä huomaa!! |O Sormet on pökkelöt ja jo puolen päivän aikaan rupeaa jalat sattumaan kun niin turvottaa, lenkkarit onneks menee vielä jalkaan... :D

Maanantaina kävin Sh'Bam -tunnilla hytkymässä ja siitä sain palkinnoksi loppuillan kestäneet supistukset vartin välein! Harkkareita, mut kylläpäs nekin teki kipeetä! No, ei siis jumppatunteja enää tän mahan kanssa...

Perhepeti tulee olemaan meillä varmaan ahkerasti käytössä, vaikka hieno ensisänky lapselle onkin.. Tiedän kokemuksesta että en pysty öisin imettämään kuin makuuasennossa, koska nukahdan siihen syötölle varmasti! Toivotaan että mieskin kykenee vauvan vieressä nukkumaan.. :)

Leipominen ja ruuanlaitto pakkaseen: en todellakaan aio nähdä vaivaa sen suhteen! Meillä ei normaalistikaan pöydät notku leipomuksista jos joku tulee kahville, kaupan pullat kelpaa vallan mainiosti jos makean hammasta kolottaa, mutta lähipiiri saa kyllä tyytyä pelkkään kahviin, jos eivät itse käy kaupan kautta! :D Kokkaamisen suhteenhan mulla tilanne on sillai tosi helppo että mies on kotona myös, eli jompikumpi meistä varmasti ehtii kokkaamaan vaikka vähän vaativampi vauva syntyisikin. Tai jos ei ehdi niin sitten haetaan vaikka jotain noutopöperöä.. :)

Nyt jos pienen levon ottais, väsymys painaa näin työviikon jälkeen...

Meidän Äiti ja juniori

[url=http://lilypie.com][/URL]
 
Kiitos Meidän äiti! Tunnustan, että meinasin jo aamulla päivittää, mutta sitten ajattelin että kohta sitä pinoa ei kukaan lue. Nettitaidot ei riittäneet pinon avaamiseen - tai oikeastaan itseluottamus.

Aamulla tosiaan kyllästytin Keskisiskoa hengiltä kun en jaksanut mitään tehdä paitsi koneella notkua. Olin torstaina viimeistä päivää töissä ja kaksi aktiivipäivää ei kerta kaikkiaan nähtävästi onnistu. Sain kauniit kukat ja puheet, nyt virallisesti äitiyslomalla!:D

Ihan mahtavan kokoisia pieniä ihmisiä Pahan ilman lintu olet saanut! Minulla tuo suuri koko yhdistettynä tarjontavirheeseen on pelkolistan kärkipäässä. Siis että synnytys pitkittyy tuon takia ja lopulta tehdään hätäsektio. Samantien kun olisi voitu rauhassa leikata ja säästyä kaikilta yllätyselementeiltä. Molemmilla tyttärillä on ollut tuo tarjontavirhe: toinen naama edellä, toinen olkapäät väärin. Mutta ei ole kuulemma syy päästä synnytystapa-arvioon. Nyt Pahis lepoa vaan, ettei myrkytys pahene!

Neuvolassa
oli ekaa kertaa kanssa keräilty tuota 1 kg per vko painoa. En ole edes yhtään turvonnut että tuolla vauva/läski -akselilla paino majailee. Hemoglobiini alhaalla 113, joten sitä karmeeta Kreuterblutsaftia litkimään, mulle kun rauta ei sovi yhtään. Tosin Esikoisen synnytyksessä sain pari litraa Hemohessiä, joten en tiedä auttaako tuo hempan vahtiminen minua yhtään. Pää alaspäin oltiin, mutta vettä on kuulemma hulppeasti, joten mahtuu väärinkin vielä kääntymään.

Perätilat,
mun ystävä sai viitisen vuotta sitten Naikkarilla sektiolla perätilavauvansa. Sai kuulemma oikein tosissaan tapella että sai leikkauksen, todella painostivat synnyttämään alakautta. Se on opetussairaala ja tarvitsevat 'harjoituscasejä', mutta tosi julmaksi koki hän tuon painostuksen. Eli molempiin suuntiin, pitäkää naiset puolenne!

Amante,
mut meinattiin heittää ulos alle 1 vrk synnytyksestä. Mulla oli maan mahtavin flunssa ja esikoinen kotona vesirokossa. Tein poistumislakon ja sain olla vallan seuraavaan aamuun. Eli hurjalta tuntuu minustakin.

Karen,
tsemppiä!

Sipulisankari,
mä niin tunnistan tuon kankkukivun! Mä luulin että se on joku oma erikoisuuteni kun en koskaan venyttele. Mulla on sellainen superkova pötkötyyny, joka auttaa vähän. Tavalliseen tyynyyn on tungettu vielä pyyhkeitä sekaan ja se sitten jalkojen väliin. Aina pitää mukana raahata kun kylkeä kääntää!

Nyt täytyy mennä palastamaan synttäreille lähtevä 8 v tuolta mekkopulmistaan...

t. Äitituuli 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Te jotka olette synnyttaneet aikaisemmin ja synnytys lahtenyt kayntiin vesien menolla niin onko ollut ennen vesien menoa mitaan poikkeavaa esim vauva potkinut paljon tai ollut potkimatta, supistellut? Olen lukenut etta moni on kuullut napsahduksen ennen vesien menoa mutta onko jotain muuta ollut?

mindi 16 33+0
 
Kiitos meidän äiti uudesta pinosta! :)

Täällä myös kärsitään lonkkakivuista yöllä ja nykyään jatkuu pitkälle aamupäiväänkin. Aiemmin ei sattunut enää kun nousi ylös sängystä.

Perhepedissä ei olla tarkoituksellisesti nukuttu varmaan koskaan. Tainno, joskus harvoin yöllä heräävä 1,5 vee nukkuu meidän välissä nykyään. Vauvan kanssa joskus yöllä nukahdettiin niin, että hän jäi viereen. Aina pidin silti huolen, että nukkui minun vieressä, eikä meidän välissä. Synnärillä sanoivat, että äiti ei koskaan kierähdä vauvan päälle, mutta miehiin ei voi luottaa. En siltikään luota itseenikään, niin että tuntisin oloni mukavaksi perhepedissä. Vauva nukkuu siis omassa sängyssä meidän makkarissa.

Mukavaa viikonloppua ja maaliskuuta!

Hjannah&Pallero rv 35+4:heart:
 
Kiitos Meidän Äiti uudesta pinosta! :)

Ensi kuussa meillä on sitten vauva! :O :D:heart: Ihanaa!!! Toisaalta jotenkin tuntuu ihmeelliseltä. Meille oikeesti tulee vauva ihan pian. Hui! =)

Nellu meidän keskimmäisellä neidillä oli myös viimeinen päiväkotipäivä torstaina ja tuli kyyneleet silmiin, kun hoitotädit muakin halasivat ja pyysivät tuomaan vauvaa sitten näytille. Ihana päiväkoti. Toivottavasti meidän nuorimmaiset pääsee sitten mun töiden alettua tohon samaan ihanaan ryhmään. Tämä keskimmäinen neitokainen, kun menee sitten jo isojen ryhmään.

Perhepedissä nukumme nyt tämän hetkisen kuopuksen kanssa. Hän on syntymästään asti nukkunut meidän viekussa, kun mä olen liian laiska nousemaan yösyötölle. Olen pikkuvauvavaiheessa pitänyt vauvaa omalla puolella, mutta nyt typy nukkuu meidän välissä. Aamuyöstä viereen änkeää myös eskaripoika ja keskimmäinen neiti, joten ollaan sillit purkissa fiiliksellä. Isommilla lapsilla on patjakin meidän huoneessa, mutta jotenkin se äidin ja isin kainalo houkuttaa enemmän. Meidän lapset on tällasia yhdessä kyyhöttäjiä. Oltiin suunniteltu esikoispojalle omaa huonetta nyt, kun syksyllä alottaa koulun. Tänään oli ihan surkeana, että joutuu sitten yksin nukkumaan. Kysyi sitten pikkusiskolta, että haluaisiko tämä edelleen nukkua samassa huoneessa ja sisko vastasi myöntävästi. :heart: Päästäänpähän helpommalla, kun ei tarvitse vielä alkaa huoneenvaihtotalkoisiin. :D

Oho, lipsuin vähän ohi aiheen... mutta siis tulevalle vauvalle hankitaan se vuokrattava vaavisänky alkuun, jotta nykyinen kuopus saa edelleen jatkaa perhepedissä, eikä koe tulleensa syrjäytetyksi. Vaavisängyn jäätyä pieneksi, otetaan vauvakin sit perhepetiin.

Olin tänään siinä sokerirasituksessa. Hyvin se meni. Ei tullut huono olo ja sokerilitkukin oli ihan hyvää. :whistle: Vielä en saanut tuloksia, mutta sen 12h paastoarvo pikatestillä oli 3,5. Labrantäti sanoi sitä alhaiseksi. En tiedä enteileekö hyvää vai huonoa. Maanantaina sitten soittavat äitiyspolilta tulokset ja sen ultra-ajan. Keskiviikkona on sit lääkärineuvolakin.

Ärsyttävää, kun taas joku flunssa iski meihin. Juuri, kun edellisestä päästiin eroon. Pää on ihan täys räkää ja kuopus kuumeilee. Plaah! Tulis jo kesä...

Natte ja Tinja 33+4
 
Kiitokset uudesta ketjusta, ja tosiaan kuukauden päästä voidaan jo sanoa meidän kuu ?

Jospa huomenna pääsisin uudelleen lukemaan ajatuksella ja kommentoimaan paremmin, tulin nyt pikaseen ennen nukkumaan menoa kirjoittamaan omanapaisen päivityksen...

Olin siis eilen verikokeissa uudelleen, ja tänään lääkäri soitti tuloksista... Maksa-arvot on nousseet jonkin verran sunnuntaista, mutta muut arvot on onneks ok. Mutta lääkäri halusi mut historian vuoksi tarkkaan seurantaan, joten maanantaina aika äitipolille. Aamulla verikokeille ja iltapäivällä lääkäriin... totesi, että on vain ajan kysymys koska oireet menee pahaksi... päätä nyt on särkenyt tiistaista asti koko ajan, ja sanoi et mikäli särky pahenee tai turvotusta tulee lisää (viikolla ilmestyi jalkapöytien päälle nestepussit... :-x) niin sitten pitää mennä jo viikonlopulla päivystyksenä... Mies puhui töissä tänään jo valmiiksi, että mikäli hänestä ei viikonlopun aikana kuulu mitään, niin sitten hän tulee maanantaina töihin. Onneksi esimies on ymmärtäväinen ja sanoi että kyllä tää nyt menee töiden edelle, kun on vielä kaks pientä kotona niin ihan selvä homma et voi pienelläkin varoitusajalla jäädä tai lähteä kotiin...

Nyt meen koittaan josko päänsärky antais kuitenkin unen tulla, huomenna uusiks kirjoitteleen jos ei hedari estä.

Hyvää viikonloppua kaikille. ?

Pahis ja Hakkarainen 34+5
 
pahis tsemppiä, toivotaan että oireet pysyy kurissa tai vaikka häviäis kokonaan.. mulla itelläni viimeeksi jysähti myrkytys ihan kun salama kirkkaalta taivaalta..olin siis vuodelevossa osastolla muista syistä ja sitten alkoivat seuravata valkuaista, no se pissan määrä van väheni ja väheni, saatoin tunnissa juoda 2 kannullista vettä (eli jotain pari litraa) ja ulkos tuli vaon 1-2 dl.. mutta sulla on jo nyt enemmän viikkoja kun mulla silloin, niin hyvillä meet jo :) mutta toki toivotaan että vielä muutamia viikkoja pääset eteenpäin :)

kiitos myös mun puolesta Meidän äiti!

meillä vauvan sänky menee lasten huoneeseen ja makkariin laitetaan "varmuuden vuoksi" ensisänky. LÖYSIN sellaisen ihanan rottinkisen, ja vieläpä niinkin edullisesti kun 30€!!! meillä esikoinen tulee silloin tällöin yöllä meidän väliin/mun viereen jos mies on yövuorossa. siksi en usko että vauva enää siihen mahtuisi :D ja en muutenkaan halua ihan opettaa viereen.. + että pelkään kääntyväni pienen päälle. esikoista en imettänyt, niin yölläkin vaan pullo reunan yli ja sitten takas nukkumaan :) imetys on mulle edelleen vähän vieras juttu mutta aion nyt ainakin kokeilla.. mutta uson että meidän arjen helpottamiseksi opetetaan pieni myös pullolle :) mies tykkäsi esikoisen kanssa kun sai itsekin osallistua syöttöihin yms heti alussa.

mun lonkat naksuu ja poksuu kun yöllä kääntää kylkeä, ei kyllä oo aamuisin kipeät tai mitään, mutta ilkeelle tuntuu..

mäkään en luultavasti ihmeitä leivo pakkaseen varmaan vaan joku pari pulla pussia ja se on sit siinä.. tyttö kun yks päivä toivoi että leivottais pullaa...siinä menis sitte samalla pakkaseenkin :)
tokihan voisin laittaa pakkaseen vaikka kaupankin pullaa tms. ja pari keksipakettia jos hommaa niin siinähän sitä jo kahvileipää onkin :)

mindi mulla viimeeksi meni n. viikko kun ensin napsahteli ja sitten meni vedet, mutten usko niiden olevan välttämättä mitenkään yhteydessä, sillä on mulla nytkin jo pari viikkoa ainakin silloin tällöin kuulunut niin napsahduksia, mutta ei ole mitään tapahtunut :)

turvotusta havaitavissa täälläkin, sormet alkaa olla epämiellyttävän tuntuiset :( ja näköiset myös ;)

omaan oloon ei ihmeitä muuten.. vähän jännittää se maanantain äitipoli käynti, en ees tiiä miksi :)
taas nostaa päätään uteliaisuus, kysyisinkö sukupuolta vaiko en :D

m-m & hippu 31+6
 
Kiitos maaliskuun pinosta Meidän Äiti :flower:

Täällä yks erittäin hiljainen kirjottelija, mutta lueskellut oon kyllä! Oon tämän oman pinon lisäksi tykännyt lukea maaliskuistenkin ketjua, siellä onki jo tosi moni vauva saapunut maailmaan! Kuinkahan moni huhtikuinen poksahtaa tän kuun aikana..? :)

Ajan kulusta Välillä on tuntunut, et aika ei kulu millään ja viikot vaan matelee, välillä sitä taas havahtuu, että herranjestat kuinka nopeasti tää aika oikeasti meneekään! Nyt kun vaihtui maaliskuuksi, niin mulle iskostui päähän, että tässä on oikeasti enää muutama viikko h-hetkeen. Uskomatonta, että kohta meillä kaikilla on vauvat :heart:

Nukkumisjärjestelyt Meillä lastenhuoneessa nukkuu meidän 5v ja 2,5v. Tosin useampana yönä tulevat aina keskellä yötä meidän sänkyyn ja aamulla useasti herätessä meitä on 4 siellä :) Sitä oonki nyt vähän miettinyt, että mites kun vauva syntyy ja tulee olemaan todennäköisesti mun vieressä yöt, niin kuinka me enää sitten kaikki mahdutaan tonne sänkyyn.. Pitääkö sitä vaan ruveta käännyttämään noita lapsia takaisin omiin sänkyihinsä kesken yön, vai mitä ihmettä..? Mua nimittäin ahdistaa jo nyt öisin, kun on niin ahdasta jos ollaan kaikki siellä, ja mun täytyy kääntyillä vähän väliä kun paikat puutuu, ja se kääntyminen ei oo mitään iisiä hommaa enää tän mahan kanssa. No mutta kuitenkin, sitten kun vauvakin on siinä (toki sillon mulla ei enää ole ihan näin isoa mahaa :D ) niin ahdistaa ajatus siitä, etten itse saa nukuttua siinä ahtaudessa ollenkaan ja vauvaakin pitää kuitenkin varoa ettei liian kiinni mene. No, eiköhän asiat järkkäänny, täytyy sitten itse vaikka siirtyä aina loppuyöksi sohvalle vauvan kans :p

(.) : Oon ollut tammikuun puolesta välistä ensiksi sairaslomalla, ja 13.2 alkas jo äitiysloma (hain varhennettuna). On ollut kamalaa väsymystä joka on kestänyt kyllä läpi raskauden, liitoskivut on aika hirveitä ja supistuksia tulee suht herkästi.
Vauva on välillä vielä kääntyillyt perätilaan, mutta nyt kyllä taitaa olla pää alaspäin kun on pari päivää niin kovaa painanut taas alas, ja varsinkin eilen oli sen suhteen tosi oireinen päivä; menkkajomotuksia pitkin päivää, pissalla sai ravata ja tuikkaili kovasti kohdunsuulle. Tänäänkin on kyllä samoja tuntemuksia mutta ei ihan niin tiuhasti ku eilen..
Maanantaina olis seuraava neuvola, ja siis kahden viikon väleinhän ne on nyt ollu rv30->. Pelkopolilla oon käynyt pari kertaa ja viimeinen käynti olis tän kuun 20.pvä. Viime käynti oli viime kuussa ja se oli lääkärillä, ja sillon sovittiin jo aika polille milloin aloitetaan synnytyksen käynnistys ballongilla. Siihen onkin enää 5 viikkoa jäljellä, hui! Paitsi jos menee kuten edelliset, niin mahdollisesti mulle iskee vielä raskausmyrkytys jonka takia ehkä käynnistellään sitten jo ennen tuota sovittua aikaa.. Mielelläni olisin kyllä tällä kertaa ilman myrkytystä.


Pahikselle vielä täällä tsemppiä ja toivotaan ettei myrkytys pahene!<3

Lupaan yrittää olla tästä lähin edes hiukan aktiivisempi kirjoittelija. Kivaahan se vain olis täällä pysyä keskusteluissa mukana omaltakin osalta, en tiedä miksi se kirjottamisen aloittaminen muka on niin vaikeeta..

Viikonlopputerkuin mmiilia & Ruu 33+6 (huomenna poksuu taas) :heart:
 
Jee maaliskuu!! Kiitos pinosta munkin puolesta.
2vee juhlat ohi ja tää mamma ihan poikki kun
siivonnut, leiponut, palvellut vieraita, huh,huh.
Kiva järjestää ja kaikki tuli ketä kutsuin yht.14,joista
6lapsia, äänekästä oli! Sain ultra-ajan tiistai aamuks
eli katotaan tarjontaa, onko poikittain..

Perhepedissä nukuttiin esikoisen kans 10kk, sit
loppu yöimetys ja siirty pinnikseen meidän
sängyn viereen. Toisen kans nostelin aika usein
pinnikseen nukkuu, joskus kyl nukahdin kesken
imetyksen ja jossain vaiheessa havahduin et onkin
vieressä. En pelkää et kääntysin vauvan päälle.
4,5v ja 2v nukkuvat illasta aamuun omissa
sängyissään ja hyvä niin, oma uni häiriintyis
kun ahdasta ja joku potkis vähän väliä vieressä.

Järkky keli, eikös kevään pitäny tulla...

Manzana 81, se ois 36+3, öitä!
 
poksumassa!!! POOOKS :D 32+0, niin ne vaan viikot vierii täälläkin :)

manzana, älä muuta sano.. mä en liiku mihinkään ennen kun tuo mittari näyttää inhimillismpiä lukemia.. ei nyt ENÄÄ voi tulla paukkupakkasia.. tai LUNTA, yyh.. eikö se kevät tule koskaan!?? ja liukastakii on!


jees, nyt ei muuta kerkee,

m-m & hippu 32+0!! :)
 
Hellurei ja ihanaa aurinkoista talvipäivää,
olkaahan kaikki varovaisia, täällä ainakin on hurjan liukasta kun lumen alla on jäätä. Mutta ihanan kaunis talvikeli, harmi vaan että aurinko paljastaa armottomasti likaiset ikkunat, pölyt yms :) Minulla ei ainakaan siivouksen suhteen valitettavasti ole tullut mitään pesänrakennusviettiä..

Nukkumisesta, meillä esikoinen nukkui ekat puoli vuotta pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Joskus nukahdettiin perhepetiin mutta yleensä siirsin omaan sänkyyn. Kun hänet siirrettiin puoli vuotiaana omaan huoneeseen, kaikkien unet parani ja yösyöttöjen lopettaminen kävi melko helpolla. Harvoin nykyäänkään haluaa tulla meidän viereen vaan nukkuu parhaiten omassa sängyssä. Silloin kun yöllä tulee itse meidän viereen, ei olla käännytetty pois vaikka nykyisin mahan kanssa joskus ahtaalta tuntuukin :) Vauvan kanssa suunnitellaan samanlaista järjestelyä, eli niin kauan meidän huoneessa omassa pinnasängyssään kun syö öisin ja sitten lasten huoneeseen. Mutta lapsista kun ei koskaan tiedä, niin nähtäväksi jää miten erilailla toisen kanssa menee.

Jännittääkö teitä muita toisen lapsen saavia jo se kuinka esikoinen suhtautuu? Mua se on alkanut kovasti mietityttämään. Nyt odottelee pikkusiskoa innolla mutta eihän 3v. Vielä pysty käsittämään että mitä se sitten todellisuudessa tulee olemaan. Meillä hän jatkaa hoidossa 2 pvä viikossa, viihtyy siellä hyvin ja kaverit on jo tärkeitä sekä itsekkäästi toivon myös itse jaksavani paremmin kun saan välillä keskittyä vain vauvaan ja nukkua vauvan kanssa vaikka päiväunet. Meillä kun tuo 3v ei enää nuku ja muutenkin on melko aktiivinen ja kaipaa paljon virikkeitä.

Maaliskuisten pinossa monet odottaa jo tuskaisena synnystä ja monilla se on jo takana päin. Joko te alatte olemaan odottavalla kannalla? Itse toivon että menisi laskettuun aikaan asti, paljon olisi vielä opintojen suhteen tehtävää, jotka haluan saada tehtyä ennen vauvaa. Lisäksi äitini jää lomalle laskettuna päivänäni ja olisi silloin parhaiten käytettävissä esikoisen hoitoon ja saisin sitten varmasti miehen mukaan synnytykseen :) Ekasta odotin hirveästi synnytystä ja olin ihan varma että syntyy etuajassa, mutta menikin 2,5vko yli lasketun ja huh, kuinka pitkiltä ne vikat viikot tuntuikaan :) Saa nähdä tuleeko nyt ajoissa kun toivoo ja odottaa menevän laskettuun aikaan asti..

Pyöriikö monilla synnytys paljon mielessä? Oletteko miettineet toiveitanne siihen liittyen? Meillä sairaalaan meneviin esitietoihin voisi laittaa jotain, mutta ainoa mitä toistaiseksi laitoin on toive ettei tarvitse jäädä osastolle.. Synnytystoiveita voisi olla vesisynnytys (haluaisin ainakin kokeilla) ja lämpöhauteet välilihalle mutta toisaalta, koskaan ei kuitenkaan tiedä miten menee niin fiiliksen ja mahdollisuuksien mukaan mennään!

Aiemminkin kirjoittelin miten eri tavoin varautua vauvan tuloon ja yhden asian olen myös jo tehny. Niinkin hölmön kun suunnitellut ristiäisten tarjottavat :) Rakastan juhlien järjestämistä ja uusien reseptien ja herkkujen tekemistä enkä haluaisi tilata mitään valmiina. Tiedän kuitenkin että vauvan synnyttyä tulen olemaan melko kiinni vauvassa, joten ajattelin olla kaukaa viisas ja miettiä helppoja tarjottavia jo valmiiksi ettei sitten tarvitsisi stressata asiasta koska tiedän stressaavani, vaikka kukaan vieraista ei varmasti odota mitään erikoista. Onko kukaan muu tehnyt samaa? Tiedän itsekin olevani ehkä vähän pimeä joten voitte sanoa suoraan :) Suunnitelmissa on tällä hetkellä lohijuustokakku, makea hyytelökakku, pienet cup caket, täytetyt croissantit ja pari erilaista salaattia.

Vointi on ollut suht hyvä, mitä nyt jatkuvasti suppareista pinkeä maha tekee olon vähän tukalaksi. Samanlaista oli viimeksikin ja silti meni niin paljon yli lasketun, joten kovin huolestunut en suppareista ole ja otan kyllä rauhassa tarpeen tullen. Ensi viikolla on viimeinen lääkärikäynti neuvolassa ja sen jälkeen neuvolatkin viikon välein. Hurjaa vauhtia aika menee. painoarvioista oli jossain vaiheessa juttua, täällä sellaista ei oo normikäynneillä tehty lainkaan. Viimeksi tehtiin vasta yliaikaisuuskontrollissa, eikä sekään edes osunut ihan nappiin :) Vaihtelevia tuntuu olevan käytännöt.

Millaisia kotiintulohaalareita olette muuten varanneet vauvalle? Itseä mietityttää kun huhtikuun kelit on niin vaihtelevia. Valmiina olisi suht ohut fleece tyyppinen haalari mutta saa nähdä onko liian ohut, talvihaalariakaan kun ei viitsisi parin vko takia ostaa :) Ehkä mennään tolla ohuella ja tarvittaessa meillä on kaukaloon lämpöpussi.

Hyviä vointeja kaikille ja ehkä me kaikki aktivoidutaan kirjoittelussa kun äitiyslomat alkaa kaikilla!

Eepekka 34+6 (hui, huom vko 35..)
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita!

Klaani on taas mäessä ja täällä rauha maassa! Eilen oltiin tuttavien lapsijuhlissa ja venyi taas yli kymmeneen. Lapset jaksoi hyvin, mutta minä olen nyt ihan poikki kaikesta istumisesta.

Eepekka kyseli synnytysajasta, mä oon asettanut masuasukille sulkuja :D milloin ei saa syntyä. Tää viikonloppu olis samoin kuin raskausviikon 38 viikonloppu ja alkuviikko olis huonoja kun silloin isovanhemmat on kaikki matkalla eikä tytöille hoitajaa. Oikeesti meillä on fantsuja naapureita ja kummeja joten kyllä tänne joku saadaan, mut tietty kun kaikki on töissä käyvää väkeä niin vähän hankalaa... Ehdoton sulkuviikko on rv 37 tuossa parin vko päässä kun mies ja Esikonen lähtee Åreen - vahvasta murjotuksestani huolimatta! Kiva ois siinä järjestellä kyytejä sairaalaan, Keskisiskon hoitoa ja synnyttää yksin...

Mä luen kanssa tuota maaliskuun pinoa, tooosi paljon vauvoja jo! Ja turhan useilla jotain dramatiikkaa, kääk! Ei oo hyvä kun niitä yöllä sängyssä lueskelen, ei ainakaan nukuta sen jälkeen.


Ristiäiset
ovat varmaan kotona, mutta luotan vahvasti vanhempiemme apuun. He yleensä vääntävät kakut lasten synttäreillekin ja toimivat keittiöhenkilökuntana.

Vielä voin hehkuttaa maailman luokan harvinaisuuttani eli ihanaa anoppia! Oli luvannut ostaa minulle 'jotain tarpeellista' ja nimenomaan minulle, ei vauvalle. Ostin sitten ne Bravadon Silk jotakin unelma-imetysliivit. Mutta kun Bebesissä oli jotkut Hulluja päiviä vastaavat niin sain häneltä kaksi Boop-paitaakin samaan keikkaan. Toisen ostin hihattoman: nyt pitää vain tulla lämmin kesä! Tai sitten siitä tulee yöpaita...

Haalarit, hassua kun EP mainitsitkin :D. Vauva kun on meinannut tulla joulukuusta niin ostin ensin sellaisen pörröisen nallehaalarin kirppikseltä. Sitten netti-innossa POPin fleecehaalarin kesäksi. Nyt sain veljen vaimolta heidän vauvavaatejemmansa komeudessaan: siellä on yhteensä 6 erilaista pörröhaalaria korvilla ja ilman, koot 56-68! Heidän vauvansa oli kyllä talvivauva, mutta silti nauratti! Luulen, että noista moni kyllä käyttöön pääsee, mökillä kun illat on aina kylmiä vaikka miten kesä olisi.

Tervehtää,
Äitituuli 34+4
 
Jahas, taas kirjottelu jäänyt. Kännykällä oon käynyt lueskelemassa, mut ei oikein luonnistu se kirjottelu sillä. Mutta nyt taas yritetään.

Tsemppiä oireileville. :flower:

Vauvan tuloon valmistautumisesta oli ainakin juttua. Mä oon nyt tänä viikonloppuna pessyt ekoja pieniä vaatteita muiden pyykkien mukana. Kauheesti ois vielä laatikoita ja jemmoja vielä penkomatta, mutta niitä sitten kun olen kotona. Yhdistelmien kangasosat pitäisi vielä pestä, pinnasänky on kellarissa osissa jne... Kauheasti ois hommia ennen kuin vauva syntyy... Tila on pahasti kortilla kun asutaan tosiaan kaksiossa ja ennestään jo jokapaikka täys tavaraa, myös siis kellari. Huoh... |O

Ristiäisiä ei olla vielä mietitty kummemmin kun että varmasti kirkossa kastetaan ja kotona sit joku kahvitus. Paikalle pyydetään mun siskon perheineen, isovanhemmat ja kummit, ei muita. Nimestäkin ollaan saatu jo jotain selkoa...
Mutta lopullinen päätös tulee kunhan näkee keneltä vauva näyttää.

Ulkovaatteista Mulla on jemmassa sellanen vanhuhaalari, josko sillä tarkenis ja lisäks on kokoa 56 oleva ohut vk-haalari. Mietin tässä et millanen hattu vastasyntyneelle pitäis olla huhtikuussa ulkoillessa ? Vaunuissahan on toki makuupussissa jne, mutta pää kait pitäis suojata hyvin. Huomaa että esikoinen on syntynyt kesällä +30 asteen helteillä ja alussa oli oikeastaan aina pelkässä vaipassa.

Nukkumisesta Meillä nukkuu tosiaan koko perhe samasssa huoneessa ja vauva nukkuu omassa pinnasängyssään. Tokihan varmasti sammuilee yöllä syötöille viereen, mutta eipä kai tuo niin vakavaa ole... :D

Oma vointi on heikentynyt aika hurjaa vauhtia. :| Yöt on rikkonaisia, kun selällään ei pysty nukkumaan ja kyljellään nukkuminen aiheuttaa kipuja... Supistuksia ja liitoskipuja vaikka muille jakaa. Perjantaina oli täyttä tuskaa olla töissä, soitin jo neuvolaankin että mitä ihmettä teen... Käski lähteä Jorviin näytille jollei vointi kohene Panadolilla. Pari tuntia puhelun jälkeen terkkari soitti perään ja tarjosikin maanantaille lääkäriaikaa, terveydenhoitaja-ajan tilalle. Eli huomenna iltapäivällä ollaan sitten viisaampia onko kivut aiheuttaneet jotain... Ens viikko ois vielä töitä ennen äitiyslomaa, pahoin pelkään et jää vikan viikon työt tekemättä. Mut onhan tää huomattavasti pidempään kun esikoisen aikaan, sillon jäin 26+0 sairaslomalle supistelujen takia.
Lisäksi on pinna jatkuvasti kireällä ja tulee raivottua miehelle sekä pojalle ihan turhistakin jutuista. : /
 
Meidän äiti kiitos taas pinosta :flower:

Viljavainio mä yhden päivän hekottelin vedet silmissä, kun löysin joltain vauvapalstalta semmoisen, linkitinköhän vielä tännekin sen..no en muista, mutta luulen, että tuo tuleva iskä onnistuu ponnistaa suustaan jotain käsittämättömän ei sopivaa tilanteessa :D pari kertaa se sen jo teki perhevalmennuksessa :rolleyes:

Karen jos yhtään helpottaa, niin voin vakuuttaa, että et ole ainoa jolla on välillä jotain ihan mystisen tummia päiviä, vailla edes mitään syytä.. syytän vakaasti hormooneja :) sitten kun nukkuu yön melkein hyvin ja saa suklaata nassuun niin taas hymyilyttää ;)

Eepekka, joo kyllähän se synnytys pyörii mielessä jo paljonkin, mutta avoimin mielin pitää mennä kun ei tiedä mitä edessä on, en meinaa mitään toiveita tai muuta esittää, luulen että esitän niitä toiveita äänekkäästi sitte h-hetkellä ;D

Nukkumisjärjestelyistä... lähtökohtaisesti meinaan, että vaavi nukkuu pinniksessä yöt, mutta mutta... saas nähdä, mitä se käytäntö sitten on..

Hurjaa.. ens kuussa jo vauva sylissä, ja osalla jo ihan viikkojen sisään :D niin se aika vaan nopeesti menee.

Kaikille tsemppiä, joilla on kipuja ja kärvistelyjä!!

Vielä jumbotapaamisesta, mikä olisi siis tasan viikon päästä su 10.3. klo 16.00.. minä ja Manzana oltaisiin tällä hetkellä ainoita varmoja tulijoita.
Natte ja Taratar tulisivat ehkä??
Oisko vielä muita??
Mites Manzana jos muita ei tuu, niin kaffitellaanko me kahdelleen?


Toive ja 33 poks
 
Ylläri iltatähti mie en ole kauheesti huomannu olossa mitään muutosta vaikka oliskin paineet korkeella. Onneksi on kotona mittari niin voi välillä mittailla ja ottaa vähän rennommin jos näyttää hurjilta luvuilta.

Kiitos uudesta pinosta Meidän äiti:flower:

Mindi16 mulla on molemmat synnytykset alkanut periaattessa vesien menolla, esikoinen sairaalassa käynnistyksen tuloksena. Ensin tuli pari tuntia kivuttomia suppareita ja yks kaks tuntu naps ylämahassa ja vedet tuli sairaalasänkyyn ja juniori saman tyyppisesti pari tuntia supisteli kivuttomasti kunnes taas tuntui naps ylämahassa ja lapsivedet tuli keskelle rautakauppaa =)

Pahikselle jaksamisia vointii, onneksi on noita ymmärtäväisiä pomoja niin kuin sun miehen pomo =)

Me oltiin viikonloppu lasten kanssa mummolassa, mies oli reissussa niin oli sopiva hetki mennä äitin passattavaksi =) Vähän käytiin myös kyläileen serkuilla ja mie sain nukkua niin paljon kun jaksoin. Oli niin luksusta =) nyt taas jaksaa.

Huomenna aika äippäpolille, vähän jännittää aloitetaanko se lääkitys =(

House 32+3
 
Meidän äiti Kiitos uudesta pinosta :)
House Hyvä ettei tunnu olossa se oli ihan hirveää mulla meni vuodenvaihde ihan sumussa kun verenpaine oli yli 100 :( Lepo onki tärkein iteki huomaa jos huonosti nukuttu yö niin paineet nousee.Huomasin tuossa just että meillä kait molemmilla LKS synnärinä ja mieki huomena äippäpolilla saa nähä satumako yhtäaikaa :) Tsemppiä sulle käynnille :)


Ollaan sit miehen ja nuorimmaisen kanssa yötä kaupungissa ja jos joudun osastolle niin mukava ku ovat siellä sit.Nuorimmainen menee lautailukouluun,lupasin miehelle että jos synnytän yritän pidätellä sen parin tunnin lautailukoulun ajan :D

Vatsa on hurjan alhaalla ja autoon istahtaessa tuntuu siltä että vauvan pää puskee jo jalkojen välistä
Yks päivä meinas lähikaupan pihalla huuto päästä...Vähän kaksjakoinen fiilis kun tuntuu että haluais jo synnyttää mut miettii kuinka pieni vaavi on että ois hyvä jos vähän vielä kasvais...No huomena ehkä tietää jo lisää...
Ylläri iltatähti 36+3
 
Heippa täältäkin, LA on 30.4. Mutta huhtikuussa kuitenkin :)
Onko muita, joilla supistelee päivittäin? Välillä todella kipeästikin, tätä on jatkunut jo viikkoja, ja viimeisimmällä lääkärikäynnillä muutama päivä sitten, oli paikat pehmeänä ja kohdunsuu alle 2cm..
Käskettiin levätä ja levätä, mutta yhdyntäkiellosta eivät mitään puhuneet. Mulla alkaa siinä supistella aina todella kipeästi, niin että on pakko keskeyttää, juuri ennen orkun saantia.. Mitä mieltä ootte, saadaanko vielä jatkaa samaan malliin, vai olisko siitä parempi luopua? :(

Vatsan koosta vielä, se ei vieläkään näy!!!? tai näkyy, jos aivan ihonmyötäisiä paitoja pitää (mitä en usein tee) mutta jos vaikka pitää hupparia, niin en itsekään uskoisi olevani tässä vaiheessa. En ole sisaruksilleni kertonut, vaan ajattelin että yllätetään sitten kunnolla(kun ei ole alkanut vaavi itsestään muille kertomaan). Alussa luulin että vatsa alkaa näkyä jo joskus rv 18 paikeilla, mutta näköjään on poikkeuksia.
Tässä vielä siitä mahasta tämänpäiväistä kuvaa (rv32 + jtn) :
 
Viimeksi muokattu:
Pakkaspäivää kaikille!

Kiitos uudesta pinosta meidän äiti :)

Niin paljon taas juttuja, joten en varmaankaan muista ees nyt kaikkia, mutta ainakin leipomisesta oli jotakin... Mä olen ihan hullu leipomaan! Nyt jo pakkanen täynnä kakkua, pullaa ja muffinseja :whistle: Nimiäisten tarjottavat on mietitty myös valmiiksi aivan kuten Eepekallakin ja joka päivä tekisi mieli vaan leipoa kaikkea lisää :D Onneksi on hyviä syöjiä kotona, niin voi tehdäkin kaikkea.

Synnytystä en niin kauheasti ole vielä miettinyt, menköön omalla painollaan. Mitään erityistoiveita en myöskään laittanut esitietolomakkeeseen. Vesisynnytystä olisi kiva kokeilla, mutta esikoisesta lähdettiin synnärille vesien mentyä ja jotenkin on sellainen olo, että niin käy nytkin, niin tuo vaihtoehto on sitten jo poissuljettu :(

Eepekka, meillä esikoinen 4v ja ihan samoilla ajatuksilla kun sulla jatkaa nyt jo tuolla päiväkodissa sen pari päivää viikossa :) Tänäänkin meni niin innoissaan, kun kuuli, että seuraavat kolme päivää onkin sitten vapaata ja sitten pääsee taas päiväksi leikkimään :heart:

Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole yksin lonkkakipujen kanssa, vaikka ei tuota vaivaa kyllä kellekään toivoisi...

Oletteko jo pakanneet tai miettineet sairaalakassin sisältöä? Mulla on vaan vauvan kotiutumisvaatteet katsottuna, muuten en ole ehtinyt sen eteen mitään tekemään... Sivuten tässä myös vähän noita haalareita, joita on kolmet esillä (miehelle opastin, että ottaa siitä sitten kelin mukaan yhdet, kun tulee meitä jossakin vaiheessa sairaalasta hakemaan), saa nähdä kuinka käy :D

(.): Mulla romahti nyt viikonloppuna verenpaineet! :O Kolmas päivä meneillään, kun huimaa ja silmissä sumenee koko ajan... Onko muilla ollut tällaista? Eilen vedin lakritsia elämäni innosta, mutta eipä tuokaan auttanut kuin hetkeksi ja sitten lukemat romahtivat jälleen sinne n. 100/65 paikkeille. (Nuo luvut ovat varmasti monelle ihan normaalejakin, mutta mulla on aina olleet siinä 125/85, joten itselleni tuo on iso lasku luvuissa). Tänään pitää soittaa neuvolaan ja kysellä, että miten tuo vaikuttaa vauvaan ja mitäpä tuolle voisi nyt tehdä... Netistä löytyy ihmeen vähän tietoa matalan paineen vaikutuksesta raskauden loppupuolelta ainakin...

Eeevp kylläpä sulla tosiaan on maha kasvanut sisälle päin! Olet nyt toinen tuollainen tapaus, jonka eläissäni olen nähnyt :) Tulee varmaan kaikille tietämättömille todellisena yllätyksellä! Mulla oli myös noita supistuksia ja tässä on koitettu ottaa rauhassa viimeiset neljä viikkoa... Kyllä se ehkä kannattaa niitä lääkäreiden ohjeita kuunnella, jotta saisit vauvan vielä pidettyä mahassa. Itse koitan sinnitellä ainakin sinne viikolle 37 asti, jottei välttämättä tarvitsisi laittaa tehohoitoon tai muuta. Haluaisin niin tämänkin yksilön heti viereen ja kotiutua samaan aikaan.

Ai niin, tänään POKSUUU!!! 34+0!
Sipulisankari & Narsku
 
Poksupäivä! Rv 34+0 POKS!!! :heart:

Mä olen myös miettinyt jo ristiäistarjottavia vaikka en mikään himoleipuri olekaan. Minä täytän ristiäisten aikaan 30 ja olenkin mettinyt, jos yhdistäis juhlat ja kutsuis vähän enempi väkeä, kun ei sit jaksais kaksia juhlia järjestää. Lähisuku kuitenkin odottaa jonkin sortin kahvitusta myös synttäreiden kunniaksi. Mitään isoja pippaloita en meinaa järkätä, kun on pieni vauva. Toivoisin vaan, että jostain löytäisin keittiöapurin, jotta ei itse tarvitsis olla kyökin puolella keittelemässä kahveja vaan vois turista vieraiden kanssa. Osa tarjottavista varmaan tilataan, jotain pyydän omia vanhempia tekemään. Mun isä esim. tekee ihan mahtavia voileipäkakkuja. Osan sit yritän vääntää itse. Makeat kakut joko tilaan leipomosta tai pikkusiskolta, joka on hyvä kakun tekijä. Voileipäkakkujen lisäksi vois olla pari salaattia ja vaikka lihapullia. Sit ehkä mokkapaloja ja keksejä makeiden kakkujen lisäksi.

Sairaalakassin sisältö on hygieniatarvikkeiden osalta hyvällä mallilla. Ostin uuden hammasharjan, -tahnan, shampoon, hoitoaineen ja dödön sairaalassa oloa varten ja pakkasin ne jo odottamaan yhteen meikkilaukkuun. Mies saa tuoda mun ja vauvan kotiutumisvaatteet tullessaan hakemaan meitä ja puhelinta ja kameraa ja neuvolakorttia ei vielä voi pakata. Evästä en varmaan itselleni ota, kun sairaalassa saa niin paljon syödäkseen. Mies saa sit itselleen eväät tehdä, kun aletaan tekemään lähtöä. Aika vähillä mun mielestä pärjää sairaalassa, kun mun ja vauvan vaatteet tulee kuitenkin talon puolesta. Lehtiä en ole ainakaan aikasemmin jaksanut lukea ja namit on jääneet syömättä.

Mulla on myös lonkkakivut alkaneet vaivaamaan etenkin päikkäreillä. Yöllä ei niinkään. En tiedä nukunko sit päiväunet jotenkin eri asennosa tai jotain. Mulla oli tosi pahat lonkkakivut keskimmäistä vauvaa oottaessa, joka oli siis se perätilavauva. Olenkin ajatellut, että vauvan asento saattaa vaikuttaa niihin. Lonkkakipuja pahempi vaiva nukkuessa mulla on olkapääkipu oikeassa olkapäässä.

En yhtään muista kenelle mun piti kommentoida ja mitä, joten sujuvasti siirryn sit vaan omaan napaan. Tänään piti äitiyspolilta läkärin soittaa sokerirasituksen tuloksista ja äitipoliajasta. Vielä ei ole soitanut. Saattaa myös olla, että postittavat ajan, joten taidan soittaa neuvolaan soittoaikaan, jos äitipolilta ei kuulu mitään. Kai neuvolassa ne näkee myös ne mun tulokset, kun sieltä lähete laitettiin. Olis hyvä vaan tietää, jos tarvitsee alkaa seuraamaan syömisiään tarkemmin. Keskiviikkona onkin sit neuvolalääkäri.

Minäkin olen seuraillut maaliskuisten pinoa. Hurjaa, että kohta mekin jännätään toistemme synnytyksiä. Se on vaan niin jännää aikaa, kun mietitään kaikkia tuntemuksia synnytykseen liittyen. Millonkohan mahtaa ensimmäinen huhtikuinen syntyä?

Natte ja Tinja 34+0
 
Poksumaan!

Mä jätän kaiken viimetippaan:ashamed: Sairaalakassia tai kotiutumisvaatteita en oo ees miettinyt. Jotenkin oon asennoitunut, että kyllä tässä ainakin se 5 viikkoa vielä menee. Esikoinen syntyi siis 41+0. Ehkä silti jotain pitäisi oikeastikkin jo katsoa valmiiksi :) Täytyy ottaa nyt itseä niskasta kiinni. Vauvalle kyllä hommasin popin windfleece haalarin, kun meillä ei mitään pientä haalaria ole. Esikoinen syntyi +30 asteen helteillä.

Verenpaineiden pitää olla mun mielestä tosi alhaiset , että niistä ois jotain haittaa. Itselle normipaineet on n.90-100/55-65, eikä ole liian alhaiset, mutta salmiakkia saa syödä :p Tokikaan en tiedä, että miten sitten, jos romahtaa paljon yhtäkkiä, niinkuin Sipulisankarilla
Kannattaa kyllä kysyä neuvolasta, varsinkin jos on noin huono olo.

Huomenna äitipolille synnytystapa-arvioon ja torstaina sitten neuvola.

Hjannah&Pallero rv 36+0:heart:
 
Hui väsymystä. Siinäpä kuulumiset lyhykäisyydessään :) Ä-lomakin on alkoi jo. Lähinnä tässä vain odotellaan, onko suppareilla vaikutusta, moisia kun ei aiemmissa raskauksissa juurikaan ollut ennen h-hetkeä. Vielä en todellakaan toivo vauvan syntyvän, mutta koska välillä kipuilee, toivon supistusten edes olevan hyödyllisiä synnytystä ajatellen.

Ja sen enempää en toisten asioita huutele, mutta ainakin yksi huhtikuinen vauva on jo syntynyt. Yksityiskohdat kertokoon äiti itse kunhan sen aika koittaa, sikäli mikäli täällä edes kirjoittelee :)

WP 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Tulinpahan vain päivittämään pikaisesti terkan vastaukset tuohon verenpaineeseen... Eli ei pitäisi olla mitään haittaa vauvalle tuosta, kunhan en mene kaatumaan huimauksen vuoksi. Pitää olla jotenkin pitkittynyt ja Hjannahin mainitsema TODELLA alhainen tuo paine, jotta saattasi vaikuttaa vauvan vointiin. Eli olo on itsellä kurja, mutta saanpahan syödä kaksin käsin LAKRITSIAAAAAAA!!!!!!:LOL: (Salmiakkia en voi sietää, mutta Pepeä himoitsen lähes jatkuvasti...)
 
MizzyMazzu, jopa oli tarina :D Jotenkin kertaalleen jo synnyttäneenä kuulostaa aivan hatusta vedetyltä... Itse en ollut ennen synnytystä nukkunut kolmeen vuorokauteen ja synnytyksen jälkeen vain 3-4h, mutta kyllä sitä silti oman vauvansa ulkonäöltä muisti ja tunnisti ja nimilappuakin ehdin sairaalassa moneen kertaan ihailemaan.

Ai niin, ajattelin pakata tällä kertaa sairaalakassiin myös yhden pienen pehmolelun mukaan, jonka vauva saa siihen sänkyynsä, näkee sitten jo vaikka siitäkin, että on oma nyytti kyseessä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu

Yhteistyössä