Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Onnea Pikinen pienen pojan johdosta! Ihana, että olette päässeet jo kotiin ja eritysesti kaikki on hyvin :heart:

Eilen alkoi mammaloma sit vihdoin ja viimein. Ei se kyllä missään tuntunut, kun oon ollut saikulla lokakuusta lähtien :)

Toiveena kauniina on kiva kuulla, että meitä on useampikin samoilla viikoilla. Eikös se ole max. 2 viikkoa minkä voi mennä yli? Niin mä ainakin oon aina luullut... Esikoinen tuli 37+6 ja sitä piti vähän kuulema avustaa, kun kokenut hoitsu teki sisätutkimuksen ja sai näin osaltansa vauhditettua hommaa. Hyvä niin, kun mulla paineet vain nousi ja supisteli 3 päivää yhtäsoittoa. Oli niin voimat pois, kun ei 2 yöhön saanut nukuttua ja kolmantena sit piti jaksaa esikoinen ähistää ulos. Nukahdin suoraan sen toimenpiteen jälkeen siihen sängylle ja tukihenkilön piti sit herätellä, kun oli vauva saatu pestyä ja punnittua :) Toisenlainen synnytys nyt siis toiveena ;)
 
toiveena kauniina ja Taratar, mulla edellisestä ainakin annettiin mennä yli kahden viikon Taysissa. Pääsin yliaikaiskontrolliin vasta kun oli tasan 42 viikkoa, sitten käynnistys sovittiin 42+3 päivälle mutta syntyi onneksi päivää ennen sovittua käynnistystä. Ilmeisesti ei siis kiirehditä jos ei ole vauvalla hätää kun aina olisi tietty parempi et käynnistys itsestään mutta tässäkin varmaan sairaalakohtaisia eroja.

Onnea ensimmäisille huhtikuisten vauvoille <3 Täällä toivotaan edelleen että menisi mielummin yli kuin ali, opiskeluiden suhteen olisi vielä projektia ennen vauvan tuloa.

Pää on ihan tyhjä joten kirjoittelen toiste enemmän. Tsemppiä kaikille.
 
Ai niin noista liiveistä, edelleen hehkutan bravadon imetystoppeja. Ne "venyy" tarpeen mukaan ja ovat kyllä hintansa väärti. Itsekin tilasin viimeksi jo raskausaikana varautuen jonkinlaiseen tissien kasvuun mutta niin suuriin en ollut varautunut kun mitä kasvoivat (2kuppikokoa isommat useamman kk ajan), ja silti topilla pärjäs hyvin. Liiveissä koko varmaan tarkempi olla just sopiva?! Ennakkoon osaminen siis tosi hankalaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mansikka-maija
Dominique ja pikinen, sylin täydeltä onnea pikku prinssien syntymän johdosta! :heart: :flower: Hienoa, että kaikki nyt hyvin sekä äideillä että pikkuisilla! Hurjalta ja jännittävältä tosiaan tuntuu, että me huhtikuisetkin aletaan nyt poksahdella :)

Yllärille sinne osastolle terkkuja. Kaikki apu on ainakin nyt lähellä. Eihän siinä kauaa taida mennä, kun sulla on kanssa nyytti sylissä :D

Mindille voimia! Ylimääräisiä kipuja ei kenellekään toivoisi!

Patjoista ja petareista on ollut puhetta. Meillä ei ole sitä petaria vauvalla käytetty ollenkaan. Äitiyspakkkauksessa tuli uusi patja tälle toiselle vauvalle siihen äippälaatikkoon ja esikoisen pinniksessä on uusi patja, mutta esikoisella on tuossa jatkettavassa sängyssä käytettynä ostettu patja. Pakkasessa oon tuota käytettyä patjaa pitänyt, mutta muuten en ole osannut sitä vieroksua, kun on hyvältä ja siistiltä näyttänyt. Oon ajatellut vaan niin, että ainakaan liian pehmeä ei patjan saisi vauvalla olla.

Täälläkin on välillä jo vähän napakampia supisteluja. Ja semmoisia kivuttomia mahan kovettumisia tulee tosi paljon.

Neuvolassa kävin perjantaiaamuna eli eilen.
Paino: +335g
Turvotusta yhden plussan verran
Rr: 109/67
Hb: 129 (hurja nousu edelliskerran mittauksesta, jolloin oli 111)
Sf: 34cm
Vauvan syke 133 ja raivotarjonnassa oli.
Pissatikussa se keskimmäinen ruutu oli aavistuksen limempi kuin mallissa. Sain kotiin niitä tikkuja, mutta kotona tuo väri on ollut sitten normaali. Terkka arveli, että se eka tulos johtui ihan vaan siitä, että pissaa oli niin vähän.
Ihanasti terkka huolehtii noista pienistäkin asioista, soitti kotiin myöhemmin neuvolassakäyntipäivänä, ja kysyi mitä muut mittaukset on näyttäneet.

Terkka sanoi tosta hemoglobiinista, että luonto järjestää usein juuri noin, että synnytyksen lähestyessä punasolujen määrä veressä kasvaa itsestään. Mulla kävi muistaakseni esikoisenkin kohdalla samalla tavoin. Rautaa oon syönyt sen yhden tabletin päivässä, joten toki sekin on vaikuttanut.

Tämä järjetön väsymys ei johdu nyt siis ainakaan alhaisesta hb:sta. Liekö elimistö nyt muuten vaan niin kuormituksella, tai sitten nuo katkonaiset ja aika kevyet yöunet vaan ei vie väsymystä pois. Esikoinenkin on alkanut heräillä nyt välillä myös yöllä.

Esikoisen kuume onneksi meni ohitse. Saattoi johtua hampaista, kun kulmahampaita pukkaa nyt toiselle. Yksi on jo näkyvissä ja kahden kohdalla ikenet pullottaa. Toinen on suloinen kun yrittää "kertoa" meille, että suussa on "pipi". Osoittaa sormella suuhun ja koettaa sanoa parhaansa mukaan jotakin :heart:

Sairaalakassi on nyt melko lailla pakattu, myös vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi silitetty.

Synnytystä odotellessa :whistle:

Ankkana vaappuva Viljavainio ja Pikkumuru 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Puoli sukua on saunassa, joten sain vihdoin koneen itselleni. Vähän nolottaa kun on annettu 9 v kummipojan pelata ihan hulluna tietokoneella kun on meillä viikonloppukylässä. Onneksi pelaa meidän neitien kanssa, että on edes jotenkin sosiaalista.

Mua nuo s:t eivät kiinnosta hiukkaakaan, no okei shoppaus poikkeuksena. Shoppaamaan menin suurella innolla keskellä viikkoa ja juuri kun mun piikitetyt kenkäni laskeutuivat Stockan kivilattialle esikoinen soitti koulusta että oksettaa. Tuli halvaksi.

Onnea Dominique ja Pikinen!
Saatiinhan se vauvatili huhtikuisillekin auki!

Voi Mindi tuota puutumista. Jotenkin tuntuu, että raskaana olevien vaivoja ei oteta tosissaan, niinkuin ne kuuluisivat asiaan olivatpa millaisia vain.

Toiveelle perätilavauvoista
: tsemppiä pähkäilyjen kanssa! En tosiaan osaa mitään auttavaista sanoa...

Mansikka-Maija
, vaikka olisi listeriakin niin ei tuo kauhean vakavaa ole. Seinänaapuri sellaisen sai odotusaikanaan jouluruuista ja oikein terve niiden 6 v nyt on. Hoidettavissa siis, vaikka ymmärrän säikähdyksen.

Mitä noihin miehen harrastuksiin tulee, niin huomenna aamuyöstä lähtevät Åreen viideksi päiväksi. Täällä on ehtoton syntymiskielto vauvalla nyt! Ei kyllä mitään merkkejäkään... Mutta ei sieltä ehtisi mihinkään, Keskisisko syntyi ekasta merkistä 8 tunnin päästä ja eikös ne seuraavat vauvat vähän nopeammin tapaa tulla...

Nyt karkkipussin kimppuun, muu suku on jo!

Äitituuli 36 +3
 
Onnea Pikinen pienestä pojasta! :flower:

Toive mäkin oon laskeskellut että toukokuun alkupäiville saattaa mennä, toivottavasti ei paljoa yli kahta viikkoa kuitenkaan ylitetä! :D

Imetysliivejä mulla on edellisistä kerroista jokuset tallessa, vaan kuinkas kävikään kun niitä kokeilin.. Suurin osa niistä on jo nyt liian pieniä! :headwall:

Sairaalakassin pakkasin eilen illalla. Kassiin kulkeutui: mulle vaatekerta, imetysliivit (ne yhet jotka sopi), liivinsuojia, siteitä, kirja, kännykän laturi, myslipatukoita, kosteusvoide, meikkivoide, kulmakynä, huulirasva, dödö, hammasharja ja hammastahna. Jos muistan niin sujautan sinne vielä shampoot + hoitoaineet, ne vaan täytyy käydä ostamassa ensin.. :) Tuolla se kassi nyt nököttää kuistilla lähtövalmiina! :) Vauvan kotiutumisvaatteethan mulla on ollut pakattuna jo aikoja! :LOL:

Äitituuli pitää nyt visusti jalat ristissä miehen loman ajan! :LOL: Itse en hevillä isäntää reissuun enää noilla viikoilla päästäisi...

Meidän Äiti ja pieni 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Pikinen Oi ihania uutisia lisää, ONNEA ONNEA prinssistä!!

Toive Mä ostin kans lindexiltä imetystopin, aikasemmin mulla ollu vaan imetysliivejä. Taitaa olla yksilöllistä toi meijerien kasvu, toisilla kasvaa heti pari kokoa kun plussa napsahtaa, mulla taas ei juuri oo koko muuttunu raskausaikana. Synnytyksen jälkeen kun maito nousee niin jokusen viikon on kyllä isommat kunnes tarjonta-kysyntä kohtaavat ja maidontuotanto tasaantuu. Imetyksen jälkeen joillekin jää isommat kuin ennen raskautta, musta taas tuntu että rinnat kuin rusinat kun paino laski 20kg.

Viljavainio Mitä rautatabletteja syöt? Mulla oli nousua 101:stä 112:ta. Mulle ei kyl sovi apteekin rautatabletit, retaref tai jotai sinnepäin laitto vatsan kovalle, kakan mustaks ja ilmavaivat vielä päälle niin lopetin alkuunsa. Obsidan ei yhtään parempi, nyt ostin luontaistuotekaupan krauterblufsaftia (miten nyt kirjotetaankaan..) plus vedän nokkosta ym. rautapitosia ruoka-aineita.

Huomenna vielä turvakaukalo siskolta, sit ois valmista. Meillä meni auto vaihtoon kans, nyt takapenkkiläisillä pikkusen enemmän tilaa kun vanhassa autossa.

Mindi Jaksuja! Mulla puutuu kyljet ja kankut kun kyljellään nukkuu ja sit kun herään kun ihan puutunut ja täytyy vaihtaa puolta.

Ihanaa hermojen lepotusta tänään kun kävin siskolla kylässä 4h vierähti, kas kun tällä kertaa ukko-kulta ei ees yrittänyt tuputtaa jompaa kumpaa mukaani, oisko oppi menny perille? tai sit on tietonen että sinkku sisko asuu pienessä yksiössä ja lapsilla siellä tylsää.

Ma:na neuvolaan, seuraavia poksumisuutisia ootellessa, ite toivon että pääsiäisenä ois nyytti sylissä, jollon ollaankin ohi LA:n.

-Manzana

 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Onnea Pikinen pienestä pojasta! :heart:

tänään taas poksutaan! 34+0 POKS POKS POKS!

sinivalohoidosta sen verran että meidän esikoinen ei siihen joutunut vaikka syntyi rv 33. eli ei ollut "liian " keltainen. tai siis ei kellertänyt ollenkaan ja arvotkin oli ok. :) eli riippuu tosiaan ihan vauvasta laitetaanko siihen :)

toive joo, todellakin olen tästä flunssasta oikein onnellinen :D enpä ois uskonu että flunssasta voi näin kovin olla onnellinen :D

meillä myöskään mies ei hirveesti puhu raskaudesta tai siihen liittyvistä jutuista, eikä juurikaan silittele masua tms. mutta sama oli esikoisenkin kohdalla, vasta kun tyttö oli syntynyt niin sitten oli kyllä ihan täysillä mukana.
jotenkin se ei vaan oikein sitten osaa suhtautua vauvaan vauvana kun se on mun masussa.. sen verran kauitenkin sanoi että lähtee sinne synnytykseen mukaan, on siis saanut itsesä tsempattua ajatukseen.. vielä kun mäkin onnistuisin moisessa :D

mä olen myös kuullut muutamia juttuja että on annettu tulla se 42 viikkoa täytteen ja sitten käynnistelty jos on tarvetta.
mä kuitenkin aion sitten mankua käynnistystä jo aiemmin jos olo on tukala.. ja siinä samalla se mun synnytyspelkokin vaan kehittyy suuremmaksi mitä pidemmälle menee kun pelottaa että vauvakin on sitten jo iso..

imetysliivit kaivelin minäkin kaapista ja totesin että pienet on. nyt mahtuu kyllä mutta joutuu kyllä isommat hommaamaan ajatellen ensimmäisiä päiviä/ viikkoja.. miten kauan siinä sitten meneekään että tasaantuu :) täytyy käydä lindexillä vilkaisemassa tarjontaa.. :)

olen päätynyt siis seuraavanlaiseen tulokseen patjojen ja petarin suhteen; eli ensisänkyyn askartelen äitiyspakkauslaatikoiden patjat (molemmat käyttämättömiä). ja pinnikseen esikoisen vanha patja. on ollu niin käyän käyttämättömänä ettei siinä nyt hirveitä pöpöjä voi olla. tuuletan ja tamppaan ja lisäksi käytän nuo kaikki saunassa jolloin viimeisetkin otukset sieltä sitten kuolee.petarin laitan sinne pinnikseen sitten ehkä jossain vaiheessa, jos laitan. ( = jos enää missään vaiheessa muistan :) )

äitituuli tosiaan jalat ristiin ja pois kaikki vähänkään rasittava homma ettei vauva päätä nyt syntyä :D

minkä ikäiset teillä vielä nukkuu päikkäreitä?
meillä siis esikoinen , kohta 4v., nukkuu edelleen eikä juurikaan ole merkkejä siitä että jättäisi ne pois. mies siitä aina välillä narisee siitä miten "just se aika kun jotain kerkeis tekemään/jossain käymään niin tyttö nukkuu", mutta kun ei ole lapsi itse unia vastaan niin en ole niitä pois antanut jättää kun satunnaisesti (esim. viime viikonlopun häät) ja sillonkin huomaa jo 16-17 aikaan että ois todellakin tarvinnu nukkua.. ja kun yöuni on aika vakio aina n. 21-07 /7.30. nukkui päiväunet tai ei, niin mun mielestä on ihan hyvä että otta päivällä levot. :)

meillä tänään miehen kanssa 8v. vuosipäivä, kylläpä aika rientää, naimisissakin ollaan oltu kohta jo 2 vuotta :) :heart:

m-m & hippu 34+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Isosti onnea Ylläri! :flower:

mansikka-maija meidän 5vuotias nukkuu päikkärit hyvin usein. Tosin meillä on aina pienestä asti lapset kulkenut mukana vähän niinku kellon ajoista välittämättä.. Mä en itse pidä siitä että ei pysty missään käymään jos lapsella on uniaika, vaan mukulat on ottanut unet sit kun on ollut rauha siihen, paikasta viis.. :)

Muoks. Ja onnea vuosipäivän johdosta m-m!! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea pikinen ja Ylläri pikkuisista vauvoista!!!! :heart: :flower:

Minä ainakin mielelläni lueskelen synnytystarinoita, jos joku niitä jaksaa kirjoitella... tekee tästä loppuajasta vieläkin todellisempaa, ja piinaavaa kun odottelee omaa koitosta! ;)

käynnistyksestä: joku kysyi, että miksi meillä käynnistetään...en muista kuka sitä kyseli... :ashamed: mutta siis raskausajan diabeteksen takia. Kokoarvioon menen vielä 2,5vkon päästä, jolloin se sitten päätetään. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta luonnollinen olis parempi... mutta vauvan parasta ajatellen! :heart:

m-m: onnea vuosipäivästä! :D

POKS 35 :heart:
 
Oi, paljon onnea Pikinen ja Ylläri! :heart: Huhtikuisten pojat ovat näköjään innokkaampia syntyjiä. :)

Mansikka-maija, me lopetettiin isompien lasten päikyt, kun olivat 5- ja 3-vuotiaat. Alkoi yöunille meno venymään niin pitkästi, että päätettiin jättää päikyt väliin. Päikkyjen kanssa menivät vasta klo 23 jälkeen yöunille. Taapero 1,5v nukkuu parin tunnin päiväunet ja menee isompien kanssa samaan aikaan yöunille. Näin mennään siihen saakka, kunnes alkaa päiväunet häiritsemään yöunia. Taaperokin on aika joustava noissa päiväunissa. Sille voi joku päivä riittää ihan vaan mun sylissä 20 minsan tirsat, jos on jotain ohjelmaa, vieraita tai muuta. Onnittelut vuosipäivän johdosta! Me ollaan teitä vuosi edellä, kun huhtikuun alussa tulee 9 vuotta yhteiseloa täyteen ja toukokuussa sit 3 vuotta naimisissaoloa. :)

Imetysliivejä täytyis muistaa käydä ostamassa. Mulla on nyt kolmet jo käytössä, kun ovat ainoat, jotka mahtuu päälle. Pitäis vielä kokoa isompia käydä parit ostamassa. Ärsyttää nää hehtaaridaisarit, kun niitä ei oikein saa sullottua mihinkään. Sit imetyksen jälkeen ne rupsahtaa sellasiksi ketun neniksi. :kieh:

Patjat ja petarit: Mä olen myös aikasemmin kuullut ton, että ei sais vanhoja patjoja käyttää. Pinniksen patjaa en aijo uusia, kun ei ole paljon ollut käytössä. Petari meillä on joka vauvan kohdalla vaihdettu, mutta nyt en sitäkään vaihda, kun ei edellinen vauva nukkunut siinä, kun ehkä pari yötä. Ja sit toisekseen vauva tulee kuitenkin nukkumaan meidän sängyssä ja ei aleta runkopatjoja uusimaan joka vauvan syntymän kohdalla. Kalliiksi kävis. Ja nyt vauva saa ensisängyksi sen vuokrattavan vaavisängyn, johon tulee käyttämätön patja mukana.

Vauvan kotiutumisvaatteet on vielä pesemättä. Pitäis varmaan tehdä asialle jotain. :O

(.) Huomanna on aamulla äitipolilla synnytystapa-arvio. Vähäsen jänskättää, mitä siel sanotaan.

Natte ja Tinja 35+6
 
Paljon onnea pienistä pojista Dominique, Pikinen ja Ylläri!:flower::heart:

Ihan mahtavaa, että huhtikuisia vauvoja alkaa tulla maailmaan ja ihana kun kaikilla teillä tuntuu olevan asiat hyvin! :D

Päiväunista Meidän esikoinen nukkui 3-vuotiaana vielä välillä päikkäreitä, muttei joka päivä. 4-vuotiaana ei oo enää nukkunu ku ehkä pari kertaa vahingossa autoon. Muutenkin ollaan oltu aina menossa päivät ja lapsi on sit voinu ottaa päikkärit kärryissä tai autossa ku on unettanu. Sikäli helppoa, et tuo esikoinen on aina nukkunu päikkärit paremmin liikkuvissa vaunuissa tai autossa. Sänkyyn ei sitä oo meinannu saaha päikkäreille helpolla ees vauvana. Samalla lailla suunnittelen vauvankin kanssa toimivani, et ollaan paljon liikkeellä ja saa nukkua kantorepussa, kärryissä tai autossa sit ku unettaa ja riippuu millä ollaan liikkeellä. Sit pitää miettiä jotain muuta jos oliskin nyt semmonen vauva joka olis niin paljo tiettyjen rutiinien perään, että elämä menee tuskaiseksi jos ei niitä nodata. Mulle varmaan pahinta olis se ettei voi lähteä koko päiväksi kerralla liikenteeseen. En tykkää olla koko päivää kotona, rupee ahdistaa nämä seinät. Toiset taas on enemmän koti-ihmisiä ja sellaisella vois ahistaa jos vauva tai isompi lapsi tarvii aina kärrylenkkiä yms. nukahtamiseen.

Mulla tuli 38 viikkoa täyteen perjantaina ja nyt rupean olemaan vähän kärsimättömämpi kuin ennen... Esikoisen synnytys alkoi 38+2, eli se olis niinku tänään ni eipä mitään. Limatulppaa on vuotanu pieniä määriä viime keskiviikosta asti ja verenpaineet oli tosi korkealla neuvolassa (tai siis ei ne ollu yli niiden raja-arvojen, mutta ku mulla on ollu niin matalat paineet niin siihen verrattuna molemmat arvot oli parikymmentä pykälää noussu tai enemmänkin se yläpaine) ja turvotusta yhtäkkiä reilusti. Terkka yritti lohduttaa, että se voi kertoa tulevasta synnytyksestä ku paineet nousee ja turvottaa ja se limatulppakin... mutta eipä tässä mitään oo tapahtunu. No kaipa se nyt jollain tavalla kertoo tulevasta synnytyksestä ku ei tässä voi olla enää ku ihan maksimissaan se 4 viikkoa jäljellä, jos annetaan mennä vähän yli 42 viikon. Mut heti ku olo on vähän tukalampi ku ennen ni alko toivomaan synnytystä enemmän.. Kai se helpottaa sit ku ei oo viikonloppu ja on ohjelmaa joka päivälle esikoisen kerhon tai harrastusten merkeissä. Siis ollaanhan me keksitty kaikenlaista tähän viikonlopullekkin, muttei oo mitään pakollista. Olis voinu lähteä ystäville kylään yli 300 kilsan päähän, mut en sitte kuitenkaan halunnu sinne mennä ja nyt potuttaa ettei menty ku ei tää mihinkään synny. Jotenkin olin tosta limatulpasta innoissani ku viimeks siitä meni joku 5-6 päivää ni oli syntyny ja nyt näköjään menee vaikka ja kuinka. Jostain kumman syystä olin myös viime lauantaina tosi ärsyyntyny ku vauva ei vielä ollu syntyny ja nyt sama homma taas lauantaina. No jospa tästä menis taas seuraava viikko vähemmillä ärsytyksillä ja voin sit ens lauantaina taas ärsyillä ja siivota ärsytyksissäni. Viime viikolla kuurasin koko kylppärin harjalla kaikkia laattojen välejä myöten ja nyt pesin ja järjestin vessojen kaapit näteiksi.

Piti ehkä jotain muutakin kommentoida, mut palailen taas.

Moika ja Nuppu 38+2
 
Hurjasti onnea vauvan saaneille! :heart: Pojat tosiaan näyttää olevan hätäisempiä ku tytöt :)

mansikka-maijalle onnea vuosipäivästä :) Meillä tulee kanssa elokuussa täyteen 8v, kihloissa ollaan oltu reilu 6v mutta häitä ei vielä olla vietetty..

Täällä tuli tänään 36 viikkoa täyteen, ja viikon päästä ajattelin aloittaa vauvan savustamisen ulos, joskin en usko että se mun kohdalla mitään auttaa :kieh: Ei tässä muuten mitään kiirettä, mutta oma kroppa alkaa totaalisesti sanomaan sopimustaan irti.. Lonkka, lantio, jalat ja selkä sekä häpyliitokset huutaa hoosiannaa, muutamana viime päivänä ollut niin kipeänä paikat ettei jalat oo meinannut enää tätä kroppaa jaksaa kantaa. Itku silmässä yrittänyt vähän edes päästä liikkumaan, etten kasva sohvaan kiinni.. Lisäksi raskausmyrkytysoireet mitä on ilmaantunut, kai sekin taas kolmannellaki kerralla puhkeaa. Olo on jo niin kypsä, että lähtisin kyllä heti viikon päästä synnyttämään kun vauvakin täysaikainen, jos vaan saisin itse päättää!

Patjoista ja sängyistä Meillä on vauvalle ensisängyksi amazonas koala riippukehto, ja jos siinä viihtyy niin pari-kolme ekaa kuukautta ainakin päivisin nukkuu siinä. Yöt menee varmasti äitin kainalossa. Pinnis otetaan (päiväuni)käyttöön sitten tuon kehdon jälkeen, ja siihen ostetaan uusi patja. Tuo patja mikä meillä on ollut tähän saakka pinniksessä on jo monta vuotta vanha, joskin mielestäni hyvässä kunnossa, mutta sitä ei todellakaan enää vauvalle jätetä käyttöön just sen takia kun ei tiedä mitä kaikkia pöpöjä siellä sisällä piilee. Tyttö 2,5v nukkuu edelleen pinniksessä, kun ei olla vielä saatu aikaiseksi hioa ja maalata 100v vanhaa jatkettavaa sänkyä joka kellarissa odottelee.. Siihen tulee kans tytölle sitten uus patja.

mmiilia ja Ruu 36+0 poks <3
 
Sunnuntaita!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, lukemassa käyn päivittäin, niinku moni muukin, mutta laiska oon kirjoittelemaan.

Äippälomalla oon ollu nyt tämän viikon ja aika tulee heti pitkäksi. Pitäis keksiä jotaki kivaa tekemistä, mutta kun kaikki vauvajutut on jo laitettu valmiiksi ym. niin mitä sitä sitten keksiis...

Onnittelut jo vauvansa saaneille!! Ihanaa kun meidän pinoon alkaa näitäki uutisia jo satelemaan. =) Malttamaton olo on jo täälläki, olis jo valmis ottamaan oman nyytin vastaan.

Ensviikon torstaina on äitipolille aika, kattotaan vauvan kokoa tuon rd-n takia. Pieni masu mulla on nyt verrattuna neljään aikaisempaan raskauteen, mutta se nyt ei välttämättä kerro vauvan koosta mitään. Hyvä kuulla kokoarvio ja kohdunsuun tilanne. Streptokokkinäytekkin siellä vissiin samalla otetaan. Täällä ainaki tänävuonna se otetaan kaikilta automaattisesti.

Mun tyttöolon vois muuttaa poikaoloksi. Se on muuttunu alkuodotuksesta ihan täysin ja nyt oon ihan varma, että poika tulee. Saapa sitten nähdä miten käy. :)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

silkkii ja itu 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Apua, mitkä laput silmillä luin aamulla palstan.. siis ONNEA ONNEA ylläri iltatähti pojasta, ihanaa :D

Moika kuulostaa siltä että ei sunkaan vauva enää kaua anna itteesä odotuttaa:)

Silkkii sama homma, että vaikka äippälomaa oottikin niin nyt tuntuu että mitä sitä sitten nyt alkaa tehdä kun kaikki on valmiina ja mihinkään pitemmälle reissun päälle ei kuitenkaan uskalla lähtee, kun haluaa olla kotoa lähellä jos alkaakin pukata etuaikaan vauva maailmaan.

M-m ihanaa vuosipäivää!! :)

Niin ja tuo ei ollutkaan ihan selkeellä mulla, että voidaan antaa mennä sen 42 viikon yli...

Kävin tänään hakee perhepitsan...:ashamed: mutta eikös se sitä tarkoita, että jos on niinku me kaks ja sitten mahassa yks, niin se on niinku jo perhe, että voi sitten tommosen hehtaari kokoisen pitsan ostaa.. mutta mies hoiteli suurimman osan onneksi, mutta voi ihme että kaikki shaiba maistus, ja yleensä en ole edes suolasen perään vaan karrrrrrrkin! Ja tiistaina häntä koipien välissä neuvolaan...

Miten tuommoisen suljetun osaston, eli salaisen kerhon perustaminen/tarve?

Kun ois ihan kiva jatkaa juttua sitten vauvojen kera, vai? Veispuukkin en edelleenkään ole menossa, ja miten sitä sitten kerkiikään, mutta ois kiva kuulla sitten jatkossakin miten menee kaikilla ja "minkä väristä se kakka tänään onkaan" :LOL: vaimitensemeni?

Toive 35 pokss
 
Pakko tulla onnittelemaan,

Ylläri Onnittelut pojasta!!

Moika Toi limatulppa hyvä enne vaik yksilöllistä kauanko sen bongauksesta synnytys käynnistyy. Mulla esikoisesta limatulppaa tuli 2pv ennen kun synty ja kuopuksesta illal 20.30 tuli limatulppa niin samana yönä tuli lähtö synnärille. Saa nähä miten nyt käy.. Mulla aikasemmat syntyny 40+4 ja 39+6, kuvitelmissani tää syntyy ennen LA:a, mut todellisuudessa tiedä kuinka pitkälle menee.. Raastavaa odotusta loppuviikot/päivät. Jaksellaan, huomen vyörytään kohti neuvolaa aamupäivästä, ei varmaan mitään uutta mut mennään nyt tsekkaa hienot painolukemat ainakin, Toiveen kans taidetaan johtaa näitä lukemia :)

-Manzana81, 38+4
 
IIIIISOOOT ONNITTELUT Pikiselle ja Ylläri iltatähdelle pojista!!!! :flower: TAisi Ylläri tuo käynnistyksen suunnittelu pelästyttää pojan ulos itsestään? :)

Imetysliivit kävin myös ostamassa... Eihän sitä vielä tiedä, sopivatko sitten kun niitä tarvitaan... Katsoin kuitenkin, että hieman kasvuvaraa olisi vielä kupeissa, mutta eivät kyllä ole liian suuret, vaikka nämä meijerit eivät tästä enää kasvaisikaan. Mulla myös esikoisesta parit vanhat säilössä, mutta olivat AIVAN liian suuret :D (Olin hieman tukevampi tuolloin ja ympärysmitta on huomattavasti kaventunut). Jos nämä nyt ostamani jäävät pieneksi ennen synnytystä, niin käytän niitä sitten vähän myöhemmin, kyllä ne tissit siitä kuitenkin ajan myötä taas surkastuvat :(

Taratar vauvahan on ihan "normaali-ikäinen" viikkoon 42+0 asti, vasta tämän jälkeen on yliaikainen, eli voi mennä tuon vko 40 yli enemmän kuin 2vko... Meillä ainakin letaan puhua käynnistyksestä vasta viikon 42 jälkeen ja sittenkin vauvan koosta riippuen parin viikon sisään... Eli jollei tuo tuolta itsestään tule ulos, niin voidaan mennä hyvässä lykyssä jopa viikolle 44.

Päiväunia vielä nukkuu joskus tuo meidän 4v. Päiväkodissa aina, mutta kotona on jättänyt jo kauan väliin. Tosin usein sitten nukahtelee autoon tai johonkin, jos päivällä ollaan menossa. Poikkeuksena nyt kun olemme olleet kahden kotona ja olen yrittänyt ylläpitää päiväkodin rytmiä, niin olen saanut tuon nukahtamaan hetkeksi (illalla on aivan järkyttävä kiukuttelu, jollei hetkeäkään päivällä lepää, eli vähän olisivat vielä tarpeen nuo unet kuitenkin). Eli selvästikin poistumassa nuo unet kokonaan, mutta yritetään pitää edes jonkinlainen lepohetki joka päivä :)

Ai niin tänään POKSUUU!!!!! 36+0 :heart: Enää viikko täysiaikaisuuteen :)

Sipulisankari & Narsku
 
Niin, ihan tilanteesta riippuu tuo käynnistäminen. Eka käynnistettiin 40+2, toisen käynnistyksestä kieltäydyin 41+5, koska en halunnut kokea käynnistyksen "riemua", ja oloni oli hyvä ja vauvakin normikokoinen. Syntyi seuraavana päivänä. Yleensä vauva tulee omineen, eikä käynnistämisen odottelu haittaa. Ystäväni kuitenkin menetti vauvansa rv 41+0, ja sen jälkeen kyllä on seuraavat käynnistetty n. 38 viikoilla. Huonoa tuuria, mutta sepä ei lohduta, jos jotain sattuu.
 
Rv 36 POKS! :heart:

Pikaiset äitipolikuulumiset. Joudun nyt syömään sanani, kun jossain vaiheessa kirjoitin, että ei ole väliä, kuka lääkäri mut tutkii. Nyt kyl hiukan ahisti, kun oli sellanen pelottavan näköinen muslimimies vastassa. Onneksi hän puhui suht hyvin suomea, mutta silti jotenkin ahdisti. Aluksi se pyöritteli vaan päätään ja ihmetteli, miksi mut on laitettu sinne pelkän sf-mitan vuoksi. Tuli itelle tosi tyhmä olo.

Vauva siis ei ole mitenkään iso vaan painoarvio menee siinä jopa hivenen keskikäyrän alapuolella ollen nyt 2679g. Eli sellanen hiukan yli kolmekiloinen syntyessään arvioi lääkäri. Ei ihan niin pieni kuin edellinen, joka oli 2895g syntyessään rv 39+3. Saattaahan toi arvio tietysti heittää, mutta ei silti mikään ihan jättiläinen ole. Lääkäri sanoi lopuksi, että ei tarvitse ainakaan suurta vauvaa pelätä, enemmänkin pientä. Tytöltä edelleen näytti. Lapsivettä oli normaalisti ja kaikki muutkin arvot normaalisti. Kohdun kaulan kypsyyttä ei arvioitu. Niin ja raivotarjonnassa oli. Nyt sit vaan ootellaan, millon neiti päättää syntyä. Ei tarvitse jännittää enää ton ison sf-mitan vuoksi.

Natte ja Tinja 36+0
 
Natte Hyvä ettei tarvi isoa vauvaa ainakaan pelätä! Jännää miten toi sf-mitta ei tunnu kertovan mitään vauvan koosta. No kai se sen kertoo et se ylipäätään kasvaa, mutta noin muuten.

Mullakin oli kokoarvioultra ison sf-mitan takia. Tosin se tais tulla ihan turhaan ku neuvolalääkäri mittasi yhtäkkiä 37cm viikolla 35, eli 3cm enemmän ku terveydenhoitaja. Terkka mittas sit seuraavalla viikolla, eli 36 viikolla taas sen 34,5cm, eli 0,5cm kasvua kahessa viikossa ja toinenkin terkka kävi mittaamassa ja sai saman ja arvioi käsikopelolla et vauva olisi silloin ollut noin 2,6 kiloa ja laskettuna aikana noin 3,5 kg.

Ultrassa viikko sitten lääkäri otti mitat vähän yläkanttiin ja sanoi et reilusti mitattuna 3 kg ja laskettuna aikana olisi noin 3,6kg ja ihan keskikäyrällä kasvaa. Pyysin kuitenkin itse päästä vielä sokerirasitukseen kun säikähdin silloin siitä lääkärin mittauksesta. No kävin rasituksessa eikä ole raskausdiabetestä edelleenkään, arvot oli oikein hyvät. No, ihan turhaa säikähdystä siis vaan aiheutti se lääkärin erikoinen mittaamistekniikka. Mietin kyllä jo sillon ku se mittaili, että ompas sillä se mitta löysällä, mut en sitte kehannu sanoa mitään tietenkään. Ja näköjään se maha voi olla isokin ja normikokoinen vauva sisällä.

Imetysliivit & imetys Mulla on nyt kolmet. Yhet oon ostanu nyt uutena ja kahet on edelliseltä kerralta. Ne jotka on imetyksen loppuvaiheesta on ihan sopivat jo nyt, mutta ne mitkä on ihan imetyksen alkutaipaleelta on vielä liian isot. Viimeksi tissit turpos alussa ihan sikana, eikä mitkään H&M:t tai KappAhlit todellakaan mahtunu. Nyt on puolestaan jo raskausaikana tissit kasvanu useamman kuppikoon, eikä ne KappAhlit tai muut "pienet" imetysliivit mahu edes tässä odotusajalla päälle. Saa nähä mihin tässä vielä joutuu tän etuvarustuksen kanssa, mut elän toivossa ettei nää ihan älyttömiä enää kasvais. Jättitisseillä oli alussa hullun vaikeeta imettää. Ku tissit on kaks kertaa vauvan pään kokoinen ja toisella raukalla alle 3 kiloisella on aika pieni suu, niin yritäppä siitä sitten syödä. Aika pitkään jouduin imetämään niin, että piti litistää koko imetyksen ajan toisella kädellä sitä tissiä samalla kun se oli vauvan suussa. Muuten tissi valahti vauvan nenän päälle, eikä toinen saanu enää happea... "tappajatissit"... Muahhahha. Tosin silloin ei naurattanu. Imetystyyny oli ihan pakollinen hankinta, enkä voinu makuultaan imettää ku sillon oli hirveen vaikee saaha se toinen käsi siihen litistämään sitä tissiä... Piti sitte yölläkin istualtaan imettää. Mut onneksi ne tissit siitä pikkuhiljaa pieneni ja ku vauvan pää ja suukin kasvoivat niin imetys rupes olemaan paljon helpompaa semmoselle parikuiselle. Mut siinä alussa oli kyllä järkytys, että siihen meni useinkin 8 tuntia vuorokaudesta siihen imettämiseen. Vauva söi tunnin välein ja aina tunnin kerrallaan paitsi iltaisin tankkaili 3-5 tunnin ajan lähes koko ajan (tosin tuon tankkausoperaation jälkeen nukkui koko yön syömättä 2 kuisesta 6 kuiseksi). Lupasin itselleni että jos 4 kuukauden kohdalla en edelleenkään muuta tee ku imetän, niin sitten saan lopettaa. No, sittenhän se rupesi sujumaan ja tosiaan nopeutuikin vaikka edelleen esikoinen söi piiiitkään (verrattuna vaikka kavereiden vauvoihin, jotka hörppäs vartissa tissin tyhjäksi. Tarviiko sanoa että olin kade noista nopeasti syövistä lapsista?) ja lopulta imetin melkein 2-vuotiaaksi asti ku en vain raskinu lopettaa ja lapselle se oli niin tärkeä hetki. Mutta en ollu osannu varautua siihen, että se olis niin hirveetä taistelua alussa ja jos en olis ollu niin päättäväinen niin olis loppunu alkuunsa. Rinnanpäät ei ollu haavoilla tai auennu missään vaiheessa, mut muuten ihan uusi opeteltava asia koko juttu sekä mulle että vauvalle. Nyt toivon että menis vähä helpommin ku on jotain kokemusta asiasta, mut tarvii varmaan niihin imetysmaratooneihin silti varautua hommaamalla esikoiselle paljon piirrettyjä ja askartelupöydänkin oon tuonu hänelle olohuoneeseen, ni voin vieressä sohvalla imettää ja auttaa häntä samalla askarteluissa.

Mikä yllätti esikoisen syntymän jälkeen Tästä oli jossain vaiheessa puhetta. No tuo imetys oli ainakin aluksi vaikeampaa ja aikaavievempää kuin luulin. Sitten olin ihan paniikissa aluksi siitä, saanko pidettyä vauvan hengissä. En osannut oikein rentoutua edes silloin kun vauva nukkui. Esimerkiksi kyläillessä olin koko ajan hermona, että jos se nyt kohta herää, mitä teen ja onnistuuko nyt syöttäminen ja onnistutaanko me sitten pääsemään kärryillä kotiin vaikka olisin siis ollut puolen kilometrin päässä kotoa. Öisin taas olin hermona jos vauva önisi nukkuessaan, että pitääkö mun nyt kohta nousta syöttämään ja en osannu nukkua. Vasta se auttoi, että aloin nukkua korvatulpat päässä ja mies sitten tökkäs mua kylkeen kun vauva oikeesti heräsi, eikä vaan önissy unissaan. En ollu yhtään osannu ajatella että oisin niin paniikissa kaikesta. Olin aina luullu, että kärryjä työntelevät äidit vaan ihan rennosti kävelevät ympäriinsä ja minä olin ihan paiseessa koko ajan ja laskin kilometrejä a) kotiin tai b) johonkin toiseen paikkaan johon voi mennä syöttämään vauvaa ja kelasin koko ajan kuinka kauas kotoa uskallan lähteä kärryillä.

Vaatteista yllätti se, että kun esikoinen oli vähän vajaa 3kg, niin 50-koko menikin pitkään ja niitä olis tarvinu lisää. Sitten hän jotenkin ottikin kasvuspurtin ja humahti 56-kokoisista ohi niin ettei niille tullut juuri käyttöä. Painoa ja pituutta tuli koko ajan lisää, mutta kun pituutta tuli välillä reilusti niin vauva oli aika pitkään hoikka ja jotenkin otin siitäkin ressiä vaikka paino nousikin hänellä koko ajan. Olin hirveän herkkä kaikille jutuille neuvolassa ja varsinkin niille käyrille, jos yhtäkkiä paino olikin miinuskäyrällä vaikka sitä oli tullu melkein kilo kuussa. Toivon sydämestäni, etten ressaa nyt yhtä paljon jos lapsi näyttää hyvinvoivalta kaikin puolin.

Joo, ei tässä taideta mihinkään synnyttämään olla hetkeen lähössä. Enää ei tule limatulppaakaan, eikä supistuksia. En tiiä voiko sellanen tulppa muodostua vielä uudestaan, jos ei kerta mitään tapahdu. No nyt taas ku ei oo vioikonloppu niin ei oo niin kärsimätön olo. Eteenpäin sano mummo lumessa!

Moika ja Nuppu 38+3
 
rv 38+0 POKS!

Paljon Onnea Pikinen ja ylläri :flower:

Neuvolakuulumisia aamulta:

Pissa: Puhdas
Verenpaine:92/63
Hemoglobiinia ei otettu
Paino: -380g (viimeksi oli iltapäivä aika, nyt aamulla)
Liikkeet: ++
Syke:~140:heart:
Tarjonta:rt (pää liikkui vielä vähän, mutta hyvässä asennossa menossa alaspäin. Esikoinen kun oli ihan vinossa, mikä vaikeutti synnytystä) Paineentunne alakerrassa ihan järkky!
sf-mitta: 35cm

Mun veriryhmä on B-, eli käyn 3 kertaa raskauden aikana verikokeissa selvittämässä, että onko vereen ilmestynyt vasta-aineita. Viimeksi kävin rv36+ ja verestä löytyikin heikko positiivinen tulos. Joku erikoislääkäri on kirjannut tuohon lausuntoon, mikä liitettiin äitiyskorttiin, että nuo vasta-aineet johtuvat ilmeisesti anti-d suojauksesta, minkä sain silloin kolarin yhteydessä varmuuden vuoksi. Silti rupesi vähän hirvittämään, vaikka kaiketi lääkärit tietää paremmin ja terkkakin sanoi, että kyllä mut ois jo kutsuttu kätilöopistolle, jos ois syytä huoleen.

Onnea muillekkin vuosipäivää viettäneille :) Mekin vietettiin 13.3. 8.vuosipäivää :)
Ei kylläkään juhlittu paitsi, että anoppi oli kylässä ;)


Hjannah&Pallero rv 38+0:heart:
 
Ylläri, oikein paljon onnea poikanyytistä! :heart: :flower: Synnytyskertomusta oisi tosi ihana lukea, jos jossakin vaiheessa jaksat/viitsit kirjoitella :)

Poikia muuten näyttää syntyvän yleisestikin ottaen reilusti enemmän kuin tyttöjä. Oiskohan jollakin olemassa joku teoria, että miksiköhän näin on? :whistle:

Äitituuli, karkkipäivä on kiva päivä ;) Ja näin raskausaikana siitä on hyvä aina joustaa ja jakaa sitä tarpeen tullen useammille päivlle. (Nimimerkillä peukutan Film townin irtskarivalikoimaa :D)
Toivotaan tosiaan, että teillä vauva malttaa odotella masussa niin kauan, että muu perhe ehtii lomareissulta kotiin.

Manzana, oon syönyt alhaiseen hemoglobiiniin ihan retafer-tabletteja. Ne värjää kyllä kakan mustaksi niin kuin totesitkin, mutta muita oireita ei mulle ole niistä tullut. Toki varmaan elimistölle ystävällisempiä ois jotkut luontaistuotteet. Niitä varmasti käyttäisinkin, jos esim tuo retafer ei sopis tai tehoais.

m-m, meillä tuo reilu yksivuotias nukkuu kahdetkin päiväunet. Tuntuu tarvitsevan aika paljon unta. Autoon nukahtaa aina, kun ajetaan yli viiden kilometrin pituinen matka. Nukahtaa myös kaikkiin muihinkin kulkupeleihin, kuten rattaisiin ja joskus jopa pulkkaan (!). Raitis ilma tuntuu tainnuttavan toisen nopeasti. Tuskin noista päiväunista haittaa on teidän kohta 4-vuotiaallekaan, kun teillä kerran nukutaan yöunet noin mukavasti :)

mansikka-maijalle, Natelle, mmiilialle, Hjannahille ja kaikille muillekin äskettäin ja lähitulevaisuudessa vuosipäiviä viettäneille ja viettäville paljon onnea merkkipäivien johdosta! :flower: Noita mukavia uutisia on aina kiva kuulla, kun niitä toisenmoisiakin kuulee sieltä ja täältä ihan tarpeeksi.

Amante, minä kanssa toisaalta toivoisin, että saisi etukäteen tietää synnytyksen ajankohdan, eli että saisi jostakin syystä käynnistyksen tai pääsisi sektioon. Oisi niin paljon yksinkertaisempaa mm kutsua omat vanhemmat kaikessa rauhassa jo edellisenä päivänä esikoista hoitamaan, monen sadan kilometrin päästä kun tulevat. Mutta minä en taida käynnistystä enkä leikkaustakaan ainakaan suoralta kädeltä saada, ellei sitten kovin yliaikaiseksi päätä tämä vauveli ruveta, tai ellei jotakin yllättävää ilmaannu muuten.

Moika, ymmärrän niiiin hyvin sun ärsyyntymisen, mikä tulee tästä tukalasta olosta :hug:
Kirjoitit myös tuosta, miten helposti varsinkin esikoisen kanssa tulee stressattua kaikesta mahdollisesta. Toisen kohdalla tilanne varmaan jo helpottaa ainakin jonkin verran! Vaikka on se varmaan kaikille äideille tyypillistä, että kun vauva sitten vihdoin nukahtaa, niin sitten valvoo vähän aikaa vieressä ja tuijottaa vauvaa, että hengittääköhän se nyt varmasti :snotty:

Mmiilialle myös sympatiat "kypsymisestä"!

Silkkii ja Toive, te taisitte ainakin kaivata tekemistä äippälomalle. Siitä tuli mieleen, että minä keksin eilen pestä mm. uunin ja jynssätä kaikki ne uunin luukun lasit erikseen. En tiedä mikä ihmeen kodin kuntoonlaittamisvimma mulle on väsymyksestä huolimatta iskenyt ihan tässä viime päivinä :confused: Jospa se enteilis vaikka synnytystä pikapuoliin :saint: Sisarusrattaiden kankaat ja rungon aion tänään tai huomenna pestä. Meillä kyllä on näille päiville kertynyt muutenkin ihan riittämiin ohjelmaa, että varsinaista tekemisen puutetta ei ehdi tulemaan ainakaan vielä.

Jännä muuten nähdä sitten, silkkii, saatteko tyttö- vai poikanyytin synnäriltä mukaan :)

Toive, tohon pizzajuttuun vaan kommentoin, että kyllä me tarvitaan ehdottomasti tarvitaan lisäenergiaa ja vararavintoa synnytystä varten! :D Kun esikoista olin synnyttämässä, mulla tuli synnytyksen jälkeen ihan mahdoton pizzanhimo. Miehen kanssa sitten tilattiinkin naikkarin perhehuoneeseen semmoiset :)

Moika ja Manzana, ja tietysti kaikki muutkin, miten teillä tuo limatulpan irtoaminen on näkynyt? Onko minkä väristä, ja onko siinä ollut veriviiruja joukossa? Ilmeisesti tosiaan voi tulla kerralla tai sitten vähitellen? Oon ihan kuutamolla ton limatulpan kanssa, kun en esikoista synnyttäessä huomannut siitä merkkiäkään.

Natte, toivottavasti sait äitipolikäynnistä kuitenkin sen tärkeimmän irti! Mukava uutinen tuo, että vauva ei ainakaan hirmuisen isokokoinen olekaan.

Imetysliiveistä ja –topeista on ollut puhetta. Itsellä ei ole kumpaakaan sorttia vielä yhden yhtäkään. Ajattelin ensin katsoa, kuinka tuo imetys alkaa sujua, ja mitä kokoa ja minkälaista mahtaa sitten muutenkin ehkä tarvita. Mielenkiinnolla oon kuitenkin lukenut teidän kanssasisarten vinkkejä, eli aika hyvin on käsitys siitä, mihin kannattaa sitten suunnistaa, jos/kun tarve tulee :) Omasta vaatekaapista löytyy kaikenkokoisia tavallisia liivejä, ja niillä olisi tarkoitus selvitä se ihan alku, ennen kuin ehtii hankkia niitä varsinaisia imetysversioita.

Esikoinen on ollut hieman kiukkuinen viime päivinä. Johtuu varmaankin siitä, kun raasulla puskee nyt yhtäaikaa useampi kulmahammas esiin. Yksi on puhjennut, ja parin kohdalla pullottaa ikenet. Viime yöksi annettiin nestemäistä panadolia, mikä selvästi helpotti oloa :heart:

Täällä jännään, että kukahan seuraavaksi synnyttää?! :rolleyes:

Viljavainio ja Pikkumuru, 38+0 *poooks*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Huh huh!!! Olipa aika setviminen taas, kun vihdoin ja viimein sain laskettua verokortin KELAAN! Aina yhtä helppoa ja yksinkertaista arvioida kaiken maailman eläkemaksuja ja vakuutuksia tältä vuodelta.... Noh, vihdoin se on tehty ja kuukauden huimat etuusmaksut nousivat jopa 100e! :D Onneksi liitto on neuvotellut työnantajan maksamaan kolme ensimmäistä kuukautta! Mitenkä muut, aiotteko laskea etuudelle uuden prosentin vai menettekö sillä 22:lla?

Hjannah mulla on myös tuo Rh -, joten noita verikokeita otetaan... Ymmärtää hyvin tuon pelästymisen testitulokseta, mutta kaipa ne lääkärit tietävät, mistä puhuvat. Pitää vaan luottaa, että johtuu siitä aiemmasta! Koska sulta otetaan seuraava näyte? Siis seuraavat varmaan nyt positiivisen jälkeen vähän enemmän?
 

Yhteistyössä