Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Lista rukattu taas kuosiin :)) Täällä mennään aika oireettomasti masu kasvaa ja sykkeet kuuluu tosi hyvin. Tosin nyt sit kipeänä kumpainenkin poitsu tänään käyn niiden kanssa lääkärissä, tässä on nyt otettu eilen viimeksi arvoja ja vanhemmalla pojalla ne oli crp 40 leukosyytit 19 nuoremmalla crp alle 5 leukosyytit 17 saas nähdä mitä ne nyt sit tänään lääkärissä sanoo eilen viimeksi illalla 40 asteen kuume yö meni miten meni. aamulla nuoremmalla 39 kuume ja vanhemmalla 38 , mut sen sit särki päätä.

Yönenkeli ja tiitiäinen 14+2
 
Yeminalle voimia ja jaksamista :hug:

Meillä ei varsinaista työnimeä vauvalle, kutsutaan milloin miksikin; vesseliksi, kaveriksi, hepuksi jne :D

Huomenna ois nt ultra ja voi luoja miten mua jännittää!!!!!
sydänäänet olen kyllä kuullut, mutta iski epäluulo olenko sittenkään kuunnellut vauvan sydänääniä vai jotain ihan muuta.....

Onko teillä/onko ollut näillä viikoilla (11+5)vielä kamalaa painon tunnetta alamahassa?
mulla on nyt parina päivänä tullut tuo painon tunne takaisin ja alaselkää jomottelee myös, on alkanut pelottaa.... :(

niim-mi ja vesseli 11+5
 
Yeminalle paljon jaksamista ja tsemppiä uuteen yritykseen :hug:

Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut kaikille tasapuolisesti :heart:

Meillä NT-ultra ensi viikon torstaina,17.10 siis....en oikeastaan ollenkaan ole miettinyt,stressannut,jännittänyt tulevaa ultraa. Se on ensi viikolla ja sinne mennään yhdessä miehen kanssa. Ehkä ultran jälkeen jos kaikki siellä hyvin niin alkaa todella sitten konkretisoitumaan tämä raskaus :) Toki iloinen olen tästä tulevasta lapsesta,mutta en ole vielä oikein osannut asennoitua ehkä siihen.... Mies taas sitäkin enemmän =)

Tällaista olen miettinyt,että miten te muut, joko tunnette kohdun jos esim.makaa selällään ja painelee vatsaa? Itse en tunne kyllä. Entä joko teillä vatsa alkanut muuttumaan raskausvatsan näköiseksi? Täällä ei todellakaan.... Olen rakenteeltani erittäin hoikka. Nyt vatsa lähinnä sellainen ällön löllö ja turvonnut :LOL: olen kyllä syönytkin ihan kiitettävästi,varmasti tuplasti enemmän kuin ennen raskautta. On todella nälkä koko ajan ja etovaan oloon auttaa syöminen. Mulla yleensä se etova olo alkaa iltapäivästä,mutta nyt parina viime päivänä ei ole ollut,toivottavasti alkaa helpottamaan.

Työnimeä ei masuasukille ole ja tuskin tuleekaan,ihan vauvasta puhutaan.

Meillä ei vielä juuri kukaan tiedä. Itse olen kertonut parhaalle kaverilleni sekä siskolleni,joka odottaa esikoistaan. Mies kertonut muutamille kavereilleen...

Nyt tarttee alkaa valmistautumaan ripsihuoltoon ;)

JuLiDe 11+1
 
Miwwi se äitiysraha tulee edellisen vuoden verotiedoista, tai siis kun jäin viimeksi 2013 alkuvuodesta äitiyslomalle niin olisivat laskeneet 2011 vuoden tuloista sen. Mutta toinen vaihtoehto on laskea viimeiseltä 6kk ennen äitiyslomaa, jos tulot on nousseet tietyn verran niistä verotiedoista. Mulla kävi niin että olin sen 6kk käytännössä kokonaan sairaslomalla mutta kysyin silti että kannattaako mun ottaa se viimeinen 6kk, ja onneksi kysyin koska mulla nousi se äitiysraha suunnilleen 10e/päivä. Tajusin vielä pyytää tarkistusta vasta kun mentiin jo vanhempainrahalle ja sain sit takautuvana puuttuvat äitiysrahatkin :)

Kiitos Raidallinen tuosta sisarusrattaiden vertailusta, miten oot muuten kokenut noin leveät rattaat vaikka kaupassa tai julkisissa kulkuvälineissä, jos olet käyttänyt? Haluaisin myös tietää noista phil&teds'seistä että miten menee kasaan, niistä oon kuullut aika positiivista palautetta tosi monelta. Itse jotenkin haaveilen noista kapeammista versioista, kun tuntuu että noi yhdistelmätkin on välillä tosi ahtaat kun menee tarpeeksi pieneen liikkeeseen sisälle, tai bussiin. Tosin nyt on pakko sitten vaihtaa kolmipyöräisiin jos aikoo hommata tuollaiset, oon itse ollut ihan nelipyöräisten rattaiden kannattaja kun tykkään että ne on tukevat ja perinteisemmän näköisetkin :) Lotus meillä tulee ikäeroksi 1v2kk suunnilleen mutta aion kyllä hommata ne tuplarattaat, koska en halua kuitenkaan joka kerta laittaa toista kantoliinaan. Luulen että esikoinen kävelee jo siihen mennessä, kun nyt vähän alle 8kk menee jo vähän puita pitkin, mutta en usko että onnistuu vielä matkanteko kävellen tai edes seisomalaudassa. Miten itse ajattelit hoitaa liikkumisen? Ja onko joku joka ei ole hommannut sisarusrattaita pienellä ikäerolla? Miten olette pärjänneet?

Työnimestä toi kultakala on tuollainen hassuttelunimi lähinnä viitaten kun tuo nimimerkkini on tullut taas esikoisen hellyttelynimestä (joo en oikeasti muuta keksinyt kirjautuessa). Puhuessa käytetään kuitenkin vaan vauvaa, kuten esikoisenkin kohdalla käytettiin. Tuosta "neuvolaintoilusta" ja muusta, me ylipäänsä pidettiin ehkä enemmän salassa tuota esikoisen tuloa ja silloin kyllä olin innoissani aina ultrasta, mutta jotenkin se kun kaverit ja sukulaiset intoilivat raskaudestani tuntui melkein ärsyttävältä välillä. Ei esimerkiksi kerrottu facebookissa raskaudesta ja vaikka kaverit siitä tiesivät, en jotenkin halunnut kuuluttaa asiaa ympäriinsä enkä intoilla liikaa. Silloin jotenkin pelkäsin että entä jos ei tulekaan terve lapsi, miten sen lapsen kanssa pärjää ja muutenkin "lapsettomuuden" jälkeen oli vaikea ehkä suhtautua raskauteen. Tällä kertaa oon taas aivan intona, tekisi mieli kantaa lappua otsassa että PAKSUNA ja en malttaisi odottaa yhtään :) Osittain juuri siksi että olen paljon itsevarmempi tulevasta.

(.) Oireet tosiaan täälläkin vähän helpottaneet, vieläkin pitää syödä säännöllisesti mutta en voi uskoa miten helpolla olen tällä kertaa päässyt pahoinvointien suhteen. Rinnatkaan eivät taas ole olleet juurikaan kipeänä vähään aikaan, mutta nyt kun imetykset ovat vähentyneet noin 3-5 kertaan päivässä niin välillä jos esikoinen sattuu aamuyöllä heräämään, olen huomannut että alkaa alavatsassa tuntua "menkkapoltetta" imettäessä. Päivisin tuota ei yleensä ole ollut, yhteensä muutaman kerran muutenkin käynyt näin. Nyt sitten stressaan että joudunko lopettamaan imetyksen jos alkaa tulla supistuksia. Sen lisäksi näyttäisi että esikoinen saattaa olla allerginen tuolle korvikkeelle. Ei siis olla koskaan jouduttu antamaan korviketta aiemmin, ja nyt annetaan vain koska ollaan iltapuuron perään annettu vielä iltavelli että jaksaisi nukkua yön yli. Onneksi pakkasessa on vielä rintamaitoa että voidaan nyt tehdä jonkin aikaa vellit siihen, mutta kyllä tästä taas saa sitten lisää mietittävää :p

Pienin ongelmistani on tällä hetkellä tää armoton poraaminen, eilen luin uusimman vauva-lehden ja meinasin kolme kertaa purskahtaa itkuun. Tänään olen jo kerran ehtinyt tirauttaa telkkarille, siitä onkin tullut jo säännöllinen tapa. Saa nähdä näänkö ultrassa sitä kuvaruutua ollenkaan..

Kp & Kultakala 11+5
 
Kultapupu: Juu ei noilla vierekkäin istuttavilla tuplilla kovin pieneen liikkeeseen ollut menemistä, ja ihan jokaisen kaupan kaikista kassalinjastoista ei läpi päässyt. Toisaalta taas julkisissa oli helppo liikkua, peräkkäin istuttavat kun on niin pitkät että jäävät ikävästi käytävälle muiden tukkeeksi jos ei mahdu poikittain kääntämään. Ja esim. Nuo carenat ei tainnut olla kuin 76cm leveät, kun taas meidän yhden lapsen yhdistelmät taisi olla 52cm..


Huoh, onko muilla sama "ongelma" miehen kanssa, meillä nimittäin mies vahtii mun syömisiä kuin haukka. Hyvää se vaan tarkoittaa mutta olen muutaman kerran jo kivahtanut vähän pahasti takaisin... esim. Tehtiin feta salaattia, tarkisti moneen kertaan onko nuo fetat varmasti sellaisia joita saan syödä, tänään varmisti saanko varmasti syödä savulohta..
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kultapupu: Mulla ei ole, eikä tule, kantoliinaa tms. En kuitenkaan ole varma, kuinka paljon tulisimme tuplarattaita tarvitsemaan ja millaisissa tilanteissa, joten päätän odottaa sen hankkimisen kanssa. Nyt on jo yhden lapsen kanssa jäänyt vaunulenkit aikalailla kokonaan pois ja esikon koko ajan kasvaessa uskon, että ulkoilut hoidetaan lähipuistoissa. Toki asia on eri, jos esikoinen ei opikaan siihen mennessä kävelemään. Kaupassa käynti hoitunee pääosin autolla. Lääkärikäynnit yms. (joita meillä on paljon tähän 10kk mahtunut) hoitunevat yksillä vaunuilla, jos esikoinen kävelee, sillä matkat pysäkiltä eivät ole pitkiä (jos siis auto ei ole käytössä).

Jos lenkkejä tuleekin tehtyä tai kaupassa käytyä yksin lasten kanssa, on silloin tuplat välttämättömät. Silloin hankkisin vierekkäin istuttavat, mut jos taas niitä tarvitsisi ahtaissa tiloissa, niin tällöin peräkkäiset. Mutten tosiaan osaa näin etukäteen sanoa mitä tuleman pitää :) Tuntuu myös, ettei valikoimista oikein löydy tuplia, jollaiset haluaisin, niin täytyy katsella, että mitkä ominaisuudet ovat oikeasti tärkeitä.
 
Mirenna älä huoli, mulla ei kuulunut kotidopplerilla äänet vielä ees 11+5 kun kokeilin ennen matkaa, mutta siitä parin viikon päästä jo helposti (tosi alhaalta) ja nyt tietää jo mistä etsiä, niin löytyvät nopsaan! :) Ja sen erottaa kyllä omasta sykkeestä (hankala saada edes laskettua päässä mukana!) ja istukan huminoista, tossa linkki mistä voit kuunnelta, miltä mikäkin kuulostaa: Fetal Doppler Baby Heartbeat Sounds | Fetal Doppler Facts.org

Itse oon ollut jokaisesta neuvolasta ja ultrasta sun muusta suht tohinoissani ja onnellinen, koska ne on aina jotain, mikä todentaa tätä tilannetta ja on lähempänä sitä, että saadaan vauva syliin saakka. Varmasti olo olisi jo toisella kertaa varmempi ja vähemmän hötkyilevä, saati nyt kun kaikki tapahtuu ensimmäistä kertaa. :D Lyhyen ajan sisään sattuneiden epäonnisten raskauksien jälkeen takki oli aika tyhjä, tuntui siltä, ettei koskaan saada omaa lasta ja siinä sen sitten huomasi, kuinka kovasti sitä oikeasti toivoi ja kaipasikaan.. kaikeksi onneksi kroppani toipui näistä todella nopeasti ja olen raskautunut aina pian uudelleen. Nyt tuntuu, että ollaan kovin onnekkaita ja onnellisia :heart:

Työnimeä ei tällä kerralla ole luontevasti tulokkaalle ilmaantunut, joten vaavasta ja vauvasta puhutaan mielikuvituksen puutteessa mekin. :D

Karviaismarja ja tiiti 14+6
 
Kultapupulle nopea vastaus: Phil&Tedsit menee tosi kätevästi kasaan. Irrottaa vaan sisaristuimen (helppo kiinnitys) ja sitten yhdestä vivusta painamalla nostaa vaunut kasaan. Renkaatkin irtoaa helposti, jos ei muuten autoon mahdu. Meillä on muuten edessä kaksi pyörää! Tosin, kun ostettiin kevät 2012, olivat myymälän viimeinen kappale, joten en tiedä sitten saako tuota mallia enää. Ja nimeä en näin äkkiseltään muista... Olisko ollut Explorer???

Mä en pärjäisi millään ilman sisarusvaunuja, ikäeroa noilla on 1v6kk. Mutta me liikutaankin kävellen paljon, kauppaan ja muille asioille yms.

Oma napa: nyt on jotenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin raskaana... alavatsaan on sattunut, päätin jo jättää tänään vanhempi-lapsitanssinkin väliin, kun tuntui liikkuminen pahalta. Ja huomaa tuolissakin istuvansa eri asennossa kuin ennen, niin kuin olisi jo viimeisillään. niin-mi mulla on myös painontunnetta ja selkäsärkyä ollut! Nyt tuntuu, että saattaa sinne huhtikuuhun olla lopulta aika pitkä aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Heipä hei. Täällä olisi yksi esikoista odottava. Ajattelen, että jos tänne mahtuisi, kun niin moni on samassa tilanteessa, joten on mukava kuulla miten muilla etenee raskaus. Hieman omaa taustaa sen verran, ehkäisy jätettiin pois 01/2012 ja ensimmäinen plussa tulikin 08/2012, mutta meni kesken. Toista plussaa saimmekin odottaa viikkoa vaille vuoden. Tämä saatiin alulle kahden clomikierron jälkeisellä välikierrolla. Olen oksentanut noin 4/krt/pv kahdeksan viikkoa. Oksentamiseen olen saanut Primperania, jota otan vain silloin kun mikään ei pysy sisällä tai pitää käydä jossain.

LA olisi tämän päivän NP-ultran mukaan 17.4. Sikiö vastasi viikkoja aivan oikein 12+4, mutta niskaturvotusta oli kuitenkin 2,2mm. Kaikilla tutuilla on ollu alle 1.0 tuo turvotus. Kätilö kyllä sanoi, että se on vielä normaalin rajoissa. Ikää itsellä on 25, joten periaatteessa kaikki pitäisi olla varmaan ok. Selviää luultavasti tarkemmin ensi viikolla kun tulee sitten seulonnan tulos, kuulunko riskiryhmään. Mies oli enemmän huolissaan tuosta turvotuksesta, joka sitten tarttui minuun tässä päivän mittaan.

Marpa & masa 12+4
 
Marpa: Tervetuloa joukkoon, tuossa nt on vissiin alle 3 vielä normaali luku ja siihenkin vaikuttaa viikot. Meillä ainakin nlatäti sanoi että varmin tulos on rv 11+0-11+6.
Ja meillä on molemmilla aikaisemmilla kerroilla ollut myös lähempänä kahta kuin yhtä, olisiko ollut 1,9 ja 1,6 ja kummastakin ihan terve lapsi luvuista huolimatta. :) eikä tarkempia tutkimuksia myöskään kummankaan kohdalla tehty.
 
Moikka taas vaan. Itsellä on kovasti huippausta oireena, ja ruoka ei oikein maistu, kuin muutaman lusikallisen kokoisina annoksina. Ensi viikolla saan kuulla veriarvot, josko sitten jotain puutetta olisi kun pyörryttää niin armottomasti.

Tulot: 2014 vuonna katsotaan viimeisintä vahvistettua verotusta eli vuoden 2012 verotusta. Onko muita, jotka tulee saamaan rahan viimeisen kuuden kuukauden mukaan? Mietin että kannattaakohan tehdä lisätuloja ylitöillä, pitää varmaan laskureilla verrata onko siitä paljonkin hyötyä tulevaan äitiysrahaan.

Työnimi Sellaista ei ole, mutta varmasti aletaan kutsua jo ihan oikealla nimellä, kun sukupuoli tulee tietoon.

Joskohan sitä ensi viikolla uskaltautus sinne facebookkiin, mikäli sinne yli 50 jäsentä sai olla. NP-ultraa odotellessa ei olla vielä kerrottu uutisia kaikille läheisille, joten tuntus oudolta, että te "tuntemattomat" saisitte tietää ensin, että olen raskaana (vaikka kyllähän te jo sen nimerkin takaa tiedätte) :)
 
Viides villahousu joo sain myös hyvät naurut :) Ei tarvii lopettaa kirjoittelua, piristit päivää vaan mukavasti :D

Lotus joo no se selittääkin paljon, me tosiaan kävellään melkein joka paikkaan ja tykkään käydä pitkillä vaunulenkeillä. Kaupassakin käyn usein kun mies on töissä. Ei siis millään kyllä pärjättäis ilman niitä sisarusrattaita.

Mörkö1 juurikin niin, 2012 verotuksen mukaan tai viimeisen 6kk mukaan. "Kela laskee onko sinulle 6kk ajalta maksettu palkka kahdella kerrottuna noussut 20% edellisestä vahvistetutusta verotusvuodesta. Sinulla ei siis tarvitse olla joka kuukaudelta tulon nousua, vaan äitiysvapaata edeltävien 6kk tulojesi yhteenlaskettu summa ratkaisee." tuo on jostain kela-kertun vastauksesta kopioitu kun alkoi itseäkin häiritsemään että mikä se raja taas olikaan :) Mutta siis se pitää itse pyytää että ne laskee viimeiset 6kk, jos haluaa niinpäin.

Olen miettinyt että menisinkö sittenkin vielä vähäksi aikaa osa-aikaisesti töihin. Tässä olis kuitenkin ~4kk kun joutuisi olemaan sen kotihoidontuen varassa. Alunperin tarkoitus oli että hoitaisin opintoja loppuun mutta nyt en ole enää varma. Maanantain ultran jälkeen soitan töihin mahdollisesta uudesta äitiyslomasta ja siinä sitten samalla voisi keskustella asiasta. Lapsi olisi kuitenkin kotona koska tekisin vain iltaa ja viikonloppua, kun mies voisi olla lapsen kanssa.

(.) Eilen ajattelin siskolle päin kävellessäni että vitsi kun on hyvä fiilis, pitkästä aikaa. Ei minkään näköistä vaivaa ja mietin että tätäkö se on kun hehkutetaan että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sitä on elämänsä kunnossa, ja nytkö se jo alkoi! No ilo jäi vähän lyhyeksi, takaisin päin tallustaessa issias vaivasi, selkäkin oli kipeänä ja eräs viimeraskauden vaiva palasi: tiettyyn kohtaan vatsaa, tuohon navasta hieman alas ja oikealle, alkaa sattua kävellessä. Viime raskaudessa juuri sen takia täytyi hidastaa kävelyä, lopussa jopa pysähdellä, ja siihen ei todellakaan auttanut jos yritti "kävellä vaivan pois". Kyseessä ei ole pistäminen vaikka lähellä sitä aluetta onkin, kipu on erilaista ja liittyy nimen omaan raskauteen. Tunnistaako muut? Siskollani ainakin ollut sama vaiva. Onneksi tällä kertaa meni ohi, mutta jokohan sitä täytyy hidastaa näin aikaisilla viikoilla! Huh!
Tänään on ollut selkä, lantio, takapuoli ja jalka kipeenä.. Sitkeesti silti tallustelin taas sinne siskolle sen 45min yhteen suuntaan. Takaisin tulin suosiolla julkisilla kun käytiin kaupassakin.

Nyt oonkin jaksanut taas liikkua vähän pari viikkoa, ja koin yllätyksen vaa'alla eilen. Paino on taas siitä neuvolassa käynnistä laskenut reilu kilon! Tuntuu että koko ajan syö mutta toisaalta kyllä näin raskaana ollessa tulee kuitenkin syötyä terveellisemmin ja annoskootkin on pienentyneet kun täytyy syödä niin usein. Tänään vedin täysin ilman tunnontuskia suklaavanukkaan kun aloin jo keskellä yötä himoitsemaan sitä :)

Mulla on siis raskauden aikana lähtenyt pari kiloa nyt muutamassa kuukaudessa, eli ei mitenkään huolestuttava kehitys kuitenkaan. Viimeksi lähti viisi kiloa ennen kuin lähti nousuun, silloin olin normaalipainoinen ja tällä kertaa tosiaan on tätä vararavintoa vähän. Viimeksi jäi raskauskiloja synnytyksen jälkeen 1, katsotaan tuleeko tällä kertaa hieman isompi potti :) Jospa saisi tällä kertaa jatkettua tätä terveellistä elämäntapaa synnytyksen jälkeenkin, kun osaa välttää ne pahimmat sudenkuopat.

Kultapupu & Kultakala 11+6
6 yötä ultraan
 
ElluE minä aion hakea äippärahaa sen äitiyslomaa edeltävien 6kk mukaan. Olen juuri valmistunut, ja ehdin olemaan 5kk töissä ennen äitiyslomaa - kyllä ne tulot voittavat edellisen verotuksen joka on sellainen vuosi kun olen opiskellut ja ollut ihan lyhyitä pätkiä töissä loma-aikoina. Mulle on nyt luvattu nykyisestä paikasta äitiysloman alkuun saakka töitä lukuunottamatta joulun aikaa, jolloin suunnittelin meneväni tekemään joulunpyhiä paikkaan jossa olin viime joulun, ja tein kymmenellä työvuorolla älyttömän tilin (hoitoala). Muuten ei ehkä motivois mutta jospa sais sit äippälomalla olla rennommin raha-asioiden suhteen ja vaikka harrastaa isompien lasten kanssa. :)

muokkaus. Mä uskoisin että vaikuttaa mulla ainakin siihen äitiysrahaan, jos pystyn tekemään samanlaisen tilin kuin viime vuonna - se olis enemmän kuin puolen kuukauden palkka lisäksi noihin muihin 6kk aikana kertyviin tuloihin.

Talvis 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä minä voisin liittyä tännekin viimein.

Eli ralliruutu / 24v. / 1. lapsi / PKKS ja laskettu aika 3.4.

Taustoja sen verran, että ehkäisy jätetty pois vuosi sitten 10/2012, ensimmäinen plussa 5/2013 (tuulimunaraskaus, päättyi rv 8+5 keskeytykseen), kemiallinen raskaus 6/2013 ja uusi plussa 7/2013. Elokuussa ultrattiin kaksosraskaus ja taas syyskuussa np-ultrassa todettiin toisen kaksosen menehtyneen. Eli vastoinkäymisiä on kyllä riittänyt, toistaiseksi kuitenkin tämä raskaus on edennyt suuremmitta ongelmitta.

Tällä hetkellä menossa rv 14+5.
 
Tervetuloa uusille :) ralliruutu kivaa saada saman synnärin ihmisiä joukkoon :)

Nyt kun näitä nt-ultria on tässä ollut monella, niin facebookin ryhmään on vielä mahdollista päästä ja suosittelen sitä kyllä kaikille, siellä on hurjan mukava porukka ja avointa keskustelua, ei kuitenkaan vielä tunneta juuri lainkaan toisiamme niin ei oo mitään sisäpiirijuttua tms :)
 
Vielä olis mukaan tulija. Esikoien aikaan liityin kans ryhmään ja keskustelu jatkuu vieläkin lokamarraskuisten 2010 kanssa :)

Eli: Sandra86 / 27 / toinen / MKS

Tänään 12+0. Parjantaina np ultra. Poikaolo närästyksen perusteella.

Alun väsymys, närästys ja etova olo on jo helpottanut, onneksi. Töissäkin oli jo pakko kertoa kun esimies kyseli milloin alkaisin öitä tekemään. Saa nähdä kauanko sijaisena on hommia.. Ja jos tulee asiakkaita että on kiinnipitoja/päällekäyviä niin ei tartte pitkään olla.

Ja fb ryhmään voisin liittyä kans.
 
Tervetuloa uusille!

Tänään olisi neuvola, oman punnituksen tein aamulla ja +4kg tullut lisää.. joka raskaudessa on 22-27kg tullut kiloja, mutta ei kyllä alussa vielä näin paljoa.. toisaalta, jokainen kilo on ihan toivottu, sillä alipainoa löytyy ja imetys vienyt joka kerta pois vähän liikaakin, ja nytkin reilu 2 vuotta tehty töitä että olen painon saanut kohtalaisen järkeviin lukemiin. Pituutta 162cm, ja 2 vuotta sitten elokuussa 4,5kk synnytyksestä oli paino 41kg, kahden vuoden lihotus ja liikunta kuurin jälkeen painoa 46kg, ja sekin lihasta pitkälti..
 
uusille tervetula mukaan :wave:

Yönenkeli joko siellä alkaa muksut paranemaan? :)
Kurjaa tommonen sairastelu :(

(.) Mä oon nyt niiiiin raskaana että :) Eilen oli nt ultra ja siellä kaikki vallanmainiosti :heart:
Eilen oli 11+6 ja vesseli vastasi 12+1 :) Tyhmä kysymys: kumman mukaan nyt tästä eteenpäin? La ei kuitenkaan muuttunut...
Nyt alan innolla ostella kaikkee kivaa vesselille, vaatteita, leluja, ihan kaikkee :)
Mutta liitoskivut, oih ja voih :( mä en pysty ees sukkaa laittaa jalkaan niin että seisois yhdellä jalalla, kipu on niin hirveetä, kaikki kävely sattuu julmetusti... Hirvittää miten tää tästä kun nyt jo näin tuskaista...

Niin ja RU on 2.12

niim-mi ja vesseli 12+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Tervetuloa uusille!

Mulla on paino tippunut alkuviikoilta ehkä pari kiloa. Nyt olen yrittänyt käydä vaa´alla aina keskiviikkoisin, tänään 11+0 paino oli tismalleen sama kuin viime viikolla. Yritän, että paino ei hirveästi nousisi, alle 10kg mielellään, mutta en aijo ottaa siitä suurta stressiä.

Ylimääräistä stressiä tulee noista raha-asioista. Mä olen opiskellut viimeiset vuodet, ja nyt ollut keväästä saakka töissä koko ajan. Nyt mulla kuitenkin loppuu työt, eikä uusista ole tietoa (tällä viikolla onneksi pari haastattelua..) Harmittaa saada minimiäitiysrahaa, kun olen aina tehnyt työtä ja opiskelun ohellakin kaikki lomat menneet töissä. Kuitenkin jos verotusta v. 2012 katsoo, en tule saamaan juuri mitään, ja jos viimeisiä 6kk:n tuloja niin ne menee minimille ellen saa jostain töitä. Nyt on mun alalalla/ meillä päin tosi huonosti paikkoja auki.

Raha-asioita enemmän stressaa ja ahdistaa huominen ultra. Pelkään kuollakseni, että mulla on keskeytynyt keskenmeno tai että saan jotain muita ikäviä uutisia. Onneksi siihen on enää tasan 24tuntia, ja niistäkin menee 10 nukkuessa :D

Ultraa panikoiva Mirenna 11+0
 
niim-mi: Itsehän voi toki laskea kumman mukaan tykkää, mutta neuvolat yms. laskevat sen korttiin merkityn LA:n mukaan :) Itsekin menen sen mukaan, mitä sinne laitetaan/jätetään. Esikosta, eikä varmaan tästä toisestakaan, alkion/sikiön koko vastannut ikinä tarkalleen niitä viikkoja ja päiviä. Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)
 

Yhteistyössä