Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Joku kyseli ihon kunnosta, niin täällä iho puhkesi tosi isoihin ja kipeisiin finneihin varmaan noin viikko plussauksen (6+) jälkeen. Nyt vihdoin ja viimein näyttää siltä iho alkaa voida jo hieman paremmin. Edelleenhän naama näyttää petolinnon takalistolta, mutta on jo hieman parempi. Luulen että omalla kohdalla ihon kunto on yhteydessä oksentamisen määrään. Oksentaminen on vähentynyt tässä parin päivän aikana, onneksi, ja ihokin alkanut näyttämään paranemisen merkkejä.

Hyvä että yönenkeli et joutunut kauaa osastolla olemaan.

Oli vissiin joku toinenkin asia mihin meinasin kommentoida, mutta tekstiä tulee niin paljon, etten nyt enää muista mitä se oli.

marpa ja masa 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Yöenkeli, ihana kuulla että kaikki hyvin ja että pääset jo kotiin, kukaan tykkää sairaalassa maata. :) Pidän peukut pystyssä että sitten kontrollissakin kaikki on erittäin hyvin.

Täällä on muuten hauska ollut huomata kuinka eri tahtiin eri kaupunkien neuvoloissa mennään. Neuvola käyntejä on muilla ihan eri tahtiin, toisilla about samoilla viikoilla olevilla ollut jo lääkärinsuvoloitakin kun mulle sellaisista edes vielä mainittu mitään. Jännä että on niin paljon eri käytäntöjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Marpa mulla ihan samanlailla mennyt noiden finnien kanssa, valoa ollut tunnelin päässä mut nyt taas pari päivää ollut tosi kipeitä finnejä, ei oikee kärsi edes ilmeillä :p Toivottavasti päästään kohta eroon näistä.

Miwwi no kiva kuulla etten ole sitten ainoa jolla ne kivut on tällaisia. Ja sekin kun niitä tulee onneksi niin harvoin niin olen sitten tullut siihen tulokseen ettei mitään vakavaa. Tänään aamulla taas jomotteli.

Yönenkeli mukavaa että oot päässyt pois sieltä ja kaikki näyttää hyvältä! Toivottavasti jatkossakin menee kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Tervetuloa kaikille uusille, teitähän on tullut paljon lisää :wave:

Yönenkelille tsemppiä ja jaksamisia :hug:

Eilen käyty np-ultrassa ja siellähän se kullanmuru sätki :heart: itkuhan siinä sitten tuli. Meille molemmille :D mies tietenkin yritti peitellä, mutta kyllä tunnen hänet niin hyvin, että tiesin, että tippa oli linssissä :) LA siirtyi ollen nyt 25.4. Ollaan siis Kultapupun kanssa samoilla viivoilla=) ja mulla on niiiiiiin tyttöolo!
Mietin vaan sitä, että minulla on kuitenkin tällä hetkellä viikkoja 12+5, niin siinähän on monen päivän heitto verrattuna Kultapupuun, jos sinulla on nyt 12+1?? Mitenkähän ne on laskenu noi viikot... Kummallista :)

ON Väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittää ja tänään jaksoin tehdä jopa vähän pihahommia, jee! Ja kohta taas töihin. Mulla on jouluun asti tosi tiukka työtahti. Sen jälkeen jään kuitenkin jo pois, että eiköhän tuo mene vaikka päällään seisten :)
Menkkamaisia kipuja on päivittäin ja toivon, että se maha sieltä alkaa kohta tulla kunnolla esiin. Selällään maaten kohtu tuntuu jo selvästi häpyluun yläpuolella semmoisena pallona :)

Vemia 12+5
 
Vemia mulla siirtyi se laskettu aika maanantain ultrassa nyt sinne 29.4.14 eli sen takia nyt vasta 12+1 :p Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mä ihmettelen kyllä miten en tirauttanu siellä ultrassa vaikka oli se taas aika huikeeta nähdä ekaa kertaa että siellä mahassa jotain oli :D Se vaan tapahtu niin nopeesti se ultratilanne että meni varmaan puolpäivää ennen kuin käsittelin että mitä oikeesti tapahtui :D
 
Yönenkeli onneksi osastovisiitti jäi lyhyeksi ja kaikki ilmeisesti hyvin! :)

Praline täällä kans yks mahaton! :D Tai siis maha on kyllä, muttei vauvamahaa! Ja dopplerilla tuntuu, että vauva on edelleen tosi alhaalla, entäs muilla? Jostain luin, että joillain vaan olisi "enemmän tilaa kohdun kasvaa lantioon" aluksi ja vatsa tulee esiin sen takia myöhemmin. Jaa-a.. eiköhän se ehdi vielä kasvaa.

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli niinkus pitikin, ultrattiin pikaseen ja sielä se vaavi tosiaan edelleen heilutteli, tässähän alkaa pikkuhiljaa uskomaan siihen, että raskaus voisi tosiaan jatkua tällä kertaa loppuun asti! :heart: Lääkäri heitti erittäin varovaisen poikavihjauksen, ja poikaolo mulla on koko ajan ollutkin, saas nähdä sitten miten käypi RU:ssa.. Kaveri oli ainakin kovin aktiivisenoloinen masussa ja istukkakin asettunut takaseinään, eli liikkeitä odotan tuntuvaksi jo pianpianpian! :xmas:

Karviaismarja ja tiiti 16+1
 
Täällä olen ahkeraan käynyt lukemassa, kirjottelu aina vähän jää. Yritän täällä väsymyksen ja huonon olon (jep...se jatkuu edelleen!) keskellä pakata muuttolaatikoita, hoitaa lapset, hoitolapsen ja kotityöt. Nyt ollaan onneksi miehen kanssa molemmat tämä viikko lomalla, joten oon saanut nukkua ihanan paljon <3

Iho mulla on järkyttävän kuiva. Sitä se on normaalistikin, mutta nyt se on taas siinä pisteessä, että hilseilee. Pari finniä on silti puskenut läpi, mikä on kyllä tosi outoa.

Maanantaina kävin sokerirasituksessa. Olipas muuten muuttunut se litku, oli kyllä aivan järkyttävän makeaa... :D No tänään neuvolasta soiteltiin, että poikkeava arvo siellä tosiaan oli ja nyt alkaa kotona sokerimittaukset ja se ruokavalio. Meidän toinen lapsemme siis syntyi 4,5 kiloisena minkä takia sokerirasitus tehtiin jo nyt.

Hyvin, hyvin hentoja hipaisuja tuntuu mahalla. Ja maha kasvaa! <3

St. Brigitten 14+6
 
Täällä yks raskausmahaton myös! Sen verran on löllöä ennestään, että ihan heti ei raskaus näy, mutta jatkuvasti yrittää peilistä tihrustaa, että oisko se vatsa vähän kasvanut vai onko nyt vaan plösähtäneempi kuin yleensä. En tiedä.

Huomenna olis ensimmäinen lääkärineuvola. Viime yönä näinkin jo ihan sekavia unia siitä, näköjään alitajunta sitä työstää. Mie oon niitä ihmisiä, jotka haluis tarkkaan tietää, että mitä millonkin missäkin tapahtuu, niin nyt kun ei tiedä, että mitä siellä tehdään, niin hirveesti täytyy sitten miettiä :D

kenke ja tirri 14+5
 
Yönenkeli kiva kun pääsit kotiin ja kaikki on hyvin! =) En usko että päivittelyllä on kiirettä, otat rauhassa!

Iho on tääläkin vieläkin laikukas, punaisia länttejä ilmestyy poskiin ja finnit on valloittaneet otsan ja leuan. Loppuisi jo, on aina ollut suht babyface niin tämä ei ole yhtään kivaa omasta mielestäni :)

Poikaolon voisi päivitellä minulle tuonne. Miehen kanssa väännetään myös täällä kättä, kun hän on sitä mieltä, että isin prinsessa tulee. Kultapupun kanssa ollaan siis samassa tilanteessa tämän kanssa :D


Sokerirasitus siirtyi mulla tuonne 1.11 Kävin siis tänään neuvolassa lääkärillä pahoinvoinnin vuoksi, ja sieltä tosi tökerösti ilmaisi "et mene huomenna sinne pilaamaan sitä testiä". Kuulema menee pilalle jos oksentaa kesken sen testin, ja hyvin todennäköisesti niin olisi käynyt, kun olen nyt pari viikkoa kärsinyt aika heikoista oloista. Tosin oksentelu on aika vähäistä onneksi, inhoan oksentelua. Viikko tuli sairaslomaa, toivottavasti alkaa helpottaa.
 
Lapsiveden voi tunnistaa siitä että se on ihan vettä, kokeeksi side pöksyyn ja jos tulee läpi = soitto päivystykseen tms. Oon myös kuullu että voi tunnistaa makeasta tuoksusta mutta en tiedä sekottuuko se makeus tuonne alapään omiin tuoksuihin jotka ei aina niin makeita oo! :D Mulla tulee kans joskus vetistä valkovuotoa mut en oo koskaan osannut epäillä lapsivedeksi.

Käyn täällä aina vaan kommentoimassa teidän juttuihin kun ei tänne sen ihmeempiä kuulu :D Oon nyt flunssassa ja aamuinen rusehtava vuoto on jatkunut, sydänäänet on kuitenkin löytyny päivittäin eikä mitään lorahtele, aamupissalla käydessä vaan tulee paperiin jotain ruskeaa. Mies kysyi yks aamu ihan tosissaan "ootko varma ettet pyyhkiny persettäs".... :D hohhoijjaa!

Adalie & Pikku 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu ja tialia
Mukava kun tuli kommentteja tuohon töissä kertomiseen. Taidan tehdä kohdallani niin, että soitan pomolle (vaikka sopparia ei ole vielä allekirjoitettu) että muuten, olen raskaana ja toivottavasti tämä ei vaikuta sopimuksen allekirjoittamiseen. Se on vielä lomalla, joten ensiviikkoon menee asian hoito.

Hyvä kuulla, että pääsit yöenkeli kotiin!

Mä en oo dopplerilla kokeillut sydänääniä, oon niin malttamaton etten jaksa kauaa etsiä. Oli ehkä sittenkin vähän huono ostos.. no eipä ollut onneksi kallis.

Mä selasin neuvolasta saatua lappua, jossa luki, millä viikolla on neuvola, milloin lääkäri ja milloin ultrat. Sattuipa sitten silmään, että puolivälissä tulee perhetyöntekijä kotikäynnille?? Oon tiennyt että tää on jossain päin käytäntönä silloin kun lapsi syntyy, mutten aiemmin ole kuullut että ennen syntymää. Itsekin teen sos.alan työtä ja musta tää on hyvä käytäntö, mutten kyllä halua ketään meille :D Tulee heti sellainen olo et mitä ne kyttää ja miks niitä asioita ei voi jutella neuvolassa?? Mies sanoi että ihan sama tulkoot, mutta mua alko heti ärsyttään, meillä remppa pahasti kesken ja otan kuitenkin kauheeta stressiä siitä, miltä meillä näyttää ja mitä ne sitten raportoi käynnin jälkeen meistä :) Onko muilla tällaisia ajatuksia? Vai oonko ihan vainoharhainen.. Ja mitähän ne sitten ajattelee, jos kieltäydyn kotikäynnistä :D

Mirenna 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
En oo myöskään aiemmin kuullut, että kotikäynti tehtäisiin jo raskauden aikana! Aika jännä juttu! Mut ei varmasti kannata siitä stressata sen enempää, varsinkin jos teillä on Mirenna remppa meneillään ni sehän antaa jo hyvän syyn kaikille muillekin sotkuille :D Ite tekisin ihan vaan samanlaisen siivouksen ku jos tulis joku tuttu kyläilemään, muilta osin koti saisi kyllä kelvata sellaisena kuin se on.


Mua on viime päivinä alkanut vähän ahdistaa tä kasvava maha. Eihän se mikään oikeasti iso vielä ole, mutta jotenkin varsinkin lounaan jälkeen alkava ja koko loppupäivän kestävä pinkeys vaikeuttaa keskittymistä muihin asioihin.. Pitää varmaan käydä ostamassa löysempiä paitoja jos ne vähän helpottais!
 
Karviaismarja, mullahan oli edellinenkin maha loppuun saakka ihan onneton muihin verrattuna. Ihan normikokoinen vauva sinne silti jotenkin mahtui, mietin että puuttuuko mulla puolet sisuskaluista tms. :D Ja ne potkut.. sattui niin, tuntui että monotti suoraan maksaan ja munuaisiin. Oon alistunut kohtalooni, että taas sama pienimahainen raskaus edessä. Vatsa on ehtinyt kuitenkin palautua varmaan alkuperäiseen tilaansa tässä 5 raskaudettoman vuoden aikana. Mutta aina voi toivoa.. :)

Neuvolassa käymisen tahdista, mulla on seuraava vasta kuukauden päästä. Edellinen oli melkein kuukausi sitten. Pitkällä välillä mennään, mutta halusin tietyn neuvolan tädin enkä sitä, jonka kanssa vuorottelee. Tietysti voin varata tähän väliin ajan jos siltä tuntuu, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tullut tarvetta. Ja saahan puhelimella kiinni pienemmissä asioissa. Lääkärineuvola taitaa olla vasta puolivälin paikkeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Aamulla oltiin ultrassa, kaikki kunnossa syke 146. Ultrailtiin oikein olan takaa, ensin lääkäri ja sitten harjoittelija. LA ei muutettu vaikka nyt LA mukaan 12+4, toisen ultrauksen mukaan (huonompi kuvakulma) 12+6 ja parempi kuvakulma 13+4. Viikko sinne tänne ;)

Rakenneultra 13.12 (kysyi uskalletaanko perjantai 13.pv tulla :D ) seuraavaa neuvola-aikaa pitäisi soitella iltapäivällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mäkään en ole kuullut että raskauden aikana tultais kotikäynnille! Onneksi ei ollut viimeraskaudessa kun makasin koko raskauden oksennusämpäreiden kanssa ja kämppä oli sen näköinen... :D Ja meillä ei ole se neuvolatätikään turhan tarkka, kun kävi kotikäynnillä vauvan synnyttyä niin oikein moneen kertaan sanoi että "älkää nyt niistä pölypalleroista välittäkö vaan keskittykää siihen vauvaan rauhassa" :) Tuli sellainen olo että liian siistiä! Se ei vaan ole nähnyt kun nytkin toissapäivänä imuroitu ja koiralla karvanlähtöaika niin niitä karvapalloja löytyy taas joka paikasta...

Praline mulla myös tuo pienimahaisuus, viime raskaudessa neuvolantäti sanoi että toisilla vaan mahtuu se kohtu kasvamaan paremmin sinne vatsan sisälle. Mietin silloin myös tuota että puuttuuko multa sisäelimiä :LOL: Ja kylkiluihin ei juuri jäänyt väliä aina kun neuvolassa kokeiltiin sitä mahaa, mukavasti muistan että ilmatkin meni välillä pihalle kun se lapsi potki siellä. Myös se taaksepäin oleva kohtu on vaikuttanut että mihin suuntaan se kohtu kasvaa. Jännä nähdä miten nyt käy kun mulla on niin pieni väli, 5 kuukautta ilman raskautta.. Saiskohan kunnon mahan aikaiseksi, ettei taas naapurit ihmettele että mistä me ollaan lapsi ryöstetty :D

Täälläkin vaan tuijotellaan että ihan kuin ne löllöt työntyis vähän eteenpäin, vai kuvittelenko sittenkin. Mutta silti en kyllä farkkuja oo moneen viikkoon pystynyt pitämään jalassa. Käytiin pari päivää sitten pitkällä kävelylenkillä ja olin jo innoissani että ei muuten tullut selkä kipeäksi kuin vasta melkein kotiin päästyäni, vaikka pari tuntia ainakin käveltiin! No nyt on sitten kaksi päivää ollut selkä ja pylly (siis luut) jatkuvasti kipeenä. Kävelty on silti kun on menoa ollut, mutta ei se kovin kivaa ole.

Tänään käytiin tuon esikoisen 8kk lääkärineuvolassa ja näin sen neuvolatädin siinä samalla, kysyin noista alavatsakivuistakin siinä ja hän yhtyi siihen että ihan normaalilta kuulostaa. Ja kun kerroin että se la muuttui niin tottakai sitten menee neuvola-aikakin myöhäisemmäksi, eli kun rv22+0 on jouluaattona niin loppuvuodesta kuulemma sitten, ei vielä osannut sanoa että minä päivänä sinne voisi mennä. Ilmoitan sitten uuden ajan kun saan tietää. Eli ei olekaan sitten 2kk päästä neuvola vaan 2,5kk :p

Kp & Kultakala 12+2
 
Täällä ollut kiirettä niin en ole ehtinyt kirjoitella mutta lukenut olen.

Raskaus on sujunut hyvin ja nyt kun pahoinvointi loppunut niin olo on loistava. Masu kasvaa ja liikkeitäki tuntuu.
Seukki neuvola 4.11 ja ru 27.11

Nyt esikoinen heräski :)
Niin ja poikaolo on :))

Bluedreams ja pöntiäinen rv 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
On se yhdenlaista ihmisen kiduttamista tuo sokerirasituskin... Huhhuh. Ja toinen kerta vielä edessä, jos ei noissa arvoissa mitään ole. Vaikka oli se litku kyllä muuttunut ja oli lähinnä vahvan vadelmamehun makuista. Mutta 12 tunnin paasto otti koville.

Mites teillä, joilla tuntuu liikkeet niin tuntuuko ne jo ihan joka päivä vai onko päiviä ettei tunnu? Kun mä vielä arvon liikkeiden ja ilmakuplien välillä. :D Enkä yhtään muista aikaisemmista, tuntuiko ne heti joka päivä.

Mun pitäisi töihin ilmoittaa, että jatkan hoitovapaalla ja siirryn äitiyslomalle. On kuitenkin edelleen niin epävarma olo, että haluaisin lääkärineuvolaa odottaa. Harmi vaan, että se on vasta ensi kuun alussa ja tämän kuun loppuun mennessä pitäisi hoitovapaasta ilmoittaa...

Se olisi tänään sitten 14+0!
 
Tänään käytiin np ultrassa ja kaikki oli hyvin. :) Olipas ihanaa kuulla sydänäänet ensimmäistä kertaa!
Ultra näytti tismalleen samoja viikkoja millä nyt menkoista laskettunakin ollaan eli 12+4, pää-perämitta oli 6,2cm ja niskaturvotusta 1,2mm. Ainakin tällä kertaa oli aika rauhallinen tai sitten uninen kaveri, ei meinannut millään vaihtaa asentoa että oltaisiin tuo nistaturvotus saatu mitattua. :D

RU onkin sitten 12.12. Tuntuu niin pitkältä odotukselta!
 
Nyt on lista rukattu kuosiin

Tässä uskaltaa jo olla enemmän pystyssäkin mutta varovaisesti pitää ottaa. Seksikielto ainakin viikoksi et on se kontrolli. Eli ens keskiviikkona kurkitaan Tiitiäistä.

Mäpä teille rustasen tähän vähän tota mun epikriisiä
"diagnoosi Z03.9 korkea veden meno h. 15+3 ?

tullessa emättimessä verestävää vuotoa, Prom-testi ollut heikosti positiivinen, Amnisure selvästi positiivinen. Kervikaalikanava täysmittainen ja suljettu.

Aloitettu Kefexin- ja metronidatsoli-hoito. Seurannassa vettä ei näyttäydy, vointi hyvä eikä lämpöäkään ole. Kotiin lähtöpäivänä CRP 3, emätin siisti, vettä ei näy. Transabdominaaliultralla aikaa vastaava sikiö varsin hyvässä vedessä. Etuseinäistukka tulee noin senttimetrin päähän kohdusuulle mutta ei sen yli.

Mahdollisesti kyseessä ollut korkea veden lirahdus, pääsee kotiin, jatkaa antibioottia viikon, tulee äitipolikontrolliin, tullessa CRP. Mikäli lämpöilyä tai vetistä vuotoa, tulee tarvittaessa aiemmin. "

Nyt siis ei ole mitään vuotoja esiintynyt, mutta rauhallisesti pitää ottaa. Maanantaina olisikin sitten neuvola ja keskiviikkona se kontrolli. Ja tänään pienen sykkeitäkin kuuntelin :heart: jotenkin nyt paljon herkistyneemmässä mielen tilassa niitä kuuntelin.

Vaikkakin olinhan mä varautunu jo pahinpaankin mutta hyvä että meni nyt näin ja toivotaan että menee nyt hyvin loppuun asti. Tietysti pitää kysellä et voiko tolla olla vaikutuksia jatkoon tai siihen että vois syntyä aikasemmin.

Yönenkeli ja tiitiäinen 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa :) aika kuluu niin nopeasti ja kiirettä riittää..

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Tsemppiä Yöenkelille!

Täälläkin nt-ultrassa käyty kaksi viikkoa siten ja kaikki oli hyvin :heart: Pahat olot ovat vähentyneet mutta tilalle on tullut erinäiset vatsakivut, menkkamaisia juilintoja ja erilaisia jomotuksia. Kävin lääkärissäkin, mutta mitään vikaa ei mistään löytynyt eli kuulunevat normaaliin kohdun kasvuun. Nyt tässä vaan odotellaan seuraavaa neuvolaa joka on kolmen viikon päästö ja rakenneultra ensi kuun lopulla.

Betti ja Boo 14+1
 
Yönenkeli hyvä että selvisit säikähdyksellä, onhan sulla ollut jo tässä vaikka minkä näköistä kun ne teidän pojatkin oli kipeenä jne. Toivottavasti sulla menee loppuraskaus iloisemmissa merkeissä eikä vaikuta sinne loppuun tuo!

Onpas paljon poikaoloja :D Sit jännitetään että kuinka moni osuu oikeaan! Mulla osui viimeksi ne tyttöolot niin nappiin että pitää varmaan alkaa selvännäkijäksi jos tällä kertaa tulee poika.. Tai sit ei ;)
 
Kultapupu joo on kyl ollu taas ihan riittävästi kaikkee, nää tuntuu aina tulevan tälläsissä ryöppäissä nää sattumukset. ottaan nyt sitten esimerkiks vaikka vuosi 2010 sillon mun veli kuoli, mies paloi 20% ihon pinta-alasta ja tuo nuorimmainen sinä vuonna 10kk ikäsenä leikattiin vatsainvaginaation takia. ei ne tosin ihan peräkkäin menny mut kumminkin sillonkin vietin syntymäpäiväni sairaalassa tosin tuon lapsen kanssa mutta kumminkin. Nyt siit oli taas syntymäpäivä sairaalassa. Josko se tästä taas alkais helpottaan ja vois nauttiakkin.
 
Heips!

Täällä ilmoittautuu joukkoon odottelija. Eilen takana nt-ultra ja siellä kaikki hienosti! Kokoa oli jo 73mm ja nt oli 1,3mm. Kaikki raajat löytyi ja se pieni nenukin. Harmikseni minulle ei näytetty lainkaan 4D-kuvaa, jonka pitäisi olla mahdollista, mutta rakenneultrassa sitten kiljun, etten pois lähde ennen kuin olette näyttäneet! :D

Itse olen 32-vuotias ensisynnyttäjä. Aloitimme mieheni kanssa yrittämisen 8/2012 ja joulukuussa tärppäsikin. Valitettavasti sain helmikuun vika päivänä keskeytyneen keskenmenon. Olin silloin rv11+ ja naistenpolilla sitten selvisi, että alkio oli kuollut jo rv8. Onneksi kaikki tyhjennykset hoitui hienosti (loput lääkkeillä, kun ittellään ihan käynnistyi) ja mitään jälkiseuraamuksia ei tullut kuin se äärimmäisen raivostuttava 3viikon jälkivuoto... Plussa pärähti taas elokuussa tikkuun ja nyt sitten ollaan jo rv 13+2 tänään. :) Eilisessä ultrassa todettiinkin, että kaveri painelee kaksi päivää edellä. (Itsellä 32päivän kierto, joten on todella hyvin kehittynyt sikiö sisuksissa! :D )

LA on näillä näkymin 23.4. ja synnytyssairaalana toimii SATKS.

Luonnollisesti tämä kaveri on äärimmäisen toivottu ja täällä peukutamme, että kaikki menisi nyt hyvin! Toista km en haluiaisi kyllä kokea. Itsellä toiveissa tyttö, mutta katsotaan, jos 12.12. selviäisi mysteeri rakenneultrassa! :)

Enköhän tässä sitten jotain tarinoi taas lisää, mutta jos näillä tiedoilla nyt alkuun!

Onnea odotukseen kaikille! :)
 

Yhteistyössä