Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Täältä neuvolakuulumisia tältä päivältä 16+3:
Pissa puhdas, verenpaineet normaalit, paino 63 kg (ekassa neuvolassa 8+0 61,7 kg) hb noussut 145 --> 149, vauvan sykkeet 145. Liikkeet ++.
Eli kaikki kunnossa :)
Seuraavaksi olisi sitten rakenneultra 14.11. eli sitä kovasti odotellessa!
Ja mulle voi päivitellä tyttöolon :)

Bluediamond ja vauveli 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Heissan! Ihana juttu, että Yönenkelillä on kaikki hyvin :)
Kiva myös tietää,että muillakin on ollut näitä jomotuksia..aluks ajattelin,että ne ois jotain supistuksia ja olin ihan paniikissa,vaikka luinki netistä,että on normaalia ja neuvolastaki niin sanotiin..On tää odottaminen välillä melko piinaavaa kun tuntuu,että joka nurkan takana vaanii joku vaara, vaikka normaalisti en oo näin kauhia stressaan :D Eilekin kävi sillai,että keitin riisipuuroa ja putsasin kynttiläkiposta steariinia samalla ja sitä sitte lensi lattialle ja pöydälle niin tuli heti epäilys,että sitä on menny myös riisipuuron joukkoon ja heitin sitte koko satsin menee ja alotin alusta :D :D
Mites te muut? Huomaatteko välillä stressaavanne ihan hulluja asioita vai osaatteko olla ihan lunkisti? Mulla tiesti seki vaikuttaa ku ootan ekaa,mutta ois kiva kuulla myös miten te joilla on jo lapsia :)
Eipä mulla taaskaan mitää kummosta asiaa,mutta yritin kirjotella ja lueskella nyt enemmän ,että pysyy kärryillä :)
Mukavaa viikonloppua :)

Myy & tirppana 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Olin eilen nt-ultrassa. Siellä kaikki hienosti ja yksi sydän sykki niinkuin pitikin :) Viikkoa pienempi oli,joten laskettu aikakin siirtyi viikolla. Uusi la 4.5 eli toukokuun puolelle meni... Mietin,että siirrynkö nyt sitten toukokuisiin?!?

JuLiDe 11+5
 
Tervetuloa uusille! :)

Julide mun puolesta saat olla täälläki jos vaan haluat.. :) Ihan miltä tuntuu?

Ite en jaksa ressata asioista ja ruuasta nyt yleensäkään.. Syön mitä mieli tekee ja oisin varmaan sitä riisipuuroaki syöny.. ;) Yks päivä tosin ostin silakkafileitä ja kotona sitten aloin miettiin että mitenhän se niitten syönti oli.. En kuitenkaan sillain sitä miettiny et enpä nyt syö, hyvällä ruokahalulla vaan menemään.. Omaa päätä pitää käyttää!! :) En mä esikostakaan mitenkään ressannu, jokainen tavallaan..

Viimisilläkin alkaa vissiin oleen np-ultrat käytynä? Seuraavaksi ootellaanki sitte rakenneultria.. Itellä vasta marraskuun lopulla.. Jotenki yrittää valmistautua henkisesti siihen et toinen poika tulossa, toki seki yhtä rakas ois mut silti toiveissa tyttö tuon pojan lisäksi.. :) Ja aina oon itteni aatellu tytön äidiksi.. Mut kaikki toki käy.. :)

Nyt jos yrittäis jotain kotihommiaki tehä kun poitsu päikkäreillä!

manije ja sintti 15+3
 
Yönenkeli no kylläpäs on ollut rankka vuosi! Ja tiedän mitä tarkoitat että kaikki huonot asiat tulee ryppäinä.. Meillä juuri kesällä kuoli mummo, ihan odottamaton juttu koska oli suht hyvässä kunnossa, liikunnallinen ja aika nuorikin vielä. Hetki sitten toisella mummolla diagnosoitiin haimasyöpä, ja diagnoosin jälkeen olikohan joku 90% kun kuolee 5kk sisään. Tuskin menee kauaa, niin huonossa kunnossa alkaa olemaan kun käytiin juuri toissapäivänä katsomassa taas. Ja sitä syöpää eivät lähde edes hoitamaan kun muutenkin on niin huonossa kunnossa. Tätä ennen ollaan sen verran onnekkaita oltu että ollaan hautajaisilta säästytty. Äitikin sanoi että ihan hullu vuosi kun nyt tulee hautajaisia ja lapsia syntyy.. Toivoisin hirveesti että mummo ehtis nähdä vielä tän toisen tulokkaan mutta toiveet ei ole kauhean korkeella. Mutta ultrakuvia sentään näki :)

Kauhee miten nopeesti se aika meneekin! Täällä jo monet tuntee liikkeitä ja kohta alkaa olla rakenneultriakin! Onpas meitä muuten monta joilla se ru on 12.12., mulla oli vielä 12.12. klo 12 eli ei pitäis olla vaikee muistaa :D En jaksais millään odottaa, kuukauden päästä voi tuntua jo pientä tökkimistä masussa.. :heart:

Mä oon myös aika huolettomasti syönyt kaikkea mitä mieleen tulee, onneksi raskauden aikana tekee mieli kaikkea terveellistä ja kun syö niin usein niin ei mee isoja annoksiakaan. Tää "syö mitä mieleen tulee" dieetti on näköjään hyvä kun paino vaan tippuu, vaikka tossa pari viikkoa sitten teki mieli vaan eineshamppareita! (Joo tiedän, en edes muista millon oon viimeksi syönyt niitä, mutta sinne cheddaria, tomaattia, salaattia ja ketsuppia väliin niin nam!) Onneksi nyt oon päässyt tuosta eroon ja nyt tekee mieli taas salaattia ja satsumoita. Ja tietty en jaksais oottaa liksapäivää että pääsen yhteen tiettyyn raflaan syömään yhden tietyn pihviannoksen. Ja olenpa nyt opetellut syömään possuakin :) Että sellainen kulinaristi, täällä ei kyllä lihatonta lokakuuta ole näkynyt :D

Kp & Kultakala 12+3
 
Jaa no nyt pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni tuon fb-asian kanssa ettei jää ulkopuolelle :D


Aika hienoa Micsuliini, että teillä olisi mahdollista nähdä myös 4D-kuvaa normiultrissa! Omassa nt-ultrassa kuvanlaatu oli kyllä niin heikonoloinen, että ihmettelen edelleen miten se lääkäri näki kaikki luettelemansa asiat.. No taisi olla ammattilainen asialla.
 
Juu. Porissa on tämmöinen mahdollisuus ollut jo vuodesta 2009 ainakin. Parina viimeisenä vuotena se on kaikille selvinnyt, että siellä näkee myös 4D:nä. Me ei nyt kyllä np-ultrassa nähty yhtään mitään 4D:nä, mutta en sitten tiedä menikö meillä sitten siinä niin kauan, ettei aikaa semmoiselle jäänyt ja enkä myöskään asiasta maininnut. Noh, jos sit joulukuussa näkis 4D kuvia vaavista! :)
 
Olisipa täälläkin tuo 4D mahdollisuus, mutta olen jo päättänyt että mennään ja maksetaan yksityisellä tuo 4D. Serkkuni sanoi että se on todellakin sen rahan arvoinen ja suosittelikin jo paikkaa jossa on käynyt kummankin raskauden aikana.

Adelie, pistin sinulle yv:tä, mutta en ole yhtään varma lähtikö se sinulle? :s
 
Haluaisin myös 4D-ultraan, mutta mies ei tahdo. On ihan varma, että siitä seuraava askel on joku muovailuvahasta tehty syntymättömän vauvan pienoismalli keskellä telkkaritasoa. :D Hänelle siis riittää hyvin tuo tavallinen, rakeinen ja epätarkka kuva enkä mä yksin jaksa lähteä 4D-kuvia katselemaan.

Minäkään en kovin jaksa stressata ruoka- tai muista jutuista. Mulla on se neuvolan "syö näitä, vältä näitä" -lista keittiön kaapin oven sisäpuolella, mutta lähinnä miestä varten. :) Hän siis kyselee jatkuvasti saanko syödä sitä ja tätä. Voi sitten tarkistaa sieltä, koska mä en aina tiedä. Jotenkin alitajuisesti ehkä mietin hiukan entistä tarkemmin mitä suuhuni laitan ja pyrin korvaamaan lihattomuuden paremmin kuin aikaisemmin ja tietty joitain juttuja ajattelen kahdesti (esim. sushi), mutta aika vapaalla tyylillä tässä muuten mennään. Samoin esikoisen kohdalla.
 
Itse en myöskään niin paniikissa ole noista ruoka-asioista, maalaisjärjellä mennään. Tietty jotkut asiat huomion paremmin, mutta en ota niin paniikkia asiasta. Suurin osa päivän ruuasta kostuu hedelmistä ja kaikesta raikkaasta, niitä tekee mieli :)

Doplerista, niin kenellä teillä on se käytössä? Itsellä se on, mutta en ole onnistunut vielä löytämään mitään sydänääniä, ehkä kerran istukan jotain suhinoita? Oli siis ainut outo ääni mitä kuulin, mutta ongelma on siinä että se dopleri pitää koko ajan kovaa ratinaa ja kohinaa, semmoista että korviin sattuu. Kuuluu teillä muillakin semmoista? Vai onko toi minun dopleri rikki, miehen mukaan se kuulemma on. On siis uusi ja se ihan perus AngelSound, ilman näyttöä.

Täällä myöskin Ru 12.12. Olosta en osaa sanoa kumpi tulossa. Ja tosiaan mukava lukea että muillakin on noita vatsakipuja/tuntemuksia, itsellä niitä myös ajoittain.
 
Mulla käytössä doppler (Olikohan joku angelsoundsin baby fun. sykenäyttö, joka on ihan kakka) ja taisin saada ekaa kertaa äänet kuuluvii rv11+. Mulla on kyllä tota fyllinkiä masun päällä. Kokeilin viimeks tiistaina rv 12+6 ja heti löytyi. Riippuu silti hirveesti siitä missä istukka sijaitsee ja missä kohtu on. Mulla otettii nt-ultrakin masun päältä eilen ja hyvin näkyi. Joten toi sydänäänien kuuluminen on varmasti aika yksilökohtasta. Noi laitteethan varmasti toimivat vasta rv 16. (Valmistajien lupaus)

Kyllä munkin doppler antaa aika paljon kaikkee ylimäärästä suhina ja rätinä ääntä. Itse oon löytänyt sykkeen parhaiten etsimällä istukan sykkeen ja sit alkanut mettästää vaavin sykettä lähistöltä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran vielä tuohon masu näkymis keskusteluun. Mulla on ollut ihan jäätävä turvotus heti raskauden alusta ja loppua ei näy. Tätä mahaa ei ketään piilota (ylipainoakin kyllä löytyy +15kg). Silti tää on ihan selkee kova valtava möykky. Takin kanssa saa nyt jo tapella ja kaikki masun huomaa. Aika tuskanen olo suoraan sanottuna. Näillä viikoilla 13+ ei kyllä kuuluisi minkään raskauden vielä näkyä, että eiköhän tää oo sitte pelkkää turvotusta vaan. Ummetus on myös ollut hyvä ystävä jo pidemmän aikaa. :(

Nassu myös kukkinut koko raskausajan. Niin odotan, että tää lätty raúhottus ja lähtis toi kiilto ja finnit veks!
 
Tänään poksuu 16+0 :)

Dopplerista itsellä on se JPD-100B sykenäytöllinen ja hyvin kuuluu sykkeet :) itsekkin aina ekaksi sen istukan sieltä etsin ja sitten vauvan sykkeet ellei nyt sit satu kerrasta osumaan oikeaan kohtaan.

Maanantaina olisikin sitten neuvola, saa nähdä kuinka monta kiloa vaaka näyttää lisää :/ ihan kauhistuttaa jo valmiiksi.

Yönenkeli ja tiitiäinen 16+0
 
Julide meillä on nyt sitten sama LA eli häntäpään kulkijoina mennään:p mut mie ainakin jäin tänne ku täällä alotinkin ja uskon vahvasti että ihme on kyllä jos meillä vauva kyydissä köröttelee tuonne asti ku esikoinen otti varaslähtöä.. Tosin näinku ajattelee niin varmaan oon sit käynnistyksessä :D
 
Moi, mulla meni 2päivää, kun lueskelin teidän viesti ketjua alusta asti :) olettepas aktiivisia ja paljon huhtikuisia odottajia :)

Eli mun rivi olisi LA 2.4/Sini-Tuulia/26/neljäs/koks

Tämä neljäs on siis meidän perheelle täysin bonus-kierros, mutta iloisia tapahtuneesta ollaan ja lämmöllä odotetaan uutta tulokasta. meillä siis ennestään tyttö/2007, poika/2010 ja poika/2012. np-ultrassa kaikk ok, sokerirasituksessa myös( koska haluaisin polikliinisen synnytyksen + BMI ylärajoilla, niin täytyi jo käydä.)

Me ei olla kerrottu, muille kuin mun pomolle( jolla siis tietysti esimiehenä vaitiolo velvollisuus), on hieman mahamakkaraa muutenkin niin kukaan ei ole kehdannut kysellä ;), toki kerrotaan totuus jos kysytään!

Ru olisi 18.11, ja nyt siis viikkoja, hmm...16+4
 
NiinaAnniina,no niinpäs meillä onkin sama LA :) itse ihan kyllä samaa mietin,että mielummin tänne huhtikuisiin jäisin,kun jo tutut ihmiset ja höpinät. Eli joskos päivittäjä voisi muuttaa lasketun ajan mulle 4.5.(olen pahoillani etten osaa tummentaa,puhelimella kirjoitan). Ja RU on 16.12.

Ihan outoa,kun viime sunnuntaina olin innoissani,kun viikot poksui 12...no nyt sitten sama uudestaan tänään :)

Mulla ollut nyt kahtena viime päivänä järkyttävä olo,kaikki ruoka tullut ylös,mitä syönyt :| eilen illalla jo itkin etten jaksa jos yllaonen nyt vasta alkaa...aamut ja vielä päiväkin ok olo ja sitten se alkaa,etoo,pala kurkussa ja pönttöä pakko halailla. Toisaalta myös taas nälkäkin koko ajan.

Nyt aamupalalle :p

JuLiDe 12+0
 

Yhteistyössä