Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

ttaisku: Tarkotatko täysillä viikoilla laskettua-aikaa? Täysiaikainenhan on 37+0. Lupaavalle kuulostaa, jos silmin nähden oli jo enteitä lähestyvästä synnytyksestä! Nyt vaan supistuksia sinne ;)

karo86:
Toivottavasti ei tosiaan myrkytystä kehittele! Herkästi päivystykseen/ synnärille, jos oireet pahenee!

Mulla ois neuvola perjantaina. Sain noille kahdelle pienimmälle lapsiparkkiin ajan, niin ei tarvii niitä mukaan ottaa! :) Vielä varmasti ennätän pari kertaa siellä vierailemaan ennen synnytystä ;)
 
Lumme: Noista lääkäreistä tiedä:( Voimia ja tsemppiä sinulle <3
Hb:sta.... Viimeksi olen syönyt hyvin epäsäännöllisesti Obsidania. Tiedä sitten miks hemppa yhtäkkiä noin korkea.
Streptokokkinäyte oli neuvolassa "hieman" plussalla. Juu, muuttui sairaalassa plussaksi. AB-tiputus siis luvassa.
ON: Ketuttaa:( Rankasti. On se"piip" kumma että saa tapella omista toiveista. Ja ne tutkimukset oli ihan läpihuutojuttu. Vauva on normikokoinen mikä saattaa tarkoittaa sitä että jos ihme tapahtuisi ja käynnistyisi itsekseen. Mikä olis hyvä juu, mutta kun en pysty synnyttämään isoa. Noh, lääkäri oli sitä mieltä, että tää lapsi ei enään juurikaan kasva ja että pystyn lantiosta synnyttämään kyllä. Se ei meinannut millään tajuta että mulle on sanottu osastolla käynnistyksessä että tästä lantiosta ei isoa synnytetä. Noh, ensi viikon torstaina uuteen arvioon. Ja jos käynnistetään niin ballonki ja oksitosiini tippa. Kohdunsuu oli auki sormelle. Kanavaa jäljellä kaksi cm. Vaavi on RT tilassa ja ei ole laskeutunut. Sen verran survas että koko päivän on supistellut kipeästi.

Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille <3

Toiveessa&vaavi 36+6 <3
 
Neuvolakäynti takana, olipas stressaavaa mennä jonnekin tiettyyn aikaan! Ajoittaa syömiset ennen lähtöä sopivasti juuri ennen, ja eväät mukaan. Ja mitä päälle tuonne hirmuiseen tuuleen! Onneksi vaunujen kuomun saa tos hyvin alas, että pienellä on suojaisaa. Onko teillä vaunuihin lukko? Neuvolassa vaunut pitää jättää aulaan, ja siinä suositeltiin lukitsemista. Eipä ollut edes tullut mieleen sellaista hankkia.

Poikanen oli kasvattanut painoaan 300 g viikossa, hän on nyt 2,8 kg, ja pituutta oli tullut 3 viikossa 5 cm! Hän alkaa olemaan vastasyntyneen mitoissa, ensi viikolla ylitetään jo 3 kg!

Oma paino oli samoissa kuin joskus loka-marraskuussa (mullahan jäi edellinen punnitus tammikuuhun, että ei tietoa paljonko jäi synnärille). Nyt onneksi saa jo ulkoilla, joten kunnonkohotus alkakoon! (tuli hiki vastatuuleen punnertaessa). Hb oli 128, verenpaine normaali. Jälkitarkastus onkin ensi viikolla, siellä ei vielä laiteta kierukkaa, mutta saanee reseptin siihen. Ja Helsinki kuulemma tarjoaa synnytyksen jälkeen ekan kierukan (myös hormoni-)!

Ristiäisjärjestelyt: kummit, humaani pappi ja tila järjestetty, nyt etsiskelen pitopalvelua, että päästäis mahdollisimman helpolla (mutta johonkin kohtuulliseen hintaan), eikä kenenkään tarvitse stressata keittiössä tarjottavista. Mitäs sinne suku-kastemekon alle puetaan? Muita vinkkejä ristiäisiin?

Kevis ja hyvin kasvava poikanen
 
Onpa Kevis poika hyvin kasvanut :) Samankokoinen oli meidän tyttö viime viikolla neuvolassa tai siis paino, pituutta ei mitattu.
Kastemekon alle puen valkoisen bodyn ja valkoiset sukkahousut ( myös pojalle ).

Meillä myös tuo lähtö johonkin on melkoista...Syötän, kuivitan ja puen kaksi lasta ja sitten itseni. Mies yleensä sitten heti valmiina kantamaan vauvoja esim. autoon tai kun saan vaunuihin vauvat, menee jo ulos heidän kanssaan. Haastavaa on lähdöt. Ja viimeksi kun päästiin ulos niin typy aloittikin vaunuissa konsertin lähes heti, rauhoittui kyllä sitten kun vaunut liikkui. Mutta kun lenkki tehty ei jäänyt enää terassille nukkumaan, toisin kuin poika. Eli siinäkään kohtaa en sitä omaa aikaa saanut.

Yöt on meillä melkoista syömistä ja vaipanvaihtoa, välillä vatsavaivoja. Hyvä yö on, jos saa edes sen 2 tai jopa 3 h nukuttua putkeen. Mutta sekin on enemmän kuin loppuraskauden aikaiset unet. Ja nyt ei närästä :) Mutta aikansa kutakin :)

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Jännityksellä vielä odotellaan loppujenkin vauvauutisia !

Niitä vaatteita ei kauheita määriä tarvii...lemppareita tulee käytettyä ja pestyä. Tytöllä meillä edelleen käytössä osa 44 cm vaatetta, pojalle ei ne enää mahdu.

T. Paulanna ja. Babyt 4 viikkoa
 
Hyvää yötä ja huomenta...

Minä täällä valvoskelen, kun nenä on niin hemmetin tukkoinen, että en pysty nukkumaan.
Jo kolmas flunssa peräjälkeen, lukuunottamatta aina muutaman viikon terveitä välijaksoja. Nyt olen käyttänyt jo viikon putkeen Vicks-nenäsumutetta, ja se onkin helpottanut ihanasti nukkumista. Nyt en vaan enää uskalla käyttää, kun olen tosiaan jo käyttänyt sen ohjeen mukaisen viikon, ja kyseinen sumute saattaa aiheuttaa tukkoisuutta pitkään käytettynä. :O
Anteeksi valitus, mutta ottaa päähän tämä jatkuva flunssa.

Kevis ja Paulanna, mukava kuulla, että teillä kasvaa vauvat hyvin. :)
Lähtöpuuhat kuullostavat etäisesti tutuilta- tuollaistahan se taisikin olla. Mitenköhän sitä itse taas oppii ennakoimaan niin hyvin, että kellontarkat tapaamiset onnistuvat vauvan kanssa. Varmaan ollaan myöhässä jatkuvasti...

Terkut muille yökukkujille!
 
Oletko Pikku-Katti kokeillut suolatippoja/suihketta? (tai nenäkannua), niitä voi raskaanakin käyttää huoleti, supistaa limakalvoja. Meillä on kylppärin kaapissa suolasuihke (NaCl) tukkoisuuteen ja seesamiöljysuihke kuiville limakalvoille. Ja vauvalle omat suolatipat, kun pikeni nokka menee helposti tukkoon, eikä imeminen nenä ummessa onnistu.

Voi hurja Paulanna tuota teidän rumbaa! Onneksi saatte isyyslomaa vähän enemmän, että alkuun helpottaa! Miten teillä isommat sisarukset ovat suhtautuneet, ovatko hekin vielä lisäksi tunkemassa samaan aikaan syliin?

Mulla on kyllä vielä opittavaa tuossa vaunujen kanssa kulkemisessa, ovien avaaminen on aika hankalaa, tuppaan itse potkiskelemaan renkaisiin, ja nyt löytyy joka kerralla uusia toimintoja, miten aisa kääntyy tms. Saatiin noi ilmaisekti käytettyinä, merkki on joku sellainen ettei sitä muista, ei mikään tunnettu siis, mutta vaikuttaa kyllä meille hyviltä.

aamulypsyterkuin

Kevis
 
Paulanna: Varmasti kiirettä pitää pikkuisten kanssa, mut ajan myötö helpottaa =) Hyvä, et mies sulla apuna siellä!

Pikku-Katti
: Onko makkarissa kuivailma? Sekin saattaa sitä tukkoisuutta pitää. Kevis tossa hyviä vinkkejä muutoin antokin =)

Hirmunen mylläys käy masussa aina iltaisin. Mulla on tapana vedellä ihan hervoton iltapala, kun muksut on käyny nukkumaan. Se hiljaisuus ja mahdoton energiamäärä vissiin innostaa vauvan mylläämään mahassa ihan tolkuttomasti =) Aika epämiellyttäviä on jotkut liikkeet, kun oikein tonne alas punkee itseään! Mut silti aika ihanaa ;)

Lakka ja möyrijä 38+0 =)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Toiveessa -Kuulostaa kurjalta sun käynti :( Mä en kanssa ymmärrä miks ei voida ottaa huomioon odottajan toiveita ja toinen mikä tuntuu olevan noille lääkäreille ym vaikeaa on KUUNTELEMINEN ja se että ottais todesta sen mitä tuleva äiti heille kertoo... : / Toivotaan että ensiviikolla mukavempi käynti sitten :)

TTAISKU -Nyt vaan niitä supistuksia kehiin ;) Kuulostaa hyvältä :)

KEVIS JA PAULANNA
Ihania vauva kuulumisia :) Nuo lähdöt juu tuottaa aina tuskaa kun ei osaa ajoittaa mitään oikein :D

LAKKA -Jostain kumman syystä täälläkin villiinnytään aina iltaisin :D Saa nähdä jatkuuko sama meininki syntymän jälkeenkin :)

Tänään olis taas neuvola. Taas asenteella "katsotaan mitä tällä kertaa"!

Sitkeäsissi & muru rv 37+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Paljon paljon onnea mabebe, Boomkaa ja muut viimeisimmät vauvautuneet :heart::flower:

Unohdin aikaisemmin laittaa vauvamme mitat: 3725 g ja 51 cm. Suht kookas siis :) Tässä vielä synnytyskertomus pähkinänkuoressa: lapsivettä alkoi tihkua iltasella ja samaan aikaan oli epäsäännöllisiä supistuksia. Lähdimme kaikessa rauhassa sairaalaan lapsenvahdin tultua paikalle kotiimme, ja sairaalassa olin 4 cm auki ja pääsin heti synnytyssaliin. Mitenkään kovin vauhdikkaasti synnytys ei tällä kertaa edennyt: kesti koko yön eli n. 8 h että supistukset pikkuhiljaa voimistuivat (sain epiduraalin jossain välissä) ja päästiin ponnistamaan. Puudutteen vaikutus lakkasi kokonaan siinä puolisen tuntia ennen ponnistusvaihetta, ja olin jo anelemassa uutta epiduraaliannosta, mutta kätilö sanoi ettei enää kannata laittaa. Ponnistaminen kyllä sitten sattuikin ihan kiitettävästi ja vähän sellaisella apinan raivolla tuli puskettua lapsi ulos. En halunnut maata selälläni (mulla on supistus- ja synnytyskipu ollut aina selässä pahin) ja sainkin onneksi ponnistaa pystyasennossa, ts sängynpäällä pystyssä polvien varassa ja pidin sängynpääsystä kiinni. Ei ollut hullumpi asento.

Koska kaikki meni hyvin, päädyin polikliiniseen synnytykseen, eli emme menneet koskaan lapsivuodeosastolle vaan jäimme synnytyssaliin iltapäivään saakka (lapsi syntyi aikaisin aamulla) ja lähdimme sieltä suoraan kotiin. Lastenlääkäri kävi tarkistamassa vauvan ennen kotiutusta. Kävimme sairaalassa kontrollissa 4 pvää synnytyksen jälkeen, jolloin lapsenlääkäri tutki tytön vielä uudestaan ja hänet punnittiin jne, ja kaikki oli ok.

Imetyspulmia: kärsiikö joku muu juuri vauvautunut aroista rinnanpäistä? Tää on ollut mulle murhe joka lapsen kohdalla. Tulee helposti kipeitä haavaumia, joihin sitten laitan voidetta. Olen myös koittanut vaihdella imetysasentoja, tutkaillut vauvan imuotetta jne. Edell lapsen kohdalla meni 2 viikkoa että pahin arkuus oli poissa, eli aika pitkään siis :|

Jopulle voimia ja iloa tähän päivään :)

Flunssa jatkuu meideän perheessä, tosin lieventyneenä. Harmittaa kyllä, että juuri silloin kun vauva syntyi piti uuden flunssakierroksen alkaa. Nyt on tarvinnut pitää isommat, pärskivät lapset erillään vauvasta ja itse olla koko ajan pesemässä käsiä yms; tulin siis itsekin kipeäksi vaikka nyt on enää pientä nuhaa jäljellä. Tällaista se kai sitten on 5-henkisessä perheessä: kun kaikki on peräkkäin kipeitä, ei niitä "terveitä" päiviä aina kauheasti jää... Vauva on sentään pysynyt toistaiseksi terveenä.

Calypso ja tyttö 6 vrk
 
Jopulle tsemit täältäklin:)

Iltajumpista... Niitähän piisaa, toissailtana oikein kunnin jumpat. Ajattelin jo että masun läpi tulee:LOL:

Elea...Eli teilläkin lähes sama tilanne. Pieni olisi tulossa. Minkälaiset tuntemukset sulla on lääkäreiden tekemistä painoarvioista?

Vauva-arjesta...Kiva lukea vauvautuneiden arjesta. Vaikka meille tulossa kolmas, niin kyllä jännittää, että miten se arki alkaa rullaan. Osaako sitä enään mitää. Mulla oli tytyn syntymän jälkeen melkoiset hormoni-myrskyt. Ihan sumussa menin ekat kolme kuukautta. Olenkin miettinyt että olisiko johtunut traumaattisesta synnytyksestä... Imetys jännittää vaikka vakuutan itselleni että hyvin se sujuu. Esikoisen kanssa sujuikin. Neidi kanssa oli tuskaa, kipeät rinnanpäät ja rintatulehdus. Noh... kaikki aikanaan:)

Ristiäisistä...Olen jo itsekseni niitä suunnitellut. Pienet ja kivat tulossa. Samalla sanomme tahdon<3 Mietityttää tarjottavat... Mitä olette ajatelleet tarjota kahvipöydässä?

ON...Kyllä se eilinen TAYSssa käynti harmittaa. Mulla on edelliset raskaudet menneet yli. Ja synnytys on kestänyt kauan ja omat supparit on joko loppuneet tai ne ei ole edes alkaneet vaan tyty käynnistettiin. Ensi viikolla onkin sitten erikoislääkäri+muutama kandi. Ajattelin laittaa kysymyksiä lapulle asioista mitkä vaivaa ja olla tiukkana. Se eilinen lääkäri oli niin epäselvä että menin ihan sekaisin. Tänään ei ole ihan hirveästi supistellut. Joten eilinen lääkärin tekemä tutkimus ei ainakaan käynnistänyt synnytystä. No.... Jos painoarvio eilen oli tosiaan vasta 3,1kg niin antaa kasvaa vielä. En vaan tykkää olla enään raskaana. Mitään pysty tekeen ja väsymys on maksimaallinen. Voisin nukkua koko ajan...

Tänään 37+0 POKS<3

Hyvää mieltä kaikille<3

-Toiveessa&vaavi<3-
 
Calypso: Onneks nuo flunssat ei juurikaan vauvoille tartu. Imetys suojaa melko tehokkaasti!

Toiveessa 3<3: Varmasti monella on erinäisiä pelkoja/ murheita mietittävänä uuden tulokkaan myötä. Mut uskon, et kaikki menee paremmin, jos vaan luottaa itseensä ja hakee apua hyvissä ajoin, jos siltä tuntuu.

Ristiäistarjoiluista: Mä teen voileipakakkua, salaattia, kaupasta varmaan valkosipulivoipatonkia tai cocktailpiirakoita. Makeina teen jalkapohjanmuotoisia keksejä nimikirjaimella, täytekakku, joku juusto-/hyydykekakku ja ehkä vielä suklaakakkua. Nyt pääsiäisalesta ostin niitä pikkusia suklaamunia, joissa oli neutraalikäärepaperi. Niitä siis myös kahvipöytään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
lakka83..Olen isosta perheestä, eikä mulla ole koskaan ollut epävarmuutta näin. Olen hämilläni ihmeen edessä<3 Pidän sitä hyvänä asiana. Jotenkin tunnen olevani 40v. kynnyksellä ehyt ja älyttömän onnellinen. Kiitokset sinyulle sanoistasi ja tarjoiluvinkeistä:)
 
lakka83..Olen isosta perheestä, eikä mulla ole koskaan ollut epävarmuutta näin. Olen hämilläni ihmeen edessä<3 Pidän sitä hyvänä asiana. Jotenkin tunnen olevani 40v. kynnyksellä ehyt ja älyttömän onnellinen. Kiitokset sinyulle sanoistasi ja tarjoiluvinkeistä:)
Niinkai se on, et luonto hoitaa senkin asian, et äiti valmistautuu myös henkisesti vauvan tuloon :heart: Itselläni nuo epävarmuudet kohdistuu tällä hetkellä synnytykseen: kun on 3 synnytystä mennyt hyvin, niin jotenkin pelkään, et tässä menee jokin pieleen. Toivottavasti näin ei ole, mut kai siihen pitää osata varautua/ suhtautua järjellisesti etukäteen.
Ja oleppa hyvä vaan, jos noista tarjoiluista jotain vinkkejä sait =)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Onpas tullut taas mukavasti tekstiä :)

Pikku-Katti Muistan vieläkin talven flunssan ja sen tukkoisuuden, ja ne unettomat yöt. Itse käytin silloin suolasuihketta eikä ainakaan mulla auttanut. Vasta kun otin perinteisen nasolinin käyttöön niin sillä onneks tauti lähti. Mutta kannattaahan sitä kokeilla noita Keviksen vinkkejä.

Joppu tsempit tähän päivään! Täällä odotellaan innolla uusia vauvakuulumisia!

Vauva-arki Kiva kuulla kuulumisia. Vähän itseäkin jännittää mitä on ulos lähteminen taaperon ja vauvan kanssa. Mutta onneksi kesä tulossa. Pukeutuminen helpottuu koko ajan :)

Onpas täällä ollut useammalla ikävä lääkäri- tai neuvolakäynti. Itse olen miettinyt samaa,että pitäisi aina kirjoittaa ylös mitä haluaa kysyä tai mitä on mielen päällä. Jotenkin sitä menee aina lukkoon itse tilanteessa. Ja varsinkin,jos paikan päällä tulee jotain uutta,niin huomaan jälkikäteen harmittelevani "miksi en kysynyt siitä jne.".

Ristijäiset En ole vielä hirveästi edes miettinyt niitä. Mutta ehkä tällä kertaa turvaudun pitopalveluun enkä ota niistä suuremmin stressiä :)

Imetyksestä Esikoisen kohdalla kaikki sujui niin luonnollisesti eikä ollut suurempia ongelmia. Mua myös jännittää voiko tälläkin kertaa sujua yhtä hyvin. Rinnanpäät oli viimeks muutaman päivän arat ja haavoilla,mutta lansinohilla sain ne hoidettua. Muistan kyllä,että ne pari päivääkin oli ihan tarpeeksi sen kivun kanssa :/

ON Toissapäivänä kerroin,että supistelut ovat hävinneet. Samaisena iltana kipeät supistelut palasivat. Eilen illalla myös supisteli lupaavasti. Mutta sitten yön aikana ne häviävät. Tämä tapaus taitaa olla "hitaasti hyvä tulee". Mikäs kiire tässä toisaalta on. Mitä nyt oon niin MALTTAMATON! Oon niin kateellinen teille,jotka osaatte nauttia tästä loppuajasta ;)

Lumi-15 & 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
lakka83:Ihanaa että aikaisemmat synnytykset ovat menneet sinulla hyvin:heart: Mulla on ainakin järki lähtenyt tämän kolmannen synnytyksen suhteen;):LOL:, että eiköhän sinun tuntemukset ole ihan sallittuja=) Tsempit meille!!!!

Imetyksestä...Onko Bepanthen hyvää nänneihin? Sitä olis pari tuubia ennestään:)
 
Paljon tsemppiä Joppu! Pari ekaa päivää on tuskaisimmat, sitten helpottaa! Ja palkinto on sen kaiken arvoinen! Hätähousuna päivitin jo sinut tuonne synnyttäneiden listaan, kerro sitten vauvan tiedot kun jaksat =)

Calypson tyttö onkin tähän mennessä syntyneistä suurin, sekä pisin että painavin, tosin ei isolla erolla.

Ristiäistarjoiluista: voileipäkakkua, täytekakkua tai juustokakkua, jotain pikkuleipiä, kahvia ja teetä, eiköhän ne ole siinä. Vois itsekin tehdä, mutta ei mulla ole aikaa ja intoa, ja jos kuitenkin tarvitaan joku laittelemaan ja pitämän huolta että kaikkea on, niin sama kai se on tilata tarjottavatkin. On tässä onneksi vielä aikaa..

Mulla on rinnanpäät melkoisen arat vieläkin, nykyään poikanen haukkaa kiinni niin suurella innolla ja voimalla, että välillä oikeen kipunoi silmissä.

Kevis ja poikanen, joka äidin mielestä jo vastailee hymyyn :heart:
 
Jopulla jännät paikat, ihania uutisia tiedossa :)

Itsellä on sellainen olo että tämä syntyy pian, puhutaan päivistä ei viikoista. Mutta en ole uskaltanut ääneen sanoa edes miehelle, olen niin taikauskoinen. Sit ei ainakaan synny. Maha on toiminut pari päivää ja tänään tuli aika iso pala limatulppaa. Supistuksia ei oo kummosia mutta ei ollut viimeksikään ennen h-hetkeä. Noo, ootellaan..

Imetys: Itsellä oli viimeksi myös viikon - pari ihan tosi kipeät rinnanpäät. Mutta kyllä ne sitten tottus pikkuhiljaa... Bepanthenia sillon käytin, ihan hyvää sekin.

Ristiäiset: Kaste kirkossa, kahvitus kotona. Pienellä porukalla tällä kertaa. Tarjoillaan näillä näkymin mansikkakakkua, raparperipiirakkaa vaniljakastikkeella ja voileipäkakkua (kala). Vähän kesäistä "menua" ollaan mietitty kun kesäkuun alussa juhlitaan varmaan.. Keksiä, karkkia, kahvia, mehua. Ehkä pienet maljatkin ilman alkoholia. Esikoisen ristiäisissä tarjoiluja jäi paljon yli, joten tällä kertaa pidetään aika simppelinä.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan, onpa täällä ollut vilkkaat aamupulinat!

Jopulle hurjasti tsemppiä tähän päivään! :heart:
Jännittävää, kun nyt alkaa selvästi monilla asioita tapahtua. :popcorn:

Onko bebebambinosta kuulunut mitään? Onko mulla mennyt uutiset ohi, vai eikö hän ole vielä tullut kertomaan kuulumisia? Toivottavasti kaikki on siellä hyvin!

Kiitokset flunssavinkeistä. Soittelen tänään neuvolaan, voiko tuota vicksiä vielä käyttää yli ohjeen (7pv max). Luonnonkonsteista ei tunnu olevan mitään apua ja sumute on ainoa, minkä avulla pystyn nukkumaan. Niissä on tosiaan haittavaikutuksena limakalvojen 'koukuttuminen' aineeseen, joka vaan voi pahentaa tukkoisuutta. Ehkäpä otan sitä jatkossa vain yöksi, jotta saan kaiken mahdollisen unen, joka onkin tässä loppuvaiheessa kultaakin kalliimpaa.

Calypsolle voimia perheen flunssapotilaiden hoitoon. Tämä on varmaan pahinta räkäaikaa koko vuodesta. Toivottavasti vauveli säästyy taudeilta!

Pikku-Katti, 38+5
 
Täällä taas päivittäinen ahkera lukija, mutta laiska kirjoittaja ilmoittautuu :) Onnea kovasti pikkuisen saaneille ja tsemppiä niille, joilla h-hetki lähestyy!

Ristiäisiä ei ole täällä vielä kovasti mietitty. Lähinnä niin, että vietetäänkö koton vai rennosti mökillä. Oon kyllä nyt enemmän kallistunu kodin puolelle. Pappi ym. asiat hoituu niin helpommin. Ihanteellinen aika olisi kesäkuussa ihan alussa, mutta katsotaan nyt vähän senkin mukaan, millon neiti päättää syntyä.

ON: Aamulla kävin neuvolassa. Paino ei ollu noussu yhtään kahessa viikosaa (ihan postiiivinen yllätys pääsiäisherkuttelut huomioon ottaen:D Kaiken kaikkiaan painoa tulltu nyt n. 11 kiloa. Turvotusta ei ole, olo on hyvä. Uskon, että suurin osa jää synnärille, koska kovin paljon ylimääräistä ei tunnu olevan. Vauva oli raivotarjonnassa ja sykkeet hyvät. Laskeutunu ei ole viel ollenkaan, mutta ei kuulemma keikukaan, vaan pää on hyvon lantiossa. Siroa vauvaa veikkaili ja hyvin vaikuttaa mahtuvan mun lantiosta ulos. Kahtena viime yönä oon selvästi havainnu erityyppisiä supistuksia ja menkkamaista jomotusta. Oon onnellinen, että edes jotain merkkiä etenemisestä on havaittavissa. Mulla vauva myös liikkuu paljon ja puskee päätä tonne alas. Toistaiseksi tuntuu vaan hyvältä, että liikkuu, kun ei pahasti satu. Oon varautunu odottamaan yli lasketun ajan, mutta salaa toivon vaalivauvaa... Huhtikuun puolella sais joka tapauksessa syntyä.

Kuntoilusta:
Reippaita mammoja näyttää olevan paljon tässä ryhmässä! Mullakin on ajatuksena palata aika pian juoksukuntoon. Raskautta ennen sitä tuli harratettua. Lisäksi oon ajatellu, että lihaskuntoon erityisesti yläkropassa pitää alkaa panostamaan. Ihan jo siksi, että vauvan kantelu ja imettäminen jumittaa varmasti paikkoja. Mulla lisäksi skolioosi, joka aiheuttaa hartiajumeja. Jospa kesällä olis myös lämpimät järvivedet, koska rakastan vesijuosta mökillä. Eri tavalla pitää sitten varoa rintoja, etteivät saa kylmää.

Jotenki tuntuu, että tästä se odottaminen vasta alkaa. Viime viikolla palautin viimesen kouluhomman ja nyt oon opetellu joutenoloa. Tuntuu välillä ihanalta ja välillä tosi vaikealta. Aikalailla kaikki on valmiina vauvaa varten, sellastakaan puuhailua ei siis enää plajon ole. Mutta pahimmassa tuskassa kaappien siivousta kylä löytyy :D

Tsemppiä flunssalaisille, toivottavasti parannutte ennen synnytystä! Mä olen onneksi säästyny, mutta siskolla, jolla samoihin aikoihin laskettu aika, on ääni ihan pois ja lapsetkin sairastanu viime viikot.

Jännityksellä odottelen seuraavia vauvakuulumisia!

Silmu ja keijukainen 37+3
 
Siis eilen kävin siinä synnytystapasuunnittelussa. Tänään siitä käynnistä tuli jo epikriisi. Ei ole sitten edellinen käynnistys+sektio mennyt ihan oppikirjojen mukaan:( Nyt en enään tiedä mikä olisi paras synnytysvaihtoehto.... Tiedä enään kestääkö kohtu mitään synnytystapaa:( Kysymyslista pitenee...

Supistelee aikas huolella... Vielä kun muistais käyttää supistuslaskuria:LOL:
 

Yhteistyössä