Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Moikka! Täällä uus odottaja ketjuun :) Toista odotan, la 5.4.16, esikoistyttö 11/2008♡ Nyt menossa siis rv 8+2♡ Tällä hetkellä makoilen TAYS:ssa tiputuksessa rajun raskauspahoinvoinnin eli hyperemeesin takia, samasta vaivasta kärsin jo esikoisen raskaudessa. Ens viikolla olis eka neuvolakäynti, kyseessä oli yllätysraskaus jonka takia kävin ekassa ultrassa jo 12.8 ja siellä näky elävä sikiö, tosi vahvalla sydämensykkeellä varustettuna♡
 
Amppakoo ja muut oloista kyselevät. Plussasin viikko sitten maanantaina ja viime viikko meni väsymyksen kanssa. Viikonloppuna etova olo otti vallan. Se alkaa jo heti aamusta ja päättyy ehkä illalla. Mikään syöminen/juominen ei tunnu auttavan ja ruokavalio aika rajoittunut tällä hetkellä. Maatessa olo parempi kuin pystyssä. Toivon, että ajan kanssa helpottaa Mikäli joku kokenut osaa vinkata hyviä konsteja etovan olon selättämiseen niin voisi testata.

Varhaisultraa harkitaan täälläkin, oman mielenkiinnon ja kärsimättömyyden vuoksi!
 
Mulla alkoi pahoinvointi siinä viikon 5 paikkeilla.. joka päivä ei tartte oksentaa,mutta sellaista yökkäysrefleksiä tulee varsinkin aamuisin vähänväliä. Kahvin juonnin olen lopettanut kokonaan (aiemmissa raskauksissa olen juonut kahvia normaalisti) ja vähän vaihtelevaa on että mikä ruoka uppoaa. Välillä tekee vaan mieli kaikkea keveyttä ja raikasta, sit yhtäkkiä tuleekin lihapiirakan himo :D Ykkössuosikkeja on Bonnen persikkasose sekoitettuna maustamattomaan jugurttiin ja vesimelooni hyvänä kakkosena :)

Luistaako muilla seksielämä? Täällä meinaa olla niin väsynyttä ite iltaisin,ettei ihan joka ilta kyl enää peitot heilu..ja nyt ei oo uskaltanut pariin päivään niiden vuotojen takia.
 
norappi, minä ainakin oon nähnyt jo pitkään ihan kummallisia unia. :D Joka yö, aamulla sitten kauhuissaan tai huvittuneena...

Katjuska, kyllä meillä on ainakin vähän rauhoittunut makkarin puolella, oon väsynyt ja pahoinvoiva, mies tekee koko ajan ylitöitä niin itsekin väsynyt... Ihan niin usein ei siis kuin normaalisti, mutta eiköhän sekin taas tasaannu kun pahoinvointi ja ylimääräinen väsy hiukan helpottaa.

Eka neuvolakin on nyt sitten käyty, hemoglobiini, verenpaine ja pissanäyte otettu, kaikki oli ihan ok paitsi verenpaine hieman alhainen. Itse olin laskeskellut että tänään olisi 7+5, terkkarin mielestä 7+6. Lappusia tuli paljon, ens viikolla lääkäriä, sitten pitäis mennä verikokeisiin ja ultraan... Verikokeet kai parin viikon päästä ja ultra siitä sitten viikko tai kaksi. Sikiöseulonnoille sanoin kyllä. Jännää on miettiä että kaikkea tässä on jo ennen kuin edes nään että se lapsi on siellä mahassa... :X3: Haluaisin niin tietää että siellä tosiaan joku on. Onneks muuten pahoinvointi näyttää hieman rauhoittumisen merkkejä! Ainakin toivon että siitä on nyt kyse kun en oo voinut enää niin pahoin, oksennellutkin enää 1-2krt päivässä :D

Mitenköhän tuo äitiyspäiväraha kun olen opiskelija niihin aikoihin kun lapsen pitäisi syntyä enkä ole myöskään viime vuonna ollut työssä vaan opiskelemassa..?

Mites muuten teillä, kauneustuotteiden yms käyttö? Itse olen lakannut käyttämästä hiuslakkaa (kauhea yökötys), en ole myöskään lakannut kynsiäni enkä värjännyt hiuksiani... Mietin kyllä että haluaisin näyttää hieman edustavammalta varsinkin nyt kun oon ihan kulahtanut raskauden takia, finnejä on tullut, hiukset rasvoittuu kaksi kertaa nopeammin, olen vähän kalpea...
 
Aigle: Siinä tapauksessa saat luultavasti minimiäitiyspäivärahaa, joka on tällä hetkellä 24,02€/pv. Sitä maksetaan kuudelta päivältä viikossa (poislukien arkipyhät) eli pääsääntöisesti maanataista lauantaihin.. tosta sit tietty lähtee se n.20% ennakkopidätystä..

Minä olen käyttänyt kosmetiikkaa ihan normaaliin tapaan.
 
Katjuska, mä oon koko ajan väsynyt ja halut on kadonneet. Samalla tavalla on käynyt molimmissa raskauksissa. Pitäisi kai tsempata ja tehä asialle jotain :LOL:

Tänään oli todella vaikea päivä. Mä olin niin väsynyt :sleep: ja piti kaikkea tehä. Piti mennä yhteen tapahtumaankin mikä oli meidän kunnassa. Ehkä huomenna jaksaisi paremmin tehä kaikkea. Ihana mieheni tekee mulle kaalilaatikkoa kun toivoin sitä. En jaksanut alkaa itse tekeen. Onneksi on mies tekemässä sen (y) sitten halusin jauhelihakastiketta sen laatikon kanssa. Ihan hulluja juttuja :ROFLMAO:
 
Oireista, jo moneen kertaan lueteltujen lisäksi minulle on nyt ilmaantunut uusi oire. Lähes kaikki asiat itkettävät :confused: Toinen oire on, että vessakäyntien lisäksi, joudun venyttelemään jalkani kolme kertaa yössä, jos haluan saada nukutuksi, tai ottamaan illalla panadolin.

norappi, nyt voit sitten huokaista helpoituksesta.

Onnea myös kaikille uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon.

Kaksi viikkoa olisi vielä ekaan neuvolaan. Ajattelin kyllä soittaa ensi viikolla ja kysäistä voiko siellä samalla katsoa ultralla, että onko ketään kotona ja näkyykö syke.

Toukka16 & pikku-toukka 6+5
 
Tsemppiä kaikille, joilla esiintyy vuotoja... Täällä on peukut pystyssä, että kaikki on hyvin (y)

AmppaKoo: Mulla on pahoinvointia päivittäin ja tuntuu, että tätä on jatkunu jo muutaman viikon ajan ainakin... Kylmät ja nestemäiset ruoat tuntuu menevän helpoiten alas, esim. erilaiset juomat, jogurtit, smoothiet jne. Lämpöisen ruoan kanssa on välillä vaikeeta, mut pakotan itteni syömään aina vähän jotain... Nii ja erilaiset hedelmät menee kans alas, varsinkin kun ne on ollu hetken jääkaapissa :)
Alavatsan jomotukset on taas tullu takasin, ja just aamuöisin / aamuisin on kaikkein pahimmat :( Oon googlettanu asiaa ja ilmeisesti on ihan normaalia, vaikka vähän kyllä huolestuttaakin...

Joku kysyi saikun ottamisesta... Ite ei oo vielä tarvinnut saikutella. Oma työ on fyysisesti raskasta, joten heti kun vähääkään tuntuu pahalta, niin aion kyllä levätä. Pikkumuru on ykkönen :love:

(.) Mun päivät näyttää koostuvan väsymyksestä ja pahoinvoinnista - molempia vuorotellen. Lasken päiviä ekaan nla-käyntiin ja toivon että sillon sais jotain todisteita että masussa on elämää... Aika kuluu niin hitaasti!

bebe14 ja muru 6+4
 
Niin mikä seksielämä. ..mulle tulee illalla ysiltä uni ja muutenkin limakalvot on ihan haperot niin on kyllä hiljaista :) Näin joka raskaudessa. Miesparka. No katotaan jospa asia korjaantuu jossain vaiheessa :)

Ruokahalu on kadonnut. Ei mitään mielitekoja edes vaikkei mikään ällötä, niin vväkisin joutuu syömään.

Kaikille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville sympatiat, koittakaa jaksella!

Mulla ei edelleenkään ole juuri mitään oireita. Alaselkää vähän sattuu.

Ens viikolla mulle tulee vieraiksi 10 serkkua. Vuotuinen serkkujen mökkiviikonloppu, joka on yleensä melko kostea ollut... en haluais paljastua vielä noin monelle varsinkin kun se sitte siitäkin leviää. Aattelin jos turvautuisi lääkekuuri-huijaukseen. ..

hymyliini kera pikkunelonen 5+1
 
Moi kaikki,

Nyt tulikin toukokuisille tosiaan pino ja voisin siirtää itseni sinne kun satavarma olen että muuten olen tässä pinossa viimeinen joka vauvan saa syliinsä :)

Silti haluan kertoa teille aika nolon jutun mitä kävi aamusella tänään: lueskelin tätä pinoa ja sitten tein taas töitä. IT:stä sitten soitettiin, että haluaisivat nyt ottaa etäyhteyden mun koneelle, kun tässä on ollut vähän häikkää välillä. Annoin luvan ja pomo tuli vielä myös katselemaan tuohon niskan taakse ruutua. IT sitten kysyi että voiko sulkea sen ja sen ohjelman ja annoin luvan, ja eikös esiin tule tämä sivu, jossa itselle ainakin ensimmäisenä osui silmään Norappin kuvat! :D :D Olin unohtanut koko sivua selanneeni!
En oikein voinut sanoa mitään, en tiedä mitä tuo pomo nyt ajattelee. Voi apua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epanen
En ymmärrä miten tää maha voi turvota tämmöistä tahtia. Olen normaalipainoinen ja vyötärönympärys tosta navan alta on normaalisti 75cm. Nyt se on 90cm, ja ei, en ole lihonut vaan mulla on paino tippunut pahoinvoinnin myötä pari kiloa. Samoten tissit on kasvaneet b:stä d:hen. Oli mulla viimeksikin turvotusta, ja esikoista odottaessa, mut nyt vielä tuplasti.. Onko muilla näin pahat turvotukset? Mulla on nyt viikkoja 7+2
 
En ymmärrä miten tää maha voi turvota tämmöistä tahtia. Olen normaalipainoinen ja vyötärönympärys tosta navan alta on normaalisti 75cm. Nyt se on 90cm, ja ei, en ole lihonut vaan mulla on paino tippunut pahoinvoinnin myötä pari kiloa. Samoten tissit on kasvaneet b:stä d:hen. Oli mulla viimeksikin turvotusta, ja esikoista odottaessa, mut nyt vielä tuplasti.. Onko muilla näin pahat turvotukset? Mulla on nyt viikkoja 7+2
Mulla on ainakin jo ihan jäätävää turvotusta, mulla viikot 8+3. Ja ihtekki laihtunu nyt kahen vkon aikana yli 3kg ton hypermeesin takia :p
 
Täällä alkuviikosta oli aivan kamala pahoinvointi ja öklötys koko ajan mutta nyt yhtäkkiä tuntuu jo helpottavan. En tiiä onko vaan väliaikaista tai onko jotain vialla, mutta nautin nyt ku sain käytyä pitkästä aikaa salilla eikä jumpassakaan tarvi miettiä, että lentääkö oksennus kesken kaiken. Onneks pääasiassa saa olla kotosalla, ei ole ku pari pakollista jumppaa mitkä pitää saada vedettyä ku karsin kaikki tuuraukset pois tuon huonon olon takia. Seittemännellä viikolla siis mennään täällä. Petihommia ei tarvi onneks mietittiä, ku mies on reissussa kolme viikkoa :) Eka lääkäriä ja ultraa ootan ku kuuta nousevaa. Päivä kerrallaan.
Onko muilla muuten ongelmia tunnottomuuden kanssa? Mulla jostain syystä öisin lähtee tunto käsistä varsinki jos oon enemmän turvonnu ku normaalisti. Saa olla niitä aina heiluttelemassa aina ku herää että saa veren kiertämään.
 
Turvotusta on myös täällä! Mun maha on pallo. Kohta varmaan ihmiset alkaa huomaamaan. Pitää varmaan kaivella äitiysvaatteita varastosta. Just tilailin lisääkin :)

Petihommia ei täällä ole. Oon niin väsynyt ja mies taas yökukkuja.

Mulla ei tullu eilen vuotoa ollenkaan, jee! Toivottavasti nyt pysyykin pois :)

erica87 ja möykky 6+2
 
Kosmetiikan käytöstä joku kyseli täällä. Itse käytän hyvin vähän kosmetiikkaa ylipäätään mutta nyt koitan minimoida lisää.. ja mieluiten luonnonkosmetiikkaa. Masua ajattelin alkaa rasvailla kookosöljyllä, heti kun vaan alan kestään sen hajua. Toistaiseksi ällöttää ihan kaikki. Oliiviöljyä sitten jos kookoksen haju ei missään vaiheessa uppoa :)

hiustenvärjäyksestä oon kahden vaiheilla. Oon tottunut hennaamaan ja en oo oikein löytäny tietoa siitä voiko hennaamisella olla sikiölle haittaa. Värjäsin pari viikkoa sitten ja pidin puolet lyhyemmän vaikutusajan ja hyvin tuntui tarttuvan :)

Oon ollut nyt osan viikon saikulla olojen takia. Ajattelin ottaa riskin ja käydä ostamassa ne seaband rannekkeet jos ois apua. Osa kokenut ihan turhaksi mut osalla tuntuu olevan tosi hyviäkin kokemuksia.. kerron myöhenmin sitten mitrn kävi :)

Moni kirjoittaa turvotuksesta, mullaki oli viel pari vkoa sitten ihan järkky mut nyt ei enää mitään. Tuntuu kans et kiloja on llähteny huolella tässä oksentelujen takia.. eilen oli voittajafiilis kun sai ekaa kertaa viikkoon syötyä lämmintö ruokaa.

Ihanaa viikonloppua kaikille odottajille <3 muistetaan ottaa rennosti :X3:
 
Täällä maataan sängyssä ja odotellaan, uskaltaisko nousta. Eli ah niin ihana aamuoksentelu on löytänyt tiensä luokseni. Töissäkin jo joutunut laattaamaan. Onneksi helpottaa yleensä puolenpäivän aikoihin pahin olo. Syöminen ennen sängystä nousemista tuntuu vähän auttavan ja lievittävän oloa.

Kosmetiikan käytöstä. Olen käyttänyt hiuslakkaa ja meikkejä ihan normaalisti. Hiuksetkin ajattelin uskaltaa värjätä, kun aina raidoitetaan eikä väri ole kontaktissa päänahkaan. Minulla on kyllä ripsienpidennykset, jotka täytyisi kohta huoltaa. Mietin, että mitähän myrkkyjä liimassa mahtaa olla. Onko kellään ollut raskauden aikana ripsipidennyksiä?

Maanantaina ultra. Jännittää vietävästi. Silloin on tikutetun oviksen perusteella 6+5. Voi kunpa pavulla olisi kaikki kunnossa!
 
Moikka

Aika vierähtänyt taas viime käynnistä, onnellisesti ollaan edelleen raskaana :)
Eilen käytiin ekassa neuvolassa, samat vanhat asiathan siellä ja varhaisultra oli jo viime perjantaina ja siellä kaikki oli oikein mallikkaasti.

Seksielämä on kyllä täälläkin vähän kuihtunut, hirnu väsynyt olen ja etoaa lähes koko-ajan joten ei oikein innosta. Eiköhän se vielä tästä korjaannu :D

Pahoinvointi on ottanut aikamoisen ylivallan välillä, tässä on ollut päiviä jollon ei saa yhtään mitään alaa ja saa olla oksentamassa ihan koko-aja.
Saikkua vältän niin pitkään kuin mahdollista, kyllä tässä on ollut päiviä jolloin olen ollut siellä wessassa oksentamassa ja toivon vaan että asiakastapaamisisissa ei näin käy.

Kosmetiikkaa käytän kyllä joka työpäivä, meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä ja rajaus kuuluu arkipäivisin. En koe että meikkaamisesta olisi haittaa, jokaisessa raskaudessa käyttänyt, muuten näytän lkyllä aika kamalalta jos en laita meikkiä :D

Tänä viikonloppuna ollaan vain kotona, mies vaa olla lapsien kanssa itse olen aivan kuollut ja oksennan vain koko-ajan.
Ikäeroa on esikoisen kanssa 16 vuotta, toisen kanssa 5 vuotta ja kuopuksen kanssa 3 vuotta, tulevan vaavin kanssa.

Hyvää viikonloppua odottajat!

Alina 9+0!
 
Tuosta ikäerosta, mulla oli esikoinen (nyt 7½v) pienempänä äärimmäisen huono nukkuja ja hyvin itkuinen. Olin miltei 7v sitä mieltä etten halua lisää lapsia, koska koin sen vauvavuoden helvetillisenä. Meillä nukutiin vaan 15min pätkissä päiväunia, ja kaikki muu aika huudettiin. Vauvat mukamas nukkuu paljon, joskus laskin mitä meillä on vuorokauden unisaldo, niin se oli jatkuvaan 8-9h, ja kaikki muu aika oli kurkku suorana huutoa. Muistan kun mietin silloin,että jos selviän tästä hengissä, en ryhdy tähän enää ikinä. Nyt kuitenkin tuoreen parisuhteen myötä miehen vauvakuumeillessä, sai sen tartutettua minuunkin. Miehelläni ei ole ennestään lapsia. Tuntuu hurjalle,kun monet hankkii tosi pienellä ikäerolla lapsia, meillä valvottiin vielä 1-vuotiaanakin paljwon öitä, yleensä herätyksiä oli 4-5, joista ainakin yksi oli sellainen että valvottiiin vähintään tunti..jos siinä tilanteessa pitäs vauvan samanmoiset yöheräilyt hoitaa, niin huhhuh! Vähän kauhulla odotan että tuleeko yhtä huonouninen ja itkuinen vauva.

Vuodot ovat onneksi nyt pysyneet poissa.

-Katjuska rv7+4... ja KAKSI yötä ultraan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: norappi
Meillä taitaa tulla ikäeroksi 1v11kk. Mä olisin ollut valmis pienemmälläkin ikäerolla, mutta mies ei ollut. Olisihan meille tullut alle 1v5kk ikäerolla, mutta ei silloin ollut vielä sen aika. Meillä oli todella helppo vauva-aika 2kk jälkeen. Meillä on aina sen jälkeen nukuttu yöt putkeen. Nukkuu 8-14 tuntua putkeen. Joskus saattaa herätä yöllä varsinkin nyt isompana kun varmaam näkee pahaa unta. Pelottaa jos tämä vauva-aika onkin ihan erilainen.

Nyt kun on flunssa päällä niin olo on ihan kauhea. Tuntuu että voi niin pahoinkin. Mä niin toivon että ei oo mitään tulehduksia tulossa. Mä kun astmaatikkona omaan sen että aina on poskiontelo tai keuhkoputken tulehdus. Onneksi nykyään auttaa astma lääkitys että pystyy hengittämään. Menisi jo nopeeta ohi. Koko ajan lähenee aika varhaisultraan. Jännityksellä odotan.

Norappi ja pikkukakkonen 5+3
 

Yhteistyössä