Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Te joilla on raskausmyrkytys epäily tai on joskus ollut raskausmyrkytys niin paljonko teillä on verenpaineet ollu? Kun mulla on "koskenu" päähän tässä muutamana päivänä niin heti tietysti epäilen raskausmyrkytystä. Kävin ostamassa apteekista niitä tikkuja mihin voi pissata ja kahtoo onko arvot koholla, mutta ei ollu:ROFLMAO: ja muuten on ollu ihan normaali olo ja ei oo turvotusta eikä mitään.
 
Täällä myös väsymys palannut isosti. Viikonloppuna oli ihana kun sai oman aikataulun mukaan touhuilla, niin sain siivottua tosi hyvin nurkkia ja jopa pestyä lattiat! Tänään töiden jälkeen aivan sippi ja saunassakin käytiin jo kuudelta kun ajattelin hiipiä ajoissa petiin.
Liitoskivut ihanasti vähentyneet mutta ristiselkä sen sijaan vihoittelee enemmän. Vaivojen määrä on siis vakio :)
Vauvan liikkeet sattuu nyt myös paljon. Varsinkin istuessa, mutta ne nyt kai ovat niitä mukavimpia kipuja <3
Nyt iltapalaa ja sit sänkyyn köllötteleen...
Nöösikkä 32+4
 
Hoitoasiasta vielä: Itsehän työskentelen päiväkodissa ja tiedän vallan hyvin, mitä arki siellä on. Rakastan työtäni ja yritän siellä olla niille pienille ihmisille mahdollisimman turvallinen aikuinen. Voin ihan täydestä sydämestäni sanoa, että jos asia olisi vain minun käsissäni, meidän tuleva lapsi ei menisi hoitoon ainakaan alle 3-vuotiaana, mahdollisesti vasta eskariin. Mutta koska asia ei ole yksin minun vallassani, niin nyt se sitten on menossa hoitoon jo vuoden ikäisenä. Perhe-elämä on kompromisseja ja meillä se menee nyt näin. Olen kiitollinen miehelleni, että hän jaksoi aikanaan tehdä kahta työtä, jotta sain hoitaa lapset kotona. Ymmärrän, että nykyisessä elämäntilanteessa se ei ole samalla tavalla mahdollista. Onneksi meillä on mahdollisuus "kikkailla" kuitenkin työhommat niin, että pienen hoitopäivien määrä ja pituus jää inhimilliseksi.

Meillä vanhempi tyttö aloitti hoitouransa vasta eskari-ikäisenä. Kävi 5-vuotiaana kahdesti viikossa kerhossa. Pärjäsi erinomaisesti eskarissa ja myöhemmin koulussa. En koe, että olisi jäänyt yhtään mistään paitsi, vaikkei ollut päivääkään päiväkodissa. Nuorempi tyttö meni hoitoon ollessaan 4v 7kk ja kuopus oli 2v 10kk. Tuo nuorempi tyttö on ollut ainoa, jolle hoidon alku oli pitkään todella vaikeaa ja jäi itkemään minun perääni joka ikinen aamu. Kuopus taas solahti hoitoon mutkattomasti, luonteelleen tyypillisesti. Esikoinen aikanaan inhosi päiväkotiin menoa. Oli siellä yhteensä muistaakseni n. 7kk ja yhtä takkuamista se oli. Käyttäytyi hoidossa hyvin, mutta itki jo illalla, ettei halua aamulla mennä. Monenlaisia kokemuksia siis on.

Täällä supistelut sen kun yltyy, käytännössä yhtään mitään ei kestä tehdä. Imuroin kaksi huonetta, pidin lepotauon välissä ja silti oli sitten toisen huoneen jälkeen pakko makoilla puoli tuntia :( Pitkät viikot edessä siis..

Huhtihapsukkainen 32+2
 
Mulla verenpaineet ollut 135-140/95-100 luokkaa, siis nyt ne lukemat josta huoli heräsi. Pissa oli mullakin puhdas, päänsärkyjä viime viikolla muutaman kerran. Ei pahoja, eikä moneen päivään ole ollut, mutta normaalisti en päänsäryistä kärsi juuri koskaan.
 
Tänään olin siellä polilla. Vaikka supistelee kohdunkaula yhä n. 3cm ja vain vähän pehmentynyt. Vauva ei ollut (kai?) iso, painoarvio 1600 g, ja normaalisti lapsivettä. Lääkärin mukaan RD ei siis ainakaan vielä ole vaikuttanut vauvaan :)

Sydämen ultrasi ensin erikoituva-, sitten osastolääkäri. Kummatkaan eivät nähneet mitään hälyttävää ja vajaatoiminnan merkkejä ei ollut näkyvissä. Perjantaina otetaan taas käyrät, joista seurataan vauvan pulssia. Ja ensi viikolla sydämen ultraa ylilääkäri ja jos häntä vielä huolestuttaa niin seuraavaksi kardiologi..

Periaatteessa siis hyviä uutisia, mutta silti saa jännittää ensi viikkoon ja mahdollisesti vielä siitä eteenpäin... Se mikä yllätti oli, että lupasivat käynnistyksen jos haluan. Siis ihan sen perusteella, että pelkään vauvan syntyvän kotiin! Tätä täytyy miettiä lähempänä la:ta. Ja tietysti voi olla että käynnistykseen mennään joka tapauksessa...

Tsemppiä Lily myrkytyksen kanssa painimiseen! Toivotaan, että paineet tasaantuvat ja pissa pysyy puhtaana. Se on onneksi hyvä merkki. Minkä kokoinen olet itse ollut vastasyntyneenä? Meillä oli esikoisen koon kanssa myös hieman huolta pienuudesta ja pieni hän olikin (3070) täysaikaisena poikana syntyneeksi. Mutta itse olen ollut alle 3 kg, ja samoin siskoni. Vauvan painoon vaikuttaa kuulemma paljon äidin oma syntymäpaino?

Huhtih. onko sinulla tutkittu kohdunkaulaa noiden supistelujen vuoksi? Kuulostaa aika ikävältä :(
 
Kevätkukkanen ompa hyvä,että kaikki oli ainakin nyt kunnossa :)

Mulla on ollut aina aika usein pää kipua tai usein ja usein, mutta kuitenkin ja mulla on myös todettu migreeni. Mulla oli paineet viimeksi neuvolassa 130/84 ja ei se neivola täti sanonut mitään mulle noista paineista :confused: eli ei varmaan sitten ollut mitään huolestuttavaa. Pitäs vaan lopettaa nyt tuo raskausmyrkytyksen miettiminen, ku kohta on varmasti kaikki ne oireet:ROFLMAO:

Täällä kanssa väsyttää aika paljon, mutta yöllä on jostain syystä kauheen vaikeeta saada unta ja nukahtaa:confused:
 
Kevätkukkanen: Paljonko sulla on nyt viikkoja? Minä kävin RD-seurantaultrassa vkolla 29+2 ja silloin painoarvio oli 1498 -> aavistuksen keskikäyrän yläpuolella. Mullekin lääkäri sanoi, että ei ainakaan vielä ole rd vaikuttanut vauvan kasvuun.

Mulla on paikat jo pehmenneet, kanavaa on hyvin, mutta kohdunsuu on sormelle auki. Yritän tässä nyt ottaa hyyyvin rauhallisesti siihen saakka, että 35 viikkoa tulee täyteen. Viikko sitten jäin sairaslomalle ja vaikka silloin olikin vielä ristiriitainen olo, niin nyt kyllä olen tajunnut, etten olis millään pystyny olemaan töissä enää. Mulla on ollut ennenaikaista supistelua tähän tapaan vain toisessa raskaudessani. Silloin tyttö syntyi 37+1 eli ihan hyvin meni kuitenkin lopulta :)
 
Mulla esikoisesta epäiltiin raskausmyrkytystä. Oireet vahvasti viitasivat siihen. Paineet oli 150-170/90-110. Turvotus oli todella paha ja painoa tuli ihan kamalasti. Pissassa oli kaksi plussaa proteiinit. Päätä särki ja näköhäiriönä oli sellainen välillä sumea näkö. Mikä ei oo mulle normaalia. Muita oireita ei tainnut olla. Osastolle mut otettiin samana päivänä 37+1 neuvolatädin lähetteestä.

Osastolla olin 4 päivää. Siellä ei ollut proteiiniä pissassa ollenkaan. Paineet rupesivat laskemaan kun sain olla rauhassa. Turvotuskin väheni vähäisen. Kaikki oireet vähenivät. Ultrassa selvisi että lapsi on pieni kokoinen. Pääsin kotio ja käynnistys tapahtu vasta 38+3.

Nyt kanssa näitten takia tarkkaan seuraillaan paineita. Kun oli kerran nyt tässä raskaudessa alapaine koholla neuvola mittauksessa. Ei kyllä kertaakaan kotona mitatessa.

Norappi ja pikkukakkonen 29+3
 
Täällä ollut vireä päivä mutta nyt kyllä tuntuu selässä ja supistelee jonkin verran.. Oltiin aamulla kolmisen tuntia ulkona, lumitöissä ja kävelyllä jne, sitten lähettiin käymään kirppiksellä ja kaupassa, sen jälkeen lasten kans uimahalliin, ensimmäinen lomapäivä ollut niin mieliala korkealla vissiin :ROFLMAO:
Uimahallissa sattui vaan harmillinen kömmähdys, poika tippu penkiltä pääedellä laattalattialle ja sai kaks vekkiä päähänsä, vertahan tietty tuli ihan lammikoksi asti jne mutta toivottavasti ei aivotärähdystä saanut, pitää yöllä pari kertaa herätellä :unsure:

Meillä lapset lähteneet vuosikkaana hoitoon, aina hyvin mennyt ja tämä on kyllä meille passannut todella hyvin, eikä epäilystäkään että olisivat jalkoihin jääneet vaan päinvastoin ovat olleet koko ryhmän lellikkejä, ovat saaneet nukkua päiväunet niinku halutaan jne (y) on ollut kavereita ja olisivat halunneet vapaapäivinäkin hoitoon eli ei voi kovin huono paikka sillon olla :) ja osaavat kyllä hyvin toimia ryhmässä ja huomioida toisia sekä askarrella, leikata jne mitä ei ois kyllä kotona tullut tehtyä, mutta tämä asiahan on nii että joka perheelle sopii joku käytäntö ja arvostettakoon sitä :)

Mullaki oli ulkosuu sormelle auki jo rv26, mutta järkiään kaikilla uudelleensynnyttäjillä on näin, kanavaa oli silloin vielä useampi sentti, kolmen viikon päästä kuulen uuden tilanteen, sitä odotellessa :) huomenna neuvola ja vapaapäivä itselle kun lapset menee hoitoon, katotaan mitä sitä keksii :D
 
Onpa jotenkin huojentavaa päästä tänne asioita purkamaan. Lähipiirissä/kaveripiirissä kun nämä vauva-asiat on melko uusia, niin saan välillä vähän tökeröjä neuvoja, jos lainkaan. Vaikka hyvää tarkoittaisivatkin, niin ei ne omaa mieltä kevennä..

Itse olen ollut vauvana ihan normaalikokoinen, en kuitenkaan mitenkään iso, muistaakseni. Täytyy tarkistaa jostain, mutta päälle 3 kiloinen kuitenkin. Neuvolassa arvioitiin, että tämä vauva voisi saavuttaa juuri sen 3kg laskettuun mennessä. Olisi kyllä kiva päästä sinne kokoarvioon ihan oman mielenrauhan vuoksi, ja myös siksi, että noiden käsikopeloiden arviot on ymmärtääkseni aika suuntaa antavia.

Toivotaan että paineet tästä tasaantuisi eikä muita oireita lähtisi ilmaantumaan. Ihan muutama hassu päivä äitiysloman alkuun, josko se rennosti ottaminen auttais! :)
 
Minä painoin vauvana vähän reilu 3000g ja mies oli painanut 2600g :D

Nyt sitten viime yönä mulla alkoi kauheet selkä kivut.. Onneks nyt aamulla vähän helpotti ku nousin sängystä ylös.

Onko teillä muuten ollu nyt raskaana mitään mielitekoja? Mä voisin syyä kauheesti pieniä porkkanoita ja haastella vasta pestyä pyykkiä :D
 
Tsempit verenpaineiden kanssa kamppaileville!
Täällä ei oo mitään erityisiä mielitekoja ollut, kaikki ruoka maistuu hyvälle alun pahoinvoinnin jälkeen! :D

Neuvolassa käyty jo tänä aamuna, ja isyydentunnustus tehty samalla :)
Painoa oli tullu +700g/vk, yht 11kg ekasta neuvolkäynnistä. Verenpaineet 129/80, turvotus +, pissa puhdas. Vauva raivotarjonnassa ja lapsivettä näkyi ultrassa hyvin.
Ultrataanko teillä joka neuvolakäynnillä tälleen loppuvaiheessa? Meillä ulrataan,mut se laite on sellainen aataminaikainen,mutta näkyy sillä toki kaikki tärkeimmät elementit.
Seuraava neuvolakäynti 2vk päästä.

Katjuska rv 32+5
 
Mulla ei oo ollu mitään suurempia mielitekoja, alussa meni viiliä niinkuin viimeksi ja suolainen kotiruoka on ollut hyvää :p No, jos sen äärettömän karkkihimon mainitsisi. Aivan jäätävää; voisin kevyesti syödä joka ikinen päivä karkkia. Ja jos sitä ei iltaisin ole niin kyllä oon ku kipee kissa!!:O

Vauvan koko mietityttää täälläkin... Mä olen itse ollut 2vko yliaikainen ja painanu 4500g, mies sitten 2700g ja syntynyt 3vko etuajassa. Esikoinen syntyi tosiaan sen 17pv yli LA:n ja painoi 3750g eli ihan hyvän kokoinen. Lääkäri silloin sanoi et on varmaan sen 2vkon aikana kasvanut 500-700g eli ei olisi ollut iso poika jos ois tullut ajallaan.
Onneksi pääsen sinne synnytystapa-arvioon niin kattovat sitä kokoakin ja saan siellä sit toivottavasti vastaukset kaikkiin kysymyksiin :)

Mä niin toivoin että tämä raskausaika ois sujunut stressittömästi. Esikoista kun odotin niin mun äiti sairastui vakavasti ja menehtyi esikoisen ollessa 1v :'( Ei ollut kiva odotusaika kun ristiriitaisena tunteet onnesta suruun kun tilanne oli mikä oli.
Nyt sitten kaikki ovat pysyneet terveenä mut meil nää raha-asiat on aina ongelma... Ei vaan tunnu riittävän vaikka toinen tekee töitä niska limassa ja yritetään hulluna säästää kaikesta. Siitä sit tulee riitoja ja Kela vielä aina helpottaa asiaa sillä ettei maksa 1,5kk mitään kun tekevät päätöstä.. Nice!!
 
Kapusha otan osaa äitisi menehtymisestä aiemmin. :( Koitahan nyt kuitenkin olla keveällä mielellä vaikka raha-asiat painaakin, kyllä niistä aina selviää lopulta! Tsemppiä!

Mulla olis kans ihan järjetön suklaanhimo ja vetäisin sitä kaksin käsin varmaan jos sitä vain saisin syödä. Onneks on tää radi. :D

Pippuri123 ei kuulosta kyllä että sulla ois mitään hätää, päänsärky on ihan yleinen raskausoire. :) Sain itekin kuitenkin neuvolasta niitä liuskoja, mutta en oo testaillut kun ei ole ollut mitään oireita. Eikö ne ole hirveän kalliita apteekissa?? :eek:

Mua kans väsyttää kovasti, vaikka nukunkin ihan hyvin. Töiden jälkeen ihan sippi. Kolme päivää talvilomaan. (y) Nämä vauvat kasvaa nyt hurjasti, eli eipä ihme jos väsyttää!
 
Pippuri sun paineet on ihan hyvät! Varsinkin alapaine ja se on se tärkeämpi. Noi paineet ja oireet ei musta vaikuta yhtään huolestuttavilta!

Kapusha meilläkin ollut säätöä Kelan kanssa.. Mies joutui pitkälle sairaslomalle ja todettiin lopulta työkyvyttömäksi työhönsä. Kelan mielestä ei ollut tarpeeksi sairas, ja eväsivät sairaspäivärahan... onneksi valitus meni läpi ja mies sai kuntoutuspääyöksrn h aloitti nyt uuden alan opiskelut! Rahatilanne ei meilläkään ole maailman paras mun äippäloman ja miehen opiskelujen vuoksi...

Meillä ei ultrara neuvolassa, koska siellä ei ole ultraa. . Lähin ultra on sairaalassa n. 30 on päässä.
 
Moikka! Sadeyes; toivottavasti selviää pian, mikä se toinen oää juttu ultrassa oli/on, voimia! Ja Kapusha; osanotto äitisi poismenon johdosta silloin eka raskaudessa♡ ja kyllä ne rahahuolwt aina jotenkin selviää.
Lily; toivottavasti voinrisi jo better ja vauva pysys vielä mahassa ainakin jonkun viikon.
Pippuri; muakin himottaa porkkanat!! :D

Meillä oli eilen neuvola, jonka yhteydessä isyydentunnus. Vauva meneee keskikäyrien mukaan, muistaakseni sf oli nyt 30. Mulla itellä oli paino sata grammaa vähempi kuin edelliselkä kerralla :) Edellisellä kerralla olikin tullut cähä bopeampaa tahtia painoa, nii kiva että nyt vägä tasottui. Varmaan aiks vähempi, kun oon yy pystyny enempi liikkumaan kun ei oo sitä iskias vaivaa :) viime viikolla oli myös perhevalmennus.

Apteekista oarin itselleni sitä ceridal voidetta, jos nyt vähä rasvailis tuota alhaaltakin, kun se saattaa vähentää repeilyä synnytyksessä. Ja sit ostin babyn nenätippoja. D-vitamiinia en vielä ostanu, ku jäin miettimään ostanko sit sen purkin jossa on lisä ä ne maitohappobakteerit vai ilman niitä. Apteekista sanoivat, että maitohappibakteereita ainakin ailloin sit annetaan jos mahavaivoja pienellä. Ja suppoja nyt en vielä ostanu, jos niitäsit vasta 3-kuukauden issä saa vasta alkaa käyttämään.

Ja tänään tuli mulle Liberokuponki, jes! :)

Anscu ja Pikkuinen 34+0
 
Neuvolassa tänään käyty, kaikki ok ja painoakin tullut neljässä viikossa vain kilo (y) nyt en saanut uutta aikaa kun kolmen viikon päästä oys:iin äitipolille, sitte katsotaan jatkot. Sf mitta lähti taas huitelee ylös..

Mulla ei oo onneksi väsymystä isommin nyt ollu mutta sen edestä ahistavaa ja täyttä oloa, jotenkin oon niin täynnä tätä mahaa :oops:

D-vitamiinia en aio aloittaa vasta ku kiinteiden kanssa vauvalle, meillä nuo alkanu itkemään siitä vaikka venyttäny aloitusta niin siltikin, syön itse sitä niin että vauva saa maidosta sitten mutta ei kiitos turhia huutoja! :)(n)

Määkin ostan varmaan joka kauppareissu 2kg porkkanaa.. Ne vaan on niin hyviä :LOL:

Me ollaan lähössä viikonloppuna mökkeileen pitkästä aikaa, mukava käydä vielä ennen vauvaa, meillon semmonen lämmitettävä iso mökki minne ei tuu sähköjä eikä vettä, just sellanen mikä oikean mökin pitää olla!! :love: siellä on myös savusauna ja palju, ne on niin parasta:D Mutta se on niin korvessa ettei sinne uskalla ihan h-hetkellä lähteä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Huomasin että olin pudonnut listalta. Mutta eipä tuo mitään. Itselläni viikkoja 32+5 vähiin käy viikot. Kaikki sujunut hyvin rv 30 oli painoarvio ja silloin painoa 1.537. Lääkäri laittoi lähetteen äitipolille supostuksien takia. Sitä aikaa odotellessa. Aatu sai hoitopaikan joten perjantaina shoppailemaan aatulle kaikkee päiväkotia varten.
 
Täällä väsymys jatkuu... Huomenna pitää jättää yksi ylimääräinen pissanäyte, kun jostain syystä leukosyytit vahvasti koholla. Otettiin jo bakteeriviljelyt ja kaikki mahdolliset testitkin mutta kaikki negaa... Nyt ihmetyttää että miks noi leukosyytit koholla. Toivottavasti selviää...

Enää viikko töitä... Tuntuu oudolta! Kelan päätös rahoista tuli tänään ja oli omien laskelmien mukainen :)

Karkkia kuluu edelleen paljon, liikaa! ja hassuja unia nään. Katjuskasta viime yönä :D sulla oli punainen tukka ja kolme lasta :)

Nöösikkä 32+5
 
Hupsista kun aika on vierähtänyt. Olin kaksi viikkoa lomalla tammikuun lopulla, talviloma ja viime kesältä jäänyt kesäloma. Tunnollisena työntekijänä sairastin lomaillessa flunssankin. Tänne en ole ehtinyt piipahtamaan kuin vasta nyt.

Kelan päätöstä saan odottaa ilmeisesti vielä pitkään. Työnantaja maksaa 3 kuukautta palkkaa ja tämän takia (kuulema) palkanlaskija toimittaa miun tulotiedot vasta sitten kun saan viimeisen palkan ennen ä-lomaa. Tilipäivä on 10.3. ja eka lomapäivä 11.3. Vaikka haen 2014 tulojen mukaan. Sitä olen miettinyt, kun silloiset tulot olivat useamman satasen isommat kuin nyt, niin maksaako Kela mahdollisen erotuksen jo nyt työnantajan maksaessa 3 kuukautta? Eli ei ole mitään tietoa minkä verran saan.

Naimisiin menosta oli ollut puhetta. Meidät vihittiin esikoisen ristiäisissä. Vieraat luulivat tulevansa vain ristiäisiin. Mitään hääjuttuja ei kuitenkaan toteutettu. Olen tyytyväinen että "hoidettiin" asia noin, molempien lähisuku on varsin alkoholiin menevää enkä halunnut itselleni pahaa mieltä tai stressiä koska eivät he olisi pystyneet olemaan selvin päin vaikka olisi pyydetty ja itselleni on jäänyt lapsuudesta traumat kännisistä vanhemmista joita en edelleenkään siedä päissään. Nyt siitäkin on jo melkein 14 vuotta, yhteistä taivalta liki 22 vuotta :love:

Vaivoja on edelleen vain tuo käsien turvotus ja puutuminen, joka on vaivannut lokakuusta lähtien. Lomalla hieman helpotti sormien nivelten vihlominen, mutta nyt taas alkaa palata. Saisin varmaan sairauslomaa ä-loman alkuun asti, mutta en haluaisi vielä jäädä. Ahneena haluaa kaikki mahdolliset sunnuntai-lisät mitä voi saada ja koska vauvalla ei ole hätää sekä pystyn jatkamaan työntekoa (onneksi työkaverit ymmärtävät etten pysty kaikkea tekemään), ajattelin tehdä loppuun asti töitä. Mutta tottakai jos kädet menevät pahemmaksi, on pakko jäädä pois. 16 työpäivää enää jäljellä :D

Varpajaiset, suuresti epäilen että mieheni niitä viettäisi, ei ole aiemminkaan viettänyt. Hän täyttää 40 maaliskuussa ja aikoo silloin pitää saunailta-synttärit. Muutoin hän viihtyy kotona. Mutta kyllä hän minun puolesta saa mennä, onhan miulla nuo 4 apulaista jos ukko käy rimpsalla :p

Alkoholia ei tee mieli. Muutenkin sitä todella harvoin otan ja silloinkin olen "viihteellä". En osaa/halua juoda kotona. Mieheni ottaa kyllä olutta, mutta meillä on periaate, että molemmat eivät ota alkoholia kun lapset ovat kotona. Ehkä se on meidän taustasta johtuvaa, mutta omalla kohdalla ei ole vaikea rasti olla ilman.

Vauvalle alkaa kaikki olla valmiina. Vaatteet 68 senttiin asti on pesty, silitetty ja viikattu. Hirmuinen kasa vaippojakin on pesty ja taiteltu valmiiksi. Viime viikolla ostin pari tuttia, liivinsuojia ja maidonkerääjän.

Me ollaan miettity niin, että olisin hoitovapaan loppuun asti kotona, sitten pitäisin kertyneet lomat ja tämän jälkeen isä jäisi isyysvapaille. Isä voi ymmärtääkseni olla 9 viikkoa lapsen kanssa kotona joista 3 viikkoa sai olla äidin kanssa samaan aikaan. Tuosta eteenpäin ei olla vielä mietitty.

Mie sain nyt päähänpinttymän omasta "muotokuvasta". Yhdellä kaverilla on valokuvaamo ja sain ajatuksen että otattaisin itsestäni vähäpukeisen mahallisen kuvan koska tämä on nyt meidän viimeinen raskaus. Saa nähdä saanko kuvauksen aikaiseksi :D

Viimeisin neuvola oli 30+5. Nyt mitattiin jopa Hb kun edellisestä kerrasta oli 2 kuukautta, oli vielä 127 (lähtö oli 151) ilman lisärautaa ja terkkarin mielestä en tarvitse lisärautaa ollenkaan. Painoa ei ollut tullut ollenkaan edellisen käynnin jälkeen, alusta lähtien +3,5 kg. Maha kasvaa hieman keskikäyrän alapuolella, mittaa oli 26 cm. Vauva vastasi käsikopelolla viikkoja ja on jo kääntynyt raivotarjontaan (y)Seuraava käynti onkin vasta viikolla 35, terkkari ja lääkäri, ja sen jälkeen 2 viikon välein. Hirmuisesti on harventunut käynnit edellisestä kerroista. Silloin oli muistaakseni näillä viikoilla jo 2 viikon välein ja 36 eteenpäin viikon välein. Tai no, jos ei ole tarvetta, mitä siellä koko ajan ravaamaan :D

Hupsista kun kello on jo paljon :eek: Nukkumaan :)

Anismo ja pikku tyyppi 31+3
 
Mulla on ollu kiireistä ja vähän aikaa nii en ole kerenny lukemaan enkä kirjottaa täällä nyt vähään aikaan mitään. Neuvolassa ja kontrollissa äitipolilla käyty ja vauva on perätilassa mut ei kiinnittynyt, mua on alkanu pelottaa perätilassa synnyttäminen jos vauva ei käänny ja leikkaus kans pelottaa, Muuten kaikki on vielä hyvin.
Noista hoitoon laittamisista Milanon pyrkimys ettei meijän lasta tarttis laittaa hoitoon ennen eskaria joten me eletään kyllä tiukilla mut molemmat ollaan sitä mieltä et mä jään mieluummin kotiin hoitaa lasta sinne koulu ikään asti. tai jos ei ole mahdollista tonne asti niin kuitenki niin pitkään kun vaan on mahdollista oon kotona.
Nostremame rv 32+6
 

Yhteistyössä