Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Pitkään lukenut ketjua, mutta en ole uskaltanut ilmoittautua. Kolme keskenmenoa peräkkäin kokeneena piti saada tähän raskauteen enemmän varmuutta.

Tällä viikolla sitten oli np-ultra ja seulavastauskin jo tuli, joten josko nyt viimein.

Tyydeli 42v. Toinen ja LA 24.4. NKL

Löydänkö face ohjeet vielä jostain?

Tyydeli ja rv 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Day ja Katjuska87
Mukavaa saada uusia äitejä palstalle, tervetuloa! :)

Pitäisköhän itekin liittyä fb:n. Mäkään en muista mikä ryhmän nimi oli. Norappi?
En mä täältä siltikään ole poistumassa ;)

Mulla oli hb vielä 2vk sitten 138 ja nyt 120. Tippunut aika vauhdilla. Yleensä rv 16 tietämillä oon joutunut aloittamaan lisäraudan. Näyttäis siltä tälläkin kertaa.
 
Mulla silloin edellisessä raskaudessa 8v sitten oli koko raskauden hb yli 120..saas nähä kuin nyt käy! Synnytyksessä tosin menetin sen verran paljon verta,että tiputettiin yksi pussillinen verta synnytyksen jälkeen,ja söin lisärautaa muutaman kuukauden..meni alle 90 hb silloin.
Keväällä oli hb 150 ekassa neuvolassa (se keskenmennyt raskaus) ja tällä kertaa ekassa neuvolassa 136.. Väsyttää kyllä aika-ajoin paljonkin,mutta luulen että se on enempikin tää syksy mitä raskaus tai matala hemppa..saas nähdä mittaako ne hempan ens neuvolassa. Tervetuloa Tyydeli :)
 
Mulla kans normaalisti hemoglobiini normaalisti 138 ja tällä viikolla neuvolassa oli 121. Sen takia ehkä pulssiki ollut niin korkee ja on väsyttänyt. Saapa nähdä joutuuko lisärautaa ottaa jossain vaiheessa. Raskausajan monivitamiinia syön ja siinä on kyllä jonkin verran. Parhaiten taitaa kuitenkin saada ruuasta! Tummia vihanneksia ja pinaattia muun muassa, mitäs muuta..?
 
Kävin äsken kaverin kanssa kaupoilla kiertelemässä ja hypistelemässä vauvan vaatteita, voi että ne on sitten pieniä :love: En oo ite vielä mitään oikein uskaltanut/osannut ostaa... No ehkä sitten rakenneultran jälkeen vois ruveta katselemaan vaatteita ja tarvikkeita =D
 
Kovasti juu näköjään neuvola/ym käytännöt vaihtelevat.

Tampereella mulla oli eka neuvola rv 7+ (muistaakseni se on välillä 7-9), seuraava on nyt ensi viikolla (rv 16+6) ja se on yhdistetty th/lääkäri.. Kolmas taisi olla sitten tuosta n kuukauden päästä jne, loppupuolella ne sit tihenee. Lääkärikäyntejä on kaksi, toinen oli joskus loppupuolella.

Alkuvaiheessa kyllä tuntunut että tosi vähän on käyntejä. Tuossa välissä oli kyllä np-ultra, sitä ennen tuli käydä verikokeissa jos osallistuu yhdistelmäseuloihin ja täällä ne tulokset sai heti siinä ultran yhteydessä. Verikoetulokset oli siis valmiina järjestelmä ja ultran mittaustulokset syötettiin sinne lisäksi ja yhdessä sit ruudulta katsottiin riskiluvut.

Itsellä on taustalla pcos joten sokerirasituksessa joudun käymään kahdesti, eka meni onneksi kunnialla (ja puhtain tuloksin) jo pari viikkoa sitten, seuraava oli sit joskus rv 24 muistaakseni?

Mä en ole osannut vielä äitiyspakkauksesta päättää. Osa vaatteista on ihan kivoja, mutta iso osa ei ole myöskään mun makuun. Mies kyllä pakkauksen haluaisi, että voi olla että siihen (ottamiseen) kuitenkin päädytään.
 
Enpäs ole tänne aikoihin kirjotellut. Hengissä ollaan ja kyytiläinen mukana. Olihan tossa pientä draamaa pissassa verta jne. Tulehdusta ei oo eikä kohdusta vuoda papusella kaikki hyvin :love: lähete tuli tähystykseen ja sinne meen kolme päivää ennen rakenneultraa. Sukupuolen saan tietää jo 3.11 kun on nvl lääkäri. :X3:
 
Kiva, kun keskustelu on täällä taas aktivoitunut :)

Minulla alkaa jo elämä voittamaan. Pariin viikkoon ei ole enää tarvinnut oksentaa ja etova olo on kadonnut. Uni kyllä maistuu edelleen, mutta pahin väsymys on häipynyt. Kotidoppler on käytössä kerran pari viikossa, jotta hermoheikkona en ala kuvittelemaan mitään kauheuksia. Nykyään syke löytyy todella helposti. PikkuMötkis vaan ei tahdo kauaa pysyä paikallaan, joten kovin kauaa on turha yrittää salakuunnella.

Äitiyspakkauksen aion ottaa ilman muuta kun esikoinen kyseessä. En minäkään pidä kaikkia pakkauksen kuoseja muodin multihuipentumana, mutta tarpeellisia ovat silti :) Muutaman bodyn ja puolipotkarit oon ostanu kirpparilta sekä Lidlistä fleecehaalarin ja unirievun. On ne vaan niin pikkuisia vaatekappaleita!

Sokerirasitus on 6.11. ja seuraava neuvola muutama päivä sen jälkeen. Rakenneultraa joutuu vielä odottamaan joulukuun alkuun. Liikkeitä en ole tuntenut vielä minkäänlaisia. Ultrassa ei puhuttu mitään kohdun asennosta ja istukan sijainnista enkä hoksannut edes kysyä. No eiköhän ne liikkeet tuosta reilusta rasvakerroksestakin huolimatta ala joskus tuntumaan.

Ihania masukuvia täällä jo. Oma masuni ei vielä näy. Tai huomaan kyllä itse, että maha on muuttanut paljonkin muotoaan, mutta reilusta ylipainosta johtuen muut tuskin huomaavat vielä pitkään aikaan mitään. Jenkkakahvat on pienentyneet kyljistä ja maha puskee eteenpäin. Sehän tarkoittaisi poikaa uskomusten mukaan. Kovasti koko suku toivoo tyttöä. Itsekin haaveilen tytöstä, mutta terve lapsi on tietenkin pääasia. Alussa jopa pelkäsin, miten suhtaudun, jos lapsi onkin poika. Hassuja ajatuksia.

nyyttitervetullut ja pikkuMötkis 15+0
 
Huomenta :)

Täällä sataa vettä ja on muutenkin tosi masentava keli :(
Minä jo ihan innolla ootan, että millon ekat liikkeet alkaa tuntumaan :LOL:
Sitten kyselisin semmosta, että mikä auttaa jatkuvaan nälkään? :D tai ei koko ajan ole nälkä, vaan iltaisin. Esim, jos kello 20-21 syön iltapalaksi 2 leipää, mandariinin ja muutaman luumun nii saattaa tunnin päästä olla ja kamala nälkä. :unsure:
 
Pippuri: tuollainen pelkkä hiilihydraattipitoinen iltapala-,tai muukaan ruoka ei tosiaan pidä nälkää loitolla..ei silloinkaan kun ei ole raskaana. Kaiken A ja O on se,että joka ruoalla syö tarpeeks proteiinia..(rahkaa,raejuustoa,kanamunaa,lihaa) :) Pelkät hiilihydraatit eivät pidä nälkää poissa.
 
Eilen meinasin ihan huolestua kun en koko päivänä tuntenut kunnolla vauvan liikkeitä..tänään on onneksi ollut taas touhukkaampi kaveri ja monottaa kunnolla menemään :)

Minä aloin kerätä tänään isyyspakkausta :D Tilasin sivulta mussukat.fi muunmuassa isin kaffepaussi termosmukin,superISI tiskirätin, superISI pipon, tähtää ylemmäs isi -ruokalapun, ensilusikan, ja isin kulta tutin :) Sit kunhan tietää kumpi on tulossa,niin tilaan vielä isin kulta vauvanmyssyn ja sukat jostain nettikaupasta, katselin jo alustavasti! Saa sitten tuleva isi nuo samalla kun itse saan äitiyspakkauksen.. ehkä siihen vois vielä jonkun suklaapatukan,batteryn ja korvatulpat laittaa mukaan niin kiva paketti tulee! Mies varmasti ilahtuu ylläristä <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Pippuri mulla ainakin puuro pitää hyvin nälän poissa vaikka siinä on hiilareita. Tehdään kyllä puuro aina maitoon. Uunipuuro on ylihelppo tehdä ja kun laittaa esim luumukiisseliä joukkoon niin avot. Tänään taas teen. :D

Isyyspakkausta en tehnyt viimeksi, katsotaan teenkö tällä kertaa. Edelleen odotan sen rakenneultran ennen kun oikein mitään suunnittelen. Musta tuntuu, että hirveen myöhään meillä on se. Neuvolan mukaan sillon on 20+3, eli 21.raskausviikko.

Vaatteista tuli mieleen, että H&M vauvanvaatteet on kyllä huonoa tekoa, hajosivat käytössä ja pesussa nopeasti. Ei pitäisi muutenkaan sieltä mitään ostaa kun jatkuvasti käyttävät lapsityövoimaa vaikka seuraamuksia ovat jo saaneet pariin otteeseen.:mad: Oon kuitenkin joskus sieltä sortunut ostamaan jotain kun halvalla on saanut...

Kohta lähden töihin, äsken fiilistelin sitä, että enää olis 3kk ja 1vk äippälomaan. :ROFLMAO:
 
Millä viikolla teillä on liikkeet alkanu tuntua ja miltä ne oikein edes tuntuu? :ROFLMAO: Mulla tällä hetkellä on vaan alamahan nippailua, ei oikein muuta ja finnejä tullu selkään :censored:

Minä kävin kahtoo myös tuolta mussukat.fi kaikkee kivaa, mutta mitään en tilannut. Itsekkin jotenkin odotan, että on se rakenneultra ohi nii sitten varmaan sitä rupee ostelemaan kaikkee :)
 
Sadeyes: Meinasitko jäädä jo 50 arkipäivää ennen mammalomalle? Ite mietin että järkky pitkä aika vielä pitäs duunissa olla 4kk ja 1vk jos jää 30vrk ennen..noh en kyllä niin pitkää pysty olemaan,sairaslomaa sit tarpeen mukaan :rolleyes:
 
Millokohan mulla rupee liikkeet tuntuu :ROFLMAO: jostain nettilaskurista katoin, että liikkeet pitäs tuntua 3.11 alkaen tai jtn tommosta. Mutta tiiä miten luotettavia nuo nettilaskurit o :ROFLMAO:
Minä oon täällä hetkellä työttömänä. Töissä kyllä olisin niiin paljon mielummi kun kotona!
 

Yhteistyössä