Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Eilen käyty neuvolassa, vauvalla sykkeet 150, vähän oli hemoglobiini tippunu 119 nyt ja painoa tullu nyt raskauden aikana 300g. :) viimeks oli tullu tähän mennessä yli 3kg vaikka sillon oksentelin alkuun paljon ja söin vähä huonommin, mut lähtöpainoaki oli kyl vähemmän ku nyt :) kolmisen viikkoa rakenneultraan ja joulukuun alussa seuraava neuvola! Meinasitteko influenssa rokotteen ottaa? :) seuraavassa neuvolassa otan ja tyttö saa sit samalla
 
Uudet lisäilty! :)

Vitamiineista on käytössä multivitan raskaus&imetys ja saman sarjan raskaus omega. Oon lukenut paljon noista omegan hyvistä vaikutuksista raskausaikana! Mietin kuitenkin,että omegan syönti pitää lopettaa 3kk ennen leikkauksia verenvuotoriskin takia, joten pitäisköhän varuilta lopettaa se 3kk ennen synnytystä?! Eihän ikinä tiedä jos sektioon joutuu, ja alatiesynnytyksessäkin menetin esikoisen aikaan sen verran reilusti verta,että mulle tiputettiin pussillinen punasoluja synnytyksen jälkeen.

Babyboxin sisältö vissiin vaihtelee ihan paikkakunnan sisälläkin välillä, mitiä teidän boxit on sisältäneet?

influenssarokotetta en halua!

Mulla ei ole enää kyllä sellainen olo ettei mahasta ole tietoakaan,päinvastoin, tuntuu että silmissä kasvaa ja alkaa jo olla aika iso! http://aijaa.com/OrlXgk

-Katjuska rv 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri123
Katjuska87 Ihana tuo sinun maha :)

Minulla maha ei oo läheskään noin pyöree :D se on enemmän semmonen, kun ois lihonu tai semmonen se oli joku viikko sitten ja nytte vasta se on ruvennut muotuoutumaan.

Babybox sisälti minulla muutamat erikokoset vaipat, ruokalapun, jonkun rasvan, sukat, vauvalle kirjan, kosteuspyyhkeitä ja vauvan syntymä kirjan...siinä tais olla melkein kaikki. Saattaa jotakin puuttua :D


Varsaimpa sitten huomiseks ylimääräsen käynnin, missä kuunnellaan vauvan sykkeet. :D En vaan pystynyt olemaan varaamatta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lillamy93
Lueskelin tuolta jotain muuta keskustelua missä oli paljon käyttökokemuksia EPI-NO Delphine Plussasta. Onko täällä ihmisiä joilla olisi joko omia käyttökokemuksia tai sitten kuullut että joku olisi saanut apua? :) Mun mielestä aika mielenkiintoista ja ulkomailla tätä kai käytetään aika paljonkin. (y)
 
Huoh ja voih, oletteko muut taikaiskoisia??? No mä sain varattua rakenneultra ajan sille uudelle paikkakunnalle, jolle muutetaan, päivälle 13.11 joka sattumoisin on perjantai. Olin koko aamun hyvissä fiiliksissö, että onnistuin sille viikolle ajan saamaan.
No nyt sit soitin äidilleni, joka oli kauhuissaan, että kai sen voi vaihtaa ku tollanen pvä!!
Tiiättekö, muhunkin osu ja uppos nuo sanat ja aloin heti stressaan, että miksen tajunu kysyy eri päivää ja entä jos sieltä sit jotn paljastuu :'(

Mä tod en oo neutraali ihminen toisten sanoille, vaan aikas herkkä, kuten täälkin on varmaan huomattu. Aatteöin viel huomenna kysyy toista aika

onko muita joilla tolloin ru?
 
Huoh ja voih, oletteko muut taikaiskoisia??? No mä sain varattua rakenneultra ajan sille uudelle paikkakunnalle, jolle muutetaan, päivälle 13.11 joka sattumoisin on perjantai. Olin koko aamun hyvissä fiiliksissö, että onnistuin sille viikolle ajan saamaan.
No nyt sit soitin äidilleni, joka oli kauhuissaan, että kai sen voi vaihtaa ku tollanen pvä!!
Tiiättekö, muhunkin osu ja uppos nuo sanat ja aloin heti stressaan, että miksen tajunu kysyy eri päivää ja entä jos sieltä sit jotn paljastuu :'(

Mä tod en oo neutraali ihminen toisten sanoille, vaan aikas herkkä, kuten täälkin on varmaan huomattu. Aatteöin viel huomenna kysyy toista aika

onko muita joilla tolloin ru?
 
Minä en oo edes kerenny/muistanu miettiä tota influenssarokotetta:ROFLMAO:

Hui, jännittää kyllä se huoninen neuvola käynti. Viimeksi, kun yritettiin kuunnella sydänäänet nii ei löytynyt, mutta ultralla kun katsottiin nii kyllä se pikkunen siellä sitten oli:rolleyes:
 
Anscu, jos mun keväinen raskaus olisi mennyt loppuun asti niin kaskettu olisi ollut 13.11 perjantaina. Ehkä vähän olin taikauskoinen. Sitten taikauskoa tämänkin raskauden suhteen kun se keskenmeno todettiin 28.4 ja laskettu on melkein sama päivä 29.4.

Meillä on rakenneultra 23.12 rv 20+5. Ihana kun juuri ennen joulua. Jännityksellä odottelen ru:ta.

Pippuri, mä en pysty nyhtö possua ja bbq kastiketta syödä ollenkaan. Sitten tykkään tulisesta ja nyt ei vaan pysty tulista syömään. Muka ihan vähän tulinen ja mausteinen saa mahan ihan sekaisin. Tässä raskaudessa ei ookkaan muita. Silloin kun odotin tyttö söin vaan kasviksia. Lihaa ei mennyt ollenkaan.

Jännittää soittaa huomenna neuvolaan kun vein tänään pissa näytteen ja epäilen että ei se "tulehdus" oo mihinkään kadonnut. Mitään oiretta ei oo tulehduksesta, mutta jotain siellä pari viikkoa sitten näkyi. Saas nähä joutuuko antibiotti kuurille.

Norappi ja pikkukakkonen 13+5
 
Moikkis! no nyt sit soitin kätilölle ru ajasta, mut kyl mun kantsii tuo pitää ku next vaihtoehto ois ollu seuraavan viikon ti, jolloin mies on jo siinä uudessa työpaikassaan. Niin ei tarvi heti eka viikolla olla töistä pois.

Eilen täällä sattui surullinen juttu, kun miehen ukki kuoli :(:cry: oli kyllä jo kuollessaan iäkäs eli 93-vuotias, mutta ainahan se kuolema pahalta tuntuu.
Oltiin jo aiemmin puhuttu, että jos tämä uusi tulokas on poika, niin laitetaan sen ukin nimi tämän toiseksi nimeksi. Ihmeellistä tää elämä, kun toiset lähtee ja toiset tulee.

Uskon, Norappi, että ajattelet vähän taikauskoisesti menetyksen jälkeen :(
Ja vau, Katjuska87, siulle se kyllä meinaa vaan hyvää onnee, jos on silloin kosittukin! :)

Sit unista, näin viime yönä ihan ihme unta, imetin siinä pikkuista vauvaa, ja sit sillä tuli papanat housuun ja mulla ei ollu tai en löytäny mitään pesuliinoja eli harsoja joilla kuivata pesty pylly! Varmaan alkaa jo niin olla nuo hankinnat mielessä ja hirvittää kun ei viel mitöän oo, vaik onhan täs viel useempi kuukausi aikaa hankkia :rolleyes:

Anscu ja Pikkuinen 17+1
 
Mahtuuko yksi uusi vielä mukaan?:)

Täällä odotellaan toista lasta syntyväksi 25.4.2016. Ikää itsellä 25 ja miehellä 28. Meillä on 2012 syntynyt poika.
Viikkoja tällä hetkellä kasassa 14+4, ultran mukaan laskettuna. Tämä on vähän sellainen yllätysvauveli niin la on nyt vaihtunut kaksi kertaa tähän mennessä.

Jos mahtuupi mukaan niin tiedot olisi siis;
Kapusha / Toinen lapsi/ LA 25.4.2016 / PHKS
 
Lämmin kiitos osanotosta Pippuri♥
ja tsemppiä neuvolaan, eiköhän siellä kaikki hyvin mene!(y)

Vitamiineistä, että mulla käytössä on vain kans toi sama multivita raskaus ja imetys, kohta saakin uuden ostaa ku purkki aika lopussa.
 
anscu höpöhöpö, se on just hyvä päivä ultralle, sama kuin mikä tahansa muukin päivä! ;)

Syön kans raskausajan Multivitaa sekä maitohappobakteereja. Eikö muut syö niitä? Oon kuullut hyvää, etenkin loppuvaiheessa niiden syönnistä. Pitääpä iteki laittaa tuo babyboxi tulemaan, kiitti vinkeistä!

Ihan hirvee päänsärky ollu taas pari päivää! Musta tuntuu niin kuin nuo päänsäryt ajoittuis tiettyihin hetkiin, ehkä hormonitason muutoksiin? Ollu niitä sykkiviä nipistelyjäki muutaman päivän ja nyt tuntuu että taas on maha kasvanut. Aamulla herätessä tunsin jotain jännää, niin kuin joku ois hieraissu mahasta. Ehkä se oli vauva? :)

Muuten, mulle työkaverit suositteli tukivyön ostamista, kun on nyt jo alaselän särkyä. Onko kenelläkään kokemusta? Vois vaikka netistä tilata, näyttäis löytyvän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anscu
Minulla käytössä monivitamiini ja maitohappo. Influenssa rokotetta kovasti pohdin, ehkä en kuitenkaan ota kun en ole ikinä aikaisemminkaan ottanut. Rakenne ultraa kovasti odotellaan, vielä on neljä viikkoa aikaa siihen:geek: nälkä kasvaa iltaa kohden, voisi syödä koko ajan :D
 
Mulla on tuo tukivyö, mutta sen käyttö aiheuttaa supisteluja :/ eilen laitoin sen päälle kun aloin imuroimaan, nii pakko oli heitää pois kun veti mahan niin kireäksi..

Liberolaukusta muuten luin uusimmasta pirkkalehdestä, ettei synnärit enää jaa niitä, mutta K-ruokakaupoista saa niitä, kun ekaks rekisteröityy liberokerhoon niin sieltä tulee kotia lappu,mitä vastaan saa sen pakkauksen hakea ilmasiks k-kaupasta :) Minä siis tilasin suoraan laittamalla sähköpostia,käy se niinkin.
Minä tykkään näistä vauvakerhoista :D Sit reiksiteröidyin myös ainukerhoon, kun meinasin ostaa kyseisen merkin rintapumpun ja tuttipullot,tutit yms.. niin niillä pisteillä saa sit kaikkea kivaa ilmasiks :)
 
pähkinäpuu: ei oo liian pieni, pakko sen on kuitenkin suht napakalle vetää,ei sillä muuten ole mitään virkaa..jos on yhtään sen verran napakalla että ois selälle jotain hyötyäkin niin supistaa.. Mulla on aika supistusherkkä kohtu, sama ongelma oli esikon kanssa. Nyt oli testissä semmoinen koko mahan peittävä..
 
Niin joo, mäkin käytän saccharomyces boulardii -probioottia säännöllisesti. Noiden aiemmin mainittujen lisäksi. Ainut joka on pitänyt mulla hiivaoireet, joista aiemmin kroonisesti kärsin, poissa.

Osanotot ansculle menetyksen vuoksi!

Tukiliivi löytyy. Selkäsärkyyn auttaa ainakin vähän.

Vaimo ja vaavi rv 14+3
 

Yhteistyössä