Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Huomenta :)

Voi ei Irith toivottavasti kaikki ois hyvin! Tsemppiä sinne <3

Kiitos jumppavinkekeistä ja onnee kaikille tyttö ja poikalupauksista :)

Mulla on alkanu tulla raskausarpia tisseihin:eek: mutta ei oo muualle tullu ainakaan vielä.

Pippuri ja papu rv21

 
Irith tsemppiä! Kerro sit miten kävi. Toivotaan että on harmiton.

Mä yritän olla loppuun asti töissä, mutta katsotaan kuinka käy. Joka tapauksessa mulla on sellanen olo, että jouluun asti kun pääsee, on niin vähän enää jäljellä että voi mennä laulellen sen jälkeen :D
 
Minä taas luulen että se laulelu loppuu mulla viimeistään jouluna..voi luoja, ei ole aika kullannut muistoja siitä loppuraskaudesta, henki ei kulje, närästää ja joka paikkaan koskee, missään asennossa ei voi nukkua ja kusettaa 10 kertaa yössä, tai enempikin :poop::ROFLMAO: viimeks mulla tais olla loppuraskaudessa viimeisen 2kk aikana pisin unipätkä yöllä joku 1½h..no ei se siitä tietty miksikään muuttunut vauvan syntymän jälkeenkään ekaan vuoteen. :ROFLMAO: huhhuijjakaa mihin sitä on ryhdytty :rolleyes:
 
Huomenta :)

Me käytiin tossa pari päivää sitten kahtoo rattaita. Nyt on ihan semmonen olo, että se vauva on oikeesti tulossa :ROFLMAO:

Huomasin, että mulla on tullu raskausarpia molempiin rintoihin!

Mulla ois sitten seuraavaks se kelaneuvola 8.12 :) Hui, kun aika menee nopeasti ja kohta on jo joulukuu! :geek:
 
Tsemppiä Irith, toivottavasti häviää itsestään.

Nukkumisesta mie nukun normaalisti kyljellään, vaihdan monta kertaa yössä, paitsi viimeiset 3 viikkoa. Olen nukahtanut kyljellään, mutta noin tunnin päästä oikea käsi on niin puutunut ja kipeä että on pakko kasata tyynyjä selän taakse ja jatkaa unia puoli-istuvassa asennossa, josta tietysti vähitellen olen valunut takaisin selällään nukkumaa. Käsi herättää joka yö vähintään 3 kertaa, sitten täytyy hieroa kämmenen sisäpuolta, rannetta ja kyynärvartta auki että sormien puutuminen, tunnottomuus ja vihlominen vähenee ja pystyy taas nukahtamaan. En ole vielä käynyt lääkärissä, fyssari sanoi että ranteesta tämä kaikki johtuu eikä sille oikein voida mitään raskauden aikana koska vaiva voi poistua synnytyksen jälkeen. Töitä pystyn tekemään, monen viikon univelat vain alkavat pikkuhiljaa painaa. Päikkäreitäkään ei aina ole pystynyt nukkumaan vapaapäivinä, milloin lapset tai koirat herättää :(

Ensi keskiviikkona, 2.12., on meillä rakenneultra ja 15.12. kela-neuvola.

Anismo 19+4 (kohta puoliväli :))
 
No joo, saapa nähdä miten tosiaan itellä käy, kun ei ole vielä kokemusta loppuraskaudesta. Joka tapauksessa mulla on vaan sellanen olo että jouluun asti kun jaksaa töissä, niin sen jälkeen on joko enää pieni rutistus tai sitten joutuu saikulle. Ikävä ois jättää työkaverit "pulaan", mutta oma ja vauvan terveys edellä pitää muistaa mennä, eikä olla _liian_ tunnollinen.
 
Voi että ihanaa kun aika kuluu näin nopeasti! Porukka plussailee jo elokuulle, ja ihan kohta on joulukuu, ja lopuillakin meidän ryhmäläisllä rakenneultrat! <3
Tiedustelisin joulukuun pinoa varten,että vieläkö täällä palstailee seuraavat nimimerkit: Mimssu82, Pionii, melinda_, Riinuli82, Susa15, Silversky, Duel, Hymyliini, tipsu1984??

Täällä poskuu taas viikot,tänään 21+0!
 
Maanantaina vein taas pissa näytteen. Tiistaina soitin neuvolaan ja iloksi sain kuulla että on puhdas näyte. Kuivumisen merkkiä oli, mutta johtu siittä kun en oikein illalla uskaltanut juoda mitään. Kun se rakossa olo aika piti saada täyteen. En vaan jutellut oman neuvola tädin kanssa että seurataanko nyt ettei se bakteeri vaan uusi.

Liitoskivut vaivaa koko ajan. Ei yöllä löydä hyvää asentoa missä nukkua. Selkä aina iltaisin tosi kipee. Onneksi kauratyyny edes vähän auttaa asiaa.

Tuntuu että on vielä niin pitkä aika rakenneultraan. Jännityksellä odotan ja ehkä vähän pelottaakin mennä sinne.

Norappi ja pikkukakkonen 17+6
 
Meillä ei mennyt ihan putkeen ultra. Muuten rakenteet kunnossa ja sukupuolikin näkyi, mutta näkyi sitten muutakin - aivoissa nestekysta, joka pitäisi olla harmiton, mutta voi myös joskus olla merkki kromosomihäiriöstä, meillä ei kyllä ole muita riskitekijöitä mutta säikähdettiin silti. Minä vedin raskauskilarit ja vaadin uuden ajan erikoislääkärille, saatiin ensi viikoksi. Katsotaan mitä siellä sanotaan.. Äkkiä sitä vetäistään matto alta heti kun yhtään alkaa luottaa siihen että kaikki voisikin mennä hyvin :( jos lääkäri näkee aihetta lapsivesipunktioon niin mennään, muuten täytyy vaan odottaa seuraavaa kontrollia ja toivoa että se häviää itsestään, niinkuin harmittoman kuuluisi..
Meillä oli myös kaks pientä kystaa plexuksessa, mutta ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Häviävät kuulemma itsestään ja eivät vaikuta sikiön kasvuun taas kehitykseen. Terkkarilta vielä kysyin samasta, joka totesi ettei syytä huoleen. :) Muuten rakenneultrassa kaikki oli ok!
 
täälä jatkuu samaan tahtiin kun aikasemmin, mitään uutta vaivaa ei ole, rautaa syön koska hemoglobiini oli viime neuvolasa 109 ja suositteli rautaa.
vauva liikkuu kovasti ja mies sano ettei vielä näy niin selkeesti raskaus mut vähän näkyy jos en ole paita päällä,
me ollaan myös käyty katomassa vaunuja mut ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen millaset vaunut ostetaan, miehelle värillä on ihan sama ja tykkäs yksistä vaaleen sinisistä jotka mun mielestä kans mallilta kivat mut se vaaleensininen ainoo väri siinä mallissa niin en kauheen mieleläni sitä väriä halua, vaatteita oon ostellu ja mies jo vähä toppuutellu ku ostan hänen mielestä pelkkää pinkkiä joka kyllä on mun lemppari väri :D mies haluaa tytölle muutaki väriä kun pinkkiä,
oon alkanu miettimään pitäiskä alottaa äitiysloma varhennettuna vai ihan normaaliin aikaan, laskin kyllä nyt ku oon sairaslomalla ja saan kelasta sairaspäivärahaa joka on selkeesti isompi kun äitiyslomalla ollessa niin oon vähän epävarma miten teen.
nostremame rv20+0
 
norappi: Hieno juttu!!! :)

Meillä ei oo vielä vaunuja, ja sit ostoslistalla on vielä myös itkuhälyytin,amme,ja vaunuihin kuomuverho..sit se pikkusälä mitä ihan loppuvaiheessa pitää ostaa,vaipat,korviketta varuille jne..ja imetysliivit ostan valmiiks parit jotkut H&M halppikset (jos koko riittää),ja synnytyksen jälkeen sit kun lopullinen koko tiedossa niin käyn kunnon liivit ostaa. Ja varmaan pitää ostaa alushousuja kans itelle synnytyksen jälkeiseen aikaan, kun normaalisti käytän vaan stringejä, mut niihin ei oikein megasiteet istu :ROFLMAO: 56-62cm vaatteet aikalailla hommattuna siis jo, pinnis & pehmuste, hoitopöytä & pehmuste, turvakaukalo, rintapumppu, pari tuttipulloa, hoitolaukku,vauvan leikkimatto, harsoja,lakanoita ja sitteri on jo ...mitäs vielä, on kateltu sellaista kattoon ripustettavaa haikarakehtoa, siinä varmaan vauva tykkäis nukkua pikku keinutuksessa. Mitähän muuta sitä vielä tarvii!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi että ihanaa kun aika kuluu näin nopeasti! Porukka plussailee jo elokuulle, ja ihan kohta on joulukuu, ja lopuillakin meidän ryhmäläisllä rakenneultrat! <3
Tiedustelisin joulukuun pinoa varten,että vieläkö täällä palstailee seuraavat nimimerkit: Mimssu82, Pionii, melinda_, Riinuli82, Susa15, Silversky, Duel, Hymyliini, tipsu1984??

Täällä poskuu taas viikot,tänään 21+0!
Mukana olen!
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
norappi: Hieno juttu!!! :)

Meillä ei oo vielä vaunuja, ja sit ostoslistalla on vielä myös itkuhälyytin,amme,ja vaunuihin kuomuverho..sit se pikkusälä mitä ihan loppuvaiheessa pitää ostaa,vaipat,korviketta varuille jne..ja imetysliivit ostan valmiiks parit jotkut H&M halppikset (jos koko riittää),ja synnytyksen jälkeen sit kun lopullinen koko tiedossa niin käyn kunnon liivit ostaa. Ja varmaan pitää ostaa alushousuja kans itelle synnytyksen jälkeiseen aikaan, kun normaalisti käytän vaan stringejä, mut niihin ei oikein megasiteet istu :ROFLMAO: 56-62cm vaatteet aikalailla hommattuna siis jo, pinnis & pehmuste, hoitopöytä & pehmuste, turvakaukalo, rintapumppu, pari tuttipulloa, hoitolaukku,vauvan leikkimatto, harsoja,lakanoita ja sitteri on jo ...mitäs vielä, on kateltu sellaista kattoon ripustettavaa haikarakehtoa, siinä varmaan vauva tykkäis nukkua pikku keinutuksessa. Mitähän muuta sitä vielä tarvii!!

Et meinaa ostaa 50 senttisiä vaatteita?
 
Huh, nyt illantullen päässyt rauhoittumaan kunnolla. Koko päivä meni cityssä :LOL: Aamusta isännän kans lähdettiin, kun sillekin oli samalle päivälle sopivasti kokousta ja muuta viemistä. Monta asiaa yhdellä reissulla (y)
Ensin mulla oli rakenneultra ja pääsin sinne jo varttia ennemmin kuin mitä aika oli ja olin jo pian kymmenen jälkeen jo poiskin, n. 25min kesti. Kaikki rakenteiden osalta hyvin, painoarvio ja viikot vastasi viikkoja ja poika siellä selvästi näkyi köllivän :) Oli vain perätilassa, mutta asento voi vielä vaihdella monestikin. Jotenkin nyt tuntuu taas todellisemmalta, että siellä asusteleva pikkuinen on todellakin tulossa. Tytön vaatteet lähtee meiltä kiertoon ja pojan vaatteet saa järjestellä. Vaunuostoksia ajattelin tuossa tammikuun puolella alkaa miettimään paremmin. Jos sattuu olla aleita uusista tai jos löytäisi hyvät käytetyt.
Tuon äitipolin jälkeen oli polyypin poistoaika ja sinnekin pääsin jo 25min ennemmin kuin mitä aika oli. Nopeasti oli sekin toimenpide ohi. Lääkäri tuumasi, ettei sitä olisi pakko ollut poistaa, mutta kun kerran hyvin oli siinä tarjolla nipsaasta, niin otti sitten pois.
Kerkesin sitten hyvin vielä aiempaa aiotulla paikkarilla keskustaan ja hain auton sieltä mihin isäntä oli sen jättänyt ja lähdin shoppailemaan joululahjoja :)

Seuraavaksi sitten kela neuvola 8.12 ja varmaan saan tietää koska sinne sokerirasitukseen joudun.

Nukkuminen on ollut taas heikonlaista. Välissä nukuin varmaan viikon kunnolla ja yhtenä aamuna jopa heräsin niin unenpöpperössä, onneksi oikeaan aikaan, mutta en oikein tiennyt oliko kello herättänyt vai ei. Oli jo sammutettuna ja luultavasti olin sen nukuksissa sammuttanut kun oli soinut. Toivottavasti ei noin nyt tapahtuisi enää ja vielä viikolla kun pitää neitiä herätellä kouluun. Laittaa sille oma kello varuuksi vielä soimaan 5min myöhemmin niin saa sitten tulla herättelemään jos äiti nukkuu pommiin :D
Nyt siis taas on heikkoja öitä. Nukun n. 4h tuonne kolmeen asti ja sen jälkeen on yhtä pyörimistä. Ja aamupäivä menee väsyksissä.
Saapa nähdä sitten neuvolassa onko hb yhtään noussut...

Nyt kun vielä ottaisi itseään niskasta kiinni ja lähtisi lenkille. On jäänyt vähälle liikkumiset kaiken sairastelun ja selkäkipuilun takia. Nyt paranemassa flunssasta. Selkäkin voisi ehkä hivenen paremmin kun saa liikettä. Ja nyt uusimpana lapaluun seudun kipu. Vanhuus ei tuu yksin :D
 
Kiitos tsempeistä! Vähän oon jo rauhoittunut mutta sinne uuteen ultraan todellakin silti mennään alkuviikosta. Kiva kuulla Lillamy että on ollut ohimenevä juttu jollakulla :)
Sehän hitusen kyllä nostaa trisomiariskiä (on ns softmarkkeri 21- ja 18 trisomioille) mutta jos kaikki muu on kunnossa niin riski ei nouse merkittävästi (juttelu parin erikoislääkärin kanssa rauhoitti mieltä kummasti!). Katsellaan..
 
Huomena ja hyvää viikonloppua :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista minskih :)

Mites teillä muutes miehet on mukana tässä raskaudessa ja vauvahömpötyksessä? :eek:
Tuntuu, että omalle miehelle kaikki on vaan ihan sama :D Vaikka tää vauva ei mikään yllätys ollu vaan ihan suunniteltu juttu. Eilenkin, kun saatiin vauvalle vaatteita miestä ei kiinostanut edes katsoa mitä siellä oli, joka sitten vähän jäi omaa mieltä harmittamaan :/
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Terkkuja rakenneultrasta! Poikalupaus tuli ja mies aivan onnessaan! Tällä viikolla mulle tosiaan iski kamala huoli onko kaikki hyvin ja onneksi on. :) kauhea meno vauvalla oli ja teki kyllä ultraamisen haasteelliseksi :ROFLMAO: istukka on mulla ihan edessä joten siksi tuo maha tuli niin nopeasti esiin ja liikkeitä en niin herkästi tunne.

Tänään haetaan meille vaunut ja hoitopöytä jossa on hyvin laatikkoja. Oikeastaan noiden laatikoiden takia ostan kun tuntuu ettei ole vaatteille tilaa. Vaatteet meillä onkin nyt sitten pojalle 68cm asti hommattuna ja tänään ostin ekat tutit ja pullon. Vaunut ovat brion joita etseinkin, olleet kahdella omistajalla ja hinta ei päätä huimaa, 40e:D saattaa olla että uuden kopan ostan mutta katsotaan nyt. Turvaistuimen ja telakan hommaan tosiaan uutena ja vaunuihin adapterin :)

Meillä mies on välillä hommassa todella mukana ja luulen tämän päiväisen ultran tehneen tästä miehelle vielä todellisempaa.

Lauantaina mulla onkin ensimmäinen koitos lasten kanssa edessä kun menen veljen tytön lastenkutsuille apukäsiksi :LOL:
 
Täällä mies on innoissaan kaikesta vauvaan liittyvästä. Toki minä oon enemmän perillä noista hankinnoista ja valitsen niitä, mutta on aina kovin kiinnostunut kaikesta mitä olen ostanut, ja halus yks ilta oikein vielä penkoa laatikon läpi että mitä kaikkea vauvanvaatteita sitä onkaan nyt jo hommattu :D ja silittelee mahaa päivittäin ja haluaa iltaisin pitää kättä mahan päällä kun tuntuu niin hyvin potkut päälle päin..ja höpöttelee vauvalle masun läpi iltasatuja :D meillä ainakin selvästi oli miehelle mieluinen juttu,että nimenomaan poika tulossa..varmasti olisi mielissään ollut tytöstäkin, mutta uskon että jokainen mies salaa ainakin haaveilee saavansa oman pojan. Ehkä miehet osaa konkereettisemmin ajatella mitä kaikkea poikalapsen kans voi tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Anismo
Huomena :)

Onnee bells hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :)

Me eilen vähän juteltiin miehen kanssa näistä vauva jutuista ja sano kyllä, että odottaa vauvaa ihan innoissan, mutta ei vaan osaa näyttää sitä ja kun on esimmäinen lapsi niin vähän jännittää samalla. Onneks saatiin juteltua niin oma olokin helpotti kummasti :)

Minä oon ruvennu tuntemaan liikkeet jo kädellä :D Kauheesti tämä vauva potkii päivisin ja iltaisin, mutta kun nukkumaan menee niin potkut vähenee :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä