Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

Hei, olipa mukava lukea teidän kuulumisia. En ole käynyt täällä pitkään aikaan. Illat on menneet pahoinvoinnin kourissa ja oksennellessa. Tällä viikolla en ole oksentanut kertaakaan, uskaltaakohan toivoa että pahoinvointikin helpottaisi vähitellen Meillä oli np-ultra eilen. Kätilö puhui tosi vähän ja aika heikkoa suomea, mutta ymmärsin kaiken olevan niinkuin pitääkin ja kokokin vastaa viikkoja. Ultraus kesti vain viis minuuttia, mutta saatiin sentään muutama onnistunut kuva pikkuisesta vaikka hän olikin kovasti liikkuvainen kaveri. Mahtaako tulla isoveljensä kaltainen elohiiri
Mulla on masu pullahtanut esiin jo jonkin aikaa sitten. Esikoista odottaessa otettuihin kuviin vertailin, että viimeksi masu oli tän kokoinen vasta kuukauden myöhemmin. En oo tän pahoinvoinnin takia syönytkään tavallista enempää, etten sit tiedä mistä tää turvotus johtuu. Oon kääriytynyt töissä ties mihin kaapuihin, kun haluan kertoa vasta kun riskiarviotkin on saatu.

Minea 13+0
 
Heippa taas!
Onkos nyt kaikilla ollut ultra?:) Mulla oli Minea myös huonosti suomea puhuva lääkäri niin jäi vähän asioita epäselväksi. Kuten istukan paikka mikä on edellisissä raskauksissa kerrottu kyllä ja merkitty neuvolakorttiin.

Mulle voi päivittää muuten tyttöolon.
Saas nähdä onko olot tällä kertaa väärässä, aiemmin ollut 3/3 oikeassa tunne.

Huomenna neuvola, tuskin sielläkään mitääb ihmeitä näillä viikoilla on paitsi sykkeiden kuuntelu:love: Liikettä tuntuu välillä kovastikin ja kohtu näkyy makuulla alavatsalla selvänä kumpuna.

Rautaa oon alkanu ottamaan Floradixin muodossa. Saa nähdä onko hb mitä sattuu :unsure: otan nyt jo ennakkoon ettei joutuisi tällä kertaa ottaa rautaa tipasta. Tabletit ei oikein sovi, maltofer,retafer ja obsidan kokeiltu.

Avantasia 16+1
 
Mulla on mitä ilmeisimmin meneillään nyt se seesteinen ja energinen keskiraskaus jo! Olo on hyvä, mistään ei kolota ja yötkin saan nukuttua oikein hyvin. Kohtu on kai nyt noussut sen verran lantiosta ettei paina virtsarakkoa niin paljon, öisin ei ole tarvinnut herätä pissallekaan! Ei mitään valittamista siis :geek: Muistelisin että tilanne tulee kyllä vielä muuttumaan, joten nautin tästä nyt täysillä :LOL:

Muutaman kerran on tuntunut melko varmoja liikahduksia, mutta ei tosiaankaan mitenkään päivittäin vielä. Tosi paljon odotan jo kunnon liikkeitä, ne niin kivasti konkretisoi tätä asiaa.

Mulla on ehkä hitusen vahvistunut myös tyttöolo. Kukaan ei saa nyt loukkaantua tästä, mutta tavallaan on ihan sama kumpi sieltä tulee kun kerran yksi poika on jo saatuna ;) Alitajuisesti ehkä jopa toivon tyttöä vaikka jostain syystä kuvittelenkin poikien olevan "helpompia" :rolleyes: Kunhan nyt syliin asti saisi vauvan, siitä lähdetään.

Bosch 16+0 pokspoks :ROFLMAO:
 
Kath, ite oon hakenu niin pitkiä kuin lyhyitäkin sijaisuuksia ja vakitoimia. Aina toivonut, että olisin kirkkaasti niin hyvä hakia, että tommonen 9kk äitiysloma ei haittaisi. (y) Toivoa sopii, yrittää pitää. Tsemppiä työnhakuun!:)

Edellisessä raskaudessa oksentelin aamuisin melkein viimeisille viikoille asti. Nyt tässä raskaudessa on tullu sellasia oksennuksen yllätyshyökkäyksiä. Eilen illalla (älkää lukeko jos olette liian herkkiä) oltiin miehen kanssa alottelemassa aikuistenpuuhia niin jouduin lähes heittämään miehen päältäni kun tuli ihan järkyttävä oksennus aivan puskista. Koko makuuhuone oli oksennuksessa sekä lähes joka paikka matkalla makuuhuoneesta kylpyhuoneeseen. Se oli ihan kauheeta. Mies luuli, että tukehdun oksennukseen. :notworthy: En tiedä kumpi olisi parempi, koko raskauden kestävä aamupahoinvointi vai nämä yllätysoksennukset. Ne kun ei annan edes mitään varoitusta. Yhtäkkiä vaan tulee. :cry:

Kaumi 16+2
 
Bosch, Voin samaistua hyvin tohon, että jompikumpi sukupuoli olisi helpompi. Itsellä jotenkin kun perheessä on kaksi tyttölasta niin koen tyttöjen olevan helpomia. Luulen, että se johtuu nimenomaan siitä kun ei ole kokemusta poikalapsista juurikaan. Mietin monesti, että miten sitä poikaa sitten oikeen hoidetaan jos tuleekin poika. :ROFLMAO:
 
Mulla on mitä ilmeisimmin meneillään nyt se seesteinen ja energinen keskiraskaus jo! Olo on hyvä, mistään ei kolota ja yötkin saan nukuttua oikein hyvin. Kohtu on kai nyt noussut sen verran lantiosta ettei paina virtsarakkoa niin paljon, öisin ei ole tarvinnut herätä pissallekaan! Ei mitään valittamista siis :geek: Muistelisin että tilanne tulee kyllä vielä muuttumaan, joten nautin tästä nyt täysillä :LOL:

Muutaman kerran on tuntunut melko varmoja liikahduksia, mutta ei tosiaankaan mitenkään päivittäin vielä. Tosi paljon odotan jo kunnon liikkeitä, ne niin kivasti konkretisoi tätä asiaa.

Mulla on ehkä hitusen vahvistunut myös tyttöolo. Kukaan ei saa nyt loukkaantua tästä, mutta tavallaan on ihan sama kumpi sieltä tulee kun kerran yksi poika on jo saatuna ;) Alitajuisesti ehkä jopa toivon tyttöä vaikka jostain syystä kuvittelenkin poikien olevan "helpompia" :rolleyes: Kunhan nyt syliin asti saisi vauvan, siitä lähdetään.

Bosch 16+0 pokspoks :ROFLMAO:
MInulla on myös tämä seesteinen vaihe saapunut ja niiiiin ihanalta se tuntuu. Jaksaa siivota kotonakin taas melkein normaalisti, niin ei ärsytä jatkuva epäsiisteys. Lisäksi mahtavaa nukkua yöllä monta tuntia putkeen eikä rampata vessassa 2h välein.

Itse en ole mitään liikkeitä tuntenut ja neuvolassa sanottiinkin, että menee varmasti vielä viikkoja ennekuin kannattaa edes moisia odottaa. Mutta niitä kyllä odotan.

Tässä harkitsen, että kerronko pian töissä lähimmille työkavereille raskaudesta, kyllä mä luulen että ne pian kyllä masusta huomaa..

15+5 tänään
 
Mun työkaveri jo taputteli mun masua ja sanoi, että hänestä tuntuu, että odotan tyttöä. Itsellä taas varma poikaolo, että nähtäväksi jää :D

Veriseulat olivat ok. Huomenna sitten sokerirasitus, mikä ahdistaakin jo valmiiksi vähän.. Se jatkuva neulalla tökkiminen ei tunnu ajatuksenakaan kivalta.

Mä itse olen monesti ajatellut, että tyttö olisi helpompi, kun lähipiirissä on ollut niin rasavillejä poikalapsia jne, mutta ainahan se riippuu lapsesta, kasvatustyylistä yms :D Näin esikoista odotellen ei etenekään ole mitään väliä/odotusta sukupuolella.
 
Kaumi mulla oli tytöstä kanssa tuollaista. Tai oikeastaan tuli huono olo ja makuulta en edes istumaan ehtinyt kun tuli jo yrjö :eek: sen takia meillä olikin ämpäreitä siellä täällä siihen aikaan.

Tänään oli neuvola, hb 125 joten ei väsymys siitä johdu. Verenpaine oli 103/56 niin epäili siitä johtuvan tai toisinsanoen nestevajauksesta. Kohtu tuntui noin navan korkeudella ja sykkeet olivat 130 luokkaa. Kovasti potkutteli karkuun anturia ja potki niin kuului kivaa kolinaa ja rätinää:cautious:
Seuraava neuvola onkin vasta rv 23 jolloin saa ne kelan lappuset.

Avantasia 16+2
 
Tää on niitä kotidoplerin huonoja puolia. En oo nyt enää löytäny sykettä vaikka pari viikkoo sitten löysin.
Kotidoplerit eivät varmasti oo täysin luotettavia mutta silti pelottaa ja itkettää että entäs jos taas on käynyt huonosti.
Viikko sitten oli neuvola ja siellä kuunneltiin.
Nyt tässä mietin että pitäiskö mun soittaa tonne neuvolapalveluun ja kysyä voisko päästä neuvolaan kuuntelee että onko kaikki hyvin. Mutta en tiedä pääseekö täällä kovinkaan helposti.
Oon jo vuorokauden hermoilun tuloksena sata varma että nyt se on mennyttä:cry:

Kath 17+1
 
Tää on niitä kotidoplerin huonoja puolia. En oo nyt enää löytäny sykettä vaikka pari viikkoo sitten löysin.
Kotidoplerit eivät varmasti oo täysin luotettavia mutta silti pelottaa ja itkettää että entäs jos taas on käynyt huonosti.
Viikko sitten oli neuvola ja siellä kuunneltiin.
Nyt tässä mietin että pitäiskö mun soittaa tonne neuvolapalveluun ja kysyä voisko päästä neuvolaan kuuntelee että onko kaikki hyvin. Mutta en tiedä pääseekö täällä kovinkaan helposti.
Oon jo vuorokauden hermoilun tuloksena sata varma että nyt se on mennyttä:cry:

Kath 17+1
Kannattaa oman mielenrauhan takia vaikka ihan soittaa, mutta minulle sanottiin myös neuvolassa ettei ne aina kuulu jos vauveli on jossain piilossa. Vauvahan on vielä aika pieni, ja hänen sykkeet kätkeytyy helposti äidin sykkeen sekaan eikä siksi kuulu selkeästi. Onko teillä avointa neuvolaa jossain päin kaupunkia? Netistä katsomalla näkee missä on milloinkin. Usein pääsee kuuntelemaan myös sykkeet siellä :) Voimahaleja!
 
Tää on niitä kotidoplerin huonoja puolia. En oo nyt enää löytäny sykettä vaikka pari viikkoo sitten löysin.
Kotidoplerit eivät varmasti oo täysin luotettavia mutta silti pelottaa ja itkettää että entäs jos taas on käynyt huonosti.
Viikko sitten oli neuvola ja siellä kuunneltiin.
Nyt tässä mietin että pitäiskö mun soittaa tonne neuvolapalveluun ja kysyä voisko päästä neuvolaan kuuntelee että onko kaikki hyvin. Mutta en tiedä pääseekö täällä kovinkaan helposti.
Oon jo vuorokauden hermoilun tuloksena sata varma että nyt se on mennyttä:cry:

Kath 17+1
Meillä on neuvolassa ainakin tosi usein niitä ns avoimia päiviä, kun voi mennä kuuntelemaan heidän laitteillaan neuvolatätskyn toimesta vauvan sykkeitä. En tiiä miksi niitä sanottiin, mutta meille kerrottiin niistä neuvolakäynneillä ja ne on siis avoimia eli kaikki odottavat äipät voi mennä kuunteleen, eli jonoa voipi olla.

Mulla sokerirasitus tänään ohi! Yli 12 h paasto oli tuskaa. Aamulla ennen koetta yli 4 kertaa oksentanut, mutta onneksi pääsin heti labrassa litkun juotua lepohuoneeseen. Litku oli siedettävää ja eka lasi meni helposti, mutta toinen tökki huolella. Pysyi kuitenkin koko ajan sisällä. Hoitsu varottelikin, että väsymys iskee varmasti kun vetänyt yhtäkkiä tuollaiset määrät sokrua ja niin se väsy iskikin, muttei nukkua saanut :sleep:. Aina kun nousi siitä sängyltä ylös niin yökötti aivan vietävästi. Kuitenkin suht hyvin sujui! Nyt odotan vaan seuraavaa sokerirasitusta :mad: ärsyttävää, kun ei yksi kerta riitä. Kuitenkin mun ja lapsen parhaaksi nämäkin on :barefoot:

Mulla myös ollut yllätysyrjöjä, mutta onneksi suurinosa ennakoitavissa!

Oskama & pinokkio 14+3
 
Noi yllätysyrjöt on ihan hirveitä. Tuo mitä avantasia kuvasi, että makuultaan ei edes istumaan ehdi niin pitää täysin paikkansa munkin kohdalla. Ihan kamalaa. :(

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin muuten, mutta sokerirasituksessa yksi arvo (paasto) oli sama kuin raja-arvo niin saan nyt sitten pistellä itseäni joka päivä kahdella aterialla ennen ateriaa ja tunti sen jälkeen. Nyt voin sanoa, että ottaa päähän! Ymmärtäisin huomattavasti paremmin jos olisi ollut se arvo vaikka 5.4 eikä se sama mikä on se raja-arvo 5.3. Muut arvot olivat kuitenkin erittäin hyviä... Nyt vois vetää sellasen taaperon itkupotkuraivarin. Jos se vaikka auttaisi...

Kath soita ihmeessä ja kysy josko pääsisit kuuntelemaan sydänäänet. Sitten kun asia on tarkistettu laitat oman doplerin sivuun ja käytät sitä vasta sitten kun vauva on isompi ja on varmempaa kuulla ne äänet. Kaikki peukut pystyyn, että kaikki on hyvin. Olet onneksi jo ylittänyt rv 12. :)
 
Kath tuo on juuri dopplerin huono puoli, että saattaa aiheuttaa turhaa stressiä, jos ei välillä onnistu ääniä kuulemaan :( Itse olen jaksanut nyt omaani vain kerran käyttää. Väittiäisin varmaksi, että kaikki on silti ihan hyvin. Niitä ei vaan aina välttämättä saa itse kuuluviin.

Olin aamulla sokerirasituksessa ja olihan se vähän pyllystä... Se läpinäkyvä sokerilitku oli todella ällöttävän makuista ja musta sitä oli kamala määrä ja se oli niin kylmää, että päähän alkoi vihlomaan. Sain sen kuitenkin juotua melko nopeassa tahdissa ja ajan sain kulumaan kännykällä elokuvia tapitellen. Ei tullut paha olo tmv, mutta käteen vähän nipisti ne kireät teipit ja jatkuvat neulalla tökkimiset.

Käyn varmaan taas jo tänään jo kurkkaamassa, onko tuloksia tullut omakantaan.
 
Kath tuo on juuri dopplerin huono puoli, että saattaa aiheuttaa turhaa stressiä, jos ei välillä onnistu ääniä kuulemaan :( Itse olen jaksanut nyt omaani vain kerran käyttää. Väittiäisin varmaksi, että kaikki on silti ihan hyvin. Niitä ei vaan aina välttämättä saa itse kuuluviin.

Olin aamulla sokerirasituksessa ja olihan se vähän pyllystä... Se läpinäkyvä sokerilitku oli todella ällöttävän makuista ja musta sitä oli kamala määrä ja se oli niin kylmää, että päähän alkoi vihlomaan. Sain sen kuitenkin juotua melko nopeassa tahdissa ja ajan sain kulumaan kännykällä elokuvia tapitellen. Ei tullut paha olo tmv, mutta käteen vähän nipisti ne kireät teipit ja jatkuvat neulalla tökkimiset.

Käyn varmaan taas jo tänään jo kurkkaamassa, onko tuloksia tullut omakantaan.
Mulla ei ollut ehtinyt tulla tulokse vielä edes seuraavana iltapäivänä, mutta mulle sanottiinkin että kannattaa soittaa sinne neuvolan neuvontapuhelimeen niin ne näki jo tulokset ja ohjeisti mua heti jatkon suhteen kun oli sitä heittoa.
 
Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin muuten, mutta sokerirasituksessa yksi arvo (paasto) oli sama kuin raja-arvo niin saan nyt sitten pistellä itseäni joka päivä kahdella aterialla ennen ateriaa ja tunti sen jälkeen. Nyt voin sanoa, että ottaa päähän! Ymmärtäisin huomattavasti paremmin jos olisi ollut se arvo vaikka 5.4 eikä se sama mikä on se raja-arvo 5.3. Muut arvot olivat kuitenkin erittäin hyviä... Nyt vois vetää sellasen taaperon itkupotkuraivarin. Jos se vaikka auttaisi...
:)
Siis mulle sanottiin juuri se, että olisi pitänyt olla alle 5.3 jotta olis selvinnyt kuiville, mulla se paastoarvo oli 5.4. Mutta miten voi olla noin erilainen jatko koska mulla tehdään niin, että joka toinen viikko otan neljänä päivänä aamupaastoarvon (8-10h) ja joka toinen viikko yhdeltä päivältä mitataan aina juuri ennen ruokaa ja 1h ruokailun jälkeen. Ja kaikkien välipalojen yms välissä pitää olla 2h tauko. Ja luojan kiitos noita ei siis tartte yhden päivän aikana itteensä reitittää vaan voi jaksottaa useammale päivälle esim. ekana päivänä aamupaasto ja aamupalan jälkeen ja vaikka välipalan aikana ja toiselta päivältä otan lounaalta ja iltaruoalta arvot ja kolmannelta päivältä iltapalaa ennen ja jälkeen esim.
 
Mut voi poistaa listalta. Raskaus mennyt kesken:cry:
Viikonlopun aikaan mulle tuli sellanen tunne että kaikki ei oo kunnossa, tänään menin neuvolaan kuuntelee sydänäänet ja sieltä ultraan missä todettiin ettei sydän enää lyö.
Tuntuu todella epäteilulta että mulle kävin taas näin, ei voi olla enää huonoatuuria vaan tähän täytyy olla joku syy.
En tiedä jaksanko enää uutta raskautta jos tässä vaiheessa menee kesken. Toiset huokasee helpotuksesta rv 12 jälkeen, mun täytyy hermoilla rakenneultraan asti.
Toivottavasti kukaan muu ei joudu kokemaan tätä. Nyt siis olin rv17.

Kath
 
huhtikuinen 2017 Onpas erilaiset ohjeet?? Täytyy kyllä kyseenalaistaa tää jatkuva pistäminen perjantaina.. o_O

Kath Otan osaa. Toivottavasti vielä uskallat ja pääset siihen asti, että vauva syntyy. (y)
 
Mut voi poistaa listalta. Raskaus mennyt kesken:cry:
Viikonlopun aikaan mulle tuli sellanen tunne että kaikki ei oo kunnossa, tänään menin neuvolaan kuuntelee sydänäänet ja sieltä ultraan missä todettiin ettei sydän enää lyö.
Tuntuu todella epäteilulta että mulle kävin taas näin, ei voi olla enää huonoatuuria vaan tähän täytyy olla joku syy.
En tiedä jaksanko enää uutta raskautta jos tässä vaiheessa menee kesken. Toiset huokasee helpotuksesta rv 12 jälkeen, mun täytyy hermoilla rakenneultraan asti.
Toivottavasti kukaan muu ei joudu kokemaan tätä. Nyt siis olin rv17.

Kath
Uskomattoman epäreilua.. ja todella surullista lukea, otan osaa.

Kelläpä ei meistä olisi välillä tunne, että kaikki ei ole hyvin ja nämä tarinat ei kyllä yhtään lievennä sitä pelkoa, että koska tahansa tämä onni voidaan viedä pois. Jotenkin tuntuu, että nykyään näitä menee uskomaton määrä kesken vielä rv12 viikkojen jälkeen. Toivon aina, että tällöin asiat tutkittaisiin ja löytyisi joku selkeä hoidettavissa oleva syy
 
Olen täysin samaa mieltä, että pitäisi kunnolla tutkia mistä keskenmeno johtui. Kuitenkin koko raskauden ajan taustalla pyörii varmaan jokaisella isompi tai pienempi mörkö muistuttamassa siitä, että mitä tahansa voi tapahtua. Sitten kun kuulee näitä niin se mörkö aktivoituu aina vaan enemmän..

Elämä tosiaan voi olla epäreilua. :(
 
Voimia Kath, otan osaa <3

Täälläkin on kai nyt se seesteinen vaihe, tai ainakin olen huomannut saman kuin Bosch ja muutamat muut, ettei enää tarvitse heräillä yöllä vessaan. (y) Mutta toisaalta jotenkin pelottaa, kun nt-ultrasta on jo kolme viikkoa ja rakenneultraan vielä n. kuusi viikkoa.. Ainoa mistä voisi periaatteessa päätellä, että kaikki on hyvin, on mahan kasvaminen. Vaikka ei sekään tietty mikään tae ole.

No, ensi viikolla on neuvola, siellä toivottavasti kuunnellaan sydänääniä. Onko teillä yleensä neuvolassa kuunneltu? Siis ekan käynnin jälkeen, silloinhan vielä tuskin mitään kuuluisikaan.

Tsempit pahoinvoinnista kärsiville ja verensokeria mittailemaan joutuville!

fabula 14+1
 
No, ensi viikolla on neuvola, siellä toivottavasti kuunnellaan sydänääniä. Onko teillä yleensä neuvolassa kuunneltu? Siis ekan käynnin jälkeen, silloinhan vielä tuskin mitään kuuluisikaan.
kyllä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet ja neuvolalääkärikin teki sen. Itsellä on nyt kuukauden odotus rakenneultraan ja tässä välissä ei ole mitään. Jos ei vatsa kasva niin taidan käydä itsekin kuunteluttamassa avoimessa neuvolassa ne sydänäänet jossain vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: fabula

Yhteistyössä