*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Kiitos lohdutuksista!! :heart: :D
joo pitää ottaa vaa sellane asenne et sitä painoo tulee, ei sille minkää voi.. pääasia et pikkusella on kaikki hyvin :) tässä just kinkkua aamupalaks maistelen :p :D

ziki ja mimmi 22+4
 
Heipsan,

täällä viimeisten lähtöä edeltävien valmistelujen keskeltä toitottelen kaikille oikein hyvää joulua!

Ihan vaan pääkaupunkiseudulle oon lähdös, mutta tuntuu sitä tekemistä tässä silti piisaavan. :p Ja ajoissa piti päästä tänään liikkeelle, hah... iltaan menee tämän mamman lähtö, taas.

Pitääpä mennä vaa'alle, kun painoasiat on tapetilla, en oo hetkeen käynyt. +5kg näyttää yhä, välillä oli kyllä jo +6kg:kin. Ihmekös on koko ajan nälkä, ilmeisesti en ihan riittävästi lapa sapuskaa napaani, vaikka tuntuukin välillä, etten muuta tee ku syön.

Mutta nyt hommiin, ei ne narut itsestään pakettien päälle mene!

Hauskaa Joulua! God Jul! Merry Xmas! jne.

ventti + viuhti 25+1 :xmas:
 
Viimeiset joulusiivot tehty=)Vaikka ei me kotona ollakkaan,aattoillaksi kotiin kyllä nukkumaan ja sitten ei tiiä kukaan koska palataan :D
Miehellä kun alkaa vapaavko niin voipi olla että menee pitkälti ensi vkon,on sitten siistiin kotiin kiva tulla.

milky 22+4
 
Että tällaista tällä kertaa :|

Kohdunkaula kanavaa jäljellä saman verran kuin viime viikolla, mutta nyt yskäistäessä tunneloituu.. Olisivat ottaaneet osastolle, mutta itkun seassa sanoin, että jos mitenkään mahdollista niin vasta huomenna. Tiedäntiedän mikä on nyt tärkeintä jouluja tulee ja jouluja menee, mutta jos vain saisin syödä ja katsoa kun esikko avaa lahjansa kotona niin ei sitten harmittaisi osastolle lähtö.. Lääkäri sanoi, että omalla vastuulla ja toisaalta osastollakin vain maataan.
Sain kortisoonipiikinkin ja huomenna aamulla uudestaan piikille ja sitten katsotaan taas tilanne uudestaan, jos tilanne ei ole muuttunut yön aikana voin päästä päiväksi kotiin, nyt vain makaan..
Mahdollinen osastolle joutuminen on ollut mielessä jo monta viikkoa, mutta ajattelin että tänään olisi se rankin päivä joutua sinne. Plus eilen vielä sanoin miehelle, että tuskin joudun osastolle kun on huomattavasti vähentynyt supistukset.. Ja vauvan parastahan tässä halutaan, mutta jos nyt huomiseen vaikka 16-17 asti voisi olla kotona niin olisi huomattavasti parempi olotila henkisesti

jaahassu ja Sammo 25+0
 
ziki älä huoli painosta, ainakaan nyt jouluna! mitä pienempi/hoikempi (muistelen et olit pienikokoinen?) on raskauden alussa, sitä kovempi painonnousu ja se on jopa ihan suositeltavaa ;) sa vauva varmasti riittävä ravintoa kasvaakseen =) painoki heittelee päivästä toiseen, mulla on vaaka näyttäny max +7,5kg ja sit pari päivää myöhemmin on saattanu ollaki enää +5kg alkupainoon verrattuna...

me saatiin tänään vauvan vakuutusasiat kuntoon, vihdoin :D otettiin pohjolasta ja harmittaa yhä ettei pohjantähdellä ollu tarjota järkevää vakuutusta (niil on omavastuu per SAIRAUS :( ), sillä nyt piti siirtää osa vakuutuksista sieltä veke... en tiedä oliko lopputulos paras mahdollinen mut onpa ainaki hyvä vakuutus vauvalle. keväällä vois jaksaa kilpailuttaa koko vakuutuspaketin, nyt ei kykene enää, puuh.

tääl on joulusiivoukset tehty, tosin sotkua tulee koko aika lisää kun tehdään laatikoita, leivotaan ja graavataan kaloja (miehelle, mä en koske nyt raakoihin kaloihin)... mutta tää on mukavaa, kun yhdessä tehdään pikku hiljaa =)

töistäki on pomo soitellu ja nakittanu koko päivän vaikka kuvittelin et etäpäivän kunniaks ois saanu ottaa vähä rauhallisemmin... no, kai sekin kohta rauhottuu, toivottavasti :/

mukavaa aatonaattoa ja hyviä jouluvalmisteluja ja parasta joulumieltä =) :xmas:

t. manna + lilli 25+6
 
voi jaahassu, iso halaus :hug: tosi hankala tilanne, kun ymmärrän että varmasti kotona haluaisit olla perheen ja esikoisen kanssa ja toisaalta taas huoli pienestä. kunpa tilanne vain rauhoittuisi. kai ainakin kotona saat levätä ihan rauhassa? voimia teille!
 
ziki yritä olla stressaamatta painosta. Mulla kans tullu jo 9 kg ja sokerirasitus oli ok., eli painoa nyt vaan tulee. Alkuun olin ihan masentunut, kun kahdesta aiemmasta odotuksesta tullut vain 10kg koko aikana mutta nyt oon oppinu ajattelemaan, että so what, kylläne sitten synnytyksen jälkeen tippuu.

jaahassu ikävää, että osastolle meinaavat ottaa :( , vaikka vauvan parastahan siinä ajatellaan. Voimia :hug: . Mullakin oli noita supistuksia ja kohdunkaula lyheni, niin että viimeksi ultralla katottuna oli 3 cm jäljellä, pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Nyt supistuksia( kipeitä sellaisia) tulee muutama päivässä mutta ei lääkärit oo edes halunnu tilannetta tarkistella, joten kai kaikki on ok. Mä kans pelkäsin kuukausi sitten kun jäin saikulle, että ottavat osastolle, kun siitä moneen kertaan puhuivat. Koita jaksaa :hug: .

Jouluvalmistelut hyvällä mallilla =) , vaikka mulle iski järkyttävä flunssa ja on melko voimaton olo.

Miehen kanssa otettiin vähän mökökoulua, kun oli tarkoitus lähteä sen vanhempien mökille tapanina ja sanoin, että en jaksaisi lähteä, kun olo tuntuu NIIN epäsosiaaliselta. Sinne lähtisi teitenkin koko meidän perhe (meillähän on uusperhe, mulla aiemmasta liitosta pojat 6 ja 8v.) ja kyllähän se minä sitten oon joka poikia vahtii ja komentaa. Mökki täynnä arvolasitavaraa yms. Illalla valvotaan sika myöhään ja muut nauttii punkkua ja meikä istuu ja yrittää pysyä hereillä. Mies sano, että meet sitten vaan lepäämään kun siltä tuntuu mut hitto kun musta tuntuu etten muuta haluiskaan tehä kun levätä. Makaa nyt sitten kylässä koko vierailu sängyssä :ashamed: . Ja yöt,,,vessassa saa käydä tunnin välein ja muutenkin on vaikeita nuo yöt ja valivali. No, sanoi sitten, että ei tarvii lähtee mukaan mutta tietenkin sen vanhemmat loukkaantuu :( . En todellakaan tiedä mitä tekisin (joo ja tiedän, mulla on aika suuret murheet :) )

Mites muuten teillä, joilla useampi lapsi ja molempaa sukupuolta niin onko ollu mielialassa raskausaikana eroja? Musta tuntuu, että kun poikia odotin, niin olin tosi tasaisen hyvällä päällä koko raskaudet ja nyt kun tyttöä odottaa, niin tuntuu, että mielialat vaihtelee koko ajan. Siis voin alkaa itkemään ihan mistä syystä tahansa ja kiukuttelen ja oon oikeen ämmä :ashamed: .

No nyt tuli tällanen valitus kirjoitus, sori siitä.

Oikeen ihanaa, rauhallista, iloista ja herkullista joulua kaikille :xmas: !!

Miinulainen+ hymy 22+
 
pitkästä aikaa palstalla.. luin vain tämän sivun ja huomasin että jaahassulla ja miinulaisella on ollut supistuksia enemmänkin!! :hug: toivottavasti kaikki kääntyy vielä parempaan :saint: mulla myös supistaa toistakymmentä kertaa päivässä ja kk. sitten kohdunsuun tilanne oli kiinni ja napakka, pituus 2cm. (viikko 12 pituus 3-4) tilanne kuulemma hyvä. viikon päästä mulla seuraava läkäri, toivottavsti ei tila ainakaan pahentunut :ashamed: kuinkas noiden supistusten kanssa teillä, että mikä on liikaa ja mitä on kivuliaat?

katsotaan jaksaako kukaan täällä näin joulun alla mitään kirjotella :D meillä netti taas toimii ja alkaa olo oleen jo niin iso että ei sitä enää koko aikaa olla touhuamassa kaikenlaista, niin tulee varmaan täälläkin enemmän pyörityä.. (vieläköhän kukaan mua edes muistakkaan :ashamed: :) )

NYT TOIVOTANKIN KAIKILLE MAMMOILLE OIKEIN IHANAA JARAUHALLISTA JOULUA!!! MUISTETAAN LEVÄTÄ JA ANNETAAN ITSELLEMME AIKAA KUN ON PITKÄT PYHÄT EDESSÄ!!!

JJ-t ja poitsu 25+4
 
Voi jaahassu, yritä nauttia joulusta kaikesta huolimatta :hug:. Mitenköhän pitkään ne sua siellä osastolla pitää vai pitääkö ihan synnytykseen asti? Nii no se varmaan riippuu monesta asiasta...

Painosta: mul on iha päinvastanen ongelma ku zikillä. Painoa oli viime neuvolas tullu se 4 kiloa ja ok se tuntu pahalta mut normaalilta. Nyt ku se on tippunu kilon ni oon ihan hirmu huolissani et kai toi baby kasvaa. Maha kyllä tuntuu kasvaneen... On tääki ku koskaa ei oo hyvin :D.
Valita miinulainen ihan vapaasti, ei mua haittaa ainakaa. Toivottavasti huomenna ei tarvi enää mökötellä miehen kanssa :).
Itekki olin oikee kunnon känkkäränkkä eilen ja murjotin kaikesta pikkusestaki tolle ukolle :ashamed:

Mut nyt HYVÄÄ JOULUA!!!
 
Kiitos teille kaikille.
Mies on onneksi joululomalla, tuolla ärräpäitä lenteli kun tekivät esikon kanssa torttuja. itse olisin tänään esikon kanssa tehnyt, mutta mies onneksi suostui tekemään saadaan torttuja syötäväksi.
tässähän tämä aika menee maatessa ja telkkua katsellessa.
Ei ole mitään puhuneet kuinka kauan pitävät mahdollisesti osastolle, riippuu varmaankin miten kohduntilanne muuttuu. Ihme, etteivät ole tukilangoista puhuneet yhtään mitään.
Toivon kovasti että olisi huomis aamu 930 niin pääsisi uudestaan polille ja arviointiin, josko pääsisi kotiin syömään, tai siis ei me oltaisiin tulossa kotiin vaan isälleni, joka on sairaalan ja meidän kodin puolivälissä matkaa.Pakko laittaa mies pakkailemaan tavaroita, ei sitten tarvitse edes takaisin ajella.
 
Jaahassulle voimia!! :hug: :hug:

Miula ei kaiketi oo supistellu yhtää.. Tosin nyt sattu ko söin ni alavatsaan tosi paljon ja oli erittäin tukala olo.. Heijastu sit hieman selkäänki. Mut se kesti varmaan jonku 15 minsaa vähintää :D Eli ei se ny supistuskaa sit voina olla. Kai se sit liiallisest syömisestä tuli tai jottain. Hyvä olo on muutoin ollu. Ja kiirus tulee vauvavakuutuksen kanssa ku ennen 10.1 se pitäis ottaa et ois otettuna 3kk ennen La:ta.. KAUHEE nopeesti aika menee!!

Tääl siis ei ihmeitä.. masukarvoja alkanu tulla ja ne on tosi tummaks ruvennu muuttumaan :| Oiskoha poika tulos ku se tekkee miusta tämmösen karva-apinan :kieh:

Mut onks se sit täysin jees, et supistuksia ei tuu yhtään ja olo on mitä normaalein?

SS & mytty 24+4
 
jaahassu voi kurjuus!! :( toivottavasti saisit ees aaton kotona viettää!! :hug: Jaksuja sinne!
Joo kyl mie nyt annan itselleni luvan herkutella, joulu on vaa kerran vuoteen :p kiloista pääsee sitten synnytyksen jälkeen :saint:
 
Voimia Jaahassulle :hug: Toivotaan, että ne antais sulle luvan huomenna olla kotona, että saisit nauttia jouluaatosta vähäsen. :xmas:

Lueskelin teidän kirjotukset kyllä läpi, mutta nyt en enää muistakaan mitä piti sanomani niihin... Niin, sokerirasitukseen siis mäkin oon menossa tammikuun 7. pvä, kun täälä Seinäjoella mennään niiden Käypä-hoito-ohjeiden mukaan. Eli melkeen kaikki joutuu nykyään rasitukseen, ellei sit oo alle 25-vuotias ensari, jonka BMI ja muut ok. Tai sit uudelleensynnytäjä, oliks se alle 30vee, jolla ei mitään muita osia kriteereistä täyty. Eli sinne siis litkua juomaan, mielenkiinnolla odotellaan.. Onneks mulla on silloin vapaapäivä sitte muuten, niin pääsen heti kotiin lepäämään ja syömään :whistle:

Painoa mullekin tullu sellaset 6,5kg ja vauva-kiekon mukaan just keskipainonnousussa. Ei siitä kannata kyllä kauheeta ressiä ottaa, useimmitenhan ne kilot tasaantuu sit nopeesti imettäessä. Kummallista kyllä, miten sitä ruokaa tulee ajateltua nykyään niin paljon! :p Mä odotan niin huomisen jouluruokia siskon luona ja sitte joulupäivänä anoppilassa.. Aaah, syöminen on ihanaa!!

Harkkasuppareita mulla tullut pääasiassa ehkä yhtenä tai kahtena päivänä viikossa, ja niinä päivinä 2-4 kappaletta. Ei muuta kun sellasta kovettumista, mutta selkeesti liittyy kyllä rasitukseen. Ja sen takia mä oon sit tullu tosi laiskaks harrastaan liikuntaa...... Ku ei ne kovettumisetkaan oikeen kivalta tunnu, huolestuttaa heti, vaikkei tarttis :( Mutta katotaan nyt, jos tässä innostuis lenkkeileen, kun ei oo enää niin liukaskaan :) Niin, ja lainasin mä kirjastosta jumppavideonkin, jonka tahdis oli mukava kotona omaan tahtiin treenata. Uus video odottaa tos pöydällä, jos sitä joku päivä testais :) Suosittelen :)

Mies paketoi tuola makkaris mun joululahjoja ja ehdotti, et jos avattais yhet paketit jo tänään ;) Ihana, kärsimätön rakkaus :)

Ihanaa ja nautinnollista joulun aikaa kaikille pikku-pötköjen kasvattajille!! Nautitaan joulusta ja joulun herkuista murehtimatta syömisiä!! :xmas:

Zukkis ja Pötkö 24+5
 
Painosta: Mä en uskalla edes ajatella koko asiaa. :whistle:
Onneksi neuvola on vasta 8.1. niin ehtii joulusta toipumaan. :xmas:
Ja vaikka sitä painoa on ennestäänkin riittävästi niin en jaksa alkaa stressaamaan moisella, tulee sen verran mitä tulee ja murehditaan sitä sitten jälkeenpäin. B)

Ruttana & Beanie 25+6 :heart:
 
AAM
Jaahassulle täältäkin halauksia.. voi toivottavasti eivät tosiaan sun jouluasi pilaa :( kyllä se toisen lahjojen avautuminen on niin ihana katsella kun pällistelee niitä autoja tai nukkejuttuja :heart:
Miinulaisellakin oli tukalat paikat, pinnistellään nyt sinne huhtikuulle yhes koos :d eikö ? =)

SS harkkasupparit, on joskus semmoi ettet edes niitä huomaa ja välillä tulee kunnon tuikkeina ja pallovatsoina, että melkein vetää kaksinkerroin.. riippuu tilanteesta. Olo voi olla sen aikana hyvinkin kipuisa taikka täysin normi ja huomaat vaan ko vatsa on semmoi kova kuula :) ja riippuu missä päin vauva lymyä huomaan että joskus kun on kovin alhaalla niin on jotenkin hankalampi suppari.. vaikia selittää :xmas:

Jj:t :wave: mie sinua ja muita kerholaisia huhuilinkin, millipilli (hapamperi mulle siis:) ) "ilmoittautui" nopsaan sen jlkn ;) .. :kieh: :D missä lymyilette ? onko guesskin vielä joukossanne ? :| mtn ei oo neitistä kuulunut, huolestuttaa.. kai kaikki on ok K-S suomen/TAYS kerhonkin puolella? (mun mantsa ei oo kaikista paras... tietänette mitä kuitenkin tarkoitan :D )

Jouluja vielä täältä kohta ollaan 24. päivän puolella ja aika lykätä lahjat kuuselle ennenkuin esikoine heräilee.. tänään tehtiin piparitalo maksoi 50 centtiä osat prismassa niin päätettiin koota. ja heeno tuli :D kuin unelma ;)
Pikkukinkku on paistettu, kalkkuna lennähtää uuniin aamusella ja kalat fileoitu veljeni toimesta :D juustot, kinuskeista tuli extrahyviä :p NAM !! ja suklaat odottaa korkkausta... Everything is ready for XMAS to arrive.. tai jtn.. :whistle:

HUomenissa saa nähdä laiskistunko langalle joten :wave: joulupäivään jos silloinkaan.. :D
Ainiin ja pitihän mun mutsin vetää oharit meille... kappas en yhtään ihmettele kun alko kiinnostaa enempi ko lapsenlapsi ! :kieh: ja HÄN EI OLE ALKOHOLISTI.. jep jep :ashamed: :|
Kaikesta huolimatta meinataan viettää ihana perhejoulu oli äitini mukana tai ei :) toivottavasti te muutekin :heart:

With lots of love,

AM & hippunen 24+1 :heart: ja merry merry Xmas
 
AM oiskoha mul sit ollunna jo pari harkkasupparia jos niit ei ain kerra tunnu. Ku joskus tuntuu kovalt ja kiristävältä masu mut sit aattelee, et turvottaa vaan. Mut seki menee pian ohi. Tai sit seki o vaa jotai muuta.. Ko en mie iha varma oo et onks se ny nii kova vai vaan kiristävä.. no joo.. oli mite oli :p
 
Hou,hou kaikille.
jaahassulle voimia.
:hug:

täällä suruliputus kotona, jouduttiin saattamaan meidän 15-vuotias kolli ajasta ikuisuuteen kaksi päivää sitten.:'(

mutta kaikesta huolimatta,
Oikein lämpöisiä ajatuksia teille kaikille ja joulumieltä

 
sairaalakäynti meni paremmin kuin odotin. Muutosta eiliseen ei ollut tullut, lääkäri sanoi, että vuodelepoon makuuasentoon kotiin ja lauantaina uudestaan näytille. Ja tietenkin jos supistukset voimistuu niin heti sinne.

IHANAA! Kassi oli valmiiksi pakattuna autossa odottamassa, jos olisin sinne joutunut jäämään tai menemään illalla. Onneksi on joulunviettopaikoissa molemmissa kahdessa iso nojatuoli, jonka saa melkein makuuasentoon, eiköhän noi kaikki ymmärrä kun valtaan sen.

Oikein hyvää ja maukasta joulua!
 
jaahassu ihanaa et antavat joulun olla kotona!!! koita nyt pitää ne jalat vaa yhessä :D

Myö jo tässä kotona vedettii aamulla riisipuuroa ja äsken syötii jo yks jouluateria! ÄHKY! :ashamed:
Illalla mennään sitten miun äitille syömään viel uudestaa :D koirakaa ei jaksa liikkua ollenkaa ku on kinkkua vetäny masun täytee :D

KAIKILLE IHANAA JA RAUHAISAA JOULUA!! NAUTTIKAAMME HERKUISTA! :p mie ainaski teen niin :D

ziki ja mimmi 22+5
 
Voi jaahassua! Toivottavasti nyt pikkuinen pysyttelis masussa muutama viikkoa vielä. Jos saisit 27 rv ainakin täyteen niin olisitte pienen kanssa jo paljon enemmän voiton puolella! :hug: Muista maata!

).) Oon hiihdelly... Maanantaina 10km, eilen 5km ja tänään vaan jotain 3km kun alko harmittaa (lue: sain hormoneissani itkupotkuraivarit ladulla :LOL: ) ku ei oikeen luistanu, kokeiltiin sellasta toista latua tänään... Joten huomenna taas alkuperäiselle ladulle, jos sais sen 10km hiihdettyä. :) Ei edes tule pahoja supistuksia tai mitään vaikka hiihdän, ku menen niin rauhallista vauhtia. :)
Niiin ja mikä sangen viehättävää, niin maitoa tulee saunoessa ja saunan jälkeen ihan mukavasti... Niin että kun tossa saunan jälkeen olin paitasillani (ilman rintsikoita alla siis) niin yhtäkkiä tajuan että on puol etumusta märkänä.. No mutta kai se sit kertoo siitä, että aikoo maitoo tulla pienelle... :kieh: :D

Että sellasta.

Laala ja Punkero rv23+1
 

Yhteistyössä