*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Perjantaita :)

Tänne ei mitään uutta, eikä ihmeellistä. Tasaista porskutusta. Tosin toi yksiön asukki on jostain syystä vihastunut mun rakkoon ja potkiikin sitten siihen suuntaan ihan urakalla. Välillä meinaa pidätyskyky kadota kun tulee ykskaks osumaa..

Eilen oli mulla kanssa kela-päivä ja olishan se pitäny tietää että hermo taas menee. Oli niin elämäänsä kyllästynyt täti siellä tiskin takan. Mä sitte suutuin ihan kunnolla sille, taisin olla aika rankka asiakas kun se joutu lähtee tauolle mun asioinnin jälkeen :D Nyt vaan toivotaan et paperit saatiin oikein täytettyä ja kaikki tarvittavat liitteet pomolle, sekun maksaa sen 3kk.. Uusinta keikkaa en nimittäin halua vähään aikaan, vaikka aika retuperälle ne asiat mun mielestä jäikin..

Siin miten se nyt meni, mitä rahaa tosta alle 3-vuotiaasta esikoisesta tulen sitte saamaan? En vissiin voi saada kht:ta ja äp/vanhempainrahaa yhtäaikaa?? Tuleeko vaan se lisäosa? Ärsyttää kun jäi niin auki kaikki nää asiat..

Mä oon vetäny myös ihan urakalla noita jouluherkkujä tässä viime päivinä, toi vaa'an viisari uhkaavasti nimittäin nousee :ashamed: No joo, en jaksa stressata asialla.

Tzikille onnittelut "poikamassusta" paljastuneelle tytölle. Viikonloppuja mammoille =)
 
Moikka!

Joku kyseli hankinnoista, mä huusin juuri huutiksesta Brion heittoaisalliset tuplat vm -06, hinta oli mielestäni halpa (280e + pk), Vaunut tulivat eilen ja nyt kokoajan niitä ihastelen enkä millään malttaisi odottaa kevääseen että niitä pääsee työntelemään! :D Mulla siis esikoinen nyt 1v4kk, ja vauvan syntyessä 1v7kk.

Ja tältä vaunut näyttävät livenä:



Hani:
älä turhaan hätäile painosi noususta! Tässä vaiheessa painon nousu on ymmärtääkseni kiivaimmillaan, ja laantuu sitten loppua kohti. Minä ainakin ajatelen niin että kerrankin on "lupa" kerätä tuota massaa ympärille ihan kaikessa rauhassa! :whistle:

Piin: mun käsitykseni mukaan alle 3v esikoisesta ei saa mitään muuta kuin korkeintaan sen hoitorahan lisäosan. Jos yhteiset tulonne jää lisäosan enimmäismäärän alle, saatte sitten sitä lisäosaa. Mutta muistaakseni se raja oli aika matalalla, että jos mies on töissä ja oma äp-raha on enemmän kuin minimi, niin eipä sieltä sitten juuri mitään heru...

 
Zikiziki Toi teidän koira on ihan yli-söpö!! <-en tiedä kuuluuko tohon mitään väliviivaa..Mutta nyt kuuluu :)

Neuvoloista Mulla on ollut 4 tai 5 neuvolaa eli kerran kuussa.Ja kolme ultraa(np-ultra,rak.ultra,"perus"ultra)ja tulee olemaan nyt kerran kuussa kun on tää riskiraskaus vaikka ei oikeestaan ookaan riskiraskaus mutta mut luetaan siihen ryhmään silti..

En kestä enää oottaa jouluaattoon saakka että päästään mun äitin luo syömään jouluruokia :p Mun on tehnyt mieli niitä siitä saakka kun tulin raskaaks.SEKOON KOHTA :xmas:

Misstar 25+0 (amboliivebul :) )
 
Miten tää voiki olla niin surullista tekstiä :'( http://irc-galleria.net/blog.php?nick=MiljaZ&month=2008-12

harmi sinänsä, tuota ei saa näkymään ku vaan kirjautuneena kokonaan. Hän kertoi miten "synnytys" tehtiin ja eteni sairaalassa. :(
 
Hienoja koiruuksia teillä!

Täältä siivouspäivän keskeltä vaan moikkailen, ja nostelen kun ollaan hiukka pudottu.

outison, mä olen yrittänyt välttää noiden surullisten kohtaloiden lukemista, tuntuu ihan omasta mielikuvituksestakin löytyvän tarpeeks stressaamisen ja friikkaamisen aiheita, ettei tarvi enää muualta hakea.

Mitään en muista mitä viime päivinä juttujanne lukenut, univelka on ollut aikamoinen ja siihen stressit ja muut päälle, niin ei kyl mikään pysy mielessä. Nyt on taas saatu nukuttua pitkä yö ja alkaa ehkä pääkin toimia. Kertailen paremmalla ajalla. :) Sit vaatteet niskaan ja kauppaan.

ventti + viuhti 24+5 :xmas:
 
Huomenta päivää.

Piti käydä nostelemassa kun oltiin tiputtu jo tokalle sivulle.
Joulukiireitä ilmeisesti kaikilla. ;)

Koulun joulujuhla on sitten vietetty ja kohta olisi piparkakkutalon teon aika.

Muksaa lauantai-iltapäivää kaikille.



Ruttana & Beanie 25+3 :heart:
 
Moi! En oo aikoihin kirjoittanut kun meillä on uudessa asunnossa tietokone makuuhuoneessa, joten ei voi oikein koneella olla kun poika on päivä- ja yöunilla ja kun se on hereillä, mulla on vielä hankalampi olla koneella. :D Nyt veeti on muutaman yön nukkunut omassa huoneessa, ja päiväunet tietty kans. Yöllä kyllä haetaan viereen sit kun herää jossain vaiheessa, mutta kaksi yötä on nukkunut heräämättä aamuvelliin asti! Ihan ihmeellistä... :)

Mulla on kaikki odotuksen puolesta hyvin. En millään ehdi lukea teidän kirjoituksia.. tullut varmaan kakskyt sivua siitä kun viimeksi olen käynyt..

RAUHALLISTA JOULUA TEILLE KAIKILLE JA PERHEILLENNE JA ERITYISESTI PIENILLE IHANILLE VATSOISSA! :xmas:
 
moii.. nää sokerihommat on nyt selkeesti tapetilla aika monella ja näköjään ihan neuvolasta kiinni miten suhtaudutaan..

olin sit eilen siel neuvolas ja surku melkeen tuli.. neuvola täti aika kovaa tylytti tosta diabeetesjutusta... vanhas neuvolas se oli aika pieni juttu ja pienemmillä kiloilla ja muilla painonnousujutuilla nyt mennään.. ja oon mielestäni ollu ny niin asiois tosi reipas.. viimeks siis heitti 2/3 arvoo rasitukses mut päiväkäyrä oli normaali.. pelkäl ruokaneuvonnalla mentiin.. tääl uudes se oli ihan et "aiku sul on ollu paha se viimeks ja et nytki on ihan varmasti ku maha on niin iso ja ja ja ja ja et tääl pidetään sit ihan kovas syynis jos 2 arvoo heittää.." mul on muutenki rajotettuu toi syöminen niin en kestä et sitä vielä pitäs tiukentaa.. tuli paha mieli.. :ashamed:

et se niistä jouluherkuista...

muuten kaikki oli hyvin neuvolas... sf mitta oli 22..

kelan paprut kans sain ja muutenhan ne oli ihan okt mut mun tarttee tolle pomolle nyt soitella jos sen joskus kiinni saa, et miten on sen ekan 3kk palkanmaksun kans ku viimeks sitä ei ollu mut nythän on tessiä muutettu siltä osin meidän alalla et miten sen kans nyt sit on..

sain tolle esikoiselle ensimmäisen kestovaipan testiin nyt.. katotaan miten me pärjätään sen kans.. huvittas niin ruveta kestoileen mut vaippa kerrallaan täs nyt katotaan..

huomenna sitte reissunpäälle..

HYVEJÄ JOULUJA KAIKILLE!!!! :xmas: :xmas:

Elov. & Hose 22+6
 
Moikka kaikille!

Kauheesti on tullu tekstiä taas ihan yht'äkkiä.. Oon ollu jotenkin ihmeen väsyny viime päivät niin en oo edes tiesikkaa jaksanu avata kun oon töistä tullu. Se on varmaan vaan tää pimeys mikä vaivaa. Tuntuu ettei oikeen mikään jaksa kiinnostaa ja nukuttaa vaan ihan kamalasti koko ajan.

Onks muilla alkanu olla yhtään hankal löytää hyvää nukkuma-asentoa? Tiedän että tää vaan pahee tästä päivä päivältä ja viikko viikolta, mutta mä heräilen jo nyt noin 20 kertaa yössä ja selkä on kipee ja tuntuu et ylä puolella oleva kylki repee kun nukkuu kyljellään.. että kiva. Ja sit aina kun herää niin tulee pissahätä. Tai sit mä käyn vaan varmuuden vuoks :LOL:
Oon yrittäny pitää tyynyä jalkojen välissä ja mahan alla, mutta mikään asento ei silti oo hyvä. Mä kun oon koko ajan ajatellu että ompa mulla pieni maha teidän muiden massukuviin verrattuna, mutta nyt se on ihan salamana pompannu esille oikein kunnolla ihan parin viikon aikana.

Painosta ja sokruista mun lähtö BMI oli pikkasen päälle 26. Neuvolan sokerirasitukseen en joutunu, mutta pääsin naistenklinikan kautta kun olen tutkimuspotilaana yhdessä tutkimuksessa. Se on muistaakseni viikolla 28. Ja ihan tosi mielelläni meen.. saapahan vähän osviittaa siitä että mitä tulevaisuus tuo tullessaan (mun omalla äidillä on kakkostyypin dm). Mulla tippu paino jonkin verran ekoina viikkoina ja tänään oli se päivä kun paino oli tarkalleen sama kun ekalla neuvolakäynnillä rv6.

Meille tuli eilen äitiyspakkaus :heart: Ihana oli päästä hypistelemään sitä. Ja olihan siellä kaikkea ihanaa ja tarpeellistakin. Nyt vaavilla alkaa olla melkeinpä kaikki jo kasassa mitä elämän alkumetreillä tarvitaan. Suurin osa on saatu kavereilta ja sukulaisilta lahjoituksina.. kestovaippoja pitäis kyllä vielä haalia jonkin verran.

IHANAA JOULUA KAIKILLE MAHAN KASVATTAJILLE! Ja nauttikaa joulun antimista hyvällä omallatunnolla, pingottaa keretään sitten joulun jälkeenkin.

Nappi ja Himppu, tänään tasan rv 25!
 
Noista sf-mitoista. on tosiaan ihan raskaudesta kiinni miten se kasvaa koska mulla poikaa odottaessa oli rv 20+1 21cm ja tässä raskaudessa rv 22+2 18,5cm ja vauva vastaa ultran mukaan 4 päivää enemmän kun esikoinen menkoista laskettuna. ja oon huomannu myös että mulla nyt maha levii sivuille toisin kun esikoisen kanssa. (mulla on jo raskausarpia kyljissä ei missään muualla)

Oih.. tänään pääsee lähtee mökille kauhee pakkaushässäkkä käynnissä :)

Mua närästää ihan kaameesti kokoajan, ja selkä on ollu ihan älyttömän kipee viimeset 2 päivää :(

Nellah ja 25+1
 
huoh.....huolensa kullakin.mä täällä lueskelen noita teidän nukkumisongelmia ja mulla niitä tosiaan ei ole, mutta toi esikko herättää kylä joka yö. joskus saa valvoa koko yön |O vieläkin ihmettelen et miten meistä kukaan enää nukkuu yhtään kun toinen vauva tulee.

jouluherkkuja aion kyllä popsia olan takaa, ja itkeä sitä sitte tammikuussa. ties vaikka neuvolatäti pistäis dieetille.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!! :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

TOIVOO HANI JA MASSU 26+2
 
Kävin tänään itsekseni Kotkassa pörräämässä lähinnä jouluostoksilla kun on jäänyt kaikki vallan tekemättä. :ashamed: Ärsyttävää kun on muka vaan pakko ostaa vaikka kaikilla on jo ihan kaikkea. Miehen lahjan kanssa mulla on vielä ongelma.. Haluisin ostaa sille joko hierontalahjakortin, jollekin isolle karvaselle mieshierojalle joka tosiaan hoitaa hommansa, tai sitten "oma lehmä ojassa" hommaan sille sen shiatsu hieromaistuimen. Se vaan maksaa lähes mansikoita.. ARGH.

Mä joudun vielä maanantaina ja tiistaina töihin ja sitten pääsen vasta viettää joulua. :xmas:
 
Taitaa tosiaan olla aika moni joulunvietossa jo kun on niin hiljaista täällä pinossa! |O .

Meillä tehtiin tänään kunnon joulusiivous (minä tyypillisenä vastarannan kiiskenä siivoan sunnuntaina ;) ). Joka paikka tuli puhdistettua ja joulukuusikin jo viriteltiin. Vähän etukäteen siis ollaan joulua laiteltu kun pyhät rampataan sitten mummoloissa, varsinaiseen joulunaikaan emme käy kotona muuta kuin kääntymässä.

Tänään sitten siivoussession jälkeen on tullut harkkarisuppareita oikein sarjatuotannolla. Ei tarvitse kuin sohvalta nousta tai kumartua jotain ottamaan niin heti massua supistaa. Itse siivouksen aikana ei tullut yhtään, jotain jälkimaininkeja nämä kai on tuosta aamupäivän "rääkistä".

Hyvää joulua minäkin toivottelen kaikille jo nyt, vaikka saatankin palata käväisemään täällä ennen pukin tuloa :xmas: .



 
Hyvää joulua kaikille mammoille ja masukeille!! :heart: :xmas:
Myö ollaa koko joulu kotosalla, aattona vaa piipahdetaa porukoilla.. :) myö kans viritettii kuusi tänää ja siit tuli vitin hiano! :D kinkkua ootellessa nam! :p

ziki ja mimmi 22+2
masukuvaa päivitetty profiiliin :)
 
AAM
:wave: heelou !!

täälläkin siivoiltu kun ukko oli käymässä roskia viemässä ja pikaisesti rahaa nostamassa heilautin imuria ja siivosin kämpän siistimällä.. ja laitoin jouluiinat ja ruoan jälkeen haettiin kuusi kotio :) ja heivat valotukset siihen eiköhän pikku-ukko saanut yhden pallonkin rikki :| onneks ei mtn siruja jäänyt jalkojen alle.. vähän edes joulun tuntua kotio tuntuu ettei sitä saa ilman lunta aikaiseksi. Ja pikkusenkin huoneen ikkunassa on sitten dinovalot ikkunassa :D että se jaksaa ihastella niitä ! :D löytö jostai anttilan alekorista monen monta vuotta sitten.. finally paying off :LOL:

Joulu ollaan mekin kotona tuo kötväle otti töitä vielä täksi viikonlopuksi ja puhui jos huomenna on kauhia jouluhärdelli kaupoissa ja ihmiset tyhjentää hyllyt viimoseen asti niin 26. päiväkin yöks pukkaa duuneja :/ sillei kiva ko on töitä mutta.. |O perheenkin kanssa saa olla !! tana no einy on se kiva ko on rahaa sit tammikuun laskujen kanssa vaikka paljoa lahjoihin ei edes käytetty mutta tarhamaksua tuossa jo kattelin että erääntyy kuun lopussa uuden vuoden kunniaksi.. :( ja pari muuta laskua ja LUOJA mistä niitä tulee... !

Jees palaillaan tässä suht tuore masukuva :)



Am & hippunen 24 huomenna ?? ny ei taas muisti kulje :D

NIIN AIVAN JOULUJA KAIKILLE JOTKA EI NYT TÄÄLLÄ roiku enään ennen aattoa.. (minä siis roikuskelen..) :xmas:
 

Yhteistyössä