*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

hei kaikille!jospa sitä kanssa uskaltaisi liittyä mukaan=) eli kanssa laskettu aika huhtikuussa omien laskujen mukaan 14.4=) ja esikoista odotellaan. meilläkään ei tiedä kun omat vanhempani ja muutama työkaveri... täytin juuri 21 ja mieheni on 22. neuvolan varasin juuri eilen ja se olisi 11.9...yhtä aikaa pelottaa ja jännittää=)
 
Suuret osanotot lumi-marjalle :'( :hug:
Ei täälläkään paljon hurrata, eilen tosiaan olin niissä kokeissa ja positiivinen oli, mutta sain tänään sen toisen tulosken mikä mittaa sitä hcg arvoa joka oli vain 57 :'(
 
AAM
mirkku, solina & sitrus tervetuloa :wave:

L-M voi että kun teitä nyt taas koetellaan rankalla kädellä... :( :hug:
Juupeli voi rähmä.. mitäs ne sanoivat siellä mikä pitäis olla lukema ? ja sanoivatko että odottaa vai..

AM & hippunen 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
mirkku, solina & sitrus tervetuloa :wave:

L-M voi että kun teitä nyt taas koetellaan rankalla kädellä... :( :hug:
Juupeli voi rähmä.. mitäs ne sanoivat siellä mikä pitäis olla lukema ? ja sanoivatko että odottaa vai..

AM & hippunen 5+1
Ei ne sanonu oikein mitään.. Kattoin googlella ni rv 3-4 pitäis lukema olla 3-130.. En sitten tiedä.. :/
 
AAM
Juupeli odottele rauhassa.. :hug: et mitään voi tehdä estääksesi jos siellä km tulee. koeta olal stressaamatta se on paras. Vaikeaa se on olla mutta et sie mihinkään pääse hermoilemalla :( :hug:
käy vaikka viikon päästä uudelleen labrassa, pyydä että testaavat niin sitte ollaa fiksumpia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Juupeli odottele rauhassa.. :hug: et mitään voi tehdä estääksesi jos siellä km tulee. koeta olal stressaamatta se on paras. Vaikeaa se on olla mutta et sie mihinkään pääse hermoilemalla :( :hug:
käy vaikka viikon päästä uudelleen labrassa, pyydä että testaavat niin sitte ollaa fiksumpia :)
Kiitos tsemppauksesta :hug: Yritän parhaani mukaan olla stressaamatta =)
Ja juu, joudun uusiin testeihin ens viikon lopulla..

*muoks* tein vielä uhden testi joka oli kyllä tummempi kuin eilinen testi =) Ehkä tämä vielä hyväksi muuttuu =)
 
AAM
Juupeli.. joo joillakin noi hormonit ja víivanvahvistumiset tulee tosi lailla perässä : ehkä sullakin. Tee tosiaan viikon lopulla uusi testi vielä jollai tosi herkällä ja siitähän näet jo selvemmin mikä status on :hug: kyllä hormonit siitä nousuun lähtee. niitä kun näkee vaan sillä labratestillä...
 
juupeli ei noihin netti taulukoihin voi valitettavasti luottaa. jokaisella on niin erilainen tuo hormoonitaso. minä sitä kokeneilta lääkäreiltä kysyin kun ajattelin jos siitä voisi päätellä koska sinne varhaisultraan olisi voinu mennä, mut ei siitä mitään tiedä.
mulla oli verestä sillon otettuna hcg arvo 4100 ja oli vasta 4 viikoa tullut täyteen. kun ajattelin et täytyy olla jo pidemmällä' kun arvo niin suuri, mut eipä ekassa ultrassa mitään silti näkyny ku viikolla 5 tasan kävin.
 
Neve
Pahoittelut Lumi-Marjalle. Vaikutat ihanalta ihmiseltä ja toivon sinulle voimaa jatkaa eteenpäin. Vastoinkäymisten kohdatessa saan itse aina voimaa pojastani, joka saa kyllä hymyn kasvoilleni kaikkein huonoimpinakin päivinä. :hug: :heart:
 
Heissan, onko muilla yhtä voimaton olo? Oltiin reilu puolituntia ulkona, sen verta että käytiin lähimettästä hakee kanttarelleja ja siirsin yhden kukan kun oli vielä kaupan ruukussa. Niin johan rupes selkää särkee, ja väsyttää ja huippaa.
Lapset onneksi kävivät kasvimallaa porkkana ja hernevarkaissa niin viihtyvät nyt hetken niiden kanssa niin mamma saa nyt levätä.
Muutenkin väsyttää niin hemmetisti että voisi vaan nukkua.

Juupeli, eiköhän se siitä. Sulla on kuitenkin noita viikkoja vielä tosi vähän. Jos se testi plussaa näyttää niin eiköhän se siitä pikkuhiljaa vahvistu.
Vaikka onhan tässä itselläkin pelkoja ja epäilyksi mutta sitä on vain koetettava luottaa ja toivoa että kaikki menee hyvin.

Lumi-Marja :hug: toi vetää sanottomaksi. Suuret osaanottoni sinulle ja muillekkin keskenmenon kokeneille.


Varasin tänään ultran. Sain sen syyskuun ensimmäiselle päivälle. Rv silloin tasan 7
3viikkoa vielä siis jännäilyä


--Solina ja :heart: Sintti rv 4+1 :heart:
 
Lumi-Marja :hug:
Juupeli hyvältä tuo kuulostaa tuo viivan vahvistuminen :heart:
taas tullut uusia, tervetuloa joukkoon.

ON: mulla on ultra aika lailla kahen tunnin päästä. Yllättävän rauhallinen olo, vähä liiankin. Käytiin just pojan kasvukontrollissa ja kaikki ok, niin ku arvasin =) . Varattiin samalla 1vee neuvola meijän vauvalle, tää aika menee niiiiin siivillä!
 
Hei kaikille,

Tunnustan heti alkuun, että olen hieman "pihalla" näistä keskustelupalstoista... Avasin tänään itselleni tunnukset ja lähden näin heti rohkeasti mukaan. ;) Raskaustesti näyttää positiivista ja esikoiseni laskettu aika on joskus 20.4.09 tienoilla. Tosi alussa toki vielä ollaan, eikä oikein meinaa tähän vielä itsekään kunnolla uskoa: heti ensimmäisellä yrityskerralla tärppäsi!!! :D Nyt vaan pitäisi malttaa ottaa päivä kerrallaan ja pitää jalat maassa, vaikka pää huitelee pilvissä. Eka neuvolakäynti on jo varattuna 5.9., sitä odotellessa...
 
Mukavaa kun uusia huhtikuisia tulee kokoajan mukaan kirjoittamaan, mutta samalla on todella surullista sanoa hyvästit niille, joiden raskaus päättyy ennen aikojaan. Se on vaan niin väärin kun uusi elämä loppuu lyhyeen. Ei siinä lohdutuksen sanoja tahdo löytyä.
Minulle voimaa antoi pojanpallero, joka synkinpänäkin päivä toi auringonpaistetta äidin elämään ja piti arjessa kiinni. Olen niin äärettömän kiitollinen tuosta pojanpallerosta.

Sain tänään varattua neuvolan ja se on tasan 4 viikon kuluttua 9.9, jolloin viikkoja on 10+0.

Mulla on kanssa ollu olo aika vetämätön. Kello 16 iskee kova väsymys mikä jatkuu sitten iltaan asti. Mä kyllä selviän jo ilman päikkäreitä, mutta välillä pitää päästä sohvalle makaamaan niin se auttaa. Eilen mentiin illalla lenkille ja sen jälkeen saunaan. Ihan normaalivauhtia mentiin ja silti tuntu jalat raskaalta ja kyljestä pisti. Saunan jälkeen söin iltapalaa ja menin nukkumaan. Olin aivan poikki.

Meillä on peitto heilunu ihan normaaliin tapaan. :heart: Kerran kyllä kieltäydyin kun alavatsa oli kipeä ja heijastu selkään saakka.
 
Ihan aluksi toivottelen voimia kaikille odottajille ja erityisesti heille, joilla on vaikeaa ja raskasta!

Sitten omia kuulumisia. Viikonloppuna uikutin täällä kamalaakin kamalampaa oloa. Tilanne on siitä hieman helpottunut. Eilen (ma) loppui loma ja työt kutsui. Sen verran härdelliä on nämä kaksi ensimmäistä päivää olleet, että töissä ei ole ehtinyt ajatellakaan mitään kuvotusta tai heikotusta. Eli ihan normaalisti ovat ainakin pari ekaa päivää menneet. Olo on lähinnä vähän normaalia väsyneempi & paljon normaalia turvonneempi B)
Sain tänään soitettua neuvola-ajankin itselleni. Ilmeisesti käytännöt vaihtelevat kuntakohtaisesti. Minut kutsuttiin neuvolakäynnille vasta RV10 aikaan. Ja täti puhelimessa sanoi, että siellä sitten varataan eka ultra, joka pitäis olla viikoilla 11-13. Eli meidän toukan sydämenääniä ei saada kuunnella vielä moneen viikkoon. Pöh.

Sitten kyselisin vähän liikunta-asiaa. Mun tulee käytyä salilla n. 1-2 kertaa/viikossa, ja salilla teen sekä cardiotreeniä että lihaskuntoa. Missä vaiheessa pitäisi ruveta keventämään hyppyjä tai kovaa ponnistelemista, ja onko jotain lihasliikkeitä, mitä ei saisi tehdä lainkaan? Selkälihaksia lähinnä itse mietin, kun niitä jättipallon päällä teen; siinähän pitää maata mahallaan. Kiitoksia, jos osaatte vastailla!
Tsemppiä ja voimia kaikille meille mammukoille! =)
 
Lumi-Marjalle :hug:

Juupelille peukkuja, jospa siellä mahassa pieni vahvistuisi :heart:

Mulla oli ensimmäinen neuvola tänään. Neuvola laskee kk la:n joten sen mukaan nyt rv 7. Pari päiväähän ovuloin tuosta myöhemmin, että saa nähdä siirtääkö ne ultrassakaan laskettua..
Sain tämän vuoden painoksen "vauvan odotus" kirjasesta. Siinä on kivasti selitetty jokaisen raskasuviikon kulku ja muutenkin paljon asiaa odotukseen ja isälle omat sivut
B)
Verenpaine oli odotetusti taas alhainen ja painoa kesä/turvotus tuonnut tullessaan 2 ½ kg
:D Ensi viikolle sainkin jo lääkärille ajan ja siellä jo ultrataan :heart:

Jatkuvaa nälkää ja syöntiä täällä. Jos ruokailu väli jää liian pitkäksi lentääpi laatta. No tässä pikaiset kuulumiset, lasten ohjelmat loppui...
 
mimma-80: kanssa avasin tunnukset tänään ja kanssa hieman pihalla mutta eikö se tästä=)

aloin tuossa kanssa laskemaan ihan kalenterista viikkoja niin hupsista oonki 6 viikolla jo :LOL: mutta ei se mitään..hirvee nälkä kans koko ajan..
liikunnasta että itselläni on hevonen jolla tulee ratsasteltua vähän rankemminkin..vielä ainakaan ole huomannut mitään haittaa..kiva lukea muidenkin tuntemuksia ettei ihan yksin ole..
 
seana, mun käsityksen mukaan liikuntaa voi harrastaa niin kauan kun hyvältä tuntuu.itse kävin esikoista odottaessa vielä viikko ennen synnytystä pumpissa ja muissa jumpissa, painot olin vähentänyt puoleen ja selkä lihaksissa tein vaihtoehtoliikkeitä siinä vaiheessa kun vatsa rupesi olemaan tiellä(salilla neuvovat kyllä). ensimmäisen kolmanneksen aikana alavatsa rutistuksia piti kai välttää (tästätäkin oltiin montaa mieltä)
raskauden edetessä mulla ainakin se hyppely väheni ihan itsestään, tein kropan ja omien voimien ehdoilla,jossain vaiheesa tulee sykkeelle joku raja jota ei suositella ylitettäväksi (en muista mikä) ettei sikiö kärsi hapen puutteesta, mutta se ei pätenyt alkuraskauteen..
näin muistelisin, mutta en vannomaan mene..
=)
 
AAM
Liikunta : mä huidoin esikon odotuksen aikana pilateksessa itseäni vääntelemässä viikolla 26 oli jo pikkainen kuula silloin..

Mimma & outison sekaan vaan.. heittäkään vaikka miniesittelyt jos jaksatte ja niitä taustatietoja (ikä, la ja synnäri minne menette) kun ehditte.. päivittäjä saa sitten lisätä teidät listaan :)
 

Yhteistyössä