*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Lumi-Marja voima- :hug:

Mulla on pohjaton nälkä. Siis kamala nälkä ja aina voisi olla syömässä, mutta tarkkailen mitä syön, ettei painoa alkaisi heti alkuunsa nousta. Mutta tällaista näin kovaa nälkää ei ollut esikoisesta.

Mulla ei ole aamupahoinvointia vaan iltapahoinvointia. Joka ilta kuvottaa ja yököttää niin paljon. Kaikki hajut tekee niin pahaa, että pitäisi pyykkipoika nenässä kulkea. Yöts. Eilen sitten oksensin illan oikein railakkaasti. Voimat oli täysin poissa.

Mutta mä olen pöljä näine kiloine ja turvotuksineni. Ekasta raskaudesta tuli oikein kammo... kun sitä turvotusta kertyi... Nyt paino on kivasti samoissa kuin ennen raskautta. Nimittäin eilen hävisi kilo oksentaessa.

Aamusta ei mitään heikkoa oloa, ainoastaan kahvin haju teki pahaa...

Nimimerkki ei enää ikinä kahvia :(
 
outison: missä olet töissä? itse olen lidlissä ja kanssa pelottaa mennä nyt loman jälkeen töihin kun ei tiedä kuinka pystyy olemaan.. meillä myös paljon nosteltavaa ja painavaa tavaraa.... itse ainakin ajattelin että jos ei pysty töissä olemaan niin eikun sairaslomaa vaan. ei itseä kannata rikki repiä=)
 
mirkku-87:

Teen kylmävarastohommia. n. 20kg painavimmat mitä käsin tarvitsee nostella. Mut tän väsymyksen keskel tuntuu et hyvä kun kynää jaksaa nostaa... :/ En oo viitsinyt töissä vielä mitään puhua raskaudestani, mutta tahtia on pakko ollut hidastaa, ei vaan jaksa. Kai ne vähän arvaileekin selän takana, lopetin nimittäin tupakan polton samontien kun tein testin ;) En oo noita aiempia juttuja paljon jaksanut lueskella, onko sullakin esikoinen tulollaan?
 
outison:
on joo esikoinen.. oon kans 21 ja ukko 22. 6 viikko kans menossa. ei meilläkään töissä kukaan tiedä mutta saa nähdä kun alan kieltäytymään nostamasta maitokoreja ja limsapakkeja =) en sitte tiedä onko kassallakaan kivempi istua kun tuntuu että kaikki housut ahdistaa kun istuuki.
 
Hei. En malta olla tulematta tähän ketjuun, kun tein viim. to plussan kp 50 ja viikoista ei siis harmainta aavistustakaan. N.5-6 varmaan. Pohjaton nälkä, väsymys, pahaolo.(varsinkin iltasin) ja hermo kireellä. Mulla on viisi keskenmenoa (ei peräkkäisiä, onneksi) ja siksi aika hissukseen mennään nytkin. Eka lääkäri on 27.8 ja sit tiedän enemmän tilanteesta, mutta niin kauan ku pahaa tekee ja oksettaa...on lippu korkealla. Olen kirjotellut aikaisemmin nimimerkillä SINGA ja osa onkin tuttuja kuumeilupuolelta.
 
Moikka!

Omanapaisesti ilmoitan, että varhaisraskauden ultrassa käyty tänään, 10mm:n kokoisella papusella siellä sydän sykki ja viikkoja siis tänään 7+0 aivan kuten arvelinkin. Lääkärikin sanoi että joko 31.3 tai 1.4 on la, piirsi neuvolakorttiin tuon 1.4, joten sillä mennään siis.


Terkuin onnellinen Talvitie
 
Heippa.

Pakko oli tulla heti kertomaan että ultrassa käytiin ja siellä meidän kirpulla jo sydän kovasti läpätti :heart: Nyt vasta alkaa tuntua siltä että taidetaanhan sitä sitten raskaana olla. Kyllä meinäs herkistää kun näki että oman kohdun sisällä on meidän ikioma lapsi jonka sydän jo lyö..

mammanen: Mulla on ihan sama eli aamulla ei oo mitään heikkoo mutta iltasin olo on aika karmea. Joka ilta odotan Georgea kylään.

Talvitie: Onnea iloisista ultrauutisista, just nyt tiedän kuinka hyvältä tollaset uutiset tuntuu :heart:

Ja onnea myöskin superheppulille plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Nappi ja kirppu 6+3
 
Onnittelut muuten mun puolesta teille kaikille huhtivauvan odottajille! :heart:

Karmivan nälän lisäksi mua on "siunattu" ihan hirveällä hikoilulla! :p Nyt kun on vielä näin kosteat kelit, niin saan olla pyyhkimässä hikeä otsalta koko ajan. Kiva oli tänäänkin istua koko päivä tiukassa jakkupuvussa asiakkaan kanssa ja yrittää keskittyä palaveriin, kun teki mieli koko ajan napsia lisää tarjottavia suuhunsa ja kuivailla servietillä otsaa&niskaa... Palaverin aiheena oli lisäksi raskaus- ja ovulaatiotestit, joten keskittyminen oli muutenkin vähän hakusessa. ;)
 
Päivittelempä kuulumisia.
Olo ollut mitä loistavin,ei edelleenkään mitään oireita ole.Ruoka maistuu hyvin,väsymystä on ihan samallalailla kuin ei raskaana töiden jälkeen.Turvotuskin hivenen laskenut (-3kg!!).
Ainoo oire on vatsan toiminta..nyt kun ei aamulla juo kahvia ja polta ekaa savuketta jää vatsakin toimimatta...
Ultraan en ole varannut aikaa,odettelen kun ensi viikolla on eka neuvola.Milloin neuvolantädin on mahdollistä kuulla sydänäänet??Ja kuinka tiheästi kävitte alkuaikana neuvolassa?On jotenkin vieläkin niiiiiin epätodellinen olo,että onko raskaa na vai ei.Mutta kai se on uskottava!

Happy79 rv 6+1

Ainiin ja synnärinä lienee SatKS ja omien laskujen mukaan la 7.4
 
Raskausoireista miltei rakkain, avointa hautaa vastaava uupumus on tullut. Viikkoja taitaa olla nyt se 6+2 tai jotain sinne päin. Ultra on ensi maanantaina, klunk, ja sen jälkeen sitten ollaan viisaampia. Tällä erää ei pahoinvointia, pientä etomista ja ruokahaluttomuutta vain, janoa, pissatusta, rintatuntemuksia - ja väsymystä. Ennen ultraa ei vain uskalla ajatella mitään muuta kuin ettei sitten tipu liian korkealta, jos kaikki ei ole toivotulla tavalla.

Vointeja kaikille toivottaa neljättä toivon mukaan hautova KuuKatri!
 
Gimli:


Aikooko täällä kuinka moni käydä varhaisultrassa? esikoista odotellessa oli ihan pakko mennä, nyt vähän mietityttää.



Meneeköhän oikein nyt kun ei oikein vielä osaa käyttää tätä=)
Meillä olis huomenna varhais ultra ihan vaan siksi et saa tietää kuin pitkäl mennään, ja sit tietenkin saa sen "varmuuden" =) jännittää kovasti=)
 
Onnea plussaajille!

daisy: Otat vain nyt rauhallisesti. Pura ihmeessä tuntoja, vaikka tänne. Mieluummin tänne ku vaikka poikaan :hug: (Ja voin sanoa, jotta kyllä kiristelee ite kullakin ja se oma aika ois tarpeen välillä kipeesti..)

Talvitie: Ihania ultrauutisia! Miula ois perjantaina samainen.. :) Saapa nähä miten käy lasketun - viivästyykö vai aikaistuuko.

Alkuraskaudenultrasta: Meille annettiin suoraan tk:sta aika alkuraskauden ultraan. On neuvolan yhteydessä. Perjantaina näkee sit antavatko seuraavan np-ultraan.

Pahoinvoinnista: Millaista teillä on laadultaan tuo öllötys? Miula nyt pari päivää ollu ihan ku ois tosi kova nälkä ja sen tiimoilta huono olo.. Pakko sit syödä jotain, et olo helpottaa. Ja olo ei todellakaan pitkään oo hyvä.

pietu- ja luomu 6+1
 
onnea hyvistä ultra kuulumisista! :hug:
ome ultra tyksiin varattuna 2.9. hui! toivottvasti päästään sinne saakka ja siitä sitten vielä aika monta kuukautta eteenpäin...
ja äippäneuvola on 3.9.
mulla myös aivan loputon nälkä. :headwall:

kävimme lasten kanssa kerhovaate ostoksilla ja eksyimme lindeksiin, rupesin ihmettelemään äippävaatteiden puutetta ja kysyin asiasta -luopuvat koko äippävaate mallistosta. joten sieltä löytyy tällä hetkellä halpoja äippävaatteita. kovin paljoa niitä ei kylläkään ollut jäljellä, mutta jossain muualla saattaa ollakkin.

ja kiitos onnen toivotuksista! :hug:

hassua muuten että omien laskujen mukaan nyt ollaan jossain 4+ viikoilla, neuvolan mukaan 5+2 ja tyksin laskurien mukaan 5+5, joten ota siitä sitten selvää...

:wave:
 
Heissan! Pitää varovaisesti ilmoittautua tänne mukaan... Eli olen 24-vuotias turkulainen (mies on 26), elämänsä ensimmäiset plussatestit tehtynä (muutama haamu eilen ja toissapäivänä ja tänään pari varmistusplussaa Clearbluella... :LOL: ) ja onnesta ja kauhusta jäykkänä...

Nyt olis ilmeisesti sitten menossa vasta rv3+5... Joten vähän vielä hirvittää tänne ilmoittautua... Mut voihan täältä sit häippästä jos käy hullusti... LA olis niinku 24.4. jos sinne asti päästään. Synnytyssairaala ilmeisesti olis TYKS Sitten.

Niin ja kun olen ihan puulla päähän lyöty ja sekaisin, niin kertokaapas te viisaammat että pitäiskös jo soitella neuvolaan? Ja jos joku on turusta, niin missä täällä vois päästä alkuraskauden ultraan... Pääseekö täällä neuvolassa vai pitääkö mennä johonki yksityiselle? Tai milloin täällä ensimmäistä kertaa pääsis toteamaan että sydän lyö? Kaveri joltain pienemmältä paikkakunnalta pääsi neuvolaan vasta viikoilla 10+ jotain mut ite en kestä epätietoisuutta sinne asti... :whistle:
 
Tervetuloa Laala ja onnittelut tähänki pinoon :) :heart: :hug: Kyl sun taitaa täytyä mennä iha vaa yksityiselle, ei kunnalliseen varhaisraskauden ultraan taida niin vain päästä. Ja nlaan voit soittaa heti, yleensä antavat sit ekan ajan rv8-10 paikkeille =)
 
laala onnittelut plussasta!
asustelen turussa ja kaupunki maksaa niskaturvotusultran n.rv 12 ja rakenneultran n.rv 20. nämä ovat kaupungin sairaalan ultraääni yksikössä. ja tosiaan kuten miracle jo kertoi niin neuvolaan voit toki jo soitella. suosittelen lämpimästi kaarinassa olevaa varsinais-suomen lääkäripalvelua varhaisultraa varten. todella mukava lääkäri ja edullinen. hoitaa kaarinan odottavat äidit myös joten on todella ammattitaitoinen. sydänääniä ei kuunnella ensimmäisellä neuvolakäynnillä koska harvoin kuuluvat vielä silloin ja silloin useimmiten iskee paniikki odottavalle äidille. mutta itse olen pyytänyt että koittaa ja luvannut olla panikoimatta jos ei kuulu -eikä ole kuulunutkaan. niitä aletaan kuunnella neuvolassa säännöllisesti toisella neuvolakäynnillä, paikkakunnasta riippuen n.rv 12-13.

:wave:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:
mä varasin ekan neuvola-ajan tänään ja harkitsen kyllä myös vakavasti sitä varhaisultran varaamista yksityiselle. Ehkäpä saa mielenrauhan sitten, tai sit ei :/
*muoks* lisäänpäs nuo mun raskausviikot vielä eli taitaa olla 5+2 nyt
 
Laala: Pääset varhaisultraan esim Medisonarissa, väestöliitossa, voi olla , että Pulssissa ja Mehiäisessäkin!? Onnea Plussasta tänne odottajienkin pinoon, en tiennytkään, että olet Turusta!! :D

Varhaisultraa gyneni on suositellut rv 7 aikaisintaan rv 6+4, viimeksi olin silloin ja nyt tällä kerralla aika on rv 7+2 :heart:

Suosittelen varhaisultraa, on se niin hieno asia, nähdä alle 1cm "vauvan alun" sydämen lyövän ja jopa kuulla sen äänen!! :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart: rv 6 tänään :D
 
Heipsan!

Ehdinpäs viimein uudestaan kirjoittelemaan tänne keskusteluun. Kylläpä tänne tulee uusia viestejä vauhdilla, mikä on kyllä ihana juttu. Onnittelut minunkin puolesta kaikille huhtikuuvauvaa odottaville. :) Ja voimia ja haleja niille, joille on tullut mutkia tai surua matkaan.

Vähän mietin itsekin, kun kirjoitin ekaa viestiäni tänne keskusteluun, että uskaltaako tässä edes vielä viestitellä.... Ollaan NIIN alussa. Käsittääkseni meneillään on vasta rv4+3 (eix siis tuo eka luku tarkoita viikkoja ja toka päiviä? vaatii vähän opettelua tää raskausslangi ;) ). Raskaustestin olen tehnyt 3 kertaa ja joka kerralla ollut vasta haalea positiivinen viiva. Mun kk-kierto on ollut vaihtelevasti 28-33 päivää, joten on tosi vaikea päätellä, että milloin olisi se päivä, kun kuukautiset olisi pitänyt alkaa. Nyt on kierron 31. päivä. Meinaan tehdä testin vielä parin päivän sisällä ja toivon, että viiva olisi vahvistunut... Vai voiko haaleaan viivaan luottaa ihan niin kuin tummempaan viivaan??? Tunteet seilaa eestaas: kyllä mä varmasti olen raskaana / entäs jos tää onkin vaan joku väärä positiivinen / entäs jos kuukautiset vielä alkaa jne jne...

Kehon tuntemuksia mulla on ollut vielä melko vähän. Rinnat on kyllä ihan sikakipeet ja turvonneet, välillä väsyttää ja viime viikolla oli parina päivänä karseen paha olo. Alavatsassa myös välillä nipistelee. Mitään hirmuista nälkää ei ole vielä tullut, eikä mitään inhoruokia. Kaikkia maistuu ihan kuten ennenkin. :p

Jos tähän nyt uskaltaa luottaa ja jos kaikki menee hyvin, la on 20.4. tienoilla. Synnyttämään haluaisin Naisten klinikalle.

Nyt lähden katselemaan Madonnan konserttitaltiointia SubTV:stä... Kuulumisiin! :heart:
 
Meille kans viimeinki plussa =) . LA 14.4 ja synnytyspaikka MKS. Kaks lasta ennestään(poika 9v. ja tyttö 5v.). Aikaa on siis kulunu huimasti viime synnytyksestä, mutta lopultakin pitkään jatkunut yritys tuotti toivotun tuloksen. Ei meinaa todeks uskoo... IHANAA!!!
 
Onnentoivotukset kaikille plussanneille :flower: :flower:
Tää olotila on niin samanlainen kun kuopuksen odotus. ehkä kaikista pahin on tää aaltoileva kestokrapula :LOL: Ei tunnu mikään auttavan. Ihan sama ootko syöny just, ni menee 10 min ja taas pahaolo ja taas ruokaa...vaikka ei maistu. En rupee valittaa koska tätä olotilaa on odotettu :LOL:
Öitä kaikille
 

Yhteistyössä