*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Täällä tänään plussattu ja ehkä varovasti uskallan liittyä joukkoonne :)
Ja toista odotellaan, synnärinä tyks.ja yritystä takana tässä nyt 9kk.. meinasin menettää toivoni jo. :D mutta ihmeellisesti se plussa vaan sinne pompsahti.

Tääl näyttää olevan tuttuja tuolta kuumeilijoista.. :LOL:


raskausoireita mulla on ollu, mm. pakko syödä kaikenlaisia juustoja nam! :p ja sitten ihan hirvee aamupahoinvointi 3:tta päivää ja vatsa ku mikäki, no onhan se muutenkin mutta nyt on sitten enemmän :D

 
Moikka !

Täälläkin alkanut aamut olla aika karseita, mitään ei ole vielä ylös tullut mut ei o kaukana ollut :whistle: Ens tiistaina se ultra ja jännittää tosi paljon. Raskaudesta tietää vain muutama ystävä, vanhempia voisi valaista vaikka viikon päästä :heart:
Kaikista rasittavin oire on pohjaton nälkä (mitä ei ollu esikoisen kanssa) koska ruoan jälkeen ei mene kun hetki niin on taas kova nälkä. Toisaalta nälästä huolimatta ei oikein huvita mitään syödä niin tosi helppoa :LOL: no, mehukeittoa menee sit aika paljon niin saa siitäkin jotain ravintoa, kai?

Tilanne kai sillain helpohko kun voi olla kotona koko tän kakkosen odotuksen, mut kerran päivässä kun iskee sellanen jalat alta väsymyskohtaus niin mietin aina kukahan tyttöä hoitaisi :eek: yritän jotenkin ennakoida sitä ja ottaa kupin kahvia ennen päikyille menoa mut aina ei mee ajotukset kohilleen.

Lasketusta ajasta vielä, neuvolantäti merkkaili lappusiin et se olis 30.3.2009 mut se ei huomioinu esimerkiks sitä et mun kierto EI ole 28 pvää....huhtikuun puolella se oikeesti on mut tarkentuu varmaan sit ultrassa. Pidetään mulla se 2.4. ja ilmottelen sitten jos tarvii muuttaa.

Omien laskujen mukaan siis tänään menossa 7+1 :heart:
 
kyllä mä täällä ahkerasti päivittelen listaa ja anteeksi jos on tullut väärin laitettua, korjaan ne kun huomautatte =) =)
tosta pinon uusimisesta oli heti alussa puhetta. silloin meinattiin että kuukausi pinoja voisi tehdä. sitten meinasin että katson tilannetta aina kun on tarvis uutta pinoa tehdä kun ihan muutaman sivun takia se on turhaa työtä. nyt voisin kyllä vaikka syyskuun alusta laittaa seuraavan pinon, kun näyttää kirjoitusta pukkaavan ihan kivasti :D vai haluatteko vaihtaa siis samalla päivittäjää?? jos ette halua niin mielusti jatkaisin tätä pestiä kun sen kerran olen aloittanut :wave:
 
Tervetuloa kaikki huhtikuisia vaaveja odottavat!!












************ LASKETUT AJAT************


29.3
SydänAlma.................neljäs.......................

??
niinnu.........................toinen.......................
rimata........................toinen.......................OYS
kuukatri......................................................
mehiläinen.................................................

1.4
Hani-..........................toinen.......................TYKS
nti............................esikoinen....................PHKS
talvitie........................toinen.......................KYS
minnijohanna...........seitsemäs...................NKL
amena......................esikoinen...................
manna8...................esikoinen....................KOS

2.4
Iitanen.......................kolmas......................
amalia07....................toinen.......................TYKS
Pojanäiti-83................toinen......................
Tipi..............................toinen......................JS
Minski26.....................esikoinen.................TAYS

3.4
ciselle.........................toinen.......................KOS
pumpero..................esikoinen....................SeKS

4.4
sintsi........................esikoinen...................
mammanen................toinen......................
tutsa..........................toinen......................

5.4
hapamperi................toinen.......................TAYS
Chessa.....................kolmas......................PKKS
Nappi1984..............esikoinen....................NKL
annuli333.................kolmas......................OYS

7.4
pietu-.......................toinen.......................PKKS
Peppina....................toinen......................SeKS
seana.....................esikoinen...................
Gardenia...................toinen.....................

9.4
HeLiNä-83...............toinen......................PH-KS
miracle..................esikoinen...................K-HKS

10.4
JJ-t.........................esikoinen....................TAYS
Kesis........................toinen.......................
Tanya79................toinen........................Seks

13.4
Allusmamma............toinen.......................JS
Deyah...................esikoinen....................TAYS












Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus


 
minski tervetuloa, kuten kaikki muutkin :wave: :wave: laitan yeidät etusivulle muiden kanssa niin on kaikista selkein. itse en tykkää noista tekstin sekaan päivityksistä kun menee juttu sit ihan sekaisin ja etusivua kaikki yleensä katsoo
 
Hei taas.

Hani, mun osalta voit lisätä vielä, että tulossa olisi neljäs (jos siis on, ja ultrassa se ensi viikolla selviää).

Onkos täällä muita Pohjoisen Suomen äitejä/odottajia?

Viikonlopunaloitusterkut ja siedettävää vointia kaikille huhtiksille. Mulla on edelleen seuranani turmioväsymys, joten sumussa mennään päivät pitkät.
 
Heippa kaikille!

Valtavasti onnea kaikille uusille!! :flower: :) :heart: Ja onnea ultrauutisista ultrassa käyneille :flower: sitrus teidän papunen taisi olla vaan sen verran ujopiimä ettei vielä näyttäytynyt, ensi kerralla sitten =)

unicorn85 onnea plussasta, ja samalla pahoittelut ku-epäilystä :hug: Milloin sulla on seuraava ultra? :heart:

Raskaudesta kertomisesta, meillä tietää mun äiti, kaksi mun hyvää ystävää sekä miehen sisko... saas nähdä, saatetaan paljastua myös anopille viikonloppuna kun nähdään :whistle:

Allusmamma siis mitä?!? Onko nyt tullut myyntiin Omar-hippusia sisältävää Fasun sinistä?!? :eek: Et arvaa kenen on heti rynnättävä kauppaan ja koeajettava levyllinen suklaata tänään :xmas:

Viikon päästä olis se varhaisultra. Aika matelee sitä odottaessa ja mielessä pyörii vaikka mitä ajatuksia, mutta koitan pitää ne taka-alalla ja yritän ottaa rennosti. :)

Kesis ja huvikumpu 6+0 (uusi viikko korkattu, *poks*)



PS. ^Toi tickeri on niin ihanan positiivinen, "only 238 days to go", sehän on ihan nurkan takana :D
 
Heippa kaikille!

Varovaisesti kyselen ottaisitteko minut mukaan huhtikuisiin vaikka tällä hetkellä laskettuna aikana onkin 21.3? Tuolla maalismasuissa meno alkaa ärsyttämään kun siellä on hirmusta säätämistä muutamien kirjoittajien kesken, joten tuntuu etten halua olla enää siinä pinossa. Muutakaan pinoa ei oikein silmiin sattunut joten pääsisinkö tänne odottamaan?

Tässä tietoja jos mukaan huolitte:
Sanni-Maria, 28 vee, LA 21.3, ensimmäinen tulossa ja synnärinä PKKS.
 
sanni-maria minun puolesta voit hypätä tänne, ei se niin vakavaa ole B)

mäkin luulin alussa et la ois maaliskuussa, mut sit ku kävin siellä katsomassa niin en kyllä halunnu sinne pinoon. noh la varmistuikin sitte 1.4 :D
 
AAM
unicorn85 :wave: haudi ja Sanni .. höh kuinkas ne nyt siellä maalismasuissa stressailee.. tän ajan pitäis olla ihanaa ja rentoa... :LOL: :kieh: pahoinvointeineen ja pelkoineen... :|
Hani-n kanssa täytyy peesailla tuota ettö on kaikista selkeintä että yks päivittäjä päivittää eiks jeh ? mä itse laittelen siellä km:n jälkeen listan sekaan ja se on kyllä rassaavaa jos jää päivä väliin ja joutuu selailemaan sivuja etsiäkseen viimoisen listan.. u catch my point ? :) ja sit jos on päivityksiä niin vetää alleviivauksella tai mustalla niin Hani osaa poimia tekstin joukosta muutokset :) :heart:

Kesis: Allusmamma siis mitä?!? Onko nyt tullut myyntiin Omar-hippusia sisältävää Fasun sinistä?!? Et arvaa kenen on heti rynnättävä kauppamaan ja koeajettava levyllinen suklaata tänään
joo Lidl:ssä oli erä... siis meidän martinsillan Lidl:ssä muista en tiedä... :| pitääks mun lähettää sulle levyllinen :D tai sit teet reklamaation sun lidl:iin et sinne kans :attn: :attn: :attn: :attn:

JOku en muista kuka kysyin tuota to do listaa. Se oli muistaakseni www.Lilypie.com tai sit klikkaa sitä listaa ja se ohjaa sinne sivulle missä voi vääntää oman.. Mun profiilissa mm on semmoi et siitä ainakin sen linkin saa... *vinkkiä* :)

AM & hippunen 5+4
 
Hani: kiva juttu kun huolitte minut mukaan!

Mulla eka ultra jo takana, mutta laskettu aika pysyi ainakin toistaiseksi samana. Täällä on taas kärsitty pahoinvoinnista, jo kolmena aamuna taas käyty oksentamassa. Vajaa viikko oli parempaa aikaa jota ennen oli pari viikkoa armotonta kuvotusta. Ehdin jo iloitsemaan että joko se loppui mutta liian aikaseen iloitsin kun takaisin tuli... Yököttävää. Onneksi on vielä kesälomaa ens viikko, mutta eipä paljon helpota oloa kun viikon päästä olisi kaverin häät, joissa olen (Lue: yritän olla) kaason tehtävissä... Mitähän siitäkin tulee?

Sanni-Maria ja pikkuinen 8+5
 
AAM
siis oliks siellä muuta ku se "km:n ja rööki taisto".. ? hmm niistä mun mielestä ei tällai listalla kannata edes lähteä väittelemään, esittämään omia mielipiteitä liian agressiivisesti *mun mielipide*... ennemmin tuonne "mitä nyt" tai sit IHAn oma pino tohon aulaan jos haluaa virittää kunnon debaattia :D sillä semmoinen siitä äkkiä viriäis... :kieh:

Sanni onnea kaason hommiin, se onkin aika tehtävä jos on yksin. Mulla kaksissa häisä ollut nakki mutta onneks on ollut kaasokaveri tai kaksi.. mut vetäminen on jäänyt jostai syystä mulle :| :D *kauhia päsmäri*

AM
 
Hei taas!Eilen sitten yksityisellä kävin ultrassa ja hitsi vieköön siellä se SYKE jo näkyi :)
Vaikkakin olo on tällä hetkellä lähinnä epätoivoinen niin kai se tästä ajan kanssa muuttuu ja jaksaa alkaa olee iloinen pikkukakkosesta...meillä siis tosiaan poitsu nut 1v6kk ja varmaan maailman helpoimpia lapsia mutta silti itsellä koko ajan tunne että kuinka mä jaksan???MIes on tosi ihanasti auttanut esikonkin kanssa mutta mulle on tullut joku outo pelkotila että mä en jaksa aloittaa alusta.Miehellä on vielä sellainen reissutyö ett on viikon poissa ja näistä ajoista mulla on jo paniikki.
Ei pitäisi stressata itseään sellaisilla ajatuksilla mutta en nyt vaan jostain kumman syystä voi itselleni mitään :(
Pahaolokin on koko hemmetin ajan ja väsyttää niin ettei meinaa tolpillaan pysyä ja pikku herra valveilla ollessaan vaatii koko äidin jakamattoman huomion, plääh!No, en mä sitä poiskaan antais.
Sitt vielä pelottaa että jotain tapahtuu tälle toukalle kun toukokuussa oli km ja en mä tiedä...
oon jotekin ihan sekaisin ajatuksineni.
Tänä iltana mennään kumminkin miehen kaa kaksistaan syömään ,jospa sitä siitä vähän piristyisi.

Ehkä tää mieliala kuuluu tähän tilaan, tai sitt mä kaipaan todella jotain tekemistä kodin ulkopuolella. |O |O
 
haudi hau.. en tiedä iloitsenko liian aikaisin mut mulla ei pahoinvointi ole niin kamalaa kuin esikoisen kanssa.. esikoisesta olin koko ajan sairaslomalla ku ei pystyssä pysyny ja vessanpönntö tuli liian tutuks... no katotaanko niin pahoinvointi alkaa kunnolla heti huomen aamujlla kun tässä nyt huokailen.. rv5+0
 
AAM
Pahoinvoinnista: esikon kanssahan mulla ei ollut lähes ollenkaan jos ei lasketa niitä että joku tuntuu nenässä pahalle vain... mä en siis byytännyt aikasemmassa kuten en ole tän kakkosen odotuksessakaan laatoittanut vielä kertaakaan. Ainoastaan noi hajut tekee pahaa aika ajoin. Muuton olo on jees (kunhan syön riittävän usein ja runsaasti :whistle: ).. lue 3-4 h välei.. vähintän pari leipää ja hedelmä-linjaa.

nimim. helpolla(ko) pääsevä AM
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille, niin ne on sairaalat pullollaan huhtivauvojen synnyttäjiä =)

Plaah, kunhan aika kuluisi! Niin iloinen kun olinkin plussasta tikkuun niin nyt on ilot heikossa hapessa. Mulla on niin hemmetin huono olo kokoajan. Kuvottaa ja yökittää kaikenaikaa. Semmonen hirveä kestokrapula päällä... Tää on aivan hirveetä.

Aikaisemmin kirjoitin, että käyn pikasee kaksi viikkoa töpissä, joka kolmivuoroa ja voin sanoa, että ei ole helpolla päässyt. Yö oli aivan surkeaa ja seuraava päivä vielä surkumpi. hakisin ehdottomasti saikkua, jos olisin lupautunut pitemmäksi ajaksi kun kahdeksi viikoksi.

Ja hei, olipa kiva huomata, että kuukatri odottaa neljättä. Samoin täällä :wave:

Jaksuja kaikille teille odottajille!

SydänAlma ja Nyysä 7+5
 
Allusmamma: Siitähän siellä "keskusteltiin"... Ja muistaakseni oli jo aiemminkin joku vastaavanlainen kinastelu jostain toisesta aiheesta. Joten ei jaksa.

Kaasoksi kun lupauduin niin silloin ei ollut vielä mitään tietoa häiden mittakaavasta. No, vieraita on kuitenkin nyt tulossa 150 ja ruoat ois tarkoitus tehdä salaattibuffeeseen itse... Jotenkin on nyt kaatunut minun vastuulle vähän liikaa noita juttuja kun morsian ei oikein saa mitään tehtyä itse ja sulhanen ei ole kovin paljon osallistunut mihinkään. Rupeaa jo vähän keittämään koko touhu vaikka tykkäänkin järjestellä ja askarrella niin silti kun kaikki kaatuu yhden niskaan niin vähän liialta tuntuu. Ja nyt varsinkin kun tämä pahoinvointi on alkanut viedä voimia omasta jaksamisesta. Toisetkin häät on tulossa syyskuun alussa mutta siellä onneksi tukena on toinenkin kaaso ja ne on huomattavasti helpommat kun morsian tekee paljon itsekin ja ovat muutenkin pienemmät häät.

Tulipas taas purettua omaa napaa... Onneksi on olympialaiset joita katsella tässä sohvalla löhöten ja pahoinvoinnista kärsien. Onko muita penkkiurheilijoita? Muu urheilu ei kyllä nyt maistukaan :LOL:
 
Tervetuloa Sanni! :flower: Hui kamala ko vähänkii kahtelin, et mikäs siel maalismassuissa sit oli ni ai kamala.... EI ikinä tommosta menoa tähän pinoon!! Kiitos rakkaat palstasisaret, et tääl sentää meno o vähän eri :LOL:

Mie en penkkiurheilusta perusta :p
 
Päivää kaikille!

Täällä yksi uusi varovaisesti tervehtii konkareita =) Ensimmäistä odotellaan, mahdollisesti 7.4. tulevaksi. Ja TYKS lienee oikea paikka. Kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä, joka toinen sekunti innostunut meininki ja joka toinen puolipaniikissa... ehkäpä se tästä tasoittuu?

Ihana lukea täältä 'oirelistauksia' ja tunnistaa itsensä niistä, kun ei tarvitse yksinään miettiä, että onkohan tää nyt ihan normaalia. Lähinnä tämä iki-ihana huono olo rasittaa, varsinkin töissä ollessa ja aamulla kun yrittää päästä lähtemään töihin. Eka neuvola on ensi viikolla, sitten katsellaan taas eteenpäin. Kenellekään ei olla kerrottu ja yritetään pitääkin salaisuus vielä jonkin aikaa. Mitä nyt eilen meinasin jo lipsauttaa äiskälle puhelimessa, aargh. Saas nähdä kauanko pystyn pitämään suuni kiinni... no, mä kerron sit teille vaan, jooko? :D

ventti. rv 6+?
 
Heips,

ilmoittaudun mukaan huhtiksiin.
Olen "jo" 37 v ja neljättä odottelen. Kaksi on aikaisemmasta liitosta 14 ja 12 vuotiaat. Yksi yhteinen nykyisen miehen kanssa. Nuori herrakin on jo kolmen. Uuden jäsenemme laskettu aika on jossain tuolla huhtikuun puolivälissä. Omien laskujen mukaan olis 13.4, mutta tarkentunee ultrassa. TYKS:in siis niillä main menossa.
Sen enempää ei oireita ole ollut, vähällä päässyt. Hiemen etova olo ja päässä välillä huippaa siinä ne. toivottavasti näin jatketaankin.

Olen kertonut vaan parhaalle ystävälle, mutta tänään töissä työkaveri yllätti (mies-puolinen) ja kysyä töksäytti ruokiksella; "Rouvako mahdollisesti odottaa perheenlisäystä?" Oli hyvä ettei ruoka mennyt väärään kurkkuun. En sitten osannut siinä naama punaisena valehdellakaan. Jotkut ne vaan sitten vissiin näkee toisesta heti ?

Hyviä viikonloppuja ja stemmpiä öklö pöklö oloihin.

-Vuffi- rv 5+4 ?


 
mukavaa kun nyt on tullut monta TYKSiin menevää huhtimasua :D :D
millaisi kokemuksia niillä on paikasta jotka ennen jo siellä käyneet?
munsta synnäri oli tosi hyvä mkokemus, mut sit ku siirryin yläkertaan osastolle niin siellä en tykänny yhtään olla. seuraavaksi vaadinkin päästä sinne toiselle puolelle. numeroita en nyt muista
 
unicorn85 toivotaan parasta, varmasti piinaavaa odotella :hug:

Tervetuloa Sanni-Maria, ventti ja vuffi kevätmasua kasvattelemaan! :wave:

Allusmamma joo lähetä vaikka laatikollinen :p :D toivottavasti meidän kaupasta myös löytyy, ihan pakko maistaa!

Lis69 onneksi olkoon sykkeestä! :heart: Kyllä mä uskon, että sitä jaksaa kahden pienen kanssa. Pakko se vaan on jos ei muuten :kieh: :D Ei vaan, mutta uskon syvästi, että asiat menevät omalla painollaan. =) Ja teilläkin esikoinen on sitten ehtinyt suhteellisesti kasvaa kovasti pikkukakkosen maailmaantuloon mennessä :)

ventti kyllä se siitä tosiaan tasoittuu, ja ihan luonnollista olla vuorotellen sekaisin onnesta ja paniikista :D

Kesis ja huvikumpu 6+0
 

Yhteistyössä