*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Heippa! Taas on jokunen päivä hurahtanut siitä kun tänne viimeksi kurkkasin. Onkin kovasti tullut tekstiä sillä aikaa ja uusia odottajiakin, kiva juttu! Netti takkuilee sen verran vielä meillä, että hermot ei kestä joka päivä netissä pyörimistä :) . Tännekin on EHKÄ jotain raskausoireita ilmaantunut...nyt muutamana iltana on ollut kuvotusta ja hajuaisti on herkistynyt, koko ajan nälkä ja väsymystäkin riittää. Samoin itkuherkkyys on iskenyt...tänään itku tuli kun saatiin soudusta Olympiahopea :), vaikka en ole erityisen urheiluhullu, kaukana siitä.

Tänään ajattelin ostaa kolmannen raskaustestin ja testata vaikkapa huomenna ellen jo tänään ja vielä kerran varmistaa ollaanko raskaana. Hullun touhua :LOL: . Torstaita alan odotteleen jo aika kuumeisena, jolloin sitten saa sen varmuuden mahan "sisällöstä". Huomenna on töihinpaluu kesäloman jälkeen ja arki alkaa. Nähtävästi myös pojan sairastelukierre alkaa päivähoitoon palaamisen vuoksi. Heippa taas :wave:
 
Miekii tuota inkivääriä het mietin, et ite en sitä kyl ala koittaan. Iha lähti siittä ko ol se varoitus siit multitabsista tms.

Ja alhaiseen verenpaineeseen tosissaan saa kyllä syödä lakritsia, mut jos on tavalliset arvot niin ei suositella isoja määriä, ettei paineet liikaa nouse =)

Miekii innostunu kestovaippailua koittaan sit esikoisella heti :heart: mul o jo ne yhet villavaipat, jotka sain hyvityksenä huutiskaupoista yheltä myyjältä B)

Sanokaas, et mikä vaara niissä esim. medium+ asteisissa naudanpihveissä ois?
 
Raa'assa lihassa on aina olemassa ruokamyrkytys riski. Mediumhan on puoliraaka, jos ei joku tiennyt.

Hyi että viime yönä iski huono olo :/ koko päivän oli muuten ok olo, mutta kun menin nukkumaan niin maistui koko ajan oksennus suussa ja tuntui et tulee ylös.. olo oli kuin menis humalas nukkumaan.. jätte kiva..

Rv 7+0 =)
 
raaka liha sisältää toksoplasmoosin vaaran: keskenmeno tai sikiölle vakava infektio,
lakusta ja salmiakista suosittelevat kerta annokseksi alle 50g päivässä, just sen verenpaineen takia ja aiheuttaa turvotusta ja ennen aikaisen synnytyksen vaaran.
mulla on noita lappuja kielletyistä ruoka aineista jäänyt edellisen raskauden ajalta. =)

ihanaa, että tänne on tullut paljon porukkaa.kevyellä kuvotuksella, päivä kerrallaan täällä mennään ja väsymys on suuri.
mä hikoilen ihan tajuttomasti ja samalla tuntuu että tukka rasvoittuu normaalia nopeammin.vaikka edellispäivänä olis käyny suihkussa ni jo on talitukkana heti aamusta :D
 
Ihan varovasti kurkkailen ;) Viime maanantaina arvasin, että raskaana ollaan kun tuli kauhea kuvotus. Siitä lähtien on ollut kuvotusta ja ällötys olo. Lähinnä aamuisin ja päivisin. Esikoisesta oli aina iltaisin. Haamun tein viikolla ja selkeän plussan perjantaina. Laskettu aika on 21 tai 23 päivä. Toiset laskurit antaa eri kun toiset. VAu.fi laskurista johon laitoin kierronpituudeksi 30 päivää tuli 23.4. Tiedä sitten. Tänään siis mennään jotain 4+3/5.
Pitäisi palautella mieleen, että mitä ei saanut syödä... laku on ollut mun herkkua aina.
 
Oxford ilmoittautuu joukkoon! Rauhallisissa tunnelmissa rv 5+4. Tuo rv on laskurien mukaan, mutta en ole kyllä lainkaan varma...lasketun ajan voin varmistaa sitten varhaisultran jälkeen. Ultra ja neuvola syyskuun alussa. Taustaa: tämä on toinen raskauteni, ensimmäinen päättyi 05/08 km rv20. Eli tässä edetään välillä suru tai huoli seurana - mutta päälimmäisenä onnellinen tunne uudesta raskaudesta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
Kiitos kestovaippailujutuistanne, pitänee ensin tutkailla asiaa netistä? Onko se niin, ettei kestovaipoissa käytetä ollenkaan mitään muoveja? Käytetäänkö niitä sideharsovaippoija ja sitten niitä kuivikekankaita tai miksi niitä kutsutaan?? Onko hyviä villahousun kutomisohjeita? Siis vaippatouhuun liittyen? Osaako joku linkittää kuvan miten se harsovaippa taitetaan, kun siitä tehdään sellainen keskeltä paksumpi vaippa? Jos vaan viitsitte.


Heippa taas! :heart:

Minä ja Pirpana :heart:
Harsovaipan voi taitella tosi helpostikki..Ite olen vain taitellu sen eka kahtia ja sitten vielä kahtia eli neliöksi ja sitten taittelen siitä sopivan levyisen pötkylän..Ja joskus käytin vielä riisipaperia siinä päällä niin oli kakat helppo puotella pönttöön..Sitten vain harso kuoreen ja paikoilleen. Myöhemmin kun tuntuu että tarvii niin lisäimuja vaan sitten ja tietty sitten myöhemmin on jo kaikenlaisia mahollisuuksia vaippojen suhteen..
http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/[url]
Tuolla ainakin kannattaa lueskella kestovaipoista...Itse myös jäin kakkosen kaa koukkuun niihin..varmaan melk vuoden ikään pärjättiin ihan kuorella,harsoilla ja lisäimulla..Sitten ostin muutamia allinone vaippoja jotka oli mun mielestä käteviä myös.Aluksi tuntui tosi hankalalta miettiä että mitä siellä pitäis siellä vaipassa olla jne..Nyt alkaa jo selvitä enemmän ja tämän seuaavan kanssa aionkin täyskestoilla..edellisellä pidin yöllä kertistä ja nyt on sitten jäänyt kun ei ole sopivia vaippoja enää ollu eikä ole tullut hankittua. Itse olen ommellut jokusen vaipan ja ihan toimivia ovat olleet vaikka ensin epäilinkin...Kierrätysmateriaalista ne lähinnä tein..Vielä olis 7 valmiiksi leikattua vaippaa odottamassa ompelua,mutta ei vain kerkee..Jospa viimestään sitten mammalomalla tekis valmiiksi ja ajattelin myös pistää toivelistalle valmiita aio vaippoja että niitä sitten tälläkertaa olis niin paljon erikokojakin että ei tule pula.. :D
Mie taas innostuin vähän kirjottaan..
Kuinkas moni täällä muuten on käyttänyt kuukuppia..?
Mä oon ihan hurahtanu siihenki..Ilman en enää pärjäis..Varmaan pakko vain sitten jälkivuotojen kanssa käyttää siteitä...
Monesti olen ajatellut että mitenhän höppänäksi ihmiset mua ajattelee..kuukupit,kestovaipat,kasvissyöjä........ :kieh:
Veikkaanpa vain että noihinki jäis koukkuun kuka tahansa ku yhen lapsen kaa käyttäis ja kuukuppiakin käyttäis jonku aikaa..
No mut enpäs enempää paasaa..
Mulla ois jotenki hirvee hinku jo kertoa kaikille!
Huhhui ku tulee taas kova nälkä ja huono olo...Taidan joka kerta lopetella siihen että meinaan kuolla nälkään :LOL:
no mut nyt syömistä hakeen ja lueskeleen muita tekstejä...



 
Tälle odottajalle on viikonlopun aikana iskenyt paitsi useampi raivari (syyt aina jotain lillukanvarsi-osastoa), myös vastenmielisyys ruoanlaittoon, ruokakauppaan ja useimpien sapuskojen syömiseen. Isompien lasten takia on niin sanotusti pakko kokata, mutta omanapaisesti voisin jättää kaiken väliin. Ei oikeastaan vielä okseta, mutta vääntää vatsasta ja on tympeä olo. Muistelin äskettäin, että toisesta lapsesta pahoinvointi laatan heittoineen alkoikin vasta sitten kun oli 8 vkoa lasissa. Hip hei :)

Pitäkäähän peukkuja, että huomisen ultrassa on asiat kivasti, eli elämää on. Toimenpide hermostuttaa jostain syystä etukäteen aivan kamalasti. Muutenkin tieto on lisännyt tuskaa tässä elämän varrella. Syksyllä -99 olin iloinen ja huoleton esikoisen odottaja, vaikka varhaisen vaiheen keskenmenoja oli tullut kaksi jo ennen sitä. Kakkonen meni samalla luottavaisuudella, kolmannen aikana hermoilin loppuvaiheessa miettiessäni kaikkia mahdollisia kehityshäiriöitä. Nyt, viime vuonna yhden "kunnon" keskenmenon kokeneena tunnen olevani koko ajan kaikenmaailman riskien, häiriöiden ja vaarojen äärellä. Plus että pelkään tietenkin masun ammottavan tyhjyyttään huomenna.

Toisaalta, kun on jo kolme tervettä ja ihanaa lasta, on osattava antaa arvo tälle tosiseikalle. Vaikka neljättä ei tulisikaan.

Onkos muita huomenna ultraan mänijöitä?

Terkuin, ei-sopankeittohaluinen kuukatri 6+6
 
Kiitos paljon edelleen kestovaippainfosta! :heart:

Kahdet päikkärit olen tänään jo nukkunut ja odotan, että yöunille pääsee! :xmas:

Onnea kaikille uusille huhtivauvan odottajille! :flower:

Ja huomiseen varhaisultraan myös Onnea kaikille menijöille! :heart: :flower:

Minä ja Pirpana rv 6+4 :heart:
 
Täällä taas. Mä otin selvää siitä inkivääriasiasta ja mä ihmetten taas tätä yhteiskuntaa. Siis kautta aikojen on matkapahoivointia ja raskauspahoivoitia helpotettu inkiväärillä, mutta kysehän ei ole sen syömisestä vaan esim. mausteena tai liotettuna teehen. Mun neuvolavihossa lukee neuvo jossa pahaaoloa voi yrittää helpottaa juomalla teetä johon on liotettu n. 1tl raastettua inkivääriä. Kaikesta täytyy aina vetää mahdollisimman radikaali toimenpide. No kukin taplaa tyylillää, mutta maalaisjärki kannattaa säilyttää. Kun ei ole tutkimustietoa ni kaikkea pitää välttäää, vaikka 100vuoteen ei kukaan ole kuollut...AAAAARGH!!! Sory tää purkaus. Tää ei johdu tästä ketjusta vaan yhestä toisesta, jossa keskusteltiin samata asiasta.
Mä olen pystynyt tänään jo käymään ulkona...JEE!
Asiasta seinään. Mun laskujeni mukaan, kun kiinnittymisvuoto tuli ja testi näytti positiivista, olisin nyt viikolla 7+4. Ei ihme että voin näin kurjasti.
Vointeja teille!
 
Heipä hei kaikille!

Tervetuloa mukaan uusille täältäkin, ja ISOT onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!

Täältä löytyy kans yksi kuukupin puolestapuhuja, aivan loistava vehje! Pari vuotta on mennyt sen kanssa ja muihin en enää koske ellei ihan pakko tule. Pari kertaa erämaaolosuhteissa hyttysaikaan tuli sorruttua, muuten on menty kuppilinjalla. :)

Täällä mennään yhä huonon olon kourissa, muuten ei suurempia oireita. Itkeskely on ehkä hiukan vähentynyt, mitä nyt pientä silmien vettymistä milloin mistäkin syystä (lue: täysin syyttä...) Vatsan tienoilla pientyä nipistelyä ja paineen tunnetta yms. mut ei onneks sen suurempia vihlaisuja.

Niin, ja samoilla linjoilla ollaan Outisonin kanssa, kasvais jo se masu. :D

Tää oksetus on kyl vihoviimeistä, varsinkin kun yritetään tässä taloa rakentaa samalla. Työmaalla ei oo aina helpointa syödä säännöllisesti (eli koko ajan :LOL: ) ja silti tarttis saada jotain tehtyä, jotta olis kunnon kämppä johon käärön kanssa mennä huhtikuussa.
Ens viikko töissä jännittää kans, täys hulabaloo edessä ja pitäis yrittää pitää masun alivuokralainen salassa, ja koko ajan on huono olo. :x Kunhan siis ensin selviää kotoa bussiin asti ajoissa ja selviää bussimatkasta.

Kaikille iso kiitos hyödyllisestä tiedosta mm. ruoista ja kestovaipoista, täältähän saa kaiken tarvittavan tiedon! Tietää mistä hakea eikä tarvitse koko nettiä selata.

.. ja sitten hakemaan lisää sapuskaa...

ventti.
rv 6+3?
 
kiva kun tulee uusia porukkaan, tervetuloa kaikille!!! :flower:

mulla loppuu kuukauden loma :'( positiivisin mielin töihin, koska jos kaikki menee hyvin ei tarvitse olla kun reilu puolivuotta töissä ja sitten äippälomalle :D tää on ihan hullua, minkä kokoinen maha mulla on :ashamed: sanoin miehelle, että kaippa siellä on kaksi kun on niin iso masu, niin se heitti rohkaisevasti " tai sitten et oo kuukauteen muuta tehnyt kun maannut ja syönyt, niin kai siinä maha kasvaa" :kieh: REILU!! no tottahan se on :ashamed: kuitenkin tää maha on juuri eteenpäin kasvanut, ihan raskausmahan näköinen, kiva mennä töihin selitteleen paisumustaan :LOL:

tänään taas huonoa oloa pukkaa :x aamulla viideltä heräsin siihen että meinas oksu tulla. muutenkin pitkin päivää oksettanut, vielä ei ole tullut. toisaalta toivon että tulis oksennus, niin olis oikeen konkreettisesti raskaana :saint:

tiistaina ultraan, kehuivat suomen parhaaksi ultraajaksi ja suomen parhaimmat välineet :D olin samalla tyypillä keskenmenneessä raskaudessani ja oli hyvä! suosittelen: tampereen pihlajalinna, tommi vimpeli.

JJ-t ja mussu 6+2
 
Kyl mäkin ajattelen et järjenkäyttö on sallittua, mut en viitsi siltikään käyttää inkivääriä ku en sille tarvettakaan nää. Jos (ja kun?) tulis pahoinvointia, ni uskosin siitä selviävän vaikka päällään seisten =) Mä en riskejä ota eli en syö ennen kuin se on tutkittu turvalliseks alkiolle/ sikiölle.
 
voi herranjestas.. mies sanoi eilen, että noinko äkkiä se rupeaa näkymään ja aivan pelästyin kun katselin vattaa.. jos nyt ei ole turvotusta niin tää masu kyllä näkyy ennenkuin ajateltiin kertoa (eli joskus rv 12 paikkeilla) :D

Viime raskaudestsa tuli aivan tuhottoman pieni massu, vaikka itsekin olen pieni. Jospa sitä menisi syömään, jälleen kerran tämän päivän nimeen :LOL: :LOL: :LOL:
 
Minäki oon jo ihan varovaisesti katsellut noita vauvatarvikkeita... Hyvin hyvin varovaisesti! Ollaan myyty melkeenpä kaikki aikasemmat tavarat, vaikka nuorin onkin vasta kohta 4 vuotta. Jotenki sen keskenmenon jälkeen ei halunnut nähdä mitään tavaroita muistuttamassa...
Yhdistelmävaunut kai se tärkein hankinta on ja niihin ajattelin tälläkin kerralla panostaa. Mielummin ostan vähän kalliimmat ja käytössä mukavammat ja kestävämmät. Käyn kyllä talvella koluamassa kaikki vaihtoehdot läpi =)
Oireita ei nyt tällä erää muuta kuin vatsan kevyttä jomotusta ja hurjaa väsymystä..mutta onneksi edes jotain =) On taas ollut sellainen viikonloppu että kaikki asiat pelottaa...huh kun pääsisi näistä ajatuksista vähäksi aikaa! Pitää vain toivoa, että kaikki sujuu onnellisesti :heart:
Onnea uusille tulokkaille :heart: :flower:

annuli333 ja pikkarainen 7+0
 
Paljon onnea ja tervetuloa uusille huhtimassujen kasvattajille, ainakin Pesonen ja Oxford, oliko muitakin? :wave: :flower: :)

Hani- mä ainakin oon aiemmin linkitellyt tänne listaa vältettävistä ruoka-aineista, tässä tämä samainen :) http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
Mä oon itse kai aika varovainen ruokien suhteen, en nyt mitenkään hysteerisesti mutta kuitenkin. Tosin tuolla varsinaisella vältettävien listalla ei juuri ole mitään muita mun herkkuja kuin juustot, slurps. Kahvikin on alkanut kovasti tökkimään viime päivinä, silti mä uskollisesti sitä keittelen tottumuksesta :D

Tsempitykset huomenna ultraan meneville! :) Mulla se on edessä perjantaina, Rouva Pikkumyyllä taisi ainakin olla samana päivänä. Täytyy yrittää olla ajattelematta sitä ettei tässä liiaksi ala hyppimään seinillä :D

Kesis ja turvonnut huvikumpu 6+2
 
heippa :wave:
onnittelut uusille plussanneille! :heart:
jj-t täällä myös kauhistellaan suurta vatsaa.. :eek: huvittavaa liikkua jossain missä tuttuja kun tuijottavat vaan vatsaa, eivät uskalla kysyä -pelkona kai jos se onkin "vähän" lihonnut- ;)

keltarauhanen kipuilee ja muistauttaa olemassa olostaan oikealla puolella -hyvä niin! sattuuko teillä häpyluun kohdalta? kun mulla tänään jomotti sieltä. meillä mennään maalaisjärkeä käyttäen noiden ruokien jne kanssa. lähdemme perjantaina miehen kanssa lemmen lomalle bulgariaan, ilman lapsia, ja kun äippäneuvolaan soitin koitti tarjota juuri ko viikolla aikaa, sain kuulla pitkän litanjan miten bulgaria on turvallinen maa, mutta vältä plaa plaa plaa.... :whistle: hiukan pelottaa lähteä kun nuo aiemmat km:t ovat kuuri noilla viikoilla olleet, mutta toivotaan parasta! jos beebi matkassa mukana vielä kun sieltä palaamme voin jo hengähtää -ehkä! toisaalta olen vakaasti päättänyt että tämä ei mene kesken vaan elän sen mukaan että meille syntyy vauva huhtikuussa. :heart:

nyt väsyttää niin paljon että pakko mennä aaa`a!

:wave: iltsu ja beebi 5+5
 

Yhteistyössä