*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Onnea kovasti uusille plussista!! :flower: :flower: :flower: Ja tervetuloa joukkoon masua kasvattamaan! :wave:

Kiva kuulla Nappi1984 että kivut ovat rauhoittuneet :hug: Toivottavasti pysyvätkin poissa!

Alkuraskauden ultran hinnasta, mulla on suoran Kela-korvauksen jälkeen maksanut n. 60-100 euroa lääkäristä riippuen. Näin siis Helsingissä.

Kotidopplerista, en ehkä hanki sitä tälläkään kertaa, olisin ehkä liimattuna siihen koko ajan :D Tai saa nyt nähdä, jos moni täällä hankkii ja hehkuttaa kuinka ihana se on, niin voi vielä mieli muuttua :LOL: Ehkä pitäisi varmuuden vuoksi katsella huuto.netistä paljonko ne siellä maksaa :snotty:

seana tässä on tällainen löytämäni linkki ruoka-aineista, joita tulisi välttää raskausaikana: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

mammanen jep kahvin juontia tulisi rajoittaa juuri sen kofeiinin takia. Nimimerkillä kirjoitan tätä kahvia juodessani. :D

Voi miten jännät ajat maisema sulla, kovasti onnea ja tsemppiä!! :flower: :)

).( Jee, tänään kaksi viimeistä raskaustestiä tehty, Clearblue ja Acon 10. Ihanat viivat ja plussat tuli, joten olkoon noi nyt viimeiset testit. For now. :D
Ihanaa olla raskaana!! :heart:
 
AAM
kesis outoa että miun kotikaupunkin sivustolta löytyy tuommoista :D :LOL: eipä ois ollut eka paikka mistä hakea.. :xmas:
nyt on viimeistään sun pakko uskoa että paksuna oot, pulla uunissa, knocked up ja jne.. :heart: kiljoona testiä tehtynä.. tai kaikki mitkä kaapista löytyi.. :p

mitä soot hesasta ? uh espoo :wave:
 
Voi hitto ku tuntuu, jotta oon taas herkillä. Ei mitään vastoinkäymisiä tai miulta repee pää.. Esikoisen yks vee synttärit on lauantaina ja apureista 3:sta 2 on perunu tulonsa perjantaina. Lauantaille on luvattu p*skaa säätä ja sitä rataa... Byäääh!

*vetää henkeä*

Eiköhän tästäkin selvitä. Pakko saaha vaan purppasta ääneen.

IHANAA!!! :heart: Lisää plussia!!! Onnea kaikille uusille tulokkaille!

maisema: Erityishalit sinne =) Itellä esikoinen sai alkunsa inseminaatiosta toisella yrittämällä, ensimmäisestäkin plussa, joka meni kesken. Tämä toinen on nyt sitten luomuihme. Oltiin varauduttu, jotta ens keväänä hoitoihin mikäli ei ois tän vuojen puolella mitään kuulunu - niin ku oletettiinki käyvän. Paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

Alkuraskaudenultrasta: Meille annettiin suoraan aika rv 6+3 päivälle yleiseltä sektorilta. En tiä onko yleinen käytäntö vai sen takia, jotta meillä hoitotausta esikoisen kohdalla. Siitä seuraava on sitten kai np-ultra.

No mutta.. Näillä mennään :)

pietu- ja luomu 5+0
 
Hirmuusti saatte aina tekstiä aikaseks, meikäläisellä menee päivä niitä lukiessa. :p

Kävin nyt sitten tänään lekurissa niistä vuodoista eikä mitään näkyny enää ja kaikki oli lekurin mielestä ok. Oisin halunnu kyllä ultraan, mutta täällä käpykylässä julkiseen pääsee ainoastaan siinä vaiheessa kun "pää on kainalossa", ärsyy. :(
No varasin ajan yksityiselle ja se ois 14.8. eli ensviikon torstai, silloin ois viikkoja tasan 7+0. Toivon niiiiiiiin paljon että siellä olisi kyydissä joku!! :heart:

Ja niistä hormooneista :ashamed: , siis mähän en oo yhtään hepulikohtausta saanu viimeaikoina, siis minä vai? :D :LOL: :LOL: :LOL:
 
Hei!

Minulle vois päivittää etusivulle LA 1.4. =) Sain juuri neuvolan tätiltä tämän ajan, Ja synnytyssairaalaksi valitsin Kätilöopiston. Nyt tuntuu taas asteen verran todellisemmalta tämä raskaus.

maisema oikein erityisen paljon onnitteluja sinulle! tilanteeesi kosketti, kun itsekin ehdin lapsettomuuspolilla käydä ja raskaus alkoikin sitten clomifeneillä. ja kuten sinä, hermoilen nyt ihan liikaa kaikista mahdollisista alkuraskauteen liittyvistä epävarmuustekijöistä, vaikka niin turhaahan se on, kun ei niihin voi vaikuttaa...

t. manna + lillityyppi 5+6
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja PojanÄiti-83:
Hirmuusti saatte aina tekstiä aikaseks, meikäläisellä menee päivä niitä lukiessa. :p

Kävin nyt sitten tänään lekurissa niistä vuodoista eikä mitään näkyny enää ja kaikki oli lekurin mielestä ok. Oisin halunnu kyllä ultraan, mutta täällä käpykylässä julkiseen pääsee ainoastaan siinä vaiheessa kun "pää on kainalossa", ärsyy. :(
No varasin ajan yksityiselle ja se ois 14.8. eli ensviikon torstai, silloin ois viikkoja tasan 7+0. Toivon niiiiiiiin paljon että siellä olisi kyydissä joku!! :heart:

Ja niistä hormooneista :ashamed: , siis mähän en oo yhtään hepulikohtausta saanu viimeaikoina, siis minä vai? :D :LOL: :LOL: :LOL:
eeeeiii et ollenkaan ja tasainenkin olet kuin viilipytty :D :LOL:
kasi viikolla mullakin on varhaisultra mut 03.09. vasta.. piti keksiä töissä joku tekosyy että vapaata sais... *pojan 1½ v neuvola iski yhtäkkiä :D *
 
mun hajuaisti on taas valpastunut, eikä kaikki tuoksut oikein viekottele. :/ kävin eilen kyläilemässä ja mun faija veteli savusilakoita naamaansa ja niiden koko kämppä tuoksahti :x.
biojätebanaaninkuorien kera on toinen mulle ihan ylitse pääsemätön juttu.

eiköhän tämä tästä.onko kellään ollut mielihaluja?itelläni ei ole vielä ollut, esikoista odottaessa söin ensimmäiset kuukaudet hullunlailla sinappia banaanin kanssa, toisinaan omenaa ja sinappia, mies oli hiljaa ja katseli, itse en edes silloin pitänyt sitä epänormaalina musta se oli vaan hyvää :D
 
Allusmamma juu näköjään Espoossa osataan! :D Löysin tuon ihan googlettamalla vaan. :) Joo Helsinki calling :wave: Kyllä nyt täytyy vissiin uskoa tuohon raskauteen, oireitakin on tullut lisää. Boobeja vihloo entiseen tyyliin, samoin välillä alavatsaa, eilen illalla oli järkky palelu, väsymyksestä puhumattakaan. Kaikesta huolimatta, onhan tää niin ihanaa!
:D

PojanÄiti-83 hienoa kuulla, että vuodot loppu! ja että muutenkin kaikki hyvin :flower:

Vielä ei ole ollut erityisiä ruokahimotuksia, eikä hajuaisti ole herkistynyt erityisesti. tosin nyt nenään leijailee sellainen haju, että täytynee lähteä esikoisen vaipanvaihtopuuhiin :x :wave:

Kesis 4+5
 
Huomenta |O

Hajuaistissa ei ole vielä muutosta...tosin oon ollu tukossa (=kaamee yskä ja nenä valuu) siitä lähtien kun testin tein. VArasin alkuraskauden ultran viikolle 8 ja edellisenä päivänä neuvola. Jännittää aika paljon...esikoisen kans jännäsin niin paljon ekaa ultraa et meinasin pyörtyä kun piti huoneeseen kävellä lekurin kutsusta.

Aika lievää oiretta täällä pukkaa mutta jotain kummiskin. Ai niin, mulle voi päivittää synnäriksi Jorvin !

Raskaustestejä oon kuluttanu jo kolme ja lisää tekis mieli tehdä :whistle:
Himotuksia ei ole mutta niinkun esikoisen kanssa, nyt maistuu erityisesti mandariinit :p ja appelsiinimehu, ylipäätään kaikki 'raikas' :D
 
Suuret kiitokset Allusmammalle ja Kesikselle vinkeistä ja linkeistä. Yllättävän paljon noita ruoka-asioita täytyy näemmä ruveta miettimään. Eniten ainakin tällä hetkellä harmittaa se salmiakki/lakusuositus eli alle 50g kerralla. Eihän niin pieniä karkkipusseja edes ole olemassa :)

Sitten lisää kysymyksiä (ummikko täällä :wave: )
Millä perusteella määräytyy synnytyssairaala? Asustellaan HUSin alueella, eli onko se sitten Kättäri vai Naistenklinikka?
 
seana saat ihan itse valita kummassa synnytät, minäkin opin tämän vasta eilen neuvolassa =) se pitää muuten sitten päättää jo 1. neuvolassa. minä valitsin kättärin, koska on lähempänä kotia ja olen kuullut siitä paljon positiivista.
 
Hirmuisesti onnea kaikille uusille plussaajille :heart:

Mua jännittää kans toi ultraaminen ihan kamalasti.. niin paljon et tekis melkein mieli perua koko juttu. Ihan niinkun se nyt sit jotain auttais :LOL:

Täällä on ollu ihan karmee olo tänään.. tulee aina hetki syömisen jälkeen. Tuntuu että George vierailee hetkenä minä hyvänsä ja töissäkin jo tsiigailen mahdollisia oksennuspaikkoja (heitänkö laatat lähimpään roskikseen vai pystynkö juoksemaan vessaan asti) voi täällä töissä pikkasen potilaat kattoo kieroon jos juoksen tuulispäänä käsi suun edessä tonne lähinpään vessaan. (jonne tietysti pitää mennä just ton odotusaulan läpi) :LOL: :LOL:
 
Varasin kuin varasinkin varhaisultraan ajan!! 27.8 ois siis aika klo 15!! Sillo ois vkoja 7+6! Jännittää ja pelottaa jo nyt! Haluis niin kovin tietää, et siel ois kaikki hyvin! Ja sit ainakaan ei ehtis millekään 12 vkolle mennä jos se kesken meniskin aiemmin. Näin on parempi, on siel sit elävä tai kuollu alkio sitten. Mut kovasti uskon ja toivon, et tää mytty siel sydänääniään jumputtelis ja kaik ois hyvin äidin rakkaalla!! :heart: Ja tuol hämeenlinnas se on siis vähän halvempaa ko maksaa siinä kuuden kympin tienoilla kuulema :) Ni sen vuoks viihtin varata sen ajan. Muista ko kyselin ni ois ollu satasen kieppeil :$
 
Tipi mulla oli sama juttu esikoisen odotusaikana alkuraskauden ultrassa, luulin pyörtyväni siihen paikkaan jännityksestä. :eek: Ne sekunnit, kun siinä odottelin ketarat ojossa lääkärin kommenttia kohdun sisäisestä elämästä, tuntui ihan ikuisuudelta. :snotty:
On ne ultrat aina niin jänniä.

seana eipä kestä :) Täällä sivustolla jossain ruoka-aiheisessa ketjussa muistaakseni muuten törmäsin vielä sellaiseen, että parmankinkkua ei ilmeisesti pitäisi syödä raskausaikana... mitenköhän parmankinkun paras kaveri mozzarella? Onko kellään tietoa? Mä luulen, että musta tulee kyllä vielä sellainen ruokahysteerikko tämän raskauden aikana, etten uskalla juuri mitään suuhuni laittaa, ellei se ole käynyt uunissa. :D

Juu tosiaan Hgissä saa valita Kättärin tai NKL:n välillä. Tai itseasiassa muistaakseni saa mennä mihin tahansa HUS:in alueella vaavia hakemaan, mutta kaipa se oman kaupungin haikaralaitos on kätevin. :) Ekalla neuvolakäynnillä tosiaan pitää se päättää, kuten manna8 sanoikin jo, koska tavalliset odotusajan ultrat tehdään samassa paikassa kuin missä aikoo synnyttää.

Tsemppiä Georgen viihdyttämiseen, Nappi1984 :D

miracle ei tosiaan paljoa kustanna teidän ultra! :)

Kesis 4+5
 
En vaan osaa olla synkistelemättä. Plussa tuli (olen tehnyt jo kuusi testiä, heh) enkä oikein usko näkemääni. Oireita on mutta mielestäni ei riittävästi. Olen kolmen lapsen äiti, mutta viime syksynä meni kaksosraskaus kesken alkuvaiheessa (kaavittiin). Tähän mahdolliseen vauvaan ei liity yritystä vaan ylläri, mutta haluan niin rutosti neljättä lasta, että ei ole tosikaan. Ultra on tiedossa vasta reilun kahden viikon päästä ja nyt vain ryven epätietoisuudessa. Tosin eipä viimeksikään se ultra paljon pelastanut: kahdet sydämensykkeet sitten vain ottivat ja katosivat. Vauvattaa ja pelottaa, että mitä jos... Ei se elämä siihen lopu, mutta musta tuntuu, että sitten pistän pillit pussiin ja johtimet poikki.
 
kuukatri mäkin hermoilen täällä. mulla kyllä oireita on ihan liikaakin :ashamed: välillä täytyy pinnistella että tajuissan pysyy. jos tuota esikoista ei olis niin en tekis muuta kuin nukkuisin vaan koko ajan, on niin hirvee olo koko ajan.
5 päivän päästä mulla on taas se ultra. toivottavsti siellä pieni ihme näkyisi, helpottaisi sentään vaikka silti voi kesken mennä.
voi kunpa mä pystyisin taikomaan koko meidän pinon pari kuukautta eteenpäin ja oltais tän kamalan alun yli masujemme kanssa
 
mehiläinen
no nyt on plussattu onnellisesti 2.8.08 eli huhtikuulle menee tuo aika. maanantaina pitäis mennä tuollaiseen varhaisraskauden ultraan käymään jotta tiedettäis enemmän ajankohtaa ym. . pahoinvointia olen koittanut toivoa jotta jotain konkreettista oiretta tähän.tänään töissä oli huono olo ihan hetkellisesti. mies ihmettelee että miksi joku haluaisi voida pahoin. valkovuoto on nyt vähän vähentynyt. kahden edellisen lapsen kanssa raskauden uskoi yhden testin perusteella eikä murehtinut turhia. oireet alkoi kun alkoi ja sitä rataa. nyt miettii kaikenmaailman juttuja ja onko tämä pikku papunen oikeassa paikassaan varmaan mieli hieman rauhoittuu kun se maanantai nyt vaan tulis nopeasti.kylmä on melkein kokoajan ja välillä juimii mahasta. kovakin se tuntuu olevan tuosta alhaalta.

 
Paljon paljon onnea plussasta sinullekin mehiläinen!

Mun kohtua ultrailtiin tänään ja siellä näkyi jo hieno ruskuaispussi ja jotain paksuuntumaa limakalvossa. Eli siis kohdun ulkopuolinen tän ei ainakaan pitäisi olla :heart:
Tuulimunaa ei vielä tietenkään voi sulkea pois koska sykettä ei vielä näkyny (ei kuulemma kuulukaan vielä näkyä, vasta sitten 6+) Kaveri joka teki ultran yritti selvittää mulle jo heti aluks että ei saa sit säikähtää vaikka ei näkyis vielä mitään. Mutta taas ollaan ihan himpun verran lähempänä unelmaa =) Ens viikon loppupuolella sit uusiks, sillon pitäis jo sykekin näkyä jos se on tullakseen. Hui kun on jänskää!
 
Onnea mehiläinen :heart: :flower:

Nappi, vähänkö sul on kätsyä ko pääset tollei ultriin =) Ja eikös kohdunulkonen muuteskii tuu yhdelle tuhannesta ni ei se nii todennäköstä ookaa? =) Mut hienoa, et sen osalta ei ainakaan tarvi huolehtia :)
 
mä täällä hysteerikkona luin netistä tuulimunista ku ihmiset kirjoitti ja ihan samoja oireita silloinkin on ja voi olla pahojakin |O |O nyt mä oon täällä ihan paniikissa. en mä pysty millään oottaa ens maanantaihin, sekoa sitä ennen :headwall:
soitin jo yhteen toiseen ultraan mihin pääsis nopeasti mut ei se muija varmaan tajunnu mua ku käski tulla joskus viikoilla 8+. voi vit* mä rupee tässä 2-3 viikkoa odottamaan. voisin soittaa sinne uudestaan ja vaan pyytää päästä esim perjantaina?? oiskohan siinä mitään järkeä? esikoinen näkyi jo viikollla 6, mikä mulla on tänään tai ainaki pitäis olla. voi että kun mä oon niin ihme näitten panikoimisien kanssa, kysynki taas kerran mitä mieltä ootte. meenkö aikasemmi :attn:
 
Niin muuten. Toi synnytyssairaalajuttu, synnyttämään ja ultraääniin (niskapoimu n. rv11-13 ja rakenneultra n. rv19-21) saa Husin alueella mennä mihin sairaalaan haluaa (Jorvi, KOS ja NKL). Toki saa käydä ultrat vaikka kättärillä ja sit mennä synnyttämään naistenklinikalle mutta kivempi ja järkevämpihän se on käydä koko ajan samassa paikassa. Jos raskauden aikana esiintyy jotain suurempia ongelmia sikiöllä tai äidillä niin synnytyspaikaksi suositellaan naistenklinikkaa.. Mutta meillä kaikillahan ja meidän vauvoilla menee koko raskausajan ihan loistavasti ilman mitään sen suurempia kremppoja, eiks niin? Pakko vaan yrittää ajatella positiivisesti :D
 
No mut eiks se oo aina varmempaa mennä vähä myöhemmi, ettei suotta hermoile? siis sillai aateltuna, et jos onkii hedelmöittyny myöhemmi ni kovin aikasin ei näkyis ees sykettä ja se sit stressais taas enemmän? Toki tm myös aiheuttaa oireita siinä missä tavallinen raskauskin, mut tosiasiahan on, et suurin osa raskauksista menee kummiskii hyvin, kuha on selvinny niistä iha alkuajoista (siis kun km tulee yleisimmin siin vkon 4-5 kohilla ja puolet raskauksista on km:iä, monet ku ei ees tiedä olevasa raskaana ko menee jo keske). Koita pitää pää kylmänä ja rauhottua :hug: Ei se helppoo oo, tiedän. Mut koeta silti jaksaa ajatella positiivisesti :heart:
 

Yhteistyössä