HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

[valitus alkaa]
Voi räkä tätä päivärytmiä.
Laitoin tytön eilen vähän ennen ysiä nukkumaan (ensin imetettyäni sitä pitkään ja hartaasti). Sit se heräs syömään siinä yhdentoista maissa, ja loput yöherätykset oli seuraavasti: 00.30, noin 2, noin 4, noin 6 ja vihdoin about 6.30 (tais olla 6.27) tajusin vihdoin että tää yö tais oikeesti olla tässä. Nyt mä olen koneella ja tyttö leikkii leikkimatolla ja isi nukkuu. :kieh: JA siis kaikki herätykset ei oo ollu mitään nälkäherätyksiä, vaan ihan sitä että on niin kovin tuhdannu että välil on pitäny vaan herättää äiti laittamaan tutti suuhun tjsp.

Ja mun flunssa alkaa tuntumaan siltä, niinku joka syksy, että se taitaa mennä keuhkoihin. (en oikeesti muista minä vuonna, muuta ku et 90-luvulla se oli, ku viimeks oon viettäny syksyn ilman flunssasta seurannutta keuhkoputkentulehdusta.)
[/valitus loppuu]

Laala ja Aura 3kk17vrk
 
[valitus alkaa/] :)D )
Oon heränny viiden jälkeen kun naapurin paskiaiset taas tuli baarista :kieh: :kieh: |O :headwall:
En kerenny nukahtaa kun Nooa sit heräs syömää ja sitte kello oliki jo melkein puol seittemän ja mulla oli herätyskello soimassa sillon ku pitää lähtee tänää johonki hemmetin sukukokoukseen |O Ei vois vähempää kiinnostaa...
Pitäs alkaa pakkaamaan ja mä oon niin väsynyt..ja kaikki muut nukkuu.EPÄREILUA!!!!
[/valitus loppuu]
 
Hei kaikille! :wave:

En ole tähän pinoon kerennyt vissiin kertaakaan kirjoittamaan.

Solina: ihana, että olet tervehtynyt.

Kadak: oliko niin, että säkin olet käynyt leikkurissa?

Ekoista hampaista onnittelut niitä saaneille :flower:

Meillä Aino alkoi tuossa reilut 2vkoa sitten syömään/heräilemään öisin jopa 30min välein ja aina halusi tissille. Siis täysimetyksellä siihen saakka. Aloitin sitten antamaan soseita ja tyttö on osoittautunutkin suursyömäriksi :) Nykyään aamusta 1purkki hedelmä- tai marjasosetta, päiväunien jälkeen peruna-porkkanasosetta (yleensä 1porkkana ja 1peruna uppoaa kevyesti, itse teen soseet), illasta ennen nukkumaan menoa 1purkki hedelmä- tai marjasosetta. Ja joka välissä imetän. Näillä eväillä siis nukkuu yönsä "vain" 2-3syötöllä. Maitoa multa tulee edelleen runsaasti, paidat märkinä ja liivinsuojat lotomärkinä vähän väliä. Neiti myös pulauttelee taas, kun maito suihkuaa suuhun. Eilen aamusta aloitin kaurapuuron maistattamisen. Eli hienonsin sauvasekottimella kaurahiutaleet jauhoksi ja keitin niistä veteen melkein vellin. Siihen sekaan tuttuja soseita ja hyvin maistui. En vaan paljoa uskaltanut vielä antaa. Tänään sama juttu.

Kiinteiden aloittelun jälkeen kakka on kovaa ja tulee harvakseltaan. Siihen olen antanut päärynäsosetta (joka löysyttää massua) ja se on auttanut. Luumusoseen olen mielessäni jemmannut johonkin tosi ummetus vaiheeseen (toivottavasti sellaista ei tule koskaan).

Kun siis nämä kiinteät aloiteltiin, niin tyttö on taas ihanan rauhallinen ja onnellinen ja yöt nukkuu ok. Tosi seurallinen tapaus. Sylihoitoa haluaisi. Veikan kanssa nauraa kihertää. Kun ulkoa herää vaunuista niin, herää kihertämällä ja nauramalla. Veikka aikoinaan parkui täyttä häkää...

Aamuisin nukkuu n. 9-13 ajan vaunuissa. Iltapäivällä vain jotkut 45 min unet. Aika vähän vaihtelee. Nukkumaan yöunille n.20.30 ja eka syöttö noin klo 01. Sitten 03 ja 05.30 -> josta nukkuu aamu 7. Aikalailla tämä rytmi. Tissillä käy noin 10kertaa/vrk.

Ensi viikolla neuvola. Ja rokotteet.

Mutta nyt tää nauttii aamukahvista ihan itsekseen ja rauhassa :)

Mammanen ja Aino kohta 5kk (tiistaina)
 
Nyt tulee sellasta paatosta jha valitusta, että herkkäsieluisten ei kannata lukea ollenkaan. Pyydän jo etukäteen anteeksi valitusta. Pitää vaan saada nyt purkaa jonnekin..

Mä oon niiin loppu. Taas viime yön nukuin noin 20 minuutin pätkissä ja päivälläkään toi riiviö ei nuku 15 min pidempiä pätkiä. Yöt vaan pulpattaa ja korisee omia juttujaan niin kovasti, etten mä saa unta.. Ja jos en käy tarpeeks usein "ilmoittautumassa" pinniksen vieressä niin alkaa huuto. Lopulta sit sai pikkasen pitemmän pätkän nukuttua aamulla, kun otin kundin viereen ja ns. "väkisinnukutin" sen mun kainaloon. Mä oon vaan niin väsyny. Ja niin on kyllä Konstakin välillä. Sammu kun saunalyhty jo tossa kasin pintaan.. mut mä oon ihan varma, että se sama levootomuus alkaa taas puolenyön jälkeen. Tätä on nyt jatkunu kaks viikkoa. Huomennakäyn kyllä ostamass korvatulpat. Kai niistä läpi kuulee, jos on joku oikea hätä??!

Ja mä oon koko ajan yksin ton lapsen kanssa.. Mulla on kyllä kivaa sen kanssa, mutta mä haluan myös jonkinlaisen oman elämän. Edes harrastaa jotain.. tai käydä vaikka kaupungilla tai siiderillä tai jotain joskus yksin, vaikka edes kerran kuussa tunnin tai kaks. Mies on melkein aina töissä ja ollu nyt kaks viikonloppua putkeen ihan harrastereissussa. Ja oon myös ens viikonlopun yksin. Ens viikonloppuna sillä on koko viikonlopun kestävät polttarit (joista se ei siis tiedä itse). Ja kun äsken ulisin sille puhelimessa, että mä oon tulossa hulluks, niin tämä ehdottaa että lähde ens viikonloppuna vaikka jonkun kaverin kanssa terassille tai jotain. Jouduin siis valehtelemaan että sen pitää hoitaa Konstaa ens viikonloppuna päivät (että ottais töistä vapaata polttareita varten), kun mulla on jotain menoja. Ja nyt se sit voi vedota siihen, että hän joutuu olemaan koko ens viikonlopun lapsen kanssa kotona.. eli tänä viikonloppuna oli pakko päästä reissuun. AAAARRRRGGGHHH!

No jotain hyvääkin, sen ajan minkä Konsta on päivällä hereillä se on yleensä kuitenkin tosi hyvällä päällä.. nyt se vaan jotenkin käy ylikierroksilla koko ajan. Nauraa kikattaa, pörisee, kujertelee ja viuhtoo käsillään ja jaloillaan. Varmaan on oppinu niin paljon kaikkea uutta vähässä ajassa, että ei malttais millään nukkua. Onko muilla tällasta ylikierroksilla oloa havaittavissa?

 
Moi mamat,

Laala, tutulta kuulostaa toi yö, paitsi että meillä ei nousta sängystä kuin vasta kympin aikaan, vaikka heräilyjä onkin miljoona. Väsyneeksi tekee!

Mammanen, juu kävin nukutuksessa ihan.

Nappi, jaksuja sinne. Me ei edes olla päästy vielä pinnasänkyyn asti, eilen koitettiin ja yhden jälkeen, kun huuto yltyi, otin sitten kumminkin omaan viekkuun. Ja kahdelta nukuttiin sitten vasta. Huippua oli se, että heräsi vasta viideltä syömään ekan kerran. Huippua :) mutta oon niin väsy niin väsy niin väsy ja tuntuu kanssa, ettei pääse tekemään mitään ikinä syystä tai toisesta. Tänään tosin käytiin Lintsillä kaksisteen miehen kanssa. Mutta oltiin niin väsyneitä, ettei oikein jaksettu siellä mitään. Heh. Mutta päästiinpä kumminkin! Mummo hoiteli poikaa pakastemaidon kera.

Solinallekin piti jotain sanoa, mutten muista mitä :)

Vaatteita käytetään vanhoja ja uusia, osa aika nukkavieruja, mutta muuten ihania. Paljon on jo jäänyt pieneksi ja ehditty käyttää vaan yhden tai kaksi kertaa. Kotona poika yleensä on vaan uniasussa tai bodyssa.

Pikku-tikru nauraa ääneen ja hymyilee ja välillä tuntuu tää koko touhu jo helpommalta. Joskus viihtyy jopa hetken mahallaan. Oma laadukkaan unen puute on vaan se suurin ongelma ja sitten tulee seuraavana ongelmana yhteisen aikuisten ajan puute.

Täällä on seurattu tiivisti yleisurheilua. Huomenna meidän vauva pääsee taas sukeltelemaan ja illalla katsotaan keihästä.

-K&p-t
 
huomenia.

Nappi ja kadak väsymys on tuttua täälläkin :hug: , tuntuu ettei oikein muista mitä päivän aikana tapahtui. meillä esikoinen ei vauvan tulon jälkeen ole nukkunut kuin KaKsi konaista yötä heräämättä |O kuuluu ilmeisesti ikään ja siihen että vauva on tullut taloon.
Mies on ollut töissä iltaa +vkonloput (nyt onneksi kotona) ja mä olen ihan kuitti välistä, kun illat on niitä hankalimpia meillä.
ilta pesuista selviän useimmiten, kylvetän usein eka Rasmuksen ja sitten laitan esikoisen istumaan kylpyyn (ja rasmus sitterissä) ja yritän itse käydä pikapikaa suihkussa (viimeksi menin alusvaatteet päällä :D ).mutta nukkumaan meneminen tuottaa enemmän päänvaivaa, meidän esikoinen vetää joka ilta saman shown, että siinä saa tapella vähintään tunnin ,ennen kuin nukahtaa/rauhoittuu sänkyyn:| , usein rasmus kainalossa.

meille ei tissi enää kelpaa kuin öisin puoliuneen ja joskus päivisin, silloinkin unen keskelle.pikku mies tahtoo pullosta,kun tulee nopeempaa ja enemmän(omaa jo kaikki tänne heti asenteen) :D

aamut alkaa meillä kuuden -seitsemän aikaan ja molemmat muksut nukkuu illalla puoli kymppi,välissä vetävät kyllä päikkärit (rasmus useemmat), mutta eivät tietenkään samaan aikaan. Sen verta possu oon kuitenkin omaa aikaa vaatimaan että olen käynyt kahdesti vkosti jumppaamassa ja mies ollut poikien kanssa, ei tätä mun pääni muuten kestäisi :D


tutsa ja rasmus 5kk

 
Voi teitä! :hug: Tutsa, kadak, nappi, misstar ja laala :hug:

Tää yks päätti vaan tänään herätä 7:45 höpöttämään ja kiekumaan. Nukkumaan meni klo 23... no, ysiltä sit 'päiväunille', joilta herättiin just. Kohta täl pienel palaa käämit kun ollaan koneella, täällä mummulassa ei voi sillai olla lattialla kun koira ja kissa tulee tekemään tuttavuutta, tai no ei kissa kun se pelkää vauvaa.

ventti ja ronja jotain 4,5kk
 
voi ei :| kylläpä kuulostaa älyttömän rankalta nappi, kadak ja tutsa :/ ja myös laalalla ja misStarilla ollut ilmeisesti ainakin muutama huono yö (en muista nyt onko yleensäkin?). ihmettelen miten ihmeessä oikein jaksatte, mutta pakkohan se tietysti on.

nappi onko sun mahdollista saada konstaa hoitoon joksikin aikaa tutuille/isovanhemmille? pakkohan sun on saada levätä hetki. ainakin otat sitten pari vkl itsellesi aikaa kun miehen vapaat on ohi, siis että mies hoitaa konstaa. ja kadak, saisitteko tekin tikrun vaikka isovanhemmille pariksi tunniksi ja ihan vain nukkuisitte? sori tää "neuvominen" kuulostaa varmasti tyhmältä, ootte varmaan jo moneen kertaan miettineet itsekin kaiken miten vaan ois mahdollista saada vähä levättyä ym...

on tää vauvojen elämänrytmi kyllä niin tuurikauppaa että huhhuh... kun on itsellä hyvin nukkuva vauva niin kaikki muukin tuntuu sujuvan suht helposti. mutta ei varmaan naurattaisi kanniskella elsaa se 3-5h per päivä (ja pitää loppu hereilläoloaika sylissä ) jos nukkuisi huonosti. uni on kullanarvoista niin vauvoille kuin äideille (ja iseille).

mut nyt me lähdetään vauvauinteihin ja sitten kauppojen kautta kotiin ja kadakin perheen tavoin yleisurheilua seuraamaan :p

t. manna + elsa n 4kk ja 3vkoa :heart:
 
Nappi Mä kävin illalla lukemassa sun tekstin ja tuntu jotenkin tosi pahalta. Siis itse hehkutin, kuin vauva on helppo. Sitten mietin, että mun on pakko tulla kirjoittamaan, vaikkei se helpota yhtään sua, että vaikka meillä vauva on ns.helppo tapaus, niin kiirettä ja univelkaa on myös täällä.

Mies tekee töissä pitkiä päiviä, ensiviikolla on mm. 8-22 ajat töissä ja minä olen täällä (keskellä ei mitään, ilman autoa) lasten kanssa. Kun vauvan saa ulos nukkumaan, on isoveljensä hereillä ja vaatii huomiota koko ajan. Sitten kaikki tavanomaiset kótityöt ja ruoat jossain välissä tehtävä. Kun isoveli käy nukkumaan päikkärit, niin vauva herää just silloin tai joskus jopa hiukan aikaisemmin. Ja ilta näiden kahden kanssa on lystikästä. Molemmat alkavat olla sippejä samaan aikaan ja samalla kun syöttää vauvaa, niin yrittää syöttää isoveljeään ja laittaa lapsia samaan aikaan nukkumaan (eri huoneet, eritavat jne.). Ja useimmiten meillä valvottaa just esikoinen, on siinä iässä, että alkaa uniin tulla painajaisia ja yöt on olleet itkua ja sitten meidän vanhempien välissä nukkumista (jolloin itse ei saanukutuksi tuskin ollenkaan). Mä siis olen ollut tosi väsynyt ja siksi en ole käynyt edes täällä merkkailemassa...

Mutta nyt tämä (melkein yh-äiti isän töiden vuoksi) käy ottamassa vauvan nukkumasta... Just melkein nukahdin itse esikoisen viereen, kun laitoin häntä nukkumaan.

Ja se, että tää kuopus on helppo vauva, on kyllä varmasti Korkeimman suunnitelma, sillä jos mulla vielä tässä olisi vaativampi vauva, niin tarvitsin itse lomaa jossain lataamossa.

Mutta Voimia Nappi, kadak ja kaikki muut väsyneet äidit!
 
Minä, rauhallinen ihminen, vedin palkokasvin nenääni viime viikolla.Kirpparilla pyöriessä tuli joku tuntematon kurttuinen mummo vauvaa ihastelemaan ja eiköhän ota vauvaa kädestä kiinni!!Olisi vaikka silittänyt päästä jos oli pakko päästä koskemaan mutta ei.Ja tyttö on siinä iässä että tunkee käsiään koko ajan suuhun.Mistä minä tiedän missä ne mummon sormet oli viimeksi olleet...Pesin sitten kotona tytön kädet.
Eilen tuli sitten myös toinen hammas.Luulenpa että nämä hampaat ja vallaton luonne ne meidän neitiä herättelee yöllä. =) Lohdutetaan toisiamme yöllä että myös ainakin tuhat muuta äitiä valvoo samaan aikaan. :)
Mulle iski aamulla noidan nuolen :/ Oikea kylki ja alaselkä on niin kippee että tyttö saa melkein itse kavuta pyllyn pesulle kun sattuu niin.Pitänee yöksi lääkitä.

mature ja Alina tänään 4 kk
 
Hei mammat!

Monella unettomia öitä. Niin myös täällä. Luukas syö öisin tsiljoona kertaa ja päivällä syökin sit sen kolme tai neljä kertaa. En tiiä pitäiskö olla huolissaan.. Nukkuu kyllä yöllä, mut herää syömään ehkä viis kertaa. Päivällä tisukka ei sit maistu. Velli ei oo siis mitenkää korjannu tilannetta. Nyt ei oo pariin päivään annettukkaan. Pääasia kai, että on tyytyväinen. Mä en kyllä oo tyytyväinen tähän yösyömiseen :/ .

Tutsa
, niin voihan sitä kalsarit päälläki käydä suihkussa... :whistle:
Kuulostaa Nappi tosi ahdistavalle. Meillä mies on sellanen kotiluuta ettei varmaan lähtis vaikka käskisin. Jos lähtis niin olisin varmaan tuhannen päreinä ku tuntuu välillä noi työpäivätki niin ikuisuuksilta vaikka vauvan kanssa mukavaa onki. Kaikilla on niin erilaiset elämäntilanteet, että huono lähtee neuvomaan. Koita jaksaa ja keksikää joku aika ku säki pääset vaikka sinne sidukalle :)

 
ihan ensimmäisenä voimia kaikille väsymyksen kanssa kamppaileville...meidän esikoinen heräili kans monta kertaa syömään yön aikana ja oli aivan kamalan levoton, joten muistan kyllä kuinka uuvuttavaa se on.. onneksi siiri nukkuu yleensä 21.00-07.00 välisen ajan ihan putkeen ja sitten herää syömään ja nukkuu vielä pari tuntia =) mutta päivällä nukkuu vaan 20min pätkiä, joten päivällä ei oikein mitään saa tehdyksi...

vien huomenna siirin lastenlääkärille, kun epäilen tytöllä kireää kielijännettä..kielen kärjessä on sellainen lovi ja se jänne alkaa aivan kielen kärjestä...tyttö ei saa kieltä kuin ihan vähän siihen alahuulen päälle mutta ei ulos ollenkaan :( ne yleensä katkaistaan, koska vaikuttaa puhumiseen ja syömiseen...puheessa eniten s:n ja r:n lausumiseen...tyttöhän ei saisi sanotuksi kunnolla edes omaa nimeään...mutta katsotaan mikä on lastenlääkärin mielipide asiasta...mua vaan jännittää ihan kamalasti :( luulen että se voisi olla yksi syy miksi siiri ei suostunu tissiä syömään..

lumi-enkeli ja siiri 4kk1pv :heart:
 
Heippa kaikki!

Pikaisesti kommentoin, tuun paremmalla ajalla uudestaan..

Voimia ihan hirmuisesti kaikille väsyille mammoille!! Rankan kuuloisia päiviä ja öitä monella :(

Mutta siis Säde, noihin Luukaksen yösyömisiin piti kommentoida, että meillä neuvolassa sanottiin että jos rupeaa yhtäkkiä heräämään öisin syömään useasti niin oisi sen merkki että vauva kaipaa kiinteitä maidon lisäksi. Sori, nyt en muista kuinka Luukas on aiemmin nukkunut, mutta kun esim. Joona on nukkunut jo aika kauan n. 22-06 niin sanoi, että jos rupeaa nyt heräilemään usein öisin syömään niin oisi sen merkki että soseita kehiin. Tietysti jos Luukas tisuttelee päivällä sitten vaan ton 3-4 kertaa niin tankkailisko se sitten vaan yöllä..? voi ei..vähän väärä tankkaus aika mamman kannalta.. :/ jaksuja sinne!!

Mutta nyt nukkumaan!! |O öitä!

Sannismami ja Joona 4,5kk :heart:
 
Blaah, meidän vauvalla nousi kuume eilen vauvauintien jälkeen, laitettiin illalla suppo ja ihan oli kekäle yöllä taas viiden aikaan mun vieressä, mitattiin 39,5 astetta ja laitettiin uusi suppo. Mitään muita oireita ei ole ja oli eilen yleiskunnoltaan ihan terhakka. Olikos tutsa teidän pieni kanssa pipi? Tiistaina on onneksi neuvola ja soitan sinne tänään vielä varmuudeksi. Toivotaan, että olis vaikka kyseessä se hassu 3 päivän kuume tai vaikka hampaiden tulo :)

mamma67, ai että muakin aina suututtaa, kun joku puolituttu tai vieras tai vaikka ihan tuttukin tulee ottamaan vauvaa kädestä jossain kaupungilla pesemättä ensin omia käsiä. Ymmärrän siis hyvin!

tutsa, suihkujuttu :) :heart:

Voimia ja ihania hetkiä vauvojen kanssa kaikille!

k&p-t kohta 5kk

PS. pk-mammat, laitoin vauvajumppaviestiä tonne treffipinoon
 
Kadak Vie poikaa lääkäriin jos ei ala kuume asettua.Epäilisin ettei vauvarokko vielä noin pienellä ole ja tuskin hampaatkaan nostaa noin kovaa kuumetta.Tietenkin jos syö hyvin eikä vain nuku(!) niin ei ole syytä huoleen heti.
SädeIhan kuin kertoisit meidän elämästä.Soseet minäkin alotin kun ajattelin että nälissään heräilee mutta ei mitään vaikutusta.Päivällä kans ei meidän tyttö juuri syö, iltapäivällä aloittaa sit syönnin ja jatkuu koko yön.Välillä yöllä ei rintakaan saa nukahtamaan uudelleen vaan pyörii ja kitisee.Luulenpa että joudumme tytön kans vielä unikoulu rääkkiin kunhan ikää on vähän enemmän.Tyttö heräilee n. 45 min. välein eli juuri vauvojen unisyklien mukaan eikä osaa nukahtaa uudestaan.Eikä edes iltayöstä nuku enää pitempää pätkää vaan saan maata heti iltakasista lähtien vieressä tissi suussa...:)Meillä vaan on kestänyt jo kauemmin tuo heräily, alkoi n. kaksi kuukautta sitten.Ja tosiaankin tytölle tuli kaksi hammasta viikonloppuna että nekin on voineet sekoittaa nukkumisasiat lopullisesti..Ainoa lohdutushan tietysti on että kyllä se SITTEN JOSKUS nukkuu kun jaksaisi odottaa sitä joskusta...
 
Jaksamista paljon kaikille huonosti nukkuvien lapsosten vanhemmille :hug:
Ja sairastaville paranemisia!

Harrastuksista olette keskustelleet. Esikoisen kans käytiin vauvavoikassa, nyt ei lähdetä mihinkään. Tarpeeksi ohjelmaa kun kaks kertaa päivässä suoriudun näiden kans ulos, siihen syötöt, pesut ja muut kotihommat. Esikoiselle katsoin taapero-jumppaa mut oli jo ryhmä täys, jonoon jäätiin odottaan peruutuspaikkoja :(
Jumpassa käyn itse kerran viikossa, sen aikaa saa mies pärjätä näiden kans. Muuten leviää pälli jos en minnekään pääse yksikseen..
 
kadak mä soittasin kans eka neuvolaan mut jos ei kuume laske niin lääkäriin varmaan veisin. pikaista paranemista pienelle :hug: kuin myös tutsan pienelle lunssaiselle :hug:

hesarissa oli tänään juttua näistä vauvojen yöheräämisistä. sanottiin että monesti helpottaa puolen vuoden ikään mennessä, mutta joillain se yöheräily vasta taas alkaa silloin :/ unikoulun kokemuksia siinä kehuttiin, mutta sitä ei kai ihan näin pienille vielä voi harrastaa. meilläkin heräillään 2-3/krt yössä (tai klo 5-10 välillä) kun aiemmin meni yhdellä syötöllä se 13h. luulen että etenki kääntyily ja muutoinkin aktivoituminen liikkumisen suhteen vaikuttaa tähän, lisäksi ei ehkä enää koonkaan puolesta selviä pelkällä maidolla niin pitkään, vaikka vasta(?) reilu 6-kiloinen tuo meidän kohta 5-kuinen napero onkin. mutta liikkuminen ainakin vaikuttaa, pyörii sekä "akselin ympäri" että masulta selälleen ja takas aika lailla nyt taukoamatta. lisäksi pitää tarkastaa että varpaat on vielä tallella ja maiskutella niitä myös öisin ;) =)

elsahan sai toissa viikolla ekat hampaat ja nyt on alkanut tosissaan testaan niitä. voin sanoa että sattuu aika pirun paljon kun se puree mua tissiin joka imetyskerta vähintään kolmesti. AUUUU. ja jos yritän syöttää kun neiti ei ole nälkäinen niin sitten vasta purraankin ja lopputuloksen arvaa, sekä äiti että vauva kiljuu :( toivottavasti tää olis ohimenevä vaihe, kun mielelläni täysimettäisin vielä ainakin kuukauden (eli 6-kuiseksi).

nyt pitäs taikoo munaton ja maidoton mustikkapiirakka kun tulee illalla tuttuja kylään. leipomustaidot koetuksella!!

pärjäilkääs ja kovasti tsemppiä etenkin kaikille väsyneille äideille ja pikaista paranemista kipeille vauvoille!!

t. manna + elsa 4kk 3vkoa ja pari päivää :D :heart:
 
Heipsan! Nyt on pikkasen helpottanu täällä arki jo. Mieskin tajusi olleensa ihan tollo, toi mulle kukkiakin eilen ja pyysi anteeks. Ja sit pääsin vielä siiderille yhden mun hyvän kaverin kanssa.. olin ihan kolme tuntia poissa kotoa. Ai että teki hyvää olla vähän aikaa yksin :D Kerkes kyllä vähän tulla jo naperoakin ikävä..

Toivottavasti kadakin tikru paranee pian. Mäkin varmaan kiikuttaisin kyllä lekuriin, jos kovaa kuumetta pitäis kauemmin. Tai ainakin soittaisin neuvolaan, että saisin mielenrauhan. Mutta yleensähän kaikki on mainiosti, jos muksu on muuten terhakka ja oma itsensä. Konsta olis illon hampaiden tulon aikaan tosi vaisu ja itkuinen. Oli pientä lämpöäkin (n.38 ja vähän alle) pari päivää. Kuulemma toi ei oikeesti edes ole kuumetta, mutta normaalioloissa lämpö on aina ollu 36,9 pepusta mitattuna. Helpotti heti sitten, kun hampaat oikeesti puhkes. Onneks Konsta ei oo vielä keksiny tota tissi puremisjuttua, niinkun Elsa :kieh: Oon kyllä uhkaillu sitä, että alan tissilakkoon, jos se edes yrittää sitä.

Nappi ja Konsta, tänään 5kk :heart:
 
Niin ja mammaselle ja muille piti vielä sanoa, että ihan varmasti me kaikki ollaan ajoittain tosi väsyneitä ja poikki. Ja on toisaalta ihana tietää, että muillakin on välillä vähän "vaikeeta" (vaikka eihän sitä nyt tietenkään kellekään toivo että sen vauva valvottaa ja on rankkaa, vaan sen takia kun itselläkin on). Mutta siks tää palsta onkin niin huippu, tietää ettei oo ainoo joka kamppailee näitten nukkumisjuttujen kanssa. Siis kiitos teille siitä! :heart:

 
Heissan mammat :wave:

Norbitin katselun ohessa jos vähän saisi naputeltua..

Ihan ensin :hug: teille, joita vauvat valvottaa..

Toivottavasti kadakin pikkutikru paranee pian.

Meillä oli ihme kipuitkua toissa iltana niin, että panadolia annoin pikkuisen. Ja vadelmanmakuisena tuntui maistuvan pienelle oikein hyvin, kun meinasi itku tulla kun loppui ruutasta. :xmas:
On muuten hurja hintaero täältä ostettuun. :eek:
Kreikassa nestemäinen panadol maksoi 1.66 ja tällä 4e. :whistle:
Ja täällä sitä on putelissa puolet vähemmän. Vahvuus Kreikassa myytävässä oli hiukan isompi, joten annetaan vähempi.


Syytä ei kipuun löytynyt, mutta liekö hampaiden tulo tai masuvaivaa. Kuolan määrä on noussut uskomattomiin määriin ja tissiä tykkää narskutella ikenien välissä ja ai että se sattuu, joten se ilo vauvalla loppuu lyhyeen. Odotan kauhulla hampaita. :snotty:

Meillä muuten neiti eilen leikkimatolla köllötellessään hypelteli riepulelua, jonka nallen päässä oli sellainen nauha ja sitä sitten useita kertoja otti pinsettiotteella kiinni. :D
Täytyykin ruveta testailemaan mites muiden pikkujuttujen kanssa käy. :)

Meillä oli masulleen kääntyminen hukassa kun Suomeen tultiin, mutta eilen sitten siitä uudelleen innostui. Ehkäpä ne vaatteet rajoitti jonkin verran ja meni aikaa ennenkuin uudelleen lähti kääntyilemään. Ja tänään on sitten nostettu yläkroppaa suorille käsivarsille. :)

Illanjatkoja kaikille.. Tää jatkaa Norbitin katselua. :)

Ruttana & Beanie 4kk 1vko 2pv :heart:
 
Täälläkin ollaan nyt vähän väsyneitä. Silja oli kaksi tuntia sitten ihan puhki ja vein itkevän lapsen yösyötölle vähän tavallista aiemmin. Vähän söi ja sitten huusi ja kiehnäsi tarmokkaasti puolisen tuntia. Sitten pääsin sentään lähtemään siitä sängyltä, mutta vähän väliä on täytynyt käydä rauhoittelemassa itkeskelyä, laittamassa tuttia, ottamassa harsoa pois naamalta ym. Nyt on ehkä viisi minuuttia ollut hiljaa. Miten se voi jaksaa?

Nappi, tutsa ja oliko muitakin pk-seutulaisia, jotka tuskailee paljoa yksinoloa lapsen kanssa: mun mies on usein viikonloppu-yöt töissä ja minä siis yksin illat n. klo 17-. Aamupäivät myös yksin. n. klo 14 asti, koska mies nukkuu. Sovitaan vaikka jotkut treffit pe- tai la-illaksi. Myös ma-illat mä olen Siljan kanssa kaksin, mutta silloin mulla ei ole autoa. Päivisin kyllä keksii tekemistä, kun muutkin mammat ovat liikekannalla, mutta "normaaliperheet" viettävät esim. viikonloput keskenään, eikä seuraa niin löydy.

Tilia ja Silja
 

Yhteistyössä