HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Moi,

ihania kuvia hekla ja misstar.

Pai, ihanaa, että siellä jo nauretaan!

tutsa, meillä on kuolattu kovasti jo pari viikkoa, hehhe, tosi suloista...

AuroraB, raivareissahan meilläkin se kääntyminen - eli ei kyllä älliä yhtään mukana siinä :)

Manna kivaa reissua! Ruttana :hug:

AAM, Säde ja Manna, outokumpu ja nappi, jne, tv kiinnostaa kovasti täälläkin :)

Meillä poika on suorastaan kirkunut vatsakipuja jo kahtena yönä - ihan kamalaa katseltavaa ja kuultavaa, kun on selkä ihan kaarella :( Voisko Rota-rokote näin viikon päästä vaivata? ja nyt on taas äänikin käheänä, varmaan ilmastointilaite on siihen syynä. Ja kun pojalla huono olla, on sitten huono olla meillä kaikilla ja hymyjä ei tuu yhtään. Voi kun menis jo kohta ohi noi masuvaivat. Kävin hakemassa lisää Rela-tippoja ja Cuplatonia kokeeksi apteekista ja yöksi laitan kyllä supon, jos ei pieni saa kivuiltaan unta. on ihan poikki raukka.

Tsemiä kaikille!

k&pikku-t 3kk ja risat
 
moi! meilleki laitettiin tutkimusrokote (pneumo), 3 kk rokotukset ja rotarokote kaikki yhdessä koossa männä viikolla. tytölle ei ole ainakaan vielä noussu lämpöä eikä juuri huomais että on rokotettukaan ellei olis niin uninen ollu. paino oli jo 6990 g , olin ihan :LOL: on äitiinsä tullut emäntä! laitan vielä kuvan kohta....

Gardenia ja Kapris melkein 3 kk
 


Tässä meidän tukkakeiju, eikös vaan ole mahtavat kiharat... :D tyttelissä virtaa selvästi enoilta (minun veljiltäni) perityt tummat geenit. ihan siis ovat supisuomalaisia mutta vähän tummempia sellaisia.
 
Tervehdys kaikille :)

Uiminen en ole moneen vuoteen uskaltautunut järveen :ashamed: Tänä keäsnä olisi tehnyt mieli mennä, kun noiota kuumia ilmoja oli ja tuo esikoinen kovasti äitiä pyyteli järveen, mutta en uskaltanut just rintatulehdus riskin vuoksi. Tosin mulla taitaa olla aika parkkiintuneet tissit, kun keväällä juoksin jo puolialasti pyykkiä ripustamassa ulkona eikä tietoakaan tulehduksista.

Autoilu Meillä vauva tykkää autoilusta. Nukkuu yleensä kaikki autoilu reissut, mutta hereillä ollessa seuraa maisemia tai nauraa ja juttelee leluilleen, joita olen ripustanut penkin selkänojaan kiinni :) Loistavaa matkaseuraa tämä neiti :)

Nauru ja juttelu Aino on mahdottoman kova nauramaan ja juttelemaan. Isoveljensä ei koskaan ollut vauvana näin sosiaalinen. Aino nauraa ja juttelee kaikille :) Jopa telkkari ruudussa näkyville hahmoille :LOL: Eilen katsoin suurinta pudottajaa ja tyttö makoili sitterissä ja kommentoi pudottajille koko ajan. Sekä nauraa käkätti välillä minulle. Hauska tapaus.

AMM Just siitä telkkarista. Tää tyttö seuraa telkkua minkä kerkiää. Varsinkin lastenohjelmat, kun veikka katsoo pikkukakkosta. Tänään aamulla oikein parkaisi, kun äiti asetti pyllynsä telkkarin eteen, kun nostin vauvaa sitteristä ylös rintaruokinnalle. Päätään yritti kääntää, että telkkarin olisi takaani nähnyt :) Nauratti moinen oikein.

Manna Oikein hyvää ja nautinnollista lomaa teille!!!

Leluista kiinni Neiti on löytänyt kätensä ja tarttuu jo leluihin. Suurta viihdykettä on lelukaari, jonka alla jaksaa touhuta ja makoilla uskomattoman pitkiä aikoja. Helpostikin viihtyy 30-40min touhuten lelujensa kanssa :)

Menkat Ei näy eikä kuulu. Kivaa näin :)

Rota Sanottiinko teille muille, että viikko rokotuksen jälkeen on kaikista suurin mahdollisuus saada rotavirustartunta itselle tai perheen jäsenille? Meitä kehoitettiin olemaan tosi huolellisia käsihygieniassa ja kiellettiin veikkaa koskemasta vauvan vaippoihin. Tää vaan miettii, että kuinka kauan yhdestä rokotteesta se mahdollisuus tartuntaan on voimassa???

Gardenia Aivan mahtavat hiukset teillä :) Söpöä

Hiukka omia kuulumisia Me tehtiin reissua alkuviikosta Helsinkiin ja Turkuun ja Naantaliin. Tuli autoiltua lähes 550km parin päivän aikana. Ja oli kuuma. Onneksi autossa ilmastointi. Neiti on siis tosiaan hyvää matkaseuraa eikä turhia kitise. Isoveli järjesti senkin puolesta välillä ohjelmaa :) Käytiin katsastamassa Muumit ja mukavaa oli. Joo, ja +30 astetta auringon paahteessa. Hyvin tarkeni. Hotellissa oltiin yötä ja kaikin puolin oli mukava reissu. Eräässä huoltoaseman pihassa saatiin oikein mahtavia ihailuja kokonaiselta bussilastilliselta japanilaisia turisteja, kun katselivat tyttöä ihastuksissaan. On kyllä mukavaa, kun uskaltaa lähteä pienen kanssa reissun päälle. Esikoisen kanssa olin varovaisempi eikä silloin niin reissattu. Nyt menee jo mukavammin :)

Omapaino on nyt samassa kuin ennen raskautta. Ihanaa. Parit vaatteet olen saanut jo heittää kaapin perille, kun tippuvat päältä. Kaikki omat entiset menee kivasti päälle. Silti aion vielä sen 5kiloa saada pois. Hitaasti, mutta varmasti.

Hiuksia lähtee minullakin mahdottomasti. Tulee pakosta se tunne, että kohta olen kalju. Joka pesun jälkeen on lattiakaivo tukossa ja vielä harjatessa/kammatessa lähtee tukkoja. Joo, ja niitä hiuksia tosissaan on kaikkialla. Ja leikkautinpa minäkin lyhyen tukan. Meinaan ensi viikolla vielä hiukan lyhentää, samalla kun käyn ottamassa väriä. Ihanaa.

Jotenkin on sellainen olo, että nyt nautin tästä kaikesta ihan täysillä. Tuntuu mahdottoman hyvälle. Ja jos tää vauva jää viimoiseksi, niin pakko tästä on nauttia oikein olantakaa :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille :)

Ruttana Kiitos uudesta pinosta :flower:

mammanen ja ainotsku 3kk ja muutamia päiviä päälle
 
Merkkailen ja kerron meiän pojan 2kk mitat. 6130gr ja 59,5cm.

Oon miettiny kannattaisko hankkia kantoliina? Ajattelin että jos ulkoilut helpottuis, siis esikoisen kans ulkoilut kun vauvan jos jättää sisälle nukkumaan niin sit pitää välillä käyä sitä katsomassa vaikka on itkuhälyytin.. ja kun vaunuissa tuo ei nuku. Ulkoilut on aina ihan hirveätä ramppaamista ja esikoisen huudatusta kun ei ymmärrä et kävästään sisällä syöttämässä vauva tms. ja kantoliinassa vauva varmaan viihtyis hereilläkin.
 
moip,
gardenia ihan mielettömän ihana tukka!ja tuollaiset tummat piirteet,varsinkin kulmat saa lapsestas ihanan ilmeikkään näköisen =)

kadak teillä kuulostaa kovin rankalle,meidän esikoinenkin oli vauva aikana kovin tyytymätön,ilmavaivainen ja vähähymyinen,ekat naurutkin tuli 4 kuukautisena.jaksuja sinne :hug:

uimassa kävin järvessä tai se oli kyllä enemmänkin kastautuminen,kädet irti laiturista,uppeluksiin veden alle niin että pää kastui ja sitten äkkiä ylös,semmonen talviturkin heitto :D

meillä rasmus on saanut lisämaitoa pakasteesta kaivetuista rintamaitopusseista.tuntuu että nälkä kasvaa koko ajan eikä mun tissit pysy tuotannossa mukana, mikä aiheuttaa täälläkin kitinää.kolmena päivänä on saanut pussin tai kaksi ja taas on ollut rauha maassa =)

esikoinen lisää myös vauhtiaan ja on tullut mukkelis makkelis kahtena päivänä peräkkäin eri liukumäistä alas pää edellä maahan(siis portaiden puolelta horjahtanut) ja sillä nyt isovekki ja kuhmu otsassa :| tuntuu muutenkin että se on koko ajan mustelmilla.

tutsa ja rasmus
 
Kylläpäs se aika rientää!!!! Ei mitenkään tänne kerkee säännöllisesti kirjoittelemaan ja juttuja seurailemaan!!
Oliko hekla joka sano että vauva äskeis kovasti jo istumaan!!! Sama täällä :wave: Sylissä änkee, sitterissä onkin niin makuillaan kun vaan voi, eli siellä ei vielä änkee, mut sylissä kyllä senkin edestä!!! Esikoinen oli 4-5kk kun sen alotti, tämä on vasta reilu 2kk!!! :whistle: :D :heart: Niin se aika vaan vierähtää!!
Tavaroitakin ollaan kovasti pakkailtu, ens viikolla vissiinkin se piiiiitkään odotettu muutto!!!! B)
Ja pikkusen kasvua; syntyissään siis 3560g, 50,5cm kotiin lähtiessä. 2kk neukassa 6120g ja 58,7cm! Pelkällä tissillä ainakin täällä vielä mennään! Yöt nukkuu vieressä, syö 2-3krt/yö.
 
Hei pikaiseen!

Gardenia - hillittömän ihana tukka teidän pikkusella!!! :LOL: :heart:

Ruttana, voi ei tuo ampparin pisto, mutta toivottavasti kaikki jo OK! :hug: Ja täältä kanssa saat oikein mainion äidin paperit - ei kannata potea huonoa omaatuntoa.

Kääk, nyt rupes jänskättään tuo ens viikon rota... Olis tarkotus kattoo, mitä se saa aikaseks ja sitten kuun puolivälissä lähteä isän luo Savon suuntaan. Kilsoja jotain 900-950 - tarkotus toki viettää ainakin yksi yö välillä, kaverin/siskon/veljen luona.

Epäreilua, tällä hetkellä makeimmat hymyt saa isukki parransänkipusuineen... :LOL: Ihana lukea nauruista. Täälläkin neiti naureskellut muutamaan otteeseen ääneen, voi että. :heart:

Nyt pitää mennä, partsilta kuuluu ääntä...

Mukavaa ja aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!! :flower:

AuroraB+ tyty 2kk 5päivää
 
meille sanottiin rotarokotteesta että se mahdollisuus että vanhemmat tai muut saisivat tartunnan rokotetusta, on lähinnä teoreettinen. ja koskee enimmäkseen sellaisia ihmisiä joilla on heikentynyt vastustuskyky. Mä oon ollu kuitenki vähän varovainen, hommasin kertakäyttökäsineitä ja vaihdan aina kakkavaipan ne kädessä :D vien heti kakkavaipat roskikseen ja onpa mulla vielä iki-oma käsipyyhekin mitä ei mies ja poika saa käyttää....on varmaan ihan liioittelua, mutta mitäpä sitä ei tekis ettei vaan moiseen sairastu kukaan.
 
Sammo se veteli yöunia viime yönä noin klo 22-07 =) =) =) =) =)

Ja mulla oli hieman tissit kovina kun poika heräsi. Itse nukuinkin sitten 00-0230 (heräten pari kertaa) 04-07. Ihan vitun kivaa kun melkein osaan nukkua miehen ollessa "saunomassa"
 
jaahassu, täällä yksi kateellinen vauvan nukkumisista :ashamed: Meillä poika meni nukkumaan klo 0.30 ja heräsi kahdelta, neljältä, kuudelta...jne...ja täällä taas kiukkuinen huonosti nukkunut mamma. Mäkään en osaa nukkua koskaan, kun mies on radalla. Heräilen tunnin välein. :)

tutsa, kiva kuulla, että on kohtalontovereita, mutta ihanaa, että rasmus on helpompi. En ole päässyt lähellekään järveä :)

AuroraB, meillä vaari saa harmaine hapsineen kanssa erikoiskohtelun :)

Terveiset sunnuntain keskeltä, kadak ja pikku-hirmu
 
Merkkailen tämän pinon :wave:

Ihania kuvia olitte laittaneet :)

Kadakille iso :hug: Tiedän tuon tunteen kun väsyttää niin maan pirusti!!!

Laitan minäkin tuoreen kuvan Jerestä tältä aamulta :)



Sit mummon olkapäällä katsellaan =)



Mukavaa sunnuntain jatkoa :D

Ooti ja Jere 9vko 4pvä
 
Taas yksin kotona kaksin.. alkaa jo kyllästyttää tää yksinhuoltajana oleminen. Ja karmea kaaos |O Ollaan oltu Konstan kanssa jo yli viikko käytännössä kaksistaan.. Mis on vaan käyny kääntymässä kotona nukkumassa. Eläköön parisuhdekin.. Mies ihmettelee miten en enää kauheesti jaksa seurustella iltasin yhdentoista maissa. Miksköhän? Kauheeta jurputusta taas :ashamed:

Voi Kadak kun sä olet kovilla.. onneks tää aika menee suht nopeesti ja vauvatkin on jo kohta vähän isompia ja vähemmän valvottavia. Meillä on ollu kans nyt pari tooosi levotonta yötä varmaan niitten rokotusten takia. Ja tänään tulikin sit oikein kunnon oikeaoppinen vihreä ja iiisooo rotakakka. Ehkä se nyt vähän sit helpotti :LOL:

uimisesta on puhuttu. Mä ainakin oon ihan normaalisti käyny uimassa järvessä nyt kun vedet on ollu vähän lämpimämmät. Ei oo mun mielestä vaikuttanu meijereihin mitenkään..

Kivoja kuvia ootte laittanu!

Nyt nukutuspuuhiin!
 
Hei kaikille!

Lueskelen aina silloin tällöin mutta noi kaksi pitää sellaisessa vauhdissa meikäläisen että en ehdi kirjoitella.
Nyt ovat mummolassa päivän kun mies laittaa laminaattia makkareihin.
Tein ison satsin voisilmäpullia ja nyt hiukka hetki aikaa itselle kun odottelen loppusiivouksen alkamista!

Arttu syö ja kasvaa hyvin.Korvikkella mennään ja kun vaihdettiin Nan Tutteliin niin hävis mahakivut ja kamalat vihreät limakakat, onneks älysin kokeilla toista merkkiä.
Nukkumaan meillä mennään n.klo 20.30-22 ja kerran herää siinä 03-04 syömään sitten herää 6-7 väliin ja siinä sitten virkeänä jokeltee aamukymmeneen jonka jälkeen unille.
Meilläkin ollaan jo naurettu ääneen ja eilen kääntyi selätä mahalleen.
Ens viikolla toinen Rota ja neuvola, saa nähdä mitkä on mitat sillä tuntuu ett poitsu on venynyt ihan kauheasti kun osa vaatteista pitää jo olla 68 cm!!

Isoveli alkanut vasta nyt hiukan tehdä kiusaa pienelle mutta jospa sekin olisi ohimenevää.
Ensiviikolla alkaa keittiöremontti ja paetaan pois sen alta joten tääkin äippä pääsee hiukan mökistä ulos kun lähdetään asuntoautolla hiukan ajelemaan käydään ainakin Muumimaailmassa ja luultavasti Ahvenanmaalla.Kunhan viikko jossain pörrätään.

Viihteellä ollaan miehen kanssa käyty 2 krt ja kyllä se hitto soikoon hyvää teki vaikkakin univelkaa tuli mutta silti.

Meidän pikku-ukko ei muuten edelleenkään suostu asettuu Mandukaan!!!Oisko kellään vinkkejä?Ei vissiin tykkää kun pitää olla naama äidin tissien välissä.

Nyt mua kutsutaan joten mukavaa kesänjatkoa kaikille, nautitaan tästä ihanasta Suomen suvesta,hurr, täällä 10 astetta lämmintä.

Lis69 ja Arttu 3,5kk
 
Juhlat juhlittu.Mini-äijä sai kasteessa siis nimekseen Juho Nikolai.Ja hänet kirjaimellisesti kastettiin.Myös kummisetä kastui samalla ;)eli pappi oikein kauhoi ne kolme kertaa vettä pään päälle.Heikkohermoisempi olisi saanut jo slaagin siinä.

Oli kivat juhlat ja hyvä pitopalvelu.Ja hauskaa oli ja oikein hyvä mieli jäi.Mini oli korea juhlija kun nukkui lähestulkoon koko illan (kahteen asti yöllä) ja aamullakin yheksään asti :D
 
Kopioidaans tänne kun tuli miitti puolelle höpistyä eilen...
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Tulipa eilen Ateenan reissulla koettua sellainen ukkoskuuro, että oksat pois. :eek:
Kunnolla jyrisi ja välähteli eikä väliä ollut yhtään. Ja satoipa siellä hetken ajan rakeitakin. :eek:
Jäätiin jumiin yhteen autokauppaan kun niin vettä vihmoi, joutui myyjät laittamaan ovetkin lukkoon kun eivät pysyneet kiinni ja kun kuitenkin oli koko lasia. :saint:
Ja kadut tulvi vedestä niin rankasti sitä satoi.

Täällä jyrisee ukkonen. :eek:
Neiti ei suostu nukkumaan missään muualla kuin sylissä tänään. Heti kun laskee sängylle niin herää ja itkeskelee. :/

Ampiaisenpistostakin on toivuttu ja ei oo kun pieni jälki muistuttamassa, mutta mulle jäi kammo.
Ens viikolle otetaan lääkäriin aika, jotta saadaan 3kk mitat neidistä. :)
Onkin hyvä nähdä miten on paino noussu. :)

Ruttana & Beanie 11vko 5pv :heart:
 
Hemulin perhe on taas takaisin kaupungissa mökkikeikan jälkeen. Meillä jäi nyt iskäkin lomalle. B) Mulle on jo luvattu pari vapaailtaa tälle viikolle, että pääsen jumppaan ja shoppailemaan. Tuolla on pakastin maitoa täynnä tällaisia tilanteita varten. Onko se todella niin, että äidinmaito säilyy pakkasessa vain 3 kk?

Lilja teki viime yönä historiaa ja nukkui 7 tuntia putkeen. En ollut uskoa silmiäni, kun heräsin vasta aamukuudelta vauvaa syöttämään.

Ruttana, hyvä, että pieni toipuu ampiaisenpistosta!

Gardenialla on ihana tukkakeiju! Vähän niinkun sulonen versio Bobby Ewingistä. =) Myös Ootin Jere on söpö jäpikkä.

Nappi koita sinnitellä keskiviikkoon, niin manataan sitten yhteisvoimin kaksilahkeiset maanrakoon.

Hemuli ja Lilja 3 kk ja risat
 
Lis69, kiva kuulla, että mahajutut helpottaneet! Meilläkin ollut taas pari vähän helpompaa päivää, oisko Cuplatonin ansiota? Edelleenkin kyllä syödään n. 2h välein päivät ja yöt. Blaah. Pahimmat kirkunat oli niinä päivinä, kun söin kalaa - voisko se vaikuttaa? Yleensä ei syödä juurikaan.

Hemuli, jossain oli 6kk, mutta riippui kai lämpötilasta pakkasessa?

Gardenia :) aikamoinen tukka tosiaan. Meidän pojan vähäinenkin tukka on tippumassa :)

mammanen, naurua täällä viel'ä odotellaan - ihanaa varmasti!

Ruttana, rakeita!? :LOL:

Milky, hyvä, että sujui mallikkaasti kemut.

Ohessa ihana hoitohetki pojan kanssa...



kadak & poitsu 3kk
 
heips,
lis69 kiva kuulla teistäkin.meillä poika viihtyy manducassa ainoostaan sillai lonkalla kannettuna, ilmeisesti paremmat maisemat kuin äitin pärstä ja tissit :D

hemuli meillä terkka sanoi että maito säilyy vaan sen 3kk pakkasessa, vaikka noi useemmatkin imetyssivut sanoo toista,tiedä sitten mitä uskoa.

ruttana meillä on kanssa ollut päiviä jolloin ei kelpaa mikään muu kuin syli ja silloinkin pitää olla pysty asennossa,jos vähänkin kallistaa niin huulet väpättää :D

täällä ei tuu vettä, siis hanasta.mikä lie putki poksahtanut.huomenna onkin kiva rasvalettilook,jos eivät saa korjattua.ja pönttökin olis kiva vetää :whistle: onneksi on lasten pyllyjen putsaukseen sentään kosteuspyyhkeet.

tutsa ja rasmus
 

Yhteistyössä