Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Ventti, mulla käytössä kestoliivinsuojat, joissa toinen puoli froteeta ja toinen samaa PUL-kangasta ku kestovaipoissakin. Sain kestovaippojen mukana. Toisaalta, mulla ei nyt ihan hirveästi maitoa tihkukaan.
Mul on kans yhdet semmoset ja useampi pari ihan kaupasta ainun kestosuojia, joissa ei oo PUL-kangasta, eli ovat ihan susia kun niistä tulee läpi jos pitää vähän pidempään. Niitä sit oon pessyt, mutta lisänä on ihan noita ekokatastrofin aiheuttajia eli kertakäyttösiä. Ne pitää märkyyden hyvin. Vois tietty osta lisää noita PULlillisia, ne on ihan jees, mutta aina pyykissä. Mulla vuotaa tissit sen verran, et oon muuten koko ajan liivit ja paidat märkänä, ja jos -tai siis kun- on Ronsku sylissä, niin senkin vaatteet on maidossa.

Vaipanvaihdosta, meillä aika samaa meininkiä ku useimmilla. Kakan jälkeen vaihdetaan kun muuten kakat tulee aina takaa yli, usein tulee joka tapauksessa tosin. :D Meillä kakataan hyvin säännöllisesti syödessä alkuillasta, klo 16-17 aikaan useimmiten, ja joskus lisäks jossain välissä aamupvällä tai illalla. Yöllä ei kans vaihdeta ellei oo jotain pissa-kakkakatastrofia. Käytössä on Pamperssin kakkoskoko. Kestoja on ollut satunnaisesti, mut ei oikein olla sisäistetty sitä hommaa, ja ne on aina vuotaneet, voi olla et on väärää kokoa tms, en tiedä. Liberoista tulee meillä hautumia heti, ja Muumit kans ei pidä, aina on koko vaatekerta pesussa.

Kuivuis jo toi liina, haluaa testata! Kätevän näköinen toi AAM:n systeemi!
 
Meillä on rytmi näköjään ihan kateissa. Silja nukahti eilen iltapäivällä joskus puol neljän aikaan ja heräili käytännössä sen jälkeen vain syömään säännöllisesti. Jatkoi siis samaan silmäykseen suoraan yöunille. Jotka sitten päättyivätkin klo 04. Tyttö oli erinomaisen virkeä ja seurusteli innokkaasti sekä äidin tissin että lakanan kuvioiden kanssa, kunnes kitinän pakottamana jouduin nousemaan tytön kanssa viiden jälkeen. Lopulta sitten puoli seiskan aikaan otti vielä torkkuja, jotka vastasivat suunnilleen normaaleja aamupäiväunia. Huoh. Mitähän tästä illasta ja yöstä tulee, kun tähän asti Silja on nukkunut vain pari puolen tunnin pätkää autossa. Nyt sitten nukahti kolmen aikaan ja edelleen uni jatkuu..

Mulla oli jälkitarkastus tänään ja Siljalla lääkärineuvola eilen. Kummallakin kaikki kunnossa. Silja kasvaa +1-käyrällä pituutta, painoa ilmeisesti tulee sopivassa suhteessa. Aika hoikalta tuo tyttö vaikuttaa serkkupoikansa rinnalla. Serkku on kuusi viikkoa vanhempi, 4 senttiä pidempi, mutta yli kolme kiloa painavampi! :eek: :LOL:

Sanni-Marialle voimia. Olin rivien välistä lukevinani sun tekstistä samanlaisia mielialoja kuin mulla oli vielä pari viikkoa sitten. Meillä on kanssa välillä ollut niin, ettei tytölle ole tissi kelvannut ja on sitten lopulta annettu korviketta. Lisäksi edelleen on niin, että usein syötön loppuvaiheessa Silja ratkeaa itkemään ja syöttö loppuu itkuun. Se tuntuu kyllä tosi kurjalta. Tsemppiä kuitenkin ja hankkiudu ihmisten ilmoille ettet vaivu surkeuteen kotona! :flower: :hug:

AAM: Tuo pussi on ilmeisesti se Vauva-lehden tilaajalahjana tullut. Miten se teillä toimii? Meillä se on ollut vain kotikäytössä ja nyt jo tuntuu että se on ahdas (lyhyt?) tytölle. Usein Silja ähkii ja yrittää venytellä itseään ollessaan siellä. Meillä se on kyllä vähän "pystymmässä", ja Silja on jalat koukussa siellä.

Miehellä alkaa tänään loma ja jatkuu koko heinäkuun! :D Ihanaa, kun mies ei ole oikein isyyslomaakaan pitänyt, vaan opiskellut ja tehnyt viikonloput töitä päälle.

Muuten, kestovaippojen käyttäjät: onko teillä vielä käytössä ne äitiyspakkauksessa tulleet imsevimset? Mun mielestä ne alkaa olla nyt tosi pieniä ja ajattelin pakata pois tai antaa lainaan kaverille. Silja on nyt 58 cm ja 5200 g.

Juhannusta kaikille! "Aina on mainio sää grillata" (tämä ei ole maksettu mainos, enkä erityisesti kannata kyseistä tuotemerkkiä)

Tilia ja Silja tasan 7 viikkoa
 
Liivinsuojista: Mulla on käytössä Lanowoolin suojat ja ne on ihan hyvät. Aluksi menin ihan noilla Ainun kertakäyttösillä, mutta nää on siitä hyvät kun riittää huuhtelu parin päivän välein. Joitain ohivuotoja on tullut, mutta nyt käsittelin ne villanhoitoaineella ja hyvin pelittää.
Ja sillä välin kun nää suojat kuivuu niin käytän Ainuja.


 
Tänään olis sitten typyllä 2kk neuvola ja pitää jutella ottaako se rokotus nyt tuon matkan takia. Toisaalta ei vaan houkuta yhtään kun sen joutuu sitten kuitenkin kuukauden päästä pistämään uudestaan. :/
Onkin taas hyvä sitten nähdä miten on pikkuinen kasvanut. :heart:
Seuraavan käynnin teenkin vissiin sitten 3kk siellä Kreikassa. Saas nähdä minkälainen systeemi siellä on. Toivottavasti äm riittää koko matkan ajaksi.

Mulla on ihan totaali saamattomuus tällä hetkellä.. ylihuomenna olis lähtö enkä mä oo ees aloittanut pakkaamaan. :xmas:
Otin mä sentäs meidän matkalaukut jo eilen esille, että jotain edistystä. :saint:
Ja vielä olis vaikka mitä asioita hoidettavana.. :/

Vaan kaippa se tästä helpottaa. :)


Ruttana & Beanie 9vko 1pv :heart:
 
Mulla olisi tänään jälkitarkastus :D HUI:

Me ei kestoilla vaan käytössä liberot kokoa 3.Eikä oltu neuvolassa ko 5,5kg :LOL: Mutta kehuja sai mini taas kun on kovin seurustelevainen jne.

Meillä on yörytmi osin ihan sekaisin.Eli isi tän vkon taas kotona niin mini yhteen asti hereillä,sitten kyllä nukkuu.Mutta eilenkin oikeasti heräili vasta klo 16.Siihen asti söi ja torkkui..Mutta tällästä tää vaavi-arki on.Välillä huudetaan pää punasena tissille sekä pullolle mutta silti on kauhee nälkä :D Mutta kyllä toi mini-äijä silti mielestäni helppo vaavi on.KAikkihan ne joskus itkee ja kaikilla masu sattuu.

Kakkavaippoja meillä joka pv moneen otteeseen.Eiole yhtään päivää ollut ilman.Nyt olen huomannut että viimeset yöt on mennyt ilman,eli en ole vaippaa vaihtanut kun tosiaan yöunet jatkuu paremmin ko ei vaihda.

milky ja juho
 
Liinakokeiluja harrastettu kunnes Ronskult meni hermot kun tuli liian kuuma... liina oli joko liian tiukalla tai sit en vaan osaa, kun tuntui jäävän joko jalat ylimääräiseks tai pää tukematta. Ehkäpä se tästä kun päästään enempi treenaamaan. Nyt tarttis syödä ja pakata loppuun, kyytipalvelu tulee tunnin päästä.

v + r 10+3
 
Moikka!

Meilläkin oli ristiäiset viime sunnuntaina niinkuin tosi monella muullakin :) ja poika sai nimekseen Nooa Valtteri.Ja ooti me keksittiin toinen nimi vasta kastepaikan pihassa..Ei ollut mitään hajua toisesta nimestä sitten mietin että Nooa nimi on raamatusta että mitäs jos toinenkin nimi olis..Nooa Mooses..Nooa Juudas..Nooa Jeesus :whistle: Tulin tulokseen että ehkei sittenkään :LOL: Mutta joo nimessä oli miettimistä.Nooa oli ainut pojan nimi minkä olin raskausaikana kirjottanut mun nimiehdotuksiin niin se pojasta sitten tuli.

Juhannuksena
 
Painoin vahingossa tota vastaa-painiketta..eli siis..

Juhannuksena mennään mökille mihin tulee kaikki miehen sisarukset ja niitten kavereita.Vaikka näköjään sataa mutta ennemmin istun siellä mökissä hyvässä seurassa kun et oltais keskenään kotona.
KadakMeilläkään ei ole mökillä sisävessaa eikä juoksevaa vettä ja hienosti sitä vauvan kanssa pärjää..Mutta hemmetti miten paljon tavaraa noin pieni ihminen tarvii :eek: ja meillä mökki on saaressa niin oli kiva lastata veneeseen kaikki vaunuista lähtien.. |O Mutta kun on pakko olla mukana kaikki "varmuuden vuoksi" :xmas:

Nooa nukkui kolme yötä peräkkäin koko yön putkeen...Eli meni ysin aikaan nukkuu ja heräsi aamulla ysiltä eikä herännyt kertaakaan syömään.Ekan yön jälkeen oli tissit niin räjähtämis pisteessä että..Mutta jo tokan yön jälkeen ei ollut aamulla yhtään niin tukalaa..Ja yleensä saan pumpattua maitoa kerralla 1,5dl-3dl niin nyt sain just ja just 0,5dl :eek: Normaalisti suihkutissit ja nyt niistäkään ei ollut tietoakaan..Kolmantena päivänä tuntu että maitoa ei tulis juuri ollenkaan ja poika söi tosi pitkiä aikoja ja eilen tarkotuksella imetin paljon ja nyt herättiin yölläkin ja aamulla tissit vaikutti taas normaaleilta ja suihkusi vanhaan tapaan :D Eli mulla noi yöimetykset vaikuttaa näköjään tosi paljon.

Vaipan vaihto Vaihdetaan kun on tarvis..Yöllä en vaihda ollenkaan ellei oo joku hätätilanne.Kakka tulee nykyään harvemmin about kerran päivässä ja se pitää mennä heti vaihtaa muuten se on aika nopee selässä ja joka paikassa muualla :whistle: Just oltii ravintolas syömässä niin vetäs hirveet kakat mitkä sotki kaikki vaatteet ja mul ei ollut nooalle vaihtovaatteita mukana :ashamed: ihmiset vähän katto et mitä ihmettä kun vauva heilu pelkäs vaipassa..onneks oli lämmin ilma ja kiedoin sen sitte sellaseen peittoon mitä pidän vaunuissa auringonsuojana :saint:

Misstar ja Nooa 2kk
 
Jälkitarkastus ohi ja kaikki kuulemma nätis kunnos.En usko :LOL:

Mulla olisi tarjota postikuluja vastaan käyttämätön premaxxin kantohärdelli. http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=310
On kylläkin sellainen luonnonvalkoisen värinen.Meidän poika ei viihdy ja ollaan kummipojan äiteeltä saatu.Ja on todellakin käyttämätön ja siisti.
 
tilia, kuori mahtuu vielä, mutta sisukset tuntuu meidän 6 kiloiselle vähän nafteilta...

ventti, liinasta, mitä sidontaa käytät? Mä osaan tehdä pelkästään sen ristisidonnan, johon laitan vauvan samaan asentoon kuin kantoreppuunkin jalat sammakkona auki ja maha mahaa vasten. Sidon liinan löysästi, mutta ilman että jää roikkumaan. Sitten otan poitsun olkapäälle, pujotan alemman ristin jalasta ja sitten siirrän pojan toiselle olkapäälle ja vedän toisenkin liinan yli. Samalla voi hytkytellä vähän ja korjailla liinan asentoa. Sen vyöosan vedän päälle ja pujotan jalat alta vasta, kun näen, etä poika viihtyy. Usein olen hetken liikkeessä, niin kuin Laalakin sanoi ja vasta sitten asetun paikalleen - tai jumppapallon päälle istumaan. Poika viihtyy noin tunnin kerrallaan ja sitten taitaa tulla joko kuuma tai nälkä :) Pään yli vedän toisen olkaimen, ettei pääse retkahtamaan.

Ihana aurinko tänään! Harmi, että juhannukseksi luvattu huonoa.
 
AAM
heipat kaikille ja hyvät jussit samalla...

Tilia joo on just se sama pussukkainen mut neiti mahtuu hyvin kun jätän jalat ulos sillei polvitaipeista etiäpäin.. niinko se ohje siinä neuvoo, luulin ensin että lupsahtais ulos mut toi tonnikeiju mihinkään tuolta tipu :LOL:

Milkyn pussukka systeemi näyttää näppärältä ja eiköhän toi postikuluilla jos myy niin oo hyvä kauppa, mikset ihmeessä myy huutiksessa musta siellä noi käy tosi hyvin kaupaks ?

MisStarin pojalle komee nimi :) :flower:

nimistä tuli mieleen.. kävin muuten stockalla leluosastolla ja siellä oli pojille nimikoituja rekkoja myynnissä, tuli vastaan Luukas, Jimi, Leevi, Konsta, Rasmus ja Nooa.... siis niin monta palstalaispoikavauvan nimeä että mua alkoi ihan naurattamaan :LOL: :D hekottelin niitä autoja räpeltäessäni siinä ittekseni, myyjä vilkuili mua siihen malliin että soittaa kohta vartijat paikalle... :whistle: B) mahdoin olla niin "epäilyttävä" näköinen kantopusseineni siellä tonkimassa.. harmittaa kun ei Allulle omalla nimellä löytynyt.. tuli joo pentitkin ja jarkot ja veikat, micot ja nicot siellä vastaan :kieh:
no kai se on hyväksyttävä että alexander on vaikea nimi :|

Ruttikselle pakkausjaksuja.. inspiraatiota vain vaatii :) :hug:

Nappi laita postia jos tulee niin tylsää että tahdot jossain vaiheessa ompussa vaikka nähdä ! :wave:

jes tyttö kutsuu.. :whistle:

AAM & Anskubansku hu 2 kk :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilia cordata:
Muuten, kestovaippojen käyttäjät: onko teillä vielä käytössä ne äitiyspakkauksessa tulleet imsevimset? Mun mielestä ne alkaa olla nyt tosi pieniä ja ajattelin pakata pois tai antaa lainaan kaverille. Silja on nyt 58 cm ja 5200 g.

Juhannusta kaikille! "Aina on mainio sää grillata" (tämä ei ole maksettu mainos, enkä erityisesti kannata kyseistä tuotemerkkiä)

Tilia ja Silja tasan 7 viikkoa
Meillä on edelleen käytössä nuo..mä' oon vain käyttäny sillai pötkönä niitä enkä niin että kietasen ne oikeaoppisesti..meillä valskas ne sillai jos laitto...

nyt ei jaksa istua enempää koneella joten hauskat jussit kaikille!!!
 
Minä oon ihan älyttömän vähän ollut täällä kun ei oikein tahdo löytyä aikaa möllöttää koneella. Pakko tulla vaan kertomaan ja näyttämään että tällaisen kävin eilen länttäämässä "vauvamahaani"! :)



Hyvät juhannukset! Meillä isäntä töissä jussin joten kotosalla vaan ollaan normi päiviä viettämässä.
 
Tulin vain nopeasti kirjoittamaan hyvän juhannuksen toivotukset!


Meillä nimittäin meni eilen kaikki tarpeellinen rikki: sykemittari (just mun jumppailtana), hissi ja lopuksi mun kotiläppäri. :'( Kirjoitan nyt miehen työkoneella ja toivon, että koti-Apple paranee nopeasti sillä välin, kun vietetään Liljan kanssa viikko mökillä.

Nauttikaapa pitkästä viikonlopusta!
Hemuli ja Lilja
 
Pikaisesti..

2kk neuvola
Paino: 5110g (tuli mieleen ihan Nokian puhelinmalli :D)
Pituus: 58cm
Py: 39
Eli sopivasti neiti kasvaa ja äm riittää. :D

Nyt tää jo toista päivää migreenistä kärsivä mamma menee nukkumaan, neiti on nukkunut klo 20:sta saakka.

Öitä..
 
Hauskaa Juhannusta kaikille!

Mä katoan kanssa maaseudulle pariksi päiväksi nettipimentoon. AAM:lle kivaa Seuris-reissua ja kaupunkijussia!

Usviksen masu ei näytä synnyttäneen masulta! Kunnon bling blingiä mahassa :)

Kauniita unia niille, jotka saavat nukkua - heheh

t. kadak & pikku-tiikeri kohta jo 12 vkoa huu, toivottavasti kohta jo alkais jotain tajuamaan :)
 
AAM
vähäks magee navelkoru Usviksella :p :xmas:
juu se seurisreissu taitaa jäädä toteutumatta.. lintsiä mietittiin jos ei sada mut ois pilvistä x=)x
kaveritkin ehdotteli jos iltaa tultaisii istumaan heille mut we`ll see..
on joo niin paljon vaihtoehtoja mistä valita :D :LOL: ja sit ois se mökki 70 kilsan päässä jos tahtoo välttämättä mennä jonnekin jossa on maaseutuidylliä :|

aam & kids
 
Hyvää jussia!

MisStar, meillä kans toi Nooa ollu mietinnässä.. Meinas tulla Luukas Nooa Kasperi, mut ehkä kaks raamatullista nimee olis ollu liikaa. Ehkä sit seuraavan muksun nimeks tulee se Nooa. Hieno nimi siis teillä :)

Mäki haluun tollasen kiinteen mahan ku usviksella :LOL:. Noo vatsalihaksia sit joskus :snotty:

Täällä kans sataa, mut ei anneta sen haitata!

Säde ja Luukas (huomenna 8 viikkoa)

Ps. poika nukkunu oikeestaan koko päivän :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Mäki haluun tollasen kiinteen mahan ku usviksella :LOL:. Noo vatsalihaksia sit joskus :snotty:
Vielä mulla olis 8kg lähtöpainoon matkaa... mutta suht tasaisesti ympäri kroppaa kertyny nuo ylimääräiset, maha melkein entisensä. Raskausarpia ei tullu mahaan yhtään, mutta reisiin siitäkin edestä! :eek: Mut onneksi reisiä ei kukaan nää juuri koskaan, ehkä jossain uimahallissa.

Meiän 6vko neuvola meni hyvin, lääkäri sanoi että onko tämä vauva todella kuusi viikkoinen kun on niin jäntevä! Mitat oli 5725gr ja 59,5cm.
 
AAM
mun projekti alkoi tänään..



juhannus meni ok: sti. Miehen sisko puolisonsa kanssa kävi kakuttelemassa ja kahvittelemassa ja lapset oli kiltisti :)
tänään sit pitäis grillata ja tehdään sitä Tilian herkku kalasalaattia :D
Mitenkäs muilla ?

aam & kids
ps. lyhyestä virsi kaunis molemmat heräs päikkiksiltä samaan aikaan :kieh: goddammit !!
 
Me ollaan päästy taas kotiin, olikin ihan äksönreissu varsinkin Ronskulla kun oli viihdyttäjiä koko ajan. Mummi ihmetteli kun ei yöllä kuulunut itkua, tämä vieraskoreilija nukkuikin nyt tokana yönä 6,5h putkeen ja tänään päälle 3h päikkärit yksin makuuhuoneessa!

Laala ja Kadak, eipä olla paljoa vielä keritty kokeilemaan. Koitettiin ristisidonnassa kehtoasentoa, jolloin jäi jalat 'ylimääräisiksi' ja sit tota kadakin kuvailemaa, mutta en saanut päätä henkselin alle kun tais olla liian tiukalla liina. Reissussa ei päästy kokeilemaan kun mummilassa oli sisällä +25 astetta ja neiti hiestä märkä jo muutenkin. Nyt kotona päästään taas testailemaan, kiitos vinkeistä!

Nyt vaan odotellaan isiä saapuvaksi, tänään ajavat etelään. Voi kyl olla et tulee vasta myöhään.

ventti+ronja 10+5
 
ventti toi kadakin teksti olis voinu olla mun kirjottama ihan yhtä hyvin, eli mäkin sidon just tolla tsydeemillä ja siinähän vauva on pystyasennossa, ku meidän neiti ainakin tykkää mieluummin olla niin ku makuuasennossa. Jos on masuvaivaakin niin on helpompi olla pystyssä. Usein myös sivelen vauvan selkää liinan läpi pystysuunnassa, se tykkää siitä ja rauhoittuu. :) Ja kannattaa sitä tiukkuutta harjotella. Ite tunnun solmivan liinan vähän liian löysään mielummin ku tiukkaan, mut ku en mä sil jumppaa kuitenkaan niin ei se oo niin tarkkaa. :) Harjottelemalla oppii ja ajan kaa löytyy ne omat hyvät asennot.

Harvinaista herkkua: Meidän neidistä kuva tuon linkin takana: http://i30.photobucket.com/albums/c319/sjlmer/hymytytt.jpg
ikää kuvassa 6vk 4pv. :) Enempää en viitsi kuvia levitellä, mut tuo yks... Se on niin söpö että en malta olla näyttämättä sitä. :heart:

Laala ja Aura 6vk4pv
 

Yhteistyössä