Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
me voitas myös tulla leffaan, ja kaffellekin :D mut tommosta to 17.6. ei oo kalenterin mukaan olemassa vaan ke 17.6. ja to 18.6. et kumpanahan päivänä leffa? :eek: jos to me ei päästä (on juhannuksen aatonaatto) mut ke sopis vielä. myös toi ens vkon to sopii, jos ei onnaa se juhannusvko.
aikas ovelia ovat pitäisköhän vauvakinon sivuille panna mailai :D että yrittääkö ne naruttaa mutseja :LOL:
mulle kans käy molemmat päivät.. mut katsellaan ensi viikon alussa vaikka viim uudelleen, eiköhän lippuja oo vielä jäljellä silloi :xmas:
 
Tervehdys täältä sateisesta turusta !

En hirveesti ole kerinnyt täällä pörräämään aina silloin tällölin kyllä lueskelen teitin juttuja.

Meiltä voi kysymys merkit ottaa poikien nimien kohdalta pois. Oli ristiäiset viikko sitten. Roni huusi pää punaisena koko toimituksen ajan ja Eetu taas veteli sikeitä.
Nyt on onneksi pojat molemmat nukkumassa ja pääsi nettiin. Ovat taas hieman alkaneet olemaan samassa rytmissä kun vielä viime viikko mentiin niin että kun toinen nukkui toinen kaipasi seurustelua. Ei tarvinnut sitten muuta tehdä :)
Täysimetyksellä molemmat ovat ja sekin on aika haastavaa ja raskasta. Parin tunnin välein syödään. Onneksi yöt ovat alkaneet näyttää siltä että ensimmäinen syöttöväli on pidentynyt. Joskus voi jopa olla että 22 nukahtavat ja ensimmäinen heräilee vasta kolmen-neljän aikoihin. Ei tuo vielä hirveesti univelkaa kuittaa mutta kiva välillä nukkua pidempäänkin :)

Nyt alkoi toinen kähisemään joten palailen kun kerkiin.

Vuffi + pojat 10vko :heart: :heart:
 
Huomenta.

Ihan alkuun, loistavaa Manna, että miehesi sai pitää työn. :D

Kiva kuulla myös vuffin kuulumisia pitkästä aikaa. :)

Meillä oli eilen piiiitkä päivä. Käytiin äitiä kattomassa sairaalassa ja kotiuduttiin kaikkien vaiheiden jälkeen vasta puol kasilta. Liikkeelle oltiin kuitenkin lähdetty jo kymmenen pintaan.
Tänään voisikin ottaa ihan iisisti kotosalla ja pikaisesti kaupassa käyden. Jäi pikkuisen unetkin aina lyhyisiin pätkiin ja nyt ottaa sitten niitä kiinni.
Yöunille nukahti siinä klo 21 syliin ja sänkyyn mentiin sitten klo 23 maissa. Siinä imetys ja seuraava herätys olikin 5.30 ja taas unet jatkui.

Omista kesävaatteista täytyisi alkaa tehdä inventaariota, mitkä mahtuu päälle ja mitkä ei. :saint:


Jahas.. neiti nukahtaa sitteriin..


Ruttana & Beanie 7vko 1pv :heart:
 
Vau, vuffi oot aika sissi iettä oot pystyny olee täysimetyksellä kaksosten kanssa! :)


Mulla on kiva suihkutissiomgelma. Tyttö meinaa tukehtua joka syötöllä ku maito tulee melkeenpä paineella (kakkakin on vetistä tästä syystä). Nyt ku koitin sit sitä ku jossai imetystukisivustolla sanottii että imettäis useamman imetyksen samasta tissistä, niin tyttö sai kunnon itkukohtauksen ku ruoan eteen olis pitänytki tehdä oikeen töitä... Jatkamme harjoituksia siis... Ei tästä tuu mitään että ku imetän vaikka vasemmasta, niin tyttö tukehtuu ja samaan aikaan oikee rinta suihkuttaa moneen suuntaan... :kieh: ja sit ku tyttö irrottaa rinnasta niin se käytännös aina saa suihkun päälleen. Vähän se meinaa aina loukkaantua mun rinnoille. :/ Pikku ressukka.
Nyt se simahti syliin, pitäisköhän siirtää se nukkumaan muualle niin sais esim käytyä vessassa. :LOL: (mä oon huono huudattamaan tyttöä, joten oma elämä ajoittuu hänen uniaikoihinsa)

Laala ja Aura 4vk2pv
 
säde http://shop.hm.com/fi/outletshoppingwindow?dept=SALE_DAM_MOM&shoptype=O tässä olis nyt alessa tää paita mikä oli sillon piknikillä.. =) Siis tossa kuvassa on harmaa paita 9,90, mut sielt voi sitte valita sen punasen/korallin..
 
Sateista huomenta!

Ensiksikin, upeaa vuffi, miten oot suoriutunut ja kylläpä on poitsut keskenään samannäköisiä!

Tässä sateessa on se hyvä, että kukat saa vettä - oon niin huono kastelemaan tota puutarhaa.

Poika oli eilen yhtä kiukkua, mutta yö meni taas jo paremmin ja poika nukkuu taas kantoliinassa. Onneksi!

Oltiin illalla Jumbossa ja siellä poika taas käyttäytyi oikein hyvin - nukkui ja välillä ihmetteli kattovaloja. Sain ostettua itselleni mekon tuttavan häihin, ovat ensi viikolla Lahdessa ja K-18...tylsä homma. Me ehkä otetaan vauva ja mummo mukaan hotelliin ja käyn välillä imettämässä tai sitten jotenkin muuten sumplitaan. Joka tapauksessa varmaan tulee lyhyt visiitti sinne. Höh. Mekko on sellainen yksi olkaiminen, eli toinen tissi on helppo vetäistä esiin :) Ovat kuulemma nyt muotia. Ostin myös uudet sukkikset ja korkkarit ja bikinit, bikinejä en tosin aio käyttää häissä :LOL: (sovituskopissa kamalat valot ja muhkurat ja raskausarvet oikein loisti...ei ollut kovin seksikäs olo niissä bikineissä, mutta voin edes käyttää omalla takapihalla, kun ovat tarpeeksi isot).

Hauskaa torstaita pikkuisten kanssa,

kadak & pikku-tiikeri reilu 2kk
 
AAM
vuffi : kyssärit korjattu ja on muutos komeita kavereita sulla siellä :heart: :heart: ainakin kuvan perusteella suht samannäköisiä :)

Laala :hug: täällä kans semmoisia i`m soooo hurt-ilmeitä tulee likalta kun tissit ruikkii pitkin naamataulua...

Ruttana tänään on hyvä päivä levätä :D :LOL:, aivojen lepuutuspäivä.. mulla kans.

Kadak bikineitä ? joo ei julkisesta täälläkään :D :LOL:

Kuin myös minä sovittelin eilen kans vanhoja vaatteita ja totesin että huutikseen saa panna myyntiin kaikki kivat "bailuvaatteet" :( :'( ihania satiinitoppeja ja halterneckkejä... :'( :'( |O pjerkele !! ostan tilalle sit joskus talven alennusmyynneistä kesän ylijäämää :D silloi ehkä toi makkarakin tosta vyötäröltä sulanut pois.. ehkä !!

Neuvola takana !

mun paikat jees, hemppakin 142 :) normilukemissa kuin myös verenpaineet 99/67..
Vauva kasvanut hyvin, pipo 38,4 cm, paino 5480 gr, pituutta rentona 58cm mut sit kutistui 57,5cm :D pirteä neiti silmät ja kuulo ok !
Otettiin rotarokotteella resepti, kuten myös Cerazetelle (ehkä ) ja Evroille (no vuoden päästä sitten).. :)

Piin jo kiitti vaan :wave: :kieh: :D mä melkein kans unohduin surffaamaan tuonne kunnes tuli mieleen tilin saldo tällä hetkellä... :whistle: :( mikä on vähän heikko...

AAM & neiti A. :heart: :heart:
 
Vuffi, kyllä pojat ainaki on saman näkösiä että olisko sitte identtiset? Täytyy vaan ihailla tota sun jaksamista ku ykski vauva työllistää jo niin paljon :)

Piin, kiitokset linkistä ja mä tilasin heti sen paidan! Sori ku oon tällänen matkija :D

Meille tuli kans tutkimuskutsu siihen pneumokokki settiin mistä saa rotan ilmaseks. Täytyy keskustella miehen kanssa, mut eiköhän me osallistuta.

AAM, onneks lääkäriltä ei päässy sitä WTF huudahdusta ku kurkkas alapäähän :D.

Nyt äkkiä syömään ennen ku beebis herää!

Säde ja Lupu
 
Vahinko kiertämään. En oo sitte ainoo persaukinen mamma ens kuussa :D Mutta pakkohan se on tilailla nyt kun halvalla saa.. Ja kun vanhatkaan rytkyt ei kerran päälle mahdu.. :whistle: Vahingossa satuin tonne henkkamaukan sivuille ja siellä oli just sopivasti noi alet menossa ja kokojakin riittää kun vasta alkanu, yleensä tajunnu vasta too late jolloin enää xs- ja 34-kokoa jäljellä..

Rotaa ei oteta ellei joku sitä meille kustanna, esikoinenkaan ei ole saanu..

Vuffilla söpöt poitsut. Oikeellä näytti olevan enemmän poskea =) Vai kuinka samoissa mitoissa he menee?
 
Vuffi Olisko kuvaa katsottaessa oikealla puolella Eetu? Tämä pyöreä poskisempi... Ja Roni sitten vasemmalla? Hauska kuva. Aika samalta sun pojat näyttää kyllä. Olet kyllä aika mahtava sissi! Onnea täysimetyksestä :)

Meillä tyttö on myös pyöreä poskinen ja kaksoisleukaa pukkaa. Eilen oikein huomasin, että täytyy olla tarkempi leuan alustaa putsatessa, kun sinne tahtoo jäädä möhnää... Ettei ala punoittamaan/hautomaan. Maitoa on riittänyt, vaikka viime päivinä tissit ovat olleet niin tyhjän tuntuiset ja luttanat, mutta aina sieltä tulee. Tyttö siis kovasti ollut tissillä. Onko tässä vaiheessa joku tiheä imutuskausi? Miten ne menikään????

Kun maanantaina kirjoitin toukokuun pinoon, että mulla on lomapäivä... Heh. Tyttö ei nukkunut koko päivänä kuin 1,5h ja oli itkuinen. Siinä mun lomat! ja tiistain valvoi myös lähes koko päivän iltaan saakka. Eilen aamusta paremmat unet ja viime yönä nukkui peräti 7,5h yhteen putkeen. Itse vaan en osannut nukkua, kun piti käydä kurkkimassa onko kaikki ok ja yöllä ne tissit alkoi pakata. Tänään uitu maidossa ;)

Nyt tää lähtee päivä kaffelle ja katsastamaan ruokatilannetta jääkaapista. Mitä sitä illaksi tekisikään...

mammanen ja ainotsku 9vkoa ja jotain...
 
huomenta mammat

täällä unelias päivä, herättiin tossa klo 11 kiepeillä elsan kaa |O =) teki hyvää ku toissa yö valvottiin miehen työpaikkaa jännätessä. nyt ei sitten nukutakaan päivyreitä mutta onneksi beibe viihtyy sitterissä koska pitäs siivoo ja pakkaa. lähdetään illalla käymään lähimökillä kavereita moikkaan. on lämmin talviasuttava mökki kaikkine mukavuksineen...

kadak hienot biksut, masu ja poju enne kaikkea :heart: mun maha on itse asiassa aika samannäkönen, suht littee jo mut näkee et jotain sieltä on pullahtanut ulos :D uskaltautuskohan sitä iteki biksuostoksille :/ tarttisin italiaan uudet mutta ei to houkuttele katella omia selluliittejä sovituskoppien kirkkaissa valoissa :( no, ehkä liityn muiden nettishoppailijoiden joukkoon, saa sovitellakin rauhassa kotona :D

meidän vauvalla on vähän yskää ja röhää :( voi kurjuus. onneksi syö hyvin, jokeltelee ja on yhtä hymyä, eikä kuumetta. ja onneks huomenna nla. mut taas syyllistää, kun eilen kannoin pikkuneitiä suht vähillä vaatteilla ulkona jonku vartin (??), kun ei toinen vaan suostunu oleen vaunun lämmössä. hirmu kiukkuaminen siellä joka lakkas vaan syliin ottaessa. vitsit mä en opi, tiistaina vauvan naama punotti auringosta ja tänään toinen sitten rohisee kun äiti ei vaan tajuu :ashamed: :ashamed: :ashamed: no, tänään elsa saa olla lämpimässä sylissä koko aika ja toivottavasti nukkuu hyvin sitten autopätkänkin, kun nyt valvoo.

vuffilla mahtavan ilosen ja söpön näköset pojut :heart: hienoa myös että imetys sujuu, kovasti tsemppii sinne tuplavauva-arkeen :hug:

laala kuulostaa tutulta toi suihkutissiongelma. mut voin sanoo et 2kk jälkeen täällä alkanu helpottaa. jospa sielläki jossain vaihees :/

aam onnittelut hyvistä neukkulauutisista. ja teidän(kin?) neiti a meni sitten jo meidän elsan ohi kasvussa :eek:

nyt pakkaan möksälle saunakamoja ja sit sateessa kohti pusulaa (siis sitä kuntaa...) :heart:

t. manna + elsa 9,5 vkoa :heart:
 
Meillä on takana kamalat ihmiskokeet eli eka neuvolarokote, pneumokokkirokote, rotarokote ja lääkärintarkastus tänään. Painoa poitsulla oli jo 5720g! Ihan hulluna on poika pläskistyny viikossa, yli 250g. Toivotaan ettei noista rokotteista tule mitään oireita, vielä ei ainakaan vaikuta siltä ja sitterissä tossa vieressä istuu hyvän tuulinen poika =)

Söpöt pojat Vuffilla, aika samanäköiset pojat kyllä on.

Oon ihan superkateellinen tosta Kadakin litteästä bikinimahasta. Mulla on ihan hirvee roikkuva reppu vieläkin. ÄÄÄH!
 
Moikkis!

Pitkästä aikaa täältäkin :) Poistu nukkuu joten jospa sitä jotain ehtisi kirjoitella.

Vuffilla ihanat pojat ja kyllä ovat samannäköisiä ;) Todellakin sissi olet kun molempia imetät!! Täällä välillä tuntuu et on kova tekeminen tuon yhden miekkosen imetyken kanssa. Kuis vanhoja ne sun isommat lapset ovatkaan? Että miten onko heistä apua vauvojen kanssa.

Monilla hyviä neuvola kuulumisia, se on pääasia :) Meillä oli maanantaina 1kk neuvola ja painoa oli 4080g (3184g) ja pituus 53,5cm (49cm). Että hyvin kasvaa ja kaksoisleuka löytyy ;)
Muutenkin ihan mukavasti menee, yöt 3-4 syötöllä. Siskot on niin rakastuneita veljeensä :heart: Kuten vanhemmatkin :heart: :heart:

Kadakilla ei kyllä näy mitään että olis synnyttänyt!! Itsellä on kyllä sellainen röllö että :/ Ei paljon viitsi rannalla näyttäytyä.. Jospa ne siitä joskus lähtee.

Mut nyt mentävä.

Ooti ja pikkumies 5vko ja rapiat :heart:
 
millipilli
Kopsailen viestini toisesta pinosta... (laiska paska)

Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Meillä alkaa uusi arki sujua ja ihan ok mielellä täällä mennään (ainakin pääasiassa). Muutin vappuna lasten kanssa kivaan kerrostalokolmioon ja uutta omaa kotia on nyt sitten laiteltu siinä määrin kun on pystytty. Tosi paljon ollaan saatu apua perheiltä ja ystäviltä huonekalujen jne. muodossa.

Lasten isän kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä edelleen ja mä ainakin toistaiseksi kykenen käyttäytymään ihan ihmisiks... aina välillä yön pimeinä tunteina iskee pyhä viha ja katkeruus. Varsinkin kun tässä on selvinnyt jos jonkinlaista matkan varrella... mitä ilmeisimmin tuolla ukolla on ollut enemmän tai vähemmän naissäätöjä koko meidän viisivuotisen suhteen ajan. :/ Itse ei vieläkään oo oikein mitään myöntänyt, mutta muualta olen sitten kuullut senkin edestä (ihan miehen kaveriporukankin puolesta ihan luotettavista lähteistä ). Sattuuhan se ihan helvetisti ja TODELLA vaikeaa tulee olemaan luottaminen yhtään keneenkään tämän jälkeen, mutta suunta tästä on vaan ylöspäin...

Esikoinen on nyt 10-12 yötä kuussa isällään ja huvittavaahan tässä on se, ettei ole koskaan ollut näin paljon isänsä kanssa kuin nyt. Eli jotain hyvääkin... poika on nyt isällä joka toinen viikonloppu pitkän viikonlopun (neljä yötä ) ja sitten "äitiviikonlopun" jälkeen alkuviikosta aina 1-2 yötä. Hirmuisen hyvin on tuo lähtenyt sujumaan ja sitä varmasti auttaa se, että ollaan hyvissä väleissä (en jaksa energiaani tuhlata tuollaisen paskiaisen vihaamiseen) ja molemmin puolin pystytään joustamaan. Isä on pojan kanssa käynyt välillä täällä meilläkin leikkimässä ettei oo tapaamisiin tullut liian pitkiä taukoja ja näkee sitten vauvaa samalla.

Aamu-neitokainen on nyt sitten 2kk ja aivan ihana hymytyttö. Yhden kerran Aamukin oli jo harjoittelemassa isällä yökyläilyä yhden yön verran (n. 15h oli siellä ) pumpatun maidon turvin ja hyvin heillä oli mennyt. Ollaan suunniteltu, että nyt alkuun olisi n. yksi yö kuussa ja muuten sitten tapaa aina kun isä tuo ja hakee tuota esikoista. On sitten aina jonkunaikaa tässä Aamun kanssa.

Imetys sujuu hienosti ja oon nyt kuukauden myös luovuttanut maitoa TAYSaan. Vielä toinen kuukausi on edessä kun luovuttaa saa siihen saakka kun oma vauva on 3kk. Yöt meillä pääasiassa nukutaan. Aamu yleensä alkaa yöunille tuossa 23-24 välisenä aikana ja nukkuu siitä sitten ensimmäisen pätkän 5-6h. Muuten mulla ei kauheesti oo havaintoo siitä minkäpituisia pätkiä nukkuu kun nukutaan melkeinpä vierekkäin vallan... varsinkin silloin kun esikoinen on isällä. Nytkin ihmetellään taas pitkä viikonloppu sitten Aamun kanssa ihan kahdestaan.

Akseli on jonkin verran mustasukkainen, mutta ei kauheasti ja välillä sitten on kyllä suukottelemassakin kovasti siskoa. Tietysti tässä nyt koko tää elämäntilanne on sellainen, ettei nyt tiedä mikä johtuu mustasukkaisuudesta ja mikä erosta jne... Tänään viimeksi Aamu sai suukkojen lisäksi kokea vähän rankempaakin veljellistä rakkautta :whistle:

Anteeksi mun omanapaisuuteni... yritän palailla pinoon taas mukaan :)

Ai niin, ristiäiset meillä on 14.6.

millipilli, Aksu 3v & Aamu 2kk
 
vuffi oisko vasemmanpuoleinen Roni. Ja oot kyl tosi urhee ku kahta pystyt täysimettään! Hieno juttu!

Mulla tän yhen imetys sujuu ihan hyvin. Suihkutissit on mulla edelleen, muttei nii kovin pahasti. Ja se hoito siihen (et imettäis vaa toisest rinnast pari kolme syöttöö ja sit vast vaihtaa) ni eikös sitä sanotaki, et se auttais vasta sit noin vkon päästä ku alkaa se maidontulo tasaantuun ja rinnat tottuu siihen. Tiiä sit. Meil on pärjätty iha hyvin näin vaiks meinaaki välil yskittää eikä tykkää aina ku suihkuaa. Mut sillo ku suihkuaa ni sit vain irrottaa otteensa ja mä harsolla aina sen verran painelen et suihku loppuu ja sit koitetaan taas uudelleen. Ku ei se suihkuaminen kovin kauaa kestä. Ja pitempien unien jälkeen poika jaksaa syyä tosi hyvin, sillon ei suihkuaminenkaan häiritse :heart:

Atte on tosi iloinen tapaus useinkin ja nyt on alkanu kiljahduksiakin tulla enempikin =) Huomenna ois neuvola, saa kuulla taas kui paljon poitsu on kasvanu :heart:

millipilli no huh.. Vai semmosia kuulumisia siulla.. Oli menny ihan ohi jos olit ennenkin tuosta tilanteestas sanonu. Jaksamisia kovasti!:hug:

SS/ Atte 8vko ja 1vrk
 
Huomenta äidit,

täällä taas poika pitänyt meitä valveilla aamuyöhön. Ei sitä sitten varmaan väsyttänyt, kun eilen nukkui niin kiltisti päiväunet ja edeliset yöunet.

Millipilli, hienoa kuulla, että siellä asiat saatu jonkinlaiseen järjestykseen. Varmasti kamala myllerrys ja paha mieli. :hug:

Suukkis, mä en ikinä älyä pitää harsoa lähettyvillä puklujen / maidon roiskumisten varalla ja sitten nessuilla vähän taputtelen pois sieltä sun täältä :) Ehkä tästä viisastuneena otan harson lähettyville.

t. kadak&pikku-tiikeri melkein 10vko
 
merkkailen taas!
kiitos AM uudesta pinosta :)
jospa sais joku päivä itekki jotai kuulumisia kirjotettua :D ens viikolla ois ristiäiset ja 2kk neuvola, jospa sitten.. :D pari kuvaa neitistä :heart:



ja siinä neiti vähemmän naisellisena :D:D



ziki ja vielä nimetön neitokainen 8vk 1pvä ;)
 

Yhteistyössä