Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

heips,
mä oon niin kuitti tästä rumbasta täällä.mies lähtee töihin aamulla kuuden aikaan ja tulee siinä ilta kympiltä(tosin vielä ei ole tullut).esikoinen hallitsee jo anarkian alkeet (uhma) ,eikä kuuntele ei sitten mitään :| .tänäänkin kun olin purkamassa kauppakassia se pikkuneropatti joi vettä vessanpöntöstä!!kauhoi sitä kylpylelu kipollansa ja hörppi, yritti vielä toistamiseen kun silmä vältti.itkupotkuraivareita tulee jatkuvasti, kun ei saa mitä tahtoo.
lasten rytmit menee ristiin, aamulla ja illalla ovat samaan aikaan hereillä,pieni nukahtaa kun mennään aamulla ulos ja herää kun tullaan sisään ja esikoinen päikkäreille,ja sitten nukahtaa kun iltapäivällä lähdetään ulos.ja meillä aamut alkaa siinä viiden-kuuden aikaan..helpotti.tilitys,kiitos. :D

kadak, tuttipullo saattaa lisätä ilmavaivoja (johtuu kai imuotteesta pullon tutti osa on kuitenkin erillainen kuin nänni, vaikka olisikin anatomisesti muotoiltu).

hitto, mies just soitti.lupautu taas vkonlopuksikin töihin :kieh: ksysymättä multa mitään (mun frendi on tulossa tampereelta tänne ja mun piti saada lapsivapaata aikaa kahvitteluun).

ruttana toivottavasti saat juteltua jollekkin toiselle ammattilaiselle, ettei ihan kamalan depiksen puolelle mene :hug:

pitäkää pk-seutulaiset hauska leffatuokio

pahoittelen sekavaa ja pomppivaa tekstiä,jos sellaista tuli :D
tutsa ja rasmus
 
AAM
:wave: no nyt sujuu jo friidan käyttö paremmin kun tipoilla liuotettu sisustaa ensin, kunnon jojoja irtos äskenkin, pitää vaan väijyä sitä koska aivastaa ja heti sen jälkeen imutella :( tyttö ei ole suurin fani imurille ikävä kyllä, no kukapa ois jos rööreihin kaikotaan jo noin pienellä iällä.. :whistle:

niinnu :hug: yritä vain löytää mammakamuja vaikka ton meidän kerhon kautta ? jj:t:kö se oli kun siitä mainitsi ? tässä muutama sivu sitten...

tutsa :hug: täällä kans esikoinen on kissan tönimiset ja hännästävetämiset keksinyt :kieh: hiljattain.. sitko ko katti on 11 vuotta niin "antaa" pojan sitten repiä itseään suurinpiirtein aika kauan että ennenkö kynsäisee tai hammasta vilauttaa.. sais jo noilla repimisillä mitä poika tekee kun meidän silmä välttää niin kynttä vähän vilauttaa edes varoittaakseen mutko ko katti on ihan apaattinen :|
sit tuo paiskoo autoja ja mitä käteen sattuu kun tulee vieraita, sit saa olla pomottamassa ja sitten vasta ollaan hyvää pataa kun olen moittinut autojen paiskomisesta :headwall: kunnon bad behaviour..
täällä sais kans välillä ukon ja esikoisen singota maata kiertävälle radalle mutta aika harvoin sentäs.. onneks :LOL:

meillä on noi nyrkit kans kova sana jos tisu ei oo lähellä.. :whistle: hyvä ettei molemmat ole jo pahimman puutteessa saanut kerralla kitaansa :D kamala lussutus käy välillä *maisk maisk* :p mahtaa olla namia.

kadak, manna, säde & nappi :wave: ketä muita olikaan tulossa nähdään huomenna.. jos en tule niin ilmoan aamusella, riippuu neitin tilasta jos pahemmaks menee..
töihinkin lupas käydä neitiä taas näyttämässä, kun on vähän enempi hereillä ja "isompi" neiti..

aam & neiti Anya 6vkoa ja rapsut :heart:
 
Laitan iha nopeesti tänne jos joku sattuu lukemaan. Nukuttiin pommiin ja pitäis ehtii 9.35 bussiin, mikä näyttää epätodennäköseltä. Mammaki haisee rekkamieheltä eikä oo syöny mitään :headwall:.Eli meitä ei ehkä leffassa näy :(
 
Sama juttu kun säteellä ja Lupulla, me nukuttiin kans pommiin eikä keretä leffaan. Viime yö ja iltya oli ihan syvältä. Kaveri nukahti yhdeltä ja yöllä syötiin neljästi. Voi kökkö. Mut yritetään sit ens viikolla tohon omppuun.
 
Hei ja kiitos leffaseurasta. Yllättäen poika taas huusi koko automatkan...pysähdyin kerran syöttämään ja huuto jatkui heti, kun sain turvavyöt kiinni. Kamala kuunnella sitä käheää kiljuntaa. Hohhoijaa. No onneksi käyttäytyi hyvin leffassa :)

tutsalle voimia!

ja Sussenin pojalle onnittelut nimestä :flower:

t. kadak ja pikku-riiviö 10 vko 5 pv
 
kiitos leffaseurasta =) meillä taas nukahdettiin vaunuihin heti kun päästiin metroasemalle. ihan riittävästi elsa valvoikin (ja imutteli!) leffan ja kahvitteluhetken aikana. mullakin oli herätyskello muuten aamulla, eihän sitä muuten yhdeksitoista minnekään ehtisi... :LOL: :whistle:

tutsalle tosiaan kovasti voimia :hug: oonkin tässä melkein taas jo vauvakuumeisena miettinyt että millaistahan se olisi sitten kahden pienen kanssa :whistle: että kiitos kuvauksesta, palauttaa muakin vähän maan pinnalle :D

susseN leevi on kiva nimi! =)

nyt siivoon, kohta tulee jo vieraat ja mä täällä vaan kirjottelen...

t. manna + elsa 10,5 vkoa :heart:
 
Toivottavasti kaikilla oli hyvä leffa. Kyllä taas harmittaa kun ei päästy mukaan.

Kadak, meillä Konsta tekee välillä ihan samaa.. jos ei heti nukahda, niin rupee kiljumaan autossa niin, että kuullostaa ihan siltä että siltä lähtee ääni ihan just. Mies aina vitsaileekin, että sille pitäis antaa mynthon-pastilli.. Musta tuntuu, että Konstalla toi ainakin on ihan vaan puhdasta tylsistymistä. Ei sillä tunnu mitään hätää oulevan ja rauhottuu aina heti kun sille rupee seurustelemaan niin se rauhottuu.

Kerrankin kun olis ollu jotain menoa aamulla, niin toi elävä vekkari ei herättäny mua. Normaalisti rupee juttelemaan jo puoli kahdeksan aikoihin. Tänään nukkui puoli kymmeneen asti! Noh, ihan hyvä, että sain itsekin nukkua vähämn pidempään.

Hirvee stressi, kun meidän pitäis taas kuukauden päästä muuttaa. Ei yhtään huvittais, mutta toisaalta ihana päästä isompaan asuntoon ja saada oma piha. Konstakin saa oman huoneen, vaikka eipä toi mammanpoika sitä varmaan vielä hetkeen tarttekaan =)
 
Kiitos leffaseurasta munki puolesta! Varmaan sen kiireisen aamun takia väsyttää ihan hirmusti, mut hyvä että tuli lähdettyä :). Mä aloin kotimatkalla haaveilee toisesta lapsesta ja jos se olis tyttö niin voisin pukea sitä kaikkeen vaaleenpunaseen... Se on ihan vaa teijän prinsessojen ansiota! Aina ennen halunnu vaan poikia.

Tutsan arki kuulostaa melkosen rankalta.. Meinasin tulla kiroomaan tota meijän koiraa, mut se ei kuitenkaa oo niin vaatelias ku tollanen uhmaikänen poitsu joten mä taidan suosiolla jättää rutinat rutisematta (hyvää suomea taas :D).

Me osallistutaan kanssa siihen pneumokokki juttuun ja kyselin vielä neuvolasta kannattaako näin paljon "myrkkyjä" pieneen poikaan laittaa niin hänestä se oli pelkästään hyvä juttu varsinki ku saa sen rotarokotteen ilmaseks.

AAM, mun pitiki kysyä tosta anyasta.. Lausutteko sen anja,anija vai anya?

Mut nyt lepo!

säde ja luukas ylihuomenna 7 viikkoa

ps. hemuli, jos muistat ku aloin miettiä sitä roskista... noo se oli levällään keskellä olohuonetta ja siivouskomeroki oltiin levitetty eteiseen :whistle:
 
Minunkin puolestani kiitos leffaseuralle! Elokuvasta en niin piitannut (tai juoni meni vähän ohi vauvaa hyysätessä), mutta parasta oli taas nähdä muita pk-mammoja ja -vauvoja. Muille kuin leffassa olleille kerrottakoon pikantti yksityiskohta mun ja Liljan leffavisiitistä: akkanen oli taas muutaman päivän pantannut kakkaa, ja tietenkin se päätti vääntää oikein megasatsin kesken elokuvan. Siinä ei vaippapisteen wetwipeseilla olisi tehnyt mitään, joten kesken elokuvan piti käydä pyllypyykillä hoitohuoneessa.

Säde, kiva roskisjekku koiruudelta... ihan niinkun arvelitkin.

Tutsa, tsemppiä sinne. Tosin ihan pakko myöntää, että hieman hilpeältä kuulosti se esikoinen vessanpöntön vettä kauhomassa. Mutta varmaan äitiä ei ole kauheasti naurattanut. :hug:

Me lähdetään viikonlopuksi mökille. Kauheet bagaasit tulee mukaan, kun vauvalle pakataan tavaraa babysitteriä myöten.

hemuli ja lilja pian 11 viikkoa
 
merkkailen vaan pikaseen... kivoja nimiä pikkuiset saaneet =) meillä ristiäiset sunnuntaina..tässä sitä koittaa aina välissä vähän siivoilla kun kerkee..*huoh*
oon niin kateellinen noista teidän elokuva jutuista, kun täällä tuppukylässä ei moiseen mahdollisuutta ja tamperelle matkaa se 90km. :/ katotaan kotona pikkuneitin elokuvia :D
meidän vaavi sai viimeviikolla sen ekan rota annoksen ja mitään sivuvaikutuksia ei ilmenny..ja imi sen litkun posket lommolla :D
mutta eipä muuta...tulen sunnuntaina paljastamaan minkä nimen tyttö sai :D

lumi-enkeli+ tyttö 7vko+1pv :heart:
 
AAM
:wave: kiittää kans seurasta joka on AINA mielekkäämpää kuin leffa :) .. mutta leffa oli oikeesti tällä kertaa niin ala-arvoinen ettei kellekään voi suositella !! ihan pjyllystä... |O ois pitänyt mennä katsomaan se mitä Nappi ensin meinas mennä tsiduilemaan, joku lovehömppä.
Sitten neitin kanssa käytiin vielä mun töissä tätejä ja setiä ihastuttamassa ja sain jopa kuulla että työt jatkuu ainakin toistaiseksi :D jei !! :) meillä oli joku expertiikin tai joku vastaava heppu katselemassa kuinka voitaisiin kehittyä sitten.. :whistle: just ko toi mediamaksujuttu tulee ja jne.. *innolla* odottelen mikä kaikki mua siellä odottaa keväällä tai seuraavana syksynä (riippuu tarhapaikasta koska töihin palaan)..

Säde Anya nimi, pitäis lausua niin "aanja" mutta "anija/anja" on lähinnä suomenkielistä lausuntaa.. :D ei sil niin väliä anskubansku käy vielä tässä vaiheessa :LOL:
vai oli koiruus järjesteänyt iltapäiväksi ylläri, voi sitä pientä karvaturria... ;) :D on ne niin ihunia.

Soitin kans meille pneumokokki tutkimusaikaa ja lähin saatiin 29.6. vasta että sitä odotellessa... ja rota kans otetaan.
Mehän käytiin "tiputanssia" (lintuinfluenssaa siis) pojalle rokotustutkituttamassa pari vee sitten. . .

Nyt punkkaan jotta pojalle huomenna jaksan pitää seuraa...
AAM & neiti Anya huomenna 7 vkoa :) :heart:
 
AAM, sä tunnut piipahtelevan työpaikallasi yhtä tiheään kun minäkin omallani. Ja suurin piirtein samoista syistä, ilmeisesti. Kiva, että siellä on kanssa töitä tiedossa jatkossakin.

Pikku-Lilja on juuri ostanut elämänsä ensimmäisen (mutta taatusti ei viimeisen) lentolipun. Lähdetään koko perhe heinäkuussa kyläreissulle tukholmalaisen ystäväperheen luo. Jättekul! Toivottavasti lennot sujuvat hyvin.

Tämä viikonloppu menee sitten mökkitunnelmissa. On hankittu hyttysverkot ja kutiamisvoiteet.

Mukavaa viikonloppua! Luen sitten sunnuntai-iltana kuulumisia seuraavan kerran.

Hemuli ja Lilja 11 viikkoa
 
Huomenta!

pikamerkkailu, kohta lähetään kampaajalle...mitäköhän siitäkin tulee, kun poitsu mukana...
Viikonloppuna Lahteen häihin ja sekin jo jännittää.

t. väsynyt kadak-äiti (yöllä ei tullut yhtään yli kahden tunnin unijaksoa) + käheä-ääninen pikku-tiikeri (eilinen höyryhengitys ei ainakaan vielä tuottanut tulosta)

PS. Pojan äskeiset kakat oli jotain ihan kamalaa. Vaipassa oli ihan hyvän kokoinen kakka, sitten kakkasi 2x alustalle niin että ehdin vaihtaa harsot ja pyyhkeet uusiin ja lopuksi kakkasi vielä lattialle pyllyn pesun jälkeen :LOL: ja haju oli kaaaamala
 
täällä beibe heräs just yöunilta :whistle: :D syötin kyllä 4 kertaa välissä ja muutenkin kukuin aamuyöstä hereillä kun siskon perhe keräili kimpsujaan ja suuntas lentokentälle. mut silti, en voi väittää ettenkö ehtis riittävästi nukkua ja etteikö meillä asuis pieni iso unikeko =) nyt on ihme jos normipäikyille vielä suostuu iltapäivällä.

meilläki huomenna häät ja samalla elsukka pääsee ekaa kertaa koneeseen. ajattelin imettää nousun ja laskun ajan (eli käytännössä koko lennon kun vaan hki-rovaniemi väli pyrähdetään :D ) jottei vauvan korvat menis lukkoon. toivottavasti ei lapin ötökötkään kovin kiusais pientä, hyttysverkot on kyllä mukana. ja joo, niin hirveesti lähtee tavaraa mukaan ettei meillä viime kesänä 5 vkon malesian reissullakaan ollu tämmöstä määrää |O

aam hyvä juttu et työt vaikuttas jatkuvan!

kadakilla hyvät kakkaenkat siellä :D mä kerran nla-tädille huokailin kun elsa pissas kaks kertaa mittausten aikana, niin tää sano että enkat on kolmet pissat ja kahdet kakat punnauksen ja pituusmittauksen aikana, mutta kadakin tikru melkein pistää jo "paremmaks" :D

aurinkoista viikonloppua ja mukavia ristiäisiä, häitä ja mökkeilyjä! =)

t. manna + elsa 10,5 vkoa :heart:
 
Jee, meillä tyttö nukku yön niin, että aamulla mietin, imetinkö sitä kertaakaan, mut ilmeisesti olin imettäny, ku mies sanoi kahteen kertaan heränneensä tytön "öh öh" ääntelyyn, joka siis yltyy nälkäitkuksi ellei tissi löydä tietään suuhun. :LOL: Tää ilo perhepedistä että ylösyötöt käy huomaamatta. :)

Saatiin eilen meidän uus sohva siinä kymmenen maissa ku mun isä toi sen. Samalla tuli "siskon vanhoja" tavaroita läjä. Mm. yhdet Timberlandin kengät, kokoa 20... täysin käyttämättömät. :D Ja sit se odottamani KANTOLIINA. Mä olen jo rakastunu. :D Tyttö oli aamupäivän siinä, nukku jotain pari h ja mä sain tehtyä hommia, oli kädet siis vapaina! Ja ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen sain soitettua pianoa ja laulettua, ja voi että tuo yks oli onnessaan liinassa ja kuunteli. :D Jess! Ja siis liina oli Me&Mama -merkkinen, tosi hyvä. :heart:

Jee! Niin ja siis sohvan myötä meidän olkkari vaikuttaa vihdoinki sisustetulta! :D

Laala ja Aura 5vk 3pv
 
Merkkailen nopeasti vain :wave:

Räkäletjuimuriin eli siihen NenäFriidaan pieni vinkki. Jos haluaa säästyä niiltä kalliilta *himpulat, unohdin sanan*... niiltä suodattimilta (siniset siellä fridan sisällä???) niin kannattaa ostaa kaupasta tupakan filttereitä :)

Meillä kukaan ei polta ja ovat sukulaiset olleet järkytyksissä, kun vauvan hyllyltä löytyi sätkä filttereitä :) Mutta ne toimii hyvin, saa napakammin imeä, mutta pelittää :)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja mammanen:
Merkkailen nopeasti vain :wave:

Räkäletjuimuriin eli siihen NenäFriidaan pieni vinkki. Jos haluaa säästyä niiltä kalliilta *himpulat, unohdin sanan*... niiltä suodattimilta (siniset siellä fridan sisällä???) niin kannattaa ostaa kaupasta tupakan filttereitä :)

Meillä kukaan ei polta ja ovat sukulaiset olleet järkytyksissä, kun vauvan hyllyltä löytyi sätkä filttereitä :) Mutta ne toimii hyvin, saa napakammin imeä, mutta pelittää :)
tänks vinkistä mammanen hyvä tietää ettei itteensä kipeeks turhasta maksa.. :wave:

me kotiuduttiin tunti sit pikkuposti/puistoreissulta, esikoinen siis kotona ja käytiin "päiväretkenä postissa" semperpaketti hakemassa pois, pääsi bussilla ajelemaan... :) tuli lisää aterimia ja juomaa ja penkinpotkintasuoja autoon =)

kahdella syötöllä selvittiin puistossa ja kivaa oli esikoisella kiviä kerätessä ja liukuja laskiessa.. voittaa kotihiekkiksen !!

nyt itsekin torkuille kun on poikakin unten mailla ja neitikin nukahti syliin :whistle:

ai niin hyvät reissumatkat hemulille ja mannalle sekä pikkuneitiköille

Aam & neiti Anya 7 vkoa tasan
 
mä nyt vaan ihan omaa napaa kertoilen. teillä on täällä niin omat jutut etten osaa niihin yhtyä.

häistä tuli mieleen: mun kaverilla on nyt kesällä häät ja sinne on kutsuttu sukulaisten lapset mut kavereiden lapset EI SAA tulla. joten protestiksi jätetään väliin kokonaan :kieh:

mä en saata vieläkään uskoa et miten meitä on siunattu noin kiltillä tytöllä. tää on ihan ihmeellistä kun poika oli ja on vieläkin todella hankala tapaus. AAM varmaan muistaa kun olen täälläki parkunu kun poika ei osaa vieläkään öisin nukkua ja huutaa vaan. jee sama jatkuu.
ainut mikä mua vähän ihmetyttää ni tyttö ei suostu monista kokeilusta huolimatta käyttämään tuttia (vääntää sitä kuin vanhaa pihviä ) ja hänestä on tullu peukku lapsi. aamulla oli rassun peukalo ihan punainen ja turvoksissa :( enkä mä oikein tiedä miten pitäis peukunsyöjän kanssa toimia?
mut kaikki on muuten ihan älyttömän upeasti :D
nukkuu öisin hyvin ja syö kerran. päivisinkin ottaa parit unet. hymyilee ihan koko ajan hereillä ollessaan ja päristelee ja jokeltelee.
ens viikolla on jo 3kk neuvola. 6 kiloa on kyllä jo roimasti ohitettu. hirvittää vaan kun sitte saa piikin. mitenköhän tuo meidän päivänsäde siihen reagoi :eek:

Hani ja Sara :flower:
 
Oiken hyvää lentoreissua mannalle ja Elsalle. :)
Ja hemulikin lähtee Liljan kanssa reissuun. Meillä on jo ensi viikolla lähtö ja jonkin verran hirvittää kuinka tulee lentomatka sujumaan. Ja hirvittää muutenkin. :|

(.) Tänään soitin sinne kättärille ja kysyin milloin olis aika sinne tulossa. Noh, heidän lääkäri ei ollut ollenkaan samaa mieltä tk-lääkärin kanssa kiireellisyydestä, joten aika on tulossa siinä 5kk:n kuluttua. :/ Että silleen. Eihän se kiva olisikaan aikaisemmin tietää mikä se myooman tilanne oikein on ja muutenkin.
Täytyypi äippäpolilta yrittää saada paria lääkäriä langanpäähän tämän asian tiimoilta, jos osaisivat/pystyisivät jotain tekemään asian suhteen.
 
AAM
Hani voimia esikoisen kanssa.. :hug: :) kirjoittele kuulumisia vaan useammin jos jaksat ja muutkin ihmeessä, musta on ainakin kiva lukea kaikkie kuulumisia vaikka ei muitten juttuihin muut kommentoisikaan..

Ruttis :hug: täytyy vaan ihmetellä taas lekurien suhtautumista.. outoa !

nyt tuhertamaan ruokalistaa kauppareissulle ristiäistuskaa :headwall: :D

aam
 
Meillä oli tänään se 6vk neuvolalääkäri. Pituutta oli jo 56cm ja painoakin kertynyt 5110g eli kovaa vauhtia kasvaa tämäkin neitonen.. Kaikki muukin oli niinkuin asiaan kuuluu, kehuja sai pää ja hartioiden nostelusta :)

Joo, ei oo ruttanalle vissiin osunu mukavimmat/ammattitaitoisimmat lekurit kohdalle. :hug:

Mannalle ja Elsalle hyvää hääreissua, palaappa sitte kertomaan kauhutarinoita nousuista ja laskuista, meilläkin olis loppukesästä tarkoitus vissiin ilmaan nousta.. Ja Hemulille ja Liljalle kanssa rentouttavaa mökkiviinkonloppua.. Kade olen, voikun meidänkin suvulla mökki olis. Kerrankin kun olis aikaa olla landella koko perheen voimin koko kesä.. Appiukon uudella naikkosella olis mökki, mutta se on niin pitkällä ja siellä ei vielä oo tilaa, vierasmökki on melkein valmis..

Mitäs juhannussuunnitelmia mammoilla ja vauvoilla on? Me ollaan vissiin tylsästi kotona kun ei sitä autoa ole että mihinkään reissuun pääsis. Olis tuskaa lähteä junalla/bussilla kahden lapsen ja koiran kanssa jonnekin vuokramökille tms.. Mummolassa(mun vanhemmilla) varmaan käydään, se on ku mökille menis. Asuu kyllä Helsingissä (meiltä vajaa 2km), mutta metsän ja pellon keskellä ja naapurusto on kunnon maalaistuppukylä-idylli :D

Hyvää viikonloppua! Piin ja pikkunen
 

Yhteistyössä