Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

Ooti, mä oon lähes maidottomalla. Normaalistikin oon täysin laktoositon, joten ei paljoa lisää vaadi tuo. Juustoa syön ja joskus vahingossa hiukan muutakin, mut muuten. Käytän kauratuotteita paljon, soijaa en niinkään. Tuoteselosteita saa kyl lukea tarkkaan, jo laktoosiakin tungetaan ihan käsittämättömiin paikkoihin.

Neljäs pvä kaksin kotona, tylsääää! Tänään piti käydä Turussa, mutta on ihan kamala sää ni ei menty ulkoilmatapahtumaan. Huomenna kyl lähdetään liikkeelle, muuten hajoo pää.

ventti + ronja 9+6
 
merkkaus ja avautuminen :headwall: :headwall: :headwall:

Mulla alkoi MENKAT tänään :eek: :eek: :eek: miten ne nyt voi alkaa??????????
esikoisen jälkeen jouduin odottaa melkein puoltoistavuotta niitä pirun menkkoja kun haluttiin toinen lapsi perään mahd. nopeaa. nyt kun ajattelin rauhassa täysimettää ja imettää kauan, eikä oo menkoista väliä ni tietenki ne paukahti heti päälle :headwall:
 
Kotona taas! Oltiin koko perhe Mikkelissä Jukolan viestissä. Mies oli suunnistamassa, mä ja Silja vain katsomossa. Lauantaina oli tosi kuuma ja vauva pötkötteli pelkässä bodyssä hikoillen raukka. Mulla oli tosi karavaani-olo, kun vaunut oli lastattu täyteen kaikenlaista alkaen sateenvarjosta ja retkituolista. Silja nukkui vaunuissa tyytyväisenä, kun katseltiin vielä viestin lähtö klo 23 ennen kuin palattiin hotellille nukkumaan. Yö sujui hyvin sekä vaunuissa että äidin vieressä nukkuessa.

Rytmistä: Meillä ei ole noin selkeää rytmiä kuin monella muulla.
klo 9-10 (noin) herääminen, tunnin verran seurustelua
11-13 pidemmät unet, joskin riippuu paljon siitä, ollaanko reissussa ja jaksanko heilutella vaunuja.
sitten ihan vaihtelevasti joko lyhyitä pikku-unia, unta lähes koko päivä tai lähes koko päivä hereillä
klo 18-21 toisinaan vielä pitkät unet tai sitten lisääntyvää väsynyttä kitinää ja käninää
klo 22-23 yleensä nukuttelu-tissittelyä. Nukahtaa joko yksin sänkyyn tutin kanssa, tissille tai sitten syliin.
klo 3-5 välillä eka syönti
klo 6-8 välillä toka syönti, jonka jälkeen siis vielä nukahtaa

Juhannus vietetään ilmeisesti mun siskon perheen kanssa meidän (isän) mökillä. Naapureina mun serkkuja lapsineen.

Yön suunnistuksen seuraamisesta väsynyt Tilia ja Silja, 6 viikkoa 5 päivää
 
Hei mammat!

Ensinnäkin kovasti kiitoksia tsemppailuista kaikille! :heart:
Oon aikamoisen väsy kyllä :(

Onnea ihanista nimistä ainakin ziki, mitoralla ja AAM ja jos oli joku muukin, niin onnea. Ihania ovat :) :flower:

Ooti rytmistä (ote meidän tissi-pissa-kakka päiväkirjasta nyt tältä perjantailta):

-01 asti tissillä
n. 03 tissi
5.40 tissi
7.20-8 tssi
9.30 tissi
11.25 tissi
n. 13 tissi
n. 15 tissi
16.20 tissi
n. 18 tissi
n. 20 tissi
22.00 tissi
22.55->0.30 tissi

Siellä välissä parit megakakat ja paljon pissaa :) Yöllä yhden jälkeen herää lähinnä syömään ja vähän mahaa kipruilemaan, muttei juurikaan huuda ja ei vaihdeta vaippoja. Ja vaipat ehkä vaihdetaan joskus ysin jälkeen vasta. Päivällä usein jotkut nokoset kantoliinassa ja vaunuilemassa.

Eilen oli ne häät Lahdessa ja hyvin meni. Poika oli ollut suht kiltisti mun vanhempien kanssa ja pumpattua maitoa litki yhteensä 2,5 desiä kahdella syötöllä ennen ku illalla sitten jouduttiin palaamaan hotellille pojan luo kympin jälkeen.

Poitsun ääni on vieläkin käheä viidettä päivää ja vähän köhii, mutta ei kumminkaan ole kuumetta (mitattiin pyllystä tänään ekaa kertaa - huih) ja syö hyvin ja pissailee entiseen tapaan. Jaksoi seurustella kuulemma paljon mun vanhempien kanssa. Selkeästi kiukuttelee kotona enemmän meille ku mun vanhemmille. Höyryä ollaan kokeiltu parina päivänä. Ei kai auta muu kuin odottaa, että paranee ja antaa olla tissillä mahd paljon.

Hani ja Happy - menkat - ounou!

Kivaa sunnuntai-illan jatkoa!

kadak & pikku-tikru 11vko 1 pv

Ai niin, niinnu tutti-vinkistä, usein poika melkein loukkaantuu, kun pidetään sitä niin hölmönä, ettei muka tajua tissin ja tutin eroa. En ole yöllä kokeillut kumminkaan - iltakiukkuun se ei ainakaan yleensä tepsi. Joskus olen yrittänyt hivuttaa tissiä pois suusta ja vaihtaa sen tuttiin ja heti kaveri säpsähtää hereille...EHkä pitää vaan jatkaa kokeiluja. :)
 
Ai kadak säkin pidät tissi-vaippa päiväkirjaa? :D Meillä kans... :D SInne merkkaan sit kans d-vitamiinin ottamisen, ettei tulis unohdettua... (kun tulee unohdettua vähän liian helpolla sittenki)...

Hani- ja Happy79 osanottoni menkoista. :eek: Mäkin jotenki toivon ettei ne menkat ala viel lähiaikoina, varsinki ku jälkivuoto ei oo viel ees kokonaan loppunu, niin mielellään vähän pitäs taukoa tosta vuotamisesta....


Muhun iski tänään siivouskärpänen ja oon puunannu meidän kämppää viimistä päivää, ku mies on viihdyttäny tyttöä. :) Nyt onki taas oikeastaan suorastaan siistiä täällä, makuuhuoneta lukuunottamatta. Kuka haluais lahjoittaa meille kaappitilaa lisää? :whistle: Me saatiin aikanaan (melkeen 4v sitten) kihlajaislahjaksi 38 pyyhettä ja häälahjaksi 14 lisää ja nyt vähän väliä miehen sukulaiset muistaa meitä, milläs muullakaan kuin, pyyhkeillä! :kieh: Joten sekin vähä liinavaatetila mitä meillä makkarin kaapissa on, on täytetty erikokoisilla ja -mallisilla pyyhkeillä, ja sen sijaan esim nyt lahjaksi saadut vauvanpeitot ei mahdu kaappiin. JA mikä ihme idea sekin on antaa lahjaksi vauvanpeittoja mut EI YHTÄÄN PUSSILAKANAA... Ei ne meidän 150x210 -kokoiset pussilakanat nyt oikeen istu noihin. :kieh: Joten siis makkari on täynnä pyyhkeitä ja peittoja mitkä ei käy mihinkään. Kohta pistän puolet meidän omaisuudesta huuto.netiin ku ei täällä mahdu asumaan.
Avautuminen päättyi tähän. :LOL:

Oltiin eilen muuten suorastaan villejä, mentiin ravintolaan syömään. Tyttö oli mukana silläkin uhalla että se olis alkanu hankalaksi, mut niin se nukku koko reissun, ja me saatiin syödä rauhassa tapaksemme ja seurustella. :) Sen jälkeen lähdettiin saaristoon yhden kaverin rantasaunalle. :) Mä sain saunoa ensin, pojat hoiti tyttöä (siis mies hoiti ja sen kaveri lähinnä katto) ja sit miehet sauno ja me istuttiin saunan kuistilla tytön kanssa juttelemassa, oli ihanasti hyvällä seurustelutuulella tyttö koko reissun. :) Grillailtiin avotulella ja senki ajan tyttö vaan nukku. :LOL: Oli tosi ihanaa, ekaa kertaa olin synnytyksen jälkeen saunassa. :) Vaikken nytkään tietty uskaltanu kauaa olla, mut sentäs parit löylyt sain. :)

Laala ja Aura 5vk5pv
 
Laala - meillä merkataan sinne kanssa d-vitamiinit (Jekovitit) ja mahalääkkeet (Disflatylit) - Cuplatonia ei olla kokeiltu ja Reloja käytettiin ekan kuukauden aikana, mutta pullosta oli niin vaikea saada tippoja tiputettua, että luovuttiin niistä. Merkkaan joskus jotain muutakin, esim. jos poika on tehnyt jotain uutta ja ihmeellistä ekaa kertaa :) Päiväkirjan kun on kerran aloittanut, ei osaa luopua siitä. Kauankohan me sitä pidetään...ei varmaan enää tarttis pitää.

Lisäys, kuulosti Laala ihanalta päivältä :)
 
Teillä ei sitten Laala pääse pyyhkeet loppumaan. :LOL: :hug:
Mut hei, jos ois jääny käyttämättömiksi niin pistä kiertoon.. takas vaan lahjoiksi vaikka samoille niin josko tajuaisivat että pyyhkeet riittää.. :xmas:
 
En oo aikoihin jaksanu kirjottaa, mut nyt on pakko avautuu.... sori tulee taas vain omaa napaa...

Kadakille sympatiat; meillä aivan samallaista! Eilen pojan VUOROKAUDEN yhteensä laskettu nukuttu aika oli vajaa 9tuntia ja yleensäkin nukkuu vuorokaudes vaan jotain 11-13tuntii lyhyis pätkis. aikasmoisen väsynyt olo on tällä äiteellä. Rasmus tekee myös isoja niskaan asti ulottuvia kakkoja jotka on ihan velliä välillä useastikin päivässä. Ei myöskään huoli tuttia kuin tosi harvoin ja nukuttaminen on aikas tuskaa... Nukkuis vaan tissi suussa ja kun koittaa siirtää omaan sänkyyn havahtuu hereille.... Iho on atooppinen ja sitäkin hieroo....

Eli nyt otan KAIKKI vinkit, ehdotukset yms vastaan!!!! Voimat rupee oleen vähissä.
 
Sunnuntaita kaikille! Pikaisesti tulin vain kertomaan uutiset ennenkun tissittelyt jatkuu :)

Ihania nimiä pikkuiset saaneet! :)

Jaksuja kaikille joilla raskasta.. ainakin kadak ja vaaveli oli :hug:

Meillä oli tänään siis ristiäiset ja rakas poikamme sai nimen Joona Eemil Mikael :heart: Tosi hyvin meni kaikki ja vauveli nukkui kiltisti niin kasteen ajan kirkossa kuin myös kahvittelun ajan kun kiersi sylistä syliin :) Ihanat juhlat oli :)

Huomenna neuvolan vauvatreffeille! :)

Nyt kaivataan tisua :)

:wave:

Sannismami ja :heart: Joona :heart: 2 kk 9vrk
 
Saunasta;mä olen tottunut käymään pariin otteeseen viikossa saunassa,nyt ei tietty ole päässyt kun yksin minin kanssa kotona.Mutta kerta viikossa ainakin ja kyllä se on sellainen ihana hetki vaan mulle itelleni.Häviän melkein tunniksi sinne yhden alkoholittoman siiderin kera ja saunon ja peseydyn oikein antaumuksella.

Meillä on jo 2-3vkoa syöty noita disflatyl-tippoja ja ne toimii meillä ainakin hyvin,sillä sen jälkeen mini on ruvennut piereskelemään oikein kunnolla.Ja tykkää msiitä ananas-esanssi mausta.Kauhea maiskutus kun kysyy että otetaanko tippoja :LOL:

Eilen oltiin miehen iso-tädillä syömässä ja kahvilla(käytännössä koko päivä) ja siellä oli toinenkin vaavi.Poika joka oli syntynyt silloin ko meillä oli laskettu aika :kieh: Oli hauska huomata miten samankokoisia ja oloisia olivat.

Tänään neuvolaan.mies punnitsi eilen miniä ja sai tuloksesksi 5,8kiloa..huimaa :p
 
huomenia mammat =)

täällä kotiuduttu kaaoksen keskelle lapin hääreissulta, siis voi elämä tota purettavan matkatavaran määrää... |O mutta matka meni hyvin ja etenki vähän pelkäämäni lento-osuus paremmin kuin hyvin. elsa nukkui mennen tullen ja imetin nousut ja laskut, tosin palatessa elsa nukahti jo kesken nousukiidon... =) piin ainakin taisi kysellä lentämisestä vauvan kanssa, niin kuulin lentoemännältä että alle puolivuotiailla kuulemma toimiikin korvien tasapainotus automaattisesti (sama kuin vauvojen uinti-/sukelluskyky joka sitten jossain vaiheessa katoaa) eikä tosiaan ole ongelmia korvien lukkoon menemisessä. mutta varalta imetin silti.

ihania nimiä saanut tosi moni vauva :heart: en valitettavasti muista nyt kaikkia, mutta zikin nanna jäi mieleen: se oli myös minun suosikki kun on isän äitini nimi mutta (ylläripylläri) ei sitten käynytkään miehelleni (sille mikään käyny). teillähän oli ziki muuten kerttu "työnimenä" jossain vaiheessa, se taas oli äitin äitini nimi... :)

päivärytmi alkaa täällä oleen jo vaihtelevan säännöllinen:
nukkumaan klo 21-23
eka yösyöttö klo 3-5 välillä, nopee n 10-15min
toka "yösyöttö" klo 6-8 välilllä, seurustelua ja syömistä n. 0,5-1h
unta n 1-3h ja ylös sängystä n klo 9-11
seurustelua ja tissittelyä n klo 13 asti
päikkäreitä n klo 15/18 asti, välillä syödään ja/tai seurustellaan lyhyesti
seurusteluta ja tiivistä imuttelua n klo 17-21/23 asti, välillä parit lyhyet nokkikset

Mutta poikkeuksia tuohon on tosiaan paljon: joskus syödään pari kolme kertaa yössä, joskus jää iltapäivän päivyrit lähes kokonaan väliin, joskus nukutaan tai valvotaan lähes koko päivä jne. Öisin kuitenkin on tähän asti nukuttu hyvin ja muutenkin paljon, ollaan onnekkaita.

juhannus vietetään pohjanmaalla minun vanhemmilla. siellä on mummu, pappa ja läjä serkkuja sekä iso omakotitalo ja rauhallinen vanha pihapiiri kalajoen rannalla, ihan kuin mökillä paitsi että vauvan kanssa vielä parempi kun kaikki toimii :D miehellä alkaa samalla loma (2vko lomautus + 2vko isyysloma + 1vko normilomaa) ja lähdetään sieltä sitten sukuloimaan pohjoiseen ja ruotsiin.

hani toi sun menkkojen alkaminen kuulostaa just siltä mitä iteki odotan... eli nyt kun ykkösen jälkeen toivos toista aikas pian, niin niitä ei varmaan näy ei kuulu ikuisuuksiin (no, okei ihan vielä ei tarttis kyllä näkyäkään!! :D mut vaikka optimisti puolen vuoden päästä :whistle: ) mutta sitten kun niitä ei kaipaile, niin ilmestyvät pikimmiten... mut :hug: tosiaan kaikille menkkojen jo piinaamille, saisivat kyllä pysyä pois imettäviltä äideiltä.

ruttana tsemppiä pakkauspuuhiin ja reissuun! kuinka pitkäksi aikaa te nyt menittekään sinne? on kyllä sopeutumista kun on uusi kulttuuri, ilmasto ja sitten semmoinen pieni kylä (siis tän "urbaanin itä-helsingin metropolin" jälkeen :LOL: ) vielä vastassa. :hug:

vaaveli kuulostaa rankalta :/ kadak on varmaan paras hlö neuvomaan tai ne, keillä on ollut vastaavanlaista. mä toivotan vain kovasti voimia ja ISON :hug:

ainiin, mä oon ihmetelly et miten laala (ja olikos muitakin) vauva osaa löytää äitin tissin ja syödä yöllä ilman että äiti siihen välttämättä herää ollenkaan?? :eek: meidän mininapero ei tosiaan edes päivällä malta pitää tissistä niin tiukasti kiinni että pysyis sen suussa ilman äitin apua. eli mä yleensä joudun koko aika pistään tissin uudelleen suuhun ja pitään siitä vielä kiinni, kun ton neitin pää pyörii ja ote herpaantuu ja sit saa raivarit kun ei ookaan tissi suussa... ei mikään neropatti ja zeniläisyyden mestari tää neiti...

tänään pitäs mennä käymään töissä näyttään pikkuprinsessaa. saa nähdä mimmonen tunnelma siellä on kun yt:t päätty joku aika sitte :/ aika moni mun läheinen kollega sai kenkää etten oo senkään vuoks kiirettä pitäny siellä käymisessä. mut pitää nyt edes niille muutamille mukaville jäljelle jääneille käydä elsaa näyttää.

aurinkoista viikon alkua (tosin täällä hgissä perinteinen juhannusviikon sää: tuulee, sataa ja on kylmää!!) =)

t. manna + elsa 11 vkoa :heart:

ainiin, musta on tosi kiva lukea myös kaikkien harvemmin kirjoittavien juttuja, olinkin kaivaillut esim hania, samoin jaahassusta, solinasta, nellahista ja monesta muusta olisi kiva kuulla taas *vinkvink*
 
Täällä kanssa ollaan viikonlopun mökkikeikasta palauduttu. En kyllä ymmärrä, miten joskus pääsi mökille pelkän repun kanssa, kun nyt oli farkkuauton takaosa täynnä...

Ihan kivasti pikkuihmisen kanssa pärjää vähän alkeellisemmissakin olosuhteissa; meidän mökillä ei nimittäin ole juoksevaa vettä laisinkaan. Pyllypesulla käytiin aina saunassa, koska siellä on koko ajan lämmintä vettä padassa. Hämeessä oli hyvät kelit koko viikonlopun, joten tyttö sai nukkua pitkiä päikkäreitä vaunussa pihamaalla. Hyttysiä oli kyllä ihan järkyttävästi, ja pariin kertaan ne ehtivät vauvaakin pistää. Ei onneksi tullut mitään isoja reaktioita tai edes paukamia.

Meillä rytmi on lyhyesti tällainen, ja se on ollut ennallaan jo noin kuukauden:
klo 9 herätys
9-12 hereille oloa, ehkä torkut välissä
12-15/16 pitkät päikkärit
16-22 pääosin valveilla, välissä ehkä parit pienet torkut
23-04 unta kaaliin, noin klo 4 herää syömään vartiksi
4.15-7 unen mailla, 7 aikaan pienet välipalat
7-9 unessa

Joskus aamun viimeinen syöttö jää väliin ja pärjätään siis vain yhdellä syötöllä. Aivan ihanaa on myös se, että vauva nukkuu noin myöhään aamulla.

Kiva kuulla, että Kadakin ja Mannan reissut sujuivat kans hyvin. Hyvää tietoa tuli tuosta alle puolivuotiaiden lentomatkustamisesta.

Vaavelille :hug: , kuulostaa tosi rankalta. Yritäpä jaksaa kitkutella sinne 3 kuukauden
rajapyykille, koska silloin ymmärtääkseni ainakin koliikkivaivat helpottavat.

Vauvat saaneet taas ihania nimiä! Meilläkin oli välillä Inkeri harkinnassa... mutta sitten tuttavaperhe vei sen ensin.

Minä kyllä luen tarkasti kaikkien tänne kirjoittavien tekstit, mutta olen huono kommentoimaan...

Hemuli ja Lilja 11 viikkoa
 
Ihania nimiä olette vauvoillenne antaneet! :) :heart:

Meillä ei sammas taltu. Nyt menee uusi lääkekuuri ja ihan niillä isoilla annoksilla.

juhannus kotosalla. Vielä ei sen kummempia suunnitelmia...

Nyt Ainotsku heräsi, joten täytyy mennä pelastamaan ulkoa.
 
Huomenta tytöt ja vauvat,

lumi-enkeli, sannismami ja superheppuli - onnittelut kivoista nimistä!

vaaveli75, aika neuvotonhan sitä aina välillä on. Meillä on kokeiltu kainkenlaisia hytkyttelyjä jne, jotta saataisiin pojan oloa paremmaksi. Niitä tonne jonnekin aiemmille sivuille listasinkin. Itse olen miettinyt, pitäisikö yrittää jotain dieettiä, kun kakkakin on pojalla aina vihertävää, mutta en ole vielä siihen ryhtynyt. Varmaan osaisivat neuvolassa auttaa, mitä kannattaisi kokeilla tuon teidän ihonkin takia. Luulen myös, että multa ei tule kerralla niin paljon maitoa, että poika jaksaisi nukkua pidempään. Olen yrittänyt syöttää nyt vähän pidempään aina kerrallaan ja enemmän aina yhdestä rinnasta, että toiseen ehtisi kertyä enemmän maitoa sillä aikaa ja siitä toisesta rinnasta saisi takamaitoa enemmän ja sitä kautta masuvaivatkin saattaisi helpottaa. Me mennään pojan rytmillä ja ei olla vielä yritetty edes nukuttaa poikaa mitenkään ihmeemmin (jos kantoliinaa ja vaunuttelua ja illan maratontisseilyä ei lasketa). Pinnasänky odottaa vielä kokoamista :)

Mies on kotona tän viikon kesälomalla. Ihanaa. Ja nyt tietty poika nukkui yöllä suht hyvin ja vetelee tossa vieläkin yöunia ja mies ihmettelee, mitä oikeen oon valittanut, kun poika on noin kiltti. Heh. Poika ei siis ole ollut vielä tänään hereillä muuta kuin tissillä. Aika ihmeellistä...Ja mies vaihtoi aamulla seiskan aikaan vaipat pojalle ja teki aamupalaa. Kyllä helpottaa heti kovasti.

Pitääpä pyytää, että juhannuksena maalla olis saunalla lämmintä vettä koko ajan, ehkä me sitten pärjätään. Kiva kuulla hemulilta, että pärjää :) ja oli tosiaan hyvä kuulla tuosta lentomatkakorvajutusta, kiitos manna.

Meillä neuvola on vasta viikon kuluttua - 3kk neuvola - aika hurjaa! Eilen mittailtiin poitsua itse ja painoi meidän vaa'alla 6,3kg ja saatiin pituuttakin 60cm. Jännää nähdä, miten neuvolassa sitten.

Jahas, nyt tuolla herättiin! Syöttöpuuhat kutsuu.

t. kadak & pikku-tikru
 
AAM
:wave: ja ristiäisonnitteluita multakin muille.. :hug: superheppuli, sannismami ja lumienkuliini :heart: ja aivan ihania nimiä jälleen sain päivitellä.. voi että.. :)

Kadak ja vaaveli :hug:

kiva kuulla myös että matkustelut vauveleiden kanssa sujui hyvin koneella ja autoilla :D ja kotiuduttu myös onnellisesti :)

Hillot :kieh: hani ja happy keitä kaikkia ne ovatkin "koskettaneet", sais pysyä poissa täältäkin.. vaikka vauvakuume :ashamed: on kauhia..
Ystäväni sais sitten beibensä eilen 03 aamuyöstä joten kummina hän ei sitten päässyt paikalle.. :| mutta onneks puolisonsa (joka muuten on kans kummi tytöllemme) ja kummipoikamme oli sitten todistamassa hetkeä. Lähetettiin tuoreelle mammalle sitten kakkuja isän mukana sairaalaan =)
Kiva että samalle päivälle tuli meille monta iloista tapahtumaa.. hääpäivämme, kastepäivä ja syntymäpäivä :) mainio sunnuntai siis...

nyt jatkuu arki taas tytön parissa.. 3: <---- siis :LOL:

AAM & anya 7 vkoa ja rapiat :heart:
 
oiskohan sitä verta voinut jäädä vaikka vähän kohtuun kun ne mun "menkat" loppu tosi lyhyeen ja nyt on taas sillai kuin mitään ei ois koskaan tullutkaan :eek: taitaa kroppa vaan yrittää palautua raskaudesta ja joku päivä sit pamahtaa hanat auki :LOL:

mammanen harmi etttä sammas ei taltu :( meilläkin kesti kaun mut nyt näyttäis vähä paremmalta. isommilla annoksilla olen pitänyt vauvaa pystyssä niin kauan, et on näyttänyt ettei enää maiskuttele eikä sitä tahnaa enää pyöri sussa juurikaan.

meillä esikoinen on kuumeessa ja alle tunnin pätkiä nukkuu öisin ja päivisin, jee :headwall:

Hani ja Sara 4päivää vaille 3kk :D
 
moiks!

laitanpa meidänkin kuulumisia välillä. Alun mahavaivat helpottivat Disflatylillä ja BioLattella ja liekö ikäkin teki tehtävänsä. Nyt meillä on aivan ihanan tyytyväinen tytteli (nimeltänsä Isla) joka hymyilee ja jokeltelee jo niin suloisesti :D

2 kk neuvolassa mitat olivat 6060 g ja 59 cm. ihan hyvin siis kasvaa tytteli osittais-imetyksellä. NANia kuluu noin litran verran päivässä, että ihan yhtä huonosti onnistui imetys kuin esikoisenkin kanssa. mutta enpä siitä ole stressiä vetänyt, varsinkin kun tiedän nyt enemmän näistäkin asioista. Imetän sen mitä tulee ja sitten korviketta päälle.

Esikoinen on yhäkin uhmaikäinen, ehkä vähän jo alkaa helpottaan. mutta yhäkin menee sen seitsemän kertaa päivässä hermot sen kanssa. huoh. ja iltaisin on NIIIIn huono omatunto kun tuntuu että on vaan reuhannut sille koko päivän. toiset päivät on parempia kuin toiset, osaa se olla joskus kiltistikin ;) ONNEKSI.

syöttöhommiin viuh viuh!

Gardenia ja Kapris alias Isla 2,5 kk :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä