Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

Aura kääntyi kans tänään selältä masulleen... ikää 7vk 1pv. :whistle: Useemman kerran jo näytti että miten se temppu tehdään. :eek: :D Täytyy varmaan äidin alkaa urheilee, kohta ei pysy enää tytön perässä tällä menolla! :LOL:

Huomenna lähdetään Hesaan. Shoppailua siis tiedossa :) Mä toivon että löytäisin itelleni farkut/jotkut housut ku mun ainoot housut repes pyllystä.... Ja Turussa Skanssissa ilmeisesti kaikki liikkeet luulee että 32" on ainoo järkevö farkun pituus, tai jos 34" niin ei oo vyötärö yli 30" kuitenkaa... Mä tarttisin 33"/34" -kokoiset.... :kieh:

Laala ja Aura 7vk1pv.... :)
 
Haudi mamas,

meillä on palauduttu normaalitilanteeseen, eli mies töissä + treeneissä tänään, me tytöt kotona. Ainoa epänormaali on tuo sää, hellettä pukkaa. B) Meidän liinailut on jäissä sen takia, meidän pikku lämpöpatteri ei oikein kestä olla kun liinassa tulee niin kuuma, vaikka meillä onkin sisällä ihan mukava 21-22 astetta vaan.

Huomasin tuossa eilen, että meillä onkin sit tasan yks lyhythihainen body... täytynee hiukan hankkia lisää jos vaikka lämpimät säät jatkuvat. Turhan montaa ei kyl viitsi kun likka kasvaa kohisten, ettei jää käyttämättä. Nyt ollaan käytetty 56-kokoa, ja kohta täytyy testailla 62:sia jo. Kivasti on tullut sintille myös makkaroita käsiin ja jalkoihin, eli ei ole enää ihan laiheliini. :) Seuraava neuvola on vasta 2 viikon kuluttua, mutta ollaan kalavaa'alla punnittu ja alkaa 5 kiloa lähestyä.

Onnittelut Rasmukselle ja syystäkin ylpeälle tutsalle hienosta uudesta taidosta!
Solinalle :hug: sappikivut on kamalia, onneks en oo itse kokenut, mutta miehellä on ollut ennen totaalista ruokavaliomuutosta ja oli kyl karmeita ne kipukohtaukset.
Kadakille jaksuja kans hoidokkien kans, toivottavasti mies toipuu hyvin.
Laala, Hekla ja Säde, voi mitä söpöläisiä. Hyvällä ilmeellä Luukas pesulla. =)

--> ruokaa mulle tuokaa! :D

ventti + ronja 11+2
 
Hei mammat,

voi Säde tota Luukaksen ilmettä :)

Tutsa onnittelut mammallekin! Meillä on tullut tempuissa vähän takapakkia ja poika ollut taas tosi kukkuinen aamusta iltaan. Ei oikein ole sellaisia hyväntuulisia hetkiä, että voisi pojan kanssa leikkiä ja kölliä esim. leikkimatolla ja mahalleen ihan turha laittaa. Outoa on, että ei enää nouse ollenkaan käsien päälle pää pystyssä masullaan - teki sitä kumminkin koko ekan kuukauden ajan. Nyt sen sijaan vetää molemmat polvet mahan alle pylly pystyssä ihan raivoissaan. Kääntyminen selältä mahalleen tapahtui melkein kerran pehmeällä alustalla :) Tisseily on muuttunut kanssa selvästi. Ei enää jaksa keskittyä niin hyvin syömiseen kuin ennen.

Mies tuolla loikoilee uudella aurinkotuolilla ja mä yllättäen imetän sisällä...anoppi on onneksi ollut lisäsylinä, mutta rehellisesti sanoen ottaa ihan ...sti päähän.

kadak&kiljuva tikru :(
 
Tutsalla ja laalalle onnittelut kääntyilyistä! Mä varmaan alan panikoimaa vaa enemmän jos se kääntyy ku sit pelkään et tekee sitä yöllä ja kuolee :LOL:. Pakko nauraa tätä mun vainoharhaisuutta. Yks mieski tänää bussissa kysy ku aina vilkuilin harson taakse, että "vieläkö hengittää"... B)

Kadak, poitsulla on luonnetta! Toivotaan kuitenki, että herran mieliala kohenis ja sun siinä sivussa. On niin vaikee lähteekkää kiukkusen vauvan kanssa minnekään. Ainaki mua stressaa jos luukas kitisee ja ollaan jossain (niinku esim tänää). Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu kattoo isukkia ottamassa arskaa ku itsellekin varmaan pieni lepotauko tekis hyvää.

Olin tosiaan tänään piknikillä ja Luukas oli tosi ärripurri. Tai ei se ehkä kitissy ku puoltuntia, mut se tuntu ikuisuudelta. Lopuks sit nukahti vaunuihin. Sit vaan stressasin koko ajan, et herää ja on ihan yhtä kiukkunen. Ihan hyvin se sit meni, mut söi kuudne tunnin aikana vaan kaks kertaa :O. Ihan jo huolestuin, mut nyt kotona ollu itse herra aurinkoinen niin kaipa sillä kaikki hyvin on :).

Säde ja Luukas (huomenna 2 kk)
 
Kuitenkin yrittänyt olen lukea kaikki tekstinne!

Kadak voimia!!!

Solina Toivottavasti saisit sappivaivan kuriin mahd.pian. Voimia myös sinulle!

Meillä tyttö täyttää huomenna 3kk :) Nopeasti on aika mennyt.

Neuvolassa tuli käytyä ja aika pötkylä meillä on ;) Painoa 6450g ja pituutta 60,7cm ja pipo oli 40, jotain... Nyt en muista. Kaikki muut kondiksessa. Täytyy kyllä olla Kiitollinen, että vauva on rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Itkee ja kovasti itkeekin, jos ruoka on myöhässä tai isoveli käy muuten hätyyttämässä. Mutta muuten pääosin täällä vaan naurellaan ja jokellellaan.

Aino tykkää kovasti lelukaaresta, jonka alla jaksaa tsiikailla leluja pitkän aikaa. Ja ojentelee nyt jo käsiään leluja kohti. Aikaisemmin vaan olla pötkötteli siellä alla ja katseli. Ja tarkastelee omia käsiään. Tosi jäntevä ja pitelee niskojaan hyvin :) Helpottaa jo kummasti. Mutta sylivauva etupäässä. Tykkää kovasti äidin sylistä. Isä ei niin kelpaa, kuin maidon tuoksuinen mamma.

Iskän kassa tosin viihtyy. Heillä joku yhteinen leikki ja isä saa vauvan nauraa kätkättämään oikein tavan kovaa. Mä en itse siinä onnistu. Mutta iskälle nauretaan ja lujaa. hauskaa :)

Nyt tää oikasee pitkälleen, huomenna on mummilaan meno päivä. Isäntä tekee jotain remonttia ja me karkaamme alta pois. Saa olla rauhassa...

Aurinkoisia päiviä kaikille B)
mammanen ja Aino huomenna 3kk :heart:
 
mooiiiii :)

pitkästä aikaa täällä ajattelin pyörähtää.. jotenkin tänne kirjoittelu jäi kun vauva syntyi :(
Meidän Sammosta sitten jäikin Sammo :D ihan kolmas mies on, jolla on Sammo jonain nimenä :D Kovasti poika jaksaa kasvaa, tänään 3 kk ja mitat olivat hurjat 6870gr ja 61cm. Siskonsa on ollut yhtä pitkä 4kk ja yhtä painava 6kk.. hiukka eri kaliiperia sisarukset :LOL: neuvolatätikin sanoi tänään, että on isänsä näköinen ja isänsä kaliperiä. Minä ja isosisko ollaan lyhyitä ja laihoja, miehet hieman isompia ja pulskia :)

huomenna olisi tiedossa matka isomummilaan n. 270km, nähtäväksi jää kuinka monta pysähdystä autolla tarvitsee tehdä lasten kanssa. Isommalle riittää yleensä yksi, mutta pienemmästä en niin menisi vannomaan. Onneksi autossa on ilmastointi ja iltaa vasten lähdemme ajamaan, vaikka aika kuuma tuppaa vielä neljän viiden maissa olemaan. Sunnuntaina porhallamme sitten takaisin, ja toivottavasti uusia vaippoja mukana. Hieman osakestoillaan ja ostin kankaita jos saisin mummin opastuksella (minulla ohjeet ja mummilla taidot opastaa mua koneen kanssa) saisin tehtyä taskuvaippoja ja lisättyä kestoilua.

jaahas esikoinen sai taas jokaöisen iltahuudon/kohtauksen

jaahassu ja sammo 3kk
 
Meillä oli eilen outo päivä.Mini ei nukkunut oiekastaan klo 11 jälkeen lainkaan.Oltiin vähän shoppailemassa ja mini oli kovin hyväntuulinen ja seurusteleva.
Kotiin tultua ei nukkunut edelleenkään,mutta edelleen hyväntuulinen.Sitten yhdeksän pintaan lopulta nukahti jo ,ja samantien yöunille.Josta heräsi tunnin päästä sydänä särkevästi itkien.Itki vartin ja pörisi ja nukahti ja nukkui 4,5t hyvin ja samoin syötyään jatkoi uniaan.Ja nyt on päivä-unilla ja ollut koko aamun hyväntuulinen .Mitä se itku oli???
Äiti oli jo todella hädissään,mutta onneksi nukahti.
 
Moi,

onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista jaahassu ja mammanen.

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja poitsu sai sekä Rota:n että yleisrokotepiikin reiteen. Kyllä kirkaisi! Pituutta 59,5cm, painoa 6,5 kg ja pipo kanssa 40 ja risat. Pituus siis hieman suhteessa vähemmän, mutta eiköhän tää meidän kiljuintiaani hienosti kasva rintamaidolla.

Ihana ilma, kävin ostamassa itselleni tänään samanlaisen aurinkotuolin kuin miehelle hankittiin eilen. Jos vaikka saisi pojun joku päivä vaunuihin pihalle nukkumaan ja voisi mennä itsekin köllimään terassille :) Sitä odotellessa. Anoppi on laittanut taas meidän puutarhaa kuntoon, kastellut ja lannoittanut. Ja mäkistä haettiin ruoat. Eipä pääse vahingossakaan laihtumaan, kun mies koko ajan laittaa herkkuja kauppalistalle.

Vointeja ja ihania kelejä kaikille!

kadak & tikrulainen 12 vko 5 pv
 
Tää tyttönen yrittää sanoa sanoja, siis matkii jo ihan ansiokkaasti. Kun sanoo lamppu kun katsotaan lamppua, hän sanoo ammppuu, hassu -> haassuh, kädet -> äde, jalat -> ala, kukka -> akku. Käsittämätöntä. Varsinkin toi lamppu on yks lempijutuista. Mahallaan viltillä lattialla tänään kääntyi vaakatasossa 90 astetta ja eteni kauheella ähinällä ja kiukulla muutaman sentin. Kääntymisestä ei o vielä tietoakaan.

Niin, ja nyt on alettu oksentaa d-tipoista. Ei siis mitään pulauttelua vaan kunnon oksentamista. Aamulla just tuli maidot pihalle kun yökkäs 3 kertaa 1½ tunnissa, vaikka annettiin tippoja vain vajaa puolikas täydestä annoksesta. Sit helpotti, söi ja jatkoi vielä unia. Täytyy pitää taukoa ja koittaa sit aloittaa uusiks.

ventti + ronja 11+3
 
Meillä vierastetaan!!!!! Sitä olen itsekkin vähän katsellut mutta tänään neuvolatäti totesi saman.

Ei nyt vielä pahasti, mutta selkeästi kun tyttö joutuu vieraan syliin tai vieras tulee liian lähelle juttelee niin ilme muuttuu hätääntyneeksi ja alkaa etsimään mua. Ja jos ei äiti löydy ajoissa niin tulee itku joka rauhoittuu miun sylissä.

Meijän esikoinen ei vierastanut ollenkaan. Kakkonen vierasti sitten senkin edestä ja vähän saman suuntaisia merkkejä osoittaa tämä kolmaskin... kiva......

Tänään tosiaan kävi meidän lauma neuvolassa.

Ellin 3kk mitat ovat 4985g ( s. 2260g 2kk 4480g) Just ja just tullut se 500g kuukaudessa minkä pitäisi painon nousta. Onneksi. Pituutta tasan 56cm sitä on taas heikonlaisesti tullut, vain 8mm kuukaudessa. Mutta viimeksi sitä olikin tullut aika hyvin....

Rokotuksen sai ja sitä itkettiin asiaan kuuluvasti. Nyt onkin sitten ollut aika kiukkuinen sen takia...Mutta jospa se siitä.

Päätään Elli ei vielä kannattele oikeastaan yhtään eikä leluista ole tippaakaan kiinostunut. Mutta mikäs kiire sitä olisikaan, ja neuvolakin antaa nämä anteeksi kerran tyttö tuli keskosena. Ihmiskasvoista sitävastoin on kiinostunut.

Meidän isommillakin oli neuvolat, Juuli 4v8kk 14.5kg ja 102cm rimpula mutta sentäs vähän kasvanut. Akseli 3v 11.7cm ja 86.5cm. Pieni hänkin mutta kasvu tasaista.

Meijän Akseli on sankari joka puolustaa pikkusiskoa viimeiseen asti. Lupautua nimittäin ottamaan rokotteenkin pikkusiskon puolesta ettei Elliin satu. Ja neuvolassa heristi th:lle nyrkkiä että älä satuta pikkusiskoa!!!!


Hienoja neuvolakuulumisia monella ja komeita mittoja vauveleilla.


tutsan rasmaus ja oliko jonkun muunkin tarttuu jo esineisiin, hienoa.
Ja kääntynytkin. Wau, hienoa. Ja Laalan Aura oli myös.

En kyllä yhtään osaa odottaa milloin meillä käännyttäisiin. Meidän Juuli kääntyi 3kk ja Akseli vasta 6kuisena. Kaippa Elli on sitten jotain siltä väliltä.

Mihinkäs leikkaukseen Milky on menossa? Itsekkin odottelen innolla että saisi sen ajan... stemppiä sinulle.

Kadakille jaksamista kotiin.


t: Solina ja kullanmurut
 
Helou tänne!

Meilläkin on käännytty jo kaks kertaa, mahalta selälle oikeen kautta, tosin taitaa olla vielä enemmän vahinko kuin taito, mutta silti.. :) Esikoinen oppi kääntymään vasta 6-7kk, sitä ennen ei edes vahingossa..

Mä oon istunut tänää koko päivän päivystyksessä. Alkoi aamulla äkillisesti ihan jumalattomat ylävatsa kivut. Labroista maksa- ja sappiarvot koholla ja lääkäri teki diagnoosiksi sappikivitaudin, eli solina83, i can feel your pain. Ei yhtään kiva, mitenkään päin ei voi olla ja oksettaa ja itkettää kun sattuu niin pirusti.. Leikkaukseen ei tosin mennä, eikä lääkitystä aloiteta kun vasta eka kipukohtaus, eli ei onneks ihan yhtä paha kuin solinalla.. Toivotaan että jääkin ainoaaksi, sen verran tukalaa teki. Pari viikkoa sitten aloitin karppauksen ja se ei oo ehkä paras mahdollinen ruokavalio sappiongelmiin taipuvaiselle, pitää ehkä miettiä uudelleen noi ruoka-asiat siis..

Pikkunen sai tänään ekaa kertaa korviketta kun ei ollu pakkasessa maitoa kuin yhteen syöttöön. Naama on ihan laikukas, toivotaan ettei viitta allergiaan tms. Toi isosiskohan oksensi korvikkeet kaaressa jos joutu ottamaan, vasta 8kk kun lopetin imetyksen niin rupes korvike pysyy sisällä paremmin ja sekin oli aluks tutteli omneota..

Meillä olis ollu tänään se pneumokokkirokotustutkimus juttu, mutta ukko joutu soittaa ja perumaan kun mamma makas vessan lattialla kun ei kyenny liikkumaan :whistle: Eli siis rota-otetaan mekin, kun kerran ilmasiks aa ton tutkimuksen kautta.. Onko jollain kokemusta/tietoa et miten vakuutusyhtiöt suhtautuu näihin jos lapsi osallistuu rokote/lääketutkimuksiin..?

Ihania ilmoja on ollu, kesä kesä kesä.. Oon vaan ihan hukassa ton pukemisen kanssa :/

Aurinkoisia päiviä toivottaapi Piin ja pikkunen (ristiäiset vasta 11.7) 8vko 2pv
 
heippa taas... taas pikaseen ilmottelen neuvola kuulumiset...2kk neuvolassa painoa huimat 5980g :eek: :D ja pituutta 56cm..
imetyksen lopetin kun tyttö hylki tissiä alusta asti (ei kestäny mun suihkutissejä)...joten korvikkeella mennään ja hyvin menee :)

meidän siiri teki eilen ennätyksen...söi illalla 9.30 pullosta 140ml maitoa ja heräs vasta 5.30 aamulla syömään 120ml ja jatkoi unia 8 asti...söi vähän ja herätin neuvolaan puoli 10... siis siiri on herättäny alusta asti vaan kerran yössä...mutta että 9h syöttöväli on jo paljon :eek: :D :D

mutta nyt mentävä...
(luen kyllä kaikkien jutut nyt vaan ei kerkee kommentoimaan...) =)

lumi-enkeli & siiri 2kk+rapiat :heart:
 
AAM
Piin :hug: voi kauheeta, voi vaan kuvitella mitä kuvailun perusteella tuntunut, kaverillani niitä sappikiviä oli ja se sanoi että niin tuntuu että joku puukolla heilutteli vatsan tienoilla.
Kertoi että oli rikkonut jalkaansa akvaarion lasin samoihin aikoihin ja sanoi että se kipu mikä tuli että luu näkyi jalkapöydästä oli pienempi ja huomattavasti kevyempi kui se sappisysteemikipu :(

Vierastus mä kuvittelin kans tänään että tyttö ois vaariansa vierastanut mutta se pelkäski vaan faijani silmälaseja :D , faijalla siis semmoi neliskanttiset aika isohkot linssit, ei siis paksut mut isot.. ja ilman laseja ko oli niin nou problem..

Puhetta :eek: täh ?? ventti nyt äkkiä hakemus vetämään MIT:tiin Ronskulille :LOL: :D ihan selkeesti.. :whistle:

Hmm vakuutusyhtiöön en ole edes ottanut yhteyttä koskien noita tutkimuksia ? jos joku on niin kertokaa ihmeessä.. :ashamed: :| ois tylyä jos ei korvais jos tulee jotain, tietty varmaan se tutkimuslaitos korvaisi jos ei vak.yht. mutta kuite... :/

Aam & kids
 
Emmä tuota nyt ihan puheeks kutsuis vielä AAM, enimmäkseen kuitenkin tulee ähinää ja aguu-huuteluita. :D Mutta yritystä on, ja lamppua ja kukkaa varsinkin yrittää usein sanoa. Lähinnä kohdilleen osuvat sanojen rytmi ja vokaalit. Ja tietysti iskä ja äiskä on täysin puolueettomia tulkitsijoita. :LOL:

Oltiin yökävelyllä viime yönä klo 0-2, oli tosi mukava ilma. Ronsku nukahti ennen sitä syliin ja siirrettiin vaan vaunuihin + lisävaatetta päälle ja hyvin nukkui ulkona viileässä. Pari tuntia oltiin ja sit siirryttiin koko jengi sänkyyn nukkumaan. Kesäyöt on hienoja!

ventti + ronsku 11+4
 
Aurinkoista iltaa tytöt! :flower:

En tiedä, mitä siinä rokotteessa oli eilen, mutta sen jälkeen meillä on ollut tosi kiltti poika täällä. Eilen oli vähän kuumetta pyllystä mitattuna. On ollut virkeä ja 'puhunut' paljon. Vähän oksentelee kylläkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

kadak & tikru sunnuntaina 3 kk tasan
 
Ihana päivä ,joskin ehkä turhan lämmin.Meille on tullut ihanat unirytmit joka myös tarkoittaa suhteellisen aikaista unille menoa(21-22).Siinä jää aikaa mulle itelleen ees vähän.

Viikon päästä häät ja ristiäiset ja pikku hiljaa järjetön kiire,mutta eiköhän kaikki hyvin mene.
Joku kyseli leikkauksesta.En mä joudu,vaan meidän mini,hänellähän on huulihalkio_Olenko jättänyt kertomatta?? JA nyt on sitten plastiikkakirurgille Husukeen aika.

Nyt nauttimaan illasta .
 
moikka tytsyt B)

venähti vähän mummulan juhannusreissu pohjanmaalle enkä oo yli viikkoon tainnu kirjottaa, ohho... et sorry nyt ei muista kommentoida kaikkee mitä oisinki halunnu.

meidän elsa ei oo oppinu uusia hienoja temppuja, kuten ventin, laalan ja tutsan vauvat - aivan mahtavia saavutuksia muuten, onnea!! =) - mutta elämä muuttunu jotenki kauheen helpoksi. varmaan osasyynä sekin että mummulassa riitti sylejä ja hoitoapua ylenpalttisesti ja että mies on lomalla, mutta kyllä elsakin on muuttunut. ensinnäkin on alkanut nukkua yöt ilman syöttöjä, jollei klo 6-8 välillä tapahtuvaa ekaa syöttöä sitten lasketa yöksi... mutta nukkuu siis n klo 23-8/9 tuolla yhdellä 5min syötöllä, tankkaa ja seurustelee sitten n klo 8-9 ja jatkaa unia vielä pari tuntia. päivän on keskimäärin oikein hyväntuulinen, hymyilee ja viihtyy jo paljon esim selälleen matolla itsekseenkin (ennen pääasiassa sylissä ja mieluiten vielä liikenteessä ). jokeltelua tulee ja riemun kiljahduksia kun seurustellaan. tuntuu että on päivä päivältä helppohoitoisempi, touhukkaampi ja hyväntuulisempi =)

kadak kovasti jaksuja :hug: mä tiedän millasta on liikuntakyvyttömän miehen hoivaaminen (sivuristisideleikkaus vuos sitte) mutta että olisi vielä vauva siihen päälle, niin huhhuh. toivottavasti teillä leikkauksesta toipuminen sujuu mallikkaasti, eli nopeasti!

pk-kahvittelu jos jotain järjestymässä kesälomienkin aikaan, niin oltas tulossa mukaan, kuten tavallista, jos vaan aikataulut sopii. suojelen itseäni siltä hemulin kuvaamalta "seinien päälle kaatumiselta" just sillä että yritän päästä ulos mahdollisimman paljon =)

vakuutusyhtiö ja rokotetutkimus kannattaa varmaan kysyä omasta vakuutusyhtiöstä mutta mä kun luin aikoinani tosi tarkkaan niitä sopimustekstejä niin en kyllä muista missään nähneeni mainintoja että tutkimukset rajais pois jotain vakuutuksesta. hope so me kun ollaan jo tutkimukset aloitettu!

piin ja solina voi itku mitä kipuja teillä, kuulostavat hirmuiselta :( toivottavasti solina pian tosiaan pääst leikkaukseen ja piin saat ruokavaliolla vaivaa paremmaksi.

milkylle voimia juhlien järjestelyyn! olikos teillä isotkin tuplajuhlat tulossa? ja minille jo etukäteen tsemppistä leikkaukseen, enpä ainakaan minä muistanut/tiennyt tosiaan että hän leikkaukseen joutuu, voi pientä :hug:

säde täällä toinen joka metrossa ja vaunulenkeillä kurkkii harson taa vaunuihin et vieläkö vauva hengittää :whistle: ja kun ajeltiin se 500km pohjanmaalle niin mun piti etupenkiltä vääntäytyä kurkkiin onko vauvalla takapenkillä turvakaukalossa kaikki ok... miehel meinas vähä mennä hermo kun sohin kuulemma samalla vaihekeppiä ja aiheutin vauvalle (ja koko perheelle) "huolenpidollani" vaan vaaratilanteita :ashamed:

ruttana onnittelut et pääsit kreikkaan asti ja sait kamatkin pakattua :D kiva kuulla miten siellä menee, tsemppiä vaan helteisiin ja mekkaloiviin "naapureihin"! :D oletko muuten saanut teidän vauvan jo juomaan tuttipullosta vai pärjääkö siellä ilman lisänesteytystä? meillä ei edelleenkään kelpaa muu kuin tissi mut toisaalta, onpa näilläkin helteillä silti hyvin pärjätty.

nyt kohta mökille hämeeseen joten tullee taas taukoa palstailuun, tekee oikeesti niin hyvää mun palstailuaddiktiolle :whistle:

aurinkoista vkl B)

t. manna + elsa 12,5 vkoa :heart:
 
Piin, halauksia sinne ja toivotaan ettei kohtaus uusiudu! Mä jo vähän ihmettelin missä meet, ku oli pidempi tauko kirjottelussa.

Rokotteesta ja vakuutuksesta
, ne rokotteet on jo rekisteröityjä lääkkeitä niin ei varmaan siks vaikuta vakuutukseen. Lähinnä kai tutkii nyt niiden vaikutusta niihin korvatulehduksiin yms.

Manna,
onneks en oo ainoa neiti vainoharha :LOL:. Mä istun ihan suosiolla poitsun kans takapenkillä ajomatkoilla, että pystyn tarkkailemaan sitä ilman liikenteenvaarantamista :whistle: Meillä muuten menny ihan päinvastoin toi vauvanhoito.. Poika oli aluks niin helppo, mut nyt alkanu olee vähän pippurinen. Yöt menee kyllä hyvin, mut päivisin komento käy välillä kovastikki.


Pk-kahvittelu,
kelpais tänneki! Mut tosiaan ollaan enää ens viikko Helsingissä ja sit pidempi pätkä Porissa isovanhemmilla.

Milky, multa kans menny ohi toi huulihalkio juttu, mut onnea pikkuiselle leikkaukseen! Siellä kyllä osataan hommat! Luokkakaveri oli siellä harjottelussa ja tykkäs kovasti. Kiva ja osaava henkilökunta :)

Ventin muksu on jo ens vuonna mensan jäsen tätä menoa :D

Jaahassu,
en oo itekkään kuullu ennen Sammo nimeä. Kiva vaan ku on vähä harvinaisempi :)

Luukas on alkanu osottaa vähän temperamenttia. Helppohan se vieläki on, mut ei se ennen kiukutellu näin paljoa. Äitiinsä taitaa tulla :saint:

Säde ja Luukas 9 vkoa
 
AAM
moroo !!

huh just sain lähetetty ifolorille 244 kuvaa tilaukseen :whistle: vauvakuvia sekä kastetilaisuudesta ja pojasta..
kannattaa muuten laittaa koska halvat hinnat, siellä on isommatkin kuva koot - 50% 29.6. asti :) 1,47 maksoi semmoinen iso 20 x 30 kuva seinätaulu tyyppinen.. tilasin mustavalkoisena täsät kuvasta..
musta oli kuite edukasta kun 30 eur saa noi paljo kuvia ja isompikin kokoja...

aam & anskubansku päälle 2kk
 
Kiitos tsempityksistä!

AAM, kiitti vinkistä! Teetin lisäalbumeja meidän poitsusta isovanhemmille :)

Ollaan saatu kivasti ruoka- yms. apuja anopilta ja mun kavereilta ja ollaan pärjätty hyvin, tietty on auttanut myös tosi paljon se, että poika on ollut tyytyväinen itsekseen jo aina välillä leikkimatolla. Jeeeee!!! Voi kun pysyisikin näin! Itkee edelleen jonkun verran masua ja taistelee väsyä vastaan ja syö usein, mutta se, että hymyilee ja leikkii itsekseen hetkittäin on jo tosi iso juttu meille.

Milkylle tsempitykset pienen leikkaukseen ja juhliin!

Ja voimia kivuista kärsiville Solinalle ja Piinlle

Terkut sateisesta Helsingistä kotisohvalta!

t. kadak & ihana tiikeri 13 vko

MUOKS tulipa tilattua pari julistettakin...
 
Kehtaanko edes myöntää, mutta kunhan saan teille kirjoiteltua laitan ifolorille latautumaan n.750 kuvaa

Puolustuksena kyllä että tuossa on 7kk kuvat mukana ja siihen mahtuu joulu, siskoni häät, vauvan syntymä ja kaste. ++++ monta päivää tätä tavallista arkea.

Huoh, siinäpä mulla sitten homma kun laitan ne albumeihin ja kehyksiin.

Toivottavasti tämä meidän maailman hitain nettiyhteys saa ne yönaikana lähetettyä ifolorille.....

Kiitos AAM muistutuksesta

heh, vainoharhaa liikkeellä myös Säteellä ja Mannalla. Kuin siis minullakin.
Kävellessä vauveli menee pääosin kantoliinassa joten vaunuihin ei tartte vilkuilla.
Mutta iso vinkki, meillä ukko hermostui myös autossa miun jatkuvaan takapenkille kuikuileen ja osti siihen kaukalon eteen niskatukeen kiinnitettävän peilin. Eli sitä kautta saa nyt paljon helpommin vilkuiltua vauvaa.
Ja meillä onneksi vauvan vieressä istuu tuo vajaa 5v tyttö jolta voi udella aina väliaika tietoja että mitä Elli tekee.

Mies kyllä väittää että ajaessa pitää katsoa tietäkin eikä vain peruutuspeilin kautta vauvaa....


Milkystren oi että, voi olla että olet kertonut tuosta teidän vauvan huulihalkiosta, on vain mennyt miulta täysin ohitse.
Kurja juttu. Mutta hyvä että teidän mini pääsee leikkaukseen ja saa hoitoa.


Voi Piin, mie olen niin pahoillani että jouduit sappikipuja kokemaan. Ne osaa tosiaan olla niin helvetilliset ettei tiedä miten päin olla ja mikä auttaisi.
Toivottavasti sulla pysyvät jatkossa poissa. Tai jos meinaa tulla enemmän niin pääsisit nopsaan leikkaukseen.
Ja muista tosiaan olla tarkkana syömisiesi kanssa.
Mie erehdyin tänään juomaan omenamehua ja kun kivut alkoivat niin vasta sitten tajusin että omppuhan on kiellettyjen listalla.
Onneksi olivat nyt suht lieviä ja puolessa tunnissa helpotti.


t: Solina ja Ellinkäinen 3kk
 
Voi olla että alku-hulinoissa jäi sanomatta.Poika voi hyvin ja kasvaa mainiosti.On vain pieni kosmeettinen juttu joka tosiaan korjataan hänen ollessa 3kk ja 10pv.Ja Husuke paikkana aivan upea.
Mutta hyvät puolet kaikessa on että mini tutkittiin todella tarkkaan;aivot,munuaiset ja sydän ultrattiin ja todettiin täysin terveeksi.Joten ongelmia ei ole.

Olemme kylläkin siirtyneet lähes tulkoon vastikkeeseen;mutta vika minun eli maitoa ei tule.Joskin tämä "mini" vetäsee kerralla jopa 225ml ja ei edes puklaa :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä