HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Päivää räntäisestä Helsingistä.

Kadak, jaksamista! :hug:

Piin ja SusseN & muut joiden perheissä sairastellaan, pikaista paranemista.

Säteen Lupulla on mitat kohdallaan.

AAM, samaa matalaa mieltä on liikkeellä täällä... Itselläni vaikuttaa ainakin se, että aikuiskontakteja on ollut liian vähän.

Nukkumiset on meillä menneet nyt ihan päin peetä. Parina viime yönä Lilja on herännyt tunnin tai jopa puolen tunnin välein itkemään. Jokin sillä raukalla on siis hätänä ilmeisesti, olisko toi hampaiden tulo. Musta tuntuu aamuisin niin kun en olisi nukkunut ollenkaan. Hassua on sekin, että mulla on maidontuotanto kiihtynyt uudelleen, kun Lilja niin tiheästi yöllä imuttaa.

Päikkäreitä Lilja ottaa yhdet pitemmät (n. 2 t) ja parit lyhyemmät (n. 45 min). Öisin nukkuu klo 21-08. Paitsi että siis herää tsiljoona kertaa itkemään ja tissittelemään.

Rokotuksista: tietääkö joku, voiko possu- ja kausi-influenssarokotteen saada samalla reissulla? Vauvalle siis.

Siirryttiin eilen vaunukoppa-aikakaudesta rattaisiin. Oivoi, tuntui ihan kauhealta. Paitsi Liljasta, joka tykkää kovasti katsella maisemia. Ei malttanut oikein edes päikkäreitä nukkua, kun piti niin tuijottaa kaikkea ympärillä näkyvää kaupunkielämää.

Meillä kuuluu päiväohjelmaan 4 ateriaa: aamupuuro, lihalounas, iltapäivällä jugurtti/hedelmäsose tms. ja illalla puuro. Kaikkein parhaiten maittaa puuro, ja mitä kirpeämpää sosetta sen kylkeen laittaa, niin sen parempi. Ruokaa menee alas n. 1-1,5 dl per ateria, arvioisin. Liljakaan ei kaikkia peruna-lihasoseita syö suosiolla, mutta ootko Manna kokeillu laittaa seuraksi pikkasen marjasosetta? Sillä tavalla mä olen saanut huijattua muutaman ekstralusikallisen. Ts. lusikassa on perunaa mutta myös marjasosetta. Parhaiten meillä menevät kaupan soseet, erityisesti normi lihaperuna. Hipon pasta-aterioista se tykkää myös, mutta jokin kalkkunasotku jäi kokonaan syömättä, ja se maistuikin kyllä tosi voimakkaasti kalkkunalta.

Uskotteko, että äsken sängyllä makoillessaan Lilja kääntyi vatsalleen. Jee! Toinen käsi jäi kyllä mahan alle jumiin, mutta eikös tuo muuten lasketa hyväksytyksi suoritukseksi? Meidän myöhäisherännäinen... Olen kyllä epäillyt, että Lilja jättää kokonaan ryömintävaiheen väliin ja lähtee suoraan kävelemään. Se nimittäin tykkää ihan intona, jos sitä kävelyttää. Hihkuu ja huutaa ja yrittää kauheesti taapertaa.

Ihanaa, tänään on mun jumppailta. B) Jos tuolla poikkeusliikenteessä ja räntäsateessa nyt pääsee jollain konstilla Ruohikseen...

Hemuli ja räkkyinen Lilja 7 kk ja risat
 
Rokotus ovat kuulemma pistäneet ainaki täälläpäin samaan aikaan piikit, mutta mie otin Nannalle nyt ekana vaa ton possun ja ens viikolla sit kausirokotteen.. uskon miun lääkärienoa ku kehotti ottamaan ne eriaikaa ;)
 
Moi ja kivaa lumista päivää kaikille! :heart:

AAM, hemuli, alavirettä täälläkin...luminen keli ehkä vähän piristää ja sain leikkausajan kahden viikon päähän! Joko spinaalipuudutus tai nukutus. Kiiiitos kaikille taas tsemppailusta!

hemuli, onnittelut kääntymisestä!!!!!! Sieltä ne liikkeet tulee!

Paranemisia kaikille sairastelijoille (sussen jne). :hug:

Säde, meidän poitsut on aika vantteria :) (vaikka olitkin kirjoittanut, että Lupu painaa vaan kilon :LOL: )

Meillä oli tänään 8kk lääkärineuvola ja kovasti sitä unikoulua suosittelivat itse tehtynä tai avustettuna. Huoh. Täytyy koota voimat ja lopettaa yötisseily, eihän se muuten onnaa...Kirjoitti korttiin, että jäntevä iloinen poika ja iänmukainen kehitys. Gimli, meillä ei poika kuullut tiukua ollenkaan, kun keskittyi johonkin leluun juuri samaan aikaan. ja sitten myöhemmin yritti repiä neuvolan seinältä lappuja irti. Tikru otti hienosti tarjotusta pienestä helmestä kiinni - oiskohan se pinsettiote sitten ollut siinä? En ihan tiedä, milloin voi tulkita otteen onnistuneeksi?

Pojan strategiset mitat oli 70,7 cm ja 10,130 kg :) Paino +15% ja pituus vähän miinuksella.

Kyllä tää tästä!

kadak&pikkujäntevätikru 7,5 kk
 
lisäys

zikille ja sussenille voimia yöheräilyihin.

Solina, ota heti aamusta iso muki (mulla 0,7 litran tönikkä ) täyteen vettä ja juo se ennen aamupalaa yms. Ja sitten sama homma vielä muutaman kerran päivässä. Mutta edes toi aamuvesi. Sillä oon saanut itseni juomaan enemmän. Ja heti, jos oon paljon lietsussa ja pois kotoa, unohtuu juominen...

Helsingissä saa rokotteen vasta 16.11. Pistävät molemmat haluttaessa samaan aikaan. Oltais voitu ottaa kausirokote jo tänään, mutta ei otettu. Mennään kyllä hakemaan sikarokote viikon päästä, mutta ei välttämättä tuota kausirokotetta ollenkaan.

PS. hemuli, se etu tässä pohjois-helsingissä on, että ei ole räntää vaan oikeaa lunta!!!
 
kadak hienoa että sait leikkausajan! toivottavasti ois sitte sinun sairastelut siinä, ainaki "vähäks" aikaa...

hemuli täällä toinen aikuiskontakteja kaipaava :wave: eiköhän sovita huomenna heti uudet treffit, ainaki mulle sopis. tää marraskuu on kyllä saanu jotenki linnoittautuun kotiin/kotiseudun lenkkipoluille (vaunutellaan elsan kaa), ei jaksa innostua normaaliin tapaan ja olla aktiivinen ottamaan yhteyttä ihmisiin :/

elsa on nukkunut lähestulkoon koko päivän partsilla ja mä otin ja siivosin koko kodin sillä välin! ei oo tommosta ihmettä tapahtunu koko ä-loman aikana :whistle: mies varmaan vähä yllättyy ku eilen vannotin sen oleen ajoissa kotona siivoamassa :D nyt voiki tehdä jotain kivaa siivoamisen sijaan, ainaki mä haluun uimaan. ja olen sen myös ansainnut :D

hemulin liljalle vielä onnittelut kääntymisestä :heart: ja kadakin tikrulle pinsettiotteesta + hienoista mitoista =) täällä onkin monella jo kunnioitettavat 10kg täynnä!

meidän neiti ei ole tänään (taas) suostunu syömään oikein mitään kiinteitä :/ no, johtuu ehkä siitäki et on ollu hereillä vasta 3h mutta silti, yritetty on hedelmäsoseita, puuroja ja porkkanasosetta ä-maidolla ja ilman mut suu vaan pysyy kii. onkohan tää taantuma jokin kehitysvaihe kiinteiden syönnissä vai pitäskö kokeilla jotain ihan uutta, kuten sormiruokailua??

paranemisia kaikille kipeille ja voimia huonosti nukkuville!

t. manna + elsukka 7kk ja 11pv :heart:
 
Mä oon onnellisessa asemassa noitten aikuiskontaktien suhteen kun meidän kaveripiiriin on putkahdellut hirveesti lapsia viime aikoina/vuosina ja lähes kaikki on kotona niin tulee paljon oltua päivisin yhdessä... :) Mutta ei niitä lapsettomia kavereita niin kauheesti tuu nähtyä kun ovat töissä ja sitten vauvan kanssa ilta alkaa kuitenkin jo paljon aikaisemmin kuin "normaalisti" niin ei silloinkaan hirveesti viitti enää lähteä ellei siis lähde yksin.

Naureskelin aina ennen yhelle kaverille kun se oli aina jo kuuden aikaan ettei viitsi "enää siihen aikaan" lähteä mihinkään niin nykyään mä oon ite ihan samanlainen...Joku soittaakin sillon niin mä oon jo että herran jumala kuka nyt tähän aikaan vielä soittaa :LOL:

Meillä ei vielä löydy tota pinsettiotetta mutta löytyy tahmatassuote..Noi pikku kädet on aina ihan tahmeet niin pistää vaan käden kiinni johonkin niin kaikki pikkujutut tarttuu niin kiinni :LOL:

Voivoi huomaa että mulla on taas ollu siivouspäivä ku oon roikkunu koko päivän täällä palstalla..Yritän vältellä noita tiskejä..

Meillä muuten tulossa eka hammas,bongasin eilen =)

Niin ja mikä ihme urbaani legenda se on että vauvat nukkuis paremmin kun ne on yli puol vuotiaita |O Täälläkin näyttää vähän jokaisella olla kaikennäköstä noitten öitten kanssa... Meillä oli viime viikko ihan hirvee mutta nyt on taas maitoa :D ..Ja nyt oli pari yötä et nukuttiin koko yö ja luulin että herra tilas lisää maitoa mutta viime yö oli taas niin repaleinen että.. |O Sitte aamulla kun noustiin seittemältä niin olin ihan raivona kun olin niin väsynyt.Ärähdin nooallekin kun se ei meinannut pysyä ollenkaan paikallaan kun laitoin sille vaippaa..Ja sitten kun piristyin niin olikin taas kunnon huono-äiti-fiilikset :ashamed:
 
Onko kellään muulla ollut vielä hammashoitajalle aikaa? meillä on huomenna vaik ei pojalla ole vielä ainuttakaan hammasta :D ikää on 7kk ja viikko.

Unista, kolmet päiväunet nukutaan. Yöuni on vaihtelevasti 11-12h, päiväunet yhteensä 3-4h.

Kadak, hienoa että sait leikkausajan!
Solinalle sama vinkki, et joku iso muki esille ja sen tyhjennät useaan otteeseen päivän aikana. Mulla on 6dl tuoppi jonka tyhjennän neljä kertaa päivässä. Aamulla, aamupvällä, iltapäivällä ja illalla. Huomaan heti olotilassa jos olen juonut liian vähän mm.päätä särkee. Näin on mennyt jo ainakin 10 vuotta, sama tuoppi on ollut käytössä :D eräänlainen vesiriippuvuus kai mut hyväksihän se on, kunhan ei mene liiallisuuksiin.

Hienoja neuvolamittoja monilla, ja ihania kuvia olitte taas laitelleet :heart:
Taustalla tulee luettua juttujanne usein, kommentointi jää aina vähäiseksi, pahoittelen :ashamed:

Sairastaville paljon paranemisia :hug:

rokotteista olen kuullut että monille on pistetty samaan aikaan sekä sika-että tavall.inf.rokote.

Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille väsyneille ja huonosti nukkuville!!!

Palaamisiin :wave:
 
"Ihana" kuulla, että teillä muillakin on huonoja öitä. Meillä siis ollut jo yli kuukauden ajan yöhulinoita. Viimeisen reilun viikon ajan lisäksi yöunille meno on vaikeutunut ja Silja on riekkunut pinnasängyn pinnoissa roikkuen ja kiekunut tunnin verran ympäri sänkyä ennen kuin on suostunut nukahtamaan. Öisin herää jopa kymmenen kertaa, joista vain kerran syömään. (Syö noin klo 2, ja se on ainoa kerta, kun on todella hereillä ja kontillaan). Muuten herää lähinnä itkemään ja tassuttelulla ja tutilla hiljenee. Aika rasittavaa. Mies kuitenkin onneksi nousee monina aamuina Siljan kanssa ja mä saan vielä vähän nukkua.

Päivisin Silja nukkuu 2-3 päiväunet, yhteensä 2-4,5 tuntia. Päikkärit on kyllä parantunut valtavasti, ilmeisesti koska syö kiinteitä ja nukkuu kylmässä ilmassa ulkona.

Silja on näköjään aika suursyömäri, vaikka aamulla ei edelleenkään halua syödä kuin tissiä. Meillä siis tarjolla liha-kasvisruoka (1-1,5 purkkia) aamupäikkäreiden jälkeen n. klo 12.30, sitten hedelmä/marjavälipala (0,5-1 purkki) n. klo 15 (tämä vaihtelee tosi paljon), kasvisateria (1-2 purkkia) n. klo 18 ja vielä hedelmä/marjailtapala n. klo 20 (0,5-1 purkki). Puurot ei siis maistu. Yhteensä Silja voi siis syödä melkein 4 purkkia päivässä, ei kyllä yleensä ihan niin paljon. Maitoa menee sitten eri väleissä lisäksi.

Silja istuu jo vakaasti ja nousee polvilleen ja muuten pyöriskelee, mutta ei edelleenkään ole innostunut ryömimään tai konttailemaan pitkiä matkoja, vain lyhyitä matkoja.

Tsemppiä kipeille, niin äideille kuin vauvoillekin. Kadakille erityishali :hug:

Onnea hampaasta Nooalle! ja Liljalle kääntymisestä! Komeita neuvolamittoja monella on, kymmenen kiloa jo!

Possurokote haetaan varmaan sitten ens viikolla, kausi-influenssan eka erä on haettu jo.

Ai niin, aloitettiin tänään uusi komento meidän iltanukutuksissa, koska Silja ei suostu nukahtamaan jos mies on nukuttamassa ja muutenkin kun on niin huonosti mennyt. Iltapalan jälkeen annoin Siljalle tissiä olohuoneessa nojatuolissa (ennen sängyssä nukutuksen yhteydessä), sitten iltapesulle ja sen jälkeen rauhoittelin sylissä hämärässä makuuhuoneessa ja siirsin sänkyynsä nukahtamaan. Oli tosi väsynyt, ja nukahti tosi nopeesti jo pian kahdeksan jälkeen. :D B) Toivottavasti tämä meno jatkuu.

Tilia ja Silja melkein 6,5 kk
 
AAM
Solina mä oon kans se huono juoppo, muistan kun raskausaikana jo tästä keskusteltiin :xmas: :ashamed: :LOL:
eikä me mihinkään olla parannuttu :D heh no mut kyllä tuota maitoa mulla ainakin siitä huolimatta piisaa "jatkuvalla syötöllä "

8-12kk on se eka suuhygienistin aika..

treffit huomenna :) kivaa

jahas iltapuuhiin :wave: ukko pian töihin lähdössä...

aam & naksu-anksu :heart:
 
Iltaa...Pitäis varmaan mennä nukkumaankin jotta voi taas heräillä pitkin yötä...Eli yöt edelleenkin meillä levottomia.Viime yönä neiti huusi klo 02 vauvaksi " MÄ EN TAJUU KUIN TÄÄ KONTTAUS MENEE,ENKÄ MÄ JAKSA ENÄÄ HARJOTELLA"Eli hulinaa riittää.Rauhottuu kyllä tissillä takasin unten maille.Tassuttelua kokeiltu muutaman kerran,tuloksettaty.Täytyy kokeilla unikoulua vähän myöhemmin jos hulinat jatkuu...
Sen siitä saa kun on kehunut kaikille et neiti nukkuu hyvin..ei nuku enää...

Aamulla alas vasemmalle oli puhjennut ihka ensimmäinen hammas!Ja kävi sopivasti että tännään meillä oli hammashoitajalle aika...Käytiin läpi hampaiden harjausta yms.Uusi hammasharjakin saatiin.

Kuinka moni täällä on jo rokotuttanut possua vastaan?Mä vieläkin mietin pitäiskö rokottaa vai ei...

Kai tässä joutas nukkumaan jo...
H+K 7.5kk
 
Taas pitkästä aikaa täällä :) En kässää, joka päivä käyn monasti naamakirjassa ja kestovaippainfon sivuilla, mutta tänne tulon unohtaa :kieh: silloin kun vartosin niin kävin monesti täällä katsomassa ja kirjoittelemassa.

Huomenna mennään ottamaan kausi-influenssa rokotus pojalle, ja jos ei saa sikatartuntaa niin 19.11 otetaan se rokotus sitten.

Solina Meillä on esikoinen varmaankin aika samoilla mitoilla toukokuussa kun 5 täyttää. Mua niin ottaa aivoon kun kaikki sanoo, että on pieni. Perkule ihan oman kokoinen on ja kasvaa tasaisesti. Itse kärsin pienenä kun kaikki sanoivat pieneksi ja nyt "aikuisena" on kiva huomata, että aika paljon on minun kokoisia aikuisia ( 162cm)

Tää haaveilee keräävänsä jostain rahaa ja ostavansa vaippakankaita, tahtootahtootahtoo :whistle: tiiä sitten kuinka paljon muka tulee halvemmaksi kestoilla kuin kertistellä kun kaikki olisi niin kivoja :ashamed:

sormiruokinta en ole uskaltanut kokeilla. Pelkään että saa ison palan irti ja se takertuu kurkkuun :/ Keitelläänkö siinä isohkoja palasia aivan ylikypsiksi, siis että meinaa musertua jo kun tarttuu siihen?

Hampaat eilen pojalla puhkesi neljäs hammas! ja edelleen alhaalle ! Mä en kässää.. Esikoisella on perjantaina aika hammashygienistille ja taidan esittää tyhmän kysymyksen, että onko tää ihan normaalia, kai pojalle kuitenkin ylähampaitakin tulee?

Imetys jatkuu edelleen ja olen siitä hyvin tyytyväinen. Melkein kaikki päivän juomansa Sammo saa rinnasta, mukista hörppii vettä ruuan kanssa, mutta sen jälkeen otetaan tissiä.

Yöt menee ihan ok. Tosin katkonaisia öitä on tullut jo 2kk.. Sammo menee nukkumaan lö 21 ja herää aamulla 9, itkeskelee tutin perään joskus kerran, joskus kaksi ja joskus vähän väliä ja kuuden-kahdeksan aikaan ottaa aamutissit.

Hoitovapaalle jäämisestä, heh.. perjantaina pitäisi ilmoittaa töihin mitä teen, muttei olla vielä käyty edes kelassa :saint: :saint: MÄ niin arvasin tän jo helmikuussa että mä ilmoitan kuintenkin vasta 13.11 mitä teen hoitovapaan suhteen :whistle: :whistle: Mikäs kiirus tässä on sitten? EI kyllä mä yllätän itseni ja ilmoitan 12.11 :LOL: :LOL: Nojoo, onneksi olen laskenut että mitä kaikkia laskuja voi tulla pahimpana kuukautena, luulen, että voisi olla mahdollisuus jäädä kotiin, kiitos kotikuntani hyvän kuntalisän :) Esikoista varrotessani olisin jäänyt kyllä kotiin jos olisi ollut tällainen lisä. Meidän kunnassa saattaa jopa olla niin, että vanhempi joka saa minimivanhempainrahaa saa enemmän rahaa jäädessään hoitovapaalle.

jaahassu ja Sammo 7,5 kuukautta :eek:
 
Huomenta mammat.

Perskules.. hoitovapaalle en oo vielä ilmoittanut itseäni.. täytyykin tänään käydä viemässä virkavapaahakemus. Tosin kansiliasta sanottiin, että ei oo kiirettä kun oon ensin vuosilomalla, mutta jotain tässä menee kuitenkin pieleen. :/
Ja kai mä uskallan ens vuoden loppuun itseni ilmoittaa..

Eilinen ei todellakaan ollut mun päivä, joten toivottavasti tänään parempi.


Ruttana & Beanie 6kk ja risat :heart:
 
Meillä sairaskertomus jatkuu.Alinassa taas kuumetta,koko ajan 38.5 , supolla vähäksi ajaksi laskee.Lääkärissä käytetty,korvat nyt terveet eikä muualtakaan mitään löytynyt. :/ Yölllä sitten pähkäilin että olisiko vauvarokkoa..Saattaa olla jo puolivuotiaalla.Kiukkuinen ja itkuinen kovasti on.
Unikoulua minäkin harva se yö suunnittelen mutta kun saisi ensin tytön terveeksi.Joskus kun ehdin niin kerron miten pidin unikoulua 97-syntyneelle kun siihen aikaan ei mitään tassukouluja ollu.Tehosi pari yössä ja tyttö oli 10 kuukauden ikäinen.Mutta nyt jotain syömään itse kun pikku potilas torkahtaa.

uupunut mamma ja kuume-alina
 
Koululainen tuli lapsen likaksi.. :) Eli kehitin ihan oman unikoulun kun eräänä yönä mulle vain kirkastui että ei helvetti,tämähän on ihan hullua!Tyttö heräili tunnin välein ja hänelle piti olla tarjoilemassa tuttipulloa.Ihan älytöntä rallia.Niin sitten päätin että nyt se loppu.Tyttö oli tosiaan 10 kk ikäinen.Illan nukkumaan laittamista en muista tarkkaan,mutta omaan pinnasänkyyn ainakin panin nukkumaan ja luulisin että ilman pulloa.Tällä tytöllä oli kuitenkin tutti.No ei mennyt kuin se tunti ja tuli ensimmäinen herätys ja kova ääninen pullon vaatiminen,tyttö istu sängyssä ja itki kun ei palvelu pelannut.Napasutin piltti-purkin auki.tyttö oli että wtf kun aloin lappaa sille pilttiä naamaan.No sehän hiljeni ja söi sen purkin.Näin sain itselleni takuun että sillä ei varmasti ole nälkä.Sitten vaan laitoin sinnikkäästi takaisin pitkälleen ja tutti suuhun ja valot pois.Nousihan se sieltä monta kertaa huutamaan,meni varmaan toista tuntia ennenkuin simahti.No seuraava herätys tuli varmaan taas aika pian.Minä taas alan lappaa pilttiä suuhun.No eihän se tietenkään sitä enää hirveesti syöny.Valot pois ja uuvutus taistelun jälkeen uneen.Tätä peliä pitäen aamuun asti.Välit kuitenkin piteni koko ajan.Toinen yö meni jo paljon paremmin,enkä muista miten kolmantena mutta pian se nukkui jopa 14 tuntia yhteen kyytiin.Oli meinaan univelkaa hälläkin.Joo ja se pullo jätettiin kokonaan pois.Ja minä menin vielä töihin noiden öiden päälle. B) Ja tosiaan en ottanu sängystä pois vaan lohdutin aina välillä että ei ole mitään hätää ja nyt nukutaan.
Mutta alinalla ei ihan taida tuo sama onnistua kun ei sillä ole edes sitä tuttia.Ja vielä on liian pieni.Eikä alina syö noita hedelmä soseita mitä syötin silloin tuolle tytölle.Mutta jotain pitää kohta keksiä kun aika on kypsä.

mamma ja allu
 
mamma hahaha :D toi kuullostaa muutes aika ovelalta!!! :D taktiikka se on tuokin :D

en vaa tiedä toimisko meillä, Nanna sontis koko yön muute :D

jotain tässä ois kuitenkin keksittävä mie alan olla iha tosi väsy :( Ja oon huolissaa siitä ku tää alkaa kääntyä nii et mie alan syyttää tuota miun miestä ku on viikot poissa.... vaik eihä se reppana asialle minkään mahda, MUT SILTI! miuta kiukuttaa niiiiiin kovin!
 
Huomenet!

Meillä oli rankat pari päivää, herralla kieppu kuume 39-40 välillä. Hengitys oli tosi tiheää ja pieni sydän löi kyllä pikkasen verran lujaa. Lääkärissä ravattu, röntgenissä käyty jne..
Nukkui maksimissaan tunnin kerrallaan, tissillä koko ajan... mulla tippuu varmaan kohta nännit.. :LOL:

Tosi inhaa oli pitää toista väkisin kiinni röntgenissä, kun kirku ja rimpuili. Oli siinä hoitsu apuna, mutta pariin kertaan jouduttiin kuvat ottaan uusiks ennen ku onnistui.

Keuhkoissa ei onneksi kuitenkaan näkynyt mitään, eikä muutenkaan mitään löytynyt. Tänä aamuna ei ollut enää kuin 38,2 lämpöä, toivottavasti on nyt menossa ohi...

Eli kai tuo sitten oli sama influenssa kuin meillä muillakin. Täytyy nyt vaan tarkkaan seurailla jälkitautien varalta, ne kun tuntuvat olevan vaarallisempia kuin itse taudit.

Panadol kun ei tunnu kuumetta laskevan, niin kirjoittivat sellaista kuin Pronaxen. On tulehduskipulääke, ja käytetään kuulemma sairaaloissakin vauvoille.. annoin sitä sitten illalla yhden satsin ja ehkä vähän paremmin meni viime yö.

Mä oon ihan sen näkönen, että voisin osallistua missikisoihin (not) ja kämppäkin on kuin sisustuslehdestä... eli täällä on kamalan näköistä kun ei ole mitään saanut tehtyä ja omakin olo on vielä aika hanurista. Huomenna on sitten tulossa vuokraisäntä arvioimaan tätä kämppää välittäjän kanssa... nolo, mut luulis et ymmärtävät.

Että näin meillä.

Tuosta hammashoitsulla käynnistä, esikoisen kanssa käytiin jo 4 kk iässä. Nääkin jutut on muuttunut, ei ole vielä ainakaan kutsua kuulunut.

Mamma, esikolla oli vauvarokko alle puolivuotiaana ja meillä tuli näpyt heti samana päivänä kuin kuume. Tai en mä tiiä voiko niitä näpyiks sanoo mut se punanen ryyhelö..

On mulla taas ihan omat sanat..

:wave:
 
Eilen käytiin ottamassa Sammolle kausi-influenssa rokotus ja ukko sanoi, että kyllä siinä kun poika avasi suun ja alkoi itkemään että olisi näkynyt jos olisi hampaita tulossa ylös.

ja kas kummaa, äsken huomasin että ensimmäinen ISO ylähammas keimaili suussa ja vieressä melkein puhjennut toinen hammas.. Ja nyt mä vakavasti kyllä mietin, että harjaanko liian kovaa pojan suuta, koska meillei oo mitkään hampaat näkyneet, että olisi tulossa ykskaks vaan huomaa, että kappas tuossa on hammas :ashamed:

jaahassu ja Sammo 5,5 hampainen monsteri..
 
Mamma67 Mikä kettu.. :D Huippu ovelaa!!!

Nooa heräilee paljon mutta ei haluu kuitenkaan läheskään joka kerta syödä..Joten nyt viime yönä joskus viiden aikaan Nooa taas heräs ja huuteli siellä sängyssään mikä on siis kiinni meidän sängyssä..roikkui pinnoissa ja yritti sohia mua sieltä mutta ei siis itkenyt ,iloisesti huuteli...Niin olin niin väsynyt että annoin vaan olla siellä ja mesota niin ei mennyt kauaakaan kun yhtäkkiä olikin hiljaa ja nukkui :whistle: :) Eli aion kokeilla tota nyt ens yönä vaikka voihan olla että oli vaan sattumaa..

*jos joku sai käsityksen että heräs vasta viideltä niin oli siis herännyt noin 100 kertaa jo aikasemminkin.. :D *
 
Hemulin Liljalle onnittelut kääntymisestä! :heart: Kohta mennään kovaa :)

AAM Ajattelinkin jo että missä luuraat kun ei susta vähään aikaan kuulunut mitään. Oon kans huomannut itsessäni tietynlaista alavireisyyteen taipuvaisuutta vaikkei tosiaan ole mitään syytä moiseen.. Mä luulen et se on tää pimeys :| . Ja, myönnettäköön, aikuisten ihmisten puute. Keskustelunpuute. Tää palsta on mulle henkireikä, kun en miitteihin ikuna pääse.

Säteen Lupulla on tosiaan komiat mitat :) Ja Kadakin tikrullakin. Eeva taitaa hätäseen painaa sen 8kg ja saan kuulla työkavereiltani kuinka Eeva on ollut kotona ruoka-aikaan. mur. Nälässäkö pitäis pitää?! :kieh:

Gimli, meillä ei ole ollut hammashoitajaa vielä. Lahdessa ainakin tuttavavauva kävi jo 6kk:na tarkastuksessa tai opetuksessa, kenelle se käynti nyt varsinaisesti onkaan suunnattu? Vanhemmille vissiin?

Solina, mullakin on juomisongelmia :LOL: vaikka se ei maitomäärään onneks vaikutakaan. Taas tänä aamuna oli tissit ihan kipeet kun oli niin täys. Pitäis vaan muistaa juoda, ei se o niin helppoa.

Tilia, Happy, joo täällä kans yöt hulinaa joskus, tuntuu olevan aika yleistä meidän ikäsillä. Tosin, viime yönä nukuttiin suorastaan ruhtinaallisesti :) E nukahti 21.20 ja heräsi 9.10. Yhden kerran heräsin kun ähelsi "pintaunessa" ja ehdin laittaa tutin johon sitten sammu eikä herännyt ollenkaan. Ihanaa =). Mies saa melkein huutia joka aamu, kun sillä on aatamin aikanen kännykkä herättämässä. Se piippaa ihan tosi tosi kovaa ja oon aina varma et Eevakin herää siihen. Onneks ei! Emmä tajuu miksei se voi laittaa kelloradioonsa herättämään, se on paljon kivuttomampi ääneltään.

Taidoista; Eeva lähti ryömimään tällä viikolla :heart:, maanantai vois olla varsinainen liikkeelle lähtö päivä. Ja tiistaina se sitten hoksasi, että kun näkee jonkun mitä voi lähteä "metsästämään" niin miten sen luokse pääseekään . Kovaa ei onneksi vielä mene, mutta jo eka kukkatellinki on siirretty turvallisempaan paikkaan tästä olohuoneesta. Eeva ottaa kiinni ja liikuttelee kaikkea mikä vaan liikkuu, ja jos esine ei liiku, liikkuu se itse ees taas lattialla :D
Istua ei osaa ilman tukea. Jonkin verran tuolla mauri kunnaksen leikkipesässä istuksii, mut ilman tukea en anna kun ei sillä tunnu olevan mitään tolkkua :|. Kaatuu suoraan selälleen jos niin tahtoo. Ja tosta leikkipesästä karkaa. Menee aika vauhdilla, pää edellä, yli reunasta. Kerran ehdin jo itse pelästyä et nyt sattu kun muksahti, mut Eeva vaan vähän itkasi. Oon yrittäny pysyä "kylmähermosena" etten mene ainakaan heti jos vähän muksauttaa, tietysti toki jos oikeasti sattuu niin pääsee syliin. On vaan aika monta tuttavaa joiden lapsia pidettiin pumpulissa ja ne on sit niin herkkiä ja säikkyjä etten semmosta halua. :saint:
Hampaita meillä ei ole näkynyt. Itselleni tullut 5kk eli meni metikköön se äiti-vauva hampaiden puhkeaminen ainaki meillä.


Harmi Mamma et alina sairastelee. :( Osaatko kertoa, taas kyselen tyhmiä, mut jos vauvalla on korvatulehdus niin voiko se korva ihan haiskahtaa? Tosi noloo :ashamed:, koirien korvathan haisee jos tulehtuneet, päteeks vauvoihin myös?

SusseN Varmasti hankalaa rontgenissä.. Onks pronaxenissa vaikuttava aine naprosyn tjsp? Muistan vaan kun mun pikkuveikalla oli silloin pikkusena jotain naprosyynia kuumetta alentavana. Sillä oli taipumus kuumekouristuksiin ja siks sai sitä. Pikkasen pelottaa jos Eevallekin niitä kouristuksia sit pukkaa :(. Onneks muistan hyvin miten ne veikalla alko ja miten ne saatiin loppumaan. Pari kertaa äiti ja iskä lähti kiireellä sairaalaan kun veikka meni ihan veteläks, eikä henki enää meinnannut kulkea :snotty:. Onneks se meni iän kanssa ohi. Oli kyllä tositosi pelottavia.

Imetyksestä piti vielä kysellä.. Kuinka moni sitä vielä "harrastaa" voiks sitä sanaa käyttää? Musta tuntuu niin jotenki hassulle, et yks tuttavaperhe alkaa nyt antaa nokkamukista korviketta n. 7kk vauvalle (6kk täysimetetty) ja imetys loppunee lähiaikoina. Siis joo, kukin taaplaa tyylillään.. ei pitäis arvostella, enkä mä arvostelekaan vaan ihmettelen. Mulla ainakin nyt tällä hetkellä on semmonen olo, että haluan jatkaa imetystä sinne 1 vuotiaaksi, ainakin...? Ei mitään korvikkeita, siirrytään sit suoraan oikeeseen lehmän maitoon, nokkamukista voip hörppäillä vettä ruoan kans ja tissit sit päälle. Onhan se toki helpompaa kun juottaa mukista, ei oo niin vauvassa kiinni ja voi laittaa yökylään.. Mut mut.. Äh, ajatus katkesi :headwall:

Meillä aukes tänään tänne kuppakylään Lild, sinne siis kun tyllerö herää. ;) Eihän siinä muuten nähtävää ole, oon mä ny lillissä käyny mut kun mainoksessa luvattiin Grillimakkaraa :p Eihän sellasta tilaisuutta voi jättää käyttämättä :LOL:
 
imetys jatkuu kun maitoa tulee =) Ruaan kanssa poika hörppii vähän vettä ja joskus hieman suostuu juomaan korvikkeen jämiä. Korviketta ollaan koko aikana ostettu maksimissaan 10purkkia ja suurin osa niistä on mennyt puuron tai ruuan sekaan, ja aika usein loput myös viemäriin :| Mä toivon, että näin voitaisiin mennä kunnes täyttää vuoden ja sitten voisi siirtyä tavalliseen maitoon. Ja tiedän että se kaksi vuotta olisi suositus, mutta itse ajattelen, että vuosi ja sitten ei, on muka niin iso poika.. En katso ihmetellen, jos joku imettää vanhempaa (paitsi siinä dokumentissä jossa imetettiin 4-7 vuotiaita :| ), mutta omalta kohdaltani voin sanoa, että ajatuksena että imettäisin vaikka lähemmäs kaksi vuotiasta on outo ja kummallinen, jotenkin vaan tuntuu jo niin isolta lapselta
 
Teppana, naproxen näkyy olevan vaikuttava aine. Mä oon kans saanu pienenä niitä kouristuksia ja useeseen otteeseen mua on kiikutettu ambulanssilla lasareettiin, sen takia mä oon vähän vauhko jos lapsilla nousee kuume neljäänkymppiin.. siitä kun voi jäädä pysyvätkin jäljet.

Imetyksestä, tissitellään nyt toistaiseksi kun en ole vielä töihin palaamassa. Varmaan 1-v. synttäreihin asti, tuskin pidempään. Toiveissa kun olisi Leeville kaveri. Tosin pikkuherra on aika hyvä ehkäisyväline ollut viime aikoina, kun on aika paljon nukkunut isin ja äipän välissä :ashamed: eli voi olla että saa kaveria venata tovin.. :LOL:
 
Imetys jatkuu myös täällä varmaan sinne vuoden ikään asti jos vaan riittää. Mulla kans tuppaa toi juominen olla välillä tosi vähäistä, mut onneks ei oo vaikuttanu maidon tuloon. Korvikkeita en oo antanut enkä anna. Siirrytään sitten kans siihen lehmänmaitoon kun oma maito loppuilee. Oon miettinyt et hankkisin pikkuiselle ihan tilalta luomumaitoa, niin olis kaikkein terveellisintä hänelle. Meillä on täällä sellainen luomuruokapiiri, mistä voi tilailla tavaraa aina pari kertaa kuukaudessa. Ihan kiva systeemi vaikka en mikään totaali luomu-harrastaja olekaan. Välillä innostun niitä käyttämään paljon ja välillä jää vähemmälle.

Joku kyseli vielä rokotuksista: me ei meinata edelleenkään ottaa kumpaakaan piikkiä. Päädyin surffatessa lukemaan mm. Hesalaisen lääkärin (Antti Heikkilän) blogia ja se varmisti päätökseni. Mä oon jotenki niin kauheen skeptinen noit rokotuksii kohtaan (välillä varmaan vähän liiankin) mutta näin nyt sit päätettiin mennä. Ollaan vaan tosi tarkkoja ton käsien pesun suhteen ja jätetään kaikki ylimääräiset menot pois. Ehkäpä tää eka aalto kohta on jo takana päin. Tiedättekö muuten ketään (vauvaa) kenelle olis tullu sikainfluenssa ja et millainen se sit ihan oikeesti oli?

Aterioita menee 4 päivässä, välillä paremmin ja välillä vähän huonommin. Varsinkaan aamupuuroa en tahdo saada menemään millään vaan ainoastaan tisu kelpaa.

Täällä neiti jo menee täysin konttausasentoon mutta ei osaa lähteä siitä liikkeelle. Nytkyttelee kauheesti ja sit lyssähtää masulleen :LOL:

Jaahas, nyt herättiin päikkäreiltä... Kuulumisiin!
 

Yhteistyössä