Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
...mullakin suihkuaa tissit. :/ Jos poika sattuu löysäämään kesken syötön niin onpahan heti naama ja joka paikka maidossa. Sitte yks päivä nauratti kun oli tullut jo liivinsuojasta läpi... Tuli vaan mieleen että oispahan noloa kun kastajaisissa tulis läpi. :ashamed:

Ihan älytsin kaunis ilma! Esikoinen ei malttanu nukkua ees päiväunia. Koko päivän ollu pihalla, välillä käyny sisällä syömässä. Saattaahan se olla että tulee unimatti aikaisin..
 
Me otetaan rotarokote, ku anoppi haluaa sen kustantaakin =)

Mullakin tissit suihkuaa ihan kiitettävästi ja nukun pyyhkeen päällä. Nykysi maidontulo on hitusen rauhottunu mut edelleen suihkuaa kunnolla.. Eilen mieskin sai osansa ku oltiin sängyllä ni suihkus sen silmiin :D Vähä oli näkemisen arvonen ilme :LOL: Mut mul on kyl aina harso kädes hollilla, et pistän heti nännin päälle jos suihkuaa mut ainaha sitä ei iha het kerkee :p mut useimmiten ei kastuta ku laitan sen het. Ku mie siis ain kahton ja tarkkailen sitä ku syö ni huomaa kyl millo meinaa otteen rinnasta irrottaa.
 
Paikalla...vaikkakin hiljaiseloa tällä saralla :ashamed:

Onnittelut vielä vauvan saaneille :flower:

Täällä kans suihkutissiongelma vaivaa, mutta lähinnä sillon jos syötönväli on pidempi kuin 3h. Oon huomannu, että öisin tyttö ei hotki maitoa samalla tavalla ku päivällä. Mistä lie johtunee...unessa sen verran rentona kai...tai jotain.

Meillä menee yöt kivasti 1-2 syötöllä ja päivälläkin musta aika vähän syö. Tai sit must vaan tuntuu siltä. Illalla sitten kyllä tankkaa muidenkin edestä :LOL:

Voipi olla että joudun peruuttamaan pk-meetingin kun en saa kahta vanhempaa mihinkään siksi aikaa :(
Olis ollu NIIN mukava taas nähdä. KAtsotaan nyt. En luovuta vielä.

Kastejuhla meillä pidetään 14.6.mummilassa, niin kuin kaksi edellistäkin. Nimeä en vielä paljasta kun se ei ole vielä täysin "allekirjoitettu".

Meillä allergiaoireet onneksi helpottanu ja iho taas lähes kunnossa. Oksu kyllä lentää, mutta mä luul,en että se johtuu niistä mun suihkutisseistäni.

Niin ja meilä kans tulee jo juttua pikkuiselta ja ihania hymyjä ja naurahduksia. Kyllä siinä sydän sulaa

Nyt tää lähtee koisimaan.
Öitä :D

Superheppuli ja "Helena" 5vko :D
 
Heipsis tänne taas pitkästä aikaa.. en millään jaksa nyt kahlata kaikkia teitin viestejä läpi. olin 3 päivää 39 asteen kuumeessa täysin sänkypotilaana. mieskin joutu olee pois töistä 2 päivää kun ei saatu kotiin apua ja en mä olis millään pärjänny yksin 2 lapsen kanssa kun itekkin jo kävelin päin seiniä.. kirjaimellisesti. onneks nyt ollaan terveiden kirjoissa kiitos antibiottikuurin (pöpö kurkussa)

Tänään oli meillä ristiäiset. ja esikoinen sitten päätti että niistä pileistä ei tylsiä kirkkoistujaisia tehdä vaan päätti sivistyneellä käytöksellään piristää vieraiden ja papin päivää. papin puheen aikana poika hipsi mun viereen ja kysyi hiljaisella äänellä (kirkossa kaikuu joten kaikki sen kuulivat) Koska saa syödä sitä kakkua. no.. sitten laulettiin virttä niin poika kun ei sanoja tiennyt niin laulo vähän jälkijunassa ja monilla laulajilla meni pasmat sekaisin. tää sama toistu sitten isä meidän rukouksen kanssa kun poika rukoili perässä ja kokonaisuus kuulosti siis tältä "isä meidän meidän joka olet taivaassa taivaassa pyhitetty olkoon olkoon sinun nimesi nimesi. ja pappikin repes nauramaan jo puolessa välissä rukousta :D no Loppuen lopuksi meidän poika sai nimekseen Toni Juhani :)

Nellah ja Toni 5vko ja risat
 
AAM
Tutsa toivottavasti löytyy lapsenvahti ois niin kiva nähdä pitkästä aikaa :) ja Nellahin pöpöt kuoleepi :kieh: :hug: voi liikutus sun esikoistas, mä oisin varmaan itkeä tihrustanut siellä kirkossa, moon niin liikkis noista rukouksista :/ en tiä miks vaikka ne osaaki ulkoa.

SS jutteli rotasta, meillä puheli terkka jostai tutkimuksista jossa ne sais ilmaiseksi mutta saas kattoa nyt... esikoiselle otetiin ja sitä rotavirusta ei koskaan saanut mutta ei jotenkin vaan sen takia huvittais jättää ottamatta.. :|

).( ihanaa käytiin tänään jätskillä iltapäivästä Tapiolassa ja poika oli niin kiltisti mun kanssa suurimman osan päivästä vaikka vauvakin vaati huomiotansa samaan aikaan.. puolisoni rentoutui eilen illalla pitkästä aikaa ja annoin nukkua sit pitkään.. yhteen jopa, en raatsinu pakottaa ylös aikasemmin :D :)

Täällä kans neiti on opetellut elämään tissien suiskuttelun kanssa.. huomaa vaan syömisestä sen kun se hoksaa että ne suihkuu niin ei sitten ime täydellä imulla vaan antaa maidon soljua suuhun itte :D hauskaa nähdä että tommoi pari-kolme viikkoinenkin oppii jotain.. :xmas: kai siellä joku herne pyörii :LOL:
ja voi että ne silmät kun ne tutkii ja ei vaan möllää paikallaan ja hortoile.. makas mun sylissäkin tänään varmaan puoli tuntia hereillä ja vaan tutki mun naamaa ja varmaan jotai vahinkohymyjäkin tai vatsanväänne hymyjä siellä vilahteli, ei vaan sitä "oikeaa" malttais odottaa :) :heart: kyllä siinä itsensä tunsi "tärkeäksi" :D

Tassutin ja nyt jos sinua ja perhettäsi muistaisi onnitella :heart: :flower: :hug: tervetuloa tänne vihdoinkin !!

am & neiti 24 vrk :heart:
 
Huomenta!

Meilläkin on toivoa; nukuttiin vauvan kanssa viime yönä 10 tuntia 2 syötöllä. Se on luksusta!

Viimeksi ihmettelin täällä vauvan kasvojen ihottumaa, ja pienen surffauksen perusteella arvelen, että kyse on maitoruvesta eli vauvoja vaivaavasta atooppisesta ihottumasta. Joku muukin täällä ihmetteli näppyjä vauvan kasvoissa, voisiko olla samaa? On meillä hormoninäpyistäkin kärsitty, mutta ne näyttävät enemmänkin finneiltä, ei tollaiselta ihottumalta. Nyt onneksi ihottuma näyttää vähän paremmalta kuin pari päivää sitten. Ehkä se siitä vielä helpottaa...

Enpä olisi uskonut, että tämäkin päivä tulee: vauva ei ole kakannut vuorokauteen! Meillä on kakkalakko! Ennen se turautti 5-6 lastia päivässä. Nyt kauhulla odotan, mitä vaipasta löytyy, kun padot aukeavat. Ehkä nyt voisi myös pikku hiljaa ruveta kokeilemaan kestoja, jos kakkavälit alkavat harventua.

Luitteko lauantain Hesarista tapauksesta, jossa vauva vaunuineen yritettiin kaapata Aleksilla mummoltaan? Keskellä päivää! Me vauvan kanssa liikutaan lähes päivittäin sillä suunnalla, ja pikkasen alkoi kieltämättä hirvittää. Mistä tuossa tapauksessa oikein voi olla kyse...? Voisko oikeasti liittyä huoltajuuskiistaa tms. Jotenkin tuntuu ihan utopiselta, että Helsingissä ryöstettäisiin vauvoja keskellä päivää.

Älkää nyt pk-mammat menkö sairastumaan/hankkimaan muita esteitä huomiselle! Loistavaa nähdä kaikkia pitkästä aikaa. Ja vauvoja. :) Saadaan varmasti loistavia valokuvia, jos laitetaan kääröt riviin luokkakuvaan.

Aurinkoista maanantaita,
t. Hemuli ja pikku-Lilja 7 viikkoa ja 2 päivää
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Älkää nyt pk-mammat menkö sairastumaan/hankkimaan muita esteitä huomiselle! Loistavaa nähdä kaikkia pitkästä aikaa. Ja vauvoja. :) Saadaan varmasti loistavia valokuvia, jos laitetaan kääröt riviin luokkakuvaan.
heh :D joo :LOL: mulla kävi kans sama mielessä ja sit puolen vuoden päästä uus tapaaminen ja taas sama kuva :heart: vähäks ois siistiä.. :D
 
Laala, se säpsähtely on täälläki tuttua. Jossain luki, että normaalia 3 kk asti... vai 6 kk? Anyway, vielä normaalia :)

Liivinsuojukset täälläki toisinaan falskaa. Pitää laittaa välillä pari päällekkäin (koska tissit ei oo vielä tarpeeks ison näköset :D ) ettei ala paidan läpi maito ripottelemaan.

Luin kans hesarista sen jutun ja lauantaina pidettiin vaunuista lujasti kiinni ku kaupungille pitkästä aikaa eksyttiin.

Mulla on oikee tissi ihan älyttömän kipeä. Nännistä se kipu säteilee muualle tissiin ja melkein itkua väänsin ku ruokin pikkusen tossa äsken. Aamulla suosiolla pumppasin kipeestä tissistä maitoa ja annoin sen, mut ei se riittäny ku yhteen syöttöön. Sit pumppaaminen vie kuitenki aikansa niin ei herran hermot olis kestäny että eka olisin pumpannu ja sit vasta ruokkinu. Onneks on neuvola niin se voi antaa jotain hoito-ohjeita. Lansinoh ja bebanthen ei oo tähän mennessä jeesannu.

Säde ja poju 3 vkoa ja rapiat
 
p-a-r juu mieki tuosta tutkimuksesta oon kuullu mutten terkalta vaan ihan yheltä, joka siihe osallistu (ok, osallistujan äiteeltä :D). Et meil ei kaiketi tuota vaihtoehtoo sit ole kun ei terkka oo mitää siit sanonu enkä oo tääl infoo siit nähny. Mut meil ny on se ja sama maksaako vai ei ku me ei sitä makseta. Mut oishan se kiva jos ei anopinkaan tarvihtis maksaa. Ku se kummiski maksaa sen 180?.
 
Hei mammat,

kiitos Ruttana :) kipeänähän täällä vielä. Blaah.

Rota-rokote otetaan ja ei aiota osallistua siihen rokotetutkimukseen, vaikka saisikin ilmaiseksi rokotuksia.

Ristiäiset on vihdoin nyt lauantaina ja nimi lyöty lukkoon.

Laala, sellaista nykimistä on ollut meilläkin - nyt taitaa olla jo vähemmän kuin aluksi.

Vasen rinta on suihkunnut kerran. :) Eli täällä ei ole varsinaista ongelmaa, mutta tosiaan välillä tuntuu, että vauva saa niellä hullun lailla, ettei tukehdu syötön alussa. Me ollaan oltettu käyttöön väliröyhyttelyt, ettei tulisi ihan niin paljon ilmaa masuun ja kakan väri onkin muuttunut taas vähän keltaisemmaksi - ainakin osan ajasta :)

Hemuli, en ala, miksei meidän poika älyä nukkua yli 2,5 tuntia kerrallaan...ollaan menty edelleen sillä 13 syötöllä / vrk ja syöttövälit 1-2,5h. Mitäköhän tolle voisi tehdä? Neuvoja?

Naamassa pikkunäppyjä. Napatyrä pullottaa edelleen. Ja ei tietoisia kohdennettuja hymyjä. Kyllähän meilläkin poika aina hymyilee, kun nukahtaa. Se on kivan näköistä, kun silmät puolitangossa suupielet alkaa kääntymään ylöspäin.

Aurinkoista päivää,

kadak & pikku-tiikeri 7 vko 2 pv
 
Mä en kestä lukee teidän viestei, ku tuntuuu et kaikkien vauvat nukkuu ju suunnilleen läpi yön!! Tuun vaan kiukkuiseksi.. Meillä nukutaan pari tuntii, päivisin vähemmän ja on tosi paljo hereillä... rupee oleen ihan naattipoikkipuhki.... Ja illat menee yleensä täysin tissillä ja huutaen ja välillä ei auta mikääan, ei tissi, ei tutti, ei pullo, ei liike..... Poika on ihan hormoninäppyi täynnä ja itestä näyttää varsinkin poskien iho jo ihan ihottumaiselta (punaisen karhea)...

Vaaveli ja Rasmus 5vk ja 1pv

 
Vaaveli ja Kadak, harvinaista luksusta on meillekin, jos vauva nukkuu melkein 5 tuntia putkeen yössä. Yleensä se haluaa ruokailla noin 3-4 tunnin välein, yöllä ja päivisin. Yön ensimmäisen pätkän olen saanut venytetty melkein 5 tuntiin sillä, että pidän väkipakolla tyttöä hereillä 2-3 tuntia ennen varsinaista nukkumaan menoa. Ja ennen petiin menoa syötän sen ähkyyn, ja nukkumaan mennään aina suurin piirtein samaan aikaan. En tiedä, onko noilla ollut merkitystä, mutta ainakin ollaan saatu jonkinlainen rytmi vauvan arkeen. Voimia teille, kyllä ne syöttövälit vanhemmiten varmasti harvenevat.

Minä otan vauvalle rotavirusrokotteen, vaikken ilmaiseksi saakaan. Kollega töissä kertoi, miten kauhean koville heillä otti, kun koko perhe ml. vauva sairastivat ko. viruksen. En uskalla riskeerata.

Hemuli ja Lilja rapiat 7 viikkoa
 
Joo mä soitin sinne neuvolaanki sit siitä nykimisestä ja neuvolatäti sano että voin olla rauhallisin mielin, et mun kuvauksen perusteella kuullostais ihan normaalilta, mut voidaan viikon päästä 3vk-neuvolassa jutella siitä viel lisää jos se vaivaa mua... :)

Saatiin hoidettua tänään tsiljoona asiaa ku uskaltauduttiin neidin kaa ekaa kertaa asioille. :) Mä sain toiset imetysliivit, sit sellasen H&M:n topin mitä voin pitää kotitoppina niin ei tarvii aina olla about yläosattomissa kotona... :D Sit saatiin hommattua hella, se tulee keskiviikkona! Ja sitte viel huollatettiin auton ilmastointi. :) Jee. :) Huomenna pääsen viel Po.Piin niin saan yhden kunnollisen imetyspaidan lisää (ne hennesin jäljelläolleet vaihtoehdot oli hirveitä, ainakin mulle). :p

Sellasta.

Laala ja Aura 13vrk
 
tuosta kakan väristä.. et mitä se vihreä väri sitten kertoo? Ku meidän pienellä nimenomaan on vihreää ja osittain vettä..?

Eikä meilläkään pieni nuku koskaan mitään viittä tuntia. Enimmillään on nukkunu 4h ja se oli tosi ihme ja nukkunu siis semmosen pätkän vaan kerran kaksi. Yleensä nukkuu sen pari tuntia ja sit herää. Joskus herää puolentoista tunnin välein. Eihä se herkkua oo mut kyl sen jaksaa :)
 
Heippa taas!

No mulle tais iskee rintatulehdus. Nyt kuumottaa ja polttelee + kainalon suunnasta nänniä kohti punanen viiru. Katotaan huomiseen helpottaako, mut muuten täytyy hakea antibiootit. Jos ei lämpö nouse niin tuun sinne pk-miittiin.

Neuvolassa käytiin ja painoa oli pojalla 5110 g(4020), pituutta 54,2 cm (52) ja päänympärys oli 38,5 cm (36). Hienosti on poitsu kasvanu tissimaidolla :).

Meillä on nukuttu enimmillään se 4 tuntia, mut se taitaa olla ainutkertanen tapaus. Useimmiten tää herää yöllä ensin 3,5 tunnin päästä ja sit välit vähenee 2-3 tuntiin.
 
Harmi kun moni on ollu/on kipeenä. Tosi inhottavaa yrittää pyörittää arkea jos on pikkasenkin kipeä tai edes normaalia väsyneempi. Ihan kauhuissani olin kun luin tosta Nellahin 39 asteen kuumeesta. Mulla oli viime viikolla 37,5 ja olin jo ihan poikki.

Huomenna nähdään sit siellä pk-miitissä, toivottavasti enää kukaan ei tuu kipeeks. Muutenhan meitä ei oo siellä kun ihan pari tyyppiä.. köyhät kuvat tulee siinä tapauksessa =) Ja hyvä kun puhuitte noista valokuivista, pitää muistaa ottaa kamera mukaan. Tää lahtee kauppaa ostamaan jotain pullantynkää huomista varten. Tässä olis siis mun leipomiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Luitteko lauantain Hesarista tapauksesta, jossa vauva vaunuineen yritettiin kaapata Aleksilla mummoltaan? Keskellä päivää! Me vauvan kanssa liikutaan lähes päivittäin sillä suunnalla, ja pikkasen alkoi kieltämättä hirvittää. Mistä tuossa tapauksessa oikein voi olla kyse...? Voisko oikeasti liittyä huoltajuuskiistaa tms. Jotenkin tuntuu ihan utopiselta, että Helsingissä ryöstettäisiin vauvoja keskellä päivää.

Tuli luettua ja eikös se paljastunut huijaukseksi tjsp. Ei silminnäkijöitä, vartijat muuttuivat kertomuksessa myöhemmin rakennustyöntekijöiksi, jne.
Ei kaiken kaikkiaan hyvin outo juttu.
Mä ainakin jatkossakin kuljen ihan huoletta kaupungilla. ;)
 
Täältä tänään lähti palautetta HKL:lle.. Bussimatkalla jostain syystä kuljettaja teki äkkijarrutuksen ja meillä vaunut kaatu. :/
Onneksi vauva pysyi kyydissä vaikka heilahtikin kyljelleen, ja säikähdyksellä selvittiin. (Vauva vaan jatkoi uniaan). Ja vaikka istuin vaunujen vierelä ja pidin niistä kiinni niin sen verran kova pysäys oli, että en pystynyt niistä kiinni pitämään enkä itse pysynyt penkillä (joka siis siinä vaunuvälikössä ) :(.
Raittaiden runko kärsi jonkin verran, joten saas nähdä miten käy. Vaikka vaurio on pieni niin ärsyttää silmää, joten katsotaan korvaako HKL. Parempi olis. :kieh:

 
suukkosuulle kyselit tuosta kakasta ku on vihreetä... Ite oon huomannu että pojalla kakka on keltasta ja vetistä, mutta jos ei heti hoksaa vaippaa vaihtaa nii kakku muuttuu vihreeks. Muutaman kerran on tullu huomattua ku keltasesta kakasta likaantunu vaippa on unohtunu wc pöntön päälle haisemaan, ja kun sen sieltä sitten muistaa roskiin laittaa nii kakka onkin vihreetä!! Voisko olla teidänki kohalla tuosta kyse, että kakka on tullut jo aiemmin ja kerennyt väriä vaihtaa? En tosin tiiä miks se väriään vaihtaa :LOL:
 
likka ei oikein voi olla siittäkään kyse.. Koska me myös kakatetaan pientä vadille eli kakka tulee suoraan siihen ja se on vihreää. Joskus pienellä siis on keltasta tai useestikin mut välillä myös vihreää. Pari kertaa on myös ihan pienen pientä veriroipetta ollu myös.. En vaan keksi mistä se johtuu :/
 

Yhteistyössä