Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Ilmoitus mielessä kanssa täällä.OLo on onnellinen ja väsynyt.
Meidän POIKA syntyi 7.5.2009 klo 3.09.Pituutta 54cm ja painoa 3680g.

Kotiuduttiin vasta tänään kun tulehdusarvojen (huimat 12 ja 25) takia jouduttiin ottamaan 7pvn antibioottikuuri.

Synnytys kesti 26t ja ponnistusvaihe 1t45min ;) Oli melkoisen vaativaa fyysisesti,mutta kaikki unohtui kun täyden kympin poika oli sylissä.

Lisää kun jaksan,mutta hengissä ollaan :LOL:
 
Milkylle onnittelut ja aikamoiselta urakalta kuulostaa!

Meijän poitsu pulauttelee toisinaan joka aterian jälkeen, mut sit menee useempi ateria ilman pulautuksia. Se on just sellanen huvitissittelijä, että syö sitä huvikseen vaikka on täynnä. Mulle lääkäri ja neukkutäti sano samaa, että pulauttelu kertoo vaan että saa tarpeeks ruokaa. On sellanen ylensyöjä ja neuvolatäti sano myös että jos ei tuu kakkaa ja pulauttelee paljon niin sit on syytä huolestua.

Hemuli,
meillä kans nyppyjä mut ne on selkeesti noita hormoninäppylöitä. Voihan se iho reagoida vaikka mihin ärsykkeisiin... Kai :D.

Voisko olla, että meijän herra hymyili tarkoituksellisesti äsken tolle miehelle.. Se höpöttää sille kaikkea ja välillä hän sitte hymyilee takas leveesti. Ikää kuitenki vasta se 19 päivää. Ehkä sitä vaan pierettää :whistle:.
 
Onnittelut milkylle. :flower:

Meillä ei tähän mennessä ole pulauteltu, lähinnä valutetaan ylimääräiset maidot suupieliä myöten pois. :xmas:

Tällä viikolla ilmaantui hormoninäpyt kasvoihin..

1kk neuvola takana ja tasaisesti neiti kasvaa.
Painoa oli 4130g (3500g) ja pituutta 53,2cm (48), Py oli 37,6 (37) :heart:
Ja tuli todettua että tämä pieni on nyt suunnilleen samankokoinen kun esikoinen syntyessään. :saint: :D


Ruttana & Beanie 4vko 1pv :heart:


*muoks* syntymämitat sulkeissa
 
AAM
Täällä on ollut niin paha tissipäivä ettei tosikaan, mä olen kolmesta asti riiputtanut neitiä tississä kuin viimistä päivää.. :eek:
siis ihan jatkuvasti varmasti tulee neljän käden sormetkaan ei riitä.. maitoa tulee imee joku muutaman minuutin sit saa kauhian hepulin ja lopettaa syönnin ja otan pois muuten tursuaa maidot pitkin vaatteita ja rättejä.. no sit menee 5-10-15 min ja neiti rutisee lisää ja ei auta tutit ei hyssyttelyt ei nukutukset ? :/ ei mikään ole hyvin muu kuin tissi :D |O
no minä kiltisti riiputtanut häntä siinä... kantopussissa nukkui 30 min kiltisti mut oikeesti. tuntuu että toi "maidon tilaaminenkin" terminä tässä tapauksessa kuulostaa jo naurettavalta.. :| jos sitä olevinaan tekee... :xmas:

perse ja suu soi joten sitäkään en usko että on kiinni.. ja taas rätkii mulle.. =(

anyone, onko tuttua, onko tuolle nimeä ?

am & neiti 20 vrk
 
Usvis, Piin ja AuroraB; ISOT ONNITTELUT vauvan johdosta!

Toivottavasti Piin, toivut nopeasti sektiosta - mäkin olin maani myynyt kun sektioon mentiin, just sen takia, että jo etukäteen murehdin sitä, miten mä tota esikoista hoidan ja nostelen. Mullahan tuo sektiopeikko häilyi mukana koko odotusajan, jotenkin TIESIN, että jos käynnistykseen mennään, niin se on leikkurireissu taas edessä. Olisi pitänyt enemmän luottaa omaan intuitioon, mut uskoin kun kovasti vakuuttelivat lääkärit, että tämä synnytys voi käynnistyäkin ihan normaalisti. Mullahan esikoisen kohdalla leikkaukseen jouduttiin, kun synnytys ei suostunut käynnistymään ja pojan sydänäänet reistasivat. Tällä kertaa lapsivedet menivät lauantaiaamuna viiden aikaan, sitä seurasi kypsyttely- ja käynnistysyrityksiä (= aikamoinen rääkki) reilut kaksi vuorokautta ja lopulta sitten suuren infektiovaaran takia leikkuriin maanantaina iltapäivällä. Luultavasti siitä seurauksena sainkin infektion, olin kaksi päivää antibioottitipassa, onneksi vauvalla tulehdusarvot nousivat vain vähän. Mun synnytykset vaan jostain syystä jumahtavat totaalisesti.

Mut kyllä sektiosta siis toipuu, ainoo vaan et tuo nostelu tuottaa kyllä ongelmia. Joka asia pitää miettiä tarkkaan, et mitä pystyy tekemään ja mitä ei. Ihan tavalliset kaupassakäymiset on hankalia, jos raskaampia kasseja joutuu nostamaan autoon ja takaisin. Itse olen toipunut jo melko täydellisesti ja pari kertaa jo esikoista nostanutkin, vaikka kielto olikin, ettei useampaan viikkoon saisi nostella. Tsemppiä vaan muillekin haavojen kanssa painiville, olivatpa ne haavat missä tahansa, niin inhottavia ovat.

Meidän tyllerö oli ekaan neuvolaan jo kasvanut hienosti; painoa oli 3915 g. Hyvä juttu, minä kun ennätin huolehtia tuleeko tarpeeksi maitoa, mitä ilmeisimmin siis tulee... =)
 
Blondien blondi täällä kirjuuttaa; huomasin, että sivuja olikin jo usempi ja lisää vauvauutisia tullut eli;

SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE! :flower: :flower:

Tuo tissittely, rintaraivarit ja pulauttelu on melkoisen tuttua täälläkin. Itse teen niin, että usein väli-röyhtäytän vauvan kesken syömisten, jos pahasti nieleskelee ja näkyy et nostaa takaisin maitoa, annan pienen hörpyn keitettyä vettä - tepsi meillä esikoisella ja näkyy tepsivän nytkin.
 
p-a-r: Tutulta kuulostaa.. Meillä oli myös tuota siinä parin viikon ikäisenä ja edelleenkin toisinaan. Nimeä en tiiä, mut jonkinlaiseksi rintaraivareiksi mä ne luokittelen. Ja meillä kun tuo venkoilu alkaa niin mennään hetkeks "jäähylle" olkapäälle ja usein siinä sitten tulee röyhtäys ja taas jatketaan seuraavaan venkoiluun asti :saint:
Joskus imetysasennon vaihtaminen auttaa.

Ja piti vielä sanoman että enempi tuota meillä tapahtuu silloin kun neiti on yliväsy..

 
Moi Milky, kiva kuulla et ootte päässeet kotiin, tuolla turkulaisten puolella ollaankin sua jo kaipailtu. :heart:

Kohta neuvolaan, jännityksellä odotellaan punnitusta. Ja mies on tulossa kipeeks,nyt sit van peukut pystys ettei me perheen naiset saada sitä tautia. Täytyy varmuuden vuoks hakea perussetti apteekista: keittosuolatippoja, jotain särkylääkettä ja niistovehje.

ventti.
 
milkylle onnittelut pojasta :flower: :heart: synnytys kuulosti rankalta keston osalta. mutta varmaan ainakin ehdit saada kivunlievitystä, jos semmoista halusit? :)

p-a-r ja ruttana meillä myös tommosii maratonimutuksii ja tissiraivareita. parhaillaan vauva syönyt klo 17-23 ja max viitisen minuuttia ilman raivoamista jaksoi olla ilman tissiä, mutta sitten piti taas päästä tissille. ja hetken päästä naama punaisena ylensyöneenä sitten raivostui kun ei tuntunutkaan enää hyvälle (no ylläri kun oli tankannu jo moneen kertaan enempi ku napa vetää...). ruttanan tavoin otin sitten vauvan väliin jäähylle ja räyhtäileen olkapäälle, kun alko raivo oleen ihan toivotonta. helpotti hetkeksi, samoin kuin vauvan kantaminen masulleen tai olkapäällä. myös ilmakylvyt vaipan vaihdon yhteydessä auttoivat. mutta loppu viimeks alkoi aina huuto johon auttoi vain tissi ja oli vain odotettava että vauva simahtaa jossain vaiheessa. noita maratonimutuksia on meillä yhä ehkä kerran viikossa, ei tosin enää ihan 6h...

meillä alkanu yöunet mennä huonompaan suuntaan :( en tiedä miksi kun ei vauva iltaisinkaan ole enempi nukkunut tai vähentänyt syömistä... viime yönäki herättiin kolme kertaa välillä 23-07 kun tavalliseti menee 1-2 syötöllä yli kymmenen tuntia. toivottavasti tää on valiaikaista.

vauva on simahtamassa rinnalle mutta pitää tissiä suussa ja imaisee muutaman kerran aina kun äiti yrittää irrottautua... mitenköhän tästä hivuttaisi vauvan oman peittonsa suojiin ja pakkaisi neidin vaunuihin, jotta päästäisin ulkoilemaan ja vauvakin sikeämpään uneen?

aurinkoista loppuviikkoa B)

t. manna + Elsa 6½ vkoa :heart:
 
Sitkeällä väsyttämistekniikalla sain vauvan nukkumaan omaan sänkyynsä eilen illalla. Ennen ei oo nukashtanu kun syliin ja välillä on menny tonne lähemmäs puoltayötä noi nukahtamiset. Moneen kertaan ollaan yritetty viedä sänkyyn, mutta herra on sit aina heränny hetken päästä ja huutanu ihan kauhuissaan (varmaan on säikähtäny kun herää eri paikassa minne on nukahtanu). Ysiltä laitoin pienen sänkyyn ja lauloin unilaulut varmaan kymmenen kertaa läpi. Sit tulikin uni puol kymmeneltä.. ja ilmassa ei ollu kun ihan pientä kitinää. Mä oon niiin tyytyväinen. Ja kertaakaan ei heränny ennen kun syömään kahden maissa. Eilen nimittäin päätettiin, että lasten täytyy kyllä olla nukkumassa kymmenen maissa, muutenhan tässä tulee hulluks kun ei oo hetkekään aikaa olla esim. miehen kanssa keskenään. Ja aamulla sitten puol seiskalta heräs tyytyväinen vauva :heart:

Meillä nyt pantataan tota kakkaa sit ihan tosissaan. Nyt on kuudes päivä ilman kakkaa menossa. Viime viikolla meni just kuus päivää kakkaamatta. Hirveitä kananmunapieruja poitsu kyllä päästelee ja paljon. Ja ährää naama punasena mutta mitään tulosta ei vaippaan tule. Nyt on sit taas otettu mallauute käyttöön.. Oon just lähdössä kaupungille, niin oon ihan varma että just siellä tulee hirveet niskapaskat ja oon sit ihan helisemässä niitten kanssa :LOL:

Hauskaa päivää mammat! Ihana ilma ulkona B)
 
Huomenta,

tissi-itkuraivareista ja yöunista, meillä vauvaa ei saa millään omaan sänkyyn nukkumaan. Eilen ja toissailtana vauva nukahti vasta joskus yhden - puoli kahden maissa. Muutenkin menee vähintään klo 23 asti, ennen kuin nukahtaa. Mikään muu kuin tissi ei auta - eikä sekään aina koko ajan - jostain klo 20 alkaen, syöttöväli vartista tuntiin. Mutta hyvänä asiana, luulen että on herännyt sitten ekan kerran vasta viiden aikaan - eli reilusti yli kolmen tunnin unipätkä (ellei sitten ole imenyt tissillä mun nukkuessa tai en muista syöttäneeni, vauva kun nukkuu usein mun tissi esim sen korvassa :LOL: )

Normaalisti meillä imetetään n. 12-13 krt / vrk selkeästi erillään olevia imetyssettejä.

huoh

Nappi, ajattele positiivisesti, ettei tartte pestä isoja kakkkoja jatkuvasti :) meillä esim. kestovaippoja kun läträä ja vessassa ei ole käsisuihkua, että pönttöön saisi lirutettua ne kakat, no osa on riisipaperissa, mutta kumminkin...

terveisin superflunssainen kadak ja pikku-tiikeri 6vko 6pv
 
Meillä ei todella ole ongelmia painon kanssa :LOL: Ollaan jo "reilusti" yli syntymäpainon.7pvn ikäisenä oli tullut +160g.Ja maito maistuu;vaikka siellä teholla oltiin antibioottien takia ja siellä en imettänyt niin maitoa tulee ainakin tarpeeksi että sillä paino nousee.

Ja äitiltä on lähtenyt 9kiloa,mikä on ihan kiva kun sitä tuli vaan 6kiloa joten kesän "unelmapaino" lähenee.Enkä todella ole laihduttanut,mitä nyt sairaalan sapuskoilla elänyt viikon,dieetti on sekin.Eikai kukaan sö kun ruoka on kamalaa :LOL: Mutta kanttiinissa käytiin miehen kaa päivittäin sillä aikaa kun poika oli pitkällä antibiootilla.

Me ollaan ihan myytyjä ton käärön suhteen.Mies on aivan totaalisen rakastunut.
Nyt pitäisi vaan hakea vaunut jotta päästään ulos,kätilö meinas että poika saa ulkoilla ihan rauhassa jos ei nyt 5t lenkkiä lähetä tekeen.Meinas vaan että äitille saattais olla hyvää max 30min :LOL:

Multahan leikattiin ton maraton ponnistusvaiheen päätteeksi väliliha ja se on välillä melko kipee,vaikka parantuukin vauhdilla.Että ei tosiaan pitkiä lenkkejä ehkä ihan vielä tehdä.
 
Moikka!
Oon joka päivä käynyt kurkkimassa mitä ootte kirjotellu mut en sit koskaa ehdi mitään kirjottaa..

SädeMeillä tuli kolmen viikon ikäsenä ensimmäiset "oikeet" hymyt...Nyt varsinkin aina aamuisin naureskelee paljon kun selittelee jotain hassuja juttuja :D

Milkyllä kunnon ponnistusvaihe :whistle: :eek:

pulauttelu alkanut nyt ihan viikon sisään..aina silloin tällöin ja välillä lentää just ne kunnon yrjöt :whistle:

maratonimutukset on täällä joka iltaisia.. |O Ei se nyt muuten niin "vakavaa" oo mut kun ei edes vessaan pääse ilman huutoa ja meilläkään vauva ei mene yksinään nukkumaan joten en saa illalla yhtään omaa aikaa.Tissittely alkaa viimeistään seitsemältä ja loppuu sitten kun menen vauvan kanssa nukkumaan.Ykskin ilta kun olin yksin kotona niin piti vauva laittaa kylmästi omaan sänkyyn huutamaan kun pesin meikit ja hampaat ja tein muut iltatoimet..
Vaikka toisaalta ensimmäisen kerran herätään sitten syömään vasta viiden aikaan aamulla ja nukutaan suht pitkään sitten.

äh..tää kirjottaminen on vähän hankalaa taas joten palailen myöhemmin...profiilista pitäs löytyä kuvaa pikku-ukkelista..

misstar ja edelleen nimetön poikuli :eek: 1kk+
 
Onnea Milky :flower:

Pukluista Nti meillä pulauttaa kovastikin, silloin kun mulla tissit liian täydet. Silloin saa maidon sillä vauhdilla napaansa, että se myös tulee kaaressa pois. Ja toki sitä silloin menee liikaa sinne masuunkin eli ylimääräiset pulauttaa pois. Ja just niinkuin täällä mainittiinkin, että éi ole vaarallista ellei kakkaa sitten ala kuulumaan tai vauvan paino laskee/ei nouse. Meillä esikoinen oli tosi kova pulauttamaan... Huh sitä pyykkimäärää. Tää on vielä vähäistä siihen verrattuna, tai sitten mä osaan jo tyhjentää liiat maidot lavuaariin ennen syöttöä! Jos tissit turvoksissa pahasti...

Sammas asiaa Ollaan sillä sitruunalla hoidettu jo kohta kuukausi ja mitään merkkiä paranemisesta ei ole. Välillä peitettä suussa vain vähän ja sitten taas enempi :headwall: :headwall: :headwall:

No saatiin neuvolasta daktarin oraaligeeliä 2%:sta reseptillä tuohon, varuilta jos ei ala paranemaan. Onko teistä kellään kokemuksia tuosta???? Nimittäin siinä lukee, että ei suositella alle 6kk ikäisille vauvoille, geeli on tahmeaa ja voi vaikeuttaa lapsen hengitystä, pidettävä lasta istuma-asennossa lääkkeen antamisen jälkeen ja voi aiheuttaa jopa tukehtumis vaaran Järkkyä. En uskalla antaa moista...

Ja vauvan painosta Vauva siis tulee 25pvä 2kk. Ja painoa kotipuntarin mukaan (joka viimeeksi piti aika lähelle paikkaansa neuvolan punnituksen mukaan kutinsa) tyty on 5,7kg!!! Onko teillä vauvat näin isoja jo??? Tää kyllä syö kuin hevonen ja mulle sanottiinkin, että mun maito on rasvaista (ilmankos mun kilot tippuu vai mikä tähänkin maidon rasvaisuuteen vaikuttaa?) ja tyty on kuin pieni tankkeri jo...

Eilen käytiin mummon luona ja siellä väki ihmetteli, että kuinka on lapsi kasvanut 2vkon aikana. Kuulema kamalasti. Eihän sitä itse erota, kun katselee päivät pitkät.

Kivaa tää vauva aika, kun äiteellä hauis kasvaa :)
 
heippa!
täällä ei ole tissiraivareita, ei juurikaan ilmavaivoja, iltaisinkin nukahtaa usein ennen kymmentä,isoveli taas kärsi kaikista edellä mainituista vauva aikana eikä unta tullut silmään ennen yhtä ensimmäisenä kolmena kuukautena, joten tuntuu todella iisiltä pikku mieheltä meidän vauva. kaikenlisäksi pieni on kovin hymyilevä, juttelee hieman ei kitise ellei ole nälkä tai sylin kaipuu. todella helpolla on päästy.
esikoinen sen sijaan aiheuttaa enempi päänvaivaa, isoveli (1v8kk)on reagoinut todella voimakkaasti vauvaan :| ei nuku enää öitään kokonaan vaan herää ja vaeltaa meidän sänkyyn itkien joka ikinen yö.itkee myös herkemmin kaikesta (ennen ei juuri kolhuistakaan välittänyt),heittäytyy agreksi sekä minua että vauvaa kohtaan siis läpsii, heittelee tavaroilla ja potkii esim kun olen imettämässä.haluu syliin myös kokoajan (ennen ei sylissä viihtynyt lainkaan). tuntuu niin kurjalta kuin aurinkoinen pikkuvesseli on muuttunu välistä ihan riiviöksi. :/ toivotavasti pienen mieli tottuisi pian pikkuveljeen ja palaisi uomilleen.

kirjoittelu tosiaan jäänytvähäiseksi kun arki on kulkee niin haipakkaan


onnea taas kaikille tuoreille pikkuisten äiteille! :flower: :flower: :flower:

tutsa & rasmus vili valtteri 8vkkoa
 
Ihana poitsu misstarilla :)!

Meillä ollu jotenki ihan kauhee päivä. Viime yönä ei oikee nukuttu ja kun sit aamulla vauvan kanssa ylhäällä jatkettiin toipumista yöstä niin johan alkaa alakerrasta kuulua epäilyttävää rapinaa. Meijän koira oli levittäny miehen jättämän roskapussin ympäri keittiötä. No, seuraavaks ku me vauvan kanssa oltiin tässä koneella niin tää kyseinen koira läpsäs meijän vauvaa! Mä sain sellasen raivarin sille ettei oo tosikaan. Aiemmin se on vaa haistellu ja yrittäny olla hellä... No onneks ei ees jääny jälkiä, mutta laitto miettimään ja itkemään. Muutenki on tullu ihan eri fiilikset tota koiraa kohtaa vauvan tulon jälkeen. Ehkä se tästä ku koira tottuu eikä oo änkeemässä aina tilanteisiin mukaan ku vauvaa sylittelee jne.

No aamu jatku niin, että tää meijän herra laattas kaaressa niin että näytti tulevan vanhatki sapuskat ulos. Sit sitä meni sen nenään ja raukka oli ihan limanen, rohiseva ja kröhisevä. Vauvan raivari ei auttanu asiaa ja mäki olin aika neuvoton, miten sen liman sieltä nielusta saa pois. Nenään tiputtelin nakkelia ja mentiin hengittelee kylppäriin höyryä. Tää on muutenki limanen poika, mutta lääkäri ja neuvolatäti on sanonu että on normaalia ja lääkäri kuunteli keuhkotki mun mieliks eikä rohina tuu keuhkoista. Tilanne on nyt rauhottunu ja viime tissittelyn jälkee ei tullu edes pientä pulautusta. Nyt mä käyn koko ajan kattoo sitä, et se hengittää eikä tukehdu omaan limaansa ja oon ihan stressissä. Hankin himaan kohta sellasen sairaalan imusetin :whistle:.

Eiköhän se tutsan esikkoki siitä vauvasta vielä tokene... Se taitaa olla siinä iässä, ettei oikee sana mee perille.
 
mammanen mulla on kokemusta tosta sammas lääkkeestä ja paljon. meillä on kummallaki ollu sammasta eikä oo parantunu ilman tota lääkettä.
nyt tälle tytölle olen tota lääkettä antanut sillai et pumpulipuikkoon laittanu sitä voidetta ja sit hieronu sillä niitä kohtia joissa sammasta, ja hyvin on tehonnu. en siis ole suuhun ruutannu sitä sitä määrää mitä ohjeissa on. ei näin pienelle voi edes sillälailla antaa, siitä sit tuleeki tukehtumis riski.

eilen meillä mentiin 21-05 yhdellä syötöllä ja muuten sit nukuttiin =) =)
vaikka aina on ollu kiltti tuo meidän tyttö ja nukkunu hyvin.

mun täytyy nyt myöntää :ashamed: että en osaa kuvitella noita teidän tissimaratooneja. kummatkin lapset aina tankannu itsennä nopasti täyteen ja ollu sen jälkeen tyytyväisiä. mutta voin kuvitella että rankkaa on :flower:
 
AAM
joo siis mua saa kutsua aaämmäksi edelleen :D ei tartte käyttää par:ria.. :LOL: ajattelin vaan ko noita a-kirjaimella alkavia lapsia on kaksi etten pelkästään oo allun mutsi enään niin :D *hienostelija mikä hienostelija ;) *

tissimaratooni päättyi väsytystaktiikalla mutsin voittoon :D :flower: B) ois tarttinu heittää jotai naprokseenia tohon tissimaitoon varmaan |O :xmas:
Päättelisin että neiti oli vain niin väsynyt kun ei tosiaan ollut nukkunut kunnolla moneen tuntiin vain niitä pätkiä joten siksi kiukkusi ja ei vain saanut unesta kiinni.. ? kaikista loogisia selitys. Katsotaan onko tämä ilta poikkeus eiliseen.. Sit voidaan plöröttää mun teoria vessanpöntöstä alas :LOL:

Säde voimia hauvelin kanssa, onneks on nuori että oppii vielä jotain..? kaverilla on se 13 vuotias afgaani narttu ja seki oli ko kummipoika oli ollut pieni ja könys lattialla niin poskesta nipannut poikaa niin että skratsu oli tullut.. :| mutta mietti että pitää kattella kui nyt ton tulevan vauvan kanssa lähtee sujumaan.. :whistle:

Miss sulla söde poitsuliini, toinen niin tapittaa suoraan linssiin :heart:

Olikos se Solina kans kun ottaa kuvia paljon ? meikäläinen kans päivittäin kuvaa raukkaparkaa täällä, on varmaan sokea kaikesta räpsimisestä kun tulee puolen vuoden ikään :D

Ifolorista tilasin jo kuvia neitistä kans ekan satsin ja ihastelin niitä että pääsee laittamaan kansiota valmiiks ristiäisiin..

äh ne ristiäiskutsut ! tuskaa ! laitoitteko ihan tekstarilla vai teittekö ite käsin ja postititte ?
Mähän ostin ennen neitin syntymää jo tarvikkeet ja nyt pitäis väsätä loppuun ja postittaa... |O

Milkylle :flower: :heart: meiltäkin jos ei olla muistettu onskutella :hug: tää pää on niiiin hatara tällä hetkellä.. jos ei heti kirjuuta ylös niin unehtaa kaiken.. :whistle: tänkin olen tainut jo täällä todeta kertaalleen :LOL:

Kuppi kahvia ois paikallaan :wave:

am/par & neiti A. 3 vkoa :heart:
 
kuulumisia täältäkin...

On ollu sitten jokseenkin karmeet 2 päivää :'( Meidän hiljasesta ja tyytyväisestä herrasta on tullu kärttynen huutaa ja mihinkään ei oo tyytyväinen..en tiedä kuuluuko johonkin kehitysvaiheeseen vai mikä on.

Nukkuumaanmeno meillä nukahdetaan vasta siinä 23.00 kamalan taistelun jälkeen. Siihen saakka on tissitelty, kakkajumpattu, röyhtäytetty, kanneltu,lauleltu ja ties mitä mutta uni ei vaan tuu |O luulen että reppana on jo aivan yliväsy. Sitten ei kummiskaa nuku kun johonkin 2:00..ennen päästi tonne puoli kuuten ihan kevyesti!!! Meillä kans ollaan ihan kärppänä jos lasken liian aikaisin omaan sänkyyn.

Rintaraivarit[/b meillä ei semmosta onneksi vielä oo, mutta meillä kyl punnataan tissi suussa pierua aivan kamalasti..poika on ihan punanen ja pitää karmeeta örinää :( mut pierua ei kuulu :'( jolloin taas vaihteeksi itketään. .

Pulauttelu
tästä meille tuli ongelma..pojalla todettiin refluksin oireita, koska unissaan nieleskeli ja röyhtäys tuli itkun kanssa. Poika puklas vielä tunteja syötön jälkeen ja oli tosi itkuinen. Hengitys vähän rohisi kun maito kurlas kurkussa edestakasin. Kävin neuvolassa varmistamassa että paino nousee ja olihan se noussut. Lääkäri määräsi meille gavisconia oireiden lievittämiseen. Tarkemmin tutkitaan vasta kun poika on yli kolmen kuukauden, jos oireet jatkuu, koska sillon yleensä tämmösetkin vaivat häviää itsestään..saas nähdä kuinka meitin käy..

-Nussukka ja "martti-erkki" 6 vkoa 2pv
 
oikein paljon onnea vaavin saaneille...

meillä tyttö myös kova pulautteleen :wave: oon pumpannu omaa maitoa ja antanu sitä pullosta(sitä ei pulauta) ja samoin olen antanu sitä tuttelin jauhemaista koeviketta (omneo) sekin pysyy sisällä...onneksi niitä kauheita mahalaukun tyhjennys yrjöjä ei enään tule niin usein kun ihan alussa(esikoisen kansa sama ongelma, mutta ei huolinu ollenkaan pullosta)..onneksi tälle kelpaa pullo ja tutti :D

lumi-enkeli+ tyttö 3vko
 

Yhteistyössä