Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
tuosta kakan väristä.. et mitä se vihreä väri sitten kertoo? Ku meidän pienellä nimenomaan on vihreää ja osittain vettä..?
Jotkuthan lähteet sanoo että vihreä kakka tarkoittaa jotain allergiaa. Meidän esikoisella tuli vihreää kakkaa ja silloin "kaikki" sukulaiset sanoi et on varmaan maidolle allerginen. Nyt poika on pian 2v eikä ole mitään allergioita! Kaikkea kärsii syödä eikä tule minkäänlaisia oireita.
 
Kakan väristä mä oon käsittäny että ilmavaivat saattaa tehdä kakan vihreeks...
Meillä ei oo kyl ollu vihreetä, mut nyt ku tytön maha on selkeesti ärtyny mun antibiootin takia, niin on sellasta vetistä, vähän limaista ollu eilen ja tänään. Mut uskon että se taas normalisoituu kunhan saan antibiootit syötyä (kaks päivää takana, kahdeksan edessä, aargh).

Meil on tyttö ihan uskomaton nukkuja ollu nyt esim tänään... Viime yönä veti uskomattoman hyvät unet, nukkui ensin illasta yhteen, sit söi ja sit nukku taas viiteen, söi ja sit nukku ysiin (kelpaa mulle ku oon sairastellu) ja nytkin on nukkunu kohta neljä tuntia. Oon tässä jo vaihteeks helpottanu oloani rintapumpulla. Ihan vähän tosin vaan pumpannu, ku en halua yhtään nyt stimuloida tätä maidontuotantoa, kun se vihdoinki näyttäis vähän tasoittuvan (en halua mitään rintatulehduskierrettä liiallisen maidontulon takia)... Ainoo, että me ollaan illal menos ihmisten ilmoille, siis nähdään tosi iso osa meidän tuttavapiiristä, ja mua vähän hirvittää että aikooks tyttö olla tissitakiainen sit koko illan ku nyt on niin hyvin viihtyny unten mailla.. :whistle:

Laala ja Aura 16vrk
 
No niin, nyt täälläkin vaipassa odottaa äitiä vihree kakka mut viel en pääse vaihtaa, ku neitokainen nukkuu... Viel en tosin silti aloita allergiadieettejä, ku ensin odotan että mun antibiootti on tosiaan syöty... Sit alan vasta huolestuu jos kakka ei normalisoidu...

Neiti oli tosi kiltisti ku oltiin tänää ihmisten ilmoilla. :) Oikeen edustavasti käyttäydyttiin! :D Sit me saatiin yksiltä tutuilta lahjaks lahjakortti valokuvaamoon vauvakuvaukseen! :D Vähän mä oon innoissani. Käytetään se kyl varmaan vasta sit lähempänä puolen vuoden ikää, kun silloin on helpompi saada pienestä kuvia kun se alkaa jo vähän istuukin. :)

Laala ja Aura...
 
AAM
:wave: iltapäivää !!

täällä on helatorstaina pakkopyhät ohi ja viikonloppuun valmistautuminen alkamassa.. pian menossa kun unilta herää esikoinen niin kurkkaamaan kummipojan elämää vähäks aikaa ja sit grillataan illalla mikäli ei sada :xmas: |O

Mietin juuri niitä kastejuhlia ja ajattelin että voisin tilata semmoiset neitin nimellä nimikoidut kahvinäpkinit.. :) muistan että allullekin otettiin silloi eikä maksanut ihan hurjasti. ja meidän häissä oli kans meidän nimet ja päivämäärä siis siinä ei sen omituisempia.. onko kukaan tommoista harrastanut ?

muutenkin tarjottavia pohdin niin ajattelin että voi pari suolasta piirakkaa ja sit kalavoikkarin siihen kylkeen ja parit kakut ja pakollisia keksejä lapsille ja popparia..
Siin sit sais olla.. :snotty: kakut / piirakat kuite teen itte ja kaverin mutsi kalavoikkarin joten työtä riittää..

 
Hemulille ihan nopsaan kuittaan, että meillä kakka on saatu liikkeelle sillä mallasuutteella. Poika ei kakkais muuten varmaan ollenkaan. Nyt ollaan annettu mallasuutetta joka viikko parinakin päivänä. Sit kakka tulee seuraavana päivänä.. ja sitä tulee PALJON!

Nyt takaisin leipomaan kakkua ja muita ristiäisherkkuja. Toivotaan että Konsta osaa käyttäytyä huomenna!

Nappi ja Konsta
 
Hyviä ristiäisiä nappi, sädeI ja muut joilla juhlat tänä vkl :heart: Ja am:lle hyviä kastevalmisteluja, hienoja näpkinejä ihan jo muistoina säilyttää muuten =)

Meillä valvottiin viime yö |O Tavallisesti pikkuneiti nukkunut TOSI hyvin niin viime yönä riehui puol kolmeen ja sit muutaman vajaan tunnin pätkän suostu nukkuun :eek: Mä olin et mitäs mitäs mitäs tämä nyt sit on ja neiti vaan riehuu... Vasta yhdeltä iltapäivällä tänään suostu nukahtaan kunnolla kun pakkasin neitin vaunuihin ja käytiin käveleen pari tuntia. Sit jatkettiin kotona päikkäreillä vauva ja äiti ja nyt olo vähä parempi. Mies pitää nyt pikkuista väkisin hereillä, jottei nuku liikaa enää päivällä. Eilen vetäs semmoset 6h päikkärit, jotka tosin ei meillä aiemmin oo ollu ihan yhtä tuhoisia... Mietinki enempi et oon syöny jotain erilaista kun pikkusen kakka tosi löysää ja melkein joka vaipassa jotain. No, seuraillaan, eipä toi katastrofi oon jos kerran vauva-aikana tääki mamma joutuu tosissaan yötä valvoon. Kunhan ei tuu tavaks ;) :D

Jep, nyt kauppaan ja ruoanlaittoon. Viikonloppuja :wave:

t. manna + yöriehuja-Elsa 7,5 vkoa :heart:
 
Meilläkin valvottiin viime yö! :kieh: kolmesta viiteen tyttö oli tissillä ja känisi välillä ja sit se alko huutaa ja ku tarjosin tissiä ei kelvannu ja kun yritin viihdyttää (=pitää pystyssä) niin alko taas hamuaminen tissin suuntaan ja olin ihan että WHAT. Mies sit onneks viideltä sano että jos hän ottaa sen ja menee olkkariin, niin mä saan edes nukkua... Ja tyttö oli sit ollu ihan tyytyväinen, mut nukahtanu vasta kuudelta, eli taas maidon haju häiritsi neitiä. Oli ikään kuin seurustelutuulella... :kieh:

Sit pitää kysyä että kuin usein teillä syödään tissiä? Meillä normaalisti tyttö on päivän aikana 8-10 kertaa syömässä, mut tänään ollu vasta viis kertaa ja vähän näyttää siltä että ei tuu kauheen montaa kertaa enää tänään syömään. Pitäiskö mun huolestua liian vähäisestä syönnistä? Tyttö on kyl jo varmaan sen viis kiloo, eli vissiin pysyykin näillä kiloilla jo pidempään unessa... Plus että se kun on syöny niin syö kerrallaan aika pitkäänkin (vaikka on tehoimijä, todettiin jo sairaalassa ku kolmen päivän iässä söi reilussa viidessä minuutissa sen 60g, mikä käsittääkseni on aika hyvin)...

Tyttö on tänäänki taas kyl nukkunu tosi hyvin. Vähän ahistaa, kun se luultavasti tarkoittaa taas hankalaa yötä. Höh. Mihin meidän unelmanukkuja katos? Aika hassua, kun ei toi neitokainen tunnu enää ollenkaan vastasyntyneeltä, tai no ei kai se enää olekaan kun se on jo yli 2viikkoinen mut silti... Se on niin päättäväisen oloinen kun se haluaa jotain ja sit ku se on onnessaan niin ihana "höö" kuuluu. :heart: Kyl on ihana! :heart:


Laala ja Aura 17vrk
 
Joo, meillä valvottu myös yö. Toissa yönä nukahti vasta klo 2.20 ja heräsikin jo 5:n aikaan ylös... Eli tosi kiva päivä oli tällä mammalla. Vielä yön/päivän yksin hoisin näitä lapsukaisia. Esikoiselle vielä nousi kuume lähes 40 astetta. Illalla isukki kanteli hiukan vauvaa, että sain levätä. Mutta arvatkaapa osasinko?

Nyt nukkumaan! Öitä! :wave:

Juup, ja ukkonen hajotti vielä modeemin tästä aparaatista. Nyt kuitenkin kunnossa. Huoh.
 
Laala;just sanoin eilen meijän pojasta äitillle ettei munmielestä tunnu pikkuvauvalta lainkaan.Käsi väsyy tollasta tehoruokailijaa pidellessä.(ja ollaan tosiaan vielä lähempänä 4 ko 5kiloa.Olettaisin :LOL: )

Mitenköhän nopeesti ristiäiset pitää pitää?Meillä kun nyt tarkoitus itse mennä vihille samalla..Ja hokasin että tässähän tulee kiire. :D

Täytyy antaa miehelle tunnustusta..on joka ilta/yö antanut viimesn syötön pullosta(mun omaa,muuten pelkkää tissiä) jotta saan nukkua 6t putkeen ennen ko mini-äijä tahtoo taas.On melkoisen luksusta.Mitenköhänpärjään ko mies ensi viikon jälkeen menee töihin :LOL:

Ollaan oltu reilu viikko nyt kotona ja aika paljon ihmisiä käynyt vaikka aluksi vannoin etten tahdo,mutta kai sitä sit vaan ko oma vointi kuitenkin hyvä.

milky ja juho 16vrk
 
Huomenia!

Jipii!! Meillä on taas nukuttu viime yönä 7h putkeen.. Poitsu veteli sikeitä 22-05, heräs syömään ja jatkoi unia 06-8.30. Oli kuin aurinko kun viideltä heräs ja ajattelin että nyt ei sitten enää nukutakaan, mutta niin vain tissille väsähti. Vitsi kun on itekin niin pirtee kun saa kunnolla nukkua :)

milky, kaikissa lippulappusissa lukee että ristiäiset tulee pitää kahden kuukauden sisällä lapsen syntymästä, mutta kuulin/luin jostain että voi pitää myöhemminkin, mutta nimi tulee ilmoittaa kahden kuukauden sisällä kuitenkin. Meillä ainut päivä joka sopii kaikille on 14.6 ja poitsu kun syntyi 5.4 niin menee pikkasen yli sen 2kk. Soitin sitte kirkkoherranvirastoon ja kysyin niin ei täällä ainakaan tarvii edes nimeä ilmoittaa etukäteen vaikka menee yli sen 2kk. Se nainen sanoi että joillain menee lähemmäs 3kk syntymästä. Täällä ainakin noin, mutta kannattaa vielä kysästä omasta seurakunnasta :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :) ja jaksuja erityisesti niille joilla öisin valvotaan! :hug:

Sannismami ja poitsu :heart: huomenna 7 vkoa :)
 
Sannismami;olen kans kuullut tuollaista noitten ristiäisten/nimen annon suhteen.

Laala;mä olen nyt livistänyt klo yhden ruokailun :( neljältä on taas mun huki..ja kyllä tuntuu että maitoa riittää enemmän ko tarpeen.Meillä on nyt muutakin tulossa mikä saattaa estää imetyksen joskus 3-6kkden iässä.Torstaina selvinnee tarkemmin :/
 
Huomenta. :flower:

Nappi ja Nellah, kiitos tuttivastauksista, ehkä ei siis voi olla haitaa tutin antamisesta ja ei vaikuta siihen, että napero saisi liian vähän ruokaa :) Tänään syötin aamulla turhaan, kun ajattelin, että pojalla nälkä ja sitten se ahmaisi rinnan tyhjäksi ja pulautti kaiken kaaressa ulos :) Kyllä se vaan aina imee, kun tissin laittaa suuhun.

Onnea nimistä nappi ja säde (mitkä ne ovatkaan?), toivottavasti oli hyvät ristiäiskemut. Mä ulkoistin tarjottavien teon mummoille ja kermakakku tilattiin erikseen. Vieraita oli n. 20 ja poika huusi melkein koko ajan kirkossa. Isä otti pojan syliin sitten jossain vaiheessa ja hytkytti niin, että helmat vaan liehuivat kastemekossa. Juhlat olivat siis eilen ja kasteilmoitus on tänään lehdessä :) Täytyisi jaksaa hakea lehti tuolta postilaatikolta jossain vaiheessa.

Ihana aamu, ihana ilma ja kahvi jo tuoksuu! :heart:

t. kadak & pikku-tiikeri 8vko1pv
 
Meillä on ristiäiset vasta 11.7 (mitenniin laiska mamma :) ) ja tuolloinhan ollaan lähempänä sitä 3kk, mutta eipä se ole niin tarkkaa, ainakaan meidän papin mukaan.. Esikoinenkin oli yli 3kk kun nimen sai.

Meillä syödään vaan 1-2krt yössä ja hyvin maitoa riittää, päivisin tosin tankkaileekin sitte noiden öidenkin edestä :headwall: Välillä tuntuu et pelkkää tissittelyä koko päivä jos ei vauveli nuku tai olla ulkolemassa/kaupoilla.. Mulla vieläkin suihkuaa maito ja meinaa pikku-mimmi ihan tukehtua kun niin paineella tulee :/ Onkos teillä vanhempien pirpanoiden mammoilla jo tasaantunut toi suihkuuminen vai vieläkö vaivaa??

Paljon onnea nimensaaneille :flower: :heart:

Piin ja Pikkunen melkein 4vk
 
Huomenta päivää,
onpas ihana keli! Meillä lähdetään kyllä heti ulos, kun päikkäriaika koittaa. Ja kuulkaa onnen päivä oli eilen, kun vauva kakkasi ja päätti siten viikon kestäneen kakkalakon. Siihen kyllä vaadittiin 2 annosta mallasuutetta (kiitos Nappi tiedoista). Mutta tulipa samalla testattua, että tyttö suostuu syömään pullostakin.

Kadakin pojalle tuli kiva nimi. Ja Mannankin vauveli oli päässyt Hesariin.

Aurinkoista sunnuntaita,
Hemuli ja Lilja reilut 8 viikkoa
 
Sunnuntaita mammat!

Meillä kans selvitty ristiäisistä kunnialla. Vieraita n. 30 ja kaikki meni hienosti. Poika nukku koko seremonian ajan ja muutenki oli nätisti juhlissa. Pojan nimi on nyt siis Luukas Kasperi. Oli kyllä piteleminen etten pillittäny koko kastetta. Olin niin ylpeä ja onnellinen meijän pojasta!

Laala mä oon huomannu, että tää ei syö ihan niin montaa kertaa enää ja herralla reilusti painoa yli 5 kiloa. Nukkuu myös pitempiä välejä. Riippuu myös vähän millanen päivä hänellä on.

säde ja lupu 4 vkoa 1 päivä!
 
Mä olen niiiin rikki!
Prinsessa huusi viitisen tuntia tossa aamusta. Sit soitin itku kurkussa päivystykseen, että pitäiskö tulla näyttää, että tottahan tuntuu pahalta ku ei tiedä mikä sillä pienellä on... No sit sanottii että tulkaa puolilta päivin, kun sillon tulee lastenlääkäri päivystää. No sit kahdeltatoista mentiin sinne tk:n ja se lastenlääkäri oli ihan hirvee. Kyllä se katto tytön läpi, kuunteli sydämen, keuhkot ja suolistoääniä ja katsoi korvat. Sit se sano että taidatte vissiin olla esikoisen vanhempia, että kannattaa vaan tottua siihen että vauvat huutaa. :eek:
Ei se mun mielestä nyt ihan vaan tottumisjuttu oo että vauva huutaa tuskissaan 5h. :kieh: No, muistinpa miksi oon ottanu vauvalle vakuutuksen, palvelu oli niin asiantuntevaa että sit kun tolla "oikeesti" on jotain niin menen kyl suoraan sinne yksityiselle. Tuo lääkäri sano vaan että hiljentäkää se Panadolilla. :eek: Onks se nyt sit joku ratkaisu että jos pienel on joku ongelma mikä aiheuttaa kipua niin hoidetaan vaan oiretta eikä edes mietitä mikä syy on? Sit sanoin siitä että mulla on antibiootti, mut oon antanu vauvalle Rela-tippoja, että sen masu kestäis niin lääkäri ei ees tienny mitä ne relat on. :whistle: Joo, tunsin saavani taas asiantuntevaa kohtelua.
Päivystyksen luukulla olevat tytöt halus kaikki tulla katsomaan meidän 19-päiväistä. "Voi miten ihana"-kommentteja sateli. :D Se vähän lohdutti. :p

No joo, mut nyt toi tyttö on sentäs sit nukkunu jo kohta kolme tuntia. Kun se herää, annan sille Cuplatonia ennen imetystä. On se vaan niin sulonen vaikka mun silmissä alkaa pimenee ku se huutaa monta tuntia. :heart: Hyi olenpas huonohermoinen. Ehkä se tästä.

Laala ja Aura 19vrk
 
Meillä kanssa huudettiin ja kitistiin aamulla... |O En tiiä mikä oli..vatsavaivoja vai kiukuttiko vaan..ainakin alko olla tosi väsynyt lopuks ja huusi sit sen takia.Poika heräs seittemältä ja nukahti 12aikaa ja nukkuu nyt vieläkin tuolla jo neljättä tuntia :)
Oli se kyllä kun oli väsynyt ite ja toiselle mikään ei ollut hyvä..Mä päässäni jo huusin että Mikä helvetti sulla on!!! ja sitte myöhemmin tuli paha mieli vaikka en edes äänen sanonut vaan ajattelin vaan :/ On tää vauva-arki ihmeellistä :whistle: :saint: :D

Eilen kokeiltiin hyvällä menestyksellä kantoliinaa :) Oli mukava käydä kaupassa kun ei tarvinut taiteilla vauvujen ja korin tms. kanssa.

Takaisin parvekkeen pesuun...läväytin vahingossa likaset vedet tonne alakerran parvekelaseihin :whistle: Nyt en uskalla lähtee viemää roskia ku saan huudot siltä mummelilta alakerrasta vaikka kohta se varmaan on tossa oven takana :headwall: :p

 
heip!
ihana ilma, piipahdettiin kaisaniemessä kun oli maailma kylässä :D ja olin ihan tuskan hiestä märkänä, kun esikko näytti taas kaikki mielenlaatunsa naurusta itkuraivareihin ..ai että kun meitin hellantettas on niin ihana että mun korvat sauhusi..
ja tuo meitin pikkuinen vaan nukkuu..syö tillottelee ja hymyilee pitkiä toveja..välillä on käynyt mielessä onko sillä kaikki ihan kotona, kun niinsimppeliltä tuntuu. :D
tosin nyt keskiviikkona otettiin rotan eka rokote annos 2 kk neuvolassa ja saatiin pientä kiukkua poikaan, että kyllä sekin vähän ärhäköityi :kieh: ja kakkaan vihertävämpi sävy =) , niin siitä kakan väristä, ilma muuttaa sitä vihertäväksi varsinkin suihkutissisten vauvoilla tulee helposti kun maitoo tulee liian vauhdikkaasti..
Piin siitä kyselikin, täällä ainakin suihkuu tissit ja poika jo 2kk, mutta suihkuaminen ei enää tule joka syötöllä niin reippahasti. vain silloin kun taukoa on vähän pitempi tovi tai just tiheä imu takana.esikoisesta mulla suihkusi niin kauan kun mentiin täysimetyksellä.

laala toivottavasti ei ole koliikkia, jos ei mahakaan vaivannut kumma kun lääkäri ei siitä maininnut (tosin kummalliselta lekurilta vaikutti muutenkin tekstin perusteella).

jaksuja itkuisten,kiukkuisten ja kipeiden äiteille sekä voimia valvomisiin ja tissimaratooneihin tasapuolisesti kaikille!

tutsa ja rasmus 2kk

..ja pk-seutulaisille kiitokset päiväkahviseurasta ja hemulille :flower: kumarrukset majoituksesta :D ,ihailin suunnattomasti huonekorkeutta :p
 
moi B) ihana ilma helsingissä! käytiin vantaanjoen rannalla piiiitkä kävelyreissu miehen kotiseudulla ja tuntui aivan kesältä. hiki päällä sai lykkiä vaunuja, ja jätski ja kylmä limsa maistui :p ihana oma mansikka jätski vai mikä se oli, jossa paljo aitoa mansikkaa, me like :p :D

kiva bongailla kasteilmoituksista tuttuja =) kadakin poika sai hienon nimen ja meidänkin pikkuneiti tosiaan oli samassa lehdessä. myös säteen poitsu saanu kivan nimen :heart: tommonen vähän harvinaisempi on mun mieleen.

meillä syödään yhä aamuisin ja iltaisin USEIN, mut iltapäivä- ja yöunien aikaan harvemmin. yöllä saattaa mennä jo 6-7h yhdellä syötöllä, vaikka harvinaista herkkua toi ja yleisemmin n 5h välein yösyönti.

suihkutisseistä niin ei oo helpottanu ainakaan täällä nyt parin kuukauden aikana. vauva meinaa yhä joka kerta imuttaessa tukahtua maitoon mutta en säikähdä sitä enää, hetken nikottelee ja jatkaa sitten. sen oon kyllä huomannu et aluks vauva ei ime vaan lähinnä pitää tissiä suussa ja antaa maidon suihkuta suuhun... osaa varoa siis maitosuihkuja jo.

laala toivottavasti itkukohtaus ei toistu mutta jos kyllä, niin sitten yksityiselle lääkäriin. sitä vartenhan ne vakuutukset on. voimia sinne, samoin kuin muille itkevien ja kipuilevien vauvojen äiteille :hug:

nyt pakko herättää toi meidän unikeko jotta ei mee taas ens yö valvomiseksi... yleensä se kyllä nukkuu mainiosti iltapäivät (n klo 13-18) ja yöt mutta se to-pe välinen valvottu yö säikäytti niin etten enää ihan 7h "päikkäreitä" anna pikkuisen nukkua. kauhee äiti minä, kun herätän pikkuisen, mutta helpompi kyllä kaikille jos vähän yrittää tosta rytmistä pitää kii. jaksaa äitiki leikkiä vauvan kaa tsiljoonasti enempi.

aurinkoista sunnuntain jatkoa!

t. manna + elsa melkein 8 vkoa :heart:
 
Ihanaa, tyttö nukku käytännös koko päivän ton parkumisensa jälkeen. :D Vei vissiin voimat aika hyvin. :p Nukahti siis just ennen sitä lääkäriä, ja heräs vasta neljän jälkeen kun väkisin herättelin välil syömään. Söi pari minuuttia, nukahti uudelleen, eikä välittäny enään vaikka vaihdoin sille vaatteet ja lähettii liikenteeseen. :D Sit se heräs vasta ku oltiin tulos kotiin kauheiden ostosten kanssa. :D Ja söi suurinpiirtein maanisen keskittyneesti kasilta. :D Sit se teki hirmuiset kakat ja söi ysiltä uudestaan ja nyt nukkuu isänsä kainalossa. :heart:

Oli kyllä loppupäivän tosi aurinkoinen, ihan itsensä. :) Turhaan pelästyin.
Ainoo, että Cuplatonia annoin siinä neljän jälkeisellä imetyksellä, ja sen jälkeen nyt illalla ei oo pikkuista pierut itkettäneet, että ehkä siitä Cuplatonista vois olla apuakin. :)

Uih. Nyt nukkuu, huomen näen varmaanki mun äidin. :) Meidän pieni on ihan kietonu senkin pikkusormensa ympärille. :D

Laala ja Aura 19vrk
 
Vihdoinkin kotiuduttu tuolta periferiasta =)

Meidänkin poika sai tosiaan nimen lauantaina. Poitsusta tuli Konsta Sulo Sakari, toinen nimi tulee mun ukilta (joka kuoli viime marraskuussa) ja Sakari on miehen suvussa kulkeva nimi. Kivoja nimiä ovat muidenkin pikkuiset saaneet!

Meilläkin on vietetty levottomia öitä.. Mikähän noilla pikkuisilla nyt on kun oikein joukolla valvovat ja huutavat. Toivottavasti yöt rauhoittuvat kaikilla, kirjottelen enempi kunhan selviän pyykkivuoresta ja muista reissutavaroista.
 

Yhteistyössä