Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Juu, meilläki seksiä olis varmaa ollu aiemmin jo jos ois paikat kestäny. Tosin oli niin hellänä pitkään etten uskaltanu ees koittaa. Mulle siis tuli ainakin kymmenkunta tikkiä ja olivat kyl kipeitä pitkän aikaa. Jälkivuoto kesti noin 4-5vkoa, sit tuntu et loppui ku tuli pari pvää vaan valkovuotoa. Vaihdoin sit stringeihin eikä ollu suojaa ni taas sit tuli vuotoa tossa pari pvää sitten. Et tiedä sit onko jälkivuoto vieläkään loppunu.. :headwall:
 
Sä taisit kirjoittaa siitä sammaslääkkeestä, että teillä kokemusta!

Uskaltauduin sen nyt hakemaan apteekista ja nyt olisi tarkoitus ruveta antamaan. Voisinko sulta kysyä vielä paria vinkkiä eli milloin annat ko.lääkettä? syöttöjen jälkeen, kun vauvaa tarttee pitää pystyasennossa? Saatiin ohjeeksi, että 8h välein. Kokeilen sillä sun antamalla vinkillä, että vain vähän topsilla suuhun... Kuinka kauan kesti, että sammas hävisi lääkkeen annon jälkeen?

JA kiitos! :flower:
 
heips,
mulla ei ollut jälkitarkastuksessa (4vkkoa synnytyksestä) vielä kaikki tikit sulaneet ja niitä oli tosiaan vaan laitettu vain muutama ja haava kuulemma hieman vielä punotti.sanoi silloin että siitä pari viikkoa niin pitäisi olla sulaneet pois. ja seksiä silloin sitten tuli kokeiltua ja oli ihan entisen tuntusta,hieman aristi vielä haava kohtaa.

virtsankarkailua oli ensimmäisen pari viikkoa ja vkko sitten vieläkin lorahti kun spurttasin oikein kovaan vauhtiin (juostiin miehen kanssa kilpaa, kun lyötiin tiskit vetoa kumpi voittaa :D ), mutta siis yskiä pystyn ja hölkkäämään ilman karkailuja, hyppyjä en ole vielä kokeillut (esmes,jumpassa)..ja juoksemisen jo mainitsinkin.

 
Täällä oli jälkitarkastuksessa kaikki hyvin, paino oli -4kg lähtöpainoon verraten eli mie oon komiasti laihtunu :flower: nyt siis mitat 169/n.63kg :heart: Paineet 128/88 ja hemppa 125. Alapää palautunu kuten pitääkin kohtua myöten. Ja minipillerireseptin sain, jos niitä ny ees ainaki koittais.
 
Jälkitarkastus täälläkin ohi ja hemppa oli 159!!!
Kysy neukkutäti et enhän vaan syö rautaa!!! Sanoin et en todellakaan syö =)
kaikki oli kunnossa..nyt puntari näytti 55,5kg ja lähtöpaino oli sen 49-50kg eli vielä kun sen 5-6kg putoaa niin ollaan taas lähtöpisteessä..Yhteensä kun tuli se 17kg...

KÄVI MIELESSÄ
ettämitä jos tonne etusivulle laitettas nyt vaavien nimetkin kun alkaa niitäkin olla jo..ois kiva siitä kattoa millasia nimiä on tullut..
Jahas nyt taas minun hetken rauha loppui kun keskimmäinen heräs päikkäreiltä..Jotenka moro taas...
 
"Kiva" huomata ettei oo ainoo kenel on noita alapääongelmia. :ashamed: :D Tsemppiä meille kaikille niiden kanssa taisteleville, eiks jee. :hug:

Tyttö valvotti ihanasti viime yön. :p Sain unta ihan peräti 3,5h... plus jotain satunnaisia vartteja aamusta.... Sit vaihdoin meil makuuhuoneeseen pimennysverhot (ja huudatin tyttöä sen aikaa) ja menin sen kaa sänkyyn takas niin nukuttiin 3h päikkäreitä. :D Kylläpäs teki hyvää!! :)

Nyt tuli just mies kotiin, mennää seuraavaks kauppaan, mä pääsen samalla vähän vauvanvaateshoppsiluille. ;)

Laala ja Aura 3vk
 
AAM
:wave:
täällä ei vielä ässää kokeiltu elippä j.tarkastusta mäki odottelen :kieh: 4.6. on vasta :| kohtu on palautunut suht kohdilleen ja eppari parantunut hyvin, tikitkin sulaneet käytännössä melkein pois, ei ainakaan käsipelillä tuntunut :whistle: peilillä en jaksanut katsoa... lantionpohjanlihakset täälläkin skulaavat normimalliin en edes huomannut että ois kauheesti kärsineet.. :/
"Jälkivuotoa" vielä tulee hieman semmoi toosi pieninä lirkkeinä niin et phs:lla pärjää... vois kyllä jo loppua.. :whistle:

Neiti o hymyillyt isilleen ja kummitädilleen mutta minä saan kovin harvoin hymyjä.. |O ? huutava vääryys :D
kyyneliäkin on jo vuodattanut.. ? ainakin kuvitellut näkeväni jo.. solina niistä mainitsikin entäs muilla ?

Tämä perjantaikappale siis inhaa kans tuota tissisuihkua ja ärjyykin siinä välissä ja saa tietysti maitoa pitkin naamaa samalla... reppana.. onneks ei kestä koko tovin että saa suurimmat patoumat purettua ja joka imetys kerralla ei siis suihkua vaan kun on suht täysi.

Ja ihanilla nimillä oli vauvoja kastettu :) ja mäkin kannatan tuota nimilistaa.. kun on useampi samanniminenkin..

Äitiys ja onni :wave: tervetuloa löpinöihin mukaan vaan rohkeasti ! ! taisi täällä olla useamipikin mansen suunnilta.. kun kyselit.

Rutiini on neitillä kyllä unia tykkää vetää aamupäivästä pitkiäkin torkkuja kuite max sen 3 h ja sit tähän 17-19 aikaa hereillä pidemmän jakson selkeesti ja tissittelee tietty, yleensä juuri silloi kun mä ruukaan kahvia alkaa juomaan tai syödään miehen ja pojan kanssa :D hän tahtoo kans ! :LOL:



am & vakava neiti A. 4 vkoa ja 4 pv :heart:
 
heissan pitkästä aikaa!!

ollu vähä "muka" kiireistä aikaa...

miten te nyt jo ootta käyny jälkitarkastuksessa??=) mulla vasta sitte ku tyttö on 11 viikkoa... ku ei malttas sinne asti oottaaa.kiinnostas tietää,onko kaikki ok. tuntus kylläettei mitää kummosta oo,mutta silti.

mulla on oma puntari ja se näytti 50kiloa vaatteet päällä.eli ihan normipainossa oon.verenpaineet on 125/70 suurinpiirtein.eli ihan ok. hempasta ei hajuakkaa.=)

vauva on erittäin kiltti.syö hyvin,nukkuu hyvin. =) mun sisko sai perjantaina tytön,joten meijän likalle kaveri =)

mulla kesti jälkivuoto vajaat 5 viikkoa. edellisestä kesti 8 viikkoa :eek: mutta se johtu siittä ku lähin liian aikaste juoksemaan...nyt on otettu virheestäoppia,enkä oo vieläkää lähteny juoksemaan. sitte aikasintaan ku tyttö on 8viikkoa. kävelylenkkejä oon tehny jokapäivä.
myös lihaskuntoa.

kohta se lapsillaki loma alkaa ja pääsee kesän viettoon. :) kyllähän ne oottaa.

Pai ja Janna 6viikkoa ja 3pv :heart:
 
meillä sammas hävisi näkyvistä jo muutaman laittokerran jälkeen, mut se ei vielä tarkoita et ois kokonaan poissa et kannattaa antaa sellainen muutaman päivän kuuri. meki nyt taas aloitettiin kun en jaksanu viimeksi antaa montaa kertaa ja sithän se uusii.

mä annoin ensin syöttöjen jälkeen, mut meidän neiti ei pitäny lääkkestä masu täynnä ja monesti oksensi kaaressa kaikki ulos. tätä siis tapahtunut vain lääkkeen annon jälkeen.
nyt olen tehnyt sillä lailla et oon yrittäny katsoa et ei ainakaan ihan heti tyttö söis kun lääkken oon suuhun saanu. joskus anna kyllä syötön jälkeen. parempihan se on et ehtii vaikuttaa jonkun aikaa ennen kuin sinne suuhun menee jotain muuta.
keskellä yötä en ole koskaan vauvaa häirinnyt lääkkeen annolla. sitte kun aamulla herää ensi vaipan vaihtoon ni sit annan. muuten siis annan aamulla päivällä ja illalla, eli 3 kertaa päivässä. aika väliksi on suositus se 8h mut meillä välillä on vaan 6 tuntiakin. ei sillä niin suurta merkitystä ole. siksi siinä pidempi väli on annettu kun ei se auta yhtään sen enempää jos useasti pistää sitä suuhun. niin se 8h on just jaettu et annettais 3 kertaa vuorokaudessa lääkettä. mut kuka sitä nukkuvaa vauvaa väkisin lääkitsis =)
toivottavasti ymmärsit sepustukseni. jos vielä haluat jotain kysyä ni vastaan kyllä mielellään :)

Hani ja Sara jo 2kk 1 viikko
 
Heippa!

Meillä vietettiin kastajaisia viikonloppuna. Kaikki meni oikein hyvin, sääkin oli mitä mainioin :). Tyttäremme sai kasteessa nimen Eevi Maija Mirjami:heart:. Täällä olikin monta samantyylistä nimeä jo annettu (ainakin Enni, Eeva, Elli, kauniita nimiä kaikki :) ) Tässä pari kuvaa Eevistä kastajaispäivänä (jälkimmäisessä mammakin päässyt kuvaan, huomatkaa mun uusi ärtsyn punainen look ;) ).


Minäkin kannatan nimilistaa, riittäiskö jos listattaisiin pelkät etunimet tai siis kutsumanimet?

Täälläkin ollaan päästy nauttimaan ruhtinaallisista yöunista: yleensä meillä mennään nukkumaan klo 23 seutuvilla ja noustaan syömään kerran siinä klo 4-6. Siitä sitten jatketaan unia vielä kolmisen tuntia :). Niin että hyvin menee sillä saralla! Päivällä Eevi nukkuu yhdet pitkät unet, yleensä n. 5h, mutta vetäsipä kerran peräti 6.5 tunnin pätkän. Muuten sitten torkutellaan pitkin päivää ja vieraillaan parin tunnin välein tissillä.

Laalako se oli joka vannoi tuon maidonkerääjän nimeen. Täältäkin tulee pisteet ko. keksinnölle! Imettäessä sujautan kerääjän toiseen rintaan ja näin välttyy ainaiselta tissilärpykän (siis liivinsuohuksen :D ) vaihdolta ja samalla saa kerusteltua maitoa pakkaseen. Ja pitkien unien aikana laitan kerääjän siihen täydenpään rintaan siinä vaiheessa kun alkaa sattumaan, ja kivasti ylimääräiset valuvat rinnasta pois ja talteen. Yleensä sellaiset 20-40ml saan kerättyä per imetyskerta, ja pakkautuneesta rinnasta helposti enemmänkin. Aina ei tietty jaksa tuon kerääjän kanssa venkslata.

Meilläkin kannatellaan päätä jo tovi massullaan ollessa :). Myös aurinkoisia hymyjä saan useasti päivässä, samoin jokeltelun tynkää pukkaa :heart:. Ihan hassua miten nopeasti nämä vauvat oikeasti kehittyvät!

Talvitie ja Eevi 6viikkoa
 
Huomenta!

Eilen oli hieno päivä: vauva hymyili useita kertoja putkeen -- minulle, eikä esim. rapisevalle keltaiselle leikkijänikselle. Lisäksi se punnasi ensimmäisen kunnon kakan 10 päivään. Hehheh, onneksi oli iskän vaipanvaihtovuoro. Lastin nähtyäni pelkään hieman ryhtyä kestovaippakokeiluihin...

Tänään onkin sitten äidillä päänvaivaa. Vauva on nyt parin päivän aikana 3 kertaa herännyt jonkinlaiseen hengenpidätyskohtaukseen. Se vetää selkänsä kaarelle eikä tunnu vetävän henkeä. Tämä kestää noin 10 sekuntia ja sen jälkeen tai jopa jo ennen kohtausta se parkaisee kovasti. Kovin limainen se on noiden kohtausten aikana. Onko muilla kokemusta tällaisesta käytöksestä? Olisiko vauvalla mennyt puklua väärään kurkkuun? Tässä kolmen päivän aikana me ollaan otettu mallasuutetta ummetukseen, ja sekin kävi mielessä, ettei vaan olisi allerginen reaktio litkuun. Yritän tässä itselleni uskotella, ettei varmastikaan ole kyse mistään vakavasta -- ja vauva on kyllä muuten tyytyväisen ja terveen oloinen -- mutta ne muutamat sekunnit, kun se on selkä kaarella, ovat ihan karmaisevia. Tänään on onneksi neuvola, voin sieltäkin kysellä.

Leppoisaa keskiviikkoa
toivottaa ylihuolehtiva äiti-Hemuli ja Lilja joka täyttää tänään 2 kk!
 
Hemuli: Meillä myös samanlaista ilmaantunut viime aikoina. Ja kyllä on pelottavia. Onneksi on neuvola perjantaina niin pääsee kysymään lääkäriltä asiasta. Tosin aiemmin on jo sanottu että vauvat saattavat olla lyhyitä aikoja hengittämätäkin, mutta mikä sen aiheuttaa.

*muoks* kerrohan sitten mitä sulle neuvolassa sanottiin. :wave:
 
Huuh..vihdoinkin vauva nukahti |O Aamu ollut taas ihme touhottamista ja itkua kun se on sitten lopuks jo ihan yli-väsynyt.Musta kyllä tuntuu että vauva on vähän vaihtanut tota aamun rytmiä mutta mulle vaan ei mene jakeluun kun olen jo niin kaavoihin kangistunut.. :whistle:

Täälläkin valui äsken kyyneleet pitkin poskia kun huudettiin..jonkun aikaa on jo ripset mennyt märäksi mutta tänään sitten oikeen "lirahti" :D

Hymyillään paljon ja selitellään kovasti jututkin on jo monipuolistuneet ja välillä kun oikeen innostutaan niin melkein huudetaan ja kiljahdellaan.Ja äiti on kateellinen leikkimaton seeprakuvioiselle jalalle kun sille selitetään ja hymyillään aina!!miettinyt jo että pitäsköhän repiä koko hemmetin jalka irti..Äitiä parempaa kaveria ei saa olla :LOL: !!!Vaikka toisaalta seepranjalka toimii kyllä välillä hyvänä lapsenvahtina kun sen kanssa viihdytään niin hyvin :D
 
AAM
Hemulin Liljan kohtaukset kuulostaa karseen pelottavilta :( toivottavasti loppuvat.. :hug: tai löytyy joku selitys niille ainakin.

Talvitien Eevillä on kerrassaan ihastuttava kastemekko :heart: ja afterpartyihin pitsiunelma pääpantoineen, mii laik veri muts :) moon ihan kade, samalla mietin just että laittaisko tytön sitten koko valkoisiin neitseellisesti vai pukisko vaaleanpunaisiin tilaisuuden jälkeen :D :LOL:
käytiin kaupassa pojan tarhaanviennin jälkeen ja sit kastepapille viemässä nimilappunen ja nyt alkoi sataa ja on niiiiin harmaata ko ajattelin vaunuttelemaan likan kanssa lähtiä |O :kieh: mihin mun arska meni ?? :attn: :( iha pylly... no kai sitä vois hyödyntää ajan ja suunnitella ristiäismenyytä vähän :p

:wave: leitörs leidiis, ai niin huomenna biiot =)

AM & neiti A. vajaa 5 vkoa :heart:
 
Meillä on muuten tyttö tehny kyyneliä laitokselta asti. :D Kai mä sit jollain tavalla vähän kypsemmäks haudoin ton. :LOL:

Tänään on eka neuvola lastenneuvolan puolella! :D Kolmelta mennään. :) Hiukan äitiä jänskättää tietysti miten hyvin pieni on kasvanu. :D Iiks. :)

Laala ja Aura 3vk1pv
 
Olin kanssa tulossa kehumaan talvitien tytön kastemekkoa! Oli todella kaunis.

Meillä ensi kyyneleet tais tulla maanantaina ja hymyjä on tullu nyt parina päivänä tosi paljon ku vähän hauskuuttaa :heart:.

Hei, missä me nähään siellä kinopalatsissa?


säde ja lupu 1 kk ja muutama päivä

 
Meil kans kyyneleitä tullut jo monta viikkoa silloin, jos äiti pihtaa tissiä liian kauan ja neiti pääsee oikein vauhtiin huutamisen kans.

Toissapäivänä tyttö ei nukkunut lainkaan kunnon päiväunia, oltiin vaunuttelemassa ja oli aivan törkeen kuuma, joten ei nukkunut kunnolla. Sit kotonakaan ei uni maistunut ku ihan 10min pätkissä tissillä. No, sit se nukkui yöllä 7h putkeen ja eilen melkein koko päivän! Välillä vaan söi, ja taas viime yönä meni 6h putkeen. tänään täytyy hiukan koittaa aktivoida ettei mene ihan nukkumiseks koko elämä. Hereilläoloajat tuolla välissä on kuitenkin aktiivinen ja tyytyväinen, nyt on alkanut ihan tosissaan hymyilemäänkin!:heart: Tosin isi saa enimmät hymyt, äitillä taitaa noi tissit häiritä keskittymistä. :D Erityisesti hoiopöydällä on usein niiin kivaa ettei voi lakata hymyilemästä. On niin mukavaa kun isi ja äiti hoitaa.

Jälkitarkastus mulla ens viikolla, eli 8 vkoa synnytyksestä. Näytteet otettu jo, hb oli 135 eli oikein hyvä mulle. Petipuuhat ei vielä onnistu, koitettiin, mutta sattuu liikaa. :( Muilla toimenpiteillä pärjätään toistaiseksi. ;)

ventti + ronja 7vkoa 2pvää
 
Me ollaan varmaan jotenki vielä vauvahuuruissa, kun ei taitais kummallekaan ees tulla mieleen seksi. :LOL:

Viime yönä muuten nukuttiin klo22-02 ja sit 02.15(about)-04.45 ja sit taas viiden jälkeen nukahdettii ja herättii tytön kaa kasilta. :) Arvatkaa onko uudestisyntyny olo. :D
 
täällä ilmoittautuu kaks unikekoa ja tän pinon ennätysnukkujat :wave: :D nukahdettiin vauvan kaa molemmat klo 22 ja herättiin vasta seiskalta isin herätyskelloon :saint: vauva (ja äiti!) oli kuin naantalin aurinko pitkien unien jälkeen, eli hymyä ja jokellusta riitti, ja kun pikkuneiti oli tyhjentänyt molemmat tissit, niin jatkettiin molemmat unia vielä klo 8-11.30 :whistle: ei oo totta nää meiän perheen unenlahjat :LOL: pikkuneiti tosiaan perinyt unigeenit äidiltään. ainoo "ongelma" tossa oli että heräsin melkosesta maitolätäköstä ku "pikkusen" venähti toi syöttöväli ja kun vauva alko jokeltaa vieressä, alko molemmat tissit suihkuta. ja kun vauvaa kiinnosti vielä seurustella enempi isin kaa, niin mä juoksin hätäpäissäni veskiin ja yritin tähdätä maitohanat lavuaariin :LOL: mies juoksi mulle sitte maidonkerääjät ja pääsin takas sänkyyn odotteleen millon vauva kiinnostus taas syömisestä. voi elämä sitä maidontuloo, huhhuh... joo, me kutsutaanki miehen kaa tänään meidän elsaa elZaksi koska on niin kova zetottaan :D

täälläki harmittaa toi vesisade vaikka muuten loistotuulella ja pirtee (yllättäen...). oon vaan jo ihan riippuvainen noista iltapäivän vaunulenkeistä ja ulkoilusta lähimetsiköissä, niin ihanaa keväällä. elZakin sopivasti nukuskelee taas et ois senki puolesta hyvä hetki lähtee ulos :whistle: pitää varmaa ostaa itelle kumpparit ja sadetakki.

hemuli ja ruttana toivottavasti löytyy selitys pikaisesti hengitystauoille. kuulostaa pelottavalta :|

pk-babybio huomenna, pitäskö nähdä vaikka siinä ala-aulassa? vai oisko vaikka joku kahvila? en oo käyny aikoihin kinopalatsissa.

kyyneleistä, hymyistä ja jokeltelusta niin meil näkyy ja kuuluu joka päivä ja moneen kertaan noita kaikkee :D elsa on harvemmin rauhallinen hereillä ollessaan, yleensä "puhua" pulputtaa, hymyilee tai sitten itkee koko voimallaan naama märkänä ja punaisena. no, ollaan meillä väliin rauhallisestikin, lähinnä silloin kun on paljon uutta nähtävää, eli kylässä tmv. kotona liian tylsää? vaikka äiti ja isä parhaansa tekeekin pikkuneidin viihdyttämisessä...

toivottavasti aurinkoisempaa viikon jatkoa!

t. manna + elZa n. 8 vkoa :heart:
 
Kiitos kastemekkokehuista! :heart: Kunnia mekosta kuuluu Eevin isomummulle, joka on sen aikoinaan minulle ommellut: pellavakangas on itse kudottu, ja kirjailut on mummun kirjailuja niinikään :). Onnkeksi mekko oli säilynyt kaikki nämä vuodet niin hyvin että ainoastaan silkkinauha piti uusia kun esikoinen kastettiin samaisessa mekossa vajaa pari vuotta sitten.

Vaaleanpunainen "afterpartymekko" plus otsapanta ovat puolestaan minun käsialaani, virkkasin ne esikoiselle juhla-asuksi ja samaa virkaa saivat toimittaa ny sitten tällä kuopuksellakin :). Niin ja minun ylläni oleva boleron sain väkerrettyä näihin juhliin :).
 
Oltiin meidän pikkuisen kanssa neuvolassa.
Ikää 3vk...
Pituus: 59cm
Paino: 5080g
Py: 38cm

Että silleen, tosi pieni. ;)

Kaikki oikein mainiosti, neuvolakorttiin kirjoitettiin että "Vauvan kasvu hieno. Rintamaitoa riittää hyvin äidillä, vauva syö hyvin!"

JA annettiin Devitol. :) Sitä kokeilemme huomisesta alkaen. ;)

Nyt lähtee loputkin 56-senttiset pois hyllystä!

Laala ja Aura 3vk1pv
 
Talvitiellä ihania ristiäiskuvia, oikein söpö neiti ja komiat kuteet :) Voikun olis mullekin noita kädentaitoja suotu.. Mutta kun ei niin ei..

Säde Tuuks babybioon samalla bussilla? Mä meinasin jos hyppäis 41:seen joka on siinä h-lahden asemalla 09.35 niin ei tuu ainakaan kiirus ja jos ei samaan bussiin mahu niin voi hyppiä sitte junaan, nyt ei oo pelkoa et mukelot jäis kyytiin kun päättärille asti mennään ;)

Meillä oli tänään neuvola 4vk kunniaks, joka tuli eilen täyteen. Painoa oli kerääntynyt jo huimat 4535g (syntymäpaino 3466g) ja pituuttakin oli komiat 55,7cm (50cm). Huomatkaa tarkka lukema :D Kovasti kehuttiin mamman ravitsevaa maitoa, joka sai aikanaan esikoisellekin ihanat michelinit reisiin :)
 
Talvitie, aivan ihana kuva ja mekko! :heart:

Pakko laittaa meidänkin kiljukaulasta kuva :) Tosiaan hymyjä ei tule oikein vielä ihan muutamaa satunnaista lukuunottamatta ja herra on mutenkin todella harvoin hyvällä tuulella :( Ja toinen silmä rähmii niin paljon, että näyttää kyyneleiltä, toinen silmä taas ihan kuiva. No, ehkä ne sieltä joskus tulee, kyyneleet ja hymyt. Poika on jo huomenna 2kk kumminkin.



Osa 56 vaatteista tuntuu jo kireiltä, poika on 57,5cm (50cm) ja painaa 5600g (3200g). Pitääpä siis penkoa esiin 60-62 vaatteet ja viikkailla noita pieniä pois.

t. kadak&pikku-tiikeri 8vko 4pv

MUOKS, saatiin eka satsi Rota-rokotetta eilen. Poika ollut ehkä vähän unisempi tänään ja puklaillu jo eilen enemmän kuin aiemmin ja ripuli oli pahan hajuista tänään. Muuta oiretta ei ole näkynyt, Alustavaa jokeltelua on bongattu täällä, aivan ihana äyyy kuuluu aina välillä.
 
Terveisiä neuvolakäynniltä!

Lilja 2 kk painaa nyt 4630 g (syntyessä 2390). Oli tullut kilo lisää sitten edelliskäynnin. Kyl oli tämä äiti ylpeä lapsensa pönäköitymisestä. Pituutta on nyt 54 senttiä. Kiva kuulla, millaisiin mittoihin Mannan pikku-Elsa yltää, kun tytöt ovat samanikäisiä ja kumpikin vähän pienenpuoleisina syntyneitä.

Niistä hengittämättömyyskohtauksista ei neuvolantädin mielestä tarvitse murehtia, huom. Ruttana. Ilmeisesti kyse on vaan siitä, että vauva vetää henkeensä puklua. Pukelluksen lisääntyminen taas voi johtua mm. siitä mallasuutteesta, jota ollaan vauvalle annettu. Neuvolantädin mielestä vauva saa huoleti olla 10 päivääkin :eek: paskomatta, ennen kuin sille pitää ruveta mallaksia juottamaan. Ota näistä nyt selvää...

On ihan käsittämättömän kadehdittavat unenlahjat Elsalla. Meillä herätään yhä ja uskollisesti ja lähes kellontarkasti 3 tunnin välein syömään öisin. Onneksi vauva syö noin vartin ja nukahtaa heti uudestaan. Aamu-unet ovat viime päivinä jääneet vähän lyhyiksi, kun tyttö on punnannut ja äheltänyt kakkaa niin kovaäänisesti. Ehkäpä tuo nyt helpottaa, kun se sai pari kunnon reilua satsia ährättyä vaippaansa.

Hemuli ja Lilja 2 kk

MUOKS Meilläkin annettiin tänään eka annos rotaa. Saas nähdä, tuleeko sivuoireita. Puklailu saattaa kuulemma lisääntyä, mutta toisaalta tuo meidän akka on muutenkin hirveä puklasinko.
 

Yhteistyössä