HUOMENNA MINULLA EDESSÄ SEKTIO SPINAALIPUUDUTUKSESSA JA NYT HUOLETTAA VAIN YKSI ASIA:(

  • Viestiketjun aloittaja höperö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mulle tehtiin sektio spinaalilla viime elokuussa ja en kyllä muista että ois puutunut kuin navasta alaspäin.
Sama täällä, navasta alas päin puutui, eikä ahdistanut. Joillekin tuo spinaali ei sovi ja se saattaa tehdä hengenahdistusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Saat varmaan jotain rauhoittavaa lääkettä, eiköhän se auta paniikkiinkin.
En kuulemma saa rauhoittavaa ennenkuin heräämössä sitten kun vauva on ulkona. No jospa se auttaa sitten siihen ettei tule paniikkia :)
Miksi?
Mulle annettiin suun kautta nestemmäistä lääkettä ennen kuin lähdettiin kärräämään leikkuriin (kiireellinen sektio).

Mulla takana kaksi sektiota, eka suunniteltu kaksosien vuoksi. Silloin en saanut rauhoittavaa kun ei tiedetty millaisessa kunnossa kaksoset ovat (kasvuhäiriö). Puuduin melkolailla kaulasta alaspäin, mut en saanut paniikkia vaikka olenkin taipuvainen semmoseen.
Toinen leikkaus kiireellinen ja sain esilääkkeen. Se teki sellaisen olon, että ihan sama vaikka leikataankin yms. Ei pelottanut yhtään. Silloin puuduin alempaa, jostain rintojen alapuolelta suunnilleen. Pystyin hyvin liikuttelemaan käsiä. Verenpainelaskuja tuli kummassakin sektiossa useita, välillä oli pieni paniikki leikkurissa. Ei kai niissä muuta, mut se olo oli kauhee, oksensin ja tuntu että pyörtyy..
Varmasti ap selviät ilman paniikkia!! Siellä on huolehtivia ihmisiä ympärillä!
 
Mustapantteri
Alkuperäinen kirjoittaja KettuRepussa:
Minä aloin hihittämään hallitsemattomasti kun tunto alkoi kadota, varmaan jännityksen purkautumista tai joku morfiinin sivuvaikutus :LOL:



quote]

Ja mulla sama juttu, mä vaan hihittelin ja tärisin jännityksestä :D Mies vieressä ihan paniikissa että tunnetko mitään, sattuuko mihinkään ja meikä vaan hekotti :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja untuva:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Saat varmaan jotain rauhoittavaa lääkettä, eiköhän se auta paniikkiinkin.
En kuulemma saa rauhoittavaa ennenkuin heräämössä sitten kun vauva on ulkona. No jospa se auttaa sitten siihen ettei tule paniikkia :)
Miksi?
Mulle annettiin suun kautta nestemmäistä lääkettä ennen kuin lähdettiin kärräämään leikkuriin (kiireellinen sektio).

Mulla takana kaksi sektiota, eka suunniteltu kaksosien vuoksi. Silloin en saanut rauhoittavaa kun ei tiedetty millaisessa kunnossa kaksoset ovat (kasvuhäiriö). Puuduin melkolailla kaulasta alaspäin, mut en saanut paniikkia vaikka olenkin taipuvainen semmoseen.
Toinen leikkaus kiireellinen ja sain esilääkkeen. Se teki sellaisen olon, että ihan sama vaikka leikataankin yms. Ei pelottanut yhtään. Silloin puuduin alempaa, jostain rintojen alapuolelta suunnilleen. Pystyin hyvin liikuttelemaan käsiä. Verenpainelaskuja tuli kummassakin sektiossa useita, välillä oli pieni paniikki leikkurissa. Ei kai niissä muuta, mut se olo oli kauhee, oksensin ja tuntu että pyörtyy..
Varmasti ap selviät ilman paniikkia!! Siellä on huolehtivia ihmisiä ympärillä!
Mukava kuulla hyvistäkin kokemuksista:) Toivon sydämestäni että selviän ilman paniikkia huomenna ja ennenkaikkea että vauva voi hyvin kun syntyy:)
 
vieras
Mulla toimi kädet. Tuleeko miehesi mukaan? Toivottavasti hänen tuesta on apua kun on sinun vierelläsi tukemassa sinua, mua ainakin rauhoitti se että mies on vieressä vaikka en kärsi paniikkihäiriöstä.
Onnea huomiselle kaikki menee hyvin ja kerro että pelkäät.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Spinaalissa ei puudu ka alaraajat ja lantio. Sitä ei edes voida käyttää jos operoidaan navan yläpuolelta koska se ei saa puuduttaa ylempää
No mites mulla puutui.
En tiä mut mulla ei ainaka puutunu ja kyllä mulle ihan sanottiin et ei kuulu puutua ja moneen kertaan asiaa myös kysyttiin ettei oo puutunu ylempää. Niin multa tuollon poistettiin kohtu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miulle tehtiin spinaalissa sektio, ensinnäkin spinaalin laitto sattui ihan perkeleesti ja sen jälkeen kun lopulta saivat sen laitettua alkoi oksettaa.
Mulle anestesia kertoikin tänään että spinaali aiheuttaa melkein kaikille tuon oksentamisreaktion koska se laskee niin paljon verenpainetta, muta sitä ei kuulemma tarvi pelätä. Kyllä mä alan vähitellen uskoa että mä selviän tästä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miulle tehtiin spinaalissa sektio, ensinnäkin spinaalin laitto sattui ihan perkeleesti ja sen jälkeen kun lopulta saivat sen laitettua alkoi oksettaa.
Mulle anestesia kertoikin tänään että spinaali aiheuttaa melkein kaikille tuon oksentamisreaktion koska se laskee niin paljon verenpainetta, muta sitä ei kuulemma tarvi pelätä. Kyllä mä alan vähitellen uskoa että mä selviän tästä :)
Ihan varmasti selviät =) ajattele, viimeinen yö edessä ilman beibiä.
Ja mulla ei tullut muistaakseni mitään pahoinvointia.
 
Onnea paljon sinulle!!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta voiko tällanen paniikkihäiriöinen selvitä tuosta lainkaan hengissä:)
kerro siitä paniikkihäiriöstä, onko siitä ollut missään vaiheessa puhetta? viimestään huomenna sun on hyvä siitä sanoa ennen leikkuriin menoa ja leikkurissa.
Mullakin kolme sektiota takana ja en tykkää siitä tunteesta myöskään kun jalat ei liiku ja tuntuu ettei saa henkeä. olen jo valmiiks sanonu tuosta että tuntuu etten saa henkeä kunnolla ja pyytänyt heti happinaamarin ,se on pelastus siihen asiaan.
Kuitenkin turvallinen olo kun tietää että jollen oikeasti saa henkeä tarpeeksi, niin he huomaavat sen heti mittareistaan.

Tuleeko sulla mies mukaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miulle tehtiin spinaalissa sektio, ensinnäkin spinaalin laitto sattui ihan perkeleesti ja sen jälkeen kun lopulta saivat sen laitettua alkoi oksettaa.
Mulle anestesia kertoikin tänään että spinaali aiheuttaa melkein kaikille tuon oksentamisreaktion koska se laskee niin paljon verenpainetta, muta sitä ei kuulemma tarvi pelätä. Kyllä mä alan vähitellen uskoa että mä selviän tästä :)
Ihan varmasti selviät =) ajattele, viimeinen yö edessä ilman beibiä.
Ja mulla ei tullut muistaakseni mitään pahoinvointia.
Niimpä. Toisaalta ihanaa kun tämä maha lähtee...mulla nimittäin ihan järkyn iso maha ja oon ite pienikokoinen :) Alkanut ahdistaan jo henkeä kun vauva vielä poikittain. Mutta sit taas jollaintavalla haikeaakin. Mutta eniten ootan että nään vauvan jo pian :)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miulle tehtiin spinaalissa sektio, ensinnäkin spinaalin laitto sattui ihan perkeleesti ja sen jälkeen kun lopulta saivat sen laitettua alkoi oksettaa.
Mulle anestesia kertoikin tänään että spinaali aiheuttaa melkein kaikille tuon oksentamisreaktion koska se laskee niin paljon verenpainetta, muta sitä ei kuulemma tarvi pelätä. Kyllä mä alan vähitellen uskoa että mä selviän tästä :)
Tottakai selviit :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Onnea paljon sinulle!!:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta voiko tällanen paniikkihäiriöinen selvitä tuosta lainkaan hengissä:)
kerro siitä paniikkihäiriöstä, onko siitä ollut missään vaiheessa puhetta? viimestään huomenna sun on hyvä siitä sanoa ennen leikkuriin menoa ja leikkurissa.
Mullakin kolme sektiota takana ja en tykkää siitä tunteesta myöskään kun jalat ei liiku ja tuntuu ettei saa henkeä. olen jo valmiiks sanonu tuosta että tuntuu etten saa henkeä kunnolla ja pyytänyt heti happinaamarin ,se on pelastus siihen asiaan.
Kuitenkin turvallinen olo kun tietää että jollen oikeasti saa henkeä tarpeeksi, niin he huomaavat sen heti mittareistaan.

Tuleeko sulla mies mukaan?
Kerroin hoitajille jotka haastatteli mua, mutta ei ne siitä senkummemmin puhuneet sitten mitään ja ajattelin itsekin että on vaan selvittävä :) Mutta mies tulee mukaan ja sekin helpottaa asiaa ja jos sit saan vielä tuota lisähappea.

 
tulikukka
mulla on kans tehty suunniteltu sektio ja puudutuksessa. olen todella toimenpidekammoinen ja siksi mies sai tulla myös puudutukseen mukaan, joka ei kai ole normaali käytäntö. mut hoitaja kirjas ylös mun toiveita jo ennen leikkausta. miehen rauhoittelun ansiosta olen jotenkin selvinnyt noista tilanteista. ja tosiaan rauhoittavaa annetaan yleensä kyllä vasta lapsen oltua ulkona, ihan vaan vauvan turvallisuuden takia. mutta pisin aikahan meneekin sitten jälkien parsimiseen. äkkiä se vauva ulkona on. että onnea!
 
vieras
Minulla oli vastassa tosi pirteä ja huumorimielinen porukka salissa odottamassa. Koko ajan myös kysellään, miten menee jne. Ja kaikki on valmiina mahdollisia hätätilanteita varten. Kyllä sinä hengissä selviät.
 
Heffalump
mä sain spinaalin synnytyksessä ja ihan tarkkoja muistikuvia mulla ei ole siitä et mistä asti puutui, mutta kädet ei ainakaan puutunu. Pahoinvointia mulla ei tullu, mutta välillä tuntu että en saa happea. Siihen tais tosin suurin syy olla poskiontelotulehduksella ;) lisähappi auttoi siihen tunteeseen ihanasta, joten kannattaa pyytää heti, jos tulee sellanen ole että ei saa happea.
Tsemppiä =)
 

Yhteistyössä