HUUTISASIAA:teinkö oikein/väärin? Negatiivinen palaute..

  • Viestiketjun aloittaja "Minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vaan"
Valitan, pitkä kertomus mutta yrittäkää jaksaa lukea :)


Ostaja huusi minulta kaksi tuotetta 3 viikkoa sitten. Huutonetin viestissä meni yhteystietoni ja tilinumerotietoni ostajalle, ja heti samana päivänä tiedustelin miten tuotteet lähetän.. Eli alkuperäisessä pakkauksissa, jolloin p.kulut kalliimmat vai edullisemmin, ilman pakkauksia.. Meni muutama päivä ja hän vastas kummin haluaa. No jokunen päivä meni taas, kun hän kyseli tilinumeroa kun sitä ei ollut kuulema tullut.. Lähetin sen heti hänelle, kun ajattelin että jospa ei sitten olekaan sitä saanut. Taas meni pari päivää, kun tiedustelin maksua niin hän vastaa että odottelee vieläkin tilinumeroani?! No, laitoin sen vielä kerran.. Ei taaskaan maksua, ei yhteydenottoa että ilmoitusta millon maksaa jos maksaa!

Tässä "pyörityksessä" meni vajaa 2 viikkoa.. Lopulta kyllästyin ja laitoin viestiä s.postitse taas, että jos maksu ei ole minulla n.4-5päivän kuluttua niin laitan hänelle negat ja tuotteet uudelleen myyntiin! Vastaus tähän taisi tulla jopa päivässä.. Ostaja kertoi lapsensa olevan sairaalassa, kiitti muistuttamisesta ja lupasi hoitaa maksun heti alkuviikosta kun saa uudet pankkitunnukset?! No, eipä kuulunu maksua eikä yhteydenottoa alkuviikosta! Tästä "maksan alkuviikosta" lupauksesta odotin viikon ja laitoin hänelle sitten negatiiviset palautteet huutonettiin. En laittanut enää mitään sähköpostiin, koska mielestäni 3 viikkoa maksun odottamista on tarpeeksi!

Tänään hän sitten ilmoitti, että on maksanut tuotteet :O Että ihan kiva.. Laitoin viestiä, että koska maksua ei tullut sovitusti eikä mitään ole kuulunut niin olen laittanut tuotteet uudelleen myyntiin!

Seuraus:haistattelua ja haukkumista siitä, että minä en ole häntä ymmärtänyt ja hänen lapsensa on maannut henkihieverissä sairaalassa ym. Että ei hän voi tälläistä muistaa/hoitaa kun on keksittynyt lapseen jne. Minkä ymmärrän, lapsen sairastuminen on tosi ikävää!

Silti, onko oikein venyttää maksua noin ja saada sitten haukut kun olen 3 viikkoa odottanut.. Useamman sähköpostin lähettänyt, tilinumeron laittanut huutonetin viestin lisäksi kahdesti (vaikka tuo tilinumero ei tosiaan ole se ongelma tässä) ja lopulta viesti että jos maksu ei ole xx.xx.xxxxx mennessä laitan negatiiviset palautteet..

Maksuaikaa olisi saanut, jos olisi voinut sopia päivän milloin viim.maksaa (ja ymmärsin tuosta viestistä häneltä, että hän sen hoitaa alkuviikosta, mutta ei..) tai edes ilmoituksen että odota viikko, maksan kun heti voin jne. Mut ei mitään, minä olen kuulema se k****pää kärjistetysti ja ymmärtämätön myyjä..

Mielipiteitä? Teinkö oikein vai en?

Lupasin muuttaa negatiiviset palautteet neutraaliksi, jos haluaa yhä nuo tuotteet ostaa mutta positiivista en voi laittaa. Tai sitten palautan rahat hänelle takaisin, ja tilinumeroani kysyin tämän päivän aikana kahdesti mutta en sitä ole vielä saanut.

Ja se tärkein:ilmoituksessani oli maksuehdoissa, että maksu 7vrk:n kuluessa kohteen sulkeutumisesta!!! ja ostajan mielestä on ihan sama onko se 1-300 päivää..
 
tekosyy
voi helvata sentään... vaikka lapsella kaikki ei ole ok, on tietenkin sovitusta "alkuviikosta" pidettävä kiinni, tai ennen kaikkea tehdä kuten minä; KUN sitä rahaa on tilillä jo valmiina niin maksaa heti poies.
 
tekosyy
musta vaan tuntuu että rahapäivää odotteli, vaikkakin elämässä on vaikeaa niin eikä sen tilinumeron naputtelu voi niin haasteellista olla? Eli tekosyynä tuo perhetilanne laskun maksuun.. o_O
 
"minä vaan"
Niinpä! Kun tähän alkuviikosta lupaukseenkin meni aikaa jo 2 viikkoa huudon sulkeutumisesta ja kun 3 viikkoa on kulunutt ja laitan negat niin minä oon se paska?! Katselin vaan hänen muita huutojaan niin oli hän huutanut yhtä muutakin isompaa tuotetta minun huutojen jälkeen ja lunastanutkin huudon, koska oli siitä hyvän palautteenkin saanut..

Monia negoja hänellä ei ole, viimeisin kesältä jolloin hän on myynyt jotain ja haku ei onnistunut sovitusti (ymmärrän palautteesta,että johtui myös tästä myyjästäkin) niin ostaja häneltä on saanut oikein kunnon haistattelut :O
 
joo näitä riittää
Ihan oikein teit! Tuollaisia vetkuttelijoita on valitettavasti huutiksessa.En itse olisi noin pitkään odotellut maksua etenkin jos olet jo useamman kerran tilinumeron laittanut s-postilla niin luulisi,että olisi mennyt perille!? Ostaja taisi valehdella silmät ja suun täyteen.Et poista negaa! Ihan aiheesta tuli palaute "ostajalle"
 
"Minä vaan"
Tuota rahatilannetta minäkin mietin.. Mutta miten hän voi minun huutojen päätettyä huutaa noin 5-6 kertaa kalliimman tuotteen ja lunastaa sen, ilmeisesti noutamalla se paikan päältä.. ?!
 
"Päivi"
Tylsälle kuulostaa,mutta miksi tämä ei ole huutiksen kirjoitusosastolla???
Itse aikanaan seurailin juuri keskustekupalstaa huutiksessa saadakseni perspektiiviä asioihin ja myös tietoa.
Turha täällä huudella.
 
huutaja
Kotiuduttuani juuri Lastenklinikalta nuorimmaiseni kanssa niin voin sanoa, ettei nuo huutisjutut kyllä käy mielessäkään kun lapsi sairastaa... Ei se tietysti sitä tarkoita että myyjän pitäisi odottaa ikuisuus! Mielestäni sinulla oli määräaika ja se meni umpeen ja that's it. Toki jos ostajan rahat nyt siellä tililläsi näkyvvät esim.huomenna, voit lähettää tuotteet hänelle ja muuttaa palautteen esim.juurikin neutraaliksi. Voit myös tarjoutua palauttamaan rahat kokonaan, en osaa sanoa muuttaisinko silloin palautteeni myös neutraaliksi, riippuu ehkä millaisen vastauksen saisin.

Et ole mielestäni tehnyt mitenkään väärin, vaan sinulla on ollut pitkä pinna ostajan suhteen. Silti itsekin paljon sairastavan lapsen äitinä voin sanoa, että hän on tuskin uhrannut kaupoillenne ajatustakaan tuona sairaalassaoloaikana (olettaen tietysti että hän puhuu totta).
 
tekosyy
ja ps. rahat voi palauttaa kätevästi ilman että ostaja antaa omaa tilinumeroaan, ota numero ylös verkkopankin tilitiedoista ja pistä takasin summa menemään jos hän epäonnistuneet kaupat mielestäsi ansainnut, jos pullikoi vastaan niin pankin kautta selviää että olet palauttanut rahat.
 
"minä vaan"
Minä siis todellakin ymmärrän, että jos lapsi on erittäin sairas tai vieläpä sairaalahoidossa niin ei kyllä siinä pahemmin muut asiat käy mielessä.. Tiedän se itsekin, sillä vasta kesällä olin lapseni kanssa sairaalassa yötä&päivää 1.5vkoa niin kyllä siinä sai ihmeitä tehdä, että sai toisen kotona olevan lapsen asiat hoidettua ja tärkeimmän maksut/laskut ym. Ja tämän saman tälle ostajallekin laitoin.. Mutta hän kuittasi sen sillä, että minun olisi pitänyt ehkä tajuta että jotain on sattunut tms. kun maksua ei ole tullut tms.?! :O Mistä minä sen voin tietää..

Mielestäni 3 viikkoa on jo paljon aikaa odottaa, varsinkin kun myyjänä olen ollut koko ajan se yhteydenottaja. Ja ymmärsin myös sen, että kun nämä huudot oli päättyneet niin hänen lapsensa oli jo siihen mennessä ollut sairaalassa viikon eli onhan hänellä ollut SILTI AIKAA HUUTAA, ja ois voinu lähipäivien sisällä maksaa mutta KUULEMA sitä mun tuplasti lähettämää tilinumeroa ei tullut..

Olen tarjonnut koko summan palautusta hänelle ja tiedustellut tilinumeroa, mutta ei ole tullut sitä. Tai juuri sitä, että lähetän tuotteet hänelle kun maksu näkyy tililläni ja muutan nuo palautteet neutraaliksi. Mutta silti mietin, että voinko muuttaa palautetta neutraaliksi negatiivisesta vaikka hänelle rahat palauttaisinkin.. Minusta tuollainen haistattelu ym. on törkeää!
 
haiskahtaa joo
Kotiuduttuani juuri Lastenklinikalta nuorimmaiseni kanssa niin voin sanoa, ettei nuo huutisjutut kyllä käy mielessäkään kun lapsi sairastaa...
En kyllä täysin ymmärrä ko. ihmisen käytöstä. Hän on kuitenkin lähetellyt viestejä myyjälle, niin miksi ihmeessä ei voinut heti (tai edes toisessa tai kolmannessa viestissä) kertoa, että lapsi sairaalassa ja kysyä voiko palata asiaan esim. parin viikon päästä? Samoin jos ap on tarjonnut jo monta mahdollisuutta hoitaa asia, vaikka hänellä ei ole ollut tietoa ostajan tilanteesta, niin oikeuttaako se haistettelemaan tuolla tavalla? Kyllä tässä ostaja on toiminut törpösti. Jos on sellainen elämäntilanne, ettei pysty hoitamaan tämmöisiä asioita, niin silloin pitää älytä pyytää lykkäystä tai sanoa että kaupan voi purkaa!
 
tekosyy
En kyllä täysin ymmärrä ko. ihmisen käytöstä. Hän on kuitenkin lähetellyt viestejä myyjälle, niin miksi ihmeessä ei voinut heti (tai edes toisessa tai kolmannessa viestissä) kertoa, että lapsi sairaalassa ja kysyä voiko palata asiaan esim. parin viikon päästä? Samoin jos ap on tarjonnut jo monta mahdollisuutta hoitaa asia, vaikka hänellä ei ole ollut tietoa ostajan tilanteesta, niin oikeuttaako se haistettelemaan tuolla tavalla? Kyllä tässä ostaja on toiminut törpösti. Jos on sellainen elämäntilanne, ettei pysty hoitamaan tämmöisiä asioita, niin silloin pitää älytä pyytää lykkäystä tai sanoa että kaupan voi purkaa!
Täydellistä tekstiä.
 
"Minä vaan"
Kyllähän minä nuo tuotteet hänelle lähetän (jos vaan saan varmistuksen TAAS siitäkin..) mutta hän ei ilmeisesti hyväksy negatiivista palautetta, ei edes sitä että muutan sen neutraaliksi vaan ilmeisesti hän on ostajana ansainnut positiivisen palautteen..

En voi muuta sanoa kun että ihan syvältä koko homma.. No, sain sitten ilmeisesti itsekin ensimmäiset negatiiviset palautteet mutta toivottavasti monet ostajaehdokkaat ymmärtävät, että tilanne ei ole ehkä mennyt niin kuin ostaja väittää..

Ja jos olisin itse ollut tuo kyseinen ostaja, niin ei minusta niin hirveästi voi vaatia että ilmoittaa maksavansa huudot vaikka 2-3 viikon kuluessa.. Mutta ehei, hän ilmoittaa vasta 2 viikkoa huudon päätyttyä että lapsi sairaalassa, eikä ole voinut maksaa.
 
tekosyy
minäkin olen saanut yhden turhan negan ja silti minun tuotteet menee kuumille kiville joten eiköhän ne ymmärrä kiitoksista että tuollaisia ostajia on pilvinpimein.. täällä päässä kun kauppoja tein, ostajan mukaan ei olisi puhelinta saanut missään nimessä puhelinlaatikossa laittaa menemään, kyse ihan turvallisesta postin kuljetuksesta, ja Suomeen... -.-
 
"minä vaan"
Niin, no eipä noista negoista kannata lannistua.. Mielestäni vastasin ihan ok noihin palautteisiin, jos niitä monikin lukee ennen huutojaan (tähän mennessä n.300palautetta kaikki kuitenkin positiivisia..)

Silti ärsyttää, ylipäätänsä tuollainen käytös ostajalta! Vaikka sitä miten ärsyttäis taas nuo mun negat, niin vois kai tuon sanoa jotenkin sivistyneemmin.. Luin läpi äsken vielä sähköpostia, mitä lähetti minulle ja tuossa reilu viikko lähetetyssä kertoo vasta tyttären olevan sairaalassa, ja maksu päässyt unohtumaan ja hoitaa sen heti viikolla eli tämä käsittää jo viime viikon.. Pahoitteli unohdusta.

Mut nuo tämänpäiväiset on kaukana pahoittelusta.


Tässä häneltä/ostajalta viimeinen viesti:
"kuules nyt luki maksu ehdoissa vaikka 5-200 vrk en mieti sitä sillopin kun lapseni elämä on vaakalaudalla ja totta pitäisi myyjän ymmärtää jos toinen sanoo et sairaalassa ettei SE KUULUKAAN ULKOPUOLISELLE KERTOA SYYTÄ MIKSI ON SAIRAALASSA joten mun mielestä ET YMMÄRRÄ.
ja ehkä joo laitoin alku viikosta mutta neiti sairaalassa niin pitäis iehkä tajuta että jotain on tullutettei pysty...taqi kerkiä tai PÄÄSE KONEELLE!!!!!!!"
 
"vieras"
[QUOTE="minä vaan";22027635]
Tässä häneltä/ostajalta viimeinen viesti:
"kuules nyt luki maksu ehdoissa vaikka 5-200 vrk en mieti sitä sillopin kun lapseni elämä on vaakalaudalla ja totta pitäisi myyjän ymmärtää jos toinen sanoo et sairaalassa ettei SE KUULUKAAN ULKOPUOLISELLE KERTOA SYYTÄ MIKSI ON SAIRAALASSA joten mun mielestä ET YMMÄRRÄ.
ja ehkä joo laitoin alku viikosta mutta neiti sairaalassa niin pitäis iehkä tajuta että jotain on tullutettei pysty...taqi kerkiä tai PÄÄSE KONEELLE!!!!!!!"[/QUOTE]
Jos hän on huudellut muuta selkeästi tuona aikana, niin pistä hänelle linkkiä sinne ja kysy, miten noihin on ollut aikaa.
 
Alkuperäinen
En tiedä voiko ylläpitp auttaa tässä mitenkään.. Ostaja on siis eilen ilmoittanut, että on maksanut mutta vielä ei ainakaan maksua tililläni näy! Summa on tosi pieni, joten siitä ei ole kyse.

Olen vaan kuulema ymmärtätön myyjä, jonka olisi pitänyt aavistaa että hänen lapselleen on pahaa sattunut kun maksua ei lupauksesta huolimatta tullut tai ymmärtää se, ettei vaan pääse maksamaan tai ilmoittamaan sitä minulle..

Edelleen ymmärrän lapsen sairauden TODELLA hyvin, mutta kyse on kuitenkin 3 vkon odotuksesta! Kyllä siinä ajassa pitäisi saada asia hoidettua, edes ilmoitaa että purkaa kaupat.. Mutta ehei.. Minun olisi vaan pitänyt myyjänä odottaa maksua kiltisti. Mielestäni olen ollut todellakin ymmärtäväinen myyjä!
 
rt
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;22029835:
En tiedä voiko ylläpitp auttaa tässä mitenkään.. Ostaja on siis eilen ilmoittanut, että on maksanut mutta vielä ei ainakaan maksua tililläni näy! Summa on tosi pieni, joten siitä ei ole kyse.

Olen vaan kuulema ymmärtätön myyjä, jonka olisi pitänyt aavistaa että hänen lapselleen on pahaa sattunut kun maksua ei lupauksesta huolimatta tullut tai ymmärtää se, ettei vaan pääse maksamaan tai ilmoittamaan sitä minulle..

Edelleen ymmärrän lapsen sairauden TODELLA hyvin, mutta kyse on kuitenkin 3 vkon odotuksesta! Kyllä siinä ajassa pitäisi saada asia hoidettua, edes ilmoitaa että purkaa kaupat.. Mutta ehei.. Minun olisi vaan pitänyt myyjänä odottaa maksua kiltisti. Mielestäni olen ollut todellakin ymmärtäväinen myyjä!
Olet ollut todella ymmärtäväinen myyjä. Oli kyllä kovin selittelyn makua, kun ostajan puolella oli näin monta hämminkiä: tilinumero ei tullut, nettitunnukset kateissa ym... Oma lapseni on ollut teholla pitkän aikaa ja vaikka se kaikki voimat viekin, niin ei muu elämä voi pysähtyä sen takia. Siinä aikana, kun selitteli millon mitäkin, olisi yhden laskun hoitanut jo monta kertaa.
 
jos se saa postissa laskun jossa on eräpäivä, eikä se maksa sitä, niin tulee muistutus. soittaako se sinnekin ja haukkuu perään ettei ole koneelle kerenny? Maksuajoista täytyy pitää kiinni. mielestäni et ole toiminut väärin. Itse juuri takkusin myös huuto.netissä yhden naisen kans joka osti multa vaatteen kokoa m. vaate on merkkituote ja lähetin sen heti kun rahat oli tilillä. Kyseinen henkilö otti minuun yhteyttä viikkoa myöhemmin ja sanoi että vaate on lasten kokoa eikä kokoa M.
no, palautin rahat sekä maksoin postikulut. Kun vaate tuli takaisin niin laitoin sen päälleni. minkähän kokoinen henkilö mahtoi olla kyseessä jos kyseinen vaate on muka lasten koko..
 
Alkuperäinen
Kiva kuulla muiltakin että en ole tehnyt väärin :) Vaikka kyllä sen itsekin sisimässäni tiesin, en minä nyt sentään niin skitso ole! Mutta kun ekan kerran saa "haukut" ja vastauksen, että hänkin laittaa negatiiviset palautteet, siksi kun en ymmärrä häntä.. Niin on kiva kuulla, miten muut ovat tehneet tai tekisi :)

Voin sanoa, että kyseessä on useampilapsisen perheen vanhempi.. Joten ihmetellä täytyy, jos hän on sairaalassa vaan ollut niin kuka on hoitanut muut lapset?! Ja minustakin alkoi tuntua niin vedätykseltä ja selittelyltä:tilinumeroa ei tule, vasta kolmannella kerralla sen saa, parin viikon päästä ilmoittaa vasta että lapsi sairaalassa, sitten ei ole pankkitunnuksia että pitää käydä pankissa maksamassa ja ennenkaikkea ei ole päässyt koneelle minulle mitään ilmoittamaan..
 
Teit ap ihan oikein.

Älä muuta kauppakumppanisi negapalautetta, palauta vain rahat, jos ne nyt ilmestyvät tilillesi.

Selität omaan negaasi vain oman kantasi kauppojen sujumisesta tai sujumattomuudesta, ylläpito sitä ei poista,sitä on turha toivoa.

Yleensähän se on Huutiksessa niin, että kun kauppakumppanilta ei kaupanteko tahdo sujua, että "itse joutuu sairaaalaan", "lapsi on henkihieverissä" tai "lapset sairastuivat yksi kerrallaan". Eli en nyt niin olisi uskovainen tuon selityksen suhteen...
 

Yhteistyössä