Iltalehden juttu: Mistä kannattaa ostaa asunto turussa??

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Littoisten uimarannalla kait ainakin välillä sattuu ja tapahtuu, valitettavasti.
Siellä on sattunu jo -70 alussakin et mihinkä se siitä muuttuis, mut ei siellä muualla sit tapahdukaan mitään kummempia.
Siis asut sä täällä? Siis Littoisissa....
Olen asunut Littoisissa.
Nunnassa.
No meno on tainnut kiihtyä sitten niiden vuosien. Ja Nunnahan on Piikkiötä, ainakin luulisin.
Kyllä minusta Nunnasta osa on Kaarinan puolella. Nunna nyt kuitenkin on kauempana Varissuosta, minä pelaan näitä asioita ihan rajan tuntumasta. Meille näkyy Varissuon taloja, ainakin talvella. Muutos oli suuri, mutta tuli siinä hyvääkin. Esim kauppa lähelle ja vähän väliä keskustaan menevät linja-autot.

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Littoisten uimarannalla kait ainakin välillä sattuu ja tapahtuu, valitettavasti.
Siellä on sattunu jo -70 alussakin et mihinkä se siitä muuttuis, mut ei siellä muualla sit tapahdukaan mitään kummempia.
Siis asut sä täällä? Siis Littoisissa....
Olen asunut Littoisissa.
Nunnassa.
No meno on tainnut kiihtyä sitten niiden vuosien. Ja Nunnahan on Piikkiötä, ainakin luulisin.
Kyllä minusta Nunnasta osa on Kaarinan puolella. Nunna nyt kuitenkin on kauempana Varissuosta, minä pelaan näitä asioita ihan rajan tuntumasta. Meille näkyy Varissuon taloja, ainakin talvella. Muutos oli suuri, mutta tuli siinä hyvääkin. Esim kauppa lähelle ja vähän väliä keskustaan menevät linja-autot.
Osa nunnaa oli piikkiön puolella ja osa kaarinan mä asuin ite piikkiössä sillon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Hirvensalo! Aivan ihana paikka. Enoni asuu siellä ja siellä on äitini kotipaikka :heart:
Olen itse asunu lapsuuteni hirvensalossa. aivan ihana paikka oli. sai leikkiä metsässä ja oli ihanat ulkoilumahdollisuudet. Nykyään omasta mielestäni hirvensalo on pilattu sillä et on rakennettu aivan liian täyteen!!

Nykyään asustelen portsassa ja tykkään tosi paljon. Lähellä keskustaa,mutta silti ihanan rauhallinen alue!
 
Heli
Jokaisessa paikassa on ne omat huonot puolensa, vaaransa ja "huonot" ihmiset.. Itse asun nyt Runosmäessä, Kiikun puolella ja on todella rauhallista. Vanhoja mummoja ja lapsiperheitä naapureina ja omistusasuntoja pääasiassa. Kuulemma joskus puistosta on löytynyt neula ja kuulemma jonkun kimppuun on joskus hyökätty, mutta meillä ei ole ollut mitään ongelmaa täällä. Hyvät kulkuyhteydet ja palvelut, mukavia ihmisiä. :)
 
Nina
Mutta vetäähän Turun lähikunnat tosi hyvin nykyään. Oltiin muutama viikko sitten Ruskolla talon näyttöä katsomassa ja välittäjä sanoi, että siellä voi pyytää nykyään lähes mitä vaan kun tunkua on ihan jonoksi saakka. Samoin kai alkaa olla Liedossa, Maskussa yms. Noista kunnista mekin nyt taloa/ tonttia haetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Mutta vetäähän Turun lähikunnat tosi hyvin nykyään. Oltiin muutama viikko sitten Ruskolla talon näyttöä katsomassa ja välittäjä sanoi, että siellä voi pyytää nykyään lähes mitä vaan kun tunkua on ihan jonoksi saakka. Samoin kai alkaa olla Liedossa, Maskussa yms. Noista kunnista mekin nyt taloa/ tonttia haetaan.
eläkä unoha mietoista! sielläki on talojen hinnat nousseet muutamassa vuojessa tosi reippaasti...

 
Nina
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Mutta vetäähän Turun lähikunnat tosi hyvin nykyään. Oltiin muutama viikko sitten Ruskolla talon näyttöä katsomassa ja välittäjä sanoi, että siellä voi pyytää nykyään lähes mitä vaan kun tunkua on ihan jonoksi saakka. Samoin kai alkaa olla Liedossa, Maskussa yms. Noista kunnista mekin nyt taloa/ tonttia haetaan.
eläkä unoha mietoista! sielläki on talojen hinnat nousseet muutamassa vuojessa tosi reippaasti...
Mut meille se on liian kaukana. Tosin voi olla, että kauempaa joudutaan lähteä hakemaan sitä mitä haetaan tai budjetti paukkuu yli...
 
täl pual
Jos Turkuun muutta ja ok-talon haluaa, niin parhaiten kulkuyhteyksien ja palveluiden lähellä ovat Nummi, Itäharju ja Vasaramäki. Tosin ovat kalliita alueita. Rivitaloja ei lähellä keskustaa montaa ole, muutama Nummessa, Vasaramäessä ja Kähärissä.
 
Turkilmas
No nyt mulla on tuo lehti kourassa. Eli se todella oli Iso-Heikkilä, jota Iltalehdessä povattiin potentiaalisten arvonnousijoiden joukkoon Turussa. Tampereella Hervanta, Kuopiossa Haukkaniemen alue, Tervalampi, Lehtoniemi, Keilankanta ja vielä Jyväskylässä Keskusta(Vaasankatu), Cygnaeuksenpuiston ympäristö,Kuokkala,Lutakko.

Että näin =)
 
Turkilmas
Tuosta arvonnoususta piti vielä. Yks tuttavapariskunta olis halunnut rakentaa Piikkiöön, mutta ei ollut varaa tontteihin. Niiden hinnat kun on kaksinkertaistuneet hyvin lyhyessä ajassa. Ostivat sitten yli puolet halvemmalla tontin Aurasta.

Ja me ostettiin tää rivarikämppä reilu 3 vuotta sitten. Ja viimeisin hinta näistä asunnoista on ollut 60 t? enemmän kuin mitä me maksettiin..

Onneks on kämppä jo ostettu, on nuo hintojen nousut kaikkialla olleet niin hirvittäviä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Jos Turkuun takaisin muuttaisin, niin ehdottomasti ydinkeskustasta ostaisin arvokiinteistön =)
Meillä mies myös jo suunnittelee että sitten kun lapset on isoja ja me vanhoja, niin asutaan Turun keskustassa jossakin vanhassa jugend-talossa =) .
 
mii
Me asutaan Jäkärlässä omassa rivitaloasunnossa, eikä ole valittamista. Huomattavasti mainettaan parempi paikka. Todella rauhallinen pihapiiri, kaikki asukkaat ihan kunnollisia kansalaisia. Vieressä metsää, joten koirakin tykkää kovasti. Tämä lienee rauhallisin paikka jossa olen asunut. (aikaisemmat asunnot Kastu, Raunistula, keskusta, Martti, Nummenmäki) Kaupungin vuokra-asunnot on tuolla "kauppakeskuksen" nurkilla, ja siellä saattaa olla levottomampaa, mutta koskaan en ole kyllä sielläkään päin nähnyt mitään häslinkiä.
Yksi iso plussa tässä Turussa asumisessa on ilmaiset bussikyydit vaunujen kanssa matkustavalle, jos muuttaa naapurikaupunkiin niin ei ole sitä iloa.
 
Itse suosittelen Raisiota, vaikka ollaankin täältä kohta pois muuttamassa.
Asumme Somersoja / Petäsmäki-suunnalla omakotitalossa ja ollaan viihdytty todella hyvin.

Jos jollakin on hakusessa omakotitalo pienellä ja helppohoitoisella tontilla Raision suunnalta, mulle voi vinkata. Tää menee myyntiin ensi viikolla välittäjälle. Aletaan itse rakentamaan Turun puolelle Moisioon.

Turun alueista omia kokemuksia on lähinnä Runosmäestä ja Jyrkkälästä. Runosmäki oli tosi rauhaton ja siellä ei kauaa sen vuoksi asuttukaan. Sittemmin muutettiin Jyrkkälään, ja siellä viihdyimme vuoden verran,kunnes ostimme tämän omakotitalon Raisiosta, jossa nyt siis asumme.

Moisiosta jonne aletaan rakentamaan, ollaan myöskin kuultu pelkkää hyvää. Paljon lapsiperheitä ja nopea yhteys Turun keskustaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikea uskoa, että Suikkila ja Harittu ovat vieläkin arvostettujen alueiden listassa. Suikkilassa on ollut ongelmia huumeiden kanssa ja Haritussa sama juttu. Haritussa nykyään runsaasti kaupungin vuokra-asuntoja ja niissä meno on aika villiä välillä. Haritun koulu on joutunut niin paljon ilkivallan kohteeksi, että siellä on jopa puulevyt ovilasien tilalla... ja täynnä graffitteja. Että sinne en muuttaisi kovin äkkiä.
Haritussa ei edes ole koulua :D.
Me asutaan Haritussa, täällä viimeisessä nurkassa pellon laidalla, ja hiljaista on kuin huopatossutehtaassa. Liikekeskuksen vieressä on joskus levotonta öisin, mutta mua se ei ole haitannut kun en siellä koskaan öisin liiku. Ja muutama alueen keskellä oleva kerrostalo on aika levoton, mutta nää rivi- ja luhtitalot on kovin rauhallisia. Ei ole mitään rikottu meidän nurkilla, tai varastettukaan ainakaan mun tietääkseni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikea uskoa, että Suikkila ja Harittu ovat vieläkin arvostettujen alueiden listassa. Suikkilassa on ollut ongelmia huumeiden kanssa ja Haritussa sama juttu. Haritussa nykyään runsaasti kaupungin vuokra-asuntoja ja niissä meno on aika villiä välillä. Haritun koulu on joutunut niin paljon ilkivallan kohteeksi, että siellä on jopa puulevyt ovilasien tilalla... ja täynnä graffitteja. Että sinne en muuttaisi kovin äkkiä.
Haritussa ei edes ole koulua :D.
Me asutaan Haritussa, täällä viimeisessä nurkassa pellon laidalla, ja hiljaista on kuin huopatossutehtaassa. Liikekeskuksen vieressä on joskus levotonta öisin, mutta mua se ei ole haitannut kun en siellä koskaan öisin liiku. Ja muutama alueen keskellä oleva kerrostalo on aika levoton, mutta nää rivi- ja luhti/pientalot on kovin rauhallisia. Omakotialueista puhumattakaan. Ei ole mitään rikottu meidän nurkilla, tai varastettukaan ainakaan mun tietääkseni.
 
no juu, terveisiä täältä karseelta yli-maarian pellolta :wave:
mä taas tykkään tästä asuinalueesta kun luonto on lähellä ja on rauhallista =)
palvelut huonot juu, mutta bussilla pääsee vartissa keskustaan =)
ja tykkään kun kaikki talot on omannäköisiään, en voi sietää esim sitä asuinaluetta joka näkyy tuohon ohikulkutielle siinä raision ja turun rajalla missä varmaan 100 täysin samanlaista omakotitaloa :D
runosmäestäkin mulla on vaan hyvää sanottavaa, tosin asuttiin omistusasunnossa ihan siellä metsänreunassa pienessä taloyhtiössä =)
 
vieras
Me ollaan asuttu Paimiossa nyt muutama vuosi ja tykkään =) Kiva pieni kaupunki, josta löytyy kaikki tarvittavat palvelut. Ja sitä kuntalisääkin tosiaan jo maksetaan kunnes lapsi täyttää 2v.
 
No me asustettiin Portsassa kaksi vuotta ja sinä aikana asuntojen hinnat siellä kohosi aivan järjettömästi, nyt se alkaa vissiin jo tasaantua - mua ei tietenkään ollenkaan haitannu se hintojen nousu, päinvastoin :kieh:

Nyt asustellaan naapurikunnassa, tosin niin rajan tuntumassa, että vartissa pääsee bussilla Turun keskustaan =)
 

Yhteistyössä