Inseminaatio 2011

jsl ja Sharona paljon peukkuja onnistumiseen =)

mulla oli nyt aamulla sitten se putkienavoimuustutkimus.. kaikki hyvin, eikä pco:stakaan jälkeäkään. Ei vaan menny ihan helpolla tuo juttu ja melkeen pyörryin kun nousin siitä pöydältä. Nyt yritän töissä pyristellä vaikka huono olo ja heittää päästä :x Toivottavasti tää tutkimusvuoto loppuisi pian...

Mutta maanantaiaamuna olisi tarkistusultra, että missä mennään ja oletusarvo olis, että inssi ens torstaina :eek:
 
Tuuli, Mirdav ja Sharona: Tosiaan oli pelottavia oireita ja niin häiritseviä, että ei olisi missään nimessä voinut esim. autoa ajaa. Tänään aamulla oli vähän oireita, mutta huomattavasti lievenpänä. Vaikuttaa siltä, että Clomeista johtuu... Söin Clomeja nyt tosiaan 7 kierrosta, joista kaksi viimeistä on menty tupla-annostuksella. Lääkärin kanssa en ole vielä jutellut, maanantaina on aika ultraan. Onko Tuuli se sun käyttämä lääke vaikutukseltaan samanlainen kun clomit? Muistatko yhtään missä hinnoissa pyörii? Mullahan on ollut ongelmana, että en ole ovuloinut ilman clomeja, joten vähän jännittää että mitä nyt...

Tsemppiä kaikille inssiin menijöille sekä kaikille pp eläville! Tai tähän porukkaan kuulutaan kyllä me kaikki! :wave:
 
Sharona, jo täyty odotaa seuravan kierros mutta ku en tiedä milloin on kun mulla vielä vuoto ihan tähän asti eli se on nyt 20 päivä, tosin täänän on vaan tipputtelu eli toivon kovasti että se vaan loppu ja heti :) ehehhe.. nyt naurata jo kun on taisteltu tämän jo 3 vuotta..noh mun kuukautisethän pitäis alkaa 17.4 , mutta pelotta että pääsiäinen sotke grrrrrrrrr....

sharona sulla on pp 2? jännäääää :D
 
Haleja negatiivisen tuloksen saaneille :hug:

Mirdavlle tsemppiä :)

Katjuska-81 (?) meillä taitaa olla samanlainen hoitosuunnitelma, mullakin nyt 3. inssi ja sitten vielä 4. jonka jäleen IVF. Nyt on pp9 ja rinnat aristaa. Tällaista oiretta ei olekaan aiemmin ollut :D Näin jopa raskausunia viime yönä, saatiinpa edes unessa hoivata omaa vauvaa. Aika varma olen että vuoto alkaa kun luget loppuu. Jotenkin odottaa jo pääsyä IVF hoitoon, näkis hedelmöittyykö mun munasolut edes...

Millä fiiliksillä muut piinailijat ?
 
Ei ollut meidänkään vuoro, menkat alko tänään :headwall: Eli edessä on sitten inssi kunhan saadaan aikataulut sopimaan.

Anastrozol maksoi Kela korvauksen jälkeen muistaakseni 40-50eur. Pakettihan riittää aika pitkään kun siinä on 28 tablettia. Itse popsin niitä kp 3-7.
 
Sharona, mä oon pistänyt irrotukseen pregnyliä 5000 ky. Onnea piinapäiviin. Tsemppiä myös muille piinailijoille, ainakin jsl ja jag tais kärsiä piiitkistä piinapäivistä...

Ushva ja Tuuli, ikävä kuulla negatiivisia uutisia. Ei muuta kun vielä enemmän tsemppiä seuraavaan kiertoon, vai tehdäänkö teillä heti seuraavassa kierrossa uusi inssi? Tuuli, todella ikävää kuulla siskostasi, toivottavasti loppu raskaus sujuu ongelmitta.

Seuraavasta kierrosta meillä aloitetaan sitten ivf hoito ja mä täällä odottelen kärsimättömänä et menkat jo alkais, niin päästäis hoidoissa eteenpäin. Viikko täs pitäis vielä odotella menkkoja. Pakko yrittää keksiä kokoajan jotain muuta ajateltavaa, mut ei vaan yksinkertaisesti pysty. Ajatukset pyörii vaan tulevassa hoidossa. En millään usko siihen mahdollisuuteen, et olisin luomusti raskaana tästä kierrosta. Tai no... luomusti ja luomusti, kyl täs on luomut kaukana ku on niin paljon tuupannu itseen hormoneja. Ehkä se "luomu" raskauden mahdollisuus jossain määrin mielessä pyörii, koska tilasin mammaksi sivuilta herkän raskaustestin. Täytyy sitä kuitenkin varmuuden vuoksi tehdä testi ennen kuin alkaa taas tuuppaan noita hormoneja lisää. Kannattaa muuten siltä tilata testit, on halpoja. Tai no... en mä kyl tiedä paljonko ne maksaa apteekissa ku en ole koskaan ostanu sieltä.

Hyvää viikonloppua kaikille!!:heart:
 
Kiitokset lohdutuksista ja tsemppiä piinaileville.

Pahoittelut Tuulille menkoista.

Minä vaan oottelen, että menkat alkais, mutta ei. Lopetin luget jo maanantaina kun olin ihan varma, että raskaana en ole ja varma olen yhäkin. Kauan teillä muilla mennyt että menkat alkaa lugejen lopettamisen jälkeen. Mulla yleesä alkaa seuraavana päivänä tiputtelu ja menkat pari päivää lopettamiseesta tai sitten alkanu tiputtelu lugejen lävitte. Toivon vaan, että alkaisivat nyt ettei sotkis tosiaan se pääsiäinen tämän kuun inssiä.

Onko teillä muilla muuten pregnyl aina irrottanu munasolun? Pohdin vaan että voiko olla niin, että munis ei ookkaan irronnu pregnylin myötä ja ovis oiski ollu myöhemmin. Mulla ovis yleesä kierron 17-18 pvä, mutta nytten inssissä pregnyl pistettiin kp11 ja inssi kp12. Lääkäri vaan sano, että mulla kierto tulee nyt olemaan muutaman päivän lyhyempi ku normaalista noitten lääkkeitten ja pregnylin takia.
 
Halit negan saaneille, toivotaan että onni kääntyy pian :hug:

Jag78, tsemppiä piinailuun! Täällä pp 9 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Piinailu onneks jo yli puolivälissä niin kohtahan se selviää.

Sharona, Pregnyl 5000 ky mullakin pistettiin.

Ushva: Eihän sitä tiedä irtosiko munasolu pregnylillä vai ei, jos se ei vielä inssi-UÄssä ole irronnut. Ellei nyt sit oo selviä oviskipuja, mitä mulla yleensä ainakaan ei ole. Onhan se mahdollista, että munasolu ei irtoakaan, mutta varmasti aika epätodennäköistä.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tylsien uutisten jatkoa meiltä... Eli negaa näyttää ja uuteen kierrokseen siis. En tänään ehtinyt soittoajalla soitella hoitajalle, mutta maanantaina sitten...

Uutta inssiä vaan... :(

Tsemppiä teille muille jotka piinailette!
 
^voi, olen pahoillani :hug:

RödluvanEkasta inssin jälkeen oli pahoinvointia, ilmeisesti logeista. Viime kerralla ei ollut mitään oireita ja nyt on rintojen pingotus/arkuus, mutta sekin on yksi lugejen aiheuttama oire. Meinaatko milloin testata ? Plussatuulia :)

Mulla oli selkeä oviskipu n. 1,5 vuorokautta irrotuspiikin jälkeen, joissakin kierroissa myös on ollut mutta ei läheskään aina, nyt kyllä tunsi että jotain tapahtuu.
 
83yrittäjä: Olen pahoillani :hug: Toivottavasti ensi kerralla tärppää!

jag78: Mulla oli tosiaan vaan Femar+Pregnyl, ei Lugeja tms. Eikä siis mitään oireita myöskään. Voisin periaatteessa testata ensi keskiviikkona, eli pp14, mutta jos yhtään maltan odottaa niin yritän odottaa 1-2 päivää siitä vielä ja katsoa alkaako menkat. Mutta tää odottelu on kyllä niin piinallista että voi olla että oon heti keskiviikkoaamuna pissimässä tikkuun :p Koskas sulla on testipäivä? tiistaina?

Mirdav: Onko vuoto jo loppunut?
 
Viimeksi muokattu:
Rödluvan testipäivä on tiistai, mutta voi olla että käytän luget loppuun ja katson alkaako vuoto. Kaksi kiertoa mennyt tuskaillessa negatiivisen testin kanssa ja sen kun vuoto ei vaan ala. Jospa nyt jättäisi testit kauppaan.
 
Moi kaikki
Taalla mina palailen lomilta ja uusi kierto taydessa vauhdissa...
Repronexia olen pistanyt ihon alle 5 paivaa ja tanaan kaytiin ultrassa.
Hitaasti kuulemma kasvavat follikkelit ja viela pitas pistaa 2 piikkia (su ja ma)
ja sitten tiistai aamuna uusi ultra.

Laittakaahan pika kuulumiset kaikki, etta paasen taas karryille! :)

Minahan siis olin se 36 vuotias tyttonen, joka takkuilee jenkkilassa naitten hoitojen
kanssa ja rahaa palaa ihan sikana. Me yritettiin puoli vuotta lasta luomusti, 4 kuukautta clomeilla ja ajoitetulla yhdynnalla ja nyt kolmas inseminaatio yritys menossa.
 
Rödluvan...vuoto on viimeks loppunut eilin illasta mitä helpotus olo on :).. tässä odottelen seuravan menkaat milloinkahan se alkaa..mitä sulle kuuluu?

Dreamer tervetuloa takaisen.. kaikenlaisia on tapahtunut...peukkuja sulle...
 
Hellou emännät taasen :) Vuodon alkua täällä odotellaan ja torstaina laitoin viimisen lugen eli maanantaina pitäisi vuodon alkaa jos vanhat merkit pitää paikkansa. Nyt toki ovulaatio oli viikon etuajassa piikkien vuoksi, niin voi sekin jotain vaikuttaa asiaan.

Sain taas kuulla lisää lapsettomuus uutisia lähipiiristä. Serkkuni (josta en pidä... ihan lapsuudesta asti olen ollut karvat pystyssä) sai ensimmäisen lapsen ja tietysti koko suku taasen vohkaa siitä... Olin katkera ja vittuuntunut, niinkuin nyt lapsettomat yleensä ovat... Vaan kuulinpa juuri, että sekin oli neljännellä inssillä vasta saatu aikaan. Uskomatonta mutta totta... Ei tunnu enää niin pahalta vaan ihan jees.... Katkeroitunutko?? EN KAI!!!!

Saas nähdä miten menee tuo menkkojen alun romahdus tälläkertaa? Normaalisti mensujen alkupäivänä ei vielä iske se masennus ja alakulo, vaan se alkaa vasta toisena tai kolmantena päivänä. Nyt sitten kun ei pettymys ilmene vuotona vaan negatestinä (jonka siis tein perjantaina) niin sain sen "seinät kaatuu" kohtaukseni jo eilen... Mahtaakohan se tulla vielä uudestaan kun mensut alkaa?? Olin tyhmä perjantaina päiväsaikaan kauppakeskuksessa ja siellä ei mitään muuta ollut kun vasta laitokselta raahattuja ja sinne kohta raahautuvia.

Jossain pinossa joku sitä puheli että välillä tulee miettineeksi josko ei lasta pitäisikään sitten hommata... Ja että onko valmis siihen yms yms yms. Mulla kyseinen itsesuojelumekanismi toimii erittäin hyvin ja alitajuntani yrittää saada minua nauttimaan vapaasta elämästäni enemmän ja enemmän... Tietäen samalla että lapsettomana elämä tulisi olemaan vain puolikasta elämää. Katson säälien äitejä ja isiä kaupassa tenaviensa kanssa. Kuuntelen ostosten hintoja silmät pyörien ja mietin millainen rahareikä sekin sitten on. Katson niitä autoja pakkaavia vanhempia joilla on pelejä ja pensseleitä niin paljon tungettavana autoon että lähteminen viivästyy aina vartilla vaan siitäkin syystä.

Minä saan nukkua aamuisin, minä voin mennä harrastamaan milloin haluan. Tulen töistä kotiin tai menen tuttavien luo kahville... kukaan ei estä... Viikonloppuna voin suunnitella miehen kanssa yhteisiä menoja ja sohvalla ehditään röhnöttää kaksistaan vaikka joka päivä. Voin suunnitella pihan laittoa ja tiedän että minulla on siihen aikaa.

Ja nyt olemme tehneet 2 vuotta tuloksetonta työtä sen eteen että elämämme ei olisi enää noin helppoa.... Minkä helvatin takia!!!?

No sen biologisen tik-tak-tik-tak-jutun takia....
 
Mirdav: Ihanaa että vuoto loppui! :) Mitäs mulla, aika kuluu liian hitaasti. Tänään luulin että on (raskaus)pahoinvointia, mutta olinkin vain juonut liikaa kahvia... Hmph.

Dreamer74: Tervetuloa takaisin! Minulle tehtiin eka inssi 30.3 ja nyt siis pp11. Ei mitään raskausoireita ja pelkään että tulee nega. Mutta odotetaan ja katsotaan.

83yrittäjä: Tiedän hyvin ton tunteen että haluaa lapsia mutta toisaalta elämä on hyvää kaksistaankin. Mulla on tosi hyvä työpaikka ja ura nousukiidossa, mielenkiintoisia harrastuksia joista nautin, useita lapsettomia kaveripariskuntia joiden kanssa illastamme tai teemme muuta hauskaa. Ja on tosi kivaa vaan kölliä miehen kanssa kahdestaan kotona ja puhua tuntikausia... Eli juuri nyt elämä on hyvää, ja jos tietäisin varmasti että tulemme kyllä saamaan sen lapsen, voisin odottaa vielä muutaman vuoden. Mutta kun sitä ei tiedä, ja jokainen lisävuosi huonontaa mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Enkä halua olla viidenkymmenen vuoden päästä se yksinäinen leski, jolla ei ole ketään elämässään, jota kukaan ei tule katsomaan ja josta ei jää maailmaan mitään jälkeä. En halua myöskään jäädä paitsi pikkuvauvan tunnusta sylissä, vilkkaan taaperon kasvuvuosista, ja kaikesta siitä hyvästä mitä vanhemmuus tuo mukanaan. Onhan se sotkuista, raskasta, aikaavievää ja kallista, varmasti, mutta en ole vielä kenenkään kuullut sanovan että toivoisivat etteivät olisi hankkineet lapsia.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan naiset!

Terveisia hyperilta ja pregnyl-oireilta.. :LOL: Sain siis inssin iltana ihanat oireet, eli iski OHSS (Ovarian hyperstimulation), onneksi lievana. Koko viime viikko menikin tuskastellessa ja nyt alkaa vahan helpottaa. Vielakin on sisuskalut turvoksissa ja viime yona piti nousta 3 kertaa pissille kun rakko on vissiin vahan puristuksissa. :kieh:

Tissit on kipeat kun mitka (mulla on siis aina hormonihoidon yhteydessa) ja siinahan se. Vatsa on ollut nyt viikon sen nakoinen, kun olisin jo pitkalle raskaana, tuo siis kuuluu hyperin oireisiin, ja on tosi ikavaa kun joutuu toissa kaymaan teltta paalla. :stick:

Nyt vasta pp6 :rolleyes: Ikuisuus testipaivaan!!

TErvetuloa lomilta Dreamer ! Nyt kun on kroppakin levannyt, on hyvat mahikset! :D
 
Au au ja auuuuu! Eilen juoksin vähän juoksumatolla ja juoksuthan siinä meinas alkaa. Mahassa alko jäätävät menkkakrampit ja sain pienen esimaininnan tulevista mensuista... Luulin että maanantai aamu avaa hanat vaan pyh ja pah... Sattuu ihan SIKANA maha vaan ei vuoda.

Taidanpa kiskasta aamupalaksi muutaman särkylääkkeen ja painua tekemään töitä.
 

Yhteistyössä