Inseminaatio 2011

Hyvä juttu, Peikko! :) Hoitojen siirtyminen kyllä rasittaa, muistan miten itse olin edellisen negan jälkeen ihan rikki siitä ajatuksesta, että yksi inssikierto jää väliin. No nyt ollaan menty clomien ja juuri äsken pistämäni irrotuspiikin voimin, ja loppuviimeksi tää välikierto on tehnyt henkisesti ihan hyvää. Mies ei usko mahdollisuuteen tällä kierroksella kun inssiä ei tehdä, enkä ehkä varsinaisesti usko itsekään - mutta toisaalta, ihmeitäkin joskus tapahtuu, senhän osoitti juuri mirdav! :)
Joo... täällä siis on näinä päivinä ollut runsaasti romantiikkaa ilmassa ja tilanne jatkuu vielä jokusen päivän :heart: ;)
 
Suuret Kiitokset onnetteluista!!:heart:
Juliet83 ja Peikko89 pahoittelut negasta :hug:....Luru73 kyllä se siitä älä luovuttaa..
Scarleth yllätys ja ihme on meille kaikille tarkoittettu..minä en usko tulevani raskaana
kun jouluun kiire oli ja kovat stressi ja nukuin huonosti ja tein jopa 11 tuntia päivässä
töitä ja silti tulin raskaana..että uskomatonta!!emme usko vielä todeksi.. tänään soitiN
NKL.lle ja sain ajan ultraääni vasta 24.01.2012 mutta ei se mitään kun vaan pikuinen
pyysy sisäläni..tulen lukemaan ja kertomaan kuulumistani tänne:D hyvää uutta vuotta
teille kaikille ihanat tukenani sisaruksini:) ehehheh..olette aivan ihanaa:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Kiitos Mirdav! :heart: Kyllä tässä aletaan pikku hiljaa toipumaan pettymyksestä ja suunnataan katseet tulevaan... Meillähän tosiaan on tämä välikierto ilman mitään lääkityksiä, mutta voi olla ihan hyväkin... Nyt vaan yritetään ottaa rennosti ja nautitaan tulevista uuden vuoden juhlista! ;)

Onpa mukava peikko89, että sait ajan ultraan! :) Siitä se lähtee...
 
Noniih... Minäki nyt siis tulen taas tänne insseilijöihin mukaan purpattamaan tuntemuksista :D Viime kierto oli siis "luomu"kierto, ovulaatio EHKÄ tapahtui, mutta tulos oli nega. Nyt lähtee siis inssi numero 3. Tänään kolmas Puregon-päivä menossa, mennään annoksella 3 pv x 75 yksikköä ja 3 pv x 50 yksikköä. Ensi maanantaina 2.1.2012 on ultra. Pitää toivoa sormet ja varpaat ristissä että tuolla munasarjoissa olis siihe mennessä jotain tapahtunut ja että inssi voitaisiin tehdä torstaina 5.1 (kp14), sillä perjantainahan klinikat on kiinni loppiaisen vuoksi. Vähän on kehno ajankohta, mutta ei voi mitään :(

Onkos muita samaan aikaan jännäilijöitä? Ja muistaako kukaan et jolleki olis tehty noinkin aikaisin inssi ja et se olis jopa onnistunut?

Nyt naiset aloitetaan tuleva vuosi yhtä kovalla plussapuhurilla mitä meillä on nuo myrskyt nyt olleet, eiks niin? Sovitaan et ens vuos on meidän onnen vuosi :)
 
Eipä tuonut inssit (4kpl) toivottua tulosta meille, tänään pp13 puhdastakin puhtaampi nega. Elättelin jo toiveita, kun toissapäivänä oli aivan järkyttävät menkkakivut ja olin 100% varma et nyt ne alkaa, mutta eipä tullut vuotoa. Mulla yleensä menkat alkaa ihan vastaavilla tosi voimakkailla kivuilla ja sit heti perään tulee vuoto. Yleensä kivut kestää vaan sen ekan päivän. No kun vuotoa ei nyt sit kuulunutkaan niin ajatukset lähti rientämään.. Mutta paluu maan pinnalle ja nokka kohti järeämpiä hoitoja. Nyt vaan pitää toivoa et menkat ei alkais ainakaan ennen huomista, että pääsis pistämään jo tähän seuraavaan kiertoon (alkion siirtoa ei voi klinikan joulutauosta johtuen tehdä ennen 9.1). Jännää. Ja samalla vituttaa. Olisin niin toivonut, että tää neljäs inssi olis säästänyt meidät tolta IVF-rumbalta.

En oikein malttais ihan kokonaan siirtyä tonne IVF-puolelle, jännäilen täällä vielä teidän kanssa että miten käy :) Tsemppiä kaikille! Onko Albuksen viiva vahvistunut?
 
Pitkästä aikaa pölähdän taustalta tänne kirjoittelemaan... tai kirjoitin jo äsken pitkän pätkän mutta tää pirskatin sivusto hukkas mun koko tekstin :mad:

Paljon näyttää olleen listalaisilla huonoja uutisia, kurjaa :hug:

KarolinaM, onnittelut hienosta päätöksestä. Varmasti helpottavaa sulkea yksi ovi takanaan ja avata uusi ovi. Tätä kautta saatte varmasti itsellenne hyvin rakkaan lapsukaisen :heart:

Mirdav, lämpimät onnittelut!!! :heart: Ihanaa että tämmöisiä ihmeitä tapahtuu!

Niin ja uusille listalaisille, lämpimästi tervetuloa mukaan!

Sitten omaa napaa: Muistatte varmaan että meillä takana kolme tuloksetonta inssiä. Sen jälkeen sanoin että nyt saa luvan riittää. Taustallahan minulla on lisäksi niitä ongelmia verenhyytymisen suhteen joten sen vaikutus mahdollisiin IVF-hoitoihin yhdistettynä valtaviin kustannuksiin yksityisellä puolella saivat meidät suhtautumaan niihin hoitoihin varsin epäilevästi. Koska kummassakaan meissä ei ollut todettu mitään syytä tälle lapsettomuudelle sai lääkärimme meidän houkuteltua vielä neljänteen inssiin ja miettimään IVF:n mahdollisuutta kunhan saisimme siunauksen hyytymistekijälääkäriltäni.

Näin ollen kp 12 menimme yhdessä aamulla lääkärin vastaanotolle tarkastamaan mikä tilanne on. Näytti siltä että ovis ajoittuu viikonlopulle joten ei muuta kuin irroituspiikki vatsaan, mies hoitamaan oma osuutensa ja takaisin töihin odottamaan muutamaksi tunniksi vauvasiementen käsittelyä. Neljäs inssi siis suoritettiin 25.11. Tuntemukset tämän jälkeen olivat ihan samanlaisia kuin ennenkin, joten olin ihan varma että menkat alkavat. Nyt jälkikäteen mietittynä tuossa matkalla saattoi kyllä tuntua kiinnittymiskipujakin... No, tasan 2 viikkoa inssisä huomaan ettei menkkoja näy, mutta en uskaltanut testata vaan soitin lääkäriasemalle ja kysyin että milloinkas saisin testata :LOL: Ja vastaus oli tietysti että no tänään! :LOL: En kuitenkaan epäilevänä luonteena uskaltanut vielä testaamaan vaan ajattelin että jos huomenna... No enpä sitten uskaltanut vielä silloinkaan vaan päätin odottaa sunnuntaihin. Silloin sitten heräsin klo 4.35 ja totesin että nyt ei tuu uni silmään, joten lähdempä pissalle. Koska taikauskoisena en uskaltanut ostaa raskaustestiä valmiiksi, tein ovulaatiotestin ja näyttöön pätkähti hymyilevät kasvot :) Mies ei kuulemma tule koskaan unohtamaan 11.12.2011 klo 4.45 saamaansa herätystä. Hiivin sänkyyn, pyysin anteeksi että kun herätän kesken makeiden unien. Mutta että kun mulla on uutisia, semmoisia että varmaan antaa anteeksi herätyksen kesken unien. Kerroin miehelle että hänestä taitaa nyt tulla isä. Olisittepa nähneet kuinka unihiekat karisivat mieheni silmistä :LOL:

Eihän sitä tulosta meinannut kumpikaan todeksi uskoa. Piti vielä testata samana päivänä raskaustestillä, samoin vielä seuraavanakin päivänä. Mutta plussaa näyttivät kaikki kolme testiä :)

Tänään sitten kävimme alkuraskauden ultrassa meitä hoitaneen lääkärin luona. Nyt se on uskottava että pieni sydän siellä pamppailee kiivaasti :heart: Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy kyydissä ja on terve. Kahden viikon päästä on vielä toinen ultra saman lääkärin luona ja sen jälkeen siirrymme neuvolan asiakkaiksi.

Koska stressi tästä kaikesta oli kasvanut äärettömiin mittoihin en halunnu aiemmin kirjoittaa tänne mitään tästä neljännestä inssistä. Samoin käskin miestäni kertomaan siskolleen (joka on ainut läheinen joka tästä lapsettomuudesta tietää) että hoidot on lopetettu. Jotenkin tuntui niin paljon helpommalta kun oli tavallaan lyönyt hanskat tiskiin eikä tarvinnut miettiä että kohta taas kysytään että onko onnistanut. Ehkä se auttoi tilannetta, ehkä ei... Sitä emme saa tietää.

Mutta tällä kertomuksella haluan valaa uskoa teihin kanssasisariin. Ja lähettää täältä meiltä tätä plussatuulta teille kaikille listalaisille :heart:

Täällä sitä nyt palellaan sohvalla peiton alla läppäri sylissä, voidaan pahoin ja ihastellaan kuvaa pienestä ihmisen alusta :heart:

Tsemppiä kaikille listalaisille ja Hyvää Uutta Vuotta!

Jypy ja "Murmeli" 6+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mokkelö voi ei.. halaukset täältä..tiedän että on vaikea mutta kyllä se vielä tule usko vain siitä.. minä ainakin uskon ja vanon että jonain päivänä saamme vielä vauvan.. ja ihme siitä että on tullut ilman hoidosta vaan luomusta:)

Jypy voi attä miten ihanaa että onnistuit:) muistankin viimeks että olet aikamoinen pettynyt mutta uskon myös että sinulla oli vahva usko että saatte vielä siitä toivottu vauva:) hurjan paljon Onnea teille... minä olen nyt 4+5 ja ultra minulle tehä vasta tammikuun 24 vähän myöhemmin .. ja toivon että pikkuinen pyssy lopuun asti ja tervenä...
pluussatuuli kaikille sisarustamme:)
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Iltaa... olen koko illan tuolla lueskellut ivf-hoitolaisten juttuja, ja huh huh, ei mitään ihan helppoa tuu elämä olee... Noh, sitten ajattelin vielä kurkata et mitäs meidän ketjuun kuuluu, niin Jypyhän on antanut meille ihan loistouutisen!!
Hirmuisen paljon Onnea teille plussasta <3 Ihana uutinen, ehkä minäkin annan toivon herätä että inssillä voi sittenkin vielä onnistua :) Jypykin oli niin maassa eikä tainut uskoa enää hirmuisesti olla, mutta sieltä se sitten tuli! Onnea, olet sen ansainnut!

En tiedä, ehkä se sanonta pitää jotenkin paikkansa että meille ei enempää pettymyksiä voi tulla kuin minkä jaksamme kantaa... vai miten se meni. Sillä näyttää siltä että kun viimeinenkin toivo on mennyt niin sitten vasta luoja suo sen palkinnon kaikista kärsimyksistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Voi, ihanaa kun on välillä niin hyviä uutisia täällä, etenkin Jypy, olen tosi onnellinen sun puolesta :) Pahoittelut kuitenkin negan saaneille, mutta ei muuta kuin uuteen nousuun!

Mulla on ollu siitä asti, kun ruvettiin yrittämään lasta, sellanen olo että lapsi syntyy vuonna 2012, älkää kysykö miksi.. on vain ollu sellanen tunne. Tässä ei kyllä hirmuisesti ole enää aikaa tuota toteuttaa, mutta aina voi toivoa ;) Olishan se kiva nähdä oma lapsi ennen mahdollista maailmanloppua 21.12.2012?:)
 
  • Tykkää
Reactions: Solsolet ja Jypy
Oijee!! Onnea Jypylle! Mahtavaa, kerrassaan!! Toivotaan, että tuleva vuosi tuo tullessaan meistä mahdollisimman monelle tuon saman uutisen.

Täällä käy odottavan aika vähän pitkäksi, seuraavaan inssikertaan on vielä lähes kuukausi, huoh. Joulusta selviämisen kunniaksi päätin aloittaa kunnon kuntokuurin, saapahan muuta ajateltavaa, kun laittaa vähän lisää hanaa punttitreeniin ja muutenkin keksii jotain mukavaa omaan hyvinvointiin liittyvää tavoitetta.
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Hurjaa, Jypylle plussa, onnittelut! Hienoa, että onnistumisia tulee :)

mökkelö, pahoittelut, että sullekin tuli nega. Itse testailin plussien ja haamujen jälkeen negaa, ja vuotokin on alkanut. Meille tulee ainakin tammikuu taukoa, ehkä helmikuukin oman lomamatkan takia. Ihan hyvä ajatella välillä muita asioita, ja lisäksi pitäisi miettiä, jatketaanko vielä inseminaatioita vai siirrytäänkö IVF:ään. Itse varmaan vielä ainakin yhden haluaisin kokeilla.
 
Voi Albus, pahoitteluni :( Joo, kyl se pien tauko hyvää tekee, siinä oikeesti aivotkin vähä lepää tästä kaikesta sekä tietty kroppa.

Mites muilla hoidot etenee vai onko nyt kuinka monella taukoja?
Itsellä oli tänään follikkeliultra ja siellä möllötteli kaksi 16 mm follia, limis hiukan päälle 6 mm. Lekuri sanoi että hyvältä näyttää :) Vielä pari päivää piikittelen Puregonia ja sit Pregnyl ja torstaina inssi, jee jee. Onpahan taas mitä odottaa, heh :)

Onnekasta Vuotta 2012 kaikille!
 
Albus, harmi, toivottavasti tauko tekee hyvää ja jaksaa uudella innolla :(

luru-73 hyvältä kuulostaa teidän tilanne, varsinkin kun loppiainen ei estä inssiä :) ja tuplamahdollisuus vielä :)

on. Otin tänään viimeiset clomit ja viikon päästä on ultra. Clomit on jo aiheuttanu väsymystä, palelua ja kummallisia sydämentykytyksiä, ja eiköhän siellä munasarjoissa jotain tapahdu. Outoa ottaa taas lääkkeitä puolen vuoden tauon jälkeen :whistle:
 
Pahoittelut Albukselle negasta! :'( :hug:

Mulla on tässä kans nyt taukokierto, ilman mitään lääkkeitä. Olis inssi osunut ikävästi loppiaisvlopulle, niin vähän sitä itsekin ehdottelin... Eikä kyllä haittaa, nyt antaa mielen levätä ottaa ihan rennosti! Yritän olla ajattelematta koko asiaa! :D

Saapa nähdä, miten onnistuu kun ovulaatioajankohta lähestyy... Aika tarkkaan tiedän jo mille päiville yleensä sattuu. Sehän ei kyllä oo varmaa irtooko sieltä luomusti, mutta ovistestillä olen saanut joka kiertoon plussan aina kun tikuttanut. Nyt olen päättänyt olla tekemettä niin, että ois helpompi vaan olla...:)

Helmikuulle meillä siis luultavasti ajoittuu seuraava inssi.
Lurulle -73 onnea inssiin ja pidän kovasti peukkuja, että sieltä nyt se plussa tulisi! :flower:
 
Heipä hei kaikki!

Oon nyt hiukan väärässä ketjussa, koska eka inssi mulle tehdään vasta tässä kuussa, en siis ihan ehtinyt vuodelle 2011 :). Ajattelin kuitenkin hiukan kysellä teiltä kokeneemmilta.

Eli te joille on mennyt Puregon-nimistä lääkettä... Millä annostuksella lääkettä on mennyt? Sain nimittäin reseptin tuohon lääkkeeseen, mutta mitään määrää reseptissä ei ollut ja käsittääkseni tuon lääkkeen kanssa on oltava inssissä aika varovainen. Soittelin kyllä polillekin, mutta eivät osanneet sanoa suoraan, sain toki ajan lääkärille, mutta ois kiva tietää miten muilla on ollut.

Elättelen täällä muutenkin pelkoa siitä, että muniksia sattuu tulemaan liikaa ja inssiä ei tehdäkään...

Meillä siis on taustalla miehen aiemmista syöpähoidoista johtuva azoospermia. Minussa ei ole "vikaa" ja yksi lapsikin mulla ex-miehen kanssa on.
Käytössä meillä on miehen ennen syöpähoitoja luovuttama sperma. Spermaa on vain kymmenen ampullia, joten inssejä meille tehdään todennäköisesti vain tämä yksi... Tätä ketjua jonkin aikaa seuranneena tiedän, ettei onnistumisprosentti häävi ole... Mutta toisaalta, kaikki on enemmän kuin meidän normaali 0 % :D
Joten toiveikkaalla mielellä tässä ollaan.

Onnekasta uutta vuotta kaikille!
 
Tervetuloa Amalia Armas ja muut uudet ja tsemppiä inssiin lähipäivinä menijöille ja taukoilijoille. Täällä odotellaan tätiä ens viikolla, jotta päästään tämän kierroksen kuudenteen inssiin. Ajattelin vaan pyytää, josko joku teknisesti osaavampi jaksaisi perustaa uuden inseminaatio 2012 -ryhmän, niin uudetkin löytävät helpommin tiensä tänne meidän konkareiden seuraan, ja saadaan puhdas uusi pino uuden vuoden kunniaks?
 
Tervetuloa tosiaan vaan uudet kanssasisaret! Olis kyllä hyvä se uus ketju, oikealla vuosiluvulla varustettuna. Kukahan sen sitten aloittaisi...? :)

Amalia Armas: Eikö lääkäri tosiaankaan kertonut että millä annostuksella pistät? Entäs oletko katsonut polikorttisi, lukeeko se siellä? Minulla aloitettiin 50 yksikköä/päivä, jolloin se 300 IU:n ampulli kestää noin 6-7 pv (sillä ampullissa on hieman enempi tavaraa mitä ilmoitetaan).

Tänään pistelin Pregnylin, täällä töissä! Vähänkö jännitti, se kun on sellaista sekoittelutouhua... Just ku olin pistänyt niin työkamu paukkas huoneeseen :)
Huomenna olis sit se inssi...kovasti toivon että molemmat follit olis vielä käytössä. Olis niiku ees tuplamahis onnistua. Viimeeks oli kaks kans mut toinen kun oli pienempi niin se oli sit inssiin mennessä kadonnut jonnekkin. Nyt molemmat oli saman kokoisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Solsolet
Luru-73 pidän kovasti peukkuja:) toivon kovasti että nyt on sun ihme aika:) toivon että löydän teitä vielä kun Scarlet aloitaa uuden ketjun vaikka sanotusti en kuuluu tähän ketjun ennä mutta kun olette niin ihania että haluan tulla vielä:)
tsemppiä kaikille joka on insin menossa ...halaukset .. tänään tei uudestaa testin ja Raskaana 3+ ainakin clearbluen että se on oikest 5 viikko..ultra on vasta 24.1.. melkein 3 viikko vielä:(
 

Yhteistyössä