Inseminaatio 2011

Pumpulienkeli, pahoittelut täältäkin. Inhottavia nuo takapakit. Koita jaksaa kaikesta huolimatta, vaikka varmasti ketuttaa ja paljon.
Plussanneille kovasti onnea matkaan!
Vihon viimeinen inssikierros lähtee käyntiin. Lääkäri muutti hoitosuunnitelmaa niin, että otetaan taas käyttöön Clomit. Ultra ensi viikon torstaina. Jos tämäkin hoito menee puihin niin sitten inssit on totaalisesti ohi ja mennään koeputkihedelmöitykseen. IVF olisi ollut liian riskaabeli kun kesäkuussa on tiedossa pitkä lento ja mulla on taustalla trombi. Perhana :(
 
Apua apua!Oli pakko tulla kertomaan tänne kun en uskalla vielä kellekkään asiasta kertoo. Toivottavasti en masenna ketään, mutta sain tänä aamuna plussan raskaustestiin. Testasin eilen ovistestillä kun ollu nyt pari päivää ihan semmonen olo että oon raskaana, sehän näytti plussaa ja nyt näytti sitten r-testikin :D Nyt vaan pelottaa, että pitääkö tuo plussa oikeesti paikkaasa ja jos pitää niin pysyykö kaveri tällä kertaa matkassa :/ En uskalla kertoo kellekkään vielä, mutta pakko oli tulla tänne tilittään ku en meinaa pysyä pöksyissäni. Miehellä ois alkuviikosta 40v synttärit ja aattelin että jos pystyisin panttaamaan tietoo mieheltä sinne asti niin ois sille paras synttärilahja mitä voi kuvitella. No huomenna tai ylihuomenna pitää testailla uuvelleen. Esikoisesta taisin tehä aikoinaan 7 raskaustestiä ennen ku uskoin että kaks viivaa siinä on. Aloin miettiin että oon varmaan raskaana ku aloin itkeen munamiehen musiikkivideollekki, koska munamies on vaan niin symppis :D
 
Onnittelut ushva!

Minä tein myös tänään testiä mutta negahan sieltä tuli... Nyt on siis noin 14 päivää ovulaatiosta... ja olen vuotanut tiputellen pp6 asti. Eli jo viikon... välillä enempi ja välillä vähempi.

Menin sitten tyhmyri jälleen kerran kurkkimaan "roskishaamua" jota en kyllä ole ikupäivänä nähnyt. Samat testit ja tekotapa ollut koko 2v. Vaan nyt silmiini osui joku häivähdys... Ja arvaa vaan nousiko toiveet taasen uusiin ulottuvuuksiin. Ensin en uskonut näkemääni tietystikään koska olen turkasen väsynyt yövuoron jäljiltä ja viduttaa äitienpäivät ja kaikki muutkin, mutta pakko oli mennä nettiin ihmettelemään. Roskiskummitus nimittäin sijaitsi vähän oudossa kohdassa ovulaatiotesteihin verrattuna.. Vähän lähempänä kontrolliviivaa... Siksi luulinkin näkeväni omiani. Vaan siinä sen kuuluisikin olla...

Nyt siis bongasin viivanpaikan tai roskishaamun varjon tai ihan miten vaan... Hiukanko hermostun kun mensut oikeesti sitten alkaa... Sunnuntaina annan itselleni luvan testata äitienpäivälounaan jälkeen uudestaan, jos ei ole sitä ennen hukka jo minua perinyt.
 
Onnea ushva! Samaa mieltä minäkin, plussanneet olkaa reilusti ja julkisesti onnellisia vaan! :) Minua se ainakin piristää tietää, että näistä hoidoista on ihan oikeesti hyötyäkin! Itse edelleen odottelen sitä ensimmäistä inssiä about parin viikon päästä...jos hyvin käy eikä satu ovis viikonlopulle :)
 
Noup... en tehnyt kun seuraavana aamuna hiivin kämpässä kaksinkerroin ja sain elämää pahemmat menkat. Nyt kp 2 ja huomenna pitää soitella varmaan lekurin suunnille josko keskiviikkona saisi jo alkaa piikittelyn... Eli inssi nro 2 alkakoot!!
 
Hienoa, että löysin tämän ketjun, vertaistuki on todellakin tarpeen. Mulla alkaa huomenna elämäni ensimmäinen clomi-kuuri (kp3-7) ja sen jälkeen pitäis pistellä fostimonia (kp 8-10) sekä ennen inssiä pregnyl. Takana kaksi tuloksetonta inssiä ilman lääkkeitä ja seuraavaan inssiin otetaan koko arsenaali käyttöön. Lääkkeet otetaan tukemaan omaa ovulaatiota, mutta osaatteko sanoa, voiko tuo oma ovis "sotkea" jotenkin tätä kiertoa, pelkään että ovis osuu viikonlopulle ja klinikka on silloin kiinni. Aikaistavatko lääkkeet ovista (mulla luonnollisesti yleensä kp 19-21)? Meillä käytössä luovutetut siittiöt. Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Tervetuloa lounatuuli86 :) Mulla oli myös 2 inssiä luonnolliseen kiertoon ja kaksi clomeilla+piikeillä. Luonnonkierrossa kp16 näytti ovistesti plussaa, mutta hormoniavusteisissa irrotuspiikki annettiin jo kp11 eli aikaisti mulla ainakin, tosin molemmissa hormoniavisteisissa kasvoi vain yksi munasolu :( Perjantaina saan testata, jos se on nega niin seuraavaksi IVF, meillä myös luovutetut siittiöt läytössä.
 
Luomukierto verrattuna "mömmökiertoon" on ihan eri... Normisti ovuloin myös siellä kp 18 tienoolla ja nyt inssi lääkkeillä tehtiin jo kp11

Eilen soitin lääkäriin ilmoittaakseni mensut ja sainkin heti määryksen piikittää... Eli tämä kierto alkoi nyt sitten kp3 piikittelyllä... Nyt mulla näyttää tosi vahvasti osuvan viikonloppuun ovulaatio :( Jurkele
 
En ole tainnut tähän ketjuun kirjoitella, enemmän olen ollut tuolla IVF odottajien ja 35 + ketjuissa. Tässä kuussa tehdään ensimmäinen inssi ja jos se ei onnistu siirrytään suoraan ensi kuussa IVF:ään.
Huomenna on uä ja kp 10, mutta ilmeisesti tosiaan nämä mömmöt lyhentävät kiertoa kuten olette täällä kirjoitelleet. Itsellänikin on yleensä vasta ovulaatio kp 16, ja ihmettelinkin kun hoitaja sanoi että inssi voidaan ehkä tehdä jo nyt perjantaina kp 12.
Onko teillä tullut päänsärkyä Puregonista? Ja onko tietoa, voiko ottaa jotain särkylääkettä. Pitäisi varmaan soittaa Väestöliittoon ja varmistaa ennen kuin nappaan mitään. Alkaa vaan kypsyttämään tämä jatkuva pääkipu :(
 
Hah... eihän osukaan viikonloppuun :) maanantaihan on vasta kp 10 ja piikitän vain ma-pe päivät.

Onko kellään käryä miksi joskus jotkut alottaa kp 3 ja joskus kp5? Mihin aikaisempi aloitus voi vaikuttaa?? Itse ounastelen että yrittävät saada kaksi kerralla kypsymään...
 
Ushva: Onnea plussasta!!!
83yrittäjä: Harmi että mensut alkoi, mutta toivotaan parasta sitten seuraavaan inssiin.

Mulla alkoi tänään menkat, tarkoitus yrittää tehdä inssi no 2 tähän kiertoon, eli rupean ylihuomenna popsimaan Femaria, ja ensi viikolla ultraan. Saa kyllä nähdä, vähän pelkään et inssihetki vois osua huonolla tuurilla just viikonloppuun...

Sain myös kerättyä itselleni uuden kokemuksen: Sain hirveät vatsakivut sunnuntaina ja jouduin sairaalaan. Kuvattiin ja tähystettiin (mikä oli todella inhottava kokemus) ja todettiin vatsahaava. Tänään pääsin kotiin. Sain siis vatsahaavan itselleni kaikista lääkkeistä joita joudun ottamaan endometrioosikipuihini, ja kaikesta siitä stressistä jota tää rumba aiheuttaa. Kivaa, eikö? MITÄ MUUTA VIELÄ? Tekee mieli kysyä. Pitäisi kai vaan sitten lopettaa stressaaminen ja lääkkeiden syönti ja yrittää kestää kipuja ilman lievitystä huolettomana kuin taivaan lintu.
 
Rödluvan: tsemppiä! Koita jaksaa.

Aivan järkyttävä olo Clomeista: päätä särkeä, pissalla saa juosta yhtenään, hikoiluttaa, maha on kuin jalkapallo ja yöt saa valvoa |O Onneksi tänään meni viimeinen nappula ja torstaina ultraan. Huh ja puh, on tämä hommaa. Meinasin jo hakea sairauslomaa kun aamulla olin kuin nukkuneen rukous.
 
tsemppiä Rödluvan :hug:

Moto76 mulla myös särkee päätä koko ajan, 4. inssikierto lopuillaan niin tää päänsärky on jatkunut 3,5kk :| Olen kyllä välillä ottanut buranaa kun olo on tosi uono, lisäksi väsyttää ja rinnat on kipeät ja kahdessa kierrossa olen oksentanut kun on niin huono olo ollut. Kuten kaverini lohdullisesti sanoi, olet kuin olisit raskaana (enpä ole).

pp12, testikin olisi kaapissa mutta en uskalla tehdä ... onneksi postin kautta tuli reseptit niin ei tarvitse hätäillä niiden hakemista ja siksi olisi pakko testailla ennen viikonloppua. Saas nähdä minkälaisen olon nuo IVF lääkkeet tekee, mieskin kauhisteli lääkemäärää, kun laskin hinnat yliopistollisen apteekin sivuilta, minä kauhistelin hintaa.

Tuuli1976 tsemppiä myös sinne :)
 
jsl
Hei kaikille ja onnittelut palstataukoiluni aikana plussanneille!
Itse kävin tänään alkuraskauden ultraäänessä ja olen edelleen shokissa -positiivisessa mielessä, kai. Ultran mukaan raskausviikkoja on nyt kasassa 7+1 ja molemmilla alkioilla vahva syke. Eli siis yllätyskaksosia odotan. Sanaton olen. Yksi ainut kypsynyt munasolu nähtiin ennen inssiä, joten on mahdollista että olisivat identtiset. Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn mitä tässä nyt pitää tehdä.
 
jsl voiko ihanaaa kun yks ei tullut helposti niin kaks sitten ehehe..olen tosi onnellinen. minäkin halua kaksoset heti samalla jos vaan onnistuu mutta mun kuukautiset ei ole vielä tullut kun piti jo eilin alkaa, se on vaan kai myöhässä.. sain kyllä ovitesti 3.5. positiivinen ja yrititiin miehen kanssa toivotavasti se on tärpänut :)
Rödluvan toivotavasti kaikki sujuu seuravan yrittämistä...
 
jsl> ONNEA ihan tuplana... Järkytyksen selvittelyyn menee taatusti kotvanen jos toinenkin :) Olen monesti miettinyt miltä moinen uutinen voisi omassa päässä tuntua... Mietinnöissäni olen päätynyt siihen että ensimmäiset pari viikkoa menee naureskellessa epäuskoisena ja raskauden viimeiset pari kuukautta "itkeskellessä" sitä omaa valtavuuttaan. Onneks ihmisillä on keskimäärin kaksi kättä... ja muutamaa muutakin elintä...

Kolmas piikki tuikattu ja pää on ihan pehmonen... Tuntuu niinkun oli järkky flunssa mutta ei oo nenä tukossa eikä mitään muutakaan... Pää vaan turvoksissa... Ei pysty kunnolla lukemaan eikä ole mitään keskittymiskykyä... Glääääh on se oikea sana kuvaamaan.

Töissä on yli 30 astetta lämmintä (työ hyvin fyysistä) ja teen kuolemaa ilman tätä projektiakin siellä. Pari litraa vettä menee työpäivässä... joskus kolmekin. Mitä ihmettä teen sitten jos joskus saan itseni paksuksi??? HUHHUH!!! Taidanpa painua fillaroimaan jotta pääsen hikoilemaan sinen hommiin taasen.

Mites muilla menopurin kanssa ensimmäisellä kierrolla piikkien laittaminen ei kirvellyt lainkaan vaan ainut "kipu" oli se itse pistäminen. Nyt taasen kirvelee se aine ihan silleen melkosesti. Ei vielä vedä vertoa millekään rokotekirvelylle mutta ei se kyllä hyvälle tunnu. Hain apteekista eilen lisää ruiskuja ja neuloja... Nämä nyt saamani neulat eivät mene ihon läpi yhtä hyvin kun ne alkuperäiset. Inhaa.... saman paksuisia ja kokoisia ovat mutta eri valmistajan. Hyi olkoon että inhottaa jo valmiiksi illan piikitys... Mutta tämähän on jo toisiksi viimeinen piikki menopuria... sitten enää pregnyl ja olen raskaana ;) Eiks joo...
 
No niin, ultra takana ja kiireesti inssiin. Yksi iso munasolu löytyi, 16-17mm, vaikka nyt on vastaa kp9. Pregnylin pistin heti iltapäivällä, huomenna inssi klo 11:30. Tukihoitona Estradot laastarit kun limakalvo on on niin ohut (6mm). Lisäksi joudun pistämään Klexanea raskaustestiin saakka.
Pää ei meinaa pysyä matkassa ja olo on oksettava kaikista mömmöistä johtuen. Mutta tsempillä eteen päin! :)
 
pp15 ja aamulla tein testin ja itkuhan siinäkin tuli, kun se olikin positiivinen :heart: Pää on ihan sekaisin mutta hissukseen kai mennään ja jännätään miten käy. 4.inssi luovutetuilla siittiöillä sitten tuotti mun elämäni ensimmäisen plussaan, 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen.
 

Yhteistyössä