Inseminaatio 2015

Moikka kaikille!

Keväällä täällä kirjoittelinkin jo, kun inssit olivat omalla kohdalla. Olen taustaillut ja lukenut aina välillä kuulumisianne. Meillä hoidot jatkui IVF:nä yksityisellä naikkarin hitaan etenemisen sekä aktiivisen endon takia ja heti ekasta siirrosta tärppäsi plussa :love: Nyt rv 11+0 täynnä. Silti ajaudun useammin tänne lapsettomuus puolelle selailemaan kuin odottajiin, ehkä se menneisyys seuraa aina mukana.

Oli pakko tulla onnittelemaan Hulda84 plussasta!:)
Sekä tietysti muille älyttömästi tsemppiä ja onnistumisia hoitoihin! Huippua on tälläinen tukiverkosto, mitä täältä saa vaikeina hetkinä(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
INSSILÄISET 2015

Torstai 13.8.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Vaavikuume80 1. 07/15 - g 2013 -
Reuna 3. 08/15 18.8. lz+pu+pr pco
spring 2. 08/15 18.8. lz+pr+l 2014 selitm.
taimi 2. 08/15 - - siittiöt
kolibri87 2. 08/15 - - siittiöt
Petraus 2. 09/15 - g 2013 selitm.
thelma_ 2. 09/15 - c+pr 2011 siittiöt
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
Bunny91 3. - - lz 2009 selitm.
Jensku80 2. - - lz 2012 selitm.
Felis 3. - - lz pco selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Huhhahhei, kesä menny luomuillessa ja melkein olikin sitten luomu-menkatkin tässä välillä. Pientä tihuuttelua vain, joten otinkin sitten päälle vielä kunnon tero-kuurin jolla sitten hanat aukesivat oikein kunnolla. Tänään siis kp.1 ja kolmanteen inssiin samoilla hoidoilla eli Letrozolet ja Puregonit ja Pregnylit. Kontrolli-ultra siis 18.8. Toivon todella paljon, että kolmas kerta toden sanoisi. Ei oikein uskalla suunnitella elämää vielä keväälle, jos kuitenkin ois raskaana jo silloin.

Suuren suuret onnittelut kesän aikana plussanneille! Tämä luo toivoa kuitenkin onnistumisesta aina. :)
 
Minäkin täällä taustalla olen lueskellut vielä teidän kaikkien kuulumisia. Ei sitä tosiaan osaa ajatella itseään tuonne odottajien puolelle vielä. Jospa tähän syksylle saataisiin kunnon plussa aalto, kun moni on varmaan ollut kesällä hoitotauoilla.

Kiitos babul! Ja onnittelut myös sinulle, ihana, että teillä tärppäsi heti! Mennään aika samoissa mulla nyt rv 7+0 maanantaina naikkarilla ultra. Jännittää ihan kauheesti, että löytyykö sieltä mitään!

Kaikille tasapuolisesti jaksamia ja onnea hoitoihin! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
Nii ja petraus jookos79 mul tuli torstaina täys romahdus (en tiiä miks tuntu pahemmalta ku muina kertoina) :( joten tiedän. Välillä tuntuu jopa et on tehny jotain niin pahaa ettei ansaitse lasta :( mut kyl tää tästä nokka kohti uusia pettymyksiä. Ite en jaksa uskoo et tuun koskaa saamaa sitä plussaa testii ku ei sitä oo vielä aikasemminkaa tullu... hirvee pessimisti :( mut en luovuta ennenku kaikki keinot käytetty!! Ja mies jaksaa toivoo :)
 
Minäkin olen jotenkin jäänyt tähän ketjuun jumiin, vaikka olenkin jo neljännellä kuulla. Ei vaan voi lopettaa lukemista, kun haluaa tietää tärppääkö muilla.

Kirjoitin aiemmin tähän ketjuun, kuinka minulla noiden todennäköisyyksien laskenta auttoi pettymyksiä vastaan. Ensimmäinen nega insseistä oli pettymys, mutta sen jälkeen laskin binomijakauman avulla, että kun tärppäysprosentti on 15% per inssi, niin puolet yrittäjistä joutuu tekemään 6 inssiä tai enemmän ennen kuin tärppää. Joten suhtauduin asiaan niin, että turha odottaa plussaa ensimmäisen viiden inseminaation jälkeen. Mutta sitten viides yritys tärppäsikin! Oli vähän kumma tunne, kun olin jo suunnitellut kesän ja alkusyksyn sen perusteella, että tulee ne 6. ja 7. inssikin.
 
Todellakin täällä vielä taustalla pakko jännäillä ja olla sormet ja varpaat ristissä toivoen, että kaikille se tärppi osuu kohdalle!:love:

Kärsivällisyyttä todellakin tarvitaan. Itsekin olin jo ihan valmistautunut uuteen lääkkeeseen ja pistosten opetteluun ja mielessä oli vaan uudet inssit.
 
Mulla on nyt välikierto ja tänään kp13 eli ovulaatio on näillä näppäimillä (kai, en enää tee ovulaatiotestejä kun en ikinä saa plussaa). Torstaina alkoi tulla veristä vuotoa ja sen jälkeen oon vuotanut kevyttä veristä limaista vuotoa koko ajan. Kohdussa tuntuu oudolta, painetta ja koko ajan kusihätä. Onkohan tää nyt vain ovulaatioon liittyvää? Ei oo koskaan ennen ollut tällaista ennen. Onko muilla ollut vastaavaa? Luin että ovulaation aikaan voi tulla veristä limaista vuotoa, mutta jännä että se tulee ekaa kertaa mulla nyt, ei oo koskaan ennen ollut ja nuo muut oireet eli vessassa ravaaminen ja ihmeellinen paine hämmentää. Aikaisemmin ei ole ollut ovulaation aikaan mitään tuntemuksia.

Anyway, teidän plussat antaa toivoa kyllä ja ehkä se meilläkin vielä tärppää :) mua harmittaa kyllä kovin että joudutaan ivf-jonoon jos seuraava inssi ei tärppää :( sit tulee lisäodotusta ja tuntuu että tää on odotusta vain koko homma.
 
Sieltähän se kp1 sit saapu taas. Melkein kävi jo uudestaa toivo elää ku lugejen lopetuksesta kuudentena päivänä vasta alko vuoto :) niihän tää on odotusta joka toivottavasti palkitaan vielä :) hirvittää vielä rahatilanne kyllä ku yksityisellä ollaa mut tinkii sit jostain muusta :) vielä ei oo tarvinnu nähä nälkää ja nyt ku kaikki nää tutkimukset ja muut hoidettu alta ni "enää" ei oo maksettavana sit ku noi inssit ja lääkkeet mut noi lääkkeet nyt ei kauheen hintasia edes oo. Paitsi noi luget mut
Reunan kanssa samana päivänä eli 18.8 kontrolliultra inssi nro 2 lz+pr+l
 
Jookos79 gonal-f:n tarkoitus on käsittääkseni sama kuin clomifenillä, eli buustata munarakkuloiden kehitystä. Mulla clomifen ei tuottanut tulosta, joten siirryttiin vähän järeempiin aseisiin. Ootko jo muuten testannu?

Kiva kuulla välillä muiden onnistumisista. Se antaa vähän lisäuskoa. Ja hauska oli lukea Susanna38:n todennäköisyyslaskennasta. Multa ei irtoais (y) Mut täytyy sanoa et kauhistutti vähän ajatus siitä, että inssejä pitäis tehdä vielä 5, ellei enemmänkin. Mä taidan nimittäin edelleen ladata kaikki odotukset seuraavaan inssiin, joka on vasta vol. 2, ja sitten saan kärsiä seurauksista :cautious: Odotus ei todellakaan ole herkkua, ja mun odotus tuntuu olevan kaksinkertainen, kun vain joka toisessa kierrossa tehdään inssi. Odotusta pahentaa mun osalta myös se, että kierto ei ole vakiintunut, joten uutta kiertoa voi joutua odottelemaan "yliaikaa". No, näillä mennään, ja täytyykin muistaa kysyä ensi kerralla klinikalla, että kuinka monta inssiä ne voi tehdä. Onpahan sit jotakin odotettavaa :D
 
Moikka kaikille,

Testasin aamulla ja 2. inssin tulos oli haamuplussa. En tosin osaa olla yhtään iloinen, kun ekan inssin tulos oli myös plussa tuulimunilla varustettuna, joten en uskalla iloita ennen kuin näkisin sykkeen, jota täytyy odotella kolmisen viikkoa, ellei tule keskenmenoa sitä ennen. :unsure: Jospa nyt tuolla kasvais muutakin kuin kuoret. Oireita ei ole edelleenkään.

En yhtään ihmettele spring sun pettymystä. Pettymys negasta on varmasti yhtä suuri, kuin silloin kun kuulee, että maha on tyhjää täynnä. Mut onneks suremisen jälkeen ja ajan kanssa ainakin mun olo helpotti hiukan. Melko nopeastikin, kun tiesi, että hoidot vielä jatkuvat eli uusi yritys on mahdollinen.

Muistan Susanna38:n todennäköisyyslaskelmat ja musta ne kuulostivat hyvin toivoa antavilta. Kyllä sieltä spring, Petraus, thelma_ ja Reuna tulee plussat vielä teillekin.

Hulda84 ja babul, oli kiva kuulla teidän hyviä uutisia.

Mä niin toivoisin, että kaikilla olisi mahdollisuus päästä hyvään ja nopeaan hoitoon, ettei tarttisi odotella turhia välikiertoja. Tilanteen pitkittäminen syystä tai toisesta ei voi olla kenenkään etu.
 
Nii ja petraus jookos79 mul tuli torstaina täys romahdus (en tiiä miks tuntu pahemmalta ku muina kertoina) :( joten tiedän. Välillä tuntuu jopa et on tehny jotain niin pahaa ettei ansaitse lasta :( mut kyl tää tästä nokka kohti uusia pettymyksiä. Ite en jaksa uskoo et tuun koskaa saamaa sitä plussaa testii ku ei sitä oo vielä aikasemminkaa tullu... hirvee pessimisti :( mut en luovuta ennenku kaikki keinot käytetty!! Ja mies jaksaa toivoo :)
Kyllä sä spring lapsen ansaitset, olisit varmasti hyvä äiti :)
 
Jookos79 :love: ihana kuulla haamuplussasta mä ainakin iloitsen sun puolesta jo nyt!! Molemmat peukut pystyssä et tää nyt menee loppuun asti!!
Petraus ei käy kateeks. Mut kyllä se aika unohtuu ku ne kaks viivaa pärähtää testiin :) Millon sulla seuraava inssi sitte? Ens kuussa?
Ootteko muuten käyttäny lisänä mitään vippaskonsteja? Itellä menossa toinen pullo vehnänalkioöljyy ja foolihappoo oon kans vetäny :D helokkiöljykapseleita oli myös jossain vaiheessa mut niitä en sit enää ostanu lisää.
 
Onnea Jookos79 haamuplussasta! Ymmärrän ettei vielä uskalla iloita, mutta me muut jo iloitaan sun puolesta! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :love:

Mä oon ollut ihan tyytyväinen saamaani hoitoon, sillä olin olettanut, että hoitoon pääsy kestäis pitempään. Mä joudun pitämään välikiertoja siksi, että käytän gonal-f pistoksia, ja niitä ei voi käyttää putkeen, koska vaikutus voi kumuloitua liian suureksi. Välikierrot on siis jäähdyttelyaikaa hormoneista. Clomifenillä välikiertoja ei olisi tarvittu.

Spring, mä en oo käyttäny mitään vippaskonsteja. Foolihappoa oon syönyt kyllä jo useamman purkillisen, mutta enemmän siksi, että sikiön kehityksessä ei olisi mitään häikkää alkuvaiheessa. Oon itseasiassa melko tietämätön noista vippaskonsteista, kun en usko niihin, mut toisaalta enpä oo perehtynytkään asiaan :D
Niin ja seuraava inssi on luultavasti ens kuussa. Eiköhän ne menkat ala viimeistään silloin.

Thelma_n vuotokysymykseen en osaa sanoa muuta, kuin että mulla on se käsitys et ovulaatioon liittyvä vuoto on melko niukkaa ja kestää päivän-pari. Mullakin oli kyllä yhdessä kierrossa noin viikko menkkojen loppumisen jälkeen pientä veristä vuotoa, mut en usko sen johtuneen ovulaatiosta. Hieman sitä ihmettelin, mut ajattelin sen olevan vaan jotain välivuotoo. Jos vuoto ei oo vielä lakannu, niin mä varmaan kyselisin klinikalta/terveysasemalta ohjeita.
 
Kiitos spring ja Petraus. Pidän teidät ajantasalla, miten tilanne kehittyy.

spring: Olen popsinut aiemminkin monivitamiinitabletteja, C- ja D-vitamiineja sekä magnesiumia, mut ekan plussan jälkeen vaihdoin monivitamiinit raskausajanversioon, joissa on enemmän foolihappoa eikä se sisällä inkivääriä. Eli oikeastaan greippimehu on ollut ainoa poppakonsti, jonka olen näiltä palstoilta oppinut ja poiminut mukaan. :) Tehosta en tiedä, mut ainakin hyvältä se maistuu.

Petraus, kiitos gonal-f & välikiertoselvityksestä.

Thelma_, mulla ei ole koska ollut vuotoja ovulaation aikaan, paitsi nyt inssien jälkeen. Merkilliseltä kuulostaa. Jospa se ois tavallista parempi ovulaatio:)
 
Moikka kaikille!
Olen lukenut tätä ketjua jo pitkän aikaa ja joka päivä käyn edelleen katsomassa, mitä tänne kuuluu... Olen saanut paljon voimaa ja positiivista mieltä, kun aina välillä on saanut lukea teidän muiden onnistumisista! Siispä päätin nyt itsekin kirjoittaa tänne ihan ensimmäistä kertaa ja toivon, että saatte kannustusta tästä meidän tarinastamme...
Ollaan mieheni kanssa vähän reilu kolmekymppisiä kummatkin eikä meillä kummallakaan ole vielä omia lapsia. Yhdessä ollaan oltu reilu neljä vuotta... Kesällä 2013 mentiin naimisiin ja samaan aikaan jätin e-pillerit pois, kun alettiin toivomaan perheenlisäystä tulevaksi mahdollisimman pian. Sitäpä ei sitten kuitenkaan kuulunut... Ovulaatiotestejä tein lopulta ihan jokaisessa kierrossa ja, vaikka päivä vaihtelikin paljon niin joka kuukausi sieltä se plussa kuitenkin tuli jossain kohtaa eli ajoitus ainakin piti olla oikea, mutta ei vaan onnistunut tuo lisääntyminen siltikään. Alkoi epätoivo iskeä ja loppuvuodesta 2014 hakeuduttiin neuvolaan juttusille, että missä mahtaa olla vika. Testeissä käytiin joskus vuoden vaihteessa ja niiden perusteella kaiken piti olla kunnossa. Huhtikuussa 2015 kävin ultrassa eikä siinäkään löytynyt mitään poikkeavaa. Meille kävi hyvä tuuri, koska jo seuraavalla viikolla pääsin vielä siihen munanjohtimien aukiolotutkimukseenkin, vaikka olivat alunperin kaavailleet sitä vasta syksyyn! Siinäkään ei löytynyt mitään poikkeavaa eli selittämättömäksi jäi meidän lapsettomuus. Sovittiin sitten, että seuraavasta kierrosta aloitetaan kp 3-7 Letrozolit annostuksella 2 tablettia päivässä kerta-annoksena. Toukokuun alussa kävin ultrassa ja ihan hyvän kokoinen folli oli kasvanut toiselle puolelle ja lääkäri sitten suosittelikin, että varmuuden vuoksi kannattaa tehdä ovulaatiotesti aamuin illoin, ettei vaan pääse vahingossa menemään plussa ohi. Jo heti samana iltana se plussa sitten tulikin sieltä! Ja sehän tarkoitti sitten sitä, että jo seuraavana aamuna mies pääsi toimittamaan siemeniä klinikalle ja varasi sitten samalla mulle inseminaatioajan siihen aamupäivälle. Mies oli vähän huolissaan sperman määrästä, mutta lääkärin mukaan oli ihan hyvä satsi, kun oli 5,3 miljoonaa hyvin liikkuvaa häntätyyppiä siinä :) Sovittiin testipäiväksi 16. päivä inseminaatiosta... En kuitenkaan malttanut olla testaamatta jo aikaisemmin, vaikka eihän se testi silloin mitään vielä näyttänyt... Eikä muuten näyttänyt oikeen silloin 16. päiväkään! 17. päivä näytti vähän himmeää viivaa ja sanoin vakavalla naamalla miehelle, että ei nyt iloita vielä, mut voi olla, että onnisti. Seuraavana aamuna tein uuden testin toisen merkkisellä testillä ja PLUSSAHAN se oli! Elämäni eka raskaustesti plussa! :) Tuntui niin uskomattomalta, että tein vielä uuden testin seuraavana päivänä ja sitä seuraavana ja muutaman päivän jälkeen vielä uudestaankin, jolloin viiva ilmestyi testiin jo ihan saman tien ja oli tosi tumma! Melkein kaksi vuotta yritettiin ja yhtäkkiä se tapahtui niin eihän sitä voinut todeksi uskoa ja monesti vielä myöhemminkin tuli sellainen olo, että ei tämä voi olla totta ja luulin eläväni unessa, mutta sitten tajusin, että tämä "unihan" onkin totta. Nyt on sitten huomenna rv 17 täynnä ja pariin kertaan on jo ultrassakin käyty pientä katsomassa. Tuntuu, että tämä loppu aika menee ihan hirmuista vauhtia, kun kuitenkin melkein kaksi vuotta elettiin täydessä epävarmuudessa, että saadaanko me koskaan omaa vauvaa. Nyt jälkeen päin ajateltuna tuntuukin, että päästiin asiassa tosi helpolla, koska yritettiin "vain" noin kaksi vuotta... Kestäähän monilla se ajanjakso paljon kauemminkin! Ja tosiaan ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäsi. Keskenmenoa tietysti pelkäsin alussa ihan hirveästi, koska ajattelin, ettei tämä onni voi jatkua kovin pitkään, mutta toisaalta oloa helpotti se, että vaikka tulisikin keskenmeno niin nyt ainakin tiedän, että voin ylipäänsä tulla raskaaksi niin ehkä se sitten onnistuisi vielä uudestaankin. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan edelleen raskaana ja pystyn jo täysillä nauttimaan tilanteesta ja jännitys on jäänyt taka-alalle :)
Toivon, että jokainen teistä pääsee myöskin kokemaan vielä sen plussan tuoman ilon ja varsinkin sen ilon ja onnen, mikä meilläkin on vielä edessä eli sen oman lapsen syntymän! Olen edelleen mukana hengessä ja pystyn samaistumaan tähän ketjuun sen verran hyvin, että en ole edes käynyt lukemassa vielä mitään plussanneiden ketjuja... Ja edelleen siis jatkan täällä mukana, koska poiskaan en osaa olla ;) Ihanaa loppukesää teille kaikille ja paljon plussia! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jensku80 ja Hulda84
Onneksi todennäköisyyslaskennat on mulle hepreaa, niin en turhia odottele. Kuitenkin 15% mahdollisuudet tässä onnistua, ne on vaan aika pienet. Kuitenkin aina ne sormet on ristissä ja miettii mitä vielä voisi tehdä inssin lisäksi. Mitään poppaskonsteja minulla ei ole käytössä, ainoastaan raskausajan b-vitamiinivalmiste. Magnesiumia myös söin hetken kesän aikana, mutta hoksasin että saan sen kanssa b-vitamiinin yliannostuksen :whistle:

Spring, mitäs sinun ultrassa näkyi? Tuleeko hyvin folleja? Koska inssi? Päästään jännäilemään varmaan samoihin aikoihin.

).( Täällä vasen ovario oli vihdoinkin herännyt ja siellä 2 kpl 14mm folleja. Oikealla 1kpl 10mm folli. Endometriumi oli turhan ohkainen hiukan yli 6mm. Toivottavasti sekin tässä vielä paksuuntuisi perjantaihin mennessä. 3.inssi siis 21.8. Suurta tärppiä odotellessa, vatsa ainakin jo nyt tässä vaiheessa.
 
Murmeliotus kiitos tarinastasi ja onnea :love:

Jookos79
miten menee? Onko viiva vahvistunu?

Reuna mul on torstaina inssi. Nyt oli kasvanu vaa yks folli oikeelle 19mm oli jo :) limis oli 2cm. Jos tää ei nyt tärppää ni sit aletaa pistostokset

Tälläin nopee päivitys :) ja takas töihin :)
 
Spring ja Reuna, paljon plussatuulta teidän insseihin!

Spring, täällä plussaviiva vahvistui, mut silti koen tämän tyhjäksi, kun oireita ei edelleenkään juuri ole. Tosin kiukkuinen kyllä olen. Nyt ois siis 3 viikkoa inssistä eli rv 5 ja vielä pitäisi reilu viikko odotella ultraa. Vaikka yritän unohtaa tämän aina hetkeksi, pohdin silti mitä tämän jälkeen. Kokeillaanko vielä yhtä inssiä vai onko jo hypättävä askel eteenpäin, alkioiden kromosomitesteihin asti. Se taitaa tulla yksityisellä melko kalliiksi.

Mihin asti olette omia tilanteitanne pohtineet, siis tulevien yritysten osalta?
 
Kiitos jookos79 :) ois paljo helpompaa jos ois yks selvä oire et nyt ollaa raskaana ja kaikki on hyvin :) mut tää on tät ootteluu. Toivon niin kovasti et tää sun murunen ois nyt ihan oikeesti 9 kuukauden päästä terve vauva :)
Mä en oo viel miettin et mitäs sitte jos insseillä ei onnistu. Nyt on seuraavaa kiertoo ainaki suunniteltu jo uus lääkitys ni se helpottaa vähän :) mut mietin lähinnä et mitä jos nää 4% miehen normaaleist siittiöist onki niit liikkumattomia tai ei hedelmöity ja epänormaalit ei pääsekkää porautuu follii tai jos mun follit onki tyhjiä tai ei osaa jakautuu tai jos hedelmöittyy ja jakautuu mut ei pääskää kiinnittyy yms yms... :D piinaavaa ku ei tiedä miks ei sitä murusta tule.
 
Kesätauko oli hiljaiseloa ja luomuyritystä ilman tärppiä. Nyt taas hoidoissa mukana ja eilen 19.8. oli inssi, eli piinaviikot alkoivat... Tämä siis meidän toinen inssi. Lääkäri kehotti meitä vakavasti harkitsemaan kannattaako kolmatta kertaa enää ajella tätä 1000km reissua inssin takia, vai mentäisiinkö IVF jonoon. Ikää ja yritystä kun takana jo on... Katsotaan nyt miten tämän inssin kanssa käy ja mietitään sitten.
Eilen oli Oulun aurinkoisella taivaalla suihkarin tekemiä kaukaisesti sydämiä muistuttavia kuvioita. Jospa se olisi enne :)
 
Jookos79, onnea vahvistuvasta viivasta :love: ja Jensku80 + Spring, tsemppiä piinailuun! Toivottavasti kesän jälkeen saadaan oikein paljon plussia!

Toivottavasti tämä piikitys loppuisi tähän inssiin. Huomenna aamusta inssi.
Edit: inssi tehty. Vielä tehdään 4.kerta, jos ei tärppää. Sen jälkeen ivf-hoidot kutsuvat. Luget aloitettiin, niistä kenelläkään kokemuksia? Auttaako se millään tavalla raskautumisessa vai onko hölynpölyä koko lääke?
 
Viimeksi muokattu:
Spring, kiitos kauniista sanoistasi. Jospa ne toteutuisivat. Ja olet ihan oikeassa, olisi paljon helpompaa, jos olisi yksi selkeä merkki, että kaikki on ok. Pelkkä plussa raskaustestistä kun sitä ei kerro. No, viikon päästä tiedän tilanteen.

Kiitos Reunakin, ja voimia piinailuun teille molemmille ja myös Jensku80:lle. Ilmeisesti teidän kaikkien kolmen inssit meni hyvin ja kivuttomasti. Se on hyvä. Kiva, että saatte piinailla yhtäaikaa.

Thelma_ ja Petraus, jokos te pääsette kohta inssikierrolle?
 
Kyllä piinailijan aika on pitkä...
Tällä kertaa inssi meni tosi kivuttomasti. Edellisellä kerralla meni vatsa tosi kipeäksi ja särki pari päivää nyt ei ole ollut mitään. Myöskin Pregnylin aiheuttamat "raskausoiret" ovat olleet paljon vähäisemmät. Jännä kuinka se vaihtelee. Tosin tällä kertaa yritän pitää paremmin pään kylmänä (sehän onkin tosi helppoa :whistle: ) joten vähemmän tulee ehkä ylianalysoitua kaikkia tuntemuksia...
 

Yhteistyössä