Inseminaatio 2015

No juuu.....Mutta tässä nyt mietiskelen, että jos huomenna kysyisis kuitenkin että, onko mahdollista kokeilla vielä yksi inssi ja laittaa kuitenkin jonoon IVF. Kun tuossa eka inssissä ei kaikki mennyt muutenkaan "putkeen". Ja voihan se siemennesteen pesu olla taas tässä kuussa ihan eri juttu....Turhauttaa vaan odottaa turhaan, jos ei ees ole mitään toivoa, ett voisi aikaisemmin tärpätä... En tiiä..Sekavat fiilikset...:(
 
Kysy!! :) ja jos onnistuu ni on aikasemmin jotain mitä oottaa ja tammikuuki tulee nopeemmin jos vaikka sattuu ettei tokallakaa inssillä tärppää :) tiedän noi sekavat fiilikset ja varsinki kierron alkupäivinä iskee epätoivo :( mut kyl me vielä raskaudutaan ja saahaa nyytit sylii!!
 
INSSILÄISET 2015

Sunnuntai 26.7.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Vaavikuume80 1. 07/15 - g 2013 -
taimi 2. 08/15 - - siittiöt
kolibri87 2. 08/15 - - siittiöt
Petraus 1. 09/15 - g 2013 selitm.
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
Bunny91 3. - - lz 2009 selitm.
Jensku80 2. - - lz 2012 selitm.
Reuna 3. - - lz+pu+pr pco
Felis 3. - - lz pco selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
nans 3. 17.7. 3.8. lz+b+o siittiöt + pcos
thelma_ 1. 17.7. 7.8. c+pr 2011 siittiöt
spring 1. 23.7. 6.8. lz+pr+l 2014 selitm.

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Lilliputti, minulla oli alkuun letrozolit, mutta sitten eräässä kierrossa ei niihin tullut kunnon vastetta (munasolu kasvoi hiiiiiitaasti), ja minulle määrättiin gonal-f. Tuo jälkimmäinen lääke on samaa ainetta mitä IVF-hoidoissakin käytetään, tosin insseissä pienemmällä annostuksella. Minulla tuo lääke tosiaan tehosi, limaa oli paljon enemmän ja kroppa tuntui toimivan paljon tehokkaammin kuin aiemmin -- ja tuosta kierrosta sitten tärppäsikin. Joten jos sinulla ei clomit toimi, kysy saisiko jotain parempaa lääkettä toiseen inssiin. Samalla tulisi sitten harjoiteltua tuo pistäminenkin.
 
Susanna: ni mä en oikein tiiä naikkarin tapoja tai muutenkaan mitä löökkeitä ne käyttää ym... suurin syy kai tässä on se miksi toista inssiä ei tehdä ob miehen siittiöiden vähyys pesun jälkeen. Kuitenkin siemenneste analyysi oli kaikin puolin ok, mutta liikkuvuus vaan hieman heikentyny. Siksi halusivat kokeilla inssin et miten pesu siihen vaikuttaa. Ei vaikuttanut niin kuin olisi toivonu. Jäi vaan 0,4milj, kun inssissä pitäs olla vöhintään 1milj ennen kuib ees kannattaa tehdä. Näin siis olen ymmärtäny.tekivät kuitenkin. Söin siis aikaisemmin 1 kierron clomeja ilman inssiä kp 11 oli folli 11mm ja kp 13 oli 13mm muistaakseni. Ja tämä kuullosti minusta pienelle,mutta lääkäri oli sitä mieltä että on ok. No ovid oli tapahtunu proge oli 30,8. Nyt tässä inssissä sain ovis plussan 23.6 inssi oli ip. Mutta proge 30.6 oli vaan 0,2. Elinclomit ei ollu kaiketi toiminu ny. Lääkäri ultras ennen inssiä,ei nähny mitään, reissu oli muutenkin fiasko.....
 
Non ni....SOitti hoitaja ja voi hyvää päivää sanon minä........Mulla on kyllä niin "huonoa tuuria" ollut kaiken kaikkiaan näiden vähäistenkin hoitojen kanssa niin saatikka sitten mitä tapahtuu kun ollaan IVF:n menossa...

Hoitaja kuka soitti a) ei tiennyt että minulle on inssi tehty b) kysyi heti no miten kävi C) ei ollut siis edes katsonut proge vastausta edelliseen kysymykseen viitaten... Ai että pistää taas vihaksi....

Ja ei voi tehdä kuulemma niin, että tehdään toinen INSSI ja laitetaan IVF jonoon: perusteli sitä sillä kun klinikka ajat on niin kortilla.......

No antoi vielä soitto ajan lääkärllle to, jolloin ratkeaa sitten lopullinen mitä tehdään. Laittoi kuitenkin IVF jonoon. Info aika noin 5kk kuluttua ja siitä sitten hoitoihin joko lyhyen kaavan tai pitkän kaavan mukaan eli menee varmaan 7kk päähän lähetteestä.....

Että tällaista....
 
Hurjat jonot ja vielä hurjempi tietokatkos julkisella puolella, lilliputti78 :/ Ihme juttu toi, ettei voi jonottaa ja insseillä samaan aikaan. Voiko se olla niin raskas byrokratia poistaa nimi järjestelmästä, jos inssi onnistaa. Toivotaan, että huomenna tulee mieluisa puhelu!

Voi itku, kolibri87 ja taimi :( mukavaa kesää! Toivottavasti pääsette nautiskelemaan hyvistä ruuista ja omasta ajasta ilman huolta ens syksystä.

Tsemppiä petrauksen piinailuun! Jännää!

Mulla on inssi 17.7. ja testipäivä 3.8. Lääkkeinä letrot, Bemfola ja Ovitrelle. Ultrassa näkyi maanantaina yksi pieni rääpälefolli, kp9 ja 12mm. Kyllästyttää koko hoitohomma!
 
Pahoittelut taimi ja kolibri87 :( *halaus*

Tsemppiä piinailuun petraus (y)

nans, varmasti on hyvin maanantaista perjantaihin mennessä folli kasvanut! Menikö inssi hyvin? Tsemppiä myös sinulle (y)

Mä testasin tänään aamupissasta jollain raskauskeijusta saadulla ilmaisliuskalla. Olin jo heittämässä sitä roskiin, kun katoin, että jotain siinä näkyy?! Sitten kiikutin testin miehelle nähtäväksi ja sekin sanoi, että kyllä siinä vähän jotain saattais näkyä. Eikä tietenkään muita raskaustestejä muutakuin clear blue digi, jonka oon säästäny tehtäväksi, kun on ihan varma, että se näyttää jotain muuta kuin ei raskaana. No pakkohan se oli sitten edes koittaa, että mitäköhän ovistesti näyttää, kun oon kuullu, että joillain se saattaa reagoida raskauteen. Ovistesti näytti selkeetä plussaa! Olihan se sitten pakko lähteä kauppaan ostamaan r-testejä :whistle: Päivällä tein sitten vielä pc testin muutaman tunnin pidätyksellä ja ihan selkeä PLUSSA siihen tuli! :love: Tulipahan huomattua, että aika ero on testeissä.

Eli meillä kolmas inssi toden sanoi ja mut voi siirtää plussanneisiin :love:

ja muuten spring tässä plussa kierrossa munkin mies oli kunnon vitamiini kuurilla, että kyllä ne siittiöt taitaa tykkää noista vitskuista (y)
 
  • Tykkää
Reactions: babul ja thelma_
Hulda84: Paljon paljon onnea plussasta :)

Lilliputti78: Miten sun kävi lääkärin kans juttelun jälkee?

nans: Entä sun inssi :) miten se meni?

Omasta tilasta ei viel kommentoitavaa. Tänää viimenen letrozol

Pahottelut kun en osaa (vielä) korostaa tekstejä ainakaa puhelimella :| tarvii opetella.
 
Ihanaa Hulda84! Tsemppiä Springin kiertoon, tästä tulee hyvä kuu! ;)

Toivotaan, että kolmas kerta tepsii täälläkin. Inssi meni kai ihan ok, ei ultrattu, ja spekulan laitto sattui. Kyllä huomasi eron omaan lääkäriin, joka on helläkätinen ja ultraa joka välissä :D lääkärin mukaan ajoitus oli ihan okei.
 
Spring: Juuu.....Ei voi tehdä inssiä jos on ivf jonossa...On kuulemma naikkarin linja tämä, kun jonossa on niin niin paljon porukkaa.......

Ja jos menemme yksityiselle, niin siihen ei ole estettä, mutta jos yksityisellä jää pakkaseen alkioita, niin ne pitää käyttää enne kuin hoitoja pystyy jatkamaan naikkarilla. JOnossa oleminen siis säilyy ettei tipu jonon hännille....

No nyt on ivf info aika joulukuussa ja jo silloin voidaan mahdollisesti jo aloittaa piikitys yms jutut......

Pitkästyttää vaan odottaa......
 
Joo nans hyvä kuu tulossa :D mä en kyl nyt oikein tiedä kaks isompaa munarakkulaa oli kasvanu (molemmat vasemmalla) ja nyt keskiviikkon uusiks ultraa ja laitetaa irrotuspiikki sitte torstain inssi koska lääkäri lähtee siitä sit viikonlopun viettoo ja maanantai saattas mennä jo myöhäseks :D no kai täst hyvä tulee :D
Hyvii piinailupäiviä nans :)
Lilliputti harmittaa sun puolesta :(
 
Pakko tulla hieman avautumaan tänne, kun ei miehellekään koko aikaa viiti. Oon ollut lomalla, ja aika pitkälti unohtanut piinailla sen kummemmin, kunnes nyt on alkanut pieni verinen vuoto ja rinnat on ollu hellänä. Hirvee pelko iski siitä, että ne menkat alkaa kuitenkin. Mähän olin jo hirveän optimistinen, että vihdoin ja viimein raskautuminen onnistuu... Loma on mennyt pitkälti hoitojen aikatauluttamana, joten kyllä v*tuttaa, jos tämä kaikki oli turhaa.

Järkevänä ihmisenä pitäis tietenkin ajatella niin, että kyseessä oli eka inssi ja ennen kaikkea eka kierto kun saatiin mun systeemi lääkkeillä toimimaan melko hyvin, joten on ehkä hieman liikaa odottaa heti tulosta!? (n)

Ikävää kuulla, että Lilliputilla ei menny kierto ihan putkeen ja nyt tiedossa odottelua. Tsemppiä sinne!

Hulda84 paljon onnea!

Nans ja Spring, mulla on peukut pystyssä teille!
 
Olen ollut tässä vähän hiljaiselolla, koska meillä oli kaksi kiertoa ilman suurempaa häppeninkiä. Toukokuussa oli välikierto, kun vaste oli huhtikuussa clomille niin korkea. Kesäkuussa vaste oli 2 follia, mutta ovulaatio oli juuri juhannuksena.. tai olisi pitänyt olla, mutta taaskaan ovulaatiotestistä ei tullut plussaa kp9-16, testasin 12 h välein. Inssiä ei siis tehty..

Tässä kierrossa ei jätetty siis ovulaatiota arvailun varaan vaan pistin pregnyliä kp13 (söin clomit kp3-7) ja näin ollen ovulaatio oli todistettavasti kp14, jolloin tehtiin inseminaatio + vielä olimme yhdynnässä viikonloppuna kp15.

Nyt kp20 ja tänään ollut tosi epämukavia fiiliksiä kohdussa, pistelee ja polttelee, toivottavasti kuitenkin hyvä merkki :) Huomenna menen progetestiin vielä.

Piinaillaan siis. Pakko muuten sanoa, että tuo itsensä pistäminen on ollut aina mun suurin pelko. Mutta pystyin siihen! Olen ylpeä. Tärisin kuin haavanlehti tosin..

Lääkäri sanoi, että miehen siemenneste on juuri ja juuri siinä normaalin rajoilla tässä viimeisimmässä näytteessä. Sanoi, että jos nyt ei nappaa niin tehdään vielä yksi inssi ja sitten suoraan ivf-jonoon, joka on pk-seudulla 6 kk.
 
Moikka kaikille! Täällä aktiivinen palstanlukija ja moniin kertomuksiin samaistuva vauvakuumeilija :) Meillä edessä ensimmäinen inssi todennäköisesti nyt reilun viikon sisällä. Injektioiden (Gonal- F) pistäminen alkaa huomenna, jännittäviä aikoja elellään. Meillä "tosiyritystä" takana 2,5 vuotta yhdellä keskenmenolla. Tunteet heitelleet laidasta laitaan; toiveikkuudesta itkuisuuteen ja pettymyksiin. Ehkä nyt onnistaa? Toivossa on hyvä elää :) Plussatuulia meille kaikille! (y)
 
Petraus miten sulla kävi oot kai jo testannu. Saitko plussan testiin tiputtelusta huolimatta? :)

Thelma_ hei me mennään melkein samoissa mulla testipäivä 6.8

Vaavikuume80 tervetuloa mukaan :)

Mulla inssi oli torstaina ja perjantaina laitoin ekat lugesteronit (mahdollista raskautta vahvistamaan) sen jälkeen hetken päästä tuli ihan kauhee viiltävä kipu alamahassa kesti jonku pari tuntia ja hälveni vähä iltapäivästä oli jo hävinny kipu. Tuli vielä mieleen sellanen tyhmä kysymys et miten lääkäri näkee milloin on ovulaatio. Ku mä kävin torstai päivällä inssissä ja lääkäri totes et illalla irtoo :D?
 
Tehtiinkö sulle inssi ennenkuin teit ovulaatiotestin? Vai käsitinkö väärin? :) Mulla on ensi torstaina ultra, jolloin saan myös ohjeen siihen milloin aloitan ovulaatiotikuttelun ja sitä myöten sitten selviää inssikin. Inssi tehdään positiivisesta ovul. testistä seuraavana päivänä PAITSI jos positiivinen testi on lauantaina, niin siinä tapauksessa inssi tehdään samana päivänä :) Lugesteroniresepti mullakin hanskassa jo, mutten ole hakenut niitä vielä apteekista. Jänniä aikoja elellään teilläkin :) Tsemppiä (y)
 
Siis mulla oikeesti ois ollu ovulaatio eilen/tänää mut koska se lääkäri piti pe-su vapaata ni sain keskiviikkon irrotuspiikin ja torstain menin inssii :D ei kovin korkeella odotukset tän kierron suhteen.
Tsemppiä sinne myös :) kohta pääset säki piinailee :)
 
Tuli vielä mieleen sellanen tyhmä kysymys et miten lääkäri näkee milloin on ovulaatio. Ku mä kävin torstai päivällä inssissä ja lääkäri totes et illalla irtoo :D?
Ultrassa lääkäri näkee follikkelin koon, ja voi arvioida mahdollista irtoamispäivää oletetun kasvuvauhdin mukaan, mutta tämä on todella epätarkkaa. Minullakin yhdessä kierrossa ultrattiin samalla viikolla kolme kertaa, kun ei follikkeli kasvanut "normaalia" vauhtia, ja oli kaiken aikaa siinä rajoilla, onko sopivan kokoinen ovulaatiota varten.

Sitten kun follikkeli on sopivan kokoinen, kroppa joko ovuloi, tai ovulaatio aiheutetaan irrotuspiikillä. Ovulaatiotesti kertoo vuorokautta etukäteen, että ovulaatio on tulossa, ja irrotuspiikki taas aiheuttaa ovulaation 36 tuntia pistämisen jälkeen. Eli ovulaatiotestin ja irrotuspiikin perusteella voi "tietää" milloin ovulaatio tapahtuu. Mutta joillain tulee ovulaatiotestiin plussaa ja jälkikäteen käykin ilmi, ettei ovulaatio sittenkään tapahtunut, eli ei tämäkään ole täysin varmaa.

Ultrassa lääkäri voi nähdä myös sen, jos ovulaatio on jo ehtinyt tapahtua, mutta siinä vaiheessa ei enää kannata tehdä inseminaatiota. Verestä voi myös mitata noin viikkoa myöhemmin progesteronitasoja, joista näkyy, tapahtuiko ovulaatio, ja toimiiko follikkelin tilalle kehittynyt keltarauhanen kunnolla.
 
Päivitystä mun tilanteesta: vuoto alkoi ihan kunnolla, joten testiä ei edes tarvittu. Niinpä mut voi poistaa piinailijoista. Homma etenee nyt välikierrolla ja luultavasti sitten seuraavalla kierrolla samoin lääkkein, jos vaan progesteroni(?) oli ok, eli siis ovulaatio oli oikeasti tapahtunut. Mä taidan olla niitä harvoja täällä, jotka ei tikuttele, vaan lääkkeillä ja lääkäreiden arvion mukaan mennään. (n)

No, ehkä koitan tikuttelua kuitenkin tässä kierrossa, sillä en todellakaan haluaisi heittää yhtä kiertoa "hukkaan". Nyt on ollut melkoista alakuloa ilmassa, monestakin syystä, mutta kai se on vaan otettava itseään niskasta kiinni ja paineltava taas tulta päin o_O

Thelmalle ja Vaavikuumeelle hyviä tuulia inssiin ja/tai piinailuun!

Edit: virallisesti syy lapsettomuuteen on selittämätön, joten senkin voisi päivittää. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ehtii thelma_ plussaks muuttua :) Mun piti jo aiemmin kommentoida tohon sun esille nostamaan itsensä pistämiseen. Täällä on toinen sisko, joka ei kuuna päivänä ois voinu ajatella pistävänsä itseään, mutta niin sitä pistettiin, kun pakko oli :whistle: Mä onnistuin olemaan melko rauhallinenkin. Mitä nyt alkuun onnistuin lukitsemaan sen neulasäiliön kun tutkin sitä, ja sit mun piti tiirikoida se auki :LOL: Halusin kuitenkin pistää omissa oloissani, ja vasta vissiin viimeisenä päivänä annoin miehen katsoa kun sitä niin kiinnosti. Jännityskertoimia nosti hieman myös se, että oltiin reissussa, kun pistäminen piti aloittaa.
 

Yhteistyössä