Inseminaatio

Vauvakuumetta
1nainen, näiltä palstoilta oon lukenut montakin tarinaa onnistumisesta vaikka munasolu on jo ehtinyt irrota ennen inssiä. Peukut pystyssä siis teille!

Jonnuli, ollaan luomuiltu, mutten usko siihen yhtään, eikä tosin oo mitään tuntemuksiakaan.

Nöppö, hui mikä uni. Kai sitä unissa käsittelee ajankohtaisia asioita. Jotenkin ne aina vääntyy ihan kummallisiksi.

Kaarne, niin, meillä, tai siis mulla (miestä ei sattunut "kun" käteen kun puristin siitä niin lujasti;)) inssin sattuminen on kyllä ollut suorassa suhteessa lääkäriin, mutta pääsyyhän on se, kun mun kohdunkaula tekee niin jyrkän mutkan, että pehmeämmät "letkut" vääntyy, ja jäykempiäkin on vaikea saada läpi. Että oon kyllä vähän haastavampi tapaus. Että toivottavasti kukaan ei ota mun kokemuksia pelottavana esimerkkinä.

Jokoos saatas kohta kuulla plussauutisia:heart:
 
Vauvakuumetta, ehkä mun ei sitten kannata valittaa inssistä jos "vähän" sattuu kun sulla on vielä hurjempia kokemuksia! Mutta hoitajat on tosiaan ihania ja sympaattisia =)

Kaarle, pessimisti ei koskaan pety, niinhän se menee, mutta täytyy silti välillä ylläpitää ja toteuttaa niitä haaveita :)
Saiskohan sen viimeisen inssin ottaa vaikka laitetaan jo IVF-jonoon? Tuskin, mutta täytyy myös ens välikierrolla kysellä...

Nörppö tosi kurja uni :( Musta tuntuu että noi clomit lisää painajaisia vaikkei siitä kai mitään faktaa ole...

1nainen tsemiä myös sun odotteluun :)

ON: Mua häiritsee edelleen tuo kysta-löydös vasemmalta ja luin tosiaan että clomit saattaa kystiä aiheuttaa, mutta myös saattavat välikierrossa samantien hävitä. No lueskelin silti että kystat vaikeuttavat kiinnittymistä (?) joten en jaksa enää uskoa että tämä inssi toisi jotain tulossa... Kp 19/28-30 menossa.

Ja sitten luin vielä että endometrioosiin ei inssit yleensä auta, joten täytyy sitäkin sitten kysellä että mitä tässä nyt tehdään...
Höh, on tämä niin tylsää odottelua!!!
 
johkunen Helppo se on sanoa, kun itsekin sitä teen .. eli ei kannata lueskella liikaa mitä netissä kerrotaan!! :) Lopputulos voi olla positiivinen kaikesta hömpötyksestä huolimatta!

Unista vielä.. Olihan se hirveä, mutta jollain tavalla sitä aina vaan odottaa että näkisi raskaana olemisesta unta. Kun ei se oikeassa elämässä näytä onnistuvan. Ja se hetkellinen tunne unessa, mikä tuntuu niin aidolle!
Kp23, ja odottamista vain!

Pluuussia kaikille, ja ihanaa viikonloppua! :heart:
 
Meillä eka inssi takana ja lääkäri sanoi että kokeillaan vielä kerran jos ei tärpää, sitten siirytän muihin hoitoihin. Nyt sitten ollut sellaista nipistelyn ja lämmön tunnetta alamahassa. Piina päivät vasta aluillaan. Toivon todella että testi olis plussaa,pitäkää peukkuja!
 
Tsemppiä siskot! Täällä elävä esimerkki ekassa inssistä tärpänneenä=). Eli kyllä se mahdollista on vaikkei meillekään paljoa lupailtu ekaan inssiin! Nyt sitten rv 8+5 ja toivottavasti "katkis" vielä mukana masussa.
 
tosi harvalla, mutta onneksi niitäkin on, jotka onnaa eka kerralla.

täällä 4 inssiä ja yks meni hukkaan ku ei ollu siittiöitä.
sitä ennen 10 ovulaationinduktiota.
yritystä
3v6kk

nyt menossa kp18 ja ei uskoa tärppiin......ovis plussa tuli kp15 ja kp16 lämmöt ei nousseet vielä...outoa...oviskivut pahimmillaan lauantaina iltapäivällä...
 
simpli86 Tsemppiä piinapäiviin! Mulla on ainakin ollut lugesteron käytössä jokaisessa inssikierrossa. Johtuu siitä, että mulla tulee tiputteluvuotoa n. viikon verran ennen menkkoja. Keltarauhashormonihan ylläpitää kohdun limakalvoa ja auttaa siis tiputteluun.

ON. Menossa kp 2 ja viimeinen inssikierto. Kohta pääsee pistelemään piikkiä masuun, jee :p
 
simpli86 Tsemppiä piinapäiviin! Mulla on ainakin ollut lugesteron käytössä jokaisessa inssikierrossa. Johtuu siitä, että mulla tulee tiputteluvuotoa n. viikon verran ennen menkkoja. Keltarauhashormonihan ylläpitää kohdun limakalvoa ja auttaa siis tiputteluun.

ON. Menossa kp 2 ja viimeinen inssikierto. Kohta pääsee pistelemään piikkiä masuun, jee :p
meille vastattiin kun kans tiputtelee 3-7pv ennen menkkoja ja menkat kestää 5-7pv...ei kuulemma mitään hyötyä tosta hormoonista ......että en saanut sitä...kuulemma turha lääke näin kemissä
 
Mariq mä menen muutaman päivän sua edellä eli kp 23/28-30 menossa. Ja ensi kierto siis luomu kun kystaa koetetaan parannella...

Nörppö tieto lisää tuskaa, joo :) Mut on jotenkin turhauttavaa että naikkarilla (ja varmaan muuallakin) ne on niin kovin varovaisia sen kanssa mitä sanovat ja vastaavat kysymyksiin hyvin pyöreästi! Mutta ei, en anna tiedon liikaa vaivata :) Jokin tuolla mahassa taas myllää ja kuten ennenkin, taitaa endo ja kysta leikkiä keskenään!!

Miten muuten teillä muilla, kuinka paljon teidän vatsassa "myllertää" kierron aikana? Itsellä kun tuntuu että koko kierrosta vain viikko olisi hiljaista aikaa ja muuten on erinäköisiä viiltoja, pistoja, arkuutta, turvotusta tms.
 
Meillä meni taas inssi puihin. En saanut varattua aikaa lääkärikäynneille, koska kaikki ajat oli jo menneet. Olis taas siirtynyt kuukaudella eteenpäin viimeinen inssi.
Niinpä tein sen päätöksen, että meille ei enää inssejä tehdä. Seuraavaksi edessä ivf.

Vuoden verran tuli tässä inssipinossa pyörittyä, nyt jättäydyn taustalle. Iso KIITOS kaikille teille ihanaisille, kun ootte jaksaneet kuunnella ja tsempata! :heart: :hug: Ootte olleet tosi tärkeitä mulle vertaistukena. Ja ennen kaikkea: Plussaonnea! Olemme kaikki sen plussan ansainneet, joten mehän ei luovuteta! :)

Kaarne :wave:
 
Kaarne Toivon sulle sydämmen pohjasta paljon paljon onnea jatko hoitojen parissa!!!:heart: Ehkä tapaamme vielä ivf puolella, tai siis parempi vain ettei koskaan tarttis siellä tavata!

johkunen Kyllä on sellasta vuoristo rataa ollut mulla ainakin tässä kierrossa.. pierettää, myllertää, vihloo ja kaikkea siltä väliltä :D *naureskelee*

vattula Ihanaa kuulla susta pitkästä aikaa! Tässä yks päivä mietiskelinkin mitäs sulle mahtaa kuulua. Hyvä että, on kaikki menny hyvin!

Täällä kp27, rinnat oli puoltoista viikkoa hyvin arat.. pääasiassa nännit. Nyt on kipu laantunut ja varmasti alkaa kohta menkat, tod.näk. loppu viikosta.
 
Kaarneelle paljon tsemppiä ja menestystä tällä rrintamalla jatkossa! Odottajissa tavataan ;)
Nöppö oireesi kuulostavat lupaavilta =)

Mahan tuntemuksista oli puhetta, johkunen olen huomannut että kaikki analysointini ja nippailuni ovat vaan pms-oireita. Etenkin päivää ennen kun menkat alkaa niin aika tajuton möyrintä saattaa olla vatsassa. Luin jostain että suolisto supistelee kierron loppupuolella ja se aiheuttaa sitä möyrintää...

Täällä alkoi kp 0 tänään eli uuteen kiertoon (ilman lääkkeitä edelleen), katsoin jo että seuraava ovis on mitä luultavimmin viikonloppuna eli luomuiluksi taitaa mennä...

tsemppiä kaikille! =)
 
Heips!
Täällä ei onnistuttu taaskaan, ivf jutteluihin on aika varattu kuukauden päähän.
Nyt voi hetkisen hengähtää näistä lapsettomuus asioista ja keskittyä harrastuksiin ja muuhun elämään mikä välillä jää ihan taka-alalle näiden ressikiertojen takia.

Toivon teille kaikille tosi paljon onnea, toivottavasti nähdään tuolla odotuspuolella!
 
Vauvakuumetta
Vattula, niin tosi upeeta että teillä inssi onnistui. Eiks teillä muuten oo yks lapsi? Itse kun ajattelen, että näin kun ei oo ennestään lapsia, on suurempi todennäköisyys ettei onnistu. Vaikeeta selittää, ja eihän kaikille kahta lasta suoda ollenkaan, mutta näin kun ei ole lapsia, niin on kaikki mahdollista, eli siis sinne huonoon suuntaan, että voi olla ettei oo mitään mahiksia raskautua. Kuulostaa varmasti kamalalta, mutta itse joskus toivon että olis vaikka edes keskenmeno takana, niin olis enemmän uskoa. Kyllä tässä taitaa välillä pää seota näiden hoitojen suhteen...:headwall:

Simpli86 pidän sulle peukkuja!!! Ja kuten jo todettu, kyllähän niitä ekassa inssissä onnistuneita löytyy, olisko se sitten ihan se 10-15% mun järjen mukaan? Aika nopeasti muuten teillä siirrytään muihin hoitoihin, jos insseissä ei tärppää. Mutta ei ajatella sitä nyt, vaan kaikki toiveet tämän kierron tärppiin!

Lapseton81 :hug:, on tässä pari kertaa tullut mieleen, että olis kiva avata uus ketju meille täältä inssin puolelta ivf jonoon siirtyneille. Mitäs mieltä tästä? Olis tuttuja ihmisiä, ja aika lailla tässä samaan aikaan siirtyillään. Meillä vielä yks inssi edessä, ja sitten IVF jonoon. Mutta for sure sinne mennään.

Omat jutut vielä, jotta täälläkään ei luomukierrossa tärpännyt, mutten kyllä yhtään siihen uskonutkaan. Nyt siis kp 0, ja pe olis pisto-opettelut seuraavaa inssiä varten. Tässä kierrossa ei muuten ollut mitään vastaavia tuntemuksia kun kahdessa aiemmassa clomi kierrossa. Liekö Clomit tehneet oireet, vai onkohan todellakin niin, että ilman lääkitystä täällä ei tapahdu mitään...

Hei, ja ihan pakko sanoa, toivottavasti en loukkaa ketään, ja olis helposti voinut käydä mullekin, mutta nauratti kovasti noi Kaarle ja Nörppö:LOL:. Ei siis todellakaan millään pahalla. Kivaa "kevennystä" välillä:p.

Kauheasti onnea "lopuille" piinailijoille!
 
Piina päivät jatkuu. Samalla alamahan lievä särky, kuvassa on myös palelua iltaisin ja aamuisin, väsymys, lisääntynyt valkovuoto (voiko johtua emätimen kautta pistettävistä keltarauhashormooni tableteista?) ja rinnat ovat kipeät (voiko olla oireita jo nyt?). Pelkään kuukautisia, mutta edelleen toivon parasta... Ja mieli alojen vaihtelu ei ole kyllä mitään uutta koko tämän kieron ajan kun niitä on ollut...
 
Meillä ei sitten ensimmäinen inssi onnistunut. Eipä ollut ihmekään. Ehdin kuitenkin jo loppukierrosta toivoa, rinnat olivat kipeät ennen menkkojen alkamista, palelin myös jatkuvasti. Vuoto alkoi kuitenkin 14 päivää inssistä. Viikonloppuna alkaa taas Puregonin pistely, suuremmalla annoksella. Lääkäri päätti tehdä vielä toisen inssin, vaikka siemennestenäytteen laatu olikin huono. Tämän inssin jälkeen siirrytään puolen vuoden IVF-jonoon.
Itkut on nyt itketty, ja toiseen inssiin olen menossa ihan positiivisin fiiliksin. Nyt kp 3.

lapseton81 kurjaa ettei teilläkään inssi onnistunut!

vauvakuumetta toivottavasti minäkin pääsen tähän pinoon sitten mukaan, meilläkin kun ivf jonotus alkaa todennäköisesti n. kuukauden kuluttua. Jono kestää meilläpäin puoli vuotta, julkisella ollaan.
 
Vauvakuumetta
Terve taas :wave:
Tänään oli ne pistelyharjoitukset, ja sekunnin muro-osan luulin, että en oikeesti pysty siihen. Eihän se todellakaan oo mitään kivuliasta, mutta ajatuksena neulan työntäminen itseensä tuntuu tosi häijyltä:|.
Hoitaja muuten sanoi, että kaikki raskautumisen parantamiseksi otetut lisäaineet kuulemma todistetusti haittaa raskaaksi tuloa, että ainoa mitä lääkärit suosittelee on PELKKÄ foolihappo. Kysyin siis, et haittaako jos syön helokkikapseleita ym mistä ihmiset ajattelee apua saavansa. Siis todella jyrkästi kielsi ihan kaikki:O.
Mutta oli myös sitä mieltä, että vaan pari lasia viiniä on "lupa" ottaa huomenna, kun meille tulee vieraita (sunnuntaina alkaa pistelyt). Ei kuulemma mieskään saa ottaa (sanoi: et muuten juo!!!), kun tää leikillään sanoi, et no juo sit munkin viinit. Syy oli, että alkoholi huonontaa siittiöitä, ja vaikutus näkyy 3 kk päästä.
Siis aika tiukat mielipiteet. Me ei montaa kertaa vuodessa alkoholia juoda, ja nää lapsettomuushoidot kestää monilla vuosia, niin on kyllä vaikea uskoa että monikaan on ihan absolutisteja sen ajan, tai että edes pitäs olla. Hyvin voin olla juomattakin, vaikka forever, mutta kuulostaa vähän turhan tiukalta "säännöltä". Mitä mieltä ootte?

Dijana, toivottavasti teitä onnistaa seuraavassa inssissä, mutta jos ei, niin olis kiva vaihtaa sitten kuulumisia ivf "jonopinossa" myöhemmin=).

Mä muuten pälyilen aina naikkarin odotushuoneessa, ajatellen, että onkohan täällä ketään näiltä palstoilta. Musta olis kiva törmätä livenäkin=), vaikka kaikki ei varmasti näin ajattelekaan.
 
Sunnuntaita kaikille!
Tänään alkoi taas Puregonin pistely. Perjantaina ultra. Toivottavasti lähtis kasvamaan 2 follia :rolleyes:
Alkon käytöstä: on vähäistä meillä... sillä tutkimuksia tehty, että huonontaa siittiöiden laatua. Meillä kun se laatu on muutenkin huono. En kuitenkaan usko että lasillinen tai pari viiniä joskus aiheuttaa mitään muutoksia.
 
Hei, mulla ois eka inssi huomenna klo. 13.30. Jännittää ihan hirveästi...
Mulla nyt kierron 14 päivä menossa ja näillä nurkilla mulla yleensä ovis. Viime kierto oli 30 ja sitä edellinen 29 ja ovis kp13.

Osaiskohan joku kertoa, että miten pian munasolu irtoaa pregnylin ottamisesta?

Käyn yksityisellä puolella hoidoissa.

Lääkärin määräyksestä minun piti ottaa irrotuspistos eilen klo. 23.30, vaikka ovis ei ollut vielä plussana...eikä ole edelleenkään testi tikussa kuin haalea viiva. Nyt illan mittaan rinnat ovat tulleet aroiksi, muuta en oo huomannut...

Eilen alkaessani pistosta laittamaan menin jotenkin paniikkiin, luin ohjeen huolella, mutta paniikissa tein kaiken ihan väärin...luin tosin ohjeen muutama tunti ennen pistosta.

Avasin ensin jauheen ja avattuani ampulli tippui lattialle, mutta jäi onneks ampullin sisään tuo jauhe (tai niin mun ystävä sanoi, kun iteltä on muisti osittain pätkinyt sen paniikin ja jännityksen vuoks).
Seuraavaksi olin jo imaisemassa jauheen ruiskuun, kun huomasin, että ensin piti liuoslaittaa.

Liuoksen vedettyäni ruiskuun imaisin jauheen heti perään myöskin sinne ruiskulla, vaikka olis pitänyt se liuos päästää jauheen joukkoon. Sitten sekoitin jauheen (jos se nyt sinne meni eikä jäänyt sekoitus piikin sisään) nippailin ilmakuplat.
Tään jälkeen vaihdoin piikin ja arvatkaahan vaan, niin tietysti toiseen sekoitus piikkiin...olisin kyllä pistäessä huomannut, että piikki liian iso ja väärä, mutta kaveri hoiti pistämisen ja mä makasin silmät kiinni sohvalla...
Menin niin totaaliseen paniikkiin, en keksi mitään muuta selitystä...

Nyt on morkkis tosi suuri, kun pelkään, että oon mokannut kaiken ja eli en oo saanut lääkettä lainkaan tai siis pelkän liuoksen ja sit se liian suuri piikkikin...että voi olla ihminen tyhmä. :headwall:

Puregonin kanssa ei ollut mitään ongelmaa eikä paniikkia, onnistui loistavasti pistäminen.
 
Viimeksi muokattu:
Laitan tähän oman kokemuksen Pregnylistä, vaikka olen enemmänkin Ivf-tyyppejä. Salamatkustaja, kuulosti tosi hurjalta tuo pregnyl-taisto. Minulla ongelmana oli se, että en osannut avata sitä pientä pulloa, jossa se NESTE oli. Joten se meni lopulta rikki ja puolet nesteestä tippui pois. Luin kuitenkin ohjeesta, että yhteen nesteeseen voi sekoittaa kaksi kuiva-ainetta, joten päättelin nesteen riittävän ja niinpä se kuiva-aine imeytyi siihen puolikkaaseenkin. Kaikesta tästä huolimatta pääsimme alkionsiirtoon, vaikka pregnyl meni hiukan ketuille.
 
Meillä ei ole 3 inssiä tuonnut tulosta. Nyt alkoi menkatkit ihan ihmeellisen aikaan.. 4 päivää aikaisemmin??? Sellaista on tapahtunut minun elämässäni vain kerran tai kaksi. Aina ollut säännöllinen.
Pakkasessa on jäljellä vain yksi annos siittiöitä
(lisän saaminen kestäisi taas..) ja haluaisin heti päästä IVF:ään. Tosin lääkäri suositteli vielä kerran inssiä, mutta mä en usko enää siihen jotenkin.
Vituttaa kyllä kovasti!
 

Yhteistyössä