Inseminaatio

Vauvakuumetta
jsl, oho, tuota en ole vielä kuullutkaan, noista siittiöistä. Yritän olla stressaamatta tuosta;).
Olen itse hyvä luomaan paniikkia itselleni kaikesta hoitoon liittyvästä, ja nyt kolmanteen insiin menossa, ja olen vähän oppinut ottamaan rauhallisemmin. Me ollaan julkisella, joten ei ole niin kovia paineita rahan suhteen, mutta voin vaan kuvitella, miltä tuntuu yksityisellä, kun sitä rahaa palaa, ja tuloksista ei ole takuita.

Teillä on kuitenkin jo yksi lapsi, ja raskaaksi tulemisen haaste miehen siittiöissä- mitä olen ymmärtänyt, niin uskon että saatte vielä sen toisen käärön kainaloon :flower:. Teillähän on kuitenkin siittiöitä, siis hyvät mahdollisuudet jos vielä pääsette kohta mikrohedelmöitykseen, ellei nyt onnistu. Eihän niitä siittiöitä tarvita kuin yksi =). Toivon teille kovasti onnea!
 
Vauvakuumetta Joo se nainen oli tosiaan ihana! Sai ajatukset taas parempaan suuntaan. Sellasta sanoi, että tekee kierroksia toimenpide huoneeseen potilaille, ennen todellista ivf päivää. Silloin kuulemma voi tutustua ja saada paremmin ajatukset kasaan, kun sitten jo tietää miltä se huone näyttää, tuoksuu jne. ... se vaan oli ihan mahtava! Nimeä en valitettavasti muista ..

Kyseinen henkilö sai meiät niin ihanasti ylipuhumaan, että tosiaan ei kannata mennä yksityiselle. Se on vaan puoli vuotta, ja nyt kerkee saamaan oman pääkopan hetkeksi ns. "lomalle" :)

Huomenna vyöhyketerapiaan. En tullut kysyneeksi, että tekeekö se myös hoitoja nimenomaan lapsettomuutta kärsiville. Noh, jos ei niin ei se mitään. Luotan, että hyvä olo tulee ainaski! :)
 
Vauvakuumetta
Nyt on 3. inssi takana, ja taas oli vähän rankkaa. Mulla kun on se mutkanen kohdunkaula. Nyt sattui taas aika paljon, ja hävettää kun kyyneleet valu silmiltä :ashamed:. Mutta fyysisesti kaikki oli oikein hyvin. Mutta niinpä on aina ennenkin ollut, joten ei siis kauheasti toiveita yllä edelleenkään.

Raksalainen, sori jos tunkeen kysymykseesi Nöpöltä, mutta vastaan kun julkisella ollaan, että ei se ivf ja muutkaan hoidot julkisilla maksa kun sen poliklinikkamaksun ja lääkkeet. Mutta tarkoititkohan yksityisellä?
 
Raksalainen Naikkarilla sanoi, että n. 800e kokonaisuudessaan. Ja suurin osuus tuossa tekee ne lääkkeet (670e jotain.. karkea arvio) :) 27e on käynti, ja niitä tulee n. 5 kappaletta ...5x27e=135e.
Yksityisellä pelkästään esim. pakastus maksaa jos oikein muistan 700-800e ja kokonaisuudessaan 2000-2500e. Eli hyvin mielin mennään naikkarille :)

vauvakuumetta Toivon, että te kohta plussaatte! :) Koita olla stressaamatta, helppoahan se on sanoa.
 
Juu tarkoitin kyllä julkisella, sillä mieheni mielestä voimme edetä ihan rauhassa...omasta mielestäni tätä on jo muutenkin venytetty, mutta kunnioitan kuitenkin mieheni mielipidettä...

aloitimme yksityisellä, josta lääkäri kirjoitti lähetteen sairaalaan...siellä tehdään aukiolotutkimus ja otetaan vielä verikokeet...inseminaatio jonossa olemme jo ja todennäköisesti alkuvuodesta pääsemme kokeilemaan sitä...ellen siihen mennessä ole clomeilla raskautunut...aloitan huomenna ensimmäisen kierron...

eihän tuo nyt sitten niin pahalta hinnalta kuulosta...ehkä miehenikin suostuu tuohon ivf:n julkisella puolella...

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää kuinka monta päivää kuukautisenne normaalisti kestävät? Mulla nyt 2pvä ollut jo 2 kertaa tänä vuonna...muutoin 3 ja max 4 päivää...
 
jsl
Raksalainen: Kyllä varmasti miehesi suostuu julkisen puolen hoitoihin, mikäli se on rahasta kiinni. Toivotaan, että teillä jo clomit toisivat toivotun tuloksen.
Toiseen kysymykseesi eli kuukautisten kestoon vastaan, että minulla saattaa jo viikkoa ennen kuukautisia tuhruttaa sekä muutaman päivän kuukautisten jälkeen, mutta kunnon vuoto kestää juurikin 1-2päivää.
 
jsl mun vuoto kesti kokonaisuudessaan sen 2pvää nyt ja oli muutenkin vähäisempää kuin normaalisti...

luulin että kiertoni oli säännöllinen, muttakun sitä tarkemmin aloin laskeskella oli kp26-34 eli ei sitten ollutkaan säännöllinen vaikka se kalenterissa siltä näytti....joten saattaa olla siinäkin osasta syytä...nyt kuitenkin tilasin ovistestejä joten varmistamme siltä osin nyt ainakin onnistumista...sain tuolta clomi blogista nyt tosi positiivista palautetta clomeilla plussanneilta, joten pitää nyt vaan uskoa että pian tärppää...ja toivoa....
 
Raksalainen Ei hirveän hintavaa tosiaan ole! Sen takia aateltiin, että voidaan se puoli vuotta harjoitella sitten kotona :) Meillähän tehtiin kaikki tutkimukset ja inseminaatiot yksityisellä, joten julkiselle kun mennään ivf hoitoihin niin ei tartte enään mitään tehdä. Kyllä varmasti miehes suostuu!

Käväsin vyöhyketerapiassa ja oli tosi miellyttävä kokemus! Varasin heti uuden ajan. Vaikka nyt aika paljon keskusteltiin terapeutin kanssa, niin nyt ens kerralla täytyy muistaa myös rentoutua :)
Kuukautisista ... Mulla kestää sen 4-5 päivää. Joskus on pari päivää ennen kun oikein rysähtää niin rusehtavaa vuotoa. Kunnon vuoto on sen 3 päivää, mutta sitten kun vuoto hiipuu siihen rusehtavaan "vaiheeseen" niin saattaa olla se 6 päivääkin joskus.

Vauvakuumetta Onko millainen olo inssin jälkeen?

Toivottavasti ei haittaa, että täällä nyt palstailen vielä hetken vaikka inssejä ei meillä enään ole edessä. On vaan mukavaa purkaa oloa, ja olla teidän kanssa piinaipäivinä hengessä mukana!
 
Moikkelis pitkästä aikaa. Eilen vihdoin pääsin sinne inssiin kun edellinen kerta osui viikonloppuun. Mutta eipä sieltä kovin luottavaiset fiilikset jääny. pesun jälkeen siittiöitä oli 4,4milj/ml joista vain puolet liikkuvia ja nopeita niistä vain 2%. sanoi että kokemuksen perusteella niita pitäisi olla 10milj./ml että olisi mahdollista. ja totesi että todennäköisesti ivf joudutaan menemään.. mutta pitää yrittää olla positiivinen ja toivoa että joku niistä 2,2miljoonasta löytää perille. kaiken lisäksi munarakkula oli jo kerinnyt puhkeamaan.. :( no odotellaan pari viikkoa ja katsotaan mitä sitten tehdään...
 
Vauvakuumetta
Jessie82, höh, anteeksi, mutta musta on vähän outoa että sulle sanottiin vähän niin kun että tuskin tästä tulosta tulee :|. Mun mielestä oli väärin sanottu, koska eihän sitä edes olis varmasti tehty, jos ei olis toivoa. Ja jos on toivoa, niin sitten voi tulla tulosta. Onhan tossakin jo noita siittiöitä, eikä niiden tarvitse koko matkaa uida, kun "saatetaan" melkeen perille.

Ja sitten vielä, että olen kyllä lukenut näiltä palstoilta monta! tapausta jotka on raskautuneet vaikka munarakkula on jo puhjennut. Mullakin muuten ehkä oli, kun vaikutti vähän litteältä kuulemma. Lääkäri sanoi, että se olis vaan hyvä asia.
Toivottelen sulle mukavia piinapäiviä ja paljon onnea matkaan!!!

Nöppö, kiva kun sanoit, että pysyttelet täällä, joten juu, älä lähde mihinkään! Sä muuten jaksat hienosti perehtyä asioihin, ja susta on ollut täällä varmasti monelle apuakin. Ja muutenkin.
Siks toisekseen, voithan sä tässä välissä luomunakin raskautua....;)

Meillä ei muuten koskaan todellakaan vahvistella inssin jälkeen :p. Mulla kun on niin kivuliaat inssit, niin oon aina pari päivää kipeä vyötäröstä alaspäin. Nyt alan toipua fyysisesti keskiviikon inssistä.

Mitään kummallista tuntemusta ei ole, paitsi että (sori että otan taas esille) nännit on ollut tosi kipeet heti inssistä eteenpäin. Aiemmin luulin kaikkia oireita raskausoireiksi, mutta nyt tiedän, että mun kohdalla ei oo siitä kyse. Reagoin näköjään lääkkeille niin paljon, että tulee tommosta.
Ihan positiivisella mielellä olen. En usko, että tästä mitään tulee, ja ivf jonoon mennään, mutta aika näyttää, enkä ole nyt tämän asian suhteen maassa. Mutta näissä hoidoissa tunnetilat kyllä vaihtelee, moni voi varmaan allekirjoittaa;)

Ai niin, ja mulla myös menkat kestää 2-4 pv. Clomien kanssa vaan se 2pv.

:wave:
 
Heippa taas kaikille!

Mä oon pari päivää tsempannut itseäni kasaan ja koittanut onkia tietoa, eli ehkä tässä taas vähän positiivisemmin mennään :)

Nöppö on kiva kun täällä hengailet :)
Mulle tosiaan tehdään joulukuussa kolmas inssi ja pyydän siitä sitten etenemistä IVF hoitoon koska se tosiaan taitaa mun tapauksessa olla järkevin vaihtoehto. Täytyy nyt vielä kysyä leikataanko sitä ennen vai mitä tehdään, mutta nyt aika rauhallinen olo. Eli ehkä jatketaan jatkoilla samanaikaisesti :)
Olen itse myös vyöhyketerapiaa joskus miettinut mutta on kaatunut ajanpuutteeseen kun tosiaan askarrellaan vielä taloa valmiimmaksi iltasella ja vloppuisin. Mutta jos mullekin tulee puolen vuoden odotus eteen, niin täytyy koittaa järkätä aika!

Vauvakuumeelle toivotaan jotain superliimaa ja onnea =)
Äläkä mieti niitä kyyneleitä, mä vetistelin tosiaan viimeksi 2 lääkärin ja 2 sairaanhoitajan ollessa paikalla ihan kunnolla!

Jessielle myös onnea vaikka puhuivat mitä puhuivat :)

Raksalaiselle onnea clomien kanssa :) Mulla clomit ei ole vaikuttaneet kuukautisiin pituuden tai vuodon suhteen kovinkaan paljon, enemmänkin on tullut sivuoireita lisää joita aluksi kuvittelin raskausoireiksi!
 
Mukavaa lauantaita kaikille!

Jessie82 meillä oli ensimmäisessä inseminaatiossa pesun jälkeen siittiöitä vain 0,6 milj. /ml. Yllättäen nyt tässä toisessa inssissä siittiöitä oli pesun jälkeen 16 milj. /ml ja eteenpäin liikkuvuus oli 87 % (ennen pesua a-siittiöiden liikkuvuus 0% ja b-liikkuvuus 22%). Eli aika yllättävästi vaihteli tuo laatu :O Itse lueskelin tuon ensimmäisen inssin jälkeen, että inseminaatio vaatii onnistuakseen väh. 1 miljoona siittiötä. Ensimmäisessä inssissä kun meillä oli se 0,6 milj. siittiötä niin lääkäri sanoi että "eihän siihen tarvita kuin yksi siittiö"... Se ei kyllä paljon silloin rohkaissut.

Mulla on nyt siis toinen inssi tehty ja pp 4. Mulla on ollu parin päivän menkkatuntemuksia mahassa. Johtuiskohan tuosta uudesta hormonilääkkeestä, kenelläkään tullut vatsakipuja Lugesteronista ?

Mulla on olo muuten oikein energinen ja hyvinvoiva, aloitin uuden liikuntaharrastuksenkin jotta sais vähän muutakin ajateltavaa kuin nämä lapsettomuushoidoissa ja lapsettomuuslääkärillä raavamisen.. :)
 
Heissan!
Voisin ilmottautua tämänkin pinon jatkoksi, jos joukkoon mahtuu?:)

Eli meillä tilanne seuraava, joulukuussa tulee kaksi vuotta yritystä täyteen. Puoli vuotta söin clomeja jotka tais saada vaan tuhoja aikaiseks kohdunlimakalvon suhteen. Nyt takana toinen inseminaatio ja ensimmäinen kierto pelkällä piikityshoidolla eli menopur+pregnyl+lugesteron yhdistelmällä mennään..
Nyt menossa vasta pp3 eli joutuu piinailemaan vielä piiitkän tovin...:|

Sellainen etenemis-suunnitelma on että vielä kolmannen kerran kokeillaan inssiä ja sit siirrytään IVF:ään...

Paremmat lähtökohdat oli tässä inseminaatiossa kohdunlimakalvon ja pesusta selvinneiden siittiöiden kannalta.. Mutta ei se auta kun odotella..... : /
 
Hei! Vaikka kerroinkin viimeksi, että siirryn IVF-keskusteluun, halusin tulle kertomaan kokemuksestaan.. Elikkä kolmen tuloksettoman inssin jälkeen tehtiin minulle 12.11.10 punktio, elikkä kerättiin munasoluja minusta.. toimenpide oli melko epämiellyttävä, kuitenkin kyllä sen kesti! Saatiin yhteensä 13 kpl. Nooh, lauantaina sitten soitettiin, että ykskään heistä ei ollut hedelmöittynyt:( Syytä ei tietenkään tiedetä, koska kaikki testitulokset ovat melkein täydellisiä olleet.. En tiedä, miten nyt mennään selvittämään, kummassa vika on.. Harmittaa tieten kamalasti ja fiilikset tosi maassa. MUTTA, kuitenkaan en ole luovuttanut ollenkaan, meinaan taistella hinnalla millä hyvänsä! Huomenna saan tarkempaa tietoa lääkäriltäni ja mietitään, mitä eteenpäin. Luultavasti mikrohedeilmöitys seuraavaksi, mikä jäisi kyllä ensivuoden puolelle.. Sori, kun tulin tänne vuodattaa, mutta täällähän on ihmisiä jotka ymmärtää..
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi pinnaajen joukkoon, pp2 vasta menossa...
Meillä 3 vuotta yritystä takana ja heti ehkäisyn pois jäätyä yksi raskaus, joka päätyi km 5+0 ja sen jälkeen ei minkäänlaista tärppiä.
Kummassakaan ei ole todettu mitään vikaa.

Söin Clomifenia kp 3-7 ja torstain ultra näytti hyvältä, vasemmassa munasarjassa kaksi 20 mm:n follikkelia ja oikeissakin yksi lähes saman kokoinen. Limakalvo oli 9mm. Pistin saman tien kotiin päästyäni Pregnyl 5000UI:n ja perjantaina meni siittiöt pesuun ja parin tunnin päästä tehtiin inssi. Vähän sattui, kun lääkäri joutui ottaa pihdeillä kohdunkaulasta kiinni ja suoristaa sitä ja lisäksi joutui tekemään tilaa katetrille, kun oli niin ahdas. Mutta loppupeleissä saatiin siittöt menemään oikeaan paikkaan ja nyt sitten odotellaan tuloksia...
 
Hei kaikille! Mulla oli keskiviikkona 17.11. 16. vuorokausi inssistä ja tein lääkärin ohjeen mukaan raskaustestin, joka ikävä kyllä näytti negaa... :'( Nyt sitten oottelen menkkoja, jotka lääkärin mukaan vähän viivästyy muutamalla päivällä, tuon Lugesteron vuoksi. Ja jos menkat ei ala muutaman päivän päästä Lughesteron lopetuksesta, niin sitten uusi raskaustesti kehiin...mutta en enään elättele toiveita tai usko laisinkaan olevani raskaana.

No uusi inssi heti tulevassa kierrossa, ehtii vielä ennen joulua =) ja toivon, että tää olisi raskauttava sellainen.

Onko jollakin kokemusta, miten pian menkkojen pitäis alkaa Lugesteron lopetuksen jälkeen? Oon ottanut viimeisen Lugesteron
tiistai-illalla 16.11....
 
Viimeksi muokattu:
Salamatkustaja pahoittelut menkoista :hug:

Täällä onkin ollut hiljaista?

Pinax Meillä taitaa olla testauspäivä samoihin aikoihin... Onko tuntemuksia?
Eli täällä menossa pp 9 nyt..
Torstaina (pp 14) sais tikutella... ei ole kyllä oiretta suuntaan tai toiseenkaan.. eli yritän olla odottamatta liikoja.. alkaa noihin pettymyksiin ja negoihin olla jo liiankin tottunut... :headwall:
 
LittleMissLadyBird Mä saisin tikutella kait perjantaina (pp 14), vaikka mulle sanottiinkin, että kannattaa odottaa kuukautisten alkamispäivää, joka olis lauantai tai sunnuntai, mutta "pakko" tikutella jo pe, kun olis parit pikkujoulut vkonlopun aikana...
Nipistelyä alavatsasssa ja alkuviikosta oli vähän etova olo. Mutta eipä noihinkaan oireisiin oo luottaminen, kun tuntemuksia on ollut aiemminkin ja silti menkat on alkanu. Ja olishan se melko suuri ihme, jos heti ekasta inssistä tulis plussa, vaikkei toki mahdottomuus...
Siitä huolimatta plussatuulia kaikille =)
 
Pinax Mulle taas sanottiin että pitää testata pp 14 kun on toi lugesteron niin tietää sit lopettaa sen jos on negaa.. Mulla on kans ollut erinäisiä oireita jotka vois antaa toivoa raskautumisesta, mut toi lugesteron on aiheuttanut mulle ne jo aikaisemmissakin kierroissa.. (aika kettumaista että tuon keltarauhashormonin sivuoireet ovat kuin suoraan raskausoireita...) Eli en odottele kyllä liikoja nytkään... jotenkin on tunne ettei nää inssit meitäkään auta... alan valmistautua jo henkisesti kevään IVF - hoitojen aloitukseen, vielä tosin kolmas inssi kai ennen sitä...
 
Vauvakuumetta
Hei,
Tervetuloa uudet, ja onnea kaikille piinailuun!

Salamatkustaja :hug:. Sama täällä, ei tarvitse testailla, menkat alkoi tänään, päiviä etuajassa tällä kertaa. Siinä oli sitten vika inssi, ja nyt ivf jonon päähän :wave:.
 

Yhteistyössä