Inseminaatio

Tänä aamuna testi näytti negaa... ja ruskeaa vuotoa havaittavissa, että se siitä taas sitten. |O
Maanantaina alan heti varailemaan IVF-suunnitteluun aikaa, vaikka vielä yksi inssi tehdäänkin. Sen verran on jonoa tuonne, että lääkäri suositteli ajan jo näin etukäteen varailemaan. Onneksi kuitenkin menkkojen tulo on nyt näin vkloppuna, niin sattuu sitten ovis vkolle ja voidaan se viimeinen inssi suorittaa.
Mutta parempaa onnea teille muille piinailijoille. Ilmoitelkaahan testituloksianne, eli niitä plussia :heart:
 
Retuli: Voi harmien harmi, todella tylsää ettei sulla tärpännyt. Mulla on kans fiilis alavatsassa että menkat alkaa,ihan selkeät menkan alus oireet. En taida uskaltaa huomenna tehdä testiä....

Tsemppiä!
 
Olen pahoillani Retuli! Toivotaan, että seuraavasa inssissä tärppäisi!

Minä voin alkaa testailla puolentoistaviikon kuluttua ja nyt jännittää. Päivät valuvat ihan liian hitaasti eteenpäin. Välillä olen positiivinen ja välillä olen varma, että emme ikinä onnistu. Tilastollisesti inssin onnistumisen mahdollisuus meillä on niin pieni (5-10%), mutta toivoahan aina on. Seuraavan meillä IVF-jono, jota en haluaisi vielä edes miettiä, mutta silti ajatukset rullaavat. Nyt koetan tutkia kehoani ja kuvittelen vaikka mitä oireita. Argh!
 
Täällä alkoi eilen clomit, vielä kertaalleen sitä inssiä kokeillaan. Ja eilen varasin myös ajan IVF-infoon, eli jos kaikki menee ajallisesti ok, niin hoito toteutetaan loppu keväästä/alku kesästä :) Sitä odotellessa positiivisin mielin etiäpäin :wave:
 
Retuli: juu, en ole vielä testannut, paitsi silloin viime la (ihme päähänpiston seurauksena). Pissa oli ollut rakossa varmaan 30 min ja eka viralliseen testipäivään oli aikaa 3 pv....negahan se oli. Kyllä ihminen on pösilö. Mulle siis tehtiin inssi ma 11.2. , munasolu varmaankin irtosi seuraavana ma-ti yönä. mä en tiedä miten näitä kuuluisi laskeskella, mutta siis nyt on munasolun irtoamisesta kulunut 16 pv. mulla on yleensä pitkä kierto, n. 32-35, tosin pituus ilmeisesti johtuu alkupäästä... en tiedä. Mut jotenkin vaan hannaan enkä uskalla tehdä testiä, pelottaa niin paljon se mahdollinen pettymys.
Monta inssiä sulle Retuli on nyt tehty?
 
Täällä myös yksi joka inssiin menossa. Huomenna eka aika yksityiselle lekurille. Pelottaa...kun en ole varma mikä on sairaaloiden tilanne luovutettujen siittiöiden suhteen. Kunnallisella ei lupia vielä tehdä ja väestöliitossa ei siittiöitä. Onko kellään mitään tietoa? Ahistaa koko uusi laki!!!!!!!!!!!
Meille tehty 3 IVF hoitoa miehen omilla siittiöillä jotka kuitenkin kait hieman huonossa jamassa diabeteksen takia. Ne kun joudutaan ottamaan kiveksestä neulalla(??!!!) niin niitä ei voi käyttää inssissä... six ollaan päädytti luovutettuihin...
Mut onnea teille joille jo inssi tehty, mä jään jännäämään huomista!
 
Tervetuloa Minea. Mä olen kans hoidossa Väestöliitossa. Siittiötilanteesta en ikävä kyllä tiedä.

Mä tein eilen illalla testin ja nega tuli. Alkoi masentaan aikalailla. Nyt siis kulunut inseminaatiosta 17 pv, eikä menkoista tietoakaan. Tosi raivostuttavaa odotella ja pähkäillä, olishan se jo testissä näkynyt jos on näkyäkseen. Teen huomenna tai la aamuna uuden testin, jos vaikka ihme olisi tapahtunut. Se on kyllä mielenkiintoinen tämä ihmisen mieli kun jotain oikein kovasti haluaa niin sitä elättelee toivoa loppuun asti.

Toisaalta, ei tässä nyt kannata pimeyksiin vajota; olemme yrittäneet "vasta" reilun vuoden ja tämä oli 1. hormonihoita ja kaikenkukkuraksi meillä jo on 6 v ihana prinsessa :heart:

Mitäs Retulille ja Tiikerintassulle kuuluu? Minea, tsemppiä huomiseen.
 
Olen pahoillani Agua! Jatketaanko teillä vielä inssihoidoilla?
Minä jännitän edelleen ja pidän itseäni kurissa, etten testaa ennen tiistaiaamua. Jotenkin vain tuntuu siltä ettei siemen ole itänyt. Ainoa oire, joka minulla on, on nännien kivistäminen ja turpoaminen, mutta toisaalta aina puolen kierron jälkeen rintojani kivistää ja voihan tämä johtua Clomeistakin. Nyt kun vielä sinnittelen viikonlopun yli, niin H-hetki lähenee. Voi kun pääsisimme sen muutaman onnistumisprosentin haarukkaan... IVF-hoidot eivät kuullosta houkuttelevilta vaikka ei tässä valinnanvaraakaan ole jos ei nyt tärppää.
 
Tiikerintassu: Toivotavasti teillä on onni myötä, pidän peukkuja!
Meille tehdään vielä toinen inssihoito, kenties kolmaskin. Alkais vaan ne menkat, niin pääsis eka lekurille. Anteeksi tyhmä kysymys, mutta onko ITF ja koeputkihedelmöitys sama asia? Mä olen vähän noviisi näissä ja tietenkin toivon ettei siitä tarvitsisi kauheasti tietoa kaivaakaan :)
 
Aargh! Heikkoluontoisena pissin tänäaamuna tikkuun ja sain haamuplussan! Toivottavasti se vielä vahvistuu... Ilmoittelen ensi viikolla miten sujuu.

IVF tarkoittaa koeputkihedelmöityshoitoja eli maljassa munasolu ja siittiö kohtaavat jos ovat kohdatakseen. Usein nähty juttu on myös ICSI, jossa siittö ruiskutetaan munasolun sisään eli autetaan loppuun asti. Labrahommia kumpikin.

Ja Agua, tiedän tunteen. Itse en ole myöskään halunnut ottaa asioista liikaa selvää etukäteen. Menee vain pää pyörälle ja asiat tulee kuitenkin ottaa yksi kerrallaan. Toivotaan, että inseminaatio riittäisi meille ja muille pinolaisille. :)
 
Meille tehdään inssi seuraavaan kiertoon eli puolivälissä tätä kuuta. Jos ei satu ovis pyhille...Mutta helpotti kuulla että luovutettuja siittiöitä löytyi...muuten olisi edessä ollut umpikuja tai ainakin odottelua kesään saakka.

Onnea tiikeritassulle
 
Moi,

meille tehdään tässä kierrossa (toivottavasti) toinen inssi. Nyt on menossa kolmas clomikierto - vaivoina on lievä pco:ni ja miehen siittiöiden alentunut liikkuvuus (tulos vaihtelee kylläkin eri näytteissä). Kiertopäivä on vasta 7/31, joten hetkeen ei tapahdu mitään...
 
Hei! Ainakin mmm oli mukana menossa kun itse viime syksyna taalla ketjuissa kirjottelin. Halusin vaan tulla nopeasti moikkaamaan, meilla inssi tuotti tulosta Joulukuussa ja kaikki on mennyt hyvin :) Saimme tietaa kaksosista eilen!! =) =) Etta onnea matkaan kaikille inssilaisille, ja uskokaan vaan kylla se sielta tarppaa!! :whistle: =)
 
mmm
Mahtavaa! Älyttömästi onnea! :heart: Kaksoset, yes. Niinpä tällaisilla uutisilla me muut saamme todellista uskoa asiaan, eli mekin kyllä onnistutaan, vai mitä? Kaikkea hyvää teille Ilona ja tuuthan kertomaan kuulumisia. Pinoilen enimmäkseen tuolla pömppömahaisissa plussaajissa ja siellä on muitakin vanhoja pinolaisia, joten käyhän sielläkin. Tervetuloa sinne muutkin halukkaat!

mmm
 
Ensi viikolla olisi tulossa se kolmas inssi, jos kaikki menee aikataulujen mukaisesti...eli saan oviksen metsästettyä ajallaan =) Sittenpä meillä onkin jo IVF-info sitä seuraavalla vkolla... mutta toivottavasti ei tarvitsisi rankkoihin hoitoihin lähteä. Ajattelin nyt tässä kierrossa toimia erilailla,kun muulloin, eli oviksesta lähtien en juo kahvia enkä alkoholia. Kun jostain luin, että vähäinenkin määrä alkoholia oviksen aikaan voisi heikentää raskaaksituloa. Eli saunaoluet/sidukat jätetään nyt sitten kokonaan pois B) Ja jos IVF-hoitoihin mennään, niin sitten varmaan otan kokonaan tipattoman linjan.
Oletteko muut muuttaneet tapojanne hoitojen aikana?

Mutta ihana ilma tänään, nauttikaamme siitä =)
 
Kerrompas minäkin oman tilanteeni..ensimmäinen inseminaatio oli 29.2 ja tän viikon perjantaina (lääkärin mukaan) vois tehdä testin. En kyllä jaksa odottaa. Teen sen jo huomen aamuna ;)... Ennen inssiä ollaan marraskuusta asti menty clomeilla ja pregnylillä kotikonstein. Kummastakaan, miehestä tai musta ei oo löytyny mitän "vikaa". Tosin inseminaatio ei ollut ihan niin suit sait sukkelaan tehty kun yleensä, kohtu oli jotenkin "mutkainen" tai jotain, mut onnistu toimenpide silti ihan hyvin eikä ole sinänsä mikään ongelma....sinne on ilmeisesti luonnollisella tavalla aika haasteellista uida..:/ harmi vaan...Mut eiköhän tää tästä..lämintä kevättä kaikille :flower:
 
Täällä taas, oon pitäny vähän taukoa näistä keskustelu palstoilta. :)
Tänään alotin esimmäisen Puregon 5 x 50IE pistokset, perjantaina olis ultra ja katotaan kuinka on lääke vaikuttanu, samalla tarkistetaan luutavasti munajohtimet, pikkasen jännittää :/ Toivn vaan että ovis ei nyt sitt tuu just pääsiäsen aikoihin, muuten tääkin menee taas hukkaan :( Toivon niin että tärppäis ensimäisellä insillä, mutta pahoin pelkään :(
 
Hei ketjulaisille!

Tässä hiukan väliaikatietoja eli haamuplussani on saanut vahvituksen!
Nyt rintoja aristaa ja voisin nukkua talviunta eli painavana ollaan. Lääkärin mielestä hienoa, mutta töissä on rankkaa kun nukkuisin mieluummin. Ultra on parin viikon kuluttua ja sitten selviää onko kaikki ok.

Tsemppiä kaikille! Tässä yksi todiste siitä, että inssilläkin onnistuu jos on onni myötä. Meilläkin mahdollisuus oli vain 5-10 %.
 
Kävin viime viikolla lääkärissä, hän tutki että onko munajohtimet auki, se oli hirvee kokemus, sattui todella paljon ja taisi itkukin tulla :( Nyt jännittää hirveesti, että ei kai vaan inseminaatio oo yhtä kivullinen?? Mulla on huomenna taas ultra ja katotaan että miten on munarakkula lähteny kasvamaan puregonin avulla, viime viikolla oli jo kasvanu aika laila, lääkärikin sanoi että voi olla että tehdään inseminaatio jo torstaina.. :) jännittäääää!!! :D
 
Martzu87. Kurjaa, että tutkimus oli niin kivulias. Mutta onneksi päämäärä on tärkeä!

Mullekin oli järkytys, kun jouduin laparoskopiaan eli vatsaontelon tähystykseen. Jotenkin tuntuu, että intimiteetti on viety jo aikaa sitten, kun alapäätä on ronkittu ja nyt mentiin vatsanahan läpi. Pari viikko meni toipuessa ja onneksi ei löytynyt mitään huolestuttavaa.

Inseminaation ei pitäisi tuntua oikeastaan missään. Siinähän vaan ruiskutetaan miehen pesty sperma ruiskulla kohtuun. Kestää vain pari minuuttia, joten ei eroa oikeasta suorituksesta paljoakaan... :LOL: Vitsi... Mutta oikeasti ei satu yhtään!
Nyt vaan lippu korkealle ja pidetään peukut pystyssä!
 
Martzu, joillain aukiolotutkimus tekee tosiaan kipeää (mulla myös), mutta inssin pitäisi olla helpompi. Kahdesta inssistäni eka teki kipeää, kun lääkärillä kesti saada katetri oikeaan kohtaan. Kipu oli samantyyppistä, mutta vähäisempää kuin aukkarissa. Toka inssi sujui sitten helpommin. Mutta hyvin se varmasti menee, ja kuten Tiikerintassu sanoi, se on pian ohi. Onnea matkaan!
 
Martzu -- saitko kipulääkettä? Itselläni oli aukiolotutkimus eilen ja sain jo edelliskerralla kipulääkkeen mukaan, joka piti ottaa tunti etukäteen. Omalla kohdallani se oli epämiellyttävää, mutta ei sietämätöntä (kovia kuukautiskipuja). Nyt on sitten verta/limakalvoa tullut ulos vielä tänäänkin pissalla käydessä. Onkohan se normaalia?

Inseminaation vuoro olisi ensi kierrossa, jos ei miehen simpoissa ilmene jotain poikkeavaa.
 

Yhteistyössä