IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällä on mielenkiintoisia tarinoita ja pohdintaa!

Mun kohtaloni selviää huomenna, ehkä, verikoepäivä. Kemiallinen epäilys on hyvin vahva, haamujen haamua ollut 6 päivää, ei vahvistu, välillä haalenee, sitten taas vähän vahvempi, mutta melkein olematon koko ajan. Vahvin oli pe ja la. Mäkin pyytelen Yrittäjältä kuvaa, jotta näkisin, millainen tämä kuulu viivanpaikka on. Jos mullakin on sit enää vaan niitä.

Jos huomenna näkyy joku onneton lukema, niin ärsyttää et joudun taas tuhlaamaan lisää rahaa, kun sit joutuu vielä seurantakokeeseen.

MaiMei pp12
 
Onnea hirmusri Rizu :love:
Tule kertomaan Maimei mitä hcg arvosi on :)
Aaargh täällä menee hermo tämän jokapäiväisen päänsäryn kanssa, yleensä päivää ennen menkkoja särkee samallatavalla eli tiedän että on hormonaalista särkyä.. Parasetamoli ihan yhtä tyhjän kanssa... Tietääkö kukaan kuinka kauan särky jatkuu? Niin kauan kuin hcg nousee? :eek::sick:
 
Tervetuloa uudet!

Ankkalinna
pää ylös, elä nyt vielä ala luovuttamaan.

Nappeus pp 5 oli meillä tänään. Hyvä että voit jo paremmin!

Rizu paljon onnea <3 <3

Nappasen huomenna kuvan, jos on jotain kuvattavaa :) tämä päivä meni mäessä.
 
Ensiksi heti Paljon onnea kaikille plussanneille :love: mäkin odottelen täälä yrittäjän kuvaa (y)
Roxanne, joo menopur on käytössä ja pienellä annoksella lähdettiin kun sitä pco epäilyä on välillä ollut. Oireet kertovat ihan muuta, mutta ultrassa välillä ollut melko helminauhamaisesti rakkuloita. Ja jälleen niitä oli paljon, vasemmallakin yli 30 joista tosiaan 7 oli lähtenyt kasvamaan. Toivottavasti tämä olemattoman pieni korotus pistäisi vähän vauhtia touhuun :(

Jasminalle pieni vinkki minkä olen muutamalta vanhemmalta asiakkaalta kuullut raskausajan päänsärkyyn ja muutama ystävänikin on sitä kokeillut ja kuulemma auttanut on ihan coca colaa lasillinen o_O
 
Ihania olette :) Kiva olis laittaa kuva, mut ei oo kuvattavaa. Tämänpäiväisen testin perusteella eilinen oli räikeä viivanpaikka, kiinnittymisyritys tai sit vahvempaa pissaa tms. Mutta ei nyt kutenkaan vielä lannistuta. Katotaan paremmilla päivillä uusiksi.
 
Tänään on vasta pp6, mutta valitettavan tuttu fiilis näille kp:lle.

Tsemppiä Jasmina, ei sun varmaan tarvi enää jännittää! :)
Sulla on niin vähäiset pp:t, että tuo haamuilu on ihan tyypillistä, vaikka olisi raskaana. Mä seuraan fanaattisesti himotestaajien ketjua ja monilla on pari päivää haamua ennen selkeämpää plussaa. Älä vielä lannistu, kun hcg nousee, sen pitoisuus pissassa ei enää niin riipu laimeudesta ym.

Muoks: eikös Jasminallakin ollut aamulla negoja alussa, päivällä haamua / plussaa? Testaa vielä iltapäivällä. Mun kokemuksen mukaan myös testiajan jälkeen tulevat haamut (paitsi rfsu:n testeissä) kertoo että elimistössä on pieni määrä jo hcg:ta.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Yrittäjä sulla on kuitenkin kolmipäiväinen siirretty, että olet tosi aikaisessa. Mä sain 5päiväisen alkion siirrosta haamujen esiäitien roskishaamun pp5 tässä viimeksi kun tuntemusten perusteella kiinnittyminen on tapahtunu pp2 (ja pp3 aamulla löyty kolme vanhaa veritippaa pöksyistä) alkion ollessa 7päivän ikäinen. Ja mullahan nousi hCG nopeasti todella korkeaksi, pp11 mulla oli jo yli 1100 verikokeessa kun alkoi kaksosraskautena (pp11 päivän viitearvotkin oli 228-550 tms).
Ei kuule luovuta toivosta vielä!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Ankkalinna, ettei sun tuhru ole kiinnittymisvuotoa?!
Onnea Rizu! Nyt täällä on hyvä meininki.
Mites Jasminan arvo?
Toive, mulla kans matala AMH, eikä normi stimulaatiopistokset tehonnut. Otin DHEAa pari kk ja follien kasvatteluun femaraa (samantyyppinen kuin clomid). Tilaahan DHEAa kerran joudut odottelemaan pari kk. Se auttaa useimpia.
(.) ei kasvaneet follit, ei vissiin ovulaatiota tässä kuussa eli ei PASia. Ottaa päästä ja masentaa.
 
Onnea plussista

Mä soitin tänään verikokeista, kävin viime viikolla otattamassa jälleen paastosokerin ja ALAT-maksa-arvon.
Maksa-arvo on ollut mulla koholla pitkän aikaa, siis niinkin korkealla että on jo puhuttu ylävatsan ultraääneen menosta, mutta nyt arvo oli tipahtanut huimasti ja on nyt normaali. Mitähän ihme sekoilua tuokin nyt on ollut? Se oli korkeimmillaan jossain 70 hujakoilla ja nyt sievät 26.

Paastosokeri on koholla, kuten tavallista ja siihen pitäisi saada muutos. Edes Metforminin pitkäaikaiskäyttö ei laske sitä. Verensokeriongelmat ovat meidän perheessä sukurasite.

Kromosomikokeetkin olivat valmistuneet, meillä on molemmilla kaikki kunnossa. Hyytymistekijöitä en nyt hoksannut erikseen kysyä, mutta tokkopa hoitaja olisi niistä maininnut, jos niissä jotain erikoista olisi?

Eilen otin viimeiset primolutit ja nyt vaan odotellaan taas vuotoa. Vuodon alettua aloitan laastareiden käytön. Suuntana PAS.
 
Suuresti onnea kaikille plussanneille!
Täällä ei myöskään ole minkäänlaisia oireita ja näin ollen usko raskautumiseen on aika matala. Ainoa oire joka oli niin rinnat oli vähän arat viimeviikon lopulla, mutta sekin oire hävisi muutamassa päivässä. Ja toi on oikeestaan aika tyypillistä minulle että rinnat aristaa noin viikko ennen menkkoja, joten vuotoa odotellaan lähipäivinä. Testaamaan en edes viitti ruveta harmittaa vaan nähdä niitä negatestejä.
 
Päivän paisteessa mä itse asiassa pidin esim kiinnittymisvuotoa urbaanina legendana enkä uskonut, että koskaan tuntisin alkion kiinnittymisen. Elämäni ensimmäistä plussaa viime kesällä en tuntenut, mutta se olikin kemiallinen. Nyt olen kyllä suhteellisen vakuuttunut, että tunnistin sen tällä kertaa tässä pidemmälle ehtineessä raskaudessa. Eli pp2 illalla tuntui pientä tylppää tuikkimista tuolta alaoikealta jonkun muutaman minuutin ajan. En ajatellut siitä sen kummempaa. Sitten seuraavana aamuna pp3 löytyi kolme pienen pientä pistettä vanhaa verta pöksyistä ja yksi pyyhkeessä, mulla ei mitään välivuotoja ole tullut tuossa vaiheessa aiemmissa siirroissa. En siitäkään vielä uskaltanut ajatella mitään kunnes aloin rv10 sydänääniä kotidopplerilla kuuntelemaan ja ne löytyi alussa vain ja ainoastaan juuri sieltä alaoikealta. Näistä kotilääkärinä päättelin kiinnittymisen bonganneeni :D
Mutta tosiaan ei läheskään kaikki bongaa sitä kuitenkaan.
 
Moi kaikki, jokunen tuttu näyttää täällä vielä pysyneen ja paaaljon uusia. Onnea ja tsemppiä kaikille iloihin, piinailuijn ja pettymyksiin, ihan en taida kaikkea jaksaa lukea.

Oon pitänyt hiljaiseloa 25.1.todetun kkm jälkeen, se oli siis 2.ivfn tuoresiirrosta. Keskenmeno on ottanut ihan älyttömän koville. Se ei tietenkään mennyt fyysisesti ihan putkeen, ja jos raskauden sanotaankin endoa parantavan, niin km näyttää kyllä pahentavan. Se kipuilukin on ollut shokki ja masentavaa. Olin melkein 4vkoa saikulla, loppupuoli ihan henkisistä syistä. Edelleen mieli on niin maassa, pinna kireällä, väsymys joka ei nukkumalla mene mihinkään, tosin aika huonosti nukuttaakaan.

Meillä on yksi ainokainen alkio pakkasessa ja sen siirto suunnitteilla. Toisista menkoista soitin kuten sovittiin ja sanoin, ettei näihin 13påivän kiertoihin kyllä tuhlata sitä ainokaista... nyt kp15 (jee?), ovista ei ainakaan ole tullut joten katsotaan mitä tästä tulee... Miten sitä osaisi olla itselleen ja kropalleen armollinen, kun tuntuu että se pettää ihan kaikessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä